1. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldības pamatbudžetu 2024. gadam saskaņā ar 1.–5. pielikumu, nosakot 2024. gada pamatbudžeta, ziedojumu un dāvinājumu ieņēmumu, izdevumu un aizņēmumu apmēru (turpmāk – budžets), kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.
2. Apstiprināt budžetu šādās sadaļās un apmērā:
2.1. pamatbudžeta finanšu līdzekļu atlikums 2024. gada 1. janvārī 9'755'067 euro;
2.2. ziedojumu un dāvinājumu finanšu līdzekļu atlikums 2024. gada 1. janvārī 0 euro;
2.3. pamatbudžets 2024. gadā (1. pielikums):
2.3.1. ieņēmumi – EUR 53 404 216;
2.3.2. izdevumi – EUR 61 368 258;
2.3.3. plānotie aizņēmumi – EUR 1 913 234;
2.3.4. atmaksājamā summa Valsts kases kredītiem (2. pielikums) – EUR 3 657 198;
2.4. ziedojumi un dāvinājumi:
2.4.1. ieņēmumi 500 euro;
2.4.2. izdevumi 500 euro.
(Grozīts ar Ādažu novada domes 25.01.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 8/2024; 28.03.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 21/2024; 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 23/2024; 27.06.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 32/2024; 29.08.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 42/2024; 28.11.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 52/2024)
6. Apstiprināt ieņēmumu un izdevumu sadalījumu 2024. gadam pa funkcionālajām kategorijām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem (5. pielikums).
7. Noteikt, ka:
7.1. laika posmā starp pašvaldības budžeta grozījumiem dome pieņem lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Minētos līdzekļus līdz 5 000 euro apmērā operatīvu neatliekamo izdevumu apmaksai var piešķirt ar pašvaldības domes priekšsēdētājas rīkojumu, un par to izlietojumu domes priekšsēdētaja informē Finanšu komiteju tās kārtējā sēdē;
7.2. Centrālās pārvaldes Grāmatvedības nodaļa nodrošina kredītu pamatsummas un kredītu procentu samaksu noteiktajos termiņos un apmēros 2024. gadā, saskaņā ar noslēgtajiem finanšu saistību līgumiem;
7.3. budžeta izpildītāji (iestāžu un struktūrvienību vadītāji) atbild par budžeta līdzekļu atbilstošu un racionālu izlietojumu. Izdevumi pēc naudas plūsmas nedrīkst pārsniegt attiecīgajā budžeta izdevumu tāmē apstiprinātos plānotos budžeta izdevumus atbilstoši ekonomiskajām un funkcionālajām kategorijām;
7.4. pašvaldības aizņēmuma apjoms katra investīciju projekta finansēšanai tiek apstiprināts ar domes lēmumu;
7.5. par ieņēmumu no maksas pakalpojumiem, ko sniedz pašvaldības budžeta iestādes, administrēšanu, aprēķināšanu, iekasēšanu atbild pakalpojuma sniedzējs – attiecīgā iestāde. Pašvaldības budžeta iestādes atbild par katra pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšanu, ņemot vērā tā būtību un sniegšanas lietderību, kā arī izcenojuma atbilstību budžetā apstiprinātajiem izdevumiem.
2023. gads Ādažu novadā bija ierobežotas izaugsmes gads, ko būtiski ietekmēja starptautiskā drošības situācija, kuras rezonanse tieši ietekmēja arī novada iedzīvotājus, uzņēmējdarbību un sabiedrību kopumā. Krievijas izraisītā kara Ukrainā atbalsis turpināja iepriekšējā gadā sākušos cenu kāpumu precēm un pakalpojumiem, kā arī veidoja skaidru izpratni, ka svarīgas un pierastas lietas transformējas un pielāgojas jauniem un skarbiem ārējiem apstākļiem.
Kopumā vispārējais stāvoklis novadā ir pozitīvi tendēts. Vidējais bezdarba līmenis 2,6 % (bezdarbnieku skaits darbaspējas vecumā) bija ievērojami zemāks nekā valstī un Pierīgas reģionā. Iedzīvotāju skaits daudzus gadus turpina pieaugt, minimāls dabiskais pieaugums, galvenokārt, valsts iekšējās migrācijas rezultātā, vienlaikus radot arvien pieaugošu slodzi publiskajai infrastruktūrai, komunālo pakalpojumu un izglītības sektoram, kā rezultātā šobrīd pieprasījums pēc kvalitatīviem pakalpojumiem būtiski pārsniedz to faktisko pieejamību.
Ādažu novads ir ekonomiski aktīvs. Uzņēmējdarbība attīstās vairākos virzienos – mājokļu celtniecība, ražošana, pakalpojumu sniegšana, tirdzniecība, u.tml. 2024. gada sākumā novadā bija reģistrēti 1888 uzņēmumu. Lielākie no tiem ražošanas apjomu un nodarbināto skaita ziņā darbojas pārtikas produktu ražošanā (zivju un gaļas produktu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu, kā arī citu pārtikas izstrādājumu ražošana), metālapstrādē, kokapstrādē, celtniecībā, kravu pārvadāšanā, plastmasas būvelementu ražošanā, šķiroto materiālu pārstrādē, gatavo tekstilizstrādājumu un plastmasas iepakojumu ražošanā, apģērbu un apavu, kā arī augļu un dārzeņu tirdzniecībā.
Carnikavā un Ādažos paredz sākt darbību jauni tirdzniecības uzņēmumi, kā arī nekustamā īpašuma komerczona pie valsts autoceļa A1 (Baltezers–Ainaži) vēl arvien ir vilinoša investoriem un attīstītājiem.
Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildes nodrošināšanai, ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī teritorijas ilgtermiņa attīstībai.
Pašvaldības nozīmīgākie pēdējos gados īstenotie projekti:
1) Carnikavas stadiona rekonstrukcija;
2) Plūdu risku novēršanas pasākumi Ādažu novada teritorijā, veicot Ādažu centra poldera aizsargdambja atjaunošanu un pagarināšanu;
3) Ūdenssaimniecības attīstības III kārtas pabeigšana Carnikavā;
4) Sociālo rehabilitātes pakalpojumu pieejamības nodrošināšana dienas centrā "Ādažu Ūdensroze" un Carnikavas sociālā dienestā;
5) Pakāpeniska Ādažu vidusskolas ēkas siltināšna un ventilācijas ierīkošana.
Ādažu novada pašvaldības 2024. gada ir dokuments, kurš atspoguļo īstermiņā pašvaldības politiku un prioritātes, izmantojot pašvaldības rīcībā esošos finanšu resursus, kā arī lielā mērā nosaka pašvaldības administrācijas rīcības plānu turpmākajam gadam.
Veidojot savu budžetu, pašvaldība ir tieši atkarīga no valsts nodokļu politikas, kā arī valsts noteiktajiem makroekonomiskajiem scenārijiem un aprēķiniem pašvaldību finanšu izlīdzināšanai. Pašvaldības budžets ir sagatavots, ievērojot Pašvaldību likumu, likumu "Par budžetu un finanšu vadību", likumu "Par pašvaldību budžetiem", kā arī citos normatīvajos aktos noteiktās prasības.
Šis 2024. gada pašvaldības budžets ir izstrādāts, balstoties uz ārējiem normatīvajiem aktiem, kā arī valsts finansēšanas un nodokļu politikas prognozēm. 2024. gadā pašvaldības ieņēmumu un izdevumu apjomu būtiski ietekmēs valsts fiskālās politikas vairākas izmaiņas, piemēram, aizņēmumu procentu likmju apmērs, valsts aizdevumu un grantu pieejamības regulējumi un Eiropas Savienības struktūrfondu pieejamības un izlietojuma nosacījumu spēkā stāšanās.
Pašvaldība ņēma vērā visu nozaru intereses un centās sabalansēt pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus pašvaldībai un sabiedrībai kopumā svarīgās jomās.
Pašvaldības budžets 2024. gadam sastāv no pamatbudžeta un ziedojumiem (dāvinājumiem), ko veido ieņēmumu un izdevumu daļas. Budžeta ieņēmumus veido galvenokārt ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN), nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN), kā arī citi nodokļu un nodevu ieņēmumi, valsts dažādas mērķdotācijas un ES projektu finansējumi.
Sastādot pašvaldības 2024. gada budžeta projektu, iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognoze tika balstīta uz pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķinu 2024. gadam, kas pieejami Finanšu ministrijas tīmekļvietnē. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumus galvenokārt ietekmē tautsaimniecībā nodarbināto skaits, darba samaksa, ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamā minimuma un atvieglojumu apmērs, minimālā darba alga, kā arī mikrouzņēmuma nodokļa režīms. Pašvaldībām no kopējās iekasētā iedzīvotāju nodokļa masas tiek atskaitīti tikai 75 %, un 25 % tiek novirzīti valstij, atskaitījumu proporcija ir noteikta 2023. gada līmenī, lai gan 2020. gadā un iepriekšējos gados tā bija 80 % un 20 %.
2024. gada budžeta sagatavošanā lielākais izaicinājums bija finansējuma nodrošināšana uzsākto investīciju projektu īstenošanas nodrošināšanai, meklējot finansējuma avotus, kā arī iestāžu uzturēšanas izdevumu pieaugumu, līdz ar to 2024. gada budžetā nav vērojami būtiski izdevumu palielinājumi jau uzsāktās aktivitātēs,
Pašvaldības budžeta izdevumu lielākā daļa tiks tērēta izglītībai (40 %) un pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai (23 %).
Arī pašvaldība var veikt investīcijas, savlaicīgi paredzot tām budžetā attiecīgus izdevumus – uzkrājot nepieciešamo naudas apjomu, pārdodot tai piederošus aktīvus, vai arī aizņemoties (faktisko ieguldījumu veicot aizņēmuma atmaksas veidā vairāku gadu garumā). Publiskās infrastruktūras uzlabošanai tiks pabeigta Ādažu aizsargdambja Gaujas kreisā krasta nostiprinājumu izbūve, Carnikavas pamatskolas stadiona pārbūve, kā arī Atpūtas ielas un Ķiršu ielas pārbūve. Ar Aizsardzības ministrijas būtisku finansiālu atbalstu varēs uzsākt Vecštāles ceļa rekonstrukciju Ādažu pagastā. Podnieku ciematā pašvaldība sāks projektēt jaunu pirmsskolas izglītības iestādi, ielu infrastruktūru un vispārējās izglītības iestādi 1.–9. klasei. Tiks turpinātas sagatavošanas darbības projektu "Maģistrālās veloceļu infrastruktūras būvniecība prioritārajā koridorā Rīga–Carnikava" un "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – Carnikava" uzsākšanai.
Lai saglabātu līdzsvaru attīstībā un novada dabas pievilcībā iedzīvotājiem, pašvaldība turpina darbu pie videi draudzīgu risinājumu iedzīvināšanas publiskās ārtelpas plānošanā. Liela nozīme ir kopā ar iedzīvotājiem turpināt uzsākto Teritorijas plānojumu ar Satiksmes un ainavas tematiskiem plānojumiem.
Vienveidīgas pārvaldības kārtības iedibināšanai centralizēto ūdensapgādes un siltumapgādes sistēmu uzturēšanai Carnikavas ciemā pašvaldība 2024. gadā nodos minēto sistēmu uzturēšanas funkciju pašvaldības kapitālsabiedrībām.
Iepriekšējos gados pašvaldības ņemto kredītu lielais apjoms Valsts Kasē, lai realizētu Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstītos investīciju projektus, liek piesardzīgāk plānot ilgtermiņa aktivitātes un attīstības projektus, jo, uzņemoties jaunas finanšu saistības, objektīvi samazināsies budžetā pieejamie līdzekļi pārējo izdevumu segšanai, kas vitāli nepieciešams pašvaldības iestāžu uzturēšanai, kas pieaug katru gadu, ārējos normatīvajos aktos noteikto funkciju paplašināšanai, kā arī pašvaldības brīvprātīgo funkciju izpildei.
2024. gada budžets ir vērtējams kā iepriekšējos gados uzsākto aktivitāšu turpināšanu nodrošinošs un ar tā palīdzību tiek veiktas iestrādes tālākai Ādažu novada ekonomiskajai attīstībai un iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabojumiem.
Skaitliskā informācija par budžeta ieņēmumiem, izdevumiem un klasifikāciju norādīta šo saistošo noteikumu 2., 3. un 4. pielikumā.
(Pielikums Ādažu novada domes 28.11.2024. saistošo noteikumu Nr. 52/2024 redakcijā)
IEŅĒMUMU DAĻA
Klasifikācijas kods | Nr.p.k. | Sadaļa | 24.10.2024. grozījumi | 28.11.2024. grozījumi | Izmaiņas |
1.–5. | Nodokļu ieņēmumi | 38 539 687 | 38 539 687 |
| |
1.1.0.0. | 1. | Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 35 296 836 | 35 296 836 |
|
1.1. | pārskata gada | 35 296 836 | 35 296 836 |
| |
4.1.1.0. | 2. | Nekustamā īpašuma nodoklis par zemi | 2 040 018 | 2 040 018 |
|
2.1. | pārskata gada | 1 900 000 | 1 900 000 |
| |
2.2. | iepriekšējo gadu parādi | 140 018 | 140 018 |
| |
4.1.2.0. | 3. | Nekustamā īpašuma nodoklis par ēkām | 410 967 | 410 967 |
|
3.1. | pārskata gada | 350 989 | 350 989 |
| |
3.2. | iepriekšējo gadu parādi | 59 978 | 59 978 |
| |
4.1.3.0. | 4. | Nekustamā īpašuma nodoklis par mājokļiem un inženierbūvēm | 721 866 | 721 866 |
|
4.1. | pārskata gada | 650 000 | 650 000 |
| |
4.2. | iepriekšējo gadu parādi | 71 866 | 71 866 |
| |
5.5.3.0. | 5. | Dabas resursu nodoklis | 70 000 | 70 000 |
|
9.0.0.0. | 6. | Valsts (pašvaldību) un kancelejas nodevas | 167 000 | 167 000 |
|
6.1. | valsts nodevas | 6 700 | 6 700 |
| |
6.1.1. | t.sk.: – par apliecinājumiem un citu funkciju pildīšanu bāriņtiesā | 1 700 | 1 700 |
| |
6.1.2. | t.sk.: – par civilstāvokļa aktu reģistrēšanu, grozīšanu un papildināšanu | 4 500 | 4 500 |
| |
6.1.3. | t.sk.: – pārējās valsts nodevas, kuras ieskaita pašvaldību budžetā | 500 | 500 |
| |
6.2. | pašvaldību nodevas | 160 300 | 160 300 |
| |
6.2.1. | t.sk.: – nodeva par domes izstrādāto oficiālo dokumentu saņemšanu | 350 | 350 |
| |
6.2.2. | t.sk.: – nodeva par izklaidējoša rakstura pasākumu sarīkošanu publiskās vietās | 1 100 | 1 100 |
| |
6.2.3. | t.sk.: – nodeva par tirdzniecību publiskās vietās | 34 000 | 34 000 |
| |
6.2.4. | t.sk.: – nodeva par dzīvnieku turēšanu | – | – |
| |
6.2.5. | t.sk.: – nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās | 11 500 | 11 500 |
| |
6.2.6. | t.sk.: – nodeva par būvatļaujas saņemšanu | 106 350 | 106 350 |
| |
6.2.7. | t.sk.: – pārējās nodevas | 7 000 | 7 000 |
| |
10.0.0.0. | 7. | Naudas sodi un sankcijas | 150 000 | 150 000 |
|
7.1. | Naudas sodi un sankcijas | 116 000 | 116 000 |
| |
7.2. | Naudas sodi par pārkāpumiem ceļu satiksmē | 34 000 | 34 000 |
| |
12.0.0.0. | 8. | Pārējie nenodokļu ieņēmumi | 161 431 | 161 431 |
|
8.1. | citi nenodokļu ieņēmumi | 141 653 | 141 653 |
| |
8.2. | līgumsodi un procentu maksājumi par saistību neizpildi | 7 300 | 7 300 |
| |
8.3. | ieņēmumi no zvejas tiesību nomas | 12 478 | 12 478 |
| |
13.0.0.0. | 9. | Ieņēmumi no pašvaldības īpašumu pārdošana | 59 156 | 59 156 |
|
18.6.0.0. | 10. | Valsts budžeta transferti un projektu finansējums | 10 941 175 | 11 037 175 | 96 000 |
10.1. | Valsts budžeta transferti | 9 635 543 | 9 731 543 | 96 000 | |
10.1.1. | dotācija mākslas skolas algām | 789 179 | 789 179 |
| |
10.1.2. | dotācija sporta skolai | 295 529 | 295 529 |
| |
10.1.3. | dotācija skolēnu ēdināšanai | 249 276 | 345 276 | 96 000 | |
10.1.4. | dotācija mācību grāmatām | 112 839 | 112 839 |
| |
10.1.5. | dotācijas pedagogu algām (vsk., PII) | 6 727 374 | 6 727 374 |
| |
10.1.5.1. | t.sk.: – piecgadīgo bērnu apmācība | 1 080 118 | 1 080 118 |
| |
10.1.5.2. | t.sk.: – skolotāju algām | 5 207 280 | 5 207 280 |
| |
10.1.5.3. | t.sk.: – interešu izglītība | 439 976 | 439 976 |
| |
10.1.6. | dotācija māksliniecisko kolektīvu vadītāju atalgojumam | 27 846 | 27 846 |
| |
10.1.7. | Projekts "Skolas soma" Ādaži | 40 660 | 40 660 |
| |
10.1.8. | Projekts "Skolas soma" Carnikava | 11 220 | 11 220 |
| |
10.1.9. | dotācija asistenta pakalpojumu nodrošināšanai | 501 000 | 501 000 |
| |
10.1.10. | valsts dotācija ceļu uzturēšanai | 406 769 | 406 769 |
| |
10.1.11. | dotācijas Ukrainas pilsoņu atbalstam | 70 000 | 70 000 |
| |
10.1.12. | dotācijas "Energoresursu atbalsts" | 200 000 | 200 000 |
| |
10.1.13. | pārējās dotācijas | 203 851 | 203 851 |
| |
18.6.3.0. | 10.2. | ES struktūrfondu līdzekļi un aktivitāšu līdzfinansējumi | 1 305 632 | 1 305 632 |
|
10.2.1. | Plūdu risku projekts | 92 966 | 92 966 |
| |
10.2.2. | Pastaigu taka gar Baltezera kanālu | 63 988 | 63 988 |
| |
10.2.3. | LAD, Jūras Zeme projekts, Mākslu skolas ārtelpas projekts Garā iela 20, Carnikavā | 2 532 | 2 532 |
| |
10.2.4. | Publiskās ārtelpas izveide Gaujas ielā 31 Ādažos | 17 733 | 17 733 |
| |
10.2.5. | Projekts "Eiropas pilsētu iniciatīva" | 9 000 | 9 000 |
| |
10.2.6. | Projekts jauniešu asociāciju federācija Eiropas mobilitātei. CERV programmas projekts "YOUTth and democracy: empowering Europe's next generation" | 6 010 | 6 010 |
| |
10.2.7. | Projekts par energokopienām. Magliano Alpi pašvaldības Itālijā CERV Town Twinning programmas projekta ietvaros | 30 655 | 30 655 |
| |
10.2.8. | Dalība atveseļošanas un noturības mehānisma pasākumā "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" | 18 299 | 18 299 |
| |
10.2.9. | ERASMUS + projekti | 196 745 | 196 745 |
| |
10.2.10. | "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – "Carnikava"" | 118 650 | 118 650 |
| |
10.2.11. | Maģistrālā veloceļa izbūve Rīga–Carnikava | 390 462 | 390 462 |
| |
10.2.12. | EKII projekts | 358 592 | 358 592 |
| |
19.2.0.0. | 11. | Pašvaldību budžeta transferti | 375 000 | 375 000 |
|
11.1. | no citām pašvaldībām izglītības funkciju nodrošināšanai | 375 000 | 375 000 |
| |
21.0.0.0. | 12. | Budžeta iestāžu ieņēmumi | 2 908 467 | 2 914 767 | 6 300 |
12.1. | maksa par izglītības pakalpojumiem | 279 000 | 279 000 |
| |
12.1.1. | ieņēmumi no vecāku maksām (PII) | 79 000 | 79 000 |
| |
12.1.2. | ieņēmumi no vecāku maksām (ĀNMS, BJSS) | 200 000 | 200 000 |
| |
12.2. | ieņēmumi par nomu un īri | 278 370 | 278 370 |
| |
12.2.1. | ieņēmumi par telpu nomu | 220 370 | 220 370 |
| |
12.2.2. | ieņēmumi par zemes nomu | 57 000 | 57 000 |
| |
12.2.3. | pārējie ieņēmumi par nomu | 1 000 | 1 000 |
| |
12.3. | budžeta iestāžu maksas pakalpojumi | 2 224 097 | 2 230 397 | 6 300 | |
12.3.1. | budžeta iestāžu maksas pakalpojumi | 135 600 | 135 600 |
| |
12.3.2. | ieņēmumi no biļešu realizācijas | 2 500 | 8 800 | 6 300 | |
12.3.3. | ieņēmumi no dzīvokļu un komunālajiem pakalpojumiem © | 2 085 997 | 2 085 997 |
| |
12.4. | pārējie ieņēmumi/stāvvietu ieņēmumi | 127 000 | 127 000 |
| |
KOPĀ IEŅĒMUMI: | 53 301 916 | 53 404 216 | 102 300 | ||
F21010000 AS | 13. | Naudas līdzekļu atlikums gada sākumā | 9 755 067 | 9 755 067 |
|
13.1. | Naudas atlikums iezīmētiem mērķiem | 3 195 223 | 3 195 223 |
| |
13.2. | Naudas atlikums pašvaldības līdzekļi | 6 559 844 | 6 559 844 |
| |
F40020010 | 14. | Valsts Kases kredīti | 1 913 234 | 1 913 234 |
|
14.1. | Jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai Podniekos | 513 047 | 513 047 |
| |
14.2. | SAM 5.1.1. Pretplūdu pasākumi Ādažu centra polderī, Ādažu novadā | 349 985 | 349 985 |
| |
14.3. | Ādažu vidusskolas ēkas B korpusa un savienojuma daļas starp korpusiem (C un B) fasādes atjaunošana | 79 023 | 79 023 |
| |
14.4. | Ādažu vidusskolas ēkas A korpusa, savienojuma daļas starp korpusiem (A un B), kā arī, vidusskolas centrālās daļas, tai skaitā torņa fasādes atjaunošana. | 783 000 | 783 000 |
| |
14.5. | EKII projekts | 188 179 | 188 179 |
| |
KOPĀ PIEEJAMAIS FINANSĒJUMS: | 64 970 217 | 65 072 517 | 102 300 |
IZDEVUMU DAĻA
Klasifikācijas kods | Nr.p.k. | Sadaļa | 24.10.2024. grozījumi | 28.11.2024. grozījumi | Izmaiņas |
01.000 | 1. | Vispārējie valdības dienesti | 11 628 303 | 11 628 303 |
|
1.1. | pārvalde | 2 011 747 | 2 011 747 |
| |
1.2. | deputāti | 348 590 | 348 590 |
| |
1.3. | administratīvā komisija | 62 512 | 62 512 |
| |
1.4. | iepirkumu komisija | 45 277 | 45 277 |
| |
1.5. | vēlēšanu komisija | 67 053 | 67 053 |
| |
1.6. | pārējās komisijas | 53 045 | 53 045 |
| |
1.7. | aizņēmumu procentu maksājumi | 2 138 615 | 2 138 615 |
| |
1.8. | Iemaksas PFIF | 6 498 116 | 6 498 116 |
| |
1.9. | Informācijas tehnoloģiju nodaļa, vispārējas nozīmes dienestu darbība un pakalpojumi – datortīkla uzturēšana | 403 348 | 403 348 |
| |
03.000 | 2. | Sabiedriskā kārtība un drošība | 1 058 357 | 1 058 357 |
|
04.000 | 3. | Ekonomiskā darbība | 587 548 | 587 548 |
|
3.1. | Sabiedriskās attiecības, laikraksts | 179 026 | 179 026 |
| |
3.2. | Autoceļu fonds | 408 522 | 408 522 |
| |
05.000 | 4. | Vides aizsardzība | 174 970 | 174 970 |
|
4.1. | Dabas resursu nodokļa izlietojums | 174 970 | 174 970 |
| |
06.000 | 5. | Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošana | 15 508 113 | 15 508 113 |
|
5.1. | Izdevumi neparedzētiem gadījumiem | 70 000 | 70 000 |
| |
5.2. | Būvvalde | 330 452 | 330 452 |
| |
5.3. | Teritorijas plānošanas nodaļa | 393 055 | 393 055 |
| |
5.4. | Attīstības un projektu nodaļa | 1 777 862 | 1 777 862 |
| |
5.4.1. | nodaļa | 531 836 | 531 836 |
| |
5.4.2. | Projekts "Sabiedrība ar dvēseli" | 40 000 | 40 000 |
| |
5.4.3. | Iedzīvotāju iniciatīvas un konkursi. | 15 094 | 15 094 |
| |
5.4.4. | TEP "Atjaunojamo energoresursu izmantošana Ādažu novadā" (EUCF) | 50 458 | 50 458 |
| |
5.4.5. | "Mobilitātes punkta infrastruktūras izveidošana Rīgas metropoles areālā – "Carnikava"" | 117 357 | 117 357 |
| |
5.4.6. | Maģistrālā veloceļa izbūve Rīga–Carnikava | 397 337 | 397 337 |
| |
5.4.7. | Pastaigu taka gar Baltezera kanālu | 280 127 | 280 127 |
| |
5.4.8. | LAD, Jūras Zeme projekts, Mākslu skolas ārtelpas projekts Garā iela 20, Carnikavā | 19 868 | 19 868 |
| |
5.4.9. | Publiskās ārtelpas izveide Gaujas ielā 31 Ādažos | 20 498 | 20 498 |
| |
5.4.10. | Projekts "Eiropas pilsētu iniciatīva" | 9 000 | 9 000 |
| |
5.4.11. | Projekts jauniešu asociāciju federācija Eiropas mobilitātei. CERV programmas projekts "YOUTth and democracy: empowering Europe's next generation" | 12 020 | 12 020 |
| |
5.4.12. | Projekts par energokopienām. Magliano Alpi pašvaldības Itālijā CERV Town Twinning programmas projekta ietvaros | 30 655 | 30 655 |
| |
5.4.13. | LIFE NewBauhaus projekts | 168 527 | 168 527 |
| |
5.4.14. | ANM pasākuma "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" projekts | – | – |
| |
5.4.15. | Krastupes ielas projekts | 85 085 | 85 085 |
| |
5.5. | Objektu un teritorijas apsaimniekošana un uzturēšana | 12 936 744 | 12 936 744 |
| |
5.5.1. | Nekustamā īpašuma nodaļa | 1 201 600 | 1 201 600 |
| |
5.5.2. | Vecštāles ceļa rekonstrukcija | 1 875 165 | 1 875 165 |
| |
5.5.3. | SAM 5.1.1. Pretplūdu pasākumi Ādažu centra polderī, Ādažu novadā | 452 896 | 452 896 |
| |
5.5.4. | Jaunais plūdu projekts – 2.1.3.2. "Nacionālas nozīmes plūdu un krasta erozijas pasākumi" 1. daļa | 120 000 | 120 000 |
| |
5.5.5. | Pašvaldības aģentūra "Carnikavas Komunālserviss" | 2 254 379 | 2 254 379 |
| |
5.5.6. | P/A "Carnikavas komunālserviss" teritorijas un īpašumu apsaimniekošana | 5 452 687 | 5 446 879 | -5 808 | |
5.5.7. | Tirgus laukuma lietus kanalizācijas izbūve Ādažos | 35 000 | 35 000 |
| |
5.5.8. | Viršu ielas/atzars uz Sproģu ielu asfaltbetona seguma atjaunošana posmā no Dzērveņu ielas līdz Serģu iela (980 m) | 300 000 | 300 000 |
| |
5.5.9. | Liepu alejas rekonstrukcija | 263 703 | 263 703 |
| |
5.5.10. | Dzirnupes ielas tilta projekts, Carnikava | 17 500 | 23 308 | 5 808 | |
5.5.11. | Draudzības iela posmā no Saules ielai līdz Podnieku ielai ar ietvi 0.35 km | 240 000 | 240 000 |
| |
5.5.12. | Attekas ielas turpinājums 0,5 km – projektēšana | 21 | 21 |
| |
5.5.13. | Apgaismes stabi Attekas ielas savienojumā no Ķiršu līdz Draudzības ielai. | 10 000 | 10 000 |
| |
5.5.14. | EKII projekts | 546 771 | 546 771 |
| |
5.5.15. | Kļavu ielā divkārtas virsmas apstrāde 0.35 km | 105 000 | 105 000 |
| |
5.5.16. | Mežmalas ielas seguma vienkāršotā atjaunošana, 0.22km, Alderi | 62 022 | 62 022 |
| |
08.000 | 6. | Atpūta, kultūra un reliģija | 2 566 319 | 2 566 319 |
|
6.1. | Kultūra | 1 367 450 | 1 367 450 |
| |
6.1.1. | Ādažu kultūras centrs | 666 129 | 666 129 |
| |
6.1.2. | Tautas nams "Ozolaine" | 501 193 | 501 193 |
| |
6.1.3. | Muzejs un Carnikavas novadpētniecības centrs | 171 088 | 171 088 |
| |
6.1.4. | Tūrisms | 29 040 | 29 040 |
| |
6.2. | SAM 5.5.1. Kultūras objektu būvniecība (maksājumi projekta partneriem) © | 195 755 | 195 755 |
| |
6.3. | Ādažu bibliotēka | 153 119 | 153 119 |
| |
6.4. | Carnikavas bibliotēka | 64 752 | 64 752 |
| |
6.5. | Sporta daļa | 762 015 | 762 015 |
| |
6.6. | Evaņģēliski luteriskās draudzes | 4 000 | 4 000 |
| |
6.7. | Multihalle | 19 228 | 19 228 |
| |
10.000 | 7. | Sociālā aizsardzība | 3 870 931 | 3 832 063 | -38 868 |
7.1. | Sociālais dienests | 2 756 959 | 2 718 091 | -38 868 | |
7.1.1. | Sociālās funkcijas nodrošināšana | 649 748 | 649 748 |
| |
7.1.2. | Pabalsti | 1 598 833 | 1 559 965 | -38 868 | |
7.1.3. | Mērķdotācija | – | – |
| |
7.1.4. | Asistentu pakalpojumi | 501 000 | 501 000 |
| |
7.1.5. | Uzturēšanas izdevumi (CKS) | 1 186 | 1 186 |
| |
7.1.6. | Sociālā centra "Kadiķis" uzturēšana | 6 192 | 6 192 |
| |
7.2. | Stipendiāti / bezdarbnieki | 14 244 | 14 244 |
| |
7.3. | SAM 9311 Deinstitucionalizācija – Dienas centrs | 631 533 | 631 533 |
| |
7.3.1. | DI centra uzturēšanas izdevumi | 370 805 | 370 805 |
| |
7.3.2. | DI centra uzturēšanas izdevumi (CKS) | 3 745 | 3 745 |
| |
7.3.3. | DI projekts – specializētās darbnīcas | 48 400 | 48 400 |
| |
7.3.4. | DI centra pakalpojumi (projekts) | 208 583 | 208 583 |
| |
7.4. | Bāriņtiesa | 139 599 | 139 599 |
| |
7.5. | Dotācijas "Energoresursu atbalsts" | 200 000 | 200 000 |
| |
7.6. | ANM pasākuma "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" projekts | 44 284 | 44 284 |
| |
7.7. | Dotācijas Ukrainas pilsoņu atbalstam | 70 000 | 70 000 |
| |
7.8. | SAM 9.2.4.2. projekts "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai Ādažu novada pašvaldības Ādažu pagastā" | 10 226 | 10 226 |
| |
7.9. | SAM 9.2.4.2. projekts "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai Ādažu novada pašvaldības Carnikavas pagastā" | 4 086 | 4 086 |
| |
09.000 | 8. | Izglītība | 25 861 417 | 26 012 585 | 151 168 |
8.1. | Norēķini ar pašvaldību budžetiem par izglītības iestāžu pakalpojumiem | 900 000 | 900 000 |
| |
8.2. | Ādažu Pirmsskolas izglītības iestāde | 2 299 371 | 2 299 371 |
| |
8.2.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 400 837 | 400 837 |
| |
8.2.2. | pārējās izmaksas | 1 585 717 | 1 585 717 |
| |
8.2.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 312 817 | 312 817 |
| |
8.3. | Kadagas PII | 1 425 343 | 1 425 343 |
| |
8.3.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 156 808 | 156 808 |
| |
8.3.2. | pārējās izmaksas | 1 082 134 | 1 082 134 |
| |
8.3.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 186 401 | 186 401 |
| |
8.4. | Pirmsskolas izglītības iestāde "Riekstiņš" | 1 599 521 | 1 599 521 |
| |
8.4.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 228 570 | 228 570 |
| |
8.4.2. | pārējās izmaksas | 1 206 019 | 1 206 019 |
| |
8.4.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 164 932 | 164 932 |
| |
8.5. | Pirmsskolas izglītības iestādes "Piejūra" | 1 485 448 | 1 485 448 |
| |
8.5.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 190 820 | 190 820 |
| |
8.5.2. | pārējās izmaksas | 1 149 793 | 1 149 793 |
| |
8.5.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 144 835 | 144 835 |
| |
8.6. | Privātās izglītības iestādes | 3 076 350 | 3 101 350 | 25 000 | |
8.7. | Carnikavas vidusskola | 2 387 345 | 2 425 467 | 38 122 | |
8.7.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 1 322 260 | 1 322 260 |
| |
8.7.2. | ēdināšana (mērķdotācija) | 54 247 | 82 247 | 28 000 | |
8.7.3. | pārējās izmaksas | 627 152 | 637 274 | 10 122 | |
8.7.4. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 283 797 | 283 797 |
| |
8.7.5. | projekts "Skolas soma" | 11 220 | 11 220 |
| |
8.7.6. | projekti Erasmus+; NordPlus | 88 669 | 88 669 |
| |
8.8. | Carnikavas stadiona rekonstrukcija | 114 786 | 114 786 |
| |
8.9. | Ādažu vidusskola | 8 818 160 | 8 906 206 | 88 046 | |
8.9.1. | pedagogu algas, grāmatas (mērķdotācija) | 4 396 662 | 4 396 662 |
| |
8.9.2. | pārējās izmaksas | 967 378 | 1 077 378 | 110 000 | |
8.9.3. | uzturēšanas izmaksas (CKS) | 529 577 | 529 577 |
| |
8.9.4. | projekts Erasmus+ | 238 993 | 238 993 |
| |
8.9.5. | projekts "Skolas soma" | 40 660 | 40 660 |
| |
8.9.6. | Ādažu vidusskolas ēkas B korpusa un savienojuma daļas starp korpusiem (C un B) fasādes atjaunošana | 87 728 | 87 728 |
| |
8.9.7. | Ādažu vidusskolas ēkas A korpusa, savienojuma daļas starp korpusiem (A un B), kā arī, vidusskolas centrālās daļas, tai skaitā torņa fasādes atjaunošana. | 867 700 | 867 700 |
| |
8.9.8. | sākumskolas uzturēšanas izmaksas | 675 026 | 600 072 | -74 954 | |
8.9.9. | sākumskolas uzturēšanas izmaksas (CKS) | 288 247 | 288 247 |
| |
8.9.10. | sākumskolas ēdināšana (mērķdotācija) | 236 281 | 289 281 | 53 000 | |
8.9.11. | PII | 489 908 | 489 908 |
| |
8.9.11.1. | - pedagogu algas (mērķdotācija) | 127 739 | 127 739 |
| |
8.9.11.2. | - uzturēšana | 335 406 | 335 406 |
| |
8.9.11.3. | - uzturēšanas izmaksas (CKS) | 26 763 | 26 763 |
| |
8.10. | Ādažu novada mākslu skola | 1 852 110 | 1 852 110 |
| |
8.10.1. | pedagogu algas (mērķdotācija) | 791 011 | 791 011 |
| |
8.10.2. | pārējās izmaksas | 1 061 099 | 1 061 099 |
| |
8.11. | Sporta skola | 744 620 | 744 620 |
| |
8.11.1. | pedagogu algas (mērķdotācija) | 295 570 | 295 570 |
| |
8.11.2. | Pašvaldības finansējums | 449 050 | 449 050 |
| |
8.12. | Izglītības un jauniešu lietu pārvalde | 483 589 | 483 589 |
| |
8.13. | Līdzfinansējums skolēnu dalībai konkursos | 3 000 | 3 000 |
| |
8.14. | ESF projekts Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai | 16 121 | 16 121 |
| |
8.15. | ESF projekts Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs © | 1 049 | 1 049 |
| |
8.16. | Valsts finansējums projektu konkursā "Atbalsts jaunatnes politikas īstenošanai vietējā līmenī" projekts "Mobilais darbs ar jaunatni Ādažu novadā" | 765 | 765 |
| |
8.17. | Jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecība Podniekos | 637 343 | 637 343 |
| |
8.18. | VISA projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" | 16 496 | 16 496 |
| |
8.18.1. | Ādaži | 16 496 | 16 496 |
| |
8.18.2. | Carnikava | – | – |
| |
KOPĀ IZDEVUMI: | 61 255 958 | 61 368 258 | 112 300 | ||
F40020020 | 9. | Kredītu pamatsummas atmaksa | 3 657 198 | 3 657 198 |
|
PAVISAM KOPĀ IZDEVUMI: | 64 913 156 | 65 025 456 | 112 300 | ||
F21010000 AB | - | Naudas līdzekļu atlikums uz gada beigām | 57 061 | 47 061 | -10 000 |
(Pielikums Ādažu novada domes 29.08.2024. saistošo noteikumu Nr. 42/2024 redakcijā)
Ādažu novada pašvaldības domes budžeta grozījumi 2024. gadam apstiprināti 2024. gada 29. augustā. Budžeta grozījumi sastāv no pamatbudžeta, kuru veido ieņēmumu, izdevumu daļas un aizņēmumu un citu ilgtermiņa saistību pārskata. Pašvaldība ir ņēmusi vērā visu funkciju vajadzības un sabalansējusi pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus sabiedrībai svarīgās jomās saskaņā ar pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem mērķiem.
Saistošie noteikumi paredz šādus grozījumus budžetā:
• Balstoties uz prognozēm, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļu (IIN) ieņēmumi gada griezumā būs lielāki kā sākotnēji plānots un saskaņā ar lēmumu par finanšu un ekonomisko aprēķinu jaunās skolas būvniecībai 19’840 euro IIN palielinājums tiks novirzīti šim mērķim.
• Izvērtējot budžeta faktiskos ieņēmumus ir precizēta vairāku ieņēmumu plānotās summas gada griezumā:
○ par 45’000 euro palielināta sadaļa "naudas sodi un sankcijas", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ sadaļa "citi nenodokļu ieņēmumi" palielināta par 30’000 euro – procentu ieņēmumi no nakts depozīta, kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu un par 31’000 euro palielinājums no iedzīvotāju līdzmaksājuma Mežmalas ielas atjaunošanai. Kopējās Mežmalas ielas atjaunošanas izmaksas plānotas 62’022 euro, kur pašvaldības līdzfinansējuma daļa ir 31’022 euro pret sākotnēji paredzēto 21’000 euro. Trūkstošā summa 10'022 euro pārcelta no Attekas ielas projektēšanas paredzētā finansējuma, jo to 2024. gadā vēl nebūs iespējams veikt;
○ par 6’525 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi no zvejas tiesību nomas", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 30’205 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi no pašvaldības īpašuma pārdošana", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 80’000 euro palielināta sadaļa "pašvaldību budžeta transferti no citām pašvaldībām izglītības funkciju nodrošināšanai", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 55’000 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi no vecāku maksām par pirmsskolas izglītības iestāžu pakalpojumiem", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 75’000 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi no vecāku maksām par profesionālās ievirzes izglītības apguvi", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 62’000 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi par telpu nomu", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
○ par 21’000 euro palielināta sadaļa "ieņēmumi par zemes nomu", kas novirzīti uz nesadalīto konta atlikumu;
• Precizējot projekta "Publiskās ārtelpas izveide Gaujas ielā 31 Ādažos" un plānoto ārvalstu līdzfinansējuma avansa summu par 12’598 euro palielināta šī projekta realizācijas summas 2024. gadā gan ieņēmumu, gan izdevumu sadaļās.
• Precizējot projektu "Erasmus +" Nordplus aktivitātes un plānotās naudas plūsmas, ko realizā Carnikavas vidusskolā par 46’100 euro palielināta šo projekta realizācijas summas 2024. gadā gan ieņēmumu, gan izdevumu sadaļās.
• Tā kā projekta "Jaunas pirmsskolas izglītības iestādes Podniekos izveidošana" realizēšanai līgums ar CFLA nav noslēgts un Valsts kases aizņēmumu šim mērķim pagaidām pašvaldība nesaņems, līdz ar to zināms, ka projektēšana pilnā apmērā jāmaksā no pašvaldības, tāpēc plānotā aizņēmuma summa ir samazīnāta par 28’695 euro.
• Balstoties uz faktiski veiktajiem procentu maksājumiem par saņemtajiem aizņēmumiem un atlikušā maksājuma prognozi, izdevumu daļā pozīcija "aizņēmumu procentu maksājumi" ir samazināta par 40’000 euro.
• Lai turpinātu veikt pašvaldībai deleģēto uzdevumu – klaiņojošu dzīvnieku veterinārā apkope, 2024. gadā palielināts plānotais finansējuma apjoms par 12’131 euro pašvaldības policijas budžetā.
• No izdevumu sadaļas "Attīstības un projektu nodaļa" izcelti ārā vairāki projekti, lai tos budžetā atspoguļotu atsevišķās sadaļās:
○ 85'085 euro – Krastupes ielas projekts;
○ 120'000 euro – Jaunais plūdu projekts.
• Saskaņā ar Ādažu pašvaldības domes 29.08.2024. lēmumu Nr. 348 "Par grozījumu Ādažu novada pašvaldības domes 2024. gada 29. februāra lēmumā Nr. 68 "Par publiskās privātās partnerības projekta "Jaunas izglītības iestādes izveide 1.–9. klasei" īstenošanu"", pēc iepirkuma noslēgšanās par tehniski ekonomiskā pamatojuma "Jaunas izglītības iestādes 1.–9. klasei izveidei un Ādažu vidusskolas darbības nodrošināšanai līdz jaunās izglītības iestādes darbības uzsākšanai", šim mērķim papildus 2024. gada budžetā palielināts finansējuma apjoms par 19’840 euro.
• Lai būtu iespējams pretendēt uz ārfinansējuma piesaisti Blusu kroga, Carnikavā, rekonstrukcijai novirzīti 8'000 euro tā tehniskajai apsekošanai. (5'000 euro no Attīstības un projektu nodaļas budžeta, 1'500 euro no Novadpētniecības centra budžeta un 1'500 euro no tūrisma budžeta).
• Saskaņā ar Ādažu pašvaldības domes 25.07.2024. lēmumu Nr. 292 "Par elektroauto uzlādes staciju izveidi", nepieciešams veikt to izvietošanai pardzēto nekustamo īpašumu daļu novērtējumu, un paredzamās pakalpojuma izmaksas ir 2’400 euro (8 x 300 euro), kas iekļauti pašvaldības nekustamā īpašuma nodaļas budžeta sadaļā.
• No teritorijas uzturēšanai paredzētās dotācijas Carnikavas komunālservisam (turpmāk CKS) no tāmēšanas darbiem paredzētā finansējuma pārcelti 4'600 euro uz Pirmsskolas izglītības iestādes (turpmāk PII) "Mežavēji" budžeta sadaļu ēkas un telpu remontdarbiem.
• No Garās ielas 20 remontiem paredzēto līdzekļu pārpalikuma pārcelti 2'978 euro uz PII "Strautiņš" budžeta sadaļu terases balsta sienu remontdarbiem.
• Tā kā 2024. gadā ēka Gaujas ielā 16 vēl netiek pieslēgta centrālai apkurei, tad 6'000 euro tiek pārcelti uz sadaļu "Teritorijas uzturēšana (Dome)" uz apkures apmaksu, ko maksā dome nevis CKS.
• Energoefektivitātes pasākumu līdzfinansējumam daudzdzīvokļu mājām un daudzdzīvokļu māju pagalmu labiekārtošanai līdzfinansējumam papildus piešķirti 13'000 euro sadaļā "Teritorijas uzturēšana (Dome)".
• Attekas ielas projektēšanas 2024. gadā netiks realizēts, tāpēc finansējums 10'757 euro apmērā tiek novirzīts Ķiršu ielas III kārtas projekta nobeiguma nepieciešamajam papildus finansējumam.
• Finansējumu gāzes apkures sistēmas komponenšu remontam un apkures katla nomaiņai Carnikavā, Rīgas ielas 12 katlu mājā, paredzēts novirzīt kopsummā 140’000 euro no sekojošām budžeta pozīcijām:
○ 14’000 euro no plānotajiem līdzekļiem ēkas Gaujas ielā 16 pieslēgšanai pie centrālās apkures, ko nav iespējams realizēt 2024. gadā;
○ 66’197 euro no atalgojuma ekonomijas, kas radusies saistībā ar saimnieciskās darbības turpināšanu CKS un ekonomijas uz neaizpildītajām vakancēm;
○ 803 euro no investīciju projekta, Jūras ielas gājēju pārejas ar ātrumvalni izbūves, finansējuma ekonomijas;
○ 19’000 euro no Attekas ielas projektēšanai paredzētā finansējuma;
○ 40'000 euro no pieejamā nesadalītā konta atlikuma.
• Papildus nepieciešamais finansējums Kļavu ielas divkāršās virsmas apstrādes veikšanai (08.08.2024. protokollēmums) nepieciešamais finansējums 50’000 euro (kopsummā ar tam jau paredzēto 105’000 euro) tika novirzīts no sekojošām budžeta pozīcijām:
○ 6'508 euro no plānotajiem līdzekļiem elektroenerģijas iegādei sadaļā "Dotācija CKS teritorijas uzturēšanai";
○ 15'000 euro no plānotajiem līdzekļiem Draudzības ielas rekonstrukcijai;
○ 328 euro no paredzētā finansējuma gājēju pārejas Siguļos pārpalikuma;
○ 7'000 euro no pašizgāzēja pakalpojumu apmaksai paredzētajiem līdzekļiem sadaļā "Dotācija CKS ceļu uzturēšana";
○ 3'130 euro no lietus kanalizācijas uzturēšanas izmaksām sadaļā "Dotācija CKS ceļu uzturēšana";
○ 18'034 euro no tiltu uzturēšanai plānotajām izmaksām sadaļā "Dotācija CKS ceļu uzturēšana".
• Pārskatot sadaļu "Norēķini ar pašvaldību budžetiem par izglītības iestāžu pakalpojumiem" līdz gada beigām nepieciešami papildus 150’000 euro, kas novirzīti no pieejamā nesadalītā konta atlikuma. Savukārt sadaļā "Privātās izglītības iestādēm" nepieciešams papildus līdzfinansējums līdz gada beigām 218’439 euro apmērā, kas novirzīti no pieejamā nesadalītā konta atlikuma.
• Saskaņā ar 25.07.2024. lēmumu Nr. 293 "Par grozījumiem Ādažu novada pašvaldības domes 2024. gada 30. maija lēmumā Nr. 216 "Par izglītojamo skaita palielināšanu CPII Riekstiņš" papildus 2'300 euro pārcelts no Ādažu vidusskolas PII uz PII Riekstiņš, lai nodrošinātu izglītojamo skaita palielinājumam saimniecisko darbu izpildi grupas Nr. 4 pielāgošanai jaunākā vecuma bērniem.
• Saskaņā ar 25.07.2024. lēmumu Nr. 294 "Par izmaiņām Ādažu vidusskolas un Carnikavas pirmsskolas izglītības iestādes "Riekstiņš" struktūrā" amatu pārcelšanai pārcelt 9'536 euro no Ādažu vidusskolas PII uz PII Riekstiņš.
• Ādažu vidusskolas budžetā veikt izmaiņas, pārceļot 5'600 euro tualešu remontam uz CKS uzturēšanas izmaksu pozīciju.
Budžeta grozījumu ietvaros ir veikti nepieciešamie grozījumi, kas saistīti ar finansējuma iekšējo pārdali pa klasifikācijas kodiem, apstiprināto tāmju ietvaros nodaļu un iestāžu darbības nodrošināšanai.
Kopumā Ādažu novada pašvaldības domes budžeta grozījumi paredz ieņēmumu palielinājumu par 514’268 euro, nosakot budžeta ieņēmumus 53’088’603 euro un pamatbudžeta finanšu līdzekļu atlikumu 2024. gada 1. janvārī 9’755’067 euro. Saskaņā ar šiem Ādažu novada pašvaldības domes budžeta grozījumi paredz izdevumu daļas palielinājumu par 505’508 euro, nosakot budžeta izdevumus 64’718’825 euro. Plānoto aizņēmumu apjoms 2024. gadā 1’913’234 euro apmērā, un aizņēmumu pamatsummas atmaksa 2024. gadā 3’657’198 euro apmērā.
(Pielikums Ādažu novada domes 28.11.2024. saistošo noteikumu Nr. 52/2024 redakcijā)
Ieņēmumu avoti un izdevumi atbilstīgi funkcionālajām un ekonomiskajām kategorijām | 2023. gada plāns | |
| KOPĀ IEŅĒMUMI AR FINANSĒŠANU | 61 803 978 |
I. | KOPĀ IEŅĒMUMI | 50 914 203 |
1.0.0.0. | Ienākuma nodokļi | 34 831 773 |
4.1.0.0. | Nekustamā īpašuma nodoklis | 3 172 851 |
5.5.3.0. | Dabas resursu nodoklis | 70 000 |
9.0.0.0. | Valsts (pašvaldību) nodevas un kancelejas nodevas | 160 000 |
10.0.0.0. | Naudas sodi un sankcijas | 65 000 |
12.0.0.0. | Pārējie nenodokļu ieņēmumi | 6 453 |
13.0.0.0. | Ieņēmumi no pašvaldības īpašumu pārdošanas | 5 856 |
18.0.0.0. | Valsts budžeta transferti | 10 153 512 |
19.0.0.0. | Pašvaldību budžetu transferti | 295 000 |
21.0.0.0. | Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi | 2 153 758 |
F 40020010 | Aizņēmumi Valsts kasē | 1 873 161 |
F 40320010 | Naudas līdzekļu atlikums | 9 016 614 |
| ||
II. | KOPĀ IZDEVUMI AR FINANSĒŠANU | 61 803 978 |
II.1 | Izdevumi atbilstoši funkcionālajām kategorijām | 58 317 823 |
01.000 | Vispārējie valdības dienesti | 11 584 926 |
03.000 | Sabiedriskā kārtība un drošība | 1 032 368 |
04.000 | Ekonomiskā darbība | 521 949 |
05.000 | Vides aizsardzība | 70 000 |
06.000 | Teritoriju un mājokļu apsaimniekošana | 14 182 678 |
08.000 | Atpūta, kultūra un reliģija | 2 519 182 |
09.000 | Izglītība | 24 609 695 |
10.000 | Sociālā aizsardzība | 3 797 026 |
F 40320020 | Aizņēmumu atmaksa | 3 486 155 |
II.2 | Izdevumi atbilstoši ekonomiskajām kategorijām | 58 317 823 |
1000 | Atlīdzība | 25 028 804 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 12 855 251 |
3000 | Subsīdijas un dotācijas | 236 572 |
4000 | Procentu izdevumi | 2 229 302 |
5000 | Pamatkapitāla veidošana | 7 741 462 |
6000 | Sociālie pabalsti | 1 937 009 |
7000 | Uzturēšanas izdevumu transferti, pašu resursu maksājumi, starptautiskā sadarbība | 8 289 423 |
F 40320020 | Aizņēmumu atmaksa | 3 486 155 |