1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka:
1.1. decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas un lietošanas kārtību Balvu novada administratīvajā teritorijā;
1.2. minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām;
1.3. prasību minimumu personām, kuras sniedz decentralizētās kanalizācijas izvešanas pakalpojumus (turpmāk – asenizators);
1.4. asenizatoru reģistrācijas kārtību;
1.5. decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības kārtību;
1.6. decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumi;
1.7. atbildību par saistošo noteikumu pārkāpumiem.
2. Saistošo noteikumu mērķis ir:
2.1. novērst grunts un gruntsūdeņu piesārņošanu ar sadzīves notekūdeņiem;
2.2. nodrošināt notekūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā speciāli šim nolūkam ierīkotā pieņemšanas punktā;
2.3. nodrošināt plānotu (regulāru) notekūdeņu izvešanu un novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā;
2.4. noteikt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, lai veicinātu kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un nodrošinātu pakalpojumu lietotājus ar nepārtrauktiem pakalpojumiem, uzlabotu vides situāciju Balvu novada administratīvajā teritorijā, un dabas resursu racionālu izmantošanu.
3. Noteikumi ir saistoši fiziskām un juridiskām personām Balvu pilsētas, Viļakas pilsētas un Balvu novada teritoriālajā plānojumā norādītajiem Balvu novada ciemu teritorijām.
5. Noteikumos lietotie termini:
5.1. Klients – decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks, valdītājs, lietotājs vai apsaimniekotājs vai viņu pilnvarota juridiska vai fiziska persona;
5.2. Decentralizētās kanalizācijas sistēma – iekārtu kopa (individuālās notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru jauda nepārsniedz 5 m3/diennaktī, krājrezervuāri, septiķi, nosēdakas, biotanki, u.c.), kas tiek izmantota individuālo notekūdeņu apsaimniekošanā;
5.3. Pieņemšanas punkts – speciāli izbūvēta vieta sadzīves kanalizācijas notekūdeņu izvešanas automašīnu tukšošanai;
5.4. Centralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekotājs (turpmāk tekstā – Apsaimniekotājs) – Iestāde, kura apsaimnieko centralizētās kanalizācijas sistēmas pilsētā vai ciemos, un piedāvā iespēju izmantot savu infrastruktūru asenizatoram. (Balvu novada pašvaldības aģentūra "SAN – TEX" – Balvu pilsētā; Viļakas pilsētas pārvalde – Viļakas pilsētā, Balvu novada pagastu pārvaldes – pagastu ciemos).
6. Decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveides ietvaros Apsaimniekotājs, sadarbojoties ar pašvaldību, sagatavo sarakstu ar īpašumiem, kurus skar šie saistošie noteikumi, un informē īpašniekus par pienākumu reģistrēt decentralizēto kanalizācijas sistēmu, aizpildot decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu (1. pielikums).
7. Apsaimniekotājam ir tiesības:
7.1. veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmā uzkrāto un novadīto notekūdeņu paraugu analīzes, lai noskaidrotu vai decentralizētā kanalizācijas sistēma darbojas atbilstoši tās ekspluatācijas prasībām. Izdevumus, kas saistīti ar decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto un novadīto notekūdeņu paraugu analīzēm, sedz:
7.1.1. apsaimniekotājs, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēs netiek konstatētas vielas, kuras saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību un Ministru Kabineta 2002. gada 22. janvāra noteikumiem Nr. 34 "Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī" ir aizliegtas vai pārsniedz noteikto maksimāli pieļaujamo koncentrāciju;
7.1.2. decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēs tiek konstatētas vielas, kuras saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību un Ministru Kabineta 2002. gada 22. janvāra noteikumiem Nr. 34 "Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī" ir aizliegtas vai pārsniedz noteikto maksimāli pieļaujamo koncentrāciju;
7.2. prasīt īpašniekiem noteiktā termiņā (ne ilgākā kā viens gads) veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmas pārbūvi vai jaunas decentralizētās kanalizācijas sistēmas izbūvi vai iekārtu uzstādīšanu, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas ikgadējā vai ārkārtas apkope nenovērš kaitējumu videi;
7.3. pārbaudīt decentralizēto notekūdeņu pakalpojuma saņemšanas apliecinošo attaisnojuma dokumentu esamību, t.sk. objektiem, kuros reģistrēta būvniecība un tā nav pabeigta, t.i., nav noslēgta būvatļauja vai arī tie nav nodoti ekspluatācijā;
7.4. informējot Īpašnieku, piekļūt decentralizētās kanalizācijas sistēmai, lai veiktu tās tehniskā nodrošinājuma un apsaimniekošanas prasību izpildes kontroli;
7.5. pārbaudīt decentralizētās kanalizācijas sistēmu reģistrā ietvertās informācijas atbilstību un veikt tās precizēšanu, balstoties uz decentralizētās kanalizācijas sistēmu pārbaužu rezultātiem;
7.6. pieprasīt atskaites par izvesto notekūdeņu apjomu no asenizatoriem.
8. Apsaimniekotāji informē pašvaldības Tehnisko nodaļu par īpašumiem, kuru īpašnieki normatīvajos aktos noteiktajos kārtībā līdz 2021. gada 31. decembrim:
8.1. nav reģistrējuši decentralizētās kanalizācijas sistēmas;
8.2. nav iesnieguši informāciju par tiem piederošu rūpnieciski izgatavotu notekūdeņu attīrīšanas iekārtu, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, tehnisko apkopi;
8.3. nav nodrošinājuši notekūdeņu un nosēdumu izvešanu šo noteikumu III nodaļā noteiktajā minimālajā biežumā.
9. Apsaimniekotāji nodod Pašvaldības Tehniskajai nodaļai informāciju par reģistra izmaiņām līdz kārtējā gada 1. februārim.
10. Minimālais notekūdeņu izvešanas biežums no krājtvertnēm ir nosakāms saskaņā ar šādu formulu:
B – nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā esošo personu kopējais ūdens patēriņš gadā (m3), pieņemot, ka vienas personas ūdens patēriņš ir 1 m3/mēnesī vai arī, izmantojot datus, (tiek nolasīts no ūdens skaitītāja) par faktisko ūdens patēriņu;
A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros.
11. Minimālais notekūdeņu, nosēdumu izvešanas biežums no septiķa ir – viena reize gadā, ar nosacījumu, ja izvedamais apjoms ir vismaz 70 % no septiķa darba tilpuma.
12. Minimālais notekūdeņu, nosēdumu vai dūņu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, ir nosakāms saskaņā ar iekārtas ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju vai instrukcijām par šo iekārtu ekspluatāciju. Gadījumos, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav sākotnējās iekārtas tehniskās dokumentācijas, nepieciešams iegūt atbilstoša speciālista vai iekārtas apkalpojoša komersanta rakstveida atzinumu par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem, bet ne retāk, kā reizi gadā.
13. Asenizatoram jāatbilst šādām prasībām:
13.1. jābūt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrētam Komercreģistrā vai Valsts ieņēmumu dienestā (VID) kā saimnieciskās darbības veicējam, kā arī reģistrētam VID kā nodokļu maksātājam;
13.2. uz pieteikuma iesniegšanas brīdi nedrīkst būt VID vai pašvaldības administrēto nodokļu (nodevu) parāds, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
13.3. jābūt noslēgtam līgumam ar Apsaimniekotāju atkarībā no pakalpojumu sniegšanas vietas par decentralizēto kanalizācijas sistēmu šķidro sadzīves atkritumu pieņemšanu, izņemot gadījumus, ja decentralizēto pakalpojumu sniedz Apsaimniekotājs;
13.4. jābūt nodrošinātām ar pakalpojuma sniegšanai paredzētu specializētu transporta līdzekli;
13.5. jābūt spējīgam nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu bīstamo atkritumu, kuru savākšanai normatīvajos aktos ir noteikta īpaša kārtība un prasības, nonākšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā decentralizēto kanalizācijas sistēmu notekūdeņu novadīšanas rezultātā.
14. Prasības asenizācijas pakalpojumu sniegšanai un uzskaitei:
14.1. pēc kanalizācijas notekūdeņu savākšanas asenizators noformē pakalpojumu kvīti (2. pielikums) divos eksemplāros;
14.2. vienu pilnībā aizpildītu un parakstītu pakalpojumu kvīts eksemplāru asenizators izsniedz Klientam, bet otru glabā savā lietvedībā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
14.3. kvītis tiek numurētas viena kalendārā gada ietvaros atbilstoši ieraksta kārtas numuram Asenizācijas pakalpojumu reģistrācijas žurnālā;
14.4. visus sniegtos asenizācijas pakalpojumus atbilstoši kvītīm asenizators reģistrē Asenizācijas pakalpojumu reģistrācijas žurnālā, kas tiek sagatavots elektroniski (3. pielikums);
14.5. no Klienta savāktos kanalizācijas notekūdeņus asenizators nolej tikai pakalpojumu kvītī norādītajā Pieņemšanas punktā. Noliet notekūdeņus citās vietās kategoriski aizliegts;
14.6. gadījumā, ja pakalpojuma sniegšanas laikā ir bijuši neparedzēti starpgadījumi, pakalpojumu sniegšana ir atteikta vai nav bijusi iespējama, asenizators par to izdara piezīmi reģistrācijas žurnālā;
14.7. līdz kārtējā gada 1. februārim asenizators iesniedz Balvu novada pašvaldības reģistra uzturētājiem rakstveida deklarāciju par iepriekšējā saimnieciskajā gadā izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu konkrētajā teritorijā saskaņā ar pielikumā pievienoto veidlapu (4. pielikums). Veidlapu iesniedz klātienē, nosūta pa pastu vai elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.
15. Lai reģistrētos notekūdeņu un nosēdumu savākšanai un izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām Balvu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, asenizators iesniedz Balvu novada pašvaldībā rakstveida iesniegumu (5. pielikums), kuram pievieno ar Apsaimniekotāju noslēgtā līguma par notekūdeņu un nosēdumu pieņemšanu kopiju un apliecina, ka atbilst saistošo noteikumu 13. punktā noteiktajam prasību minimumam.
16. Ar aktuālo decentralizēto asenizatoru reģistru var iepazīties P/A "SAN – TEX" lapā www.santex.lv, Pašvaldības mājaslapā www.balvi.lv un pagastu un pilsētu pārvaldēs.
17. Decentralizēto kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja pienākumi papildus MK noteikumos noteiktajiem ir:
17.1. nodrošināt radīto notekūdeņu uzkrāšanu un regulāru izvešanu atbilstoši šo noteikumu III nodaļā noteiktajam;
17.2. segt izmaksas, kas saistītas ar notekūdeņu paraugu analīzes veikšanu, ja uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē tiek konstatētas vielas, kuras saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību un Ministru Kabineta 2002. gada 22. janvāra noteikumiem Nr. 34 "Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī" ir aizliegtas vai pārsniedz noteikto maksimāli pieļaujamo koncentrāciju, pēc to faktiskajām izmaksām, saskaņā ar izrakstīto rēķinu;
17.3. saskaņā ar šo noteikumu 7.4. punktu, nodrošināt Apsaimniekotāja pārstāvim piekļuvi decentralizētajai kanalizācijas sistēmai, tās tehniskā nodrošinājuma, ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei un tās darbības pārbaudei;
17.4. līdz kārtējā gada 1. decembrim iesniegt Apsaimniekotājam atbilstoša komersanta rakstveida apliecinājuma kopiju par veikto decentralizētās kanalizācijas sistēmas tehnisko apkopi, par tās tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijā, ja nekustamajā īpašumā tiek ekspluatētas rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5m3/diennaktī;
17.5. uzrādīt Apsaimniekotājam decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas pierādošo dokumentāciju.
18. Par noteikumu noteikto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas minimālā biežuma neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai līdz 70 naudas soda vienībām, bet juridiskai personai līdz 100 naudas soda vienībām.
19. Par asenizatoram noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai līdz 20 naudas soda vienībām, bet juridiskai personai līdz 200 naudas soda vienībām.
20. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpšanu līdz administratīvā pārkāpuma izskatīšanai veic Balvu novada pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Balvu novada Administratīvā komisija.
21. Administratīvais sods šo saistošo noteikumu pārkāpēju neatbrīvo no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.
22. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos zaudē spēku:
22.1. Balvu novada domes 2019. gada 28. februāra saistošie noteikumi Nr. 5/2019 "Par decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas un lietošanas kārtību Balvu novadā";
22.2. Baltinavas novada domes 2019. gada 23. maija saistošie noteikumi Nr. 8 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Baltinavas novada pašvaldībā";
22.3. Rugāju novada domes 2019. gada 22. marta saistošie noteikumi Nr. 2/2019 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Rugāju novada pašvaldībā".
1. Objekta adrese _________________________________________________
2. Objektā deklarēto iedzīvotāju skaits _____________
3. Objektā faktiski dzīvojošo iedzīvotāju skaits _____________
4. Vai objektā ūdensapgādes patēriņa uzskaitei ir uzstādīts ūdens mērītājs?
ir nav
4.1. Esošais vai prognozējamais (atbilstošo pasvītrot) ūdens patēriņš mēnesī _________ m3
4.2. Izvedamais notekūdeņu un nosēdumu vai dūņu nogulšņu apjoms mēnesī _________ m3
Krājtvertņu gadījumā esošam vai prognozējamajam ūdens patēriņa apjomam jāsakrīt ar izvedamo notekūdeņu apjomu gadā.
5. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas veids (atzīmēt atbilstošo vai atbilstošos)
Rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī
Septiķis ar divām vai vairāk kamerām, kur notekūdeņi pēc septiķa vidē tiek novadīti caur speciāli ierīkotu infiltrācijas sistēmu (filtrācijas laukiem, apakšzemes filtrējošām drenām, smilts grants filtriem, filtrācijas grāvjiem vai akām) un kurš izbūvēts atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem;
Notekūdeņu krājtvertne (jebkurš rezervuārs, nosēdaka vai izsmeļamā bedre, pārvietojamā tualete, sausā tualete), kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas vai kanalizācijas sistēmu atkritumi.
Cits | |
(Lūdzu, norādiet Jūsu īpašumā esošās decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidu) |
6. Kā īpašumā tiek nodrošināta atbilstoša notekūdeņu apsaimniekošana?
Līgums par īpašumā esošo NAI apkalpošanas un ekspluatācijas pasākumu nodrošināšanu un/vai līgums par uzkrāto septisko tvertņu dūņu un/vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumu izvešanu
Līgums par uzkrāto notekūdeņu izvešanu
Pēc vajadzības pasūtu nepieciešamos pakalpojumus komersantiem
Netiek nodrošināta
7. Decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu/nosēdumu pašreizējais izvešanas biežums:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x 2 mēnešos
1 x ceturksnī
1 x gadā un retāk
8. Krājtvertnes tilpums:
< 3 m3
3 līdz 5 m3
5 līdz 10 m3
> 10 m3
9. Cik bieži tiek veikta regulārā apkope lokālajām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x ceturksnī
1 x gadā
retāk nekā 1 x gadā
9.1. Kad veikta iepriekšējā apkope? | ||
(lūdzu norādīt mēnesi un gadu) |
10. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
jā (Ja atbilde ir "Jā", lūdzu, atbildiet uz 11. jautājumu.)
nē
11. Kad plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
202____. gada laikā
Datums ______________________
Decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja vārds, uzvārds | ||
(personiskais paraksts) |
1. eksemplārs
Klientam
1. Pakalpojumu sniegšanas adrese | |
2. Pakalpojuma summa | |
3. Savākto notekūdeņu daudzums (m3) | |
4. Pakalpojumu sniegšanas datums, laiks | |
5. Asenizatora nosaukums, reģistrācijas numurs, rekvizīti, kontakti | |
6. Asenizators, transporta reģ. numurs | |
7. Notekūdeņu noliešanas vieta (adrese) | |
8. Asenizatora paraksts |
Šī kvīts apliecina decentralizētās kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu, un saskaņā ar MK 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 9. punktu, decentralizētās kanalizācijas īpašniekam tā jāglabā vismaz 2 gadus.
2. eksemplārs
Asenizatoriem
1. Pakalpojumu sniegšanas adrese | |
2. Pakalpojuma summa | |
3. Savākto notekūdeņu daudzums (m3) | |
4. Pakalpojumu sniegšanas datums, laiks | |
5. Asenizatora nosaukums, reģistrācijas numurs, rekvizīti, kontakti | |
6. Asenizators, transporta reģ. numurs | |
7. Notekūdeņu noliešanas vieta (adrese) | |
8. Asenizatora paraksts |
Šī kvīts apliecina decentralizētās kanalizācijas pakalpojumu sniegšanu, un atbilstoši Balvu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem, asenizatoram tā jāglabā 2 gadus, un jāuzrāda pašvaldības pilnvarotajai personai pēc pieprasījuma.
Pakalpojumu sniedzējs _____________ | Pakalpojuma sniegšanas gads _____________ |
Pakalpojuma pieteikums | Pakalpojuma izpilde | Piezīmes | |||
N.p.k. | Klienta adrese | Savākto notekūdeņu daudzums (m³) | Pakalpojuma sniegšanas datums, laiks | Asenizācijas noliešanas vieta | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. | |||||
8. | |||||
9. | |||||
10. | |||||
11. | |||||
12. | |||||
13. | |||||
Kopā | x | x | x |
N.p.k. | Objekta adrese | Transp. reģ. Nr. | Cisternas reģ. Nr. | Izvešanas reizes gadā | Izvestie m3 | Kam nodoti notekūdeņi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Datums
Asenizatora nosaukums vai vārds, uzvārds | ||
(personiskais paraksts) |
Balvu novada pašvaldība
1. Nosaukums – juridiskajai personai vai vārds, uzvārds – fiziskajai personai | |
2. Reģistrācijas numurs – juridiskajai personai vai fiziskajai personai – personas kods | |
3. Asenizatora juridiskā adrese, tālrunis, e-pasta adrese |
4. Pieteicēja īpašumā vai valdījumā esošie asenizācijas transportlīdzekļi:
Veids | Marka | Mucas tilpums (m³) |
5. Asenizācijas pakalpojumu cenas (eiro):
Maksa par 1 tvertni | Maksa par km | Citas cenas sastāvdaļas |
6. Plānotās notekūdeņu noliešanas vietas:
Ar šo apliecinu:
● ka pieteicējam nav pasludināts maksātnespējas process, apturēta saimnieciskā darbība vai pretendents tiek likvidēts.
Datums: ______________________
Atbildīgās personas paraksts: ______________________
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma spēkā stāšanos Balvu novada pašvaldības teritorijā ir apvienoti 4 novadi: Balvu novads, Baltinavas novads, Rugāju novads un Viļakas novads. Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkts cita starpā noteic, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Balvu novadā šobrīd ir spēkā apvienojamo Balvu, Rugāju un Baltinavas novada teritorijā attiecīgie saistošie noteikumi. Pēc jaunā novada izveidošanās līdz 2022. gada 31. decembrim ir nepieciešams izstrādāt jaunus, visam novadam kopīgus saistošos noteikumus. Šādi saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai izpildītu normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrāciju un lietošanu Balvu novadā. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi nosaka: decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas un lietošanas kārtību Balvu novada administratīvajā teritorijā; minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām; prasību minimumu personām, kuras sniedz decentralizētās kanalizācijas izvešanas pakalpojumus; asenizatoru reģistrācijas kārtību; decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības kārtību, kā arī atbildību par saistošo noteikumu pārkāpumiem. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Ietekmes uz budžetu nav. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi nav. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Administratīvās procedūras netiek mainītas. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav. |