1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Ropažu novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) piešķir finansiālu atbalstu pašvaldības teritorijā reģistrētiem vai licencētiem amatiermākslas, mūsdienu mākslas kolektīviem un individuālajiem izpildītājiem, kā arī kārtību, kādā piešķir līdzfinansējumu kultūras, izglītības un mākslas projektu organizēšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā.
2. Noteikumi nav attiecināmi uz pašvaldības dibinātiem amatiermākslas kolektīviem, tai skaitā pašvaldības dibināto amatiermākslas kolektīvu biedrībām.
3. Pašvaldības atbalsta mērķis ir sekmēt Ropažu novada iedzīvotāju ieinteresētību kultūras, kultūrizglītības un mākslas jaunrades procesos, to popularizēšanu pašvaldības administratīvajā teritorijā, amatiermākslas kolektīvu un mūsdienu mākslas kolektīvu radošo aktivitāti un dalību kultūras aktivitātēs Latvijā un ārvalstīs.
4. Noteikumos lietotie termini:
4.1. amatiermākslas kolektīvs (turpmāk – kolektīvs) – brīvprātīga personu apvienība, kas darbojas un regulāri papildina savas iemaņas mūzikas, mākslas, dejas, teātra, folkloras vai citās radošas izpausmes formās. Savā darbībā amatiermākslas kolektīvs tiecas sasniegt vislabākos rezultātus piedaloties vietēja, valsts vai starptautiska mēroga pasākumos. Amatiermākslas kolektīva dalībnieks nesaņem atalgojumu par darbību kolektīvā. Amatiermākslas kolektīvu vada kolektīva vadītājs, profesionāli sagatavots vai atbilstošā amatiermākslas nozarē kompetents speciālists;
4.2. individuālais izpildītājs – fiziska persona, kura nav amatiermākslas kolektīva dalībnieks, un darbojas kādā no mūzikas, mākslas, dejas vai citas radošas izpausmes jomām, ar savu darbību iespēju robežās tiecoties sasniegt iespējami augstākos rezultātus mākslinieciskajā jomā, brīvprātīgi piedaloties pašu iniciētos vai pašvaldības un valsts, vai starptautiska mēroga pasākumos;
4.3. mūsdienu mākslas kolektīvs (turpmāk – kolektīvs) – mūsdienu mākslas kolektīvs ir radoša komanda, kas, izmantojot kopīgu darbību un dažādas disciplīnas, rada mākslu ar plašāku sociālo un kultūras nozīmi nekā individuāla autora darbs;
4.4. kultūras, izglītības un mākslas projekts – īslaicīga, mērķtiecīga iniciatīva, kas apvieno kultūras, mākslas un/vai izglītojošus elementus (piem. filmas uzņemšana, grāmatas izdošana, izstādes, svētku pasākuma rīkošana u.tml.);
4.5. meistarklase – profesionālās pilnveides pasākums, kuru vada starptautiska mēroga vai augsta Latvijas līmeņa kultūras nozares meistars, un kura mērķis ir nodrošināt zināšanu, prasmju un profesionālās pieredzes nodošanu, sekmējot dalībnieku kompetenču attīstību attiecīgajā kultūras jomā.
5. Pašvaldība, izvērtējot pašvaldības budžeta iespējas kārtējā gadā, var sniegt šādu finansiālo pašvaldības atbalstu:
5.1. kolektīviem un individuālajiem izpildītājiem dalībai Latvijas vai starptautiskajos konkursos, festivālos un koncertturnejās transporta izdevumu, dalības maksas un tērpu izmaksu segšanai;
5.2. kolektīviem un individuālajiem izpildītājiem dalībai meistarklasēs transporta izdevumu un dalības maksas segšanai;
5.3. juridiskajām un fiziskām personām kultūras, izglītības un mākslas projektu īstenošanai pašvaldības administratīvajā teritorijā.
6. Pretendents viena kārtējā gada ietvaros ir tiesīgs saņemt tikai vienu viena veida finansiālu atbalstu vai līdzfinansējumu šī pretendenta pieprasītajā un šim pretendentam noteikumos paredzētajā apmērā. Ja viens pretendents viena kārtējā gada laikā tiek minēts vairāk kā vienā pieteikumā par finansiāla atbalsta vai līdzfinansējuma pieprasīšanu, tad tiek izskatīts un atbalstīts tikai viens pieteikums, kurš saņemts pirmais.
7. Pašvaldības atbalsta kopējo summu Ropažu novada pašvaldības dome (turpmāk – dome) nosaka kārtējā gada budžetā. Pretendenta pieteikuma iesniegšana negarantē finansiāla atbalsta piešķiršanu.
8. Nodokļa maksātājam, kurš veic saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniedz būtisku atbalstu kultūras attīstībai Ropažu novadā, ir tiesības saņemt nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu atbilstoši nosacījumiem, kas noteikti pašvaldības saistošajos noteikumos par atvieglojumu piešķiršanu nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju kategorijām Ropažu novadā.
9. Uz finansiālu atbalstu ir tiesības pretendēt:
9.1. Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētam kolektīvam, kurš nav pašvaldības kultūras vai izglītības iestāžu kolektīvs, ja:
9.1.1. kolektīvs darbojas mūzikas, mākslas, dejas vai citas radošas izpausmes jomā un radošā darbība notiek pašvaldības administratīvajā teritorijā,
9.1.2. kolektīva licencētā darbība vismaz vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas tiek īstenota pašvaldības administratīvajā teritorijā,
9.1.3. vismaz 50 (piecdesmit) procentu kolektīva dalībnieku dzīves vieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā,
9.1.4. pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms pieteikuma iesniegšanas kolektīvs guvis sasniegumus konkursos (1.–3. vieta / pakāpe, tajā skaitā augstākā pakāpe / Grand Prix), izņemot repertuāra novērtēšanas skatēs, un tas ir konkursa noslēguma rezultāts;
9.2. individuālajam izpildītājam, ja:
9.2.1. individuālā izpildītāja dzīvesvieta vismaz vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā,,
9.2.2. individuālais izpildītājs darbojas mūzikas, mākslas, dejas vai citas radošas izpausmes jomā,
9.2.3. individuālais izpildītājs pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms pieteikuma iesniegšanas individuāli guvis sasniegumus skatēs, konkursos (1.–3. vieta / pakāpe tajā skaitā augstākā pakāpe / Grand Prix) izņemot repertuāra novērtēšanas skatēs, un tas ir konkursa noslēguma rezultāts.
10. Lai saņemtu finansiālu atbalstu kolektīvs pirms plānotā konkursa, festivāla vai koncertturnejas pašvaldības Klientu apkalpošanas centros vai, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, vai elektroniskā veidā ar drošu elektronisko parakstu sūtot uz e-pasta adresi novada.dome@ropazi.lv, vai nosūta pa pastu:
10.1. iesniegumu saskaņā ar 1. pielikumu;
10.2. uzaicinājumu vai apliecinājumu par kolektīva iekļaušanu dalībnieku sastāvā plānotajā konkursā, festivālā vai koncertturnejā;
10.3. izdevumu tāmi dalībai plānotajā konkursā, festivālā vai koncertturnejā, atšifrējot izdevumu pozīcijas;
10.4. sasniegumus, kuri iegūti pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas – kolektīvs guvis sasniegumus konkursos (1.–3. vieta / pakāpe, tajā skaitā augstākā pakāpe / Grand Prix), izņemot repertuāra novērtēšanas skatēs, un tas ir konkursa noslēguma rezultāts.
11. Lai saņemtu finansiālu atbalstu, individuālajam izpildītājam pirms plānotā konkursa, festivāla, koncertturnejas vai meistarklases pašvaldības Klientu apkalpošanas centros vai, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, vai elektroniskā veidā ar drošu elektronisko parakstu sūtot uz e-pasta adresi novada.dome@ropazi.lv, vai nosūta pa pastu:
11.1. iesniegumu saskaņā ar 2. pielikumu;
11.2. uzaicinājumu vai apliecinājumu par individuālā izpildītāja iekļaušanu plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē;
11.3. izdevumu tāmi dalībai plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē, atšifrējot izdevumu pozīcijas;
11.4. sasniegumus, kuri iegūti pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas – individuāli guvis sasniegumus skatēs, konkursos (1.–3. vieta / pakāpe tajā skaitā augstākā pakāpe / Grand Prix) izņemot repertuāra novērtēšanas skatēs, un tas ir konkursa noslēguma rezultāts.
12. Finansiālā atbalsta piešķiršanā noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktos tiek ievērota līdzekļu samērība:
12.1. kolektīva atbalstam līdz 2000 euro (divi tūkstoši eiro euro 00 centi), apmēru nosakot pēc šādas formulas:
Finansiālais atbalsts = B x K + 50 euro x D
kur:
B – bāzes likme 1000 euro (viens tūkstotis euro 00 centi)
K – koeficients – kolektīva sasniegums (iegūtā vieta / pakāpe), tiek piemērots viens, atbalsta saņēmējam labvēlīgākais koeficients:
| Iegūtā vieta / pakāpe | K (koeficients) |
| Augstākā pakāpe / Grand Prix | 1,2 |
| 1. pakāpe / vieta | 1 |
| 2. pakāpe / vieta | 0,8 |
| 3. pakāpe / vieta | 0,6 |
12.2. individuālā izpildītāja atbalstam līdz 600 euro (seši simti euro 00 centi), apmēru nosakot pēc šādas formulas:
Finansiālais atbalsts = B x K
kur:
B – bāzes likme 500 euro (pieci simti eiro)
K – koeficients – individuālā izpildītāja vai kolektīva, kurā darbojas individuālais izpildītājs, sasniegums (iegūtā vieta / pakāpe) repertuāra novērtēšanas skatē (tiek piemērots viens, atbalsta saņēmējam labvēlīgākais koeficients):
| Iegūtā vieta / pakāpe | K (koeficients) |
| Augstākā pakāpe / Grand Prix | 1,2 |
| 1. pakāpe / vieta | 1 |
| 2. pakāpe / vieta | 0,8 |
| 3. pakāpe / vieta | 0,6 |
13. Ja pretendenta tāmē norādītās faktiskās izmaksas dalībai konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē ir zemākas, kā aprēķinātās saskaņā ar šo noteikumu 12.1. apakšpunktu vai 12.2. apakšpunktu, finansiālais atbalsts tiek piešķirts faktisko izmaksu apmērā.
14. Ja pretendents nav iesniedzis visus nepieciešamos dokumentus saskaņā ar 10. vai 11. punktu, iesniegtajos dokumentos nav atrodama visa lēmuma pieņemšanai nepieciešamā informācija, vai ja pretendents neatbilst šo noteikumu nosacījumiem, pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments par to informē pretendentu Iesniegumu likumā noteiktā kārtībā.
15. Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments sagatavo atzinumu, kuru iesniedz Pašvaldības Izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes lietu komitejai. Lēmumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu pieņem dome. Pēc domes lēmuma pieņemšanas, pretendents slēdz līgumu ar Pašvaldību.
16. Uz līdzfinansējumu noteikumu 5.3. apakšpunktā ir tiesības pretendēt:
16.1. fiziskai personai;
16.2. juridiskai personai, kas reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā.
17. Līdzfinansējumu piešķir, ja pretendenta plānotā kultūras, izglītības vai mākslas projekta mērķauditorija ir pašvaldības iedzīvotāji un tas, šo noteikumu 18. punkta izpratnē, ir nozīmīgs vai ļoti nozīmīgs Ropažu novada iedzīvotājiem, un, ja tas atbilst vismaz četrām no šādām prasībām:
17.1. norises vieta ir Ropažu novada administratīvajā teritorijā;
17.2. projektam piemīt kultūras vērtība, izglītojoša vai mākslinieciska vērtība;
17.3. projekta īstenošanas rezultātā publiskajā vidē tiks izplatīts Ropažu novada nosaukums, atbilstoši Ropažu novada pašvaldības Vizuālā stila grāmatas nosacījumiem;
17.4. projekts ir vērsts uz Ropažu novada atpazīstamību ārpus novada administratīvās teritorijas;
17.5. projekta īstenošanas rezultātā tiks radīta jauna vai saglabāta esošā kultūras, izglītības vai mākslinieciskā vērtība;
17.6. attiecīgajā kalendāra gadā, līdz pieteikuma iesniegšanas dienai, projekts nav ticis īstenots;
17.7. ja tam pašam mērķim attiecīgajā kalendāra gadā pretendents nav saņēmis citu pašvaldības finansējumu.
18. Nozīmīgs projekts ir tāds, kurš vērtēšanas rezultātā saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem ieguvis 30–59 punktus, ļoti nozīmīgs – 60–80 punktus.
19. Projektu izvērtē saskaņā ar šādiem kritērijiem:
| Kritērijs | Vērtējums |
| Pretendenta pieredze | Pretendents ir realizējis piecus un vairāk projektus, kuriem ir kultūras, izglītības vai mākslas vērtība – 20 punkti, Pretendents ir realizējis divus līdz četrus projektus, kuriem ir kultūras, izglītības vai mākslas vērtība – 10 punkti, Pretendents ir realizējis vienu projektu, kuram ir kultūras, izglītības vai mākslas vērtība – 5 punkti, Pretendentam nav pieredzes – 0 punkti; |
| Projekta publicitāte | Projekta īstenošanas rezultātā Ropažu novada pašvaldība tiks popularizēta ne mazāk kā trijos dažādos masu mediju līdzekļos – 20 punkti, Projekta īstenošanas rezultātā Ropažu novada pašvaldība tiks popularizēta ne mazāk kā divos dažādos masu mediju līdzekļos – 15 punkti, Projekta īstenošanas rezultātā Ropažu novada pašvaldība tiks popularizēta ar viena masu mediju līdzekļa starpniecību – 10 punkti, Projekta īstenošanā masu mediju līdzekļu iesaistīšana (piesaiste) nav paredzēta – 0 punkti; |
| Projekta novitāte | Projekts tiek īstenots Latvijas Republikā pirmo reizi – 20 punkti, Projekts tiek īstenots Ropažu novadā pirmo reizi – 15 punkti, Projekts vai līdzīga veida projekts regulāri tiek īstenots novadā vai saistībā ar novadu – 10 punkti; |
| Pretendenta paša piesaistītais finansējums (procentos no kopējām projekta izmaksām) | Projekts tiek finansēts no paša pretendenta piesaistītiem finanšu līdzekļiem: vairāk kā 50 % no kopējām izmaksām – 20 punkti, 30–50 % apmērā no kopējām izmaksām – 15 punkti, 10 – 29 % apmērā no kopējām izmaksām – 10 punkti, mazāk par 10 % no kopējām izmaksām vai netiek paredzēts – 0 punkti. |
20. Līdzfinansējuma apmērs ir:
20.1. nozīmīgam projektam līdz 1500 euro (viens tūkstotis pieci simti eiro);
20.2. ļoti nozīmīgam projektam līdz 3000 euro (trīs tūkstoši eiro).
21. Lai saņemtu līdzfinansējumu pretendents iesniedz iesniegumu saskaņā ar 3. pielikumu, kurā norāda:
21.1. pretendenta identificējošus datus – nosaukumu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, pamatdarbības vietu, ja tā atšķiras no juridiskās adreses, pievienojot pamatdarbības vietas lietošanas tiesisko pamatojumu apliecinošu dokumentu;
21.2. projekta aprakstu, norādot norises laiku un vietu, projekta īstenošanas rezultātā sasniedzamo rezultātu, kā arī norādot informāciju par katru vērtēšanas kritēriju, saskaņā ar 19. punktu;
21.3. plānoto projekta izmaksu tāmi, norādot pretendenta paša piesaistīto finansējuma avotu un apmēru, atzīmējot, vai projekta īstenošanas rezultātā, no mērķauditorijas ir plānots saņemt papildu finanšu līdzekļus;
21.4. informāciju par pretendenta pieredzi līdzīgu projektu īstenošanā, pievienojot minēto ziņu apliecinošus dokumentus;
21.5. informāciju par projekta publicitātes pasākumiem.
22. Pretendentam piešķiramo līdzfinansējumu aprēķina, pamatojoties uz izmaksām, kuras iesniegumam pievienotajā tāmē norādītas kā nepieciešamas projekta mērķa sasniegšanai.
23. Ja pretendenta iesniegtajos dokumentos nav atrodama visa lēmuma pieņemšanai nepieciešamā informācija, vai ja pretendents neatbilst šo noteikumu nosacījumiem, pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments par to informē pretendentu Iesniegumu likumā noteiktā kārtībā.
24. Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments sagatavo atzinumu, kuru iesniedz Pašvaldības Izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes lietu komitejai. Lēmumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu pieņem dome.
26. Pretendentam, kopā ar iesniegumu par līdzfinansējuma piešķiršanu, ir tiesības iesniegt iesniegumu ar lūgumu piešķirt lietošanā pašvaldības nekustamo īpašumu – zemi, telpu vai telpu grupu atbalstāmā projekta (izstādes, svētku pasākuma organizēšana u.tml.) īstenošanai, par samazinātu nomas maksu, iesniedzot atsevišķu iesniegumu.
27. Šo noteikumu 26. punktā minēto iesniegumu dome izlemj vienlaikus ar pamata pieteikumu, piešķirot lietošanā pieprasīto vai līdzvērtīgu pieprasītajam nekustamo īpašumu – zemi, telpu vai telpu grupu, samazinot nomas maksu par 90 procentiem no attiecīgajam īpašumam noteiktās nomas maksas.
28. Pašvaldības izpilddirektors vai pašvaldības iestādes vadītājs, kura pārziņā atrodas pretendentam nomas lietošanā piešķirtais objekts, slēdz nomas līgumu ar pretendentu saskaņā ar domes pieņemto lēmumu.
30. Finansiālu atbalstu un līdzfinansējumu pašvaldības Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departaments izmaksā desmit darba dienu laikā pēc domes lēmuma pieņemšanas un līguma noslēgšanas, veicot pārskaitījumu uz pretendenta pieteikumā norādīto kredītiestādes norēķinu kontu. Maksājumu veic, pamatojoties uz pretendenta izrakstīto rēķinu, kurš reģistrēts pašvaldības lietvedības sistēmā un ir atbildīgo personu saskaņots.
31. Finansiāla atbalsta vai līdzfinansējuma saņēmējs ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc piešķirtā finansiālā atbalsta vai līdzfinansējuma izlietošanas, atskaitās par izlietotajiem finanšu līdzekļiem saskaņā ar 4. pielikumu, kuram pievienoti izdevumu attaisnojumu dokumenti, iesniedzot pašvaldības Klientu apkalpošanas centros vai, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, vai elektroniskā veidā ar drošu elektronisko parakstu sūtot uz e-pasta adresi novada.dome@ropazi.lv, vai nosūta pa pastu. Izpildi kontrolē pašvaldības Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departaments.
32. Pašvaldības Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departamentam ir tiesības pieprasīt finansiāla atbalsta vai līdzfinansējuma saņēmējam papildu informāciju vai paskaidrojumus par piešķirtā finansiālā atbalsta vai līdzfinansējuma izlietojumu.
33. Ja tiek konstatēts, ka finansiālais atbalsts vai līdzfinansējums nav izlietots atbilstoši tā piešķiršanas mērķim, nav izlietots vispār vai izlietots daļēji, vai šo noteikumu noteiktajā kārtībā nav iesniegta atskaite un izdevumu attaisnojošie dokumenti, pašvaldības Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departaments informē finansiālā atbalsta vai līdzfinansējuma saņēmēju par pienākumu iesniegt atskaiti vai atmaksāt pašvaldībai neizlietotu finansiālo atbalstu/līdzfinansējumu vai tā daļu.
34. Ja finansiāla atbalsta vai līdzfinansējuma saņēmējs 33. punktā noteiktajos gadījumos neatmaksā saņemto finansiālo vai līdzfinansējuma atbalstu, pašvaldības izpilddirektors uzsāk piespiedu izpildi saskaņā ar Administratīvā procesa likumu.
Ropažu novada pašvaldībai
| 1. Informācija par kolektīvu (pretendentu) | |
| Nosaukums | |
| Juridiskā adrese | |
| Reģ. Nr. Uzņēmumu reģistrā | |
| Amatiermākslas kolektīva vadītāja vārds, uzvārds | |
| Tālruņa numurs | |
| e-pasta adrese | |
| Korespondences adrese | |
| 2. Informācija par atbalstāmo pasākumu (konkursu, festivālu, koncertturneju, meistarklasi) | |
| Nosaukums | |
| Norises vieta | |
| Norises laiks | |
| Interneta vietnes norāde ar informāciju par konkrēto pasākumu | |
| Organizācijas nosaukums, kas rīko pasākumu | |
| 3. Kolektīva dalībnieku saraksts | ||
| Vārds, uzvārds | Personas kods | Deklarētā adrese |
| 4. Izdevumu tāme | ||
| Izdevumu pozīcijas | Kopējie izdevumi (EUR) | Pieprasītais atbalsta apmērs (EUR) |
| Ceļa izdevumi (biļetes, norādot kādam transporta līdzeklim) | ||
| Dalības maksa | ||
| Tērpi | ||
| Kopā: | ||
| 5. Kolektīva sasniegumi (1.–3. pakāpe / vieta) 24 mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas | |||
| Nosaukums | Norises vieta | Datums | Iegūtā vieta / pakāpe |
| 6. Kolektīva rekvizīti | |
| Saņēmējs | |
| Reģistrācijas numurs | |
| Bankas nosaukums | |
| Bankas konta numurs | |
| SWIFT kods | |
Pielikumā:
1. Uzaicinājums vai apliecinājums par kolektīva iekļaušanu dalībnieku sastāvā plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē;
2. Izdevumu tāme dalībai plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē (atšifrējot izdevumu pozīcijas);
3. Sasniegumu (1.–3. vieta / pakāpe, tajā skaitā Augstākā pakāpe / Grand Prix) apliecinoši dokumenti pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas.
Finansiāla atbalsta piešķiršanas nolūkam Ropažu novada pašvaldība veiks Jūsu norādītās personas datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti. Ar Ropažu novada pašvaldības datu privātuma politiku var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv
Apliecinu, ka visa sniegtā informācija ir patiesa, un apņemos ievērot visas Saistošos noteikumu prasības.
| amats | paraksts | vārds, uzvārds |
Ropažu novada pašvaldībai
| 1. Informācija par individuālo izpildītāju (pretendentu) | |
| Vārds, uzvārds | |
| Personas kods | |
| Deklarētās dzīves vietas adrese | |
| Tālruņa numurs | |
| e-pasta adrese | |
| Korespondences adrese | |
| Amatiermākslas kolektīvs, kura sastāvā darbojas individuālais izpildītājs | |
| 2. Informācija par atbalstāmo pasākumu (konkursu, festivālu, koncertturneju, meistarklasi) | |
| Nosaukums | |
| Norises vieta | |
| Norises laiks | |
| Interneta vietnes norāde ar informāciju par konkrēto pasākumu | |
| Organizācijas nosaukums, kas rīko pasākumu | |
| 3. Izdevumu tāme | ||
| Izdevumu pozīcijas | Kopējie izdevumi (EUR) | Pieprasītais atbalsta apmērs (EUR) |
| Ceļa izdevumi (biļetes, norādot kādam transporta līdzeklim) | ||
| Dalības maksa | ||
| Tērps | ||
| Kopā: | ||
| 4. Sasniegumi (1.–3. pakāpe / vieta) 24 mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas | |||
| Nosaukums | Norises vieta | Datums | Iegūtā vieta / pakāpe |
| 5. Individuālā izpildītāja, viņa likumiskā pārstāvja rekvizīti | |
| Saņēmējs | |
| Reģistrācijas numurs | |
| Bankas nosaukums | |
| Bankas konta numurs | |
| SWIFT kods | |
Pielikumā:
1. Uzaicinājums vai apliecinājums par individuālā izpildītāja iekļaušanu plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē;
2. Izdevumu tāme dalībai plānotajā konkursā, festivālā, koncertturnejā vai meistarklasē (atšifrējot izdevumu pozīcijas);
3. Sasniegumu (1.–3. vieta / pakāpe, tajā skaitā Augstākā pakāpe / Grand Prix) apliecinoši dokumenti pēdējos 24 (divdesmit četros) mēnešos pirms iesnieguma iesniegšanas.
Finansiāla atbalsta piešķiršanas nolūkam Ropažu novada pašvaldība veiks Jūsu norādītās personas datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti. Ar Ropažu novada pašvaldības datu privātuma politiku var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv
Apliecinu, ka visa sniegtā informācija ir patiesa, un apņemos ievērot visas Saistošos noteikumu prasības.
Ja individuālais izpildītājs ir nepilngadīga persona, iesniegumu iesniedz viņa likumiskais pārstāvis.
| paraksts | vārds, uzvārds |
Ropažu novada pašvaldībai
| 1. Informācija par pretendentu | |
| Nosaukums | |
| Juridiskā adrese | |
| Reģ. Nr. Uzņēmumu reģistrā / Personas kods | |
| Kontaktpersonas vārds, uzvārds | |
| Tālruņa numurs | |
| e-pasta adrese | |
| Korespondences adrese | |
| Interneta vietnes adrese | |
| Pamatdarbības vieta (ja tā atšķiras no juridiskās adreses) | |
| Organizācijas apraksts, darbības veids | |
| 2. Projekta apraksts | |
| Norises vieta | |
| Norises datums | |
| Dalībnieku skaits | |
| Projekta apraksts | |
| Sasniedzamais rezultāts | |
| Pretendenta pieredze | |
| Projekta publicitāte | |
| Projekta novitāte | |
| Pretendenta paša piesaistītais finansējums | |
| 3. Projekta tāme | |||||
| Nr. | Izdevumu pozīcija, mērķis | Paredzamais apmeklētāju / mērķauditorijas skaits | Pašu finansējums | Pašvaldības finansējums | Kopējās izmaksas |
| Kopā: | |||||
Projekta realizēšanas rezultātā, IR / NAV plānots no mērķauditorijas saņemt finanšu līdzekļus (atzīmēt ar X vienu no punktiem):
| (norādīt apmēru) | ||
| IR paredzēts | ||
| NAV paredzēts | ||
| 4. Bankas rekvizīti | |
| Saņēmējs | |
| Reģistrācijas numurs | |
| Bankas nosaukums | |
| Bankas konta numurs | |
| SWIFT kods | |
Pielikumā pievienotie dokumenti (pretendenta pieredzi apliecinoši dokumenti, projekta dokumentācija u.c.):
1.
2.
3.
Līdzfinansējuma piešķiršanas nolūkam Ropažu novada pašvaldība veiks Jūsu norādīto personas datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti. Ar Ropažu novada pašvaldības datu privātuma politiku var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv
Apliecinu, ka tāmē paredzētā pasākuma vai ierosinātās ieceres izdevumu pozīciju uzskaitījums un apmērs ir pilnīgs un attiecināms uz pieteikumā norādītā mērķa sasniegšanu.
Apliecinu, ka visa sniegtā informācija ir patiesa, un apņemos ievērot visas Saistošos noteikumu prasības.
| amats | paraksts | vārds, uzvārds |
Ropažu novada pašvaldībai
Atskaites iesniedzējs:
Finansiāla atbalsta / līdzfinansējuma izlietojuma apraksts / pamatojums:
|
Līdzekļu apmērs ________ EUR, par kuriem iesniegta atskaite.
Finansiāla atbalsta / līdzfinansējuma izlietojums:
| Nr. | Attaisnojuma dokumenti | Maksājuma saņēmējs | Summa EUR | Par ko maksāts | EKK (čeki) | |
| Datums | Nosaukums | |||||
| 1. | ||||||
| 2. | ||||||
| 3. | ||||||
PAVISAM KOPĀ: ___________ EUR
| (summa vārdiem) |
Pielikumā pievienoti izdevumu attaisnojuma dokumenti:
1.
2.
3.
Apstiprinu, ka Ropažu novada pašvaldības piešķirtais finansiālais atbalsts / līdzfinansējums tika izlietots tikai tā piešķiršanas mērķiem, atbilstoši iesniegumam un šai atskaitei.
Iesniedzējs:
| vārds, uzvārds | paraksts | datums |
Pārbaudīja:
| amats | vārds, uzvārds | paraksts |
| Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
| 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir sekmēt Ropažu novada iedzīvotāju ieinteresētību kultūras, kultūrizglītības un mākslas jaunrades procesos, to popularizēšanu pašvaldības administratīvajā teritorijā, amatiermākslas kolektīvu un mūsdienu mākslas kolektīvu radošo aktivitāti un dalību kultūras aktivitātēs Latvijā un ārvalstīs. Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5. punkts noteic pašvaldības autonomo funkciju sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm, bet tā paša likuma 5. panta pirmā daļa paredz, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tas nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi. Pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Ropažu novada domes 2022. gada 26. oktobra saistošie noteikumi Nr. 50/22 "Par pašvaldības atbalstu kultūras un mākslas veicināšanai Ropažu novadā" zaudējuši spēku 2024. gada 1. jūlijā, līdz ar to izstrādāti jauni saistošie noteikumi, kuros noteikta kārtība, kādā Ropažu novada pašvaldības dome piešķir Ropažu novada pašvaldības finansiālu atbalstu pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētiem amatiermākslas kolektīviem, individuālajiem izpildītājam, un līdzfinansējumu kultūras, izglītības un mākslas projektu organizēšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā. |
| 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Pašvaldības finansiāla atbalsta kopējo summu pašvaldības dome nosaka kārtējā gada budžetā. Pretendenta pieteikuma iesniegšana negarantē finansiāla atbalsta piešķiršanu. |
| 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi nerada ietekmi uz vidi un iedzīvotāju veselību. Saistošie noteikumi var radīt pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci pašvaldības teritorijā. |
| 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments, kurš izskata privātpersonu iesniegtos pieteikumus un sniedz atzinumu pašvaldības domes Izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes lietu komitejai. Lēmumu pieņem dome. Domes lēmumus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības noteiktas Saistošajos noteikumos. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. |
| 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5. punktā noteiktajai Pašvaldības funkcijai sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
| 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments un Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departaments |
| 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
| 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projektu izstrādāja pašvaldības Izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes lietu komiteja, Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments, metodiskais kultūras centrs, Finanšu un grāmatvedības departaments, Juridiskais, publisko iepirkumu un personāla vadības departaments. Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 19. septembra līdz 2025. gada 5. oktobrim publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv, sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, informācija par saistošo noteikumu projektu ievietota pašvaldības sociālajos kontos un mobilajā lietotnē. Sabiedrības pārstāvju viedokļi iepriekš minētajā termiņā nav saņemti. |