1. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldības pamatbudžetu 2023. gadam saskaņā ar 1.–5. pielikumu, nosakot 2023. gada pamatbudžeta, ziedojumu un dāvinājumu ieņēmumu, izdevumu un aizņēmumu apmēru (turpmāk – budžets), kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.
2. Apstiprināt budžetu šādās sadaļās un apmērā:
2.1. pamatbudžeta finanšu līdzekļu atlikums 2023. gada 1. janvārī EUR 7 741 521;
2.2. ziedojumu un dāvinājumu finanšu līdzekļu atlikums 2023. gada 1. janvārī EUR 1 749;
2.3. pamatbudžets 2023. gadā (1. pielikums):
2.3.1. ieņēmumi – EUR 46 948 605;
2.3.2. izdevumi – EUR 53 843 815;
2.3.3. plānotie aizņēmumi – EUR 2 799 669;
2.3.4. atmaksājamā summa Valsts kases kredītiem (2. pielikums) – EUR 3 601 890.
2.4. ziedojumi un dāvinājumi 2023. gadā:
2.4.1. ieņēmumi EUR 450;
2.4.2. izdevumi EUR 2 199.
(Grozīts ar Ādažu novada domes 22.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 8/2023; 24.05.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 17/2023; 28.06.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 20/2023; 23.08.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 25/2023; 26.10.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 39/2023)
6. Apstiprināt ieņēmumu un izdevumu sadalījumu 2023. gadam pa funkcionālajām kategorijām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem (5. pielikums).
7. Noteikt, ka:
7.1. laika posmā starp pašvaldības budžeta grozījumiem dome pieņem lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"; Līdzekļus līdz 5000 euro var piešķirt ar pašvaldības domes priekšsēdētāja rīkojumu operatīvu neatliekamo izdevumu apmaksai;
7.2. Grāmatvedības nodaļa nodrošina kredītu pamatsummas un kredītu procentu samaksu noteiktajos termiņos un apmēros 2023. gadā saskaņā ar noslēgtajiem finanšu saistību līgumiem;
7.3. budžeta izpildītāji (iestāžu un struktūrvienību vadītāji) atbild par budžeta līdzekļu atbilstošu un racionālu izlietojumu. Izdevumi pēc naudas plūsmas nedrīkst pārsniegt attiecīgajā budžeta izdevumu tāmē apstiprinātos plānotos budžeta izdevumus atbilstoši ekonomiskajām un funkcionālajām kategorijām;
7.4. pašvaldības aizņēmuma apjoms katra investīciju projekta finansēšanai tiek apstiprināts ar domes lēmumu;
7.5. par ieņēmumu no maksas pakalpojumiem, ko sniedz pašvaldības budžeta iestādes, administrēšanu, aprēķināšanu, iekasēšanu atbild pakalpojuma sniedzējs – pašvaldības budžeta iestāde. Pašvaldības budžeta iestādes atbild par pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšanu, ņemot vērā tā būtību un sniegšanas lietderību, kā arī izcenojuma atbilstību budžetā apstiprinātajiem izdevumiem.
2022. gads Ādažu novadā bija pakāpeniskas izaugsmes un atgūšanās gads pēc Covid-19 pandēmijas pārvarēšanai radītajiem ierobežojumiem. Diemžēl starptautiskā drošības situācija veidoja jaunus politiskus, ekonomiskus un sociālus satricinājumus, un to rezonanse tieši ietekmēja arī novada iedzīvotājus, uzņēmējdarbību un sabiedrību kopumā. Krievijas izraisītā kara Ukrainā atbalsis ātri sasniedza novadu ar vairākiem simtiem bēgļu no kara plosītajām teritorijām, ar energoresursu un izejvielu cenu lēcienu, ar strauju inflācijas kāpumu precēm un pakalpojumiem, ar pilsoniskās līdzcietības un palīdzības akcijām Ukrainas valstij un tās pilsoņiem, kā arī ar trauksmes sajūtu par personisko drošību un skaidru izpratni, ka svarīgas un pierastas lietas transformējas un pielāgojas jauniem un skarbiem ārējiem apstākļiem.
Kopumā vispārējais stāvoklis novadā ir pozitīvi tendēts. Vidējais bezdarba līmenis (bezdarbnieku skaits darbaspējas vecumā) bija ievērojami zemāks nekā valstī, Rīgā un Pierīgas reģionā, arī Covid-19 pandēmijas ietekmē tas būtiski nepieauga. Iedzīvotāju skaits daudzus gadus turpina pieaugt valsts iekšējās migrācijas rezultātā, vienlaikus radot pieaugošu slodzi publiskajai infrastruktūrai, komunālo pakalpojumu un izglītības sektoram, kā rezultātā šobrīd pieprasījums pēc kvalitatīviem pakalpojumiem pārsniedz to faktisko pieejamību.
Ādažu novads ir ekonomiski aktīvs. Uzņēmējdarbība attīstās vairākos virzienos – mājokļu celtniecība, ražošana, pakalpojumu sniegšana, tirdzniecība, u.tml. 2023. gada sākumā novadā bija reģistrēti 1850 uzņēmumu. Lielākie no tiem ražošanas apjomu un nodarbināto skaita ziņā darbojas pārtikas produktu ražošanā (zivju un gaļas produktu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu, kā arī maizes izstrādājumu ražošana), kokapstrādē, celtniecībā, kravu pārvadāšanā, plastmasas būvelementu ražošanā, šķiroto materiālu pārstrādē, gatavo tekstilizstrādājumu un plastmasas iepakojumu ražošanā, apģērbu un apavu, kā arī augļu un dārzeņu tirdzniecībā.
Briljantu un Mežgarciema ražošanas zonās soli pa solim ienāk jauni uzņēmumi, kuru darba augļi dažu gadu laikā sniegs jūtamu pienesumu novada ekonomiskajai izaugsmei. Carnikavā un Kadagā paredz sākt darbību jauni tirdzniecības uzņēmumi, Podnieku ciematā pašvaldība sāks projektēt jaunu pirmsskolas izglītības iestādi, savukārt komerczona pie valsts autoceļa A1 (Baltezers–Ainaži) ir vilinoša investoriem un attīstītājiem.
Pašvaldība pārskatīja tai piederošo īpašumu izmantošanas kapacitāti Carnikavā un piedāvāja telpas medicīnisko un laboratorisko izmeklējumu pakalpojumu sniedzējiem, kuru pašreizējās nomātās telpas neatbilst prasībām vai tiks fiziski likvidētas.
2022. gads pašvaldībai bija nozīmīgu izaicinājumu gads, jo faktiski tika pabeigta iestāžu un struktūrvienību reorganizācija, nostiprinot vadības funkciju centralizāciju, kā arī praksē aprobējot darba organizācijas metodes. Stabila makroekonomiskā un finansiālā vide un piesardzīga optimisma attīstības prognozes sekmē finanšu resursu pieejamību, kas savukārt rada iespēju īstenot investīcijās balstītu darbību, uzlabojot novada infrastruktūru.
Pašvaldība var veikt investīcijas, savlaicīgi paredzot tām budžetā attiecīgus izdevumus – uzkrājot nepieciešamo naudas apjomu, pārdodot tai piederošus aktīvus, vai arī aizņemoties (faktisko ieguldījumu veicot aizņēmuma atmaksas veidā vairāku gadu garumā).
Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildes nodrošināšanai, ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī teritorijas ilgtermiņa attīstībai.
Pašvaldības nozīmīgākie pēdējos gados īstenotie projekti:
1) Carnikavas pamatskolas rekonstrukcija;
2) Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu centra būvniecība, Ādažos;
3) Plūdu risku novēršanas pasākumi Ādažu novada teritorijā, veicot Ādažu centra poldera aizsargdambja atjaunošanu un pagarināšanu;
4) Mežaparka ceļa 3. kārtas būvdarbu izpilde, Kadagā;
5) Ūdenssaimniecības attīstības III kārtas pabeigšana Carnikavā.
Veidojot savu budžetu, pašvaldība ir tieši atkarīga no valsts nodokļu politikas, kā arī valsts noteiktajiem makroekonomiskajiem scenārijiem un aprēķiniem pašvaldību finanšu izlīdzināšanai. Sastādot pašvaldības 2023. gada budžeta projektu, iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognoze tika balstīta uz pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķinu 2023. gadam, kas pieejami Finanšu ministrijas tīmekļvietnē.
Šis 2023. gada pašvaldības budžets ir izstrādāts, balstoties uz ārējiem normatīvajiem aktiem, kā arī valsts finansēšanas un nodokļu politikas prognozēm. 2023. gadā pašvaldības ieņēmumu un izdevumu apjomu būtiski ietekmēs valsts fiskālās politikas vairākas izmaiņas, piemēram, aizņēmumu procentlikmju kāpums, valsts aizdevumu un grantu pieejamības regulējumi un Eiropas Savienības struktūrfondu pieejamības un izlietojuma nosacījumu spēkā stāšanās.
Pašvaldības budžets 2023. gadam sastāv no pamatbudžeta un ziedojumiem (dāvinājumiem), ko veido ieņēmumu un izdevumu daļas. Budžeta ieņēmumus veido galvenokārt ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN), kā arī citi nodokļu ieņēmumi, valsts dažādas mērķdotācijas un ES projektu finansējumi.
Pašvaldība ņēma vērā visu nozaru intereses un centās sabalansēt pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus pašvaldībai un sabiedrībai kopumā svarīgās jomās.
Pašvaldības budžeta izdevumu lielākā daļa tiks tērēta izglītībai (40 %) un pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai (30 %).
Pandēmijas laikā gūtie atzinumi attālināta izglītības procesa jautājumos liek pilnveidot izglītības iestāžu optisko sakaru sistēmas un palielināt datortehnikas skaitu.
Publiskās infrastruktūras uzlabošanai tiks pabeigta Ādažu aizsargdambja Gaujas kreisā krasta nostiprinājumu izbūve, kā arī Carnikavas pamatskolas stadiona pārbūve. Paredzams, ka ar Aizsardzības ministrijas būtisku finansiālu atbalstu varēs uzsākt Vecštāles ceļa rekonstrukciju Ādažu pagastā, savukārt ar valsts finansējuma atbalstu – Kalngales notekūdeņu attīrīšanas ietaišu paplašināšanu. Tiks turpinātas sagatavošanas darbības projektu "Maģistrālās veloceļu infrastruktūras būvniecība prioritārajā koridorā Rīga–Carnikava" un "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – Carnikava" uzsākšanai.
Iepriekšējos gados pašvaldības ņemto kredītu lielais apjoms Valsts Kasē, lai realizētu Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstītos investīciju projektus, šodien liek piesardzīgāk plānot ilgtermiņa aktivitātes un attīstības projektus, jo, uzņemoties jaunas finanšu saistības, objektīvi samazināsies budžeta pašu ieņēmumu apmērs, kas vitāli nepieciešamas pašvaldības iestāžu uzturēšanai, ārējos normatīvajos aktos noteikto funkciju paplašināšanai, kā arī pašvaldības brīvprātīgo funkciju izpildei.
Skaitliskā informācija par budžeta ieņēmumiem, izdevumiem un klasifikāciju norādīta šo saistošo noteikumu 2., 3. un 4. pielikumā.
(Pielikums Ādažu novada domes 26.10.2023. saistošo noteikumu Nr. 39/2023 redakcijā)
IEŅĒMUMU DAĻA
Klasifikācijas kods | N.p.k. | Sadaļa | 23.08.2023. grozījumi | 26.10.2023. grozījumi | Izmaiņas |
1. – 5. | Nodokļu ieņēmumi | 31 582 267 | 31 732 267 | 150 000 | |
1.1.0.0. | 1. | Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 28 608 955 | 28 758 955 | 150 000 |
1.1. | pārskata gada | 28 608 955 | 28 758 955 | 150 000 | |
4.1.1.0. | 2. | Nekustamā īpašuma nodoklis par zemi | 1 998 295 | 1 998 295 |
|
2.1. | pārskata gada | 1 807 872 | 1 807 872 |
| |
2.2. | iepriekšējo gadu parādi | 190 423 | 190 423 |
| |
4.1.2.0. | 3. | Nekustamā īpašuma nodoklis par ēkām | 412 472 | 412 472 |
|
3.1. | pārskata gada | 326 353 | 326 353 |
| |
3.2. | iepriekšējo gadu parādi | 86 119 | 86 119 |
| |
4.1.3.0. | 4. | Nekustamā īpašuma nodoklis par mājokļiem un inženierbūvēm | 492 545 | 492 545 |
|
4.1. | pārskata gada | 431 787 | 431 787 |
| |
4.2. | iepriekšējo gadu parādi | 60 758 | 60 758 |
| |
5.5.3.0. | 5. | Dabas resursu nodoklis | 70 000 | 70 000 |
|
9.0.0.0. | 6. | Valsts (pašvaldību) un kancelejas nodevas | 160 000 | 160 000 |
|
6.1. | valsts nodevas | 6 700 | 6 700 |
| |
6.1.1. | t.sk.: – par apliecinājumiem un citu funkciju pildīšanu bāriņtiesā | 1 700 | 1 700 |
| |
6.1.2. | t.sk.: – par civilstāvokļa aktu reģistrēšanu, grozīšanu un papildināšanu | 4 500 | 4 500 |
| |
6.1.3. | t.sk.: – pārējās valsts nodevas, kuras ieskaita pašvaldību budžetā | 500 | 500 |
| |
6.2. | pašvaldību nodevas | 153 300 | 153 300 |
| |
6.2.1. | t.sk.: – nodeva par domes izstrādāto oficiālo dokumentu saņemšanu | 350 | 350 |
| |
6.2.2. | t.sk.: – nodeva par izklaidējoša rakstura pasākumu sarīkošanu publiskās vietās | 1 100 | 1 100 |
| |
6.2.3. | t.sk.: – nodeva par tirdzniecību publiskās vietās | 27 000 | 27 000 |
| |
6.2.4. | t.sk.: – nodeva par dzīvnieku turēšanu | 0 | 0 |
| |
6.2.5. | t.sk.: – nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās | 11 500 | 11 500 |
| |
6.2.6. | t.sk.: – nodeva par būvatļaujas saņemšanu | 106 350 | 106 350 |
| |
6.2.7. | t.sk.: – pārējās nodevas | 7 000 | 7 000 |
| |
10.0.0.0. | 7. | Naudas sodi un sankcijas | 65 000 | 65 000 |
|
7.1. | Naudas sodi un sankcijas | 31 000 | 31 000 |
| |
7.2. | Naudas sodi par pārkāpumiem ceļu satiksmē | 34 000 | 34 000 |
| |
12.0.0.0. | 8. | Pārējie nenodokļu ieņēmumi | 176 317 | 176 317 |
|
8.1. | citi nenodokļu ieņēmumi | 169 864 | 169 864 |
| |
8.2. | līgumsodi un procentu maksājumi par saistību neizpildi | 500 | 500 |
| |
8.3. | ieņēmumi no zvejas tiesību nomas | 5 953 | 5 953 |
| |
13.0.0.0. | 9. | Ieņēmumi no pašvaldības īpašumu pārdošana | 433 856 | 433 856 |
|
18.6.0.0. | 10. | Valsts budžeta transferti un projektu finansējums | 10 023 168 | 10 063 514 | 40 346 |
10.1. | Valsts budžeta transferti | 8 365 927 | 8 577 592 | 211 665 | |
10.1.1. | dotācija mākslas skolas algām | 645 929 | 675 507 | 29 578 | |
10.1.2. | dotācija sporta skolai | 299 288 | 312 590 | 13 302 | |
10.1.3. | dotācija skolēnu ēdināšanai | 249 276 | 249 276 |
| |
10.1.4. | dotācija mācību grāmatām | 63 466 | 63 466 |
| |
10.1.5. | dotācijas pedagogu algām (vsk., PII) | 5 320 740 | 5 441 043 | 120 303 | |
10.1.5.1. | t.sk.: – piecgadīgo bērnu apmācība | 723 948 | 778 047 | 54 099 | |
10.1.5.2. | t.sk.: – skolotāju algām | 4 279 428 | 4 352 143 | 72 715 | |
10.1.5.3. | t.sk.: – interešu izglītība | 317 364 | 310 853 | -6 511 | |
10.1.6. | dotācija māksliniecisko kolektīvu vadītāju atalgojumam | 13 088 | 13 088 |
| |
10.1.7. | Projekts "Skolas soma" Ādaži | 14 093 | 28 578 | 14 485 | |
10.1.8. | Projekts "Skolas soma" Carnikava | 3 668 | 7 665 | 3 997 | |
10.1.9. | dotācija asistenta pakalpojumu nodrošināšanai | 421 092 | 421 092 |
| |
10.1.10. | dotācija sociālajiem darbiniekiem, kuri strādā ar ģimenēm un bērniem | 25 954 | 25 954 |
| |
10.1.11. | valsts dotācija ceļu uzturēšanai | 374 848 | 374 848 |
| |
10.1.12. | dotācijas Ukrainas pilsoņu atbalstam | 120 000 | 150 000 | 30 000 | |
10.1.13. | dotācijas "Energoresursu atbalsts" | 663 500 | 663 500 |
| |
10.1.14. | pārējās dotācijas | 150 985 | 150 985 |
| |
18.6.3.0. | 10.2. | ES struktūrfondu līdzekļi un aktivitāšu līdzfinansējumi | 1 657 241 | 1 485 922 | -171 319 |
10.2.1. | t.sk.: Dotācija nodarbinātības pasākumiem | 7 417 | 7 417 |
| |
10.2.2. | t.sk. Plūdu risku projekts | 109 839 | 109 839 |
| |
10.2.3. | t.sk.: VISA projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" | 81 714 | 81 714 |
| |
10.2.4. | t.sk.: SAM 9311 Deinstitucionalizācija – Dienas centrs – specializētās darbnīcas | 117 147 | 117 147 |
| |
10.2.5. | t.sk.: Dienas centrs – pakalpojumi | 291 947 | 291 947 |
| |
10.2.6. | LAD projekts "Laivu ielas un tai piegulošā auto stāvlaukuma projektēšana un būvniecība" | 104 321 | 104 321 |
| |
10.2.7. | KF Ūdenssaimniecība 3. kārta Carnikavā | 40 898 | 40 898 |
| |
10.2.8. | SAM 5.5.1. Kultūras objektu būvniecība | 202 410 | 202 410 |
| |
10.2.9. | ERASMUS + projekti | 7 464 | 7 464 |
| |
10.2.10. | Ģimenes ārsta prakses izveide Garā iela 20 (ERAF, SAM 9.3.2. 4. kārta) | 14 100 | 14 100 |
| |
10.2.11. | EKII projekts | 382 739 | 382 739 |
| |
10.2.12. | Katlu mājas pārbūve Carnikavā, Tulpju iela | 297 245 | 0 | -297 245 | |
10.2.13. | Eiropas Bauhaus pieejas piemērošana sabiedrisko ēku pārveidošanai | 0 | 125 926 | 125 926 | |
19.2.0.0. | 11. | Pašvaldību budžeta transferti | 295 000 | 342 100 | 47 100 |
11.1. | no citām pašvaldībām izglītības funkciju nodrošināšanai | 295 000 | 342 100 | 47 100 | |
21.0.0.0. | 12. | Budžeta iestāžu ieņēmumi | 3 970 551 | 3 975 551 | 5 000 |
12.1. | maksa par izglītības pakalpojumiem | 149 000 | 149 000 |
| |
12.1.1. | ieņēmumi no vecāku maksām (PII) | 24 000 | 24 000 |
| |
12.1.2. | ieņēmumi no vecāku maksām (ĀNMS, BJSS) | 125 000 | 125 000 |
| |
12.2. | ieņēmumi par nomu un īri | 157 000 | 157 000 |
| |
12.2.1. | ieņēmumi par telpu nomu | 120 000 | 120 000 |
| |
12.2.2. | ieņēmumi par zemes nomu | 36 000 | 36 000 |
| |
12.2.3. | pārējie ieņēmumi par nomu | 1 000 | 1 000 |
| |
12.3. | budžeta iestāžu maksas pakalpojumi | 3 562 551 | 3 567 551 | 5 000 | |
12.3.1. | budžeta iestāžu maksas pakalpojumi | 110 000 | 115 000 | 5 000 | |
12.3.2. | ieņēmumi no biļešu realizācijas | 2 500 | 2 500 |
| |
12.3.3. | ieņēmumi no dzīvokļu un komunālajiem pakalpojumiem © | 3 450 051 | 3 450 051 |
| |
12.4. | pārējie ieņēmumi/stāvvietu ieņēmumi | 102 000 | 102 000 |
| |
KOPĀ IEŅĒMUMI: | 46 706 159 | 46 948 605 | 242 446 | ||
F21010000 AS | 13. | Naudas līdzekļu atlikums gada sākumā | 7 741 521 | 7 741 521 |
|
13.1. | Naudas atlikums iezīmētiem mērķiem | 1 450 964 | 1 450 964 |
| |
13.2. | Naudas atlikums pašvaldības līdzekļi | 6 290 557 | 6 290 557 |
| |
F40020010 | 14. | Valsts Kases kredīti | 4 545 904 | 2 799 669 | -1 746 235 |
14.1. | "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – "Carnikava"" | 59 922 | 59 922 |
| |
14.2. | Maģistrālā veloceļa izbūve Rīga–Carnikava | 207 089 | 207 089 |
| |
14.3. | "Auto stāvlaukuma Lilastē paplašināšana, atpūtas vietu, labiekārtojuma, labierīcību, kempinga iespēju projektēšana un izbūve" © | 320 141 | 320 141 |
| |
14.4. | SAM 5.1.1. Pretplūdu pasākumi Ādažu centra polderī, Ādažu novadā | 624 704 | 624 704 |
| |
14.5. | Apgaismojuma izbūve uz Salas aizsargdambja D-2 posmā, Carnikavas pagastā | 37 335 | 37 335 |
| |
14.6. | Carnikavas stadiona rekonstrukcija | 582 946 | 582 946 |
| |
14.7. | Ādažu vidusskolas ēkas B korpusa un savienojuma daļas starp korpusiem (C un B) fasādes atjaunošana | 390 000 | 390 000 |
| |
14.8. | Kalngales NAI pārbūve | 645 000 | 0 | -645 000 | |
14.9. | EKII projekts | 164 032 | 164 032 |
| |
14.10. | Katlu mājas pārbūve Carnikavā, Tulpju iela | 907 235 | 0 | -907 235 | |
14.11. | Ķiršu ielas III kārta no Saules ielas līdz Attekas ielai 0.17 km | 287 500 | 287 500 |
| |
14.12. | Draudzības iela posmā no Saules ielai līdz Podnieku ielai ar ietvi 0.35 km | 126 000 | 0 | -126 000 | |
14.13. | Liepu aleja | 126 000 | 126 000 |
| |
14.14. | Atpūtas ielas pārbūve | 68 000 | 0 | -68 000 | |
KOPĀ PIEEJAMAIS FINANSĒJUMS: | 58 993 584 | 57 489 795 | -1 503 789 |
IZDEVUMU DAĻA
Klasifikācijas kods | N.p.k. | Sadaļa | 23.08.2023. grozījumi | 26.10.2023. grozījumi | Izmaiņas |
01.000 | 1. | Vispārējie valdības dienesti | 8 293 568 | 8 440 403 | 146 835 |
1.1. | pārvalde | 1 888 658 | 1 888 658 |
| |
1.2. | deputāti | 355 819 | 355 819 |
| |
1.3. | administratīvā komisija | 58 895 | 58 895 |
| |
1.4. | iepirkumu komisija | 50 294 | 50 294 |
| |
1.5. | vēlēšanu komisija | 6 588 | 6 588 |
| |
1.6. | pārējās komisijas | 69 620 | 69 620 |
| |
1.7. | aizņēmumu procentu maksājumi | 1 087 340 | 1 224 463 | 137 123 | |
1.8. | Iemaksas PFIF | 4 418 774 | 4 428 486 | 9 712 | |
1.9. | Informācijas tehnoloģiju nodaļa, vispārējas nozīmes dienestu darbība un pakalpojumi – datortīkla uzturēšana | 357 580 | 357 580 |
| |
03.000 | 2. | Sabiedriskā kārtība un drošība | 936 069 | 936 069 |
|
04.000 | 3. | Ekonomiskā darbība | 589 278 | 589 278 |
|
3.1. | Sabiedriskās attiecības, laikraksts | 207 617 | 207 617 |
| |
3.2. | Autoceļu fonds | 381 661 | 381 661 |
| |
05.000 | 4. | Vides aizsardzība | 260 002 | 260 002 |
|
4.1. | Dabas resursu nodokļa izlietojums | 260 002 | 260 002 |
| |
06.000 | 5. | Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošana | 16 750 347 | 14 810 347 | -1 940 000 |
5.1. | Izdevumi neparedzētiem gadījumiem | 70 000 | 70 000 |
| |
5.2. | Būvvalde | 328 524 | 328 524 |
| |
5.3. | Teritorijas plānošanas nodaļa | 334 488 | 334 488 |
| |
5.4. | Attīstības un projektu nodaļa | 1 594 840 | 1 480 257 | -114 583 | |
5.4.1. | nodaļa | 1 082 943 | 842 434 | -240 509 | |
5.4.2. | Projekts "Sabiedrība ar dvēseli" | 41 630 | 41 630 |
| |
5.4.3. | Iedzīvotāju iniciatīvas un konkursi. | 10 000 | 10 000 |
| |
5.4.4. | TEP "Atjaunojamo energoresursu izmantošana Ādažu novadā" (EUCF) | 60 000 | 60 000 |
| |
5.4.5. | "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – "Carnikava"" | 85 290 | 85 290 |
| |
5.4.6. | Maģistrālā veloceļa izbūve Rīga–Carnikava | 236 171 | 236 171 |
| |
5.4.7. | Apgaismojuma izbūve uz Salas aizsargdambja D-2 posmā, Carnikavas pagastā | 53 240 | 53 240 |
| |
5.4.8. | ES Padomes projekts LIFE COHABIT © | 8 987 | 8 987 |
| |
5.4.9. | Pārrobežu EST-LAT projekts "Militārais mantojums © | 208 | 208 |
| |
5.4.10. | Ģimenes ārsta prakses izveide Garā iela 20 (ERAF, SAM 9.3.2. 4. kārta) | 16 371 | 16 371 |
| |
5.4.11. | Eiropas Bauhaus pieejas piemērošana sabiedrisko ēku pārveidošanai |
| 125 926 | 125 926 | |
5.5. | Objektu un teritorijas apsaimniekošana un uzturēšana | 14 422 495 | 12 597 078 | -1 825 417 | |
5.5.1. | Nekustamā īpašuma nodaļa | 160 572 | 392 636 | 232 064 | |
5.5.2. | Mežaparka ceļš (Ā) | 355 701 | 355 701 |
| |
5.5.3. | SAM 5.1.1. Pretplūdu pasākumi Ādažu centra polderī, Ādažu novadā | 891 139 | 891 139 |
| |
5.5.4. | Pašvaldības aģentūra "Carnikavas Komunālserviss" | 3 779 449 | 3 779 449 |
| |
5.5.5. | P/A "Carnikavas komunālserviss" teritorijas un īpašumu apsaimniekošana | 5 825 768 | 5 837 717 | 11 949 | |
5.5.6. | Auto stāvlaukuma Lilastē paplašināšanas un atpūtas vietu labiekārtojuma projektēšana un izbūve | 391 245 | 391 245 |
| |
5.5.7. | Ķiršu ielas III kārta no Saules ielas līdz Attekas ielai 0.17 km | 323 472 | 323 472 |
| |
5.5.8. | Draudzības iela posmā no Saules ielai līdz Podnieku ielai ar ietvi 0.35 km | 164 125 | 6 050 | -158 075 | |
5.5.9. | Rasiņu ielas seguma atjaunošana | 32 000 | 32 000 |
| |
5.5.10. | Kalngales NAI pārbūve | 706 875 | 0 | -706 875 | |
5.5.11. | EKII projekts | 546 771 | 546 771 |
| |
5.5.12. | Katlu mājas pārbūve Carnikavā, Tulpju iela | 1 204 480 | 0 | -1 204 480 | |
5.5.13. | KF Ūdenssaimniecības projekts Carnikavā, 3.kārta © | 40 898 | 40 898 |
| |
08.000 | 6. | Atpūta, kultūra un reliģija | 2 543 558 | 2 575 054 | 31 496 |
6.1. | Kultūra | 1 206 606 | 1 225 606 | 19 000 | |
6.1.1. | Ādažu kultūras centrs | 608 605 | 608 605 |
| |
6.1.2. | Tautas nams "Ozolaine" | 409 634 | 428 634 | 19 000 | |
6.1.3. | Muzejs un Carnikavas novadpētniecības centrs | 188 367 | 188 367 |
| |
6.2. | Dziesmu svētki 2023 | 155 146 | 136 146 | -19 000 | |
6.3. | SAM 5.5.1. Kultūras objektu būvniecība (maksājumi projekta partneriem) | 212 422 | 212 422 |
| |
6.4. | ES projekts Eiropa pilsoņiem (diskriminētām personām) | 15 704 | 15 704 |
| |
6.5. | Ādažu bibliotēka | 135 295 | 135 295 |
| |
6.6. | Carnikavas bibliotēka | 65 560 | 65 560 |
| |
6.7. | Sporta daļa | 729 597 | 761 093 | 31 496 | |
6.8. | Evaņģēliski luteriskās draudzes | 4 000 | 4 000 |
| |
6.9. | Multihalle | 19 228 | 19 228 |
| |
10.000 | 7. | Sociālā aizsardzība | 4 219 807 | 4 249 807 | 30 000 |
7.1. | Sociālais dienests | 2 405 535 | 2 405 535 |
| |
7.1.1. | Sociālās funkcijas nodrošināšana | 578 699 | 578 699 |
| |
7.1.2. | Pabalsti | 1 373 990 | 1 373 990 |
| |
7.1.3. | Mērķdotācija | 25 954 | 25 954 |
| |
7.1.4. | Asistentu pakalpojumi | 421 092 | 421 092 |
| |
7.1.5. | Sociālā centra "Kadiķis" uzturēšana | 5 800 | 5 800 |
| |
7.2. | Stipendiāti / bezdarbnieki | 10 038 | 10 038 |
| |
7.3. | SAM 9311 Deinstitucionalizācija – Dienas centrs | 818 057 | 818 057 |
| |
7.3.1. | DI centra uzturēšanas izdevumi | 326 297 | 326 297 |
| |
7.3.2. | DI projekts – specializētās darbnīcas | 161 090 | 161 090 |
| |
7.3.3. | DI centra pakalpojumi (projekts) | 330 670 | 330 670 |
| |
7.4. | Bāriņtiesa | 125 796 | 125 796 |
| |
7.5. | Dotācijas "Energoresursu atbalsts" | 698 344 | 698 344 |
| |
7.6. | Dotācijas Ukrainas pilsoņu atbalstam | 120 000 | 150 000 | 30 000 | |
7.7. | SAM 9.2.4.2. projekts "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai Ādažu novada pašvaldības Ādažu pagastā" | 23 597 | 23 597 |
| |
7.8. | SAM 9.2.4.2. projekts "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai Ādažu novada pašvaldības Carnikavas pagastā" | 18 440 | 18 440 |
| |
09.000 | 8. | Izglītība | 21 751 989 | 21 982 854 | 230 865 |
8.1. | Norēķini ar pašvaldību budžetiem par izglītības iestāžu pakalpojumiem | 1 009 440 | 788 532 | -220 908 | |
8.2. | Ādažu Pirmsskolas izglītības iestāde | 1 960 502 | 1 981 391 | 20 889 | |
8.2.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 278 254 | 299 143 | 20 889 | |
8.2.2. | pārējās izmaksas | 1 682 248 | 1 682 248 |
| |
8.3. | Kadagas PII | 1 232 647 | 1 237 648 | 5 001 | |
8.3.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 115 813 | 120 814 | 5 001 | |
8.3.2. | pārējās izmaksas | 1 116 834 | 1 116 834 |
| |
8.4. | Pirmsskolas izglītības iestāde "Riekstiņš" | 1 323 864 | 1 324 966 | 1 102 | |
8.4.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 194 979 | 196 081 | 1 102 | |
8.4.2. | pārējās izmaksas | 968 536 | 968 536 |
| |
8.4.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 160 349 | 160 349 |
| |
8.5. | Pirmsskolas izglītības iestādes "Piejūra" | 1 234 807 | 1 252 512 | 17 705 | |
8.5.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 72 292 | 89 997 | 17 705 | |
8.5.2. | pārējās izmaksas | 1 003 768 | 1 003 768 |
| |
8.5.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 158 747 | 158 747 |
| |
8.6. | Privātās izglītības iestādes | 2 137 999 | 2 435 337 | 297 338 | |
8.7. | Carnikavas pamatskola | 1 993 905 | 2 044 278 | 50 373 | |
8.7.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 936 819 | 983 195 | 46 376 | |
8.7.2. | ēdināšana (mērķdotācija) | 74 869 | 74 869 |
| |
8.7.3. | pārējās izmaksas | 682 155 | 682 155 |
| |
8.7.4. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 244 781 | 244 781 |
| |
8.7.5. | projekts "Skolas soma" | 3 668 | 7 665 | 3 997 | |
8.7.6. | projekts Erasmus+ | 51 613 | 51 613 |
| |
8.8. | Carnikavas stadiona rekonstrukcija | 836 633 | 806 633 | -30 000 | |
8.9. | Ādažu vidusskola | 7 378 123 | 7 424 608 | 46 485 | |
8.9.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 3 791 727 | 3 814 325 | 22 598 | |
8.9.2. | pārējās izmaksas | 1 479 682 | 1 466 882 | -12 800 | |
8.9.3. | projekts Erasmus+ | 250 373 | 250 373 |
| |
8.9.4. | projekts "Skolas soma" | 14 147 | 28 632 | 14 485 | |
8.9.5. | Ādažu vidusskolas ēkas B korpusa un savienojuma daļas starp korpusiem (C un B) fasādes atjaunošana | 433 500 | 433 500 |
| |
8.9.6. | sākumskolas uzturēšanas izmaksas | 838 367 | 851 167 | 12 800 | |
8.9.7. | sākumskolas ēdināšana (mērķdotācija) | 174 998 | 174 998 |
| |
8.9.8. | PII | 395 329 | 404 731 | 9 402 | |
8.9.8.1. | – pedagogu algas (mērķdotācija) | 83 788 | 93 190 | 9 402 | |
8.9.8.2. | – uzturēšana | 311 541 | 311 541 |
| |
8.10. | Ādažu novada mākslu skola | 1 541 382 | 1 570 960 | 29 578 | |
8.10.1. | pedagogu algas (mērķdotācija) | 645 929 | 675 507 | 29 578 | |
8.10.2. | pārējās izmaksas | 895 453 | 895 453 |
| |
8.11. | Sporta skola | 643 257 | 656 559 | 13 302 | |
8.11.1. | pedagogu algas (mērķdotācija) | 299 308 | 312 610 | 13 302 | |
8.11.2. | Pašvaldības finansējums | 343 949 | 343 949 |
| |
8.12. | Izglītības un jauniešu lietu pārvalde | 325 846 | 325 846 |
| |
8.13. | Aktivitātes jauniešiem, jauniešu projektu konkurss | 3 000 | 3 000 |
| |
8.14. | ESF projekts Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai | 16 292 | 16 292 |
| |
8.15. | ESF projekts Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs © | 1 049 | 1 049 |
| |
8.16. | Valsts finansējums projektu konkursā "Atbalsts jaunatnes politikas īstenošanai vietējā līmenī" projekts "Mobilais darbs ar jaunatni Ādažu novadā" | 7 000 | 7 000 |
| |
8.17. | VISA projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" | 106 243 | 106 243 |
| |
8.17.1. | Ādaži | 70 943 | 70 943 |
| |
8.17.2. | Carnikava | 35 300 | 35 300 |
| |
KOPĀ IZDEVUMI: | 55 344 619 | 53 843 815 | -1 500 804 | ||
F40020020 | 9. | Kredītu pamatsummas atmaksa | 3 601 890 | 3 601 890 |
|
PAVISAM KOPĀ IZDEVUMI: | 58 946 509 | 57 445 705 | -1 500 804 | ||
F21010000 AB | – | Naudas līdzekļu atlikums uz gada beigām | 47 075 | 44 090 | -2 985 |
(Pielikums Ādažu novada domes 26.10.2023. saistošo noteikumu Nr. 39/2023 redakcijā)
Ādažu novada pašvaldības domes budžeta grozījumi 2023. gadam apstiprināti 2023. gada 26. oktobrī. Budžeta grozījumi sastāv no pamatbudžeta, kuru veido ieņēmumu, izdevumu daļas un aizņēmumu un citu ilgtermiņa saistību pārskata. Pašvaldība ir ņēmusi vērā visu funkciju vajadzības un sabalansējusi pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus sabiedrībai svarīgās jomās saskaņā ar pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem mērķiem.
Saistošie noteikumi paredz šādus grozījumus budžetā:
• EUR 150’000 papildus iedzīvotāju ienākumu nodokļa (IIN) ieņēmumi, balstoties uz faktiski ieskaitīto pašvaldības budžetā, kas ir lielāki kā sākotnēji plānots. Līdz ar lielāku saņemto IIN, pieaug arī iemaksas pašvaldības finanšu izlīdzināšanas fondā par EUR 9’712.
• Uzsākoties jaunajam 2023./2024. mācību gadam tiek precizētas mērķdotācijas izglītības iestāžu un interešu izglītības iestāžu pedagogu atalgojumam, kas atspoguļojas budžeta ieņēmumu un izdevumu sadaļās.
o Ādažu novada Mākslu skolai papildus ieņēmumos un izdevumos EUR 29’578.
o Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu atalgojumam ieņēmumos EUR 54’099, izdevumos Ādažu pirmsskolas izglītības iestādē EUR 20’889; Kadagas pirmsskolas izglītības iestādē EUR 5’001; Carnikavas pirmsskolas izglītības iestādē EUR 1’102; Siguļu pirmsskolas izglītības iestādē EUR 17 705; Ādažu vidusskolas pirmsskolas izglītības iestādē EUR 9’402.
o Vispārīgo izglītības iestāžu pedagogu atalgojumam un interešu izglītības pedagogu atalgojumam ieņēmumos EUR 66’204, izdevumos Carnikavas pamatskolā EUR 46’376; Ādažu vidusskolā EUR 22’598; Ādažu Brīvā Valdorfa skolā samazinājums EUR 2’770.
• Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas rīkojumu ieņēmumos un izdevumu sadaļā Ādažu Bērnu un jaunatnes sporta skolā EUR 13'302 pedagogu zemākās likmes paaugstināšanai.
• Jaunajam 2023./2024. mācību gadam, vispārējās izglītības iestādes, turpinoties projektam "Skolas soma" Projekts "Skolas soma" jauns līgums – ieņēmumos kopējā summa EUR 18’482, izdevumos EUR 14'485 Ādažu vidusskolā; EUR 3'997 Carnikavas pamatskolā.
• EUR 30’000 ieņēmumu un izdevumu sadaļās, Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas finansējums izdevumu segšanai, kas radušies nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem.
• EUR 125’926 ieņēmumu daļā ieskaitīts projekta "Eiropas Bauhaus pieejas piemērošana sabiedrisko ēku pārveidošanai" finansējums, kas parādās arī izdevumu sadaļā.
• Saskaņā ar Ādažu novada domes 06.09.2023. lēmumu Nr. 339 atcelta projekta "Katlu mājas pārbūve Carnikavā, Tulpju iela 5" realizācija 2023. gadā, kā rezultātā samazināts plānotais ES projekta finansējums EUR 297’245 apmērā, izņemta plānotā aizņēmuma summa šī projekta realizācijai EUR 907’235 apmērā un no izdevumu sadaļas izņemta projekta realizācijas summa EUR 1’204’480 apmērā.
• Saskaņā ar Ādažu novada domes 28.09.2023. lēmumu Nr.289, atcelta projekta "Kalngales NAI pārbūve" realizācija 2023.gadā, kā rezultātā izņemta plānotā aizņēmuma summa šī projekta realizācijai EUR 645’000 apmērā un no izdevumu sadaļas izņemta projekta realizācijas summa EUR 706’875 apmērā.
• Saskaņā ar Ādažu novada domes 28.09.2023. lēmumu Nr. 289, atcelta projekta "Draudzības ielas rekonstrukcija" realizācija 2023.gadā, kā rezultātā izņemta plānotā aizņēmuma summa šī projekta realizācijai EUR 126’000 apmērā un no izdevumu sadaļas izņemta projekta realizācijas summa EUR 158’075 apmērā.
• Projektam "Atpūtas ielas pārbūve" netiks ņemts Valsts kases aizņēmums EUR 68’000 apmērā un tas tiks realizēts no pašvaldības finanšu līdzekļiem, kas pieejami no projektu finansējumiem, kuru realizācija atlikta 2023.gadā.
• Ieņēmumu sadaļā palielinājums EUR 47’100 apmērā "Pašvaldību budžeta transferti no citām pašvaldībām izglītības funkciju nodrošināšanai", kas izdevumu sadaļā tiks novirzīts līdzfinansējuma nodrošināšanai audzēkņiem, kuri apmeklē privātās izglītības iestādes.
• Izdevumu sadaļā "Norēķini ar pašvaldību budžetiem par izglītības iestāžu pakalpojumiem" samazināts plānotais izdevumu apmērs par EUR 220’908, kas izdevumu sadaļā tiks novirzīts līdzfinansējuma nodrošināšanai audzēkņiem, kuri apmeklē privātās izglītības iestādes.
• Vēl papildus EUR 47'100 no palielinājuma ieņēmumos ir novirzīts līdzfinansējuma nodrošināšanai audzēkņiem, kuri apmeklē privātās izglītības iestādes. Kopsummā šo budžeta grozījumu ietvaros līdzfinansējuma nodrošināšanai audzēkņiem, kuri apmeklē privātās izglītības iestādes papildus ir novirzīti EUR 300’108.
• Ieņēmumu sadaļā "Budžeta iestāžu maksas pakalpojumi" par ieņēmumiem par sporta centra pasākumiem plāns palielināts par EUR 5’000, kas novirzīti izdevumu sadaļā uz Sporta daļas izdevumiem āra trenažieru iegādei. Vēl papildus līdzekļi EUR 30’000 novirzīti uz sporta daļu āra trenažieru iegādei no izdevumu sadaļas "Carnikavas stadiona rekonstrukcija".
• Par EUR 137’123 palielināta sadaļa "aizņēmumu procentu maksājumi", lai kompensētu aizņēmumu likmju pieaugumu, no ieņēmumu palielinājuma IIN.
• Izdevumu daļā no attīstības daļas budžeta uz Nekustamo īpašumu nodaļu ir pārcelti EUR 232'064 zemes iegādei jaunas izglītības iestādes būvniecībai Podniekos.
• Izdevumu daļā no attīstības daļas budžeta pārcelti EUR 8'445 uz sadaļu "P/A "Carnikavas komunālserviss" teritorijas un īpašumu apsaimniekošana" piekrastes projekta realizēšanai.
• EUR 3'504 izdevumu sadaļā pārcelti no Sporta daļas uz sadaļu "P/A "Carnikavas komunālserviss" teritorijas un īpašumu apsaimniekošana" vertikulēšanas un aerācijas aparāta iegādei sporta laukuma uzturēšanai.
• Dziesmu un deju svētku izdevumu tāmē tika plānotas ēdināšanas izmaksas trīs ēdienreizēm dienā no pašvaldības līdzekļiem. Saskaņā ar līgumu starp Ādažu novada pašvaldību un Latvijas Nacionālo kultūras centru, svētku dalībnieku pusdienu un vakariņu izmaksas tika segtas no valsts līdzekļiem. Saskaņā ar Finanšu komitejas 19.10.2023. protokollēmumu EUR 19'000 pārcelti no ekonomijas sadaļā "Dziesmu svētki 2023" uz sadaļu "Tautas nams "Ozolaine"" kultūras pasākumu nodrošināšanai.
• EUR 12’800 pārcelti no Ādažu vidusskolas izdevumu sadaļas uz Sākumskolas izdevumu sadaļu mācību līdzekļu iegādei.
Budžeta grozījumu ietvaros ir veikti nepieciešamie grozījumi, kas saistīti ar finansējuma iekšējo pārdali pa klasifikācijas kodiem, apstiprināto tāmju ietvaros nodaļu un iestāžu darbības nodrošināšanai.
Kopumā Ādažu novada pašvaldības domes budžeta grozījumi paredz ieņēmumu palielinājumu par EUR 242’446, nosakot budžeta ieņēmumus EUR 46’948’605 apmērā un izdevumu daļas samazinājumu par EUR 1’500’804, nosakot budžeta izdevumus EUR 53’843’815 apmērā, plānoto aizņēmumu samzinājumu par EUR 1’746’235, nosakot kopējo aizņēmumu apjomu 2023. gadā EUR 2’799’669 apmērā, un aizņēmumu pamatsummas atmaksu 2023. gadā EUR 3’601’890 apmērā.
(Pielikums Ādažu novada domes 26.10.2023. saistošo noteikumu Nr. 39/2023 redakcijā)
II.2 | Izdevumi atbilstoši ekonomiskajām kategorijām | 54 533 533 |
1000 | Atlīdzība | 21 891 642 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 14 425 880 |
3000 | Subsīdijas un dotācijas | 224 185 |
4000 | Procentu izdevumi | 1 047 339 |
5000 | Pamatkapitāla veidošana | 8 049 231 |
6000 | Sociālie pabalsti | 2 376 538 |
7000 | Uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība | 6 518 718 |
F 40320020 | Aizņēmumu atmaksa | 3 601 890 |