Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 113

Rīgā 2024. gada 20. februārī (prot. Nr. 8 47. §)
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" (turpmāk – investīcija) pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" (turpmāk – pasākums) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1. investīcijas pasākuma mērķi;

1.2. investīcijas pasākumam pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;

1.3. investīcijas pasākuma ieviešanā iesaistītās institūcijas, to pienākumus un tiesības;

1.4. investīcijas pasākuma atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.5. prasības projekta iesniedzējam un investīcijas pasākuma ieviešanas nosacījumus;

1.6. projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtību.

2. Investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares speciālistu digitālo kompetenci un medijpratību, vienlaikus veicinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.

3. Investīcijas pasākuma ietvaros finansējuma saņēmēji tiek atlasīti atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

4. Investīcijas pasākuma mērķa grupa ir Latvijas mediju nozares asociācijas un uzņēmumi.

5. Investīcijas pasākuma ietvaros sasniedzami šādi rādītāji:

5.1. mērķrādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam noslēgts viens līgums par projekta īstenošanu;

5.2. nacionālais rādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam noslēgti līgumi ar gala labuma guvējiem par apmācībām digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai ar vismaz 10 dažādiem mediju nozares saimnieciskās darbības veicējiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus;

5.3. kopējie rādītāji:

5.3.1. uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai;

5.3.2. atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā mazie (mikro) uzņēmumi, vidējie uzņēmumi un lielie uzņēmumi);

5.3.3. izglītības vai apmācības dalībnieku skaits.

6. Investīcijas pasākuma noteiktais mērķrādītājs uzskatāms par izpildītu, kad Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – aģentūra) iesniegti noslēgtie līgumi ar gala labuma guvējiem par apmācībām digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai ar vismaz 10 dažādiem mediju uzņēmumiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.

7. Investīcijas pasākumam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 2 000 000 euro.

8. Par investīcijas pasākuma ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Kultūras ministrija.

9. Investīcijas pasākumu īsteno Latvijas Republikas teritorijā.

10. Atveseļošanas fonda finansējumu investīcijas pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.

11. Atveseļošanas fonda atbalsta intensitāte ir 100 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

12. Pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms finansēšanai no Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas sedz finansējuma saņēmējs no saviem līdzekļiem.

13. Atveseļošanas fonda izdevumu attiecināmības termiņš ir no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, līdz 2026. gada 30. jūnijam.

II. Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmība

14. Projekta ietvaros atbalstāmas darbības, kas sekmē šo noteikumu 2. punktā minētā investīcijas pasākuma mērķa un šo noteikumu 5. punktā minēto rādītāju sasniegšanu:

14.1. augsta līmeņa digitālo prasmju apguvei nepieciešamo kompetenču paaugstināšana un saistīto pasākumu, tai skaitā diskusiju, darba grupu, konsultāciju, semināru, pieredzes apmaiņas, organizēšana un īstenošana;

14.2. mediju uzņēmumu biznesa modeļu uzlabošana, efektivizējot procesus un samazinot izmaksas digitālās transformācijas rezultātā;

14.3. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) un to risinājumu izstrāde, iegāde, atjaunošana vai modernizēšana mācību procesa īstenošanai, gala labuma guvēju jaunu digitālo produktu izstrādei un konkurētspējas paaugstināšanai;

14.4. kompetenču centra darbības stratēģijas izstrāde augsta līmeņa digitālo prasmju pilnveidošanai un konkurētspējas paaugstināšanai, kā arī gala labuma guvēju atlases īstenošana;

14.5. investīcijas pasākuma projekta vadība un īstenošana;

14.6. publicitātes pasākumu nodrošināšana.

15. Investīcijas pasākuma ietvaros ar projekta īstenošanu saistītas šādas attiecināmās izmaksas:

15.1. gala labuma guvēju darbības efektivizēšanai nepieciešamo izvērtējumu sagatavošanas un konsultāciju pakalpojumu izmaksas;

15.2. augsta līmeņa digitālo prasmju apguvei nepieciešamo kompetences paaugstināšanas pasākumu organizēšanas un īstenošanas izmaksas, tai skaitā telpu un darba vietas izmaksas;

15.3. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) un to risinājumu izstrādes, iegādes, atjaunošanas un modernizēšanas izmaksas mācību procesa īstenošanai;

15.4. gala labuma guvēju digitālajai attīstībai un projekta mērķu sasniegšanai (saskaņā ar gala labuma guvēja digitālās attīstības plānu) nepieciešamo finansējuma saņēmēja noteikto auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrādes, iegādes, atjaunošanas un modernizēšanas izmaksas;

15.5. investīcijas pasākuma projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas, nepārsniedzot 10 procentus no kopējām projekta izmaksām;

15.6. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

16. Šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētais atbalsts vienam gala labuma guvējam nepārsniedz 70 000 euro.

17. Investīcijas pasākuma ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, tās ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, kā arī ir ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi.

18. Ja projekta īstenošanas laikā sadārdzinās projekta plānotās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs papildu izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.

19. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai vienas un tās pašas darbības netiktu finansētas dubultā.

III. Prasības projekta iesniedzējam un investīcijas pasākuma ieviešanas nosacījumi

20. Projekta iesniedzējs ir juridiska persona vai juridisku personu apvienība, kas katra atsevišķi vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Izglītības iestāžu reģistrā, un projekta iesniedzējs var apliecināt vismaz divu gadu pieredzi šādās jomās:

20.1. informācijas tehnoloģijas;

20.2. izglītība;

20.3. medijpratība;

20.4. mentorings, konsultēšana.

21. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā paziņojumā par projektu iesniegumu atlases izsludināšanu noteiktajā termiņā.

22. Projekta iesniedzējs izstrādā un projekta iesniegumam pievieno:

22.1. kompetenču centra darbības stratēģiju gala labuma guvēju augsta līmeņa digitālo prasmju pilnveidošanai un konkurētspējas paaugstināšanai;

22.2. apliecinājumu, ka projekta iesniedzējs ir izveidojis iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai;

22.3. procedūras aprakstu, kā tiks īstenota atklāta gala labuma guvēju atlase.

23. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā un projekta iesniegumam pievienotajā kompetenču centra darbības stratēģijā paredz gala labuma guvēju augsta līmeņa digitālo prasmju pilnveidošanu un konkurētspējas paaugstināšanu vismaz 10 dažādiem mediju uzņēmumiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.

IV. Projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtība

24. Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi, publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv paziņojumu par atklātas projektu iesniegumu atlases izsludināšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu. Projektu iesniegumu iesniegšanai nosaka termiņu, kas nav īsāks par trim mēnešiem.

25. Projekta iesniegumu, kurš iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma, nevērtē. Aģentūra par to informē projekta iesniedzēju.

26. Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra ar rīkojumu izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kurā piesaista Kultūras ministrijas deleģētus ekspertus. Vērtēšanas komisija darbam komisijā bez balsstiesībām pieaicina vismaz vienu ekspertu mediju nozares un digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanas jomā.

27. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē saskaņā ar šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:

27.1. izslēgšanas kritērijiem. Ja projektu iesniegumu vērtēšanas komisija konstatē, ka uz projekta iesniedzēju ir attiecināms vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem, turpmāko projekta iesnieguma vērtēšanu neveic;

27.2. atbilstības kritērijiem, kas ietver projektu vispārīgos un specifiskos atbilstības kritērijus. Projektu iesniegumus atbilstoši šiem kritērijiem vērtē, lai gūtu pārliecību, ka projekta iesniegums atbilst nepieciešamajiem nosacījumiem, lai kvalificētos atbalstam investīcijas pasākuma ietvaros (tai skaitā ir ievērotas principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" prasības);

27.3. kvalitātes kritērijiem.

28. Projekta iesniegumus, kas katrā kvalitātes kritērijā ieguvuši vismaz minimālo punktu skaitu, sarindo pēc iegūtā kopējā punktu skaita un priekšroku dod projekta iesniegumam ar lielāko kopējo punktu skaitu.

29. Ja kopējais punktu skaits ir vienāds, priekšroku dod projekta iesniegumam, kuram lielāks punktu skaits piešķirts par šo noteikumu pielikuma 4.5. apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija izpildi. Ja arī par šo kvalitātes kritēriju piešķirts vienāds punktu skaits, priekšroku dod projekta iesniegumam, kuram lielāks punktu skaits piešķirts par šo noteikumu pielikuma 4.6. apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija izpildi.

30. Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64. panta nosacījumiem par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.

31. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti visi šie nosacījumi:

31.1. uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem;

31.2. projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;

31.3. projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir ieguvis vismaz minimālo punktu skaitu;

31.4. investīcijas pasākuma ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.

32. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam jāveic aģentūras noteiktās darbības, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Ja kāds no lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajā termiņā, projekta iesniegumu noraida. Ja minētie nosacījumi tiek izpildīti, aģentūra izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi.

33. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

33.1. uz projekta iesniedzēju attiecas vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem;

33.2. iesniedzējs neatbilst neprecizējamam vispārīgajam atbilstības kritērijam vai neprecizējamam specifiskajam atbilstības kritērijam;

33.3. projekta iesniegums nav saņēmis minimālo punktu skaitu kādā no kvalitātes kritērijiem vai kopējo minimālo punktu skaitu kvalitātes kritērijos;

33.4. investīcijas pasākuma ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai vai projekta iesniedzējs atsakās projektu īstenot ar samazinātu finansējumu.

34. Projekta iesniedzēji pēc aģentūras lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās kļūst par finansējuma saņēmējiem.

35. Aģentūras lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu mēneša laikā var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijas izdoto administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

36. Līgumā par projekta īstenošanu paredz vismaz šādus nosacījumus:

36.1. plānoto maksājuma pieprasījumu grafika iesniegšanas kārtību;

36.2. iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību;

36.3. plānoto avansa, starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniegšanas kārtību;

36.4. kārtību, kādā iesniedz dokumentus, kas apliecina šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētā rādītāja sasniegšanu;

36.5. kārtību, kādā šo noteikumu 43.7. apakšpunktā minētos projekta datus ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā;

36.6. kārtību, kādā aģentūra var vienpusēji atkāpties no līguma nosacījumiem.

V. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas kārtība

37. Investīcijas pasākuma ietvaros projektu var īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam.

38. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, aģentūra nodrošina finansējuma saņēmējam maksājumus, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtību:

38.1. finansējuma saņēmējs avansa maksājumu var saņemt, ja ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrētā kredītiestādē, kas ir izsniegusi bankas garantiju par labu aģentūrai, iesniedzot aģentūrai pieprasījumu avansa maksājumam un pamatojot avansa maksājuma apmēru, vienlaikus nodrošinot, ka tas nepārsniedz 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

38.2. finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansa maksājumus. Nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais avanss ir ieguldīts pilnā apmērā;

38.3. finansējuma saņēmējs var iesniegt pieprasījumu starpposma maksājumam ne retāk kā reizi sešos mēnešos.

39. Aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.

40. Noslēguma maksājuma saņemšanai finansējuma saņēmējs iesniedz noslēguma maksājuma apmēra pamatojumu, kurā norāda informāciju par projekta mērķu sasniegšanu.

41. Kultūras ministrijas pienākumi:

41.1. sniegt sabiedrībai informāciju par investīcijas pasākuma ieviešanas progresu un rezultātiem;

41.2. Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību sniegt informāciju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā par investīcijas pasākuma īstenošanas progresu, ņemot vērā aģentūras ievadīto informāciju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.

42. Investīcijas pasākuma ietvaros aģentūra atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību:

42.1. pieņem lēmumu par izmaksu atbilstību šiem noteikumiem un noslēgtajiem līgumiem par projekta īstenošanu;

42.2. pārliecinās par investīcijas pasākuma sasniedzamā mērķa un rādītāju izpildi pēc finansējuma saņēmēju iesniegtās informācijas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā;

42.3. finansējuma saņēmēju līmenī izlases veidā nodrošina korupcijas, krāpšanas, interešu konflikta novēršanas principu pārbaudes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr.  2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.  1296/2013, (ES) Nr.  1301/2013, (ES) Nr.  1303/2013, (ES) Nr.  1304/2013, (ES) Nr.  1309/2013, (ES) Nr.  1316/2013, (ES) Nr.  223/2014, (ES) Nr.  283/2014 un Lēmumu Nr.  541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr.  966/2012 (turpmāk – regula Nr.  2018/1046), 61. pantu, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas un sasniegto mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes izlases veidā, tai skaitā datu ticamības pārbaudes;

42.4. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un izvērtē projektu iesniedzēju iesniegtos projektu iesniegumus atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un šo noteikumu nosacījumiem;

42.5. noslēdz līgumus par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmējiem.

43. Finansējuma saņēmēja pienākumi:

43.1. rīkot atklātu gala labuma guvēju atlasi un izstrādāt gala labuma guvēju atlases nosacījumus, kas nosaka interešu konflikta riska izvērtēšanas un korupcijas jautājumu uzraudzības kārtību un rīcību, ja tiek konstatēts interešu konflikts vai dubultā finansējuma risks;

43.2. īstenojot atklātu, objektīvu un taisnīgu gala labuma guvēju atlasi, nodrošināt vienlīdzīgu sacensību starp gala labuma guvējiem;

43.3. vērtējot gala labuma guvējus, pārliecināties, ka tie atbilst visiem šo noteikumu nosacījumiem, un pārbaudīt gala labuma guvējus atbilstoši regulas Nr.  2018/1046 136. pantā minētajiem izslēgšanas kritērijiem;

43.4. uzraudzīt, lai gala labuma guvējs sasniedz digitālās attīstības plānā paredzētos rādītājus;

43.5. slēgt rakstveida līgumu ar katru gala labuma guvēju par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību digitālās attīstības plāna mērķa un rādītāju sasniegšanā;

43.6. pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, iesniegt iepirkuma plānu un plānoto maksājuma pieprasījumu grafiku Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā un, ja nepieciešams, tos aktualizēt;

43.7. nodrošināt datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma informācijas sagatavošanai atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr.  2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr.  2021/241), 22. un 27. pantam;

43.8. nodrošināt Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanas un uzraudzības iestādēm piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un uzrādīt to Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīgumā un normatīvajos aktos, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, minētajām iestādēm;

43.9. nodrošināt atsevišķu projekta izdevumu grāmatvedības uzskaiti saskaņā ar normatīvo aktu prasībām grāmatvedības jomā;

43.10. iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums, inovāciju iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums;

43.11. nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr.  2021/241 34. panta 2. punktu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;

43.12. uzkrāt dalībnieku datus par projektā sasniegto šo noteikumu 5.3.3. apakšpunktā minēto kopējo rādītāja vērtību;

43.13. nodrošināt datu uzkrāšanu par horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju "Objektu skaits, kuros Atveseļošanas fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība" (ja attiecināms);

43.14. nodrošināt, ka projekts un atbalstāmās darbības tiek īstenotas saskaņā ar regulas Nr.  2021/241 2. panta 6. punktu, ievērojot principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu";

43.15. nodrošināt, ka projekta īstenošanas dokumenti, tai skaitā atzinumi, kas pamato noteikto rādītāju sasniegšanu, tiek glabāti visu projekta īstenošanas laiku un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij vai līdz 2031. gada 31. decembrim;

43.16. līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanai, kā arī interešu konflikta un dubultā finansējuma riska novēršanai, ietverot tajā:

43.16.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei (preventīvus pasākumus un pasākumus, lai konstatētu interešu konflikta risku, tai skaitā paziņošanas procedūru un labošanas pasākumus), iekļaujot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar regulas Nr.  2018/1046 61. pantu;

43.16.2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;

43.16.3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;

43.16.4. ētikas kodeksu;

43.16.5. kārtību, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), iekļaujot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;

43.16.6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;

43.16.7. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu ar citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;

43.16.8. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.

44. Aģentūrai investīcijas pasākuma ietvaros ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

44.1. finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas pasākuma mērķa vai noteikto rādītāju sasniegšanu;

44.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;

44.3. citos gadījumos, ko paredz līgums par projekta īstenošanu.

Ministru prezidente E. Siliņa

Kultūras ministre A. Logina
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr. 113
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākumam "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai"

1. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI

Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N1)

Projekta iesniedzējs uz projekta iesniegšanas vai atbalsta piešķiršanas brīdi neatrodas šādā izslēgšanas situācijā: 

1.1.

Uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no regulas Nr. 2018/10462 136. panta "Izslēgšanas kritēriji un lēmumi par izslēgšanu" 1. un 4. punktā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem

N

1.2.

Projekta iesniedzējs neatbilst Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 11.2 panta pirmajā daļā noteiktajām pazīmēm

N

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P3)

2. VISPĀRĪGIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1.

Projekta mērķis atbilst šajos noteikumos minētajiem mērķiem un sekmē to sasniegšanu

P

2.2.

Projektā plānotās darbības un attiecināmās izmaksas ir precīzi noteiktas, izmērāmas un sekmē projekta mērķu sasniegšanu

P

2.3.

Projekta iesniedzējs ir juridiska persona vai juridisku personu apvienība, kas katra atsevišķi vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Izglītības iestāžu reģistrā

N

2.4.

Projekta iesniedzējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, vai pielikumā ir iesniegts parāda samaksas termiņa pagarinājums, vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai vienošanās līgums, saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu

P

2.5.

Projekta iesnieguma finanšu aprēķins izstrādāts aritmētiski precīzi

P

2.6.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas un izmaksu pozīcijas atbilst šiem noteikumiem, tās ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, kā arī ir ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi

P

2.7.

Investīciju projektā plānoto darbību īstenošanas laiks nepārsniedz piešķiramajam atbalstam noteikto maksimālo īstenošanas laiku

P

2.8.

Projekta iesniedzējs izpilda nepieciešamās prasības principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanai

P

2.9.

Projekta iesniegumā ir ietverta informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesību un plānoto demarkāciju vai sinerģiju ar projekta iesniedzēja īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem vai atbalsta pasākumiem

P

2.10.

Projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst regulas Nr. 2021/2414 34. pantam un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantam

P

3. PROJEKTA SPECIFISKIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P; N/A)

3.1.

Projekta iesniedzējam ir pietiekami cilvēkresursi projekta administrēšanai un nepieciešamā finanšu kapacitāte projekta īstenošanai un rezultātu uzturēšanai

P

3.2.

Projekta iesniegumam ir pievienota kompetenču centra darbības stratēģija, apliecinājums, ka projekta iesniedzējs ir izveidojis iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, un procedūras apraksts, kā tiks īstenota atklāta gala labuma guvēju atlase

N

4. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

4.1.

Projekta iesniedzēja pēdējo divu gadu laikā īstenoto mediju nozares speciālistu apmācību izmaksasProjekta iesniedzējs kā uzņēmums pēdējo divu gadu laikā ir īstenojis mediju nozares speciālistu apmācības, kuru izmaksu kopsumma attiecībā pret iesniegtajā projekta iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām ir:

• vismaz 85 % – 3 punkti;

• no 50 % līdz 84,9 % – 2 punkti;

• no 30 % līdz 49,9 % – 1 punkts;

• mazāka par 30 % – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 0 punktu

4.2.

Projekta iesniegumā plānotais mediju nozares saimnieciskās darbības veicēju (gala labuma guvēju) skaits, ar ko plānots noslēgt līgumus par mediju nozares speciālistu apmācībāmProjekta iesniegumā plānotais mediju nozares saimnieciskās darbības veicēju skaits, ar ko plānots noslēgt līgumus par nozares speciālistu apmācībām:

• vismaz 21 – 4 punkti;

• no 16 līdz 20 – 3 punkti;

• no 10 līdz 15 – 2 punkti;

• mazāk par 10 – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 2 punkti

4.3.

Mediju nozares speciālistu skaits, kuriem plānots nodrošināt mācības digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanaiMediju nozares speciālistu skaits, kuriem plānots nodrošināt mācības digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai:

• vairāk par 200 – 4 punkti;

• no 151 līdz 200 – 3 punkti;

• 100 līdz 150 – 2 punkti;

• mazāk par 100 – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 2 punkti

4.4.

Projekta iesniedzēja pieredze kompetenču centra darbības stratēģijas īstenošanas jomās:

4.4.1. informācijas tehnoloģijas;

4.4.2. izglītība;

4.4.3. medijpratība;

4.4.4. mentorings, konsultēšana

Kompetenču centra darbības stratēģija apliecina projekta iesniedzēja pieredzi informācijas tehnoloģijas, izglītības, medijpratības, mentoringa un konsultēšanas jomā, attiecīgi projekta iesniedzējs var apliecināt, ka darbojies visās nosauktajās jomās:

• vismaz 5 gadus – 5 punkti;

• no 2 līdz 5 gadiem – 3 punkti;

• mazāk nekā 2 gadus – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 3 punkti

4.5.

Kompetenču centra darbības stratēģijas saturs apliecina projekta iesniedzēja izpratni par plānoto mediju nozares uzņēmumu attīstības veicināšanu, vērtējot šādus kritērijus:

4.5.1. kompetenču paaugstināšanas vajadzību noteikšana un īstenošanas kārtība;

4.5.2. digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanas programmas izveides un darbības principi;

4.5.3. gala labuma guvēju uzņēmumu attīstības posmi, tai skaitā mediju uzņēmuma biznesa modeļa uzlabošanas process un digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu ieviešanas posms;

4.5.4. gala labuma guvēju darbības rezultātu izvērtēšanas kritēriji, lai novērtētu, vai investīciju pasākuma mērķis ir sasniegts

Kompetenču centra darbības stratēģijā norādītā informācija apliecina projekta iesniedzēja izpratni un zināšanas par plānoto mediju nozares uzņēmumu attīstības veicināšanu atbilstoši šā pielikuma 4.5.1., 4.5.2., 4.5.3. un 4.5.4. apakšpunktā minētajiem kritērijiem:

• atbilstoši 4 kritērijiem – 7 punkti;

• atbilstoši 3 kritērijiem – 5 punkti;

• atbilstoši 2 kritērijiem – 3 punkti;

• atbilstoši 1 kritērijam – 1 punkts;

• nevienā no kritērijiem – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 1 punkts

4.6.

Kompetenču centra darbības stratēģijas saturs apliecina plānoto projekta ietekmi uz gala labuma guvēju konkurētspējas paaugstināšanu atbilstoši šādiem kritērijiem:

4.6.1. gala labuma guvēju uzņēmumu produktivitātes pieaugums;

4.6.2. gala labuma guvēju uzņēmumu radītie jaunie digitālie produkti, pakalpojumi un lietojumprogrammas;

4.6.3. gala labuma guvēju uzņēmumu auditorijas paplašināšana

Kompetenču centra darbības stratēģijā ir aprakstīti veicamie pasākumi un ietekme uz gala labuma guvēju konkurētspējas paaugstināšanu, kas pamatota ar reāliem, izmērāmiem un kvantitatīviem datiem (tai skaitā auditorijas pētījumiem un mērījumiem nozares griezumā), iekšējo ražošanas procesu mērījumu principiem un nozares attīstības izaicinājumiem atbilstoši šā pielikuma 4.6.1., 4.6.2. un 4.6.3. apakšpunktā minētajiem kritērijiem:

• atbilstoši 3 kritērijiem – 6 punkti;

• atbilstoši 2 kritērijiem – 4 punkti;

• atbilstoši 1 kritērijam – 2 punkti;

• plānotie pasākumi un ietekme nav aprakstīta vai nav pamatota ar izmērāmiem kvantitatīviem datiem un nozares attīstības izaicinājumiem – 0 punktu.

Minimālais punktu skaits kritērijā – 2 punkti

Projekta kopējais minimālais un maksimālais punktu skaits5Minimālais punktu skaits – 10

Maksimālais punktu skaits – 29

Piezīmes.

1 Projekta iesniegumu noraida, ja kādā no kritērijiem vērtējums ir "Jā".

2 Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.

3 Ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.

4 Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regula (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu.

5 Projekta iesniegumu noraida, ja:
• projekta iesniegums neatbilst izslēgšanas kritērijam vai kādam no neprecizējamiem atbilstības kritērijiem;
• kādā no projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem nav saņemts minimālais punktu skaits;
• nav saņemts kopējais minimālais punktu skaits projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopvērtējumā.

22.02.2024