Tiesību akts: spēkā esošs
Limbažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 54

2022. gada 24. novembrī
Kārtība, kādā Limbažu novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātajām pirmsskolas izglītības iestādēm un privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem
APSTIPRINĀTI
ar Limbažu novada domes 24.11.2022.
sēdes lēmumu Nr. 1126 (prot. Nr. 17, 28.)

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
15. panta pirmās daļas 4. punktu un 43. panta trešo daļu,
Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek piešķirts līdzfinansējums no Limbažu novada pašvaldības, turpmāk – pašvaldības, budžeta pirmsskolas izglītības apguvei (turpmāk – līdzfinansējums) privātām pirmsskolas izglītības iestādēm (turpmāk – PPII) un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem (turpmāk – Aukles).

2. Līdzfinansējums tiek piešķirts tikai tad, ja bērna likumīgais pārstāvis izmanto Latvijas Republikas Izglītības iestāžu reģistrā reģistrētas PPII ar licencētu izglītības programmu vai Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā reģistrēto Aukļu pakalpojumus.

3. Līdzfinansējums piešķirams, ja:

3.1. bērns ir reģistrēts rindā uz vietu pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs un netiek nodrošināts ar vietu izglītojamā dzīvesvietai tuvākajā izglītības iestādē tajā kalendārajā gadā, kad bērnam paliek 18 mēneši (pusotrs gads);

3.2. bērna un vismaz viena no bērna likumīgajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvieta ir Limbažu novada administratīvajā teritorijā.

4. Līdzfinansējuma apmērs tiek noteikts saskaņā ar Ministru kabineta 08.12.2015. noteikumiem Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldības atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei".

5. Ja izglītības pakalpojuma izmaksas privātajā izglītības iestādē ir mazākas nekā noteiktais pašvaldības atbalsts, pašvaldība atbalstu nodrošina apmērā, kas atbilst izglītības pakalpojuma izmaksām privātajā izglītības iestādē.

6. Līdzfinansējuma apmēru PPII katru gadu nosaka ar atsevišķu domes lēmumu, ko publicē pašvaldības mājaslapā.

7. Līdzfinansējuma apmēru Auklēm katru gadu nosaka ar atsevišķu domes lēmumu par vienu bērnu mēnesī, ko publicē pašvaldības mājas lapā, un to aprēķina izmantojot šādu formulu:
 

L =lsp +lk+lml, kur
b

L – līdzfinansējuma apmērs vienam bērnam mēnesī;

lsp – pašvaldības izglītības iestādē strādājoša pirmsskolas skolotāja palīga darba izmaksas mēnesī iepriekšējā budžeta gadā (tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);

b – Ministru kabineta noteikumos noteiktais maksimālais bērnu skaits, ko vienlaikus var uzraudzīt fiziska persona, kas sniedz pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumu;

lk – pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas pašvaldības izglītības iestādēs par komunālajiem pakalpojumiem iepriekšējā budžeta gadā;

lml – pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas pašvaldības izglītības iestādēs par mācību līdzekļiem un materiāliem (izņemot valsts budžeta dotācijas mācību līdzekļu iegādei) iepriekšējā budžeta gadā.

8. Auklēm līdzfinansējums tiek piešķirts par pilna laika (ne mazāk kā 40 stundas nedēļā) bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu bērniem no pusotra gada vecuma līdz obligātās pirmsskolas izglītības ieguves uzsākšanai. Auklei jābūt reģistrētai Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam vai kā individuālajam komersantam.

9. PPII līdzfinansējums tiek piešķirts, ja iestāde nodrošina pirmsskolas izglītības programmas apguvi darbdienās (ne mazāk kā 12 stundas dienā) un īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu bērniem no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai.

10. Līdzfinansējums netiek piešķirts, ja:

10.1. bērns bez attaisnojoša iemesla neapmeklē PPII vai neizmanto Aukles pakalpojumus;

10.2. bērns neapmeklē PPII vai neizmanto Aukles pakalpojumus attaisnojošo iemeslu dēļ periodā, kas ir ilgāks par 60 kalendāra dienām kalendāra gada laikā.

10.3. Ja līdzfinansējums netiek piešķirts Noteikumu 10. punktā norādīto iemeslu dēļ, to aprēķina proporcionāli PPII vai Aukles darba dienu skaitam.

11. Pašvaldības atbalsts vai kompensācija nav paredzēta bērna ēdināšanas izdevumu segšanai.

II. Līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība

12. Līdzfinansējums tiek pārskaitīts PPII vai Auklei uz viņu norādīto bankas kontu.

13. Bērna likumīgajam pārstāvim piesakoties līdzfinansējuma saņemšanai, jāiesniedz Limbažu novada pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā vai elektroniski iesūtot uz pašvaldības e-adresi pasts@limbazunovads.lv ar drošu elektronisko parakstu šādi dokumenti:

13.1. bērna likumīgā pārstāvja iesniegums;

13.2. līguma kopija starp PPII vai Aukli un bērna vecākiem (aizbildni);

13.3. notariāli vai bāriņtiesas apliecināta pilnvara, ja iesniegumu sniedz pilnvarotā persona.

14. Iesniegums tiek izskatīts un lēmums par līdzfinansējuma piešķiršanu tiek pieņemts 10 kalendāro dienu laikā no visu dokumentu iesniegšanas dienas. Lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Limbažu novada Izglītības pārvaldes vadītāja. Pozitīva lēmuma gadījumā Limbažu novada Izglītības pārvalde slēdz līgumu ar PPII vai Aukli par līdzfinansējumu, izņemot gadījumus, ja līgums ar PPII vai Aukli jau ir noslēgts.

15. Labvēlīga lēmuma gadījumā līdzfinansējumu piešķir ar dienu, kad bērns ir sācis vai uzsāks apmeklēt PPII, bet ne agrāk kā tā attiecīgā mēneša pirmo datumu, kurā bērna vecāks vai aizbildnis iesniedzis noteikumu 13. punktā noteiktos dokumentus.

16. Līdzfinansējums tiek ieskaitīts PPII vai Aukles bankas kontā vienu reizi mēnesī, 10 dienu laikā pēc tam, kad PPII vai Aukle ir iesniegusi pašvaldībai atskaiti par līdzfinansējamo audzēkņu ikdienas apmeklējumu un rēķinu (tikai juridiskām personām) apmaksai.

17. PPII vai Auklēm līdzfinansējums tiek saglabāts, ja to līdzfinansējamais audzēknis attaisnojošu iemeslu dēļ nesaņem pakalpojumu pirmsskolas izglītības apguvei laika posmā, kas kopumā nav garāks par 60 kalendāra dienām kalendāra gada laikā.

18. Atskaišu un rēķinu iesniegšanas kārtība:

18.1. PPII katru mēnesi līdz piektajam datumam iesniedz Pašvaldībā rēķinu, norādot apmeklēto dienu skaitu un pieprasījumu (rēķinu) par pašvaldības atbalsta piešķiršanu.

18.2. Aukle vai bērna likumiskais pārstāvis katru mēnesi līdz piektajam datumam iesniedz Pašvaldībā rēķinu.

18.3. Dokumentus atbalsta saņemšanai iesniedz tikai par iepriekšējo mēnesi.

18.4. Dokumentus iesniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniski atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

III. Līdzfinansējuma nepiešķiršanas vai izmaksas pārtraukšanas, kā arī lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

19. Līdzfinansējumu nepiešķir:

19.1. ja persona neatbilst šo saistošo noteikumu 3. punktā noteiktajām prasībām;

19.2. ja bērna likumīgais pārstāvis vai pilnvarotā persona ir sniegusi nepatiesu informāciju;

19.3. ja nav iesniegti visi šo saistošo noteikumu 13. punktā minētie dokumenti.

20. Ja tiek pieņemts lēmums par atteikumu piešķirt līdzfinansējumu, bērna likumīgais pārstāvis vai tā pilnvarota persona ir tiesīgs atkārtoti iesniegt iesniegumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pēc visu lēmumā norādīto nepilnību novēršanas.

21. Līdzfinansējums PPII tiek pārtraukts, ja:

21.1. bērns vai neviens no viņa likumīgajiem pārstāvjiem vairs nav deklarēti Limbažu novada administratīvajā teritorijā;

21.2. bērns pārtrauc apmeklēt PPII;

21.3. bērns uzsāk pirmsskolas izglītības programmas apguvi pašvaldības izglītības iestādē.

21.4. Līdzfinansējums Auklei tiek pārtraukts, ja:

21.5. pašvaldības dome lemj par līdzfinansējuma pārtraukšanu Auklēm, brīdinot Aukli divus mēnešus iepriekš;

21.6. bērns vai neviens no viņa likumīgajiem pārstāvjiem vairs nav deklarēti Limbažu novada administratīvajā teritorijā;

21.7. bērns pārtrauc izmantot Aukles pakalpojumus;

21.8. bērns uzsāk pirmsskolas izglītības programmas apguvi pašvaldības izglītības iestādē;

21.9. bērns sasniedz obligātās pirmsskolas izglītības ieguves vecumu.

22. Līdzfinansējums par Auklēm tiek pārtraukts tajā mācību gadā, kad bērns ir sasniedzis obligātās pirmsskolas izglītības apguves uzsākšanai noteikto vecumu.

23. Lēmumu par līdzfinansējuma izmaksas pārtraukšanu pieņem Limbažu novada Izglītības pārvaldes vadītāja.

24. Limbažu novada Izglītības pārvaldes pieņemto lēmumu var apstrīdēt Limbažu novada pašvaldības izpilddirektoram.

25. Limbažu novada pašvaldības izpilddirektora lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajonā tiesā likumā noteiktajā kārtībā.

26. Atbildīgais par šo noteikumu izpildi ir Limbažu novada Izglītības pārvaldes vadītāja.

IV. Noslēguma jautājums

27. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Limbažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs D. Straubergs
Paskaidrojuma raksts
Limbažu novada pašvaldības domes 2022. gada 24. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 54 "Kārtība, kādā Limbažu novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātajām pirmsskolas izglītības iestādēm un privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem"
Paskaidrojuma raksta sadaļasNorādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojumsLikuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 4. punkts noteic, ka pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par iedzīvotāju izglītību, pirmskolas un skolas vecuma bērnu nodrošināšanu ar vietām mācību un audzināšanās iestādēm, savukārt 43. panta trešajā daļā nosaka, ka dome var pieņemt saistošos noteikumus arī, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. Saskaņā ar Izglītības likuma 17. panta pirmās daļas un trešās daļas 5. punkta nosacījumiem, kas nosaka pašvaldības pienākumu nodrošināt bērniem, kuru dzīvesvieta deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā, iespēju iegūt pirmsskolas izglītību bērna dzīvesvietai tuvākajā izglītības iestādē un uz savstarpēju līgumu pamata paredz iespēju piedalīties privāto izglītības iestāžu finansēšanā. Pašvaldība atbilstoši budžeta iespējām var nodrošināt līdzfinansējumu privātajām pirmsskolas izglītības iestādēm un privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam. Saistošo noteikumu mērķis ir noteikt nosacījumus līdzfinansējuma saņemšanai no pašvaldības.
2. Īss projekta satura izklāstsSaistošo noteikumu projekts nodrošina tiesisko regulējumu kārtībai, kādā tiek piešķirts un izmaksāts pašvaldības līdzfinansējums licencētām privātajām pirmsskolas izglītības iestādēm un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetuŠobrīd pēc Valsts Izglītības informācijas sistēmas privātos pirmsskolas izglītības pakalpojumus obligātās sagatavošanas vecumā saņem 3 Limbažu novada teritorijā deklarētie bērni. Pamatojoties uz Ministru Kabineta 2015. gada 8. decembra noteikumiem Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei" ir veikts aprēķins, lai noteiktu vidējās izmaksas vienam izglītojamajam no pusotra līdz četru gadu vecumam – 236,40 EUR un vidējās izmaksas vienam izglītojamajam obligātās sagatavošanas vecumā – 131,46 EUR. Ja pakalpojumu saņemtu 3 izglītojamie obligātās sagatavošanas vecumā, tad 12 mēnešos norēķiniem ar privātām izglītības iestādēm būs nepieciešami 4 733 EUR.
4. Informācija par administratīvajām procedūrāmSaistošos noteikumus izstrādāja Limbažu novada Izglītības pārvalde.
5. Informācija par konsultācijām ar privātpersonāmSaistošo noteikumu izstrādē tika veiktas konsultācijas ar privātpersonām, ar Limbažu novada pašvaldības izglītības jomas speciālistiem. Saistošo noteikumu projekts ievietots pašvaldības tīmekļa vietnē www.limbazunovads.lv.
Limbažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs D. Straubergs
13.12.2022