1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka pabalsta mājokļa vides pielāgošanai (turpmāk – pabalsts) apmēru, pieprasīšanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību vides pieejamības nodrošināšanai personām ar kustību traucējumiem un bērniem līdz 18 gadu vecumam, kuriem noteiktas medicīniskās indikācijas īpašas kopšanas nepieciešamībai.
2. Noteikumu mērķis ir daļēji palīdzēt aprīkot un pielāgot mājokļa vidi, lai nodrošinātu iespēju personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem iekļūt un pārvietoties mājoklī un atvieglotu personu ikdienas aprūpes veikšanu.
3. Noteikumos lietotie termini:
3.1. persona – persona ar I vai II grupas invaliditāti, kurai ir kustību funkcionālie traucējumi, vai bērns līdz 18 gadu vecumam, kuram noteiktas medicīniskās indikācijas īpašas kopšanas nepieciešamībai;
3.2. mājsaimniecība – vairākas personas, kuras dzīvo vienā mājoklī un kopīgi sedz izdevumus, vai viena persona, kura saimnieko atsevišķi;
3.3. mājoklis – personas vai tās ģimenes locekļu īpašumā vai lietošanā esoša māja vai tās daļa, dzīvokļa īpašums vai tā daļa;
3.4. mājokļa iekšējā vide – personas īpašumā, lietošanā vai uz īres līguma pamata esošās dzīvojamās telpas;
3.5. mājokļa ārējā vide – personas īpašumā vai lietošanā esošās viendzīvokļa/daudzdzīvokļa dzīvojamās mājās koplietošanas telpas, ēkai piekritīgā zeme un īpašumam piegulošā teritorija;
3.6. pacēlājs – stacionāra, pārvietojama, saliekama vai paceļama inženiertehniska ierīce, kas paredzēta ratiņkrēslu pārvietošanai ar vai bez personas;
3.7. panduss (uzbrauktuve) – braukšanai ratiņkrēslā piemērota stacionāra ceļa, ietves vai grīdas slīpne divu dažādu līmeņu savienošanai;
3.8. mājokļa pielāgošana – mājokļa iekšējās vai ārējās vides pārbūve vai atjaunošana, kā arī aprīkošana ar nepieciešamajām palīgierīcēm (tehniskajiem palīglīdzekļiem) un pielāgošana personas vajadzībām, lai atvieglotu personai iekļūšanu/izkļūšanu un pārvietošanos mājoklī;
3.9. tehniskais palīglīdzeklis – iekārta un mehānisms, kura nav neatdalāmi savienota ar personas mājokli, un kura atvieglotu personas ikdienas funkcionēšanu;
3.10. pabalsts – pašvaldības finanšu līdzekļi mājokļa iekšējās un ārējas vides pielāgošanai, tehnisko palīglīdzekļu iegādei t.sk. dokumentācijas izstrādei mājokļa pielāgošanas darbu realizācijai;
3.11. reģistrs – pabalsta saņēmēju saraksts, kas veidots hronoloģiskā secībā pēc iesnieguma saņemšanas datuma un laika.
4. Tiesības saņemt pabalstu ir personai, kura:
4.1. ir persona ar I vai II grupas invaliditāti, kurai ir kustību funkcionālie traucējumi, vai bērns līdz 18 gadu vecumam, kuram noteiktas medicīniskās indikācijas īpašas kopšanas nepieciešamībai;
4.2. dzīvo deklarētajā dzīvesvietā Saulkrastu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā;
4.3. dzīvo sev vai ģimenes loceklim piederošā vai tiesiskā valdījuma esošā mājoklī, vai uz īres līguma pamata, kas ir spēkā vismaz piecus gadus no pabalsta pieprasīšanas dienas, izņemot gadījumu, ja Persona dzīvo sociālā dzīvoklī vai ir noslēgts īres līgums par pašvaldības dzīvokļa lietošanu;
4.4. nesaņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus vai neatrodas ieslodzījuma vietā.
5. Persona, vai tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotais pārstāvis, var saņemt pabalstu, lai veiktu:
5.1. iekštelpu vides pielāgojumu izbūvi;
5.2. iekštelpu aprīkošanu ar tehniskajiem palīglīdzekļiem;
5.3. ārējās vides pielāgošanu – pandusa (uzbrauktuves) ierīkošanu vai pacēlāja iegādi un ierīkošanu.
6. Pašvaldības iestāde Saulkrastu novada sociālais dienests (turpmāk – Dienests) veido pabalsta saņēmēju reģistru personām ar I vai II grupas invaliditāti, kurai ir kustību funkcionālie traucējumi vai bērns līdz 18 gadu vecumam, kuram noteiktas medicīniskās indikācijas īpašas kopšanas nepieciešamībai.
7. Pabalstu Dienests nodrošina reģistra rindas kārtībā, Dienesta budžeta pieejamo finanšu līdzekļu ietvaros, neizvērtējot Personas un tās ģimenes locekļu ienākumus un materiālo stāvokli.
8. Pabalstu piešķir pēc faktiskajiem izdevumiem, bet nepārsniedzot 5000,00 euro. Dienests pabalsta apmēru nosaka, pamatojoties uz iesniegto ergoterapeita atzinumu un izdevumu tāmi.
9. Atkārtoti pabalstu var pieprasīt ne ātrāk kā pēc pieciem gadiem no iepriekšējā pabalsta izmaksas datuma.
10. Lai saņemtu pabalstu, Persona, tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotais pārstāvis Dienestā iesniedz:
10.1. iesniegumu ar lūgumu iekļaut reģistrā, norādot vēlamo risinājumu (pielikumā);
10.2. dokumenta, kas apliecina pārstāvības tiesības, kopiju (uzrādot oriģinālu), ja Personas vārdā rīkojas tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotā persona, ja informācija nav Dienesta rīcībā;
10.3. ergoterapeita atzinumu par nepieciešamajiem mājokļa vides pielāgojumiem;
10.4. sagatavotu izdevuma tāmi par mājokļa vides pielāgojumiem;
10.5. dokumenta kopiju, kas apliecina mājokļa īpašumtiesības vai lietošanas tiesības (uzrādot oriģinālu), ja šajā apakšpunktā norādīto informāciju pašvaldība vai tās iestāde objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt pati;
10.6. mājokļa īpašnieka rakstisku piekrišanu vides pielāgošanai, ja Persona dzīvo citai personai piederošā mājoklī;
10.7. dzīvokļa īpašnieku kopības lēmumu par atļauju veikt daudzdzīvokļa dzīvojamās ēkas ārējās vides pielāgošanu, ja Personai ir nepieciešams veikt ārējas vides pielāgošanu;
10.8. Saulkrastu novada būvvaldes (turpmāk – Būvvalde) izdotu dokumentu par telpu atbilstību vides pieejamības prasībām atbilstoši ergoterapeita atzinumā iekļautajiem nepieciešamajiem vides pielāgojumiem, ja šajā apakšpunktā norādīto informāciju pašvaldība vai tās iestāde objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt pati.
11. Pēc noteikumu 10. punktā minēto dokumentu saņemšanas Dienests viena mēneša laikā:
11.1. izvērtē Personas atbilstību noteikumu 4. punkta noteiktām prasībām;
11.2. pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
11.2.1. par Personas iekļaušanu reģistrā;
11.2.2. par atteikumu iekļaut Personu reģistrā;
11.3. reģistrē Personu atbilstoši noteiktās mērķgrupas reģistrā.
12. Noteikumu 11.2. apakšpunktā pieņemto lēmumu Dienests desmit darba dienu laikā rakstiski vai elektroniski paziņo Personai, likumiskajam pārstāvim vai pilnvarotai personai.
13. Ja Dienests ir pieņēmis lēmumu par Personas iekļaušanu reģistrā, tad reģistrā par Personu iekļauj šādu informāciju:
13.1. Personas kārtas numurs reģistrā;
13.2. Personas vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese;
13.3. datums un laiks, kad reģistrēts iesniegums un iesnieguma reģistrācijas numurs.
14. Persona tiek izslēgta no reģistra, ja:
14.1. zuduši apstākļi, kas bija par pamatu iekļaušanai reģistrā;
14.2. Persona, tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis Dienestā iesniedz iesniegumu, kurā atsakās no pabalsta saņemšanas un lūdz izslēgt Personu no reģistra;
14.3. Persona ir mirusi;
14.4. Personai tiek pārskaitīts piešķirtais pabalsts uz iesniegumā norādīto kredītiestādes kontu.
15. Dienests pieņemto lēmumu par izslēgšanu no reģistra desmit darba dienu laikā rakstiski vai elektroniski paziņo Personai, tās likumiskajam vai pilnvarotajam pārstāvim.
16. Ja Dienesta budžetā ir pabalsta izmaksai paredzētais finansējums pabalsta piešķiršanai, Dienests rakstveidā vai elektroniski informē Personu, tās likumisko vai pilnvaroto pārstāvi, ka reģistrā ir pienākusi rinda. Persona, tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotais pārstāvis var uzsākt mājokļa vides pielāgošanas darbus atbilstoši ergoterapeita atzinumam, nodrošinot normatīvo aktu prasību ievērošanu.
17. Pabalsts Personai, tās likumiskajam pārstāvim vai pilnvarotai personai jāpieprasa 12 mēnešu laikā, pēc rakstveida vai elektroniski saņemtās informācijas no Dienesta, ka reģistrā ir pienākusi rinda pabalsta saņemšanai.
18. Pabalstu Persona, tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis var pieprasīt pēc mājokļa vides pieejamības darbu pabeigšanas, iesniedzot Dienestā iesniegumu ar lūgumu piešķirt pabalstu.
19. Dienests desmit darba dienu laikā pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu, ja Dienestā ir iesniegti:
19.1. iesniegums ar lūgumu piešķirt pabalstu, kurā ietverts apliecinājums, ka darbi vides pielāgošanai ir veikti un pilnībā pabeigti;
19.2. izdevumus apliecinoši dokumenti – kases čeka, stingrās uzskaites kvīts vai internetbankas izdruka, kurā norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis, samaksas summa un samaksas datums, kas izsniegti pēc Dienesta izsūtītās rakstveida informācijas par rindas pienākšanu pabalsta saņemšanai;
19.3. pakalpojuma sniedzēja vai preču piegādātāja izsniegts neapmaksāts rēķina oriģināls, kurā norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis, samaksas summa un samaksas datums, kas izsniegti pēc Dienesta izsūtītās rakstveida informācijas par rindas pienākšanu pabalsta saņemšanai.
20. Ja nepieciešams lēmuma pieņemšanai Dienests ir tiesīgs pieprasīt Būvvaldei nepieciešamos dokumentus:
20.1. aktu par būves pieņemšanu ekspluatācijā, ja vides pielāgošanai ir bijusi nepieciešama būvatļauja;
20.2. apliecinājuma karti vai paskaidrojama rakstu ar visu tajā ietverto nosacījumu izpildi, ja vides pielāgošanai ir bijusi nepieciešama apliecinājuma karte vai paskaidrojuma raksts.
21. Dienests piešķirto pabalstu divu kalendāro nedēļu laikā pārskaita uz iesniegumā norādīto kredītiestādes kontu.
22. Personai ir pienākums uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību.
23. Personai, tā likumiskajam pārstāvim vai pilnvarotajam pārstāvim bez Dienesta rakstveida piekrišanas nav pieļaujams tehniskos palīglīdzekļus, pandusu un pacēlāju pārdot, nodot trešajai personai lietošanā.
24. Dienestam ir tiesības, saskaņojot ar Personu, likumisko pārstāvi vai pilnvaroto personu, apsekot dzīvesvietu, lai konstatētu mājokļa vides pielāgojuma esamību un to funkcionalitāti.
27. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos, spēku zaudē 2020. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. SN 32/2020 "Kārtība, kādā personas ar kustību traucējumiem Saulkrastu novadā var saņemt pabalstu mājokļa vides pielāgošanai".
Vārds, uzvārds | ||
Personas kods | ||
Adrese | ||
Tālrunis |
Pamatojoties uz Saulkrastu novada domes saistošajiem noteikumiem "Kārtība, kādā personas ar kustību traucējumiem Saulkrastu novadā var saņemt pabalstu mājokļa vides pielāgošanai" lūdzu iekļaut reģistrā:
personas vārds uzvārds, personas kods |
lai veiktu:
iekštelpu vides pielāgojumu izbūvi;
iekštelpu aprīkošanu ar nepieciešamajām palīgierīcēm (tehniskajiem palīglīdzekļiem);
ārējās vides pielāgošanu
Iesniegumam pievienotie dokumenti:
dokumenta, kas apliecina pārstāvības tiesības, kopiju (uzrādot oriģinālu), ja personas vārdā rīkojas tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotā persona, ja informācija nav Dienesta rīcībā;
ergoterapeita atzinums par nepieciešamajiem mājokļa vides pielāgojumiem;
izdevuma tāme par mājokļa vides pielāgošanas izdevumiem;
īres līguma kopiju (uzrādot oriģinālu);
mājokļa īpašnieka rakstiska piekrišana vides pielāgošanai, ja Persona dzīvo citai personai piederošā mājoklī;
dzīvokļa īpašnieku kopības lēmums par atļauju veikt daudzdzīvokļa dzīvojamās ēkas ārējās vides pielāgošanu, ja tiek veikta ārējas vides pielāgošana;
; | ||
. |
Pabalsta pieprasītājs apliecina, ka darbi vides pielāgošanai ir veikti un pilnībā pabeigti un apņemas:
uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību;
bez Dienesta rakstveida piekrišanas nepārdot, nenodot trešajai personai lietošanā tehniskos palīglīdzekļus, pandusu, pacēlāju;
atļaut Dienesta pārstāvim apsekot dzīvesvietu, lai konstatētu mājokļa vides pielāgojuma esamību un to funkcionalitāti
dzīvokļa īpašnieku kopības lēmums par atļauju veikt daudzdzīvokļa dzīvojamās ēkas ārējās vides pielāgošanu, ja tiek veikta ārējas vides pielāgošana;
; | ||
. |
Pabalsta pieprasītājs apliecina, ka darbi vides pielāgošanai ir veikti un pilnībā pabeigti un apņemas:
uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību;
bez Dienesta rakstveida piekrišanas nepārdot, nenodot trešajai personai lietošanā tehniskos palīglīdzekļus, pandusu, pacēlāju;
atļaut Dienesta pārstāvim apsekot dzīvesvietu, lai konstatētu mājokļa vides pielāgojuma esamību un to funkcionalitāti
___.____.________. | Iesniedzēja paraksts: | ||
Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, kontaktinformācija un cita informācija, ko Jūs sniedziet savā dokumentā) apstrādes mērķis – nodrošināt Saulkrastu novada pašvaldības kompetencē esoša jautājuma, ko Jūs minat savā dokumentā, izskatīšanu. Nepieciešamības gadījumā var tikt iegūta informācija no citām sistēmām, lai izskatītu jautājumu.
Personas datu saņēmēji – attiecīgās Saulkrastu novada pašvaldība un/vai valsts pārvaldes iestādes un/vai struktūrvienības, pašvaldības kapitālsabiedrības, kuru kompetencē ietilpst saņemtā dokumenta izskatīšana.
Tiesiskais pamats Jūsu personas datu apstrādei ir pārzinim tiesību aktos noteikto juridisko pienākumu izpilde, kā arī Iesniegumu likuma 2. panta pirmā daļa.
Jūsu personas dati tiks glabāti atbilstoši Arhīva likumam.
Informējam, ka Jums kā datu subjektam ir tiesības:
1. pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, iesniedzot pamatojumu Jūsu lūgumam, likumā noteiktajos gadījumos lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret apstrādi;
2. iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā.
3. Ar Saulkrastu novada Privātuma politiku Jūs varat iepazīties www.saulkrasti.lv
Sadaļas nosaukums | Sadaļas paskaidrojums |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma spēkā stāšanos Saulkrastu novada pašvaldības teritorijā ietilpst Saulkrastu pagasts, Saulkrastu pilsēta un Sējas pagasts. Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkts cita starpā noteic, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Saulkrastu novada domes saistošo noteikumu projekts "Kārtība, kādā personas ar kustību traucējumiem Saulkrastu novadā var saņemt pabalstu mājokļa vides pielāgošanai" izstrādāts saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 7. punktu un 43. panta trešo daļu. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Noteikumu projekts nosaka pabalsta mājokļa vides pielāgošanai apmēru, pieprasīšanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību vides pieejamības nodrošināšanai personām ar kustību traucējumiem, kuras pārvietojas ratiņkrēslā. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Pašvaldības budžetā ir plānoti līdzekļi saistošo noteikumu izpildei. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Noteikumu izpildi un piemērošanu nodrošina Saulkrastu novada Sociālais dienests. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav attiecināms. |