1. Saistošo noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību Talsu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvajā teritorijā, projektu konkursa "Dari Talsu novadam" (turpmāk – konkurss) ietvaros sniedzot finansējumu (grantu) saimnieciskās darbības uzsākšanai un attīstīšanai.
2. Saistošie noteikumi nosaka:
2.1. finansējuma saņēmējus;
2.2. finansējamās darbības, attiecināmās izmaksas un neattiecināmās izmaksas;
2.3. finansējuma intensitāti un apmēru;
2.4. konkursa izsludināšanas kārtību;
2.5. pieteikšanās kārtību un iesniedzamos dokumentus;
2.6. pieteikuma izskatīšanas un lēmuma pieņemšanas kārtību;
2.7. finansējuma piešķiršanas kārtību;
2.8. finansējuma izlietošanas kontroles kārtību;
2.9. nosacījumi, kas izriet no komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma (de minimis atbalsts).
3. Šo saistošo noteikumu izpratnē uzņēmums ir komersants (sabiedrība ar ierobežotu atbildību vai individuālais komersants), saimnieciskās darbības veicējs (fiziska persona, kas reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējs) un likuma "Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu un zemnieka vai zvejnieka saimniecību" I nodaļā noteiktie tiesību subjekti.
4. Finansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu apjomu. Ja gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzētais finanšu līdzekļu apjoms ir nepietiekams, pēdējam atbalstāmajam uzņēmumam finansējums var tikt piešķirts nepilnā apmērā, ja uzņēmums apņemas projektu īstenot pilnā apmērā.
5. Uzņēmums projektu īsteno gada laikā, skaitot no līguma par finansējuma piešķiršanu spēkā stāšanās dienas. Talsu novada pašvaldības iestāde "Centrālā pārvalde" (turpmāk – Centrālā pārvalde) var pagarināt projekta īstenošanas termiņu, ja uzņēmums iesniedz argumentētu pamatojumu (piemēram, no uzņēmuma darbības neatkarīgi ārēji apstākļi, kurus uzņēmums nevarēja paredzēt un nevar novērst) nepieciešamībai pagarināt projekta īstenošanas termiņu.
6. Finansējumu ir tiesības saņemt uzņēmumam, kurš atbilst visām šādām prasībām:
6.1. uzņēmums savu darbību (saimnieciskās darbības veicēja gadījumā – saimnieciskās darbības veikšanas adrese) veic pašvaldības administratīvajā teritorijā;
6.2. tā pēdējā iesniedzamā gada pārskatā publicētais vidējais darbinieku skaits nepārsniedz 3 darbiniekus. Uzņēmumam, kuram vēl nav radies pienākums iesniegt gada pārskatu, aktuālais darbinieku skaits nepārsniedz 3 darbiniekus;
6.3. tā pēdējā iesniedzamā gada pārskatā publicētais apgrozījums nepārsniedz 40 000 euro. Uzņēmumam, kuram vēl nav radies pienākums iesniegt gada pārskatu, aktuālais apgrozījums nepārsniedz 40 000 euro;
6.4. tas nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tā darbība nav apturēta vai aizliegta, nav uzsākta tiesvedība par tā darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu, tam nav noteikti citi būtiski darbības ierobežojumi;
6.5. tam nav normatīvajos aktos noteikto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
6.6. tam nav pašvaldības administrētā nekustamā īpašuma nodokļa parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
6.7. tam nav citu neizpildītu saistību pret pašvaldību;
6.8. tas vismaz 3 gadus nav saņēmis pašvaldības finansējumu (grantu);
6.9. uzņēmumam jāiesniedz apliecinājums, ka tas nav grūtībās nonācis uzņēmums jeb tas neatbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Regula) 2. panta 18. punktā sniegtajai grūtībās nonākuša uzņēmuma definīcijai.
7. Uzņēmuma atbilstību saistošo noteikumu 6. punktā noteiktajiem kritērijiem vērtē, balstoties uz informāciju, kas aktuāla dienā, kad tiek pieņemts lēmums par finansējuma piešķiršanu. Ja objektīvu iemeslu dēļ dienā, kad tiek pieņemts lēmums par finansējuma piešķiršanu, nav iespējams saņemt aktuālu informāciju, tad uzņēmuma atbilstību vērtē, balstoties uz informāciju, kas nav vecāka par 1 mēnesi, skaitot no lēmuma par finansējuma piešķiršanu pieņemšanas dienas.
8. Finansējumu ir tiesības saņemt saimnieciskai darbībai, izņemot šādai saimnieciskai darbībai atbilstoši Eiropas Savienības Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas NACE 2. redakcijai (turpmāk – NACE):
8.1. darbaspēka meklēšana un nodrošināšana ar personālu (NACE 78. nodaļa);
8.2. operācijas ar nekustamo īpašumu (NACE L sadaļa);
8.3. azartspēles un derības (NACE 92. nodaļa);
8.4. ieroču un munīcijas ražošana (NACE 25.40 klase);
8.5. tabakas audzēšana (NACE 01.15 klase);
8.6. tabakas izstrādājumu ražošana (NACE 12.00 klase);
8.7. tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība (NACE 46.35 klase);
8.8. tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos (NACE 47.26 klase);
8.9. elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde un gaisa kondicionēšana (NACE 35. nodaļa).
9. Finansējumu ir tiesības saņemt šādu izmaksu (attiecināmas izmaksas) segšanai:
9.1. iekārtu un instrumentu iegāde (tajā skaitā transportēšana, uzstādīšana, darbinieku apmācība);
9.2. informācijas un telekomunikāciju tehnoloģiju risinājumu iegāde (tajā skaitā uzstādīšana, darbinieku apmācība);
9.3. ražošanas būvju būvniecība, ceļa, komunikāciju (piemēram, elektrības, kanalizācijas) izbūve, pārbūve un atjaunošana (tajā skaitā tehniskās dokumentācijas sagatavošana);
9.4. zīmola izstrāde;
9.5. jauna produkta prototipa (parauga) izstrāde;
9.6. specifiska rakstura darbaspēka apmācības (piemēram, tādu prasmju iegūšanai, kas tieši saistītas ar jauna produkta ražošanu vai pakalpojuma sniegšanu un nav sagaidāmas no tipiska darbinieka);
9.7. pirmreizējas izmaksas, kas saistītas ar telpu iekārtošanu un inventāra iegādi;
9.8. sertifikācijas un standartu ieviešana (kvalitātes, vides, darba drošības, pārtikas drošības vai energopārvaldības sistēmas ieviešana) uzņēmumā.
10. Finansējumu nav tiesības saņemt šādu izmaksu (neattiecināmas izmaksas) segšanai:
10.1. procentu maksājumi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
10.2. naudas sodi, līgumsodi, soda procenti u.tml., kā arī tiesāšanās izdevumi;
10.3. būvju, telpu un teritorijas uzturēšanas izmaksas;
10.4. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
10.5. personāla atlīdzība;
10.6. informatīvo materiālu iespiešana un izplatīšana, mārketinga pasākumu īstenošana;
10.7. nodokļi un nodevas;
10.8. izmaksas, kas radušās pirms lēmuma par finansējuma piešķiršanu pieņemšanas;
10.9. izmaksas, kas radušās pēc projekta pabeigšanas.
11. Finansējuma intensitāte ir 50 procenti no attiecināmo izmaksu kopsummas, bet ne vairāk kā 3000 euro.
12. Ja uzņēmums ir reģistrēts pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā un tiek lūgts finansēt izdevumus, kas aplikti ar pievienotās vērtības nodokli, tad finansējuma apmērs un intensitāte tiek samazināta par pievienotās vērtības nodokļa apmēru.
13. Konkursu izsludina un rīko Centrālā pārvalde vismaz vienu reizi kalendārajā gadā. Paziņojumā par konkursa izsludināšanu nosaka pieteikšanās termiņu, kas nav īsāks par mēnesi, un pašvaldības oficiālās tīmekļa vietnes sadaļu, kurā pieejama visa uz konkursu attiecināmā informācija. Ja nepieciešams, Centrālā pārvalde izdod konkursa nolikumu un izveido komisiju, kas īsteno šajos saistošajos noteikumos noteikto Centrālās pārvaldes kompetenci.
14. Paziņojums par konkursu tiek publicēts pašvaldības informatīvajā izdevumā vismaz vienu nedēļu pirms pieteikšanās sākuma. Paziņojums par konkursu uzskatāms par publicētu nākamajā darbdienā pēc tā publicēšanas pašvaldības informatīvajā izdevumā. Paziņojums par konkursu tiek nekavējoties publicēts arī pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē, pašvaldības administrētajos sociālo tīklu kontos un vietējā laikrakstā.
15. Lai pieteiktos finansējumam, uzņēmums iesniedz pašvaldībai Centrālās pārvaldes apstiprināta parauga projekta pieteikuma veidlapu un tā pielikumus (turpmāk – pieteikums), kurā ietverta visa lēmuma pieņemšanai nepieciešamā informācija. Centrālā pārvalde nosaka gadījumus, kuros iesniedzams gada pārskats un kuros iesniedzams biznesa plāns.
16. Pieteikumu izskata un lēmumu mēneša laikā pēc pieteikšanās termiņa beigām pieņem Centrālā pārvalde.
17. Pieteikuma vērtēšana notiek divās kārtās. Pirmajā kārtā pārbauda un vērtē projekta atbilstību saskaņā ar saistošo noteikumu 1. pielikumu. Otrajā kārtā pārbauda un vērtē pirmo kārtu izturējušā projekta atbilstību saskaņā ar saistošo noteikumu 2. pielikumu. Vienāda novērtējuma gadījumā priekšroka ir tam uzņēmumam, kurš pieteikumu pašvaldībā iesniedzis pirmais.
18. Projekta īstenošanas termiņā uzņēmumam ir tiesības Centrālās pārvaldes noteiktā kārtībā iesniegt pieteikuma precizējumu, lai precizētu finansējamo objektu un tā iegādes vērtību (piemēram, aizstātu sākotnēji norādīto konkrētā modeļa instrumentu ar citu tam pašam mērķim paredzētu instrumentu). Lemjot par pieteikuma precizējumu, finansējuma intensitāte un apmērs nevar tikt paaugstināts, salīdzinot ar lēmumu par sākotnējo pieteikumu. Precizēto pieteikumu izskata un lēmumu mēneša laikā, pēc pieteikuma precizējuma saņemšanas, pieņem Centrālā pārvalde.
20. Pēc lēmuma par finansējumu piešķiršanu pieņemšanas Centrālā pārvalde mēneša laikā piedāvā uzņēmumam noslēgt līgumu par finansējuma piešķiršanu. Līgumā tiek noteikta finansējuma izmaksāšanas kārtība, atskaišu sniegšanas kārtība, atbildība, sankcijas, pienākums sniegt informāciju par piešķirto finansējumu publicēšanai pašvaldības izdevumā un pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē, pašvaldības tiesības pieprasīt paskaidrojumus un informāciju, bet uzņēmumam pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju, kā arī citi noteikumi.
21. Līgumā paredz, ka finansējums tiek izmaksāts divās daļās:
21.1. pirmās daļas izmaksāšanas kārtība – pēc līguma par finansējumu piešķiršanu noslēgšanas uzņēmums 10 darbdienu laikā iesniedz pašvaldībai rēķinu par finansējuma izmaksāšanu 50 procentu apmērā, kuru pašvaldība apmaksā 10 darbdienu laikā;
21.2. otrās daļas izmaksāšanas kārtība – pēc pirmās daļas izmaksāšanas uzņēmums iesniedz informāciju, kas apliecina pirmās daļas izlietojumu. Pēc tam, kad Centrālā pārvalde saskaņojusi pirmās daļas izlietojumu, uzņēmums 10 darbdienu laikā iesniedz pašvaldībai rēķinu par finansējuma izmaksāšanu atlikušo 50 procentu apmērā, kuru pašvaldība apmaksā 10 darbdienu laikā.
22. Ja uzņēmums iesniedz informāciju, kas apliecina būtisku nepieciešamību (piemēram, nepieciešams iegādāties iekārtu, kuras iegādei nepieciešams viss finansējums) izmaksāt visu finansējumu vienā maksājumā, un Centrālā pārvalde tam piekrīt, tad līgumā paredz, ka viss finansējums tiek izmaksāts vienā maksājumā. Pēc līguma par finansējumu piešķiršanu noslēgšanas uzņēmums 10 darbdienu laikā iesniedz pašvaldībai rēķinu par visa finansējuma izmaksāšanu, kuru pašvaldība apmaksā 10 darbdienu laikā.
23. Ja uzņēmums divu nedēļu laikā neparaksta un neiesniedz pašvaldībai parakstīta līguma eksemplāru, tad Centrālā pārvalde pieņem lēmumu par finansējuma nepiešķiršanu un atzīst par spēku zaudējušu lēmumu par finansējuma piešķiršanu. Šādā gadījumā Centrālā pārvalde izlemj jautājumu par finansējuma piešķiršanu tam iesniedzējam, kurš saņēmis nākamo augstāko punktu skaitu, tajā skaitā izlemj jautājumu par papilu finansējuma piešķiršanu pēdējam atbalstāmajam uzņēmumam, ja finansējums tam piešķirts nepilnā apmērā.
24. Mēneša laikā pēc projekta pabeigšanas uzņēmums iesniedz Centrālajā pārvaldē atskaiti (paraugu apstiprina Centrālā pārvalde), kurā norāda finansējuma izlietojumu un sasniegtos rezultātus. Atskaitei pievieno darījumus un maksājumus apliecinošus dokumentus vai to apliecinātus atvasinājumus.
25. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt piešķirtā finansējuma izlietošanas atbilstību jebkurā brīdī un 3 gadus pēc projekta pabeigšanas. Uzņēmumam ir pienākums 5 darbdienu laikā sniegt paskaidrojumus un informāciju (tajā skaitā pēc savas iniciatīvas nekavējoties sniegt informāciju par izmaiņām projekta īstenošanā) pašvaldībai saskaņā ar tās noteiktu kārtību un veidu.
26. Piešķirtais finansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts, kas tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra regulas Nr. 1407/2013 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (turpmāk – Regula) nosacījumiem līdz tās darbības termiņa beigām.
27. Ievērojot Regulas 5. panta 1. un 2. punktu de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā, attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā.
28. De minimis atbalsts netiek piešķirts Regulas 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām. Ja iesniedzējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas minētas Regulas 1. panta 1. punkta a), b) vai c) apakšpunktā, tad tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts, nodrošinot, ka darbības minētajās nozarēs negūst labumu no piešķirtā atbalsta.
29. Iesniedzējam saistošo noteikumu ietvaros plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.
30. Iesniedzēji de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavo veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai kā noteikts Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 715) 21. punktā. Iesniedzējs iesniedz pašvaldībai minētajā tiesību normā noteiktās veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās iesniedzēja veidlapas identifikācijas numuru.
31. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu, pēc lēmuma pieņemšanas reģistrējot sistēmā piešķirto de minimis atbalstu, atbilstoši MK noteikumu Nr. 715 prasībām.
32. Atbilstoši Regulas 6. panta 4. punktam datus par piešķirto atbalstu pašvaldība glabā 10 fiskālos gadus no dienas, kurā saskaņā ar saistošajiem noteikumiem piešķirts pēdējais atbalsts, bet iesniedzējs glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
33. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas, iesniedzējam (atbalsta saņēmējam) ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam (pašvaldībai) visu šo saistošo noteikumu ietvaros saņemto de minimis komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
34. Atzīt par spēku zaudējušu Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. februāra nolikumu "Konkursa "Dari Talsu novadam" nolikums".
35. Līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai saskaņā ar Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. februāra nolikumu "Konkursa "Dari Talsu novadam" nolikums" uzsāktā projektu īstenošana tiek pabeigta saskaņā ar minēto nolikumu un minētais nolikums tiek piemērots līdz uzsāktā projekta finansēšanas procesa pabeigšanai.
Informācija par pretendentu | |
Uzņēmuma nosaukums vai vārds un uzvārds | |
Reģistrācijas numurs | |
Pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs |
Nr.p.k. | Kritērijs | Jā | Nē | Piezīmes |
1. | Pieteikumu parakstījusi persona, kura rīkojas uzņēmuma vārdā vai ir tā pilnvarota. | |||
2. | Pieteikumu iesniegusi sabiedrība ar ierobežotu atbildību, individuālais komersants vai saimnieciskās darbības veicējs. | |||
3. | Pieteikums iesniegts noteiktajā pieteikšanās termiņā. | |||
4. | Uzņēmums apņēmies projektu īstenot gada laikā, skaitot no līguma par finansējuma piešķiršanu spēkā stāšanās dienas. | |||
5. | Uzņēmuma savu saimniecisko darbību (saimnieciskās darbības veicēja gadījumā – saimnieciskās darbības veikšanas adrese) veic pašvaldības administratīvajā teritorijā. | |||
6. | Uzņēmuma pēdējā iesniedzamā gada pārskatā publicētais vidējais darbinieku skaits nepārsniedz 3 darbiniekus. Uzņēmumam, kuram vēl nav radies pienākums iesniegt gada pārskatu, aktuālais darbinieku skaits nepārsniedz 3 darbiniekus. | |||
7. | Uzņēmuma pēdējā iesniedzamā gada pārskatā publicētais apgrozījums nepārsniedz 40 000 euro. Uzņēmumam, kuram vēl nav radies pienākums iesniegt gada pārskatu, aktuālais apgrozījums nepārsniedz 40 000 euro. | |||
8. | Uzņēmums nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tā darbība nav apturēta vai aizliegta, nav uzsākta tiesvedība par tā darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu, tam nav noteikti citi būtiski darbības ierobežojumi. | |||
9. | Uzņēmumam nav normatīvajos aktos noteikto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro. | |||
10. | Uzņēmumam nav pašvaldības administrētā nekustamā īpašuma nodokļa parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro. | |||
11. | Uzņēmumam nav citu neizpildītu saistību pret pašvaldību. | |||
12. | Uzņēmums vismaz 3 gadus nav saņēmis pašvaldības finansējumu (grantu). | |||
13. | Uzņēmumam nav piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas. | |||
14. | Uzņēmumā tieša vai netieša izšķirošā ietekme nav Krievijas Federācijai vai Baltkrievijas Republikai, tās pilsoņiem vai juridiskajām personām, kas reģistrētas Krievijas Federācijā vai Baltkrievijas Republikā. | |||
15. | Finansējums netiks izmantots saistošo noteikumu 8. punkta apakšpunktos minētajai saimnieciskai darbībai (piezīmēs norādīt atsauci uz projekta pieteikuma teksta iedalījuma vienību). | |||
16. | Finansējums tiks izmantots saistošo noteikumu 9. punktā minēto izmaksu segšanai (piezīmēs norādīt atsauci uz projekta pieteikuma teksta iedalījuma vienību). | |||
17. | Finansējums netiks izmantots saistošo noteikumu 10. punktā minēto izmaksu segšanai (piezīmēs norādīt atsauci uz projekta pieteikuma teksta iedalījuma vienību). | |||
18. | Uzņēmums de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildījis un apstiprinājis veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai. | |||
19. | Uzņēmums iesniedzis apliecinājumu un pārbaudes rezultātā konstatēts, ka tas nav grūtībās nonācis uzņēmums jeb tas neatbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Regula) 2. panta 18. punktā sniegtajai grūtībās nonākuša uzņēmuma definīcijai. |
Informācija par pretendentu | |
Uzņēmuma nosaukums vai vārds un uzvārds | |
Reģistrācijas numurs | |
Pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs |
Nr.p.k. | Kritēriju grupa | Atbilstošā veidlapas sadaļa | Kritērijs | Punkti |
1. | Biznesa ideju vērtējums | |||
1.1 | Atbalsta pretendenta un tā personāla pieredze, profesionāla kompetence | Pretendentam un tā komandai nav pieredze un/vai izglītība plānotajā darbības | 1 | |
Pretendentam un/vai tā komandai ir pieredze un/vai atbilstoša izglītība plānotajā darbības jomā | 2 | |||
Pretendentam un/vai tā komandai ir pieredze un atbilstoša izglītība plānotajā darbības jomā | 3 | |||
1.2. | Biznesa idejas izaugsmes potenciāls | Produkts nav aktuāls, ideja nav dzīvotspējīga ilgāk par 1 gadu | 0 | |
Produkts jau esošs, atjaunots, dzīvotspējīgs ilgāk par 1 gadu, bet mazāk kā 3 gadus | 1 | |||
Produkts ir aktuāls, biznesa modulis ir izstrādāts un dzīvotspējīgs vairāk par 3 gadiem | 2 | |||
1.3. | Atbalsta Pretendenta izpratne par tirgus situāciju konkrētajā saimnieciskās darbības nozarē | Pretendents tirgus izpēti nav veicis | 0 | |
Pretendents ir veicis nepilnīgu tirgus izpēti | 1 | |||
Pretendents ir identificējis mērķa tirgu un klientus | 2 | |||
1.4. | Finanšu prognoze un sagaidāmā atdeve ir ticama, ieņēmumi sabalansēti ar izmaksām | Konkursa pieteikums | Aprēķins nav veikts, ideja nav dzīvotspējīga | 0 |
Veikti minimāli aprēķini, ir ticami | 1 | |||
Biznesa ideja būs pelnīt spējīga, pamatieņēmumi ir ticami | 2 | |||
2. | Projekta idejas vērtējums | |||
2.1. | Projekta aktualitāte un sabiedriskā nozīmība attiecīgās pārvaldes teritorijā | Projekts būs maznozīmīgs tā plānotajā darbības teritorijā | 1 | |
Projekta rezultāts spēs popularizēt tā darbības teritoriju | 2 | |||
2.2. | Plānotie rezultāti sekmē projekta mērķa sasniegšanu un liecina par turpmākās saimnieciskās darbības ilgtspēju | Projekts nespēs attīstīt uzņēmējdarbību | 1 | |
Projekts attīstīs uzņēmējdarbību | 2 | |||
2.3. | Projekts paplašina darba vietu skaitu (darbinieks strādā vismaz 120 stundas mēnesī) vismaz 6 mēnešus kalendārajā gadā | Projekta ietvaros netiek radītas jaunas darba vietas | 0 | |
Projekta ietvaros tiek radīta viena jauna darba vieta | 1 | |||
Projekta ietvaros tiek radītas trīs vai vairākas darba vietas | 2 | |||
2.4. | Eksporta potenciāls | Zems eksporta potenciāls vai neplāno vispār | 0 | |
Vidējs eksporta potenciāls vai plāno to eksportēt | 1 | |||
Augsts eksporta potenciāls ( vismaz 50 %) | 2 | |||
2.5. | Jaunu tehnoloģiju ieviešana | Projekta rezultātā netiek ieviestas jaunas tehnoloģijas | 1 | |
Projekta laikā tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas | 2 | |||
2.6. | Atbalsts projekta īstenošanai | Pretendents projekta īstenošanai prasa atbalstu 50,00 % apmērā | 1 | |
Pretendents prasa projekta īstenošanai atbalstu 40,00 %–49,99 % | 2 | |||
Pretendents prasa projekta īstenošanai atbalstu ≤ 39,99 % | 3 | |||
3. | Papildus kritēriji | |||
3.1. | Pretendents plānotās aktivitātes veic vai plāno veikt valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu "Talsu, Sabiles un Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" zonas robežās. | Pretendents saimniecisko darbību neveic vai neplāno veikt valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu "Talsu, Sabiles un Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" zonas robežās. | 0 | |
Pretendents plānotās aktivitātes veic vai plāno veikt valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu "Talsu, Sabiles un Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" zonas robežās | 1 | |||
3.2. | Pretendenta esošā vai plānotā darbības nozare – attiecībā par to, kam izmanto finansējumu | Pakalpojumu nozare | 1 | |
Ražošanas nozare | 2 | |||
Abas nozares kopā | 3 |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību Talsu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, projektu konkursa "Dari Talsu novadam" ietvaros sniedzot finansējumu (grantu) saimnieciskās darbības uzsākšanai un attīstīšanai. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Budžetā paredzēti 15 000 euro atbalsta sniegšanai. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Ietekmē uzņēmējdarbības vidi, jo plānots sekmēt saimniecisko darbību. Uz atbalstu var pretendēt sabiedrības ar ierobežotu atbildību, individuālie komersanti un saimnieciskās darbības veicēji. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Administratīvās procedūras būtiski nemainās, jo līdzīgs atbalsts sniegts jau līdz šim. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Tiek īstenota Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punktā noteiktā pašvaldības autonomā funkcija – sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Uz pašvaldības cilvēkresursiem būtiska ietekme nav plānota, jo līdzīgs atbalsts sniegts jau līdz šim. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildi nodrošinās pašvaldības iestāde "Centrālā pārvalde". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem varēs vērtēt pēc ilgāka laika, kad būs iespējams pārbaudīt, vai atbalsts ilgtermiņā sekmējis saimniecisko darbību. Lai arī līdzīgs atbalsts sniegts jau līdz šim, tomēr šobrīd šāda analīze nav veikta. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Sabiedrība viedokli nav sniegusi. 8.2. Talsu novada pašvaldībā 2023. gada 6. jūnijā saņemta un ar numuru TNPCP/23/12-3/4750/S reģistrēta Finanšu ministrijas 2023. gada 5. jūnija vēstule (atzinums) "Par saistošo noteikumu projektu" (turpmāk – Vēstule). Veikti precizējumi, atbilstoši atzinumā izteiktajiem iebildumiem. |