1. Noteikumi nosaka valsts un pašvaldību autoceļu (turpmāk — autoceļi) ikdienas uzturēšanas prasības un to izpildes kontroles kārtību.
2. Ceļa pārvaldītājs autoceļu ikdienas uzturēšanai nodrošina šo noteikumu 1.pielikumā minēto darbu veikšanu, ievērojot prasības, kas saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu noteiktas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei.
3. Autoceļa uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D) nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, autoceļa segumu, tā tehnisko stāvokli, autoceļu uzturēšanai plānoto (pieejamo) finansējumu un autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.
4. Autoceļu vai to posmu sarakstus ar noteiktām uzturēšanas klasēm ziemas sezonai (no 1.novembra līdz 31.martam) un vasaras sezonai (no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim) ne vēlāk kā mēnesi pirms attiecīgās sezonas sākuma apstiprina:
4.1. valsts autoceļiem — Satiksmes ministrija;
4.2. pašvaldību autoceļiem — attiecīgā pašvaldība.
5. Šo noteikumu 2.pielikumā noteiktās autoceļu uzturēšanas klases nepiemēro, ja:
5.1. attiecīgajā ceļa posmā tiek veikta autoceļa būvniecība vai rekonstrukcija;
5.2. attiecīgais autoceļš vai tā daļa tiek izmantota transportlīdzekļu satiksmes novirzīšanai autoceļu būvniecības un rekonstrukcijas laikā;
5.3. autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi.
6. Lai nodrošinātu netraucētu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos, ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanu, ievērojot prasības un darbu izpildes termiņus, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteikti saskaņā ar šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumu.
7. Pastāvīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad gaisa temperatūra ir pastāvīga, nav nokrišņu un vēja ātrums nepārsniedz 10 metrus sekundē.
8. Mainīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad mitrums no apkārtējā gaisa kondensējas uz autoceļa brauktuves, izveidojot apledojumu, nokrišņi (sniegs vai lietus) izveido autoceļa brauktuves apledojumu un vēja ātrums pārsniedz 10 metrus sekundē.
9. Autoceļu ārkārtas uzturēšana ir neatliekami uzturēšanas darbi, kurus veic, lai nodrošinātu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem ārkārtējos laikapstākļos un pa avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, un tos veic prioritārā kārtībā, ņemot vērā konkrētā autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.
10. Ja avārijas stāvoklī esošā autoceļā vai tā posmā nav iespējams nodrošināt satiksmes drošībai atbilstošus braukšanas apstākļus, to aprīko ar ceļa zīmēm, kas brīdina ceļa lietotājus par iespējamām briesmām, un veic ārkārtas uzturēšanas darbus.
11. Ja autoceļa stāvoklis ir satiksmei bīstams, transportlīdzekļu satiksmi ierobežo vai slēdz kārtībā, kas noteikta Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumos Nr.456 “Noteikumi par autoceļu valsts aizsardzību un kārtību, kādā ieviešami transportlīdzekļu satiksmes aizliegumi un ierobežojumi”.
12. Ārkārtēji apstākļi ziemas sezonā šo noteikumu izpratnē iestājas, ja nokrišņi turpinās nepārtraukti ilgāk par sešām stundām vai ar pārtraukumiem ilgāk par 12 stundām diennaktī, ja vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē ar puteni un sniegvilksni, ja nokrišņi izveido autoceļu brauktuves apledojumu divas vai vairākas reizes diennaktī vai ja nokrišņi noskalo no autoceļa brauktuves pretslīdes materiālu.
13. Ārkārtēji laikapstākļi vasaras sezonā šo noteikumu izpratnē iestājas, ja nokrišņi uz autoceļa brauktuves veido apledojumu, izraisa plūdus vai citādi bojā autoceļus vai ja vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē.
14. Autoceļš vai tā posms ir avārijas stāvoklī, ja tā konstrukciju nolietošanās dēļ nevar nodrošināt uzturēšanas klasei atbilstošu prasību izpildi.
15. Ceļa pārvaldītājs ne vēlāk kā mēnesi pirms ziemas un vasaras sezonas sākuma informē autoceļu lietotājus par noteiktajām autoceļu uzturēšanas klasēm. Informāciju publicē:
15.1. par valsts galvenajiem un pirmās šķiras autoceļiem — laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
15.2. par valsts otrās šķiras autoceļiem un pašvaldību autoceļiem — attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā, kuram ir lielākā tirāža.
16. Ceļa pārvaldītājs mēnesi pirms vasaras un ziemas sezonas sākuma sastāda sarakstus par avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem un informāciju publicē:
16.1. par valsts galvenajiem un pirmās šķiras autoceļiem — laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
16.2. par valsts otrās šķiras autoceļiem un pašvaldību autoceļiem — attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā, kuram ir lielākā tirāža.
17. Lai uzturētu autoceļus, nepieciešami šādi dokumenti:
17.1. ja ceļa pārvaldītājs autoceļu uzturēšanai pieaicina komersantu, — līgums par autoceļu uzturēšanas darbu veikšanu, kas noslēgts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkumu valsts vai pašvaldības vajadzībām;
17.2. autoceļu uzturēšanas darbu tehniskās specifikācijas;
17.3. autoceļu tehniskā stāvokļa apsekošanas žurnāls, kurā norāda autoceļa apsekošanas datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un trūkumu novēršanas termiņu;
17.4. darbu nodošanas un pieņemšanas žurnāls, kurā norāda autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, veikto darbu nosaukumu (izņemot slīdamības samazināšanu un sniega tīrīšanu valsts autoceļos), mērvienību, daudzumu (tai skaitā patērētos resursus cilvēkstundās vai mašīnstundās), izmantotos mehānismus, izlietotos materiālus un darbu veikšanas datumu;
17.5. valsts autoceļiem — ziemas dienesta žurnāls, kurā norāda atbildīgo personu par ziemas dienesta darbu organizēšanu, autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, meteoroloģiskos apstākļus, veiktos slīdamības samazināšanas un/vai tīrīšanas darbus, darbu sākšanas un pabeigšanas laiku, izmantoto mehānismu veidu, izlietoto materiālu nosaukumu un daudzumu.
18. Pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos attiecīgais ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:
18.1. uz valsts autoceļiem:
18.1.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem — reizi nedēļā;
18.1.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem — reizi divās nedēļās;
18.1.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem — reizi mēnesī;
18.1.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem — reizi ceturksnī;
18.2. uz pašvaldību autoceļiem:
18.2.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem — reizi divās nedēļās;
18.2.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem — reizi mēnesī;
18.2.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem — reizi ceturksnī;
18.2.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem — reizi pusgadā.
19. Ārkārtējos laikapstākļos attiecīgais ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:
19.1. uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem — reizi diennaktī;
19.2. uz A, A1 un B uzturēšanas klases pašvaldību autoceļiem — reizi divās diennaktīs.
20. Ja autoceļu uzturēšanu uz līguma pamata veic komersants, ceļu pārvaldītājs veic pārbaudi, sagatavo ziņojumu par autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroles rezultātiem un triju kalendāra dienu laikā iesniedz to komersantam. Ziņojumā norāda kontroles datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un izpildes termiņus.
I. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku, gājēju celiņu un veloceliņu ikdienas uzturēšana ziemā
1. Virziena spraužu uzstādīšana, novākšana un glabāšana.
2. Autoceļa attīrīšana no sniega un sniega aizvākšana:
2.1. autoceļa attīrīšana no irdena sniega, izmantojot automobiļus un mehānismus, kas aprīkoti ar sniega lāpstām;
2.2. autoceļa attīrīšana no sniega slīpi attiecībā pret ceļa asi;
2.3. sniega vaļņu pārvietošana ārpus autoceļa klātnes;
2.4. autopaviljonu, autobusu pieturvietu un atpūtas vietu attīrīšana no sniega;
2.5. sniega novākšana no tiltu un satiksmes pārvadu braucamās daļas un ietvēm;
2.6. sniega vaļņu un tranšeju izveidošana.
3. Sniega vairogu uzstādīšana un novākšana.
4. Slīdamības samazināšana:
4.1. ar smilšu un sāls maisījumu;
4.2. ar smiltīm vai šķembiņām;
4.3. ar mitro sāli;
4.4. ar sāls šķīdumu;
4.5. izveidojot rievas apledojumā.
5. Caurteku ieziemošana un atkausēšana vai atsegšana.
6. Tilta balstu atbrīvošana no ledus.
7. Autoceļu apsekošana.
8. Autoceļu operatīvā kopšana.
9. Ziemas dienesta dežūras.
10. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana:
10.1. attīrīšana no sniega;
10.2. slīdamības mazināšana, kaisot smilti vai šķembiņas.
II. Tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku un gājēju tuneļu uzturēšana
11. Tilta brauktuvju attīrīšana no sanesumiem un mazgāšana.
12. Tilta ūdens novadīšanas sistēmu attīrīšana.
13. Deformācijas šuvju kopšana:
13.1. tērauda šuvju attīrīšana no sanesumiem un regulēšana;
13.2. mastikas šuvju tīrīšana un aizpildīšana.
14. Tilta margu un barjeru bojāto posmu nomaiņa, remonts, tīrīšana un krāsošana.
15. Tilta konusu, ūdens līmeni regulējošo būvju un novadīšanas sistēmu, apskates kāpņu un atbalsta sienu uzturēšana:
15.1. izskaloto uzbērumu atjaunošana;
15.2. bojāto nostiprinājumu un to atbalsta konstrukciju atjaunošana;
15.3. bojāto ūdens novada tekņu nomaiņa;
15.4. apskates kāpņu kopšana un bojāto elementu nomaiņa.
16. Tilta segumu bojājumu novēršana:
16.1. asfaltbetona vai cementbetona seguma bojājumu novēršana;
16.2. koka klāju seguma bojājumu novēršana.
17. Upju gultņu un caurteku attīrīšana no sanesumiem.
18. Sīko bojājumu novēršana tilta konstrukcijās un caurtekās.
19. Caurteku bojāto posmu un gala sienu nomaiņa.
20. Gājēju tuneļu kopšana.
III. Satiksmes organizēšana
21. Autobusu pieturvietu, autopaviljonu un atpūtas vietu uzturēšana:
21.1. laukumu un teritoriju attīrīšana;
21.2. jaunu soliņu ierīkošana, soliņu krāsošana un virsmas latu nomaiņa;
21.3. platformas apmales akmeņu nomaiņa;
21.4. atsevišķu autopaviljona bojāto konstrukciju nomaiņa un autopaviljonu krāsošana.
22. Ceļa zīmju uzturēšana:
22.1. ceļa zīmju stabu nomaiņa;
22.2. ceļa zīmju stabu krāsošana;
22.3. ceļa zīmju nomaiņa;
22.4. ceļa zīmju mazgāšana.
23. Brauktuves apzīmējumu atjaunošana.
24. Signālstabiņu mazgāšana, krāsošana un nomaiņa, atstarotāju uzstādīšana.
25. Metāla barjeru mazgāšana, krāsošana, bojāto barjeru nomaiņa, izgāzto barjeru sakārtošana un atstarotāju uzstādīšana.
26. Betona barjeru mazgāšana un krāsošana.
27. Trošu barjeru kopšana.
28. Luksoforu uzturēšana, remonts un nomaiņa (arī pie tiltiem kuģu ceļos).
29. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu apgaismojuma ierīču apsaimniekošana, uzturēšana, remonts un nomaiņa.
IV. Segumu uzturēšana
30. Melno segumu uzturēšana:
30.1. plaisu aizliešana ar bitumenu vai bitumena emulsiju vai aizpildīšana ar bitumena mastiku;
30.2. bedrīšu aizpildīšana:
30.2.1. ar karsto asfaltbetonu, izmantojot pilno vai nepilno tehnoloģiju;
30.2.2. ar melnajām šķembām un bitumenu, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.2.3. ar šķembām un bitumena emulsiju, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.2.4. ar auksto asfaltbetonu vai melnajām šķembām, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.3. bedrīšu vienlaidu remonts atsevišķās vietās sabrūkošās ceļa segās;
30.4. segumu tīrīšana;
30.5. svīduma vietu likvidēšana;
30.6. kūkumojošo vietu nosegšana ar smiltīm un smilšu novākšana no kūkumojošām vietām;
30.7. iesēdumu labošana;
30.8. virsmas raupjuma atjaunošana.
31. Grants un šķembu segumu uzturēšana, uzlaboto grunts ceļu uzturēšana:
31.1. autoceļu klātņu planēšana un profilēšana;
31.2. seguma atjaunošana, ja uzvedamā materiāla tilpums (daudzums) nav lielāks par 500 m3 uz vienu kilometru;
31.3. seguma atputekļošana ar bitumena emulsiju vai kalcija hlorīda (CaCl2) šķīdumu;
31.4. iesēdumu un bedru labošana grants segumos un uzlabotos grunts ceļos;
31.5. uzlaboto grunts segumu nošļūkšana.
V. Autoceļu kopšana
32. Izskalojumu likvidēšana.
33. Grāvju tīrīšana un to profila atjaunošana.
34. Segto lietus ūdens novadīšanas sistēmu (drenāža, kontrolakas, lietus ūdens kolektori) tīrīšana un kopšana.
35. Nomaļu planēšana, profilēšana un remonts.
36. Krūmu izciršana grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās, krūmu atvašu pļaušana.
37. Zāles pļaušana.
38. Apstādījumu kopšana:
38.1. augsnes kopšana;
38.2. kaitēkļu iznīcināšana;
38.3. apstādījumu un sniega aizsargstādījumu papildināšana;
38.4. dzīvžogu apgriešana;
38.5. sauso zaru izzāģēšana;
38.6. atsevišķu koku novākšana.
39. Autoceļu operatīvā kopšana un ceļa nodalījuma joslas sakopšana.
VI. Autoceļu apsekošana
40. Autoceļu apsekošana.
41. Transportlīdzekļu satiksmes vizuālā uzskaite.
42. Autoceļu kompleksā inventarizācija.
VII. Ceļa laikapstākļu informācijas sistēmas uzturēšana
43. Ceļa meteoroloģisko staciju un sakaru sistēmas uzturēšana.
VIII. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana
44. Segumu tīrīšana.
45. Segumu uzturēšana:
45.1. bedrīšu labošana melnajās segās;
45.2. bruģakmens un plātnīšu segumu uzturēšana;
45.3. grants un šķembu segumu planēšana.
46. Apmales akmeņu nomaiņa.
1. Valsts autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (1.tabula).
1.tabula
Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnas diennaktī) | Galvenie autoceļi | Pirmās šķiras autoceļi | Otrās šķiras autoceļi |
virs 5000 | A | A | – |
no 1000 līdz 5000 | A1 | A1 | A1 |
no 500 līdz 1000 | A1 | B | B |
no 100 līdz 500 | – | C | C |
zem 100 | – | – | D |
Piezīmes.
1. Valsts autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
2. D uzturēšanas klasi nosaka valsts autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.
2. Pašvaldības autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (2.tabula).
2.tabula
Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnas diennaktī) | Pašvaldību autoceļi |
virs 5000 | A |
no 1000 līdz 5000 | A1 |
no 500 līdz 1000 | B |
no 100 līdz 500 | C |
zem 100 | D |
Piezīmes.
1. Pašvaldību autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
2. D uzturēšanas klasi nosaka pašvaldību autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.
Nr. | Prasības | Uzturēšanas klase | ||||
A | A1 | B | C | D | ||
pieļaujamie rādītāji | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Sasaluša vai piebraukta sniega biezums uz autoceļa brauktuves pastāvīgos laikapstākļos | bez sniega | bez sniega | 4 cm | 10 cm | netiek normēts |
2. | Sniega biezums uz autoceļa nomales 2/3 platumā no brauktuves malas pastāvīgos laikapstākļos | 3 cm | 3 cm | 4 cm | 10 cm | netiek normēts |
3. | Autoceļa brauktuves līdzenums pastāvīgos laikapstākļos | virsma praktiski bez ledus grambām | atsevišķas ledus grambas | ledus risas līdz 20 mm | ledus risas līdz 40 mm | netiek normēts |
4. | Laiks autoceļa brauktuves attīrīšanai no sniega | 3 stundas | 4 stundas | 6 stundas | 18 stundu | netiek normēts |
5. | Laiks autoceļu brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu | 3 stundas | 4 stundas | 6 stundas | netiek normēts | netiek normēts |
6. | Laiks rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves | – | – | 6 stundas | netiek normēts | netiek normēts |
7. | Svaiga sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos | 6 cm | 6 cm | 8 cm | 10 cm | netiek normēts |
8. | Sniega sanesumu biezums uz autoceļa brauktuves atsevišķās vietās sniegputenī, ja vēja ātrums ir lielāks par 10 metriem sekundē | 12 cm | 12 cm | 16 cm | 20 cm | netiek normēts |
9. | Slapja sniega biezums vai ar sāli un smiltīm sajaukta sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos | 3 cm | 3 cm | 5 cm | 6 cm | netiek normēts |
10. | Autoceļa brauktuves līdzenums mainīgos laikapstākļos | ledus risas līdz 10 mm | ledus risas līdz 20 mm | ledus risas līdz 20 mm | ledus risas līdz 40 mm | netiek normēts |
11. | Pieļaujamais sniega vaļņu augstums uz autoceļa klātnes šķautnes | 40 cm | 60 cm | 80 cm | 100 cm | netiek normēts |
12. | Uz brauktuves un nomalēm nedrīkst krāties ūdens. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā | jā |
13. | Atpūtas laukumi jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 10 cm | 24 stundās | 24 stundās | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts |
14. | Autobusu pieturvietas platforma jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 10 cm | 24 stundās | 24 stundās | 24 stundās | netiek normēts | netiek normēts |
15. | Tilti, ceļu pārvadi un gājēju tuneļi jāattīra no sniega | jā | jā | jā | jā | jā |
16. | Tiltu un ceļu pārvadu ūdensatvades sistēma jāuztur kārtībā | jā | jā | jā | jā | jā |
17. | Ja ziemā pēc sniegputeņa ceļa zīmju simboli nav skaidri saskatāmi, ceļa zīmes jāattīra no pielipušā sniega | 1 diennaktī | 1 diennaktī | netiek normēts | netiek normēts | nav prasību |
18. | Ceļu meteoroloģiskajām stacijām jābūt darba kārtībā | jā | jā | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
19. | Autoceļu lietotāji jānodrošina ar informāciju par braukšanas apstākļiem | jā | jā | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
20. | Uzturēšanas klases ir spēkā šādās diennakts stundās | 6.00–22.00 | 6.00–20.00 | 6.00–18.00 | 6.00–18.00 | netiek normēts |
Piezīmes.
1. Tiltu brauktuvēm, autoceļu paplašinājumiem un divlīmeņu mezglu nobrauktuvēm izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas pamatceļa brauktuvei.
2. Laiku autoceļu brauktuves attīrīšanai no sniega skaita no brīža, kad sniegs beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve attīrīta no sniega.
3. Autoceļus, kuriem noteikta D uzturēšanas klase, attīra no sniega līdz četrām reizēm sezonā.
4. Laiku autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves skaita no brīža, kad konstatēta apledojuma izveidošanās, līdz brīdim, kad attiecīgie darbi izpildīti.
5. Autoceļiem, kuriem noteikta A un A1 uzturēšanas klase, netiek paredzēta rievu izveide sasalušā vai piebrauktā sniegā.
6. Prasības gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšanai nosaka autoceļa īpašnieks.
7. Ārpus šīs tabulas 20.punktā norādītā laikposma pieļaujama autoceļiem noteiktās uzturēšanas klases samazināšana par vienu klasi.
Nr. p.k. | Prasības | Uzturēšanas klase | ||||
A | B | C | D | |||
pieļaujamie rādītāji | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1. | Tiltu un ceļu pārvadu brauktuvēm, ūdens novades caurulēm, teknēm, drošības joslām un ietvēm ir jābūt tīrām. Tilta klājs jāmazgā | katru pavasari un rudeni | katru pavasari | netiek normēts | netiek normēts | |
2. | Nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas, kas apdraud satiksmes drošību, nekavējoties jānovāc no tilta vai autoceļa pārvada | jā | jā | jā | jā | |
3. | Tiltu un ceļu pārvadu mastikas deformācijas šuvēm jābūt aizpildītām līdz malām, un tajās nav pieļaujamas plaisas. Atklātie trūkumi jānovērš ārpus ziemas sezonas | 2 nedēļās | 1 mēnesī | 1 mēnesī | 1 mēnesī | |
4. | Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt tīrām | jā | jā | jā | jā | |
5. | Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt noregulētām. Atklātie trūkumi jānovērš | 1 diennaktī | 1 diennaktī | 1 diennaktī | 1 diennaktī | |
6. | Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Bedres pēc to atklāšanas jāaizpilda | 3 diennaktīs | 7 diennaktīs | 7 diennaktīs | 7 diennaktīs | |
7. | Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas plaisas, kuru atvērums ir lielāks par 5 mm. Plaisas vasaras sezonā jāaizlej vai jāaizpilda | jā | jā | jā | jā | |
8. | Tiltu koka klājā nav pieļaujami salauzti vai sapuvuši elementi. Atklātie trūkumi jānovērš | 3 diennaktīs | 7 diennaktīs | 7 diennaktīs | 7 diennaktīs | |
9. | Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt nostiprinātām. Atklātie trūkumi jānovērš | 3 diennaktīs | 7 diennaktīs | 2 nedēļās | 2 nedēļās | |
10. | Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt krāsotām vai pārklātām ar aizsargājošu segumu. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
11. | Tiltu un ceļu pārvadu konstrukcijās nav pieļaujami lokāli betona izdrupumi, kuros atsedzas stiegrojums. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
12. | Tiltu un ceļu pārvadu zemtilta zonā nav pieļaujams apaugums, kas pārsniedz 50 cm, sanesumi vai gadījuma priekšmeti. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
13. | Tiltu, ceļu pārvadu konusos nav pieļaujami izskalojumi, kas dziļāki par 50 cm, vai bojāti nostiprinājumi. Atklātie trūkumi jānovērš | 1 mēnesī | 1,5 mēnešos | 2 mēnešos | 2 mēnešos | |
14. | No caurtekas šķērsgriezuma laukuma nedrīkst būt aizsegti vairāk par | 20 % | 35 % | 50 % | 50 % | |
15. | Ja sanesumu daudzums ir lielāks par šī pielikuma 14.punktā minēto daudzumu, caurteka vasaras sezonā jāiztīra | jā | jā | jā | jā | |
16. | Virs caurtekām un tuneļiem nav pieļaujami tukšumi. Atklātie tukšumi nekavējoties jānorobežo vai jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
17. | Caurteku posmos, uzgaļos, gultņu un nogāžu nostiprinājumos nav pieļaujami trūkumi, kas traucē ūdens noteci vai var izraisīt uzbēruma nestabilitāti. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
18. | Caurteku ieteces un izteces grāvjiem jābūt tīriem autoceļa zemes nodalījuma joslas platumā. Aizsērējušie un aizaugušie grāvji vasaras sezonā jāattīra | jā | jā | jā | jā | |
19. | Tuneļiem jābūt tīriem, tajos nav pieļaujams stāvošs ūdens. Segumā nav pieļaujamas bedres. Caur tuneļa saduršuvēm nedrīkst sūkties ūdens vai birt grunts. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā | |
20. | Tuneļos nav pieļaujamas nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas. Atklātie trūkumi jānorobežo vai jānovērš | jā | jā | jā | jā |
Piezīmes.
1. Tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuves ziemā uztur saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikumu.
2. Uz tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuvēm attiecas šo noteikumu 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minētās prasības.
3. Šī pielikuma 6., 7., 10. un 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tiltiem un ceļu pārvadiem.
4. Attiecībā uz caurtekām, kurām iztecē ārpus ceļa joslas nav nodrošināta ūdens novade, pieļaujamas atkāpes no šī pielikuma 14.punktā minētajām prasībām.
5. Šī pielikuma 19. un 20.punktā izvirzītās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tuneļiem.
6. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
Nr. | Prasības | Uzturēšanas klase | |||
A | B | C | D | ||
pieļaujamie rādītāji | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Autobusu pieturvietā jābūt 534.ceļa zīmei, atkritumu tvertnei un soliņam | jā | tikai ceļa zīmei | tikai ceļa zīmei | nav prasību |
2. | Ceļa zīmju stabiem vai balstiem jābūt krāsotiem pelēkā krāsā vai pārklātiem ar pelēku aizsargājošu segumu. Bojājumi, kuru laukums ir lielāks par 30 % no kopējā laukuma, vasaras sezonā jānovērš | jā | jā | jā | jā |
3. | Ceļa zīmju stabi vai balsti nedrīkst būt salauzti, deformēti vai sasvērušies. Atklātie trūkumi jānovērš | 3 diennaktīs | 10 diennaktīs | 1 mēnesī | netiek normēts |
4. | Ceļa zīmēm jāatbilst standartu LVS 77-1, LVS 77-2 un LVS 77-3 prasībām | jā | jā | jā | jā |
Bojātās vai nozagtās brīdinājuma, aizlieguma vai priekšrocības ceļa zīmes jānomaina | 1 diennaktī | 3 diennaktīs | 3 diennaktīs | 3 diennaktīs | |
Pārējās ceļa zīmes, izņemot virzienrādītājus un informācijas zīmes, jānomaina | 3 diennaktīs | 1 nedēļā | 1 mēnesī | netiek normēts | |
5. | Bojātās vai nozagtās informācijas zīmes un virzienrādītāji pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jānomaina | 3 mēnešos | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts |
6. | Ceļa zīmes pavasarī jānomazgā | līdz 1.maijam | netiek normēts | nav prasību | nav prasību |
7. | Uz melnās ceļa segas jābūt horizontālajam apzīmējumam, kas atbilst standarta LVS 85 prasībām. Iepriekšējā apzīmējuma pēdu redzamība nav pieļaujama. Ja horizontālais apzīmējums 30 m garā posmā ir nodzisis vairāk par 50 % no tā laukuma, horizontālais apzīmējums jāatjauno līdz 31.augustam | jā | tikai bīstamās vietās | nav prasību | nav prasību |
8. | Ceļa klātnes malām jābūt apzīmētām ar signālstabiņiem, kas atbilst standarta LVS 93 prasībām | jā | tikai bīstamās vietās | tikai bīstamās vietās | nav prasību |
Bojātie vai iztrūkstošie signālstabiņi pavasarī jāatjauno | līdz 31.maijam | līdz 30.jūnijam | netiek normēts | ||
Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim signālstabiņi pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jāatjauno | 2 nedēļās | 1 mēnesī | |||
9. | Barjerām jābūt izlīdzinātām, bez bojātiem elementiem. Nomalei zem barjerām jābūt noplanētai | jā | jā | jā | jā |
Ceļa metāla drošības barjerām jāatbilst standarta LVS 94 prasībām | jā | jā | jā | jā | |
Gaismas atstarotājiem jābūt uzstādītiem | jā | nav prasību | nav prasību | nav prasību | |
Pavasarī barjeras jānomazgā | līdz 1.maijam | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts | |
Atklātie trūkumi jānovērš | 2 nedēļās | 1 mēnesī | vasaras sezonā | vasaras sezonā | |
10. | Žogiem jābūt krāsotiem vai pārklātiem ar aizsargājošu segumu un bez bojātiem elementiem. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš | jā | jā | nav prasību | nav prasību |
11. | Autoceļu satiksmes luksoforu ekspluatācijas laikā to gaismas atdevei jābūt ne mazākai kā 80 % no sākotnējās sertificētās vērtības. Gaismas signāliem jādarbojas atbilstoši apstiprinātai konkrētā luksofora satiksmes organizācijas shēmai | jā | jā | jā | jā |
Bojātie gaismas avoti jānomaina | 1 diennaktī | 1 diennaktī | 1 diennaktī | 1 diennaktī | |
12. | Autoceļu satiksmes luksoforu elementiem, detaļām, kā arī stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem | jā | jā | jā | jā |
Atklātie darbības traucējumi jānovērš, bojātās detaļas vai elementi jānomaina | 3 diennaktīs | 3 diennaktīs | 3 diennaktīs | 3 diennaktīs | |
13. | Autoceļu apgaismojums jāieslēdz diennakts tumšajā laikposmā | jā | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
Bojātie gaismas elementi jānomaina | 1 nedēļā | ||||
14. | Apgaismes stabiem, kā arī to stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem. Satiksmei bīstamie bojājumi jānovērš nekavējoties pēc to atklāšanas | jā | jā | jā | jā |
Pārējie atklātie trūkumi jānovērš | 1 mēnesī | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts | |
15. | Gājēju tuneļiem jābūt apgaismotiem | jā | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
Ja apgaismojums tiek pārtraukts, tas jāatjauno | 1 diennaktī | ||||
Bojātie gaismas elementi jānomaina | 1 nedēļā |
Piezīmes.
1. Šī pielikuma 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām barjerām.
2. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
3. Šī pielikuma 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām apgaismojuma līnijām.
Nr. p.k. | Prasības | Uzturēšanas klase | |||
A | B | C | D | ||
pieļaujamie rādītāji | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Satiksmei bīstamie gadījuma priekšmeti no autoceļa asfalta seguma jānovāc nekavējoties pēc to atklāšanas | jā | jā | jā | jā |
2. | Dubļi vai netīrumi no autoceļa asfalta seguma jānovāc | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | netiek normēts | netiek normēts |
3. | Asfalta segumos bedres nedrīkst būt dziļākas par 25 mm. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā |
Izveidojoties šādām bedrēm, tās pavasarī jāaizpilda | līdz 1.jūnijam | līdz 15.jūnijam | līdz 1.jūlijam | līdz 1.jūlijam | |
Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim | jā | jā | jā | jā | |
4. | Satiksmei bīstamās bedres jāaizpilda | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | 1 nedēļā | 2 nedēļās |
5. | Autoceļa posmi ar avārijas stāvoklī esošiem segumiem jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm | jā | jā | jā | jā |
6. | Asfalta segumos posmi, kuros ir šķērsviļņi, kas augstāki par 30 mm, vai risas, kas dziļākas par 25 mm, jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | 1 nedēļā | 2 nedēļās |
7. | Asfalta segumos posmi ar krasām virsmas līmeņa izmaiņām (iesēdumiem un pacēlumiem) jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | 1 nedēļā | nav prasību |
8. | Asfalta seguma saķeres koeficientam (izņemot ziemas sezonu un ārkārtējus laikapstākļus) jābūt ne mazākam par 0,3. Ja saķeres koeficients ir mazāks, šāds autoceļa posms jāapzīmē ar 115.ceļa zīmi "Slidens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai jāveic pasākumi seguma raupjuma atjaunošanai | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | 1 nedēļā | nav prasību |
9. | Plaisas asfalta segumā, kuru atvērums ir lielāks par 10 mm, jāaizpilda | līdz 31.augustam | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
10. | Asfalta segumos kūkumojošās vietas jāapzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm un jānosedz ar transporta slodzi sadalošu materiālu | jā | jā | jā | jā |
Pēc autoceļa klātnes nožūšanas segums jāsakārto | 3 diennaktīs | 5 diennaktīs | 10 diennaktīs | netiek normēts | |
11. | Vasaras sezonā jānomaina salauztie un sadrupušie betona apmaļu akmeņi | jā | jā | jā | nav prasību |
12. | Taisnos autoceļa posmos un liela rādiusa līknēs grants seguma šķērskritumam jābūt 3–5 %, virāžās tas var būt līdz 6 %. Seguma malās nedrīkst būt valnis. Uz seguma nedrīkst atrasties vaļēja velēna vai vaļēji akmeņi, kas lielāki par 70 mm. Atklātie trūkumi jānovērš | – | jā | jā | jā |
Grants segumus profilē pavasarī, apžūstot zemes klātnei pēc atkušņa, bet ne vēlāk kā līdz | 1.maijam | 10.maijam | netiek normēts | ||
Grants segumus profilē rudenī pirms sala iestāšanās | jā | jā | jā | ||
13. | Grants seguma virsmai jābūt līdzenai, tā nedrīkst radīt autobraucējam diskomforta sajūtu | – | jā | jā | jā |
Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim grants segumā 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants segums jānoplanē | 20 diennaktīs | 1 mēnesī | 1,5 mēnešos | ||
14. | Grants segumā nav pieļaujami iesēdumi un bedres, kas dziļākas par 100 mm. Atklātie trūkumi jānovērš | – | 5 diennaktīs | 2 nedēļās | 1 mēnesī |
15. | Bruģa segumā radušās bedres pavasarī jāsalabo pārbruģējot | līdz 1.jūnijam | līdz 15.jūnijam | līdz 1.jūlijam | līdz 1.jūlijam |
Vēlāk izveidojušās bedres jāsalabo līdz 30.septembrim | jā | jā | jā | jā | |
Satiksmei bīstamās bedres jānovērš (drīkst labot ar citu materiālu) | 1 diennaktī | 5 diennaktīs | 1 nedēļā | 2 nedēļās |
Piezīmes.
1. Šī pielikuma 3. un 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem asfalta segumiem.
2. Par satiksmei bīstamām bedrēm uzskata tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.
3. Autoceļa posms, kurā ir satiksmei bīstamās bedres, triju stundu laikā pēc to konstatēšanas jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm.
4. Šī pielikuma 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļu segumiem.
5. Šķembu un grunts segumiem izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam.
6. Šī pielikuma 13. un 14.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem grants segumiem.
7. Uz bruģa segumu attiecas arī šī pielikuma 1., 2. un 7.punktā minētās prasības.
8. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
9. Autoceļus ar grants segumu nav paredzēts uzturēt saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
Nr. | Prasības | Uzturēšanas klase | |||
A | B | C | D | ||
pieļaujamie rādītāji | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Autoceļa zemes nodalījuma joslas, autobusu pieturvietas un atpūtas vietas pavasarī pirmo reizi jāattīra | līdz 1.maijam | līdz 15.maijam | līdz 1.jūnijam | netiek normēts |
Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim minētās vietas jātīra ne retāk kā | 2 reizes nedēļā | reizi mēnesī | reizi ceturksnī | ||
2. | Uz autoceļa klātnes pēkšņi radušos satiksmi kavējošu vai satiksmes drošībai bīstamu šķēršļu (piemēram, izskalojumi, nogruvumi, izgāzti koki, stabi, avarējuši transportlīdzekļi) novēršana un nepieciešamo ceļa zīmju vai norobežojumu uzstādīšana jāuzsāk nekavējoties pēc to atklāšanas | jā | jā | jā | jā |
3. | Autoceļa nomalēs un nogāzēs nav pieļaujama ilgstoša dažādu satiksmes līdzekļu stāvēšana, kravu un gadījuma priekšmetu atrašanās, kas var radīt draudus satiksmes drošībai. Atklājot šādus gadījumus, bīstamā vieta nekavējoties jāapzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm un norobežojumiem | jā | jā | jā | jā |
Nomales jāatbrīvo no tiem | 12 stundās | 1 diennaktī | 3 diennaktīs | 2 nedēļās | |
Nogāzes jāatbrīvo no tiem | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts | netiek normēts | |
4. | Autoceļa zemes klātnes robežās nav pieļaujami izskalojumi un nogruvumi. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā |
Izskalojumi un nogruvumi, kas dziļāki par 50 cm, jāaizber vai jāpieber | 1 nedēļā | 2 nedēļās | 1 mēnesī | 6 nedēļās | |
5. | Autoceļa sāngrāvjos nav pieļaujama ilgstoša ūdens krāšanās augstāk par 20 cm zem autoceļa segas konstrukcijas. Atklātie trūkumi jānovērš | jā | jā | jā | jā |
Sāngrāvji jāiztīra no aizsērējumiem | 1 nedēļā | 2 nedēļās | 1 mēnesī | 2 mēnešos | |
6. | Grāvju dibena un nogāžu nostiprinājumiem jābūt kārtībā. Atklātie trūkumi jānovērš | 1 nedēļā | 2 nedēļās | 1 mēnesī | netiek normēts |
7. | Gūlijām un drenāžas akām jābūt tīrām, bez sanesumiem. Pavasarī tās pirmo reizi jāiztīra | līdz 1.jūnijam | līdz 15.jūnijam | netiek normēts | netiek normēts |
Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim tās jāiztīra | reizi 6 nedēļās | reizi 2 mēnešos | līdz ziemas sezonai | līdz ziemas sezonai | |
8. | Drenāžas vai kanalizācijas caurulēs nav pieļaujami aizsērējumi. Caurules, kurās aizsērējums ir lielāks par norādīto procentuālo daudzumu, jāiztīra | 20 %; | 35 %; | 50 %; | 50 %; |
9. | Gūlijām, kanalizācijas, drenāžas, ūdensvada akām un skatakām jābūt bez bojājumiem un izskalojumiem. Tām jābūt nosegtām ar vākiem vai restītēm. Pirms atkušņa no ietekām, akām un restītēm jāiztīra sniegs un ledus | jā | jā | jā | jā |
10. | Autoceļa nomalei ar grants segumu jābūt šķērskritumam no 3–5 %. Virāžās nomales šķērskritums var būt līdz 6 % | jā | jā | jā | jā |
Nomales ar grants segumu profilē pavasarī, kad pēc atkušņa apžuvusi zemes klātne | līdz 1.maijam | līdz 1.maijam | līdz 1.jūnijam | netiek normēts | |
Nomales profilē rudenī pirms sala iestāšanās | jā | jā | jā | jā | |
11. | Autoceļa nomales un asfalta seguma savienojumā augstumu atšķirība nedrīkst būt lielāka par | 3 cm | 5 cm | 5 cm | 5 cm |
Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim tiek konstatēta lielāka augstumu atšķirība, autoceļa posms jāapzīmē ar 119.ceļa zīmi | 3 diennaktīs | 7 diennaktīs | 2 nedēļās | netiek normēts | |
12. | Nomalei ar grants segumu jābūt līdzenai. Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim seguma nomalē 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants seguma nomale jānoplanē | 2 nedēļās | 3 nedēļās | 2 mēnešos | netiek normēts |
13. | Nomalē ar asfalta segumu nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Ja izveidojušās bedres, tās pavasarī jāaizpilda | līdz 1.jūnijam | līdz 15.jūnijam | līdz 1.jūlijam | līdz 1.jūlijam |
Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim | jā | jā | jā | jā | |
14. | Autoceļa zemes klātnes robežās augošie krūmi jāizpļauj | reizi gadā | reizi gadā | nav prasību | nav prasību |
15. | Normatīvajos dokumentos noteikto autoceļa, ceļa zīmju vai krustojumu redzamību nodrošina, izcērtot traucējošos krūmus vai koku zarus. Atklātie trūkumi jānovērš | nekavējoties | 1 nedēļā | 1 mēnesī | 1,5 mēnešos |
16. | Uz autoceļa nomales un tai pieguļošas nogāzes 1,0–1,5 m platumā, kā arī uz sadalošās joslas, kas šaurāka par 12 m, augošā zāle veģetācijas periodā jāpļauj | 2 reizes | 1 reizi | 1 reizi | nav prasību |
17. | Dzīvžogi jāapgriež un sausie vai bojātie zari jāizgriež | līdz 30.aprīlim | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
18. | Sausie vai bojātie koku zari jāizgriež un nokaltušie koki jāizzāģē | līdz 30.aprīlim | nav prasību | nav prasību | nav prasību |
19. | Atpūtas vietās jābūt uzstādītai atkritumu tvertnei | jā | jā | – | – |
Atkritumi no atkritumu tvertnes jāizved | 1 reizi nedēļā | 1 reizi mēnesī | |||
20. | Atpūtas vietās nav pieļaujams salauzts vai sabojāts aprīkojums. Bojātais aprīkojums jāsaremontē vai jānovāc | 2 nedēļu laikā | 1 mēneša laikā | – | – |
21. | Kāpnēm atpūtas vietās jābūt ar nostiprinātām margām. Kāpņu pakāpieniem jābūt noturīgiem un bez bojājumiem. Pēc trūkumu atklāšanas nekavējoties jāuzliek brīdinoši uzraksti un kāpnes jānorobežo | jā | jā | – | – |
Bojātie elementi jānomaina | 2 nedēļu laikā | 1 mēneša laikā | |||
22. | Autopaviljonu un tualešu jumtiem jābūt ūdensnecaurlaidīgiem, sienām bez bojājumiem un trūkumiem, kuri var apdraudēt sienu noturību | jā | jā | jā | – |
23. | Autobusu pieturvietā vai atpūtas vietā uzstādītā tualete jātīra | jā | jā | – | – |
Piezīmes.
1. Ja bojātos vai trūkstošos aku vākus vai gūliju restītes nav iespējams aizstāt nekavējoties, bīstamo vietu apzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm.
2. Šķembu un grunts segumiem nomalēs izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam nomalēs.
3. Šī pielikuma 10., 12. un 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem segumiem.
4. Apzīmējums "–" nozīmē, ka minētā konstrukcija vai autoceļa elements attiecīgajai uzturēšanas klasei nav paredzēts.
5. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.