Tiesību akts: spēkā esošs
Valkas novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 16

2024. gada 4. jūlijā
Valkas novada pašvaldības nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Valkas novada pašvaldības domes
2024. gada 4. jūlija sēdes lēmumu Nr. 224
(prot. Nr. 9, 3. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu
un  49. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Valkas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp

1.1. Pašvaldības administrācijas struktūru;

1.2. publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru;

1.3. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību;

1.4. kārtību, kādā domes deputāti un Pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus; kārtību, kādā Pašvaldības amatpersonas rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem;

1.5. kārtību, kādā Pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā;

1.6. kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana;

1.7. kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs.

2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Valkas novada administratīvajā teritorijā.

3. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu Valkas novads ir administratīvā teritorija, ko veido šādas teritoriālā iedalījuma vienības:

3.1. Ērģemes pagasts;

3.2. Kārķu pagasts;

3.3. Valkas pagasts;

3.4. Valkas pilsēta;

3.5. Vijciema pagasts;

3.6. Zvārtavas pagasts.

4. Pašvaldības administratīvais centrs atrodas Valkas pilsētā ar juridisko adresi: Beverīnas iela 3, Valka, Valkas novads, LV-4701.

II. Dome

5. Pašvaldības lēmējinstitūcija ir Pašvaldības dome (turpmāk – Dome), kas patstāvīgi nodrošina tai tiesību aktos noteikto funkciju un uzdevumu izpildi savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs un ir atbildīga par to.

6. Dome sastāv no 15 (piecpadsmit) deputātiem. Deputāti ir politiskas amatpersonas, kuras ievēlē saskaņā ar Pašvaldības domes vēlēšanu likumu.

7. Dome no deputātu vidus ievēlē Domes priekšsēdētāju, Domes priekšsēdētāja vietnieku un pastāvīgo komiteju locekļus.

8. Lai nodrošinātu savu darbību un sagatavotu jautājumus izskatīšanai Domes sēdē, Dome izveido šādas pastāvīgās komitejas:

8.1. Finanšu komiteju 11 (vienpadsmit) locekļu sastāvā;

8.2. Attīstības un saimniecisko komiteju 11 (vienpadsmit) locekļu sastāvā;

8.3. Izglītības, kultūras, sporta un sociālo komiteju 11 (vienpadsmit) locekļu sastāvā.

9. Komisijas vai darba grupas tiek izveidotas, pieņemot atsevišķus Domes lēmumus. Komisiju darbību reglamentē Domes apstiprināti nolikumi, kuros nosaka komisiju skaitlisko sastāvu, kompetenci, uzraudzību un kontroli. Komisiju vai darba grupu personālsastāvi tiek apstiprināti ar atsevišķu Domes lēmumu.

10. Atsevišķu Pašvaldības funkciju pildīšanai Dome ir izveidojusi sekojošas komisijas:

10.1. Administratīvo komisiju 7 locekļu sastāvā;

10.2. Civilās aizsardzības komisiju 18 locekļu sastāvā;

10.3. Dzīvokļu komisiju 4 locekļu sastāvā;

10.4. Iepirkumu komisiju 7 locekļu sastāvā;

10.5. Interešu izglītības programmu izvērtēšanai un mērķdotācijas sadalei Valkas novadā komisiju 5 locekļu sastāvā;

10.6. Komisiju koku ciršanai ārpus meža 5 locekļu sastāvā;

10.7. Komisiju tiesiskuma uzraudzībai un lēmumu pieņemšanai darījumos ar lauksaimniecības zemi 7 locekļu sastāvā;

10.8. Medību koordinācijas komisiju 7 locekļu sastāvā;

10.9. Pašvaldības īpašuma privatizācijas un atsavināšanas komisiju 7 locekļu sastāvā;

10.10. Reklāmas izvietošanas komisiju 4 locekļu sastāvā;

10.11. Sadarbība grupu bērnu tiesību aizsardzības jomā 5 locekļu sastāvā;

10.12. Sapulču, gājienu un piketu komisiju 5 locekļu sastāvā;

10.13. Satiksmes drošības komisiju 3 locekļu sastāvā;

10.14. Stipendiju piešķiršanas komisiju 8 locekļu sastāvā;

10.15. Tirdzniecības atļauju izsniegšanas komisiju 5 locekļu sastāvā;

10.16. Valkas novada pedagoģiski medicīnisko komisiju 5 locekļu sastāvā;

10.17. Vēlēšanu komisiju 7 locekļu sastāvā;

10.18. Vidi degradējošas, sagruvušas vai cilvēku drošību apdraudošas būves klasificēšanas komisiju 5 locekļu sastāvā;

10.19. Zemes komisiju 6 locekļu sastāvā.

11. Domei, papildu Pašvaldības funkciju īstenošanai, ievērojot augstāka juridiskā spēka normatīvos aktus, ir tiesības dibināt nodibinājumus, aģentūras un iestādes, dibināt un kļūt par biedru biedrībās.

12. Domes darbību nodrošina Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieks, Pašvaldības izpilddirektors un Valkas novada centrālās pārvaldes darbinieki.

13. Dome ar lēmumu ieceļ amatā un atbrīvo no amata Pašvaldības iestāžu vadītājus, kā arī citas amatpersonas normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos.

III. Pašvaldības administrācija

14. Lai pildītu savas funkcijas, Dome normatīvajos aktos un šajā nolikumā noteiktajā kārtībā veido Pašvaldības iestādes un kapitālsabiedrības.

15. Dome izveido Valkas novada centrālo pārvaldi – Pašvaldības iestādi, kas nodrošina Domes sēdēs izskatāmo lēmumu projektu sagatavošanu, Domes pieņemto lēmumu izpildi, Domes darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, Pašvaldības pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem, un pilda citas šajā nolikumā un iestādes nolikumā noteiktās funkcijas. Valkas novada centrālā pārvalde ir patstāvīga Pašvaldības iestāde, kuras struktūru nosaka Domes apstiprināts nolikums.

16. Valkas novada centrālo pārvaldi vada Pašvaldības izpilddirektors. Valkas novada centrālās pārvaldes struktūrvienības darbojas saskaņā ar struktūrvienību nolikumiem, kurus apstiprina Pašvaldības Dome.

17. Pašvaldības administrācijas struktūrā ir šādas Domes izveidotas Pašvaldības iestādes:

17.1. Valkas novada centrālā pārvalde;

17.2. Ērģemes pagasta pārvalde;

17.3. Kārķu pagasta pārvalde;

17.4. Valkas pagasta pārvalde;

17.5. Vijciema pagasta pārvalde;

17.6. Zvārtavas pagasta pārvalde;

17.7. Valkas pirmsskolas izglītības iestāde;

17.8. Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzija;

17.9. Ērģemes pamatskola;

17.10. J.Cimzes Valkas Mūzikas skola;

17.11. Valkas Mākslas skola;

17.12. Valkas novada Bērnu – jaunatnes sporta skola;

17.13. Valkas novada Bērnu un jauniešu interešu centrs "Mice";

17.14. Valkas pilsētas Kultūras nams;

17.15. Kārķu tautas nams;

17.16. Turnas tautas nams;

17.17. Saieta nams "Lugažu muiža";

17.18. Vijciema tautas nams;

17.19. Mierkalna tautas nams;

17.20. Valkas novada Centrālā bibliotēka ar struktūrvienībām Zvārtavas, Ērģemes, Kārķu, Vijciema un Valkas pagastos;

17.21. Valkas novadpētniecības muzejs;

17.22. Valkas novada bāriņtiesa;

17.23. Valkas novada Sociālais dienests;

17.24. Vijciema feldšerpunkts;

17.25. Ērģemes feldšerpunkts;

17.26. Kārķu feldšerpunkts;

17.27. Valkas novada Pašvaldības policija;

17.28. Valkas novada būvvalde;

17.29. Valkas pilsētas šautuve.

18. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās:

18.1. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Valkas Namsaimnieks";

18.2. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Vidzemes slimnīca";

18.3. SIA "ZAAO".

19. Pašvaldības iestādes var būt biedrs biedrībās un nodibinājumos saskaņā ar Domes lēmumā saņemto pilnvarojumu.

20. Pašvaldības iestādes pienākumus un tiesības nosaka, un to darbību reglamentē normatīvie akti un Domes apstiprināts iestādes nolikums, par kura sagatavošanu un aktualizāciju atbild iestādes vadītājs un izpilddirektors. Kapitālsabiedrību tiesības un pienākumi noteikti to statūtos.

21. Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka, deputātu, Pašvaldības izpilddirektora, Pašvaldības darbinieku, Pašvaldības iestāžu un citu Pašvaldības amatpersonu atlīdzība tiek noteikta atbilstoši Domes izdotajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem un attiecīgiem Domes lēmumiem, ciktāl to pieļauj Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums. Dome, atbilstoši apstiprinātajai Pašvaldības institucionālajai sistēmai (pielikumā), apstiprina Pašvaldības amata vietu sarakstu.

IV. Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja vietnieka un Pašvaldības izpilddirektora pilnvaras

22. Domes priekšsēdētāju un Domes priekšsēdētāja vietnieku ievēlē no Domes deputātu vidus uz Domes pilnvaru laiku Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā.

23. Domes priekšsēdētāja amats ir algots amats Domē.

24. Domes priekšsēdētājs ir politiski un likumā noteiktajā kārtībā tiesiski atbildīgs par Domes darbu. Priekšsēdētājs īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 17.pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī:

24.1. atver un slēdz kontus kredītiestādēs, paraksta finanšu dokumentus;

24.2. pārstāv Domi attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām, biedrībām, nodibinājumiem, organizācijām un apvienībām;

24.3. veic biedra/dibinātāja funkcijas biedrībās un nodibinājumos, kurās Pašvaldība ir biedrs/dibinātājs vai pilnvaro šīs funkcijas veikt Domes priekšsēdētāja vietniekam vai citam Pašvaldības darbiniekam;

24.4. ar rīkojumu nosaka ierobežotas pieejamības informāciju;

24.5. dod rīkojumus un uzdevumus Domes priekšsēdētāja vietniekam, Domes deputātiem, Pašvaldības izpilddirektoram, Pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams Domes priekšsēdētāja pilnvaru īstenošanai;

24.6. izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus;

24.7. īsteno Pašvaldības darbības tiesiskuma un lietderības kontroli;

24.8. rīkojas ar finanšu resursiem Domes apstiprinātā budžeta ietvaros un Pašvaldības mantu Domes lēmumos noteiktajā kārtībā un ietvaros;

24.9. vada sadarbību ar Pašvaldības sadraudzības pilsētām un ārvalstu partneriem;

24.10. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam Domes priekšsēdētājam;

24.11. paraksta nostiprinājuma lūgumus zemesgrāmatai;

24.12. paraksta Valsts kases maksājuma rīkojumus un citus dokumentus maksājumu saņemšanai, aizdevuma izmaksu pieprasījumus, Pašvaldības budžeta pārskatu informāciju un pieteikumus e-pakalpojumu sistēmu lietošanai vai lietošanas pārtraukšanai;

24.13. veicina investīciju piesaisti, jaunu dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu uzņēmumu izveidi un attīstību, jaunu darba vietu izveidi un iniciē uzņēmējdarbības atbalsta pasākumus;

24.14. koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu Pašvaldības attīstības projektiem;

24.15. organizē pieteikumu iesniegšanu valsts investīciju programmai, citiem ārējiem investīciju avotiem un koordinē ārvalstu finansēto projektu ieviešanas un realizācijas gaitu;

24.16. paraksta darba līgumu ar Pašvaldības izpilddirektoru un izdod, paraksta rīkojumus attiecībā uz Pašvaldības izpilddirektoru;

24.17. izdod rīkojumus par Domes priekšsēdētāja vietnieka komandējumiem un atvaļinājumiem;

24.18. ir tiesīgs ārkārtas gadījumos izdot rīkojumus par jautājumiem, kas ir Domes kompetencē, kuri pēc tam apstiprināmi tuvākajā Domes sēdē;

24.19. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos.

25. Par Domes priekšsēdētāja atvaļinājumu vai komandējumu lemj Dome.

26. Domes priekšsēdētājam ir viens vietnieks.

27. Domes priekšsēdētāja vietnieka amats ir algots amats Domē.

28. Domes priekšsēdētāja vietnieks:

28.1. aizvieto Domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā un pilda citus pienākumus, ko uzdevis Domes priekšsēdētājs;

28.2. savu pienākumu un tiesību īstenošanai iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus par komisiju vai darba grupu izveidi, iesaistot tajās Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību vadītājus, kā arī pieaicinātos darbiniekus un speciālistus;

28.3. ierosina jautājumu izskatīšanu Domei, pastāvīgajās komitejās un komisijās;

28.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā;

28.5. konsultē Pašvaldības darbiniekus un amatpersonas būvniecības tiesību jautājumos;

28.6. izdod pilnvaras un paraksta citus juridiskus dokumentus Pašvaldības vārdā atbilstoši savai kompetencei;

28.7. veido sadarbību ar uzņēmējiem, uzņēmēju organizācijām un uzņēmumiem investīciju piesaistīšanas jomā;

28.8. nodrošina Pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas kompetences jomā;

28.9. veic citus pienākumus, kas paredzēti šajos saistošajos noteikumos, Domes lēmumos, kā arī normatīvajos aktos.

29. Atvaļinājumu Domes priekšsēdētāja vietniekam Domes apstiprinātā saimnieciskā gada budžeta ietvaros piešķir un komandējumā norīko ar Domes priekšsēdētāja rīkojumu.

30. Komandējumā Domes deputātus Domes apstiprinātā saimnieciskā gada budžeta ietvaros norīko ar Domes lēmumu.

31. Pašvaldības izpilddirektoru uz pieciem gadiem ieceļ Dome. Pirms Domes lēmuma pieņemšanas Dome pārliecinās, ka amata kandidāts atbilst Pašvaldību likuma 21. panta ceturtās daļas prasībām. Pašvaldības izpilddirektors ir iecelts amatā, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

32. Darba līgumu ar Pašvaldības izpilddirektoru slēdz Domes priekšsēdētājs.

33. Pašvaldības izpilddirektoru izraugās atklātā konkursā. Dome ar lēmumu apstiprina atklāta konkursa komisijas sastāvu un pilnvaras, nosaka Pašvaldības izpilddirektora amata kandidāta vērtēšanas kārtību un kritērijus, izglītības, iepriekšējās darba pieredzes un kompetences prasības.

34. Pašvaldības izpilddirektors īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 22. pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī pilda Domes lēmumos, Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja vietnieka rīkojumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos uzdevumus:

34.1. vada Valkas novada centrālo pārvaldi saskaņā ar Valkas novada centrālās pārvaldes nolikumu, pārrauga Pašvaldības iestāžu darbu, Darba likumā noteiktajā kārtībā pieņem darbā un atbrīvo no darba Valkas novada centrālās pārvaldes darbiniekus un Pašvaldības iestāžu vadītājus;

34.2. rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem, Pašvaldības vārdā paraksta līgumus ar juridiskām un fiziskām personām, un citus dokumentus apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros, kā arī Pašvaldības vārdā izdod pilnvaras;

34.3. ir tiesīgs iesniegt Domei priekšlikumus par rīcību ar Pašvaldības kapitāla daļām kapitālsabiedrībās;

34.4. piedalās Domes, tās pastāvīgo komiteju un komisiju sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

34.5. atver un slēdz kontus kredītiestādēs, paraksta finanšu dokumentus;

34.6. izdod Pašvaldības administrācijai rīkojumus Pašvaldības darba organizācijas jautājumos;

34.7. paraksta Valsts kases maksājuma rīkojumus un citus dokumentus maksājumu saņemšanai, aizdevuma izmaksu pieprasījumus, Pašvaldības budžeta pārskatu informāciju un pieteikumus e-pakalpojumu sistēmu lietošanai vai lietošanas pārtraukšanai;

34.8. organizē darba aizsardzības un personas datu apstrādes jautājumus Pašvaldības administrācijā;

34.9. organizē iesniegumu apriti Pašvaldības administrācijā;

34.10. koordinē informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ieviešanu un pielietošanu Pašvaldībā;

34.11. organizē Pašvaldības teritorijas attīstības plāna projekta izstrādāšanu un citus ar Pašvaldības darba plānošanu saistītos pasākumus;

34.12. izdod administratīvos aktus un administratīvo aktu izpildu dokumentus, izņemot Domes, pastāvīgo komisiju un Pašvaldības administrācijas amatpersonu kompetencē esošos administratīvos aktus un administratīvo aktu izpildu dokumentus;

34.13. ar rīkojumu nosaka padotībā esošas iestādes vadītāja pienākumu izpildītāju uz laiku līdz trīs mēnešiem;

34.14. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus Domē un Domes pastāvīgajās komitejās, komisijās, piedalīties to sēdēs;

34.15. sniedz pārskatu Domei par savu pienākumu izpildi un darbību vismaz vienu reizi gadā, kā arī biežāk pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja pieprasījuma, sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

34.16. nodrošina Pašvaldības kapitālsabiedrību un kapitāla daļu pārvaldību;

34.17. nodrošina Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību darba nepārtrauktību Domes nomaiņas gadījumā, Domes priekšsēdētāja amata zaudēšanas gadījumā organizē dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam Domes priekšsēdētājam;

34.18. koordinē sabiedriskās kārtības jautājumus Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

34.19. organizē Pašvaldības īpašumu pārvaldību, tā izmantošanu Pašvaldības iedzīvotāju interesēs;

34.20. pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

34.21. veic citus pienākumus, kas paredzēti citos normatīvajos aktos, šajos saistošajos noteikumos, Valkas novada centrālās pārvaldes nolikumā, Domes lēmumos un Domes priekšsēdētāja vai viņa vietnieka uzdevumā.

35. Dome ne vēlāk kā sešus mēnešus pirms Pašvaldības izpilddirektora pilnvaru termiņa beigām, pamatojoties uz viņa darba novērtējumu, lemj par pilnvaru termiņa pagarināšanu uz pieciem gadiem, ja Pašvaldības izpilddirektors tam piekrīt, vai rīko atklātu konkursu uz Pašvaldības izpilddirektora amatu. Pašvaldības izpilddirektora pilnvaru termiņš ir pagarināts, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

36. Lēmumu par izpilddirektora atbrīvošanu no amata pirms viņa pilnvaru termiņa beigām pieņem Dome saskaņā ar Darba likumā noteikto kārtību. Pašvaldības izpilddirektors ir atbrīvots no amata, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

V. Domes pastāvīgo komiteju kompetence

37. Finanšu komiteja veic Pašvaldību likuma 39. panta pirmajā daļā un trešajā daļā noteiktos pienākumus, kā arī:

37.1. nodrošina Pašvaldības budžeta projekta izstrādāšanu, izskata citu pastāvīgo komiteju sagatavotos budžeta projekta priekšlikumus un iesniedz tos izskatīšanai Domes sēdē;

37.2. sniedz atzinumu par budžeta projektu, tajā izdarāmajiem grozījumiem, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;

37.3. sniedz atzinumu par projektiem, kas saistīti ar finanšu resursu izlietošanu, kā arī par Domes lēmumu projektiem, ja šo lēmumu realizācija saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā;

37.4. savas kompetences ietvaros izskata amatpersonu, iestāžu, komisiju, darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;

37.5. sniedz atzinumus par gada pārskatu;

37.6. izskata iesniegtos priekšlikumus par novada apbalvojumu un stipendiju piešķiršanu un virza lēmumprojektus par apbalvošanu uz Domes sēdi;

37.7. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas attiecas uz Pašvaldības finansiālām vai materiālām saistībām, kas nav apstiprinātas budžetā;

37.8. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas paredz līdzekļu piešķiršanu no budžeta nesadalītajiem līdzekļiem – Pašvaldības rezerves fonda;

37.9. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem par Pašvaldības īpašumu atsavināšanu un īpašuma iegādi;

37.10. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par nodokļu, nodevu un citu maksājumu iekasēšanu, atvieglojumiem un samaksas termiņiem;

37.11. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par Pašvaldības iesaistīšanos projektos, kuros ir nepieciešams līdzfinansējums;

37.12. izskata Pašvaldības iestāžu, komisiju budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;

37.13. sniedz atzinumu par gada publiskā pārskata projektu;

37.14. izskata Pašvaldības iestāžu un struktūrvienību budžetu ieņēmumu un izdevumu tāmju projektus un Pašvaldības budžeta projektu;

37.15. sniedz atzinumus par līdzekļu sadalījuma prioritātēm, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;

37.16. izskata Pašvaldības iestāžu, kapitālsabiedrību un komisiju budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus, kā arī sagatavo un sniedz priekšlikumus par Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību budžeta līdzekļu pieprasījumiem un projektiem;

37.17. izskata un dod atzinumus par normatīvo aktu projektiem;

37.18. izskata un dod atzinumus par visiem citiem lēmumu projektiem, kas ir saistīti ar finansiāliem jautājumiem;

37.19. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus.

38. Attīstības un saimnieciskā komiteja:

38.1. sagatavo un sniedz priekšlikumus par pilsētas un pagastu teritoriju attīstību un īpašuma izmantošanu, izstrādā Pašvaldības īstermiņa un ilgtermiņa attīstības principus un plānus uzņēmējdarbības attīstībai, nodarbinātības veicināšanai, vides pārvaldībai;

38.2. nodrošina un kontrolē Valkas novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas izstrādi;

38.3. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par Pašvaldības iesaistīšanos projektos;

38.4. izskata jautājumus, kas saistīti ar ilgtspējīgu vides attīstību un dabas resursu pārvaldību;

38.5. sniedz atzinumus par investīciju projektu sagatavošanu un realizāciju;

38.6. sniedz priekšlikumus par Pašvaldības īpašumu apsaimniekošanu;

38.7. izskata jautājumus par Pašvaldības neapdzīvojamo telpu, zemes, mežu, purvu, ūdenstilpju un citu nekustamo īpašumu apsaimniekošanu;

38.8. izskata jautājumus par komunālajiem pakalpojumiem;

38.9. izskata jautājumus par teritorijas labiekārtošanu un izmantošanu;

38.10. izskata jautājumus par infrastruktūras uzturēšanu un attīstību.

39. Izglītības, kultūras, sporta un sociālā komiteja:

39.1. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem, kas attiecas uz izglītības, kultūras un sporta jomu Pašvaldībā;

39.2. izskata jautājumus un sniedz priekšlikumus par izglītības, kultūras un sporta iestāžu tīklu un attiecīgo iestāžu attīstību, darbības nodrošināšanu;

39.3. risina ar izglītības, kultūras un sporta iestādēm saistītos jautājumus;

39.4. sagatavo priekšlikumus līdzekļu piešķiršanai no budžeta nesadalītajiem līdzekļiem savas sfēras kompetences ietvaros;

39.5. izstrādā īstermiņa un ilgtermiņa plānus un attīstības pamatprincipus, izglītības, kultūras un sporta jautājumu risināšanai Pašvaldībā;

39.6. sagatavo izskatīšanai Domē lēmumprojektus par izglītības, kultūras un sporta iestāžu maksas pakalpojumiem;

39.7. dod atzinumus par sagatavotajiem un realizējamiem investīciju projektiem izglītības, kultūras un sporta jomā;

39.8. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus;

39.9. sagatavo, virza un koordinē jautājumus savas kompetences ietvaros izskatīšanai Domes sēdē – par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību, bērnu tiesību aizsardzības jautājumiem, sociālās palīdzības iestāžu, veselības aprūpes iestāžu, bāriņtiesas darbības izvērtēšanu, par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, par dzīvojamo telpu izmantošanu un par veselības aprūpi un aizsardzību;

39.10. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem, kas attiecas uz Pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvojošo iedzīvotāju sociālajiem un veselības jautājumiem;

39.11. sadarbojas ar sociālo un veselības jomu saistītām institūcijām, komisijām un nevalstiskajām organizācijām;

39.12. sniedz priekšlikumus sociālās palīdzības, sociālo pakalpojumu un materiālā atbalsta nodrošināšanai Pašvaldības iedzīvotājiem;

39.13. sniedz priekšlikumus veselības aprūpes pieejamībai;

39.14. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus.

VI. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

40. Publisko tiesību līgumu (sadarbības līgumu, administratīvo līgumu, deleģēšanas līgumu un līdzdarbības līgumu) slēdz saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām. 

41. Publisko tiesību līgumu projektu saskaņošanas procedūrai piemērojamas Pašvaldības darba reglamenta normas.

42. Lēmumu par publisko tiesību līguma noslēgšanu pieņem Dome.

43. Publisko tiesību līgumu Pašvaldības vārdā paraksta Domes priekšsēdētājs, ja Dome nav lēmusi citādi.

44. Publisko tiesību līgumu reģistrēšanas un glabāšanas kārtību nosaka Pašvaldības iekšējie normatīvie akti.

VII. Apmeklētāju pieņemšana un iesniegumu izskatīšanas kārtība

45. Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieka apmeklētāju pieņemšanas tiek organizētas Beverīnas ielā 3, Valkā, Valkas novadā, katru dienu darba laika ietvaros iepriekš piesakoties Valkas novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – KAC) klātienē Rīgas ielā 25, Valkā, 1. stāvā, vai zvanot uz Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv norādīto KAC tālruni, vai rakstot pieteikumu uz Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv norādīto KAC e-pasta adresi.

46. Domes deputātiem ir tiesības rīkot iedzīvotāju pieņemšanas par ko informācija publicējama Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv.

47. Pašvaldības izpilddirektora apmeklētāju pieņemšanas tiek organizētas Semināra ielā 29, Valkā, Valkas novadā, katru dienu darba laika ietvaros iepriekš piesakoties Valkas novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – KAC) klātienē Rīgas ielā 25, Valkā, 1.stāvā, vai zvanot uz Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv norādīto KAC tālruni, vai rakstot pieteikumu uz Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv norādīto KAC e-pasta adresi.

48. Pašvaldības darbinieki, kuru pienākumi saistīti ar iedzīvotāju apkalpošanu, pieņem apmeklētājus Pašvaldības iestāžu noteiktajā darba laikā saskaņā ar iestāžu darba kārtības noteikumiem. Informāciju par apmeklētāju pieņemšanu publicē Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv.

49. Pašvaldībā saņemto iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu apstrādi un virzību nosaka Pašvaldības iekšējie normatīvie akti.

VIII. Publiskās apspriešanas kārtība

50. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību gadījumos, kas ir noteikti šajos saistošajos noteikumos vai citos normatīvajos aktos, ar Domes lēmumu visā Pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās daļā organizē publisku apspriešanu šādos gadījumos:

50.1. par Pašvaldības administratīvās teritorijas robežu grozīšanu;

50.2. par Pašvaldības attīstības programmām un projektiem, kas būtiski ietekmē Pašvaldības iedzīvotājus;

50.3. par citiem Pašvaldības autonomās kompetences vai normatīvos aktos noteiktajiem jautājumiem.

51. Publisko apspriešanu nerīko par:

51.1. Pašvaldības amatpersonu iecelšanu amatā vai atbrīvošanu no tā;

51.2. Pašvaldības iekšējās darba organizācijas jautājumiem;

51.3. jautājumu, kas attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, it īpaši administratīvu aktu pieņemšanu;

51.4. Pašvaldības sniegto pakalpojumu maksu;

51.5. jautājumiem, kas ir saistīti ar Pašvaldības budžetu, nodevu un nodokļu likmēm;

51.6. jautājumiem, kas ir citu institūciju kompetencē.

52. Par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas Dome var lemt:

52.1. pēc ne mazāk kā 2/3 Domes deputātu iniciatīvas;

52.2. pēc ne mazāk kā piecu procentu Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas;

52.3. pēc Domes priekšsēdētāja iniciatīvas;

52.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.

53. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas rīkošanai, jānorāda:

53.1. tās datums un termiņi;

53.2. paredzamā jautājuma iespējamais formulējums;

53.3. publiskās apspriešanas rezultātu aprēķināšanas metodika;

53.4. publiskās apspriešanas lapas forma.

54. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir Pašvaldības izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt Pašvaldības informatīvajā izdevumā un/vai vietējā laikrakstā, un Pašvaldības tīmekļvietnē www.valka.lv informatīvu ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto Domes lēmumu, kurā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti.

55. Šajos saistošajos noteikumos noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisku apspriešanu, kuru organizē citos normatīvajos aktos, tai skaitā Būvniecības likumā, paredzētajos gadījumos.

56. Publiskās apspriešanas rezultātam ir konsultatīvs raksturs.

57. Publiskās apspriešanas organizēšanu sedz no Pašvaldības budžeta.

IX. Sadarbība ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām, un sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā

58. Saziņai ar iedzīvotājiem Pašvaldība par Pašvaldības budžeta līdzekļiem izdod Pašvaldības informatīvo izdevumu "Valkas Novada Vēstis", kas ir pieejams iedzīvotājiem bez maksas, un uztur Pašvaldības tīmekļvietni www.valka.lv.

59. Pēc nepieciešamības Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieks un Pašvaldības izpilddirektors organizē tikšanās ar preses un citu plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem, lai sabiedrībai paustu viedokli atsevišķos jautājumos, atbildētu uz jautājumiem, informētu par Pašvaldības darbu.

60. Pašvaldība sabiedrībai sniedz patiesu un objektīvu informāciju saskaņā ar Pašvaldības Ētikas kodeksu, izmantojot ne tikai oficiālo tīmekļvietni un informatīvo izdevumu, bet arī sociālos tīklus.

61. Sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā notiek, organizējot apmeklētāju pieņemšanu un konsultēšanu par Pašvaldības darbības jomām, publisko apspriešanu, iedzīvotāju sapulces sabiedrības viedokļa noskaidrošanu ne tikai par Pašvaldības izdotiem saistošajiem noteikumiem, bet arī aptauju veidā par citiem iedzīvotājiem svarīgiem jautājumiem, kā arī organizējot Pašvaldības referendumu Vietējo pašvaldību referendumu likumā noteiktajā kārtībā.

62. Pašvaldības teritorijas attīstības veicināšanai un vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvībai Pašvaldība var izveidot Iedzīvotāju padomes, kuru izveidošanas un darbības noteikumus paredz padomes nolikumā – saistošajos noteikumos.

63. Pašvaldība sadarbojas ar Valkas novadā reģistrētām biedrībām un nodibinājumiem, citu pašvaldību nevalstiskajām organizācijām, konsultē biedrības par iniciatīvu konkursiem un atskaitēm, kā arī sniedz materiālu atbalstu nevalstisko organizāciju īstenotām aktivitātēm Domes izdotos normatīvos aktos noteiktajā kārtībā.

64. Pašvaldības atsevišķu funkciju vai uzdevumu veikšanai sabiedrības loceklis var piedalīties, iesaistoties Pašvaldības komisiju un konsultatīvo padomju darbā šo institūciju nolikumos noteiktajā kārtībā.

65. Pašvaldība ar sabiedrības iesaistes palīdzību īsteno līdzdalības budžetu atbilstoši ikgadējā Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.

66. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valka.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu divas kalendārās nedēļas, no saistošo noteikumu projekta un tam pievienotā paskaidrojuma raksta publicēšanas dienas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valka.lv.

67. Sabiedrība (fiziskas un juridiskas personas) viedokli par saistošo noteikumu projektu komitejas lēmumā noteiktajā termiņā nosūta uz e-pastu: novads@valka.lv. Vienlaikus ar viedokli un saistošo noteikumu nosaukumu, par kuru viedoklis tiek izteikts, fiziska persona norāda savu vārdu, uzvārdu, deklarēto dzīvesvietu, faktisko dzīvesvietu, ja tā atšķiras no deklarētās, bet juridiska persona norāda nosaukumu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, likumisko pārstāvi. Viedoklis, kura iesniedzējs nav identificējams, kura saturs nav attiecināms uz konkrēto saistošo noteikumu projekta tekstu vai nav saprotams, par kuru saistošo noteikumu projektu tas izteikts, vai viedoklis, kura saturs ir objektīvi nesaprotams vai aizskarošs, netiek ņemts vērā.

68. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu Pašvaldība reģistrē dokumentu vadības sistēmā. Par saistošo noteikumu nodošanu sabiedrības viedokļa noskaidrošanai norādītais Pašvaldības atbildīgais darbinieks vai institūcija tos apkopo un atspoguļo saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā, norādot iesniedzēju, vērā ņemtos viedokļus, vērā neņemtos viedokļus un pamatojumu. Pēc viedokļu apkopošanas un atspoguļošanas paskaidrojuma rakstā saistošie noteikumi tiek virzīti izskatīšanai attiecīgās Domes komitejas sēdē.

69. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai netiek nodoti saistošie noteikumi par Pašvaldības budžetu, kā arī saistošie noteikumi teritorijas plānošanas jomā, kur piemērojama citos normatīvajos aktos noteiktā apspriešanas kārtība.

X. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas un darbinieki rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem

70. Rīcība ar Pašvaldības mantu šo saistošo noteikumu izpratnē ir Pašvaldības administrācijas amatpersonas/darbinieka lēmuma sagatavošana vai pieņemšana par pašvaldības kustamās mantas nodošanu lietošanā, lai nodrošinātu Pašvaldības funkciju izpildi.

71. Kārtība, kādā Pašvaldība atsavina mantu un rīkojas ar nekustamo īpašumu, ir noteikta normatīvajos aktos.

72. Pašvaldības manta ir izmantojama likumīgi un atbilstoši iedzīvotāju interesēm, novēršot tās izšķērdēšanu un nelietderīgu izmantošanu. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai apstiprinātajam Pašvaldības budžetam.

73. Rīkojumā par mantas nodošanu lietošanā Pašvaldības izpilddirektors norāda konkrēto amatpersonu/darbinieku, kurai manta ir nodota, izmantošanas mērķi un termiņu, kā arī nepieciešamības gadījumā citus noteikumus.

74. Par mantas nodošanu un pieņemšanu sagatavo aktu divos eksemplāros, kuru paraksta Pašvaldības izpilddirektors un attiecīgā amatpersona/darbinieks, kurš ir pieņēmis mantu lietošanā.

75. Izbeidzoties darba tiesiskajām attiecībām, amatpersonai/darbiniekam ir pienākums viņa rīcībā nodoto mantu atdot darba devējam iekšējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņos.

76. Amatpersonai un darbiniekam ir pienākums rūpīgi izturēties pret Pašvaldības mantu.

77. Rīkojoties ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, Pašvaldības amatpersonām/darbiniekiem savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

78. Ar Pašvaldības budžetā piešķirtajiem finanšu līdzekļiem Pašvaldības iestādes vadītājs rīkojas lietderīgi, kā gādīgs un rūpīgs saimnieks. Pašvaldības iestādei budžetā paredzēto līdzekļu pārtēriņš bez Domes lēmuma par attiecīgiem budžeta grozījumiem nav pieļaujams.

79. Finanšu resursu pārpalikumu kalendārā gada beigās Pašvaldības iestāde atgriež Pašvaldības budžetā.

XI. Administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

80. Pašvaldības iestāžu vadītāji var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem.

81. Dome ar saistošajiem noteikumiem var deleģēt tiesības izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos Pašvaldības iestādēm un amatpersonām citos jautājumos, ja tas nav pretrunā ar augstāka spēka normatīvajiem aktiem.

82. Pašvaldības iestāžu amatpersonu, kuras ir tiešā Pašvaldības izpilddirektora pakļautībā, izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt izpilddirektoram, ja vien ārējos normatīvajos aktos nav noteikta cita apstrīdēšanas kārtība.

83. Izpilddirektora lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

84. Domes izveidoto komisiju izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt Domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

85. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

86. Ja persona apstrīd administratīvo aktu vai faktisko rīcību un vienlaikus prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, tai skaitā arī nemantisko kaitējumu, tad iesniegumu izskata un lēmumu par to pieņem Dome. Šādu Domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

87. Apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtība tiek norādīta izdotajā administratīvajā aktā.

XII. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs

88. Ikviens iedzīvotājs var piedalīties Domes un tās komiteju sēžu atklātajās daļās, pirms sēdes piesakoties pie Domes sēdes vai komitejas sekretāra, nosaucot savu, vārdu, uzvārdu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Ja iedzīvotājs nokavē sēdes sākumu un nav pieteicies pie sēdes sekretāra, viņam var liegt dalību sēdē. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās sēdes vadītāja uzaicinājuma.

89. Ja Domes vai tās komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferenci, un iedzīvotājs vēlas tajā piedalīties, viņš ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms attiecīgās sēdes piesaka dalību sēdē, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi novads@valka.lv. Valkas novada centrālās pārvaldes darbinieks nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās rekvizītus ne vēlāk kā stundu pirms sēdes sākuma.

90. Iedzīvotājam, kas piedalās Domes vai tās komitejas sēdē, nav tiesību piedalīties debatēs, ja sēdes vadītājs nedod vārdu, vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.

91. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu Domes vai tās komitejas sēdē, kurā tas tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.

XIII. Domes lēmumu projektu pieejamība un gadījumi, kad Domes sēde var notikt attālināti

92. Domes kārtējās sēdes darba kārtība un Domes sēdes lēmumu projekti tiek publicēti Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valka.lv.

93. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka Domes sēdes norisē tiek izmantots tiešsaistes videokonferences sarunu rīks (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā), ja:

93.1. valstī vai Valkas novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus;

93.2. sasaukta Domes ārkārtas sēde;

93.3. Domes deputāts Domes sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties Domes sēdes norises vietā.

Valkas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks V. Zariņš
Pielikums
Valkas novada pašvaldības
2024. gada 4. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 16
"Valkas novada pašvaldības nolikums"
Valkas novada pašvaldības struktūra

Paskaidrojuma raksts
Valkas novada pašvaldības 2024. gada 4. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 16 "Valkas novada pašvaldības nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu "Valkas novada pašvaldības nolikums" (turpmāk – Nolikums) mērķis ir atbilstoši Pašvaldības likuma 49. pantam noteikt Valkas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.

Līdzšinējais Pašvaldības nolikums, kas apstiprināts 2009. gada 30. jūlijā, ir novecojis un pilnībā vairs neatbilst tiesiskajai realitātei, kā arī ietver sadaļu (V) par domes darba reglamentu, kas atbilstoši Pašvaldību likuma 50. pantam tiks ietverts Pašvaldības darba reglamentā.

Vienlaikus Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts nosaka, ka pašvaldības dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam.

Ņemot vērā to, ka 2009. gada 30. jūlijā apstiprinātais Pašvaldības nolikums izdots, pamatojoties uz likumā "Par pašvaldībām" doto pilnvarojumu, kas ir zaudējis spēku, ir jāizdod jauns nolikums.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Nolikumam nav fiskālās ietekmes uz Pašvaldības budžetu.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – tiks veicināta sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā;

ietekme uz vidi – nav;

ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav;

ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav;

ietekme uz konkurenci – nav.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Administratīvās procedūras pēc būtības noritēs līdzšinējā kārtībā, kā arī Nolikums neparedz papildu administratīvo procedūru izmaksas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Pašvaldības funkcijas tiks nodrošinātas līdzšinējā apjomā, un nav paredzēts cilvēkresursu palielinājums.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Nolikumā noteikto uzdevumu izpildi nodrošinās Pašvaldības iestādes un citas institūcijas.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Nolikumā noteiktās prasības un ar tām saistītās izmaksas ir samērīgas attiecībā pret ieguvumiem paredzētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Pašvaldības nolikums ievietots Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valka.lv komentāru un priekšlikumu izteikšanai.
Valkas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks V. Zariņš
10.07.2024