(Noteikumu nosaukums MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
1. Noteikumi nosaka:
1.1. de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, izmantojot de minimis atbalsta uzskaites sistēmu (turpmāk – sistēma);
1.2. sistēmas saturu, sistēmas izveidošanas un uzturēšanas, sistēmas datu izmantošanas, aktualizācijas un informācijas aprites kārtību;
1.3. lietotāju lomas un tiesības sistēmā;
1.4. kārtību, kādā piešķir, bloķē un anulē sistēmas lietošanas tiesības;
1.5. lietotāju piekļuves kārtību sistēmai;
1.6. (svītrots ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395).
2. Sistēma ir valsts informācijas sistēma, kas nodrošina centralizētu piešķirtā de minimis atbalsta uzskaiti elektroniskā veidā. Sistēmā uzkrāj informāciju par Latvijā piešķirto de minimis atbalstu komercsabiedrībām atbilstoši šādām de minimis atbalsta regulām (turpmāk visas kopā – de minimis regulas):
2.1. Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulai (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831);
2.2. Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013);
2.3. Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulai (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014);
2.4. Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulai (ES) Nr. 2023/2832 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2832).
(Grozīts ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
3. Noteikumos lietotie termini:
3.1. atbalsta pretendents – komercsabiedrība, kura pretendē uz de minimis atbalstu saskaņā ar kādu no de minimis regulām;
3.2. de minimis atbalsta programma – atbalsta programma, kuras ietvaros komercdarbības atbalstu sniedz saskaņā ar kādu no de minimis regulām;
3.3. (svītrots ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395);
3.4. komercsabiedrība – atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1. panta otrās daļas 10. punktam;
3.5. komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – Finanšu ministrija vai Zemkopības ministrija atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 9. panta pirmās daļas 1. punktā un otrajā daļā noteiktajam kompetenču sadalījumam;
3.6. lēmums par de minimis atbalsta piešķiršanu – atbalsta sniedzēja pieņemtais lēmums, noslēgtais līgums vai cits dokuments, kurš piešķir atbalsta pretendentam likumīgas tiesības saņemt de minimis atbalstu;
3.6.1 nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde – iestāde vai tās struktūrvienība, kas normatīvajos aktos noteiktā kārtībā veic nacionāla līmeņa auditu vai revīziju;
3.7. viens vienots uzņēmums – atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktam, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktam, Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktam vai Komisijas regulas Nr. 2023/2832 2. panta 2. punktam.
(Grozīts ar MK 26.11.2019. noteikumiem Nr. 565; MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 570; MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
4. Fiziskas personas datu apstrādes mērķis ir piešķirtā de minimis atbalsta uzskaite, kas izriet no de minimis regulu prasībām, pieejamības nodrošināšana datiem par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu un sistēmas lietotāja tiesību pārvaldība.
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
5. Šajos noteikumos noteikto pienākumu izpildei atbalsta sniedzējs, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija, nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde un sistēmas administrators apstrādā šādus fiziskas personas datus:
5.1. vārds, uzvārds;
5.2. personas kods;
5.3. citas ziņas, ja tas nepieciešams šo noteikumu 4. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai.
(Grozīts ar MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 570)
6. Lai nodrošinātu sistēmas savietojamību ar citām saistītajām informācijas sistēmām, Finanšu ministrija normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos slēdz starpresoru vienošanos vai sadarbības līgumu ar attiecīgās valsts informācijas sistēmas pārzini, kurā nosaka datu apmaiņas kārtību, datu drošības nosacījumus un citas pušu tiesības un pienākumus.
7. Sistēmā ir šādas lietotāju lomas:
7.1. atbalsta pretendents;
7.2. atbalsta sniedzējs – atbalsta programmu ievadītājs;
7.3. atbalsta sniedzējs – datu ievadītājs;
7.4. atbalsta sniedzējs – datu apstiprinātājs;
7.5. komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – datu pārlūkotājs;
7.6. komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – datu rediģētājs;
7.6.1 nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde – datu pārlūkotājs;
7.7. sistēmas administrators.
(Grozīts ar MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 570)
8. Atbalsta pretendentam sistēmā ir šādas tiesības:
8.1. apskatīt pieejamo informāciju par sevi;
8.2. sagatavot, precizēt un apstiprināt elektronisko veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai (turpmāk – atbalsta pretendenta veidlapa) viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši šo noteikumu 20. punktam.
(Grozīts ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
9. Atbalsta sniedzējam – atbalsta programmu ievadītājam sistēmā ir tiesības ievadīt informāciju par tā kompetencē esošajām de minimis atbalsta programmām.
10. Atbalsta sniedzējam – datu ievadītājam sistēmā ir šādas tiesības:
10.1. pārbaudīt atbalsta pretendenta veidlapā ietverto informāciju un atbilstību citiem attiecīgajā de minimis regulā iekļautajiem nosacījumiem;
10.2. pārbaudīt, vai atbalsta pretendentam iepriekš piešķirtais de minimis atbalsts kopā ar plānoto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu un, ja attiecināms, Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, vienlaikus ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2832 5. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktā minētos nosacījumus;
10.3. rezervēt atbalsta pretendentam plānoto de minimis atbalsta summu;
10.4. atcelt šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minēto rezervāciju;
10.5. reģistrēt atbalsta pretendentam piešķirto de minimis atbalsta summu;
10.6. ievadīt datus par reģistrētā de minimis atbalsta summas grozījumiem vai reģistrēt datu izmaiņas citos reģistrētā de minimis atbalsta datos;
10.7. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos sagatavot pārskatu par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu.
(Grozīts ar MK 26.11.2019. noteikumiem Nr. 565; MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
11. Atbalsta sniedzējam – datu apstiprinātājam papildus šo noteikumu 10. punktā minētajām tiesībām sistēmā ir šādas tiesības:
11.1. ja tiek veikti šo noteikumu 10.6. apakšpunktā minētie reģistrētā de minimis atbalsta summas grozījumi, pārbaudīt atbalsta sniedzēja – datu ievadītāja sistēmā ievadīto de minimis atbalsta summas grozījumu pareizību un, apstiprinot tos, reģistrēt izmaiņas;
11.2. veikt datu importu sistēmā par piešķirto de minimis atbalstu.
12. Atbalsta sniedzēja vienam un tam pašam ierēdnim vai darbiniekam nedrīkst vienlaikus piešķirt šo noteikumu 7.3. un 7.4. apakšpunktā minētās lietotāju lomas.
13. Finanšu ministrijai un Zemkopības ministrijai ar šo noteikumu 7.5. apakšpunktā minēto lietotāja lomu, veicot uzraudzības funkciju, un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestādei ar šo noteikumu 7.6.1 apakšpunktā minēto lietotāja lomu sistēmā ir šādas tiesības:
13.1. apskatīt pieejamo informāciju par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu;
13.2. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos sagatavot pārskatu par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu.
(Grozīts ar MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 570)
14. Finanšu ministrijai kā komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijai – datu rediģētājam, veicot uzraudzības funkciju, papildus šo noteikumu 13. punktā minētajām tiesībām sistēmā ir šādas tiesības:
14.1. aktualizēt informāciju, kas iekļauta sistēmas klasifikatoros;
14.2. veikt izmaiņas sistēmā ievadītajos datos pēc atbalsta sniedzēja pieprasījuma, ja sistēmā noteikto ierobežojumu dēļ atbalsta sniedzējs pats nevar veikt nepieciešamās izmaiņas;
14.3. koriģēt sistēmā reģistrētā de minimis atbalsta summu un ievadīt citus datus atbalsta sniedzēja vietā, ja atbalsta pretendents veidlapā norādījis, ka komercsabiedrība ir sadalīta divās vai vairāk komercsabiedrībās un nepieciešams veikt piešķirtā de minimis atbalsta summas korekciju, bet sākotnējais de minimis atbalsta sniedzējs vairs neeksistē (pēc likvidācijas vai reorganizācijas) un tam nav saistību pārņēmēja;
14.4. īstenot sistēmas lietošanas rokasgrāmatā citas noteiktās tiesības.
15. Zemkopības ministrijai kā komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijai – datu rediģētājam – papildus šo noteikumu 13. punktā minētajām tiesībām ir tiesības aktualizēt informāciju, kas iekļauta sistēmas klasifikatoros par Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, un kopējo de minimis atbalsta summu, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
16. Komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijas vienam ierēdnim vai darbiniekam nedrīkst vienlaikus piešķirt šo noteikumu 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētās lietotāju lomas.
17. Atbalsta sniedzējs un komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija, ja nepieciešams, izstrādā iekšējo kārtību, kurā detalizētāk nosaka savai iestādei vai institūcijai atbilstošās lietotāju lomas, kā arī lietotāju tiesības un pienākumus.
18. Sistēmas administratoram sistēmā ir šādas tiesības:
18.1. piešķirt un anulēt lietotāju tiesības atbalsta sniedzējiem un komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijai;
18.2. bloķēt un atbloķēt lietotāju tiesības sistēmas lietotājiem;
18.3. pēc nepieciešamības veikt sistēmas auditācijas pierakstu apstrādi.
19. Atbalsta sniedzējs – atbalsta programmu ievadītājs 10 darbdienu laikā pēc tā kompetencē esošās de minimis atbalsta programmas spēkā stāšanās vai pēc šo noteikumu 19.4. apakšpunktā noteiktās informācijas pieejamības sistēmā ievada un reģistrē, saglabājot ar unikālo kodu, šādu informāciju:
19.1. de minimis atbalsta programmas nosaukumu;
19.2. tā normatīvā akta nosaukumu un datumu, kurā ietverti attiecīgās de minimis atbalsta programmas nosacījumi;
19.3. de minimis atbalsta programmas spēkā esības periodu;
19.4. atbalsta sniedzējus, kuriem ir tiesības piešķirt de minimis atbalstu attiecīgās de minimis atbalsta programmas ietvaros.
20. Atbalsta pretendents pirms pieteikuma iesniegšanas atbalsta sniedzējam de minimis atbalsta saņemšanai sistēmā sagatavo un apstiprina atbalsta pretendenta veidlapu, kurā ir iekļauti šādi dati par atbalsta pretendentu:
20.1. nosaukums vai vārds un uzvārds;
20.2. reģistrācijas numurs vai personas kods;
20.3. informācija, kas norāda, vai atbalsta pretendents plāno pieteikties atbalstam, ko piešķir komercsabiedrībām, kuras sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2832;
20.4. informācija par atbalsta pretendenta atbilstību viena vienota uzņēmuma definīcijai;
20.5. informācija par atbalsta pretendenta sadalīšanās, apvienošanās vai iegādes darījumiem viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 8. un 9. punktam, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 8. un 9. punktam, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 8. un 9. punktam vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 8. un 9. punktam;
20.6. informācija par atbalsta pretendentam iepriekš piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktam, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktam, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktam;
20.7. informācija par plānoto vai piešķirto citu komercdarbības atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja ir plānota de minimis atbalsta apvienošana.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
21. Atbalsta pretendents, iesniedzot atbalsta sniedzējam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pievieno sistēmā sagatavotās atbalsta pretendenta veidlapas izdruku vai norāda tās identifikācijas numuru.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
22. Atbalsta pretendents ir atbildīgs par atbalsta pretendenta veidlapā sniegtās informācijas pilnīgumu un patiesumu.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
23. Atbalsta sniedzējs pārliecinās par atbalsta pretendenta sniegtās informācijas patiesumu vismaz publiskajās informācijas sistēmās. Ja atbalsta pretendenta sniegtā informācija ir nepilnīga, atbalsta sniedzējs lūdz atbalsta pretendentu precizēt atbalsta pretendenta veidlapā sniegto informāciju un atbalsta sniedzēja noteiktajā termiņā iesniegt precizētu atbalsta pretendenta veidlapu.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
24. Ja atbalsta sniedzējs konstatē, ka saskaņā ar atbalsta pretendenta veidlapā norādīto informāciju atbalsta pretendentam plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekš piešķirto de minimis atbalstu pārsniedz attiecīgajā Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, vienlaikus ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2832 5. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktā minētos nosacījumus, jaunu de minimis atbalstu nepiešķir.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
25. Atbalsta sniedzējam, pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ir pienākums pārbaudīt šo noteikumu 10.1. un 10.2. apakšpunktā minēto informāciju.
26. Ne vēlāk kā nākamās darbdienas laikā pēc šo noteikumu 25. punktā minētās pārbaudes un lēmuma pieņemšanas par de minimis atbalsta piešķiršanu atbalsta sniedzējs sistēmā ievada un reģistrē vismaz šādu informāciju:
26.1. atbalsta pretendenta – juridiskas personas reģistrācijas numuru un nosaukumu vai atbalsta pretendenta – fiziskas personas personas kodu, vārdu un uzvārdu;
26.2. atbalsta veidu (vai atbalsts piešķirts projektam atbalsta programmas ietvaros vai kā ad-hoc atbalsts);
26.3. atbalsta programmas nosaukumu, ja atbalsts piešķirts atbalsta programmas ietvaros;
26.4. normatīvo aktu, saskaņā ar kuru piešķirts de minimis atbalsts;
26.5. projekta identifikatoru (piemēram, atbalsta sniedzēja piešķirto projekta numuru un projekta nosaukumu);
26.6. Eiropas Savienības saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas (NACE 2. redakcija) kodu nozarei, kurā piešķirts de minimis atbalsts;
26.7. atbalsta instrumentu;
26.8. atbalsta nominālo summu;
26.9. atbalsta bruto dotācijas ekvivalentu;
26.10. datumu, kurā pieņemts lēmums par de minimis atbalsta piešķiršanu;
26.11. de minimis atbalsta regulu, saskaņā ar kuru piešķirts de minimis atbalsts;
26.12. informāciju par atbalsta pretendenta pilnvarojuma aktu vai aktiem, pamatojoties uz kuriem komercsabiedrība ir pilnvarota sniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu, ja atbalsta pretendents pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2832.
(Grozīts ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
27. Ja atbalsta sniedzējs pēc pieteikuma saņemšanas un pirms lēmuma pieņemšanas par de minimis atbalsta piešķiršanu sistēmā veic de minimis atbalsta rezervāciju, atbalsta sniedzējs sistēmā ievada informāciju, kas norādīta šo noteikumu 26. punktā. De minimis atbalsta rezervācijas gadījumā var neievadīt šo noteikumu 26.6., 26.9. un 26.10. apakšpunktā norādīto informāciju.
28. Ja atbalsta sniedzējs nav ievērojis šo noteikumu 26. punktā minēto termiņu un citos gadījumos, kad atbalsta sniedzēja reģistrējamā de minimis atbalsta summa kopā ar citu sistēmā jau reģistrētu de minimis atbalstu pārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, atbalsta sniedzējs veic šādas darbības:
28.1. ja de minimis atbalsts nav nodots atbalsta saņēmēja rīcībā, tad veic vienu no šādām darbībām:
28.1.1. samazina lēmumā par de minimis atbalsta piešķiršanu norādīto de minimis atbalsta summu, ja daļa no atbalsta pretendentam piešķirtās de minimis atbalsta summas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, vienlaikus ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2832 5. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktā minētos nosacījumus;
28.1.2. atceļ lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ja visa atbalsta pretendentam piešķirtā de minimis atbalsta summa vai daļa no tās pārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2832 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto kopējo de minimis atbalsta summu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 pielikumos nacionālā līmenī noteikto de minimis atbalsta slieksni, vienlaikus ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2832 5. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktā minētos nosacījumus;
28.2. ja de minimis atbalsts ir nodots atbalsta saņēmēja rīcībā, tad nodrošina nelikumīgā de minimis atbalsta atgūšanu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā noteiktajai kārtībai.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
29. De minimis atbalsta rezervāciju vai reģistrēšanu sistēmā nevar uzskatīt par lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, tā nedod tiesības atbalsta pretendentam pieprasīt de minimis atbalstu no atbalsta sniedzēja un nerada pienākumu atbalsta sniedzējam piešķirt atbalsta pretendentam de minimis atbalstu.
30. Atbalsta sniedzējs un komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc Eiropas Komisijas, audita vai revīzijas iestādes vai citas iestādes vai institūcijas pieprasījuma sagatavo pārskatu par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu un iesniedz to iestādē vai institūcijā, kas to pieprasīja. Nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestādēm var piešķirt šo noteikumu 7.6.1 apakšpunktā minēto lietotāju lomu, lai īstenotu šo noteikumu 13. punktā minētās tiesības.
(Grozīts ar MK 24.08.2021. noteikumiem Nr. 570)
31. Finanšu ministrija nodrošina sistēmā reģistrēto datu publisku pieejamību par komercsabiedrībām piešķirto de minimis atbalstu pēdējo triju gadu laikā.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
32. Zemkopības ministrija kā komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – datu rediģētājs aktualizē sistēmā šo noteikumu 15. punktā minēto informāciju vienas darbdienas laikā no attiecīgo izmaiņu spēkā stāšanās dienas.
35. Finanšu ministrija plāno sistēmas uzturēšanas izmaksas, organizē izmaiņu pieprasījumus, kā arī veic citas darbības, lai nodrošinātu sistēmas ilgtspēju.
36. Finanšu ministrija sistēmā ievadītos datus par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 gadus no ad-hoc atbalsta piešķiršanas dienas vai no pēdējā individuālā atbalsta piešķiršanas dienas attiecīgās de minimis atbalsta programmas ietvaros.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
37. Lai piekļūtu sistēmai, atbalsta pretendents izmanto Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Fiziskas personas identitātes pārbaudi elektroniskajā vidē veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā identificē personas, kas iesniedz elektronisko dokumentu.
38. Sistēmas lietošanas tiesības atbalsta sniedzējiem, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijām un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestādēm piešķir Finanšu ministrija.
(MK 24.08.2021. noteikumu Nr. 570 redakcijā)
39. Lai saņemtu vai anulētu sistēmas lietošanas tiesības, atbalsta sniedzējs, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde iesniedz Finanšu ministrijā iesnieguma veidlapu (2. pielikums).
(MK 24.08.2021. noteikumu Nr. 570 redakcijā)
40. Sistēmas administrators triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 39. punktā minētās iesnieguma veidlapas saņemšanas izskata to, piešķir vai anulē lietotāju tiesības vai iesnieguma izpildi atsaka, norādot pamatojumu atteikumam.
41. Atbalsta sniedzējs, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija vai nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde triju darbdienu laikā no iestādes vai institūcijas lietotāja amata vai darba tiesisko attiecību izbeigšanas dienas iesniedz Finanšu ministrijā šo noteikumu 39. punktā minēto iesniegumu lietotāju tiesību anulēšanai. Sistēmas administrators pēc iesnieguma saņemšanas anulē sistēmas lietošanas tiesības attiecīgajam atbalsta sniedzēja, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijas vai nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestādes lietotājam.
(MK 24.08.2021. noteikumu Nr. 570 redakcijā)
41.1 Sistēmas lietotājiem – Finanšu ministrijas darbiniekiem un ierēdņiem – sistēmas lietošanas tiesību piešķiršanas un anulēšanas kārtību, kā arī pieslēgšanās kārtību sistēmai nosaka Finanšu ministrija.
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
41.2 Sistēmas lietotājs – atbalsta sniedzējs, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde – sistēmai pieslēdzas, izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
44. Ar 2019. gada 1. jūliju atzīt par spēku zaudējušiem šādus Ministru kabineta noteikumus:
44.1. Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumus Nr. 740 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un uzskaites veidlapu paraugi" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 251. nr.; 2016, 24. nr.);
44.2. Ministru kabineta 2015. gada 29. septembra noteikumus Nr. 557 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība lauksaimniecības nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 199. nr.; 2016, 73. nr.; 2017, 119. nr.);
44.3. Ministru kabineta 2015. gada 29. septembra noteikumus Nr. 558 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība zvejniecības un akvakultūras nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 199. nr.; 2016, 73. nr.; 2017, 119. nr.);
44.4. Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumus Nr. 741 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība komercsabiedrībām, kuras sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, un uzskaites veidlapu paraugi" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 251. nr.).
46. Atbalsta sniedzējs – atbalsta programmu ievadītājs piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 45. punktā minētā datuma ievada sistēmā šo noteikumu 19. punktā minēto informāciju par tā kompetencē esošām de minimis atbalsta programmām, kuru ietvaros de minimis atbalstu varēja piešķirt, sākot ar 2017. gada 1. janvāri, ja minētā informācija nav ievadīta sistēmā.
49. Sistēmas datiem par atbalsta pretendentam līdz 2019. gada 30. jūnijam piešķirto de minimis atbalstu ir informatīva nozīme.
51. Finanšu ministrija nodrošina šo noteikumu 31. punktā norādīto datu publisku pieejamību ar 2020. gada 1. janvāri.
51.1 Līdz 2022. gada 31. janvārim sistēmas lietotājam – atbalsta sniedzējam, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcijai un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestādei – sistēmas administrators piešķir lietotājvārdu un paroli. Līdz 2022. gada 31. decembrim minētais sistēmas lietotājs sistēmai pieslēdzas, izmantojot tam piešķirto lietotājvārdu un paroli vai vienotās pieteikšanās moduli atbilstoši šo noteikumu 41.2 punktam. No 2023. gada 1. janvāra sistēmas lietotājs sistēmai pieslēdzas tikai atbilstoši šo noteikumu 41.2 punktā noteiktajai kārtībai.
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
51.2 Šo noteikumu 51.1 punktā minētais sistēmas lietotājs līdz 2022. gada 31. decembrim sistēmā ievada savu personas kodu, lai nodrošinātu pieslēgšanos sistēmai atbilstoši šo noteikumu 41.2 punktā noteiktajai kārtībai. Ja noteiktajā termiņā šo noteikumu 51.1 punktā minētais sistēmas lietotājs nav ievadījis sistēmā savu personas kodu, tas, lai piekļūtu sistēmai, Finanšu ministrijā iesniedz attiecīgu iesniegumu (2. pielikums).
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
51.3 Sistēmas lietotājs – atbalsta sniedzējs, komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija un nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde –, kuram sistēmas administrators sistēmas lietotāja tiesības piešķir no 2022. gada 1. februāra, sistēmai pieslēdzas atbilstoši šo noteikumu 41.2 punktā noteiktajai kārtībai.
(MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
51.4 Līdz šo noteikumu 36. punktā noteiktā termiņa beigām sistēma uzkrāj informāciju, tai skaitā par Latvijā piešķirto de minimis atbalstu komercsabiedrībām, atbilstoši Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam un Komisijas 2012. gada 25. aprīļa Regulai (ES) Nr. 360/2012 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.
(MK 25.06.2024. noteikumu Nr. 395 redakcijā)
(Pielikums svītrots ar MK 25.06.2024. noteikumiem Nr. 395)
(Pielikums MK 25.01.2022. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
Informācija par iestādi, kura pieprasa lietotāja tiesību piešķiršanu/anulēšanu | ||||
Iestādes nosaukums | ||||
Adrese | ||||
Kontaktpersonas vārds, uzvārds* | ||||
Amats | ||||
Tālrunis | E-pasts | |||
Informācija par lietotāju, kuram nepieciešams piešķirt/anulēt tiesības sistēmā | |||||||
Vārds, uzvārds | |||||||
Personas kods | |||||||
Iestādes nosaukums | |||||||
Amats | |||||||
Tālrunis | E-pasts | ||||||
Lietotāja loma | Piešķirt | Anulēt | |||||
atbalsta sniedzējs – atbalsta programmu ievadītājs | |||||||
atbalsta sniedzējs – datu ievadītājs | |||||||
atbalsta sniedzējs – datu apstiprinātājs | |||||||
komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – datu pārlūkotājs | |||||||
komercdarbības atbalsta uzraudzības institūcija – datu rediģētājs | |||||||
nacionālā līmeņa audita vai revīzijas iestāde – datu pārlūkotājs | |||||||
Iestādes vadītājs/pilnvarotā persona ar parakstu apliecina, ka:
1) lietotājs ir informēts par viņa personas datu nodošanu Finanšu ministrijai un iespēju iepazīties ar savu personas datu apstrādi Finanšu ministrijas tīmekļvietnē www.fm.gov.lv;
2) sniegtā informācija ir patiesa un lietotājs ir iepazinies ar sistēmas lietošanas un drošības noteikumiem un apņemas tos ievērot;
3) piešķirtās lietotāja tiesības sistēmā ir nepieciešamas amata vai darba pienākumu izpildei, kas saistīti ar de minimis atbalsta piešķiršanu un uzraudzību.
Iestādes vadītājs/ pilnvarotā persona** | |||
Vārds, uzvārds, paraksts | Datums |
Piezīmes.
1. Personas datu pārzinis ir Finanšu ministrija, personas datu apstrādes nolūks – lietotāja tiesību pārvaldība.
2. * Aizpilda, ja iestādei ir noteikta persona, kas atbild par lietotāja tiesību pieprasījumiem.
3. ** Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.