Tiesību akts: zaudējis spēku
Attēlotā redakcija: 18.03.2022. - 31.12.2022. / Vēsturiskā
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 12/2021

Saulkrastos 2021. gada 16. jūnijā
Pašvaldības aģentūras "Saulkrastu veselības un sociālās aprūpes centra" nolikums

(Saistošo noteikumu nosaukums grozīts ar Saulkrastu novada domes 23.02.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. SN 15/2022)

Apstiprināti Saulkrastu novada domes
2021. gada 16. jūnija sēdē
(prot. Nr. 11/2021 § 14)

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma
2. panta otro daļu un 16. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības aģentūras "Saulkrastu veselības un sociālās aprūpes centra" (turpmāk – Aģentūra) izveidošanas mērķi, uzdevumus un funkcijas, tiesības, struktūru un pārvaldi, darbības pārraudzību, atbildīgās amatpersonas kompetenci, Aģentūras mantu un finansēšanas kārtību, kā arī administratīvo aktu izdošanas un apstrīdēšanas kārtību.

(Grozīts ar Saulkrastu novada domes 23.02.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. SN 15/2022)

2. Aģentūra ir Saulkrastu novada Domes (turpmāk – Dome) pārraudzībā esoša pašvaldības iestāde, kas veic no pašvaldības funkcijām izrietošu pārvalde uzdevumu – kuras darbības mērķis ir nodrošināt Saulkrastu novada iedzīvotājiem veselības un sociālās aprūpes pieejamību un veicināt iedzīvotāju veselīgu dzīvesveidu saskaņā ar ārējiem tiesību normatīvajiem aktiem.

3. Aģentūra savā darbībā ievēro Publisko aģentūras likumu, Ārstniecības likumu, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Domes lēmumus un noteikumus, kā arī citus ārējos normatīvos aktus, kas reglamentē ārstniecības un sociālo pakalpojumu sniedzēju darbību.

4. Aģentūrai ir savs zīmogs ar pašvaldības ģerboņa attēlu, un pilnu Aģentūras nosaukumu, noteikta parauga veidlapa un norēķinu konts kredītiestādē.

5. Aģentūras juridiskā adrese un atrāšanās vieta – Ainažu 34, Saulkrasti, Saulkrastu novads, LV-2160

6. Aģentūras pilnais nosaukums: Pašvaldības aģentūra "Saulkrastu veselības un sociālās aprūpes centrs".

II. Aģentūras uzdevumi un funkcijas

7. Aģentūras uzdevums ir realizēt likumā "Par pašvaldībām", Ārstniecības likumā, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un citos normatīvajos aktos Domei noteiktos pienākumus veselības un sociālās aprūpes jomā un veselīga dzīves veida veicināšanā.

8. Lai izpildītu noteiktos uzdevumus, Aģentūra atbilstoši savai kompetencei veic šādas likumos un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas:

8.1. apzina, izvērtē un analizē novada iedzīvotāju veselības stāvokli, arī infekciju un citu slimību izplatību un iedzīvotāju riska faktorus;

8.2. izstrādā veselības un sociālās aprūpes attīstības stratēģiju un gada darbības plānus;

8.3. nodrošina sadarbību ar medicīnas iestādēm;

8.4. slēdz telpu nomas līgumus

8.5. uztur darba kārtībā medicīnas iekārtas un aparatūru;

8.6. normatīvajos aktos noteiktā kārtībā slēdz līgumus ar Nacionālo Veselības dienestu;

8.7. nodrošina steidzamās medicīnas punkta darbību diennakts režīmā;

8.8. nodrošina sociālo pakalpojumu attīstību novada iedzīvotājiem, apzinātu personu loku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai;

8.9. sniedz konsultācijas, ieteikumus un citu palīdzību ieinteresētām institūcijām un personām sabiedrības veselības problēmu risināšanā;

8.10. savas kompetences ietvaros sadarbojas ar nevalstiskām organizācijām un starptautiskajām institūcijām, lai nodrošinātu savstarpēju informācijas apmaiņu un finansējumu piesaisti;

8.11. piedalās projektu izstrādē papildus finansējuma piesaistei.

III. Aģentūras struktūra, pārvalde un tiesības

9. Aģentūras darbu vada Domes iecelts direktors, kas rīkojas saskaņā ar Publisko aģentūru likumā un citos normatīvajos aktos noteikto, kā arī šajā Nolikumā minētajiem noteikumiem.

10. Aģentūras direktors;

10.1. vada un organizē Aģentūras darbu un nodrošina tās darbības nepārtrauktību atbilstoši Aģentūras izstrādātai un Domes apstiprinātai Aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijai, apstiprinātajam budžetam un kārtējā gada darbības plānam;

10.2. nodrošina Aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas, kārtējā gada darbības plāna un kārtējā gada budžeta projekta izstrādi un to iesniegšanu noteiktajā termiņā Domei;

10.3. sniedz pārskatu Domei par vidēja termiņa darbības stratēģijas un kārtējā gada darba plāna izpildi;

10.4. nodrošina Aģentūras darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju izpildi;

10.5. bez īpaša pilnvarojuma rīkojas ar Aģentūras mantu un finanšu līdzekļiem, pārstāv Aģentūru Valsts un pašvaldību institūcijās, sabiedrības (uzņēmumos), attiecībās ar ārvalstu un starptautisko institūciju pārstāvjiem, fiziskām un juridiskām personām Aģentūras kompetencē esošajos jautājumos;

10.6. nosaka Aģentūras struktūru un štatu sarakstu, kā arī darbinieku atalgojumu Domes apstiprinātā Aģentūras darba samaksas fonda ietvaros;

10.7. nodrošina Aģentūras darbības tiesiskumu un Aģentūras resursu lietderīgu izmantošanu;

10.8. sniedz Domes ieceltai atbildīgajai personai par Aģentūras darbības pārraudzību amatpersonai visu nepieciešamo informāciju un priekšlikumus jautājumos, kas saistīti ar Aģentūras kompetencē esošo jautājumu risināšanu;

10.9. nodrošina Aģentūras grāmatvedības uzskaiti un pārskata par finanšu resursu izlietojumu sagatavošanu un iesniegšanu Domei atbilstoši Publisko aģentūru likumā, likumā "Par budžetu un finanšu vadību" un likumā "Par grāmatvedību" noteiktajām prasībām. Nodrošina Aģentūras publiskā pārskata sagatavošanu un publicēšanu;

10.10. atbilstoši savai kompetencei izdod rīkojumus, kas saistoši Aģentūras darbiniekiem;

10.11. slēdz darba un saimnieciskos līgumus, izsniedz pilnvaras, apstiprina darbinieku amata aprakstus;

10.12. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodrošina informāciju par Aģentūras darbību veselības aprūpes jautājumos.

11. Lai izpildītu noteiktās funkcijas, Aģentūrai ir tiesības:

11.1. pieprasīt un saņemt no Saulkrastu pašvaldības un valsts institūcijām, kā arī citām institūcijām, organizācijām un komercsabiedrībām Aģentūras uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;

11.2. atbilstoši Domes apstiprinātajiem publisko pakalpojumu izcenojumiem iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem;

11.3. saskaņā ar normatīvajiem aktiem rīkoties ar Aģentūras valdījumā esošo pašvaldības mantu un mantu, kuru Aģentūra iegādājusies darbības nodrošināšanai;

11.4. atbilstoši kompetencei sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, fiziskām un juridiskām personām, kā arī ar ārvalstu institūcijām;

11.5. organizēt sanāksmes, veselības dienas, seminārus un citus pasākumus, lai risinātu jautājumus, kas saistīti ar veselības un sociālo aprūpi.

IV. Domes kompetence Aģentūras pārraudzībā

12. Aģentūras darbības pārraudzībai Dome veic šādus pasākumus:

12.1. apstiprina Aģentūras darbības un attīstības stratēģiju, gada darbības plānu un gada budžetu;

12.2. pieņem darbā un atbrīvo no darba Aģentūras direktoru, kā arī nosaka viņa amatalgu;

12.3. ieceļ par Aģentūras darbības uzraudzību atbildīgo amatpersonu;

12.4. lemj par Aģentūras izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu;

12.5. lemj par Aģentūras nolikuma grozījumiem un papildinājumiem;

12.6. lemj par finanšu līdzekļu piešķiršanu Aģentūrai;

12.7. lemj par Domes mantas nodošanu Aģentūras valdījumā;

12.8. lemj par kredītu ņemšanu;

12.9. lemj par Aģentūras sniedzamajiem publiskajiem pakalpojumiem un to izcenojumiem;

12.10. novērtē Aģentūras darbības rezultātus;

12.11. atceļ Aģentūras direktora prettiesiskus lēmums.

13. Dome, izņemot šīs nodaļas 12. punktā minētos pasākumus, nedrīkst ar tiešiem lēmumiem iejaukties Aģentūras darbā.

14. Domei, savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Aģentūras darbību.

VI. Domes ieceltās atbildīgās amatpersonas kompetence Aģentūras darbības pārraudzībā

15. Aģentūra nodota Saulkrastu novada pašvaldības izpilddirektora vai viņa norīkotas personas pārraudzībā.

16. Atbildīgajai personai ir šādi pienākumi:

16.1. sniegt Domei atzinumu par Aģentūras direktora izstrādāto Aģentūras darbības un attīstības stratēģiju;

16.2. sniegt Domei atzinumu par Aģentūras direktora Aģentūras gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžeta projektu;

16.3. sniegt Domei atzinumu par Aģentūras kārtējo un gada pārskatu, kā arī par Aģentūras darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu;

16.4. sniegt Domei priekšlikumus attiecībā uz Aģentūras direktora darbības novērtēšanu;

16.5. Domes uzdevumā pieprasīt no Aģentūras direktora informāciju Aģentūras darbības jautājumos un izvērtēt to;

16.6. Izskatīt sūdzības par Aģentūras darbību un sniegt priekšlikumus Domei attiecībā uz nepieciešamo rīcību.

17. Atbildīgajai amatpersonai nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties Aģentūras darbībā.

18. Atbildīgajai amatpersonai savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Aģentūras darbu.

V. Aģentūras manta

19. Aģentūras manta ir Saulkrastu novada pašvaldības īpašumā esošā nekustamā un kustamā manta, kas nodota Aģentūras valdījumā, kā arī tās darbības laikā iegādātā manta.

20. Aģentūra pārvalda tai nodoto nekustamo īpašumu, nodrošinot īpašuma saglabāšanu, apkopi, remontu, sedzot izdevumus no sava budžeta.

21. Telpu remontu, pārbūvi vai pārplānošanu Aģentūra var veikt tikai pēc rakstiskas saskaņošanas ar Domi.

22. Aģentūra ir tiesīga iznomāt tās valdījumā nodotās un Aģentūras neizmantotās telpas trešajām personām. Līdzekļus, kas iegūti no šo telpu iznomāšanas izmanto telpu remontam un uzturēšanai.

23. Par komunālajiem pakalpojumiem Aģentūra patstāvīgi slēdz līgumus tieši ar attiecīgo pakalpojumu sniedzējiem un par saņemtajiem pakalpojumiem norēķinās tieši ar pakalpojumu sniedzējiem.

24. Aģentūrai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti kustamās mantas atsavināšanas rezultātā tiek ieskaitīti Aģentūras budžetā.

25. Tiesiskajās attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām Aģentūras atbild ar tās valdījumā nodoto mantu un mantu, kuru Aģentūra iegādājusies savas darbības nodrošināšanai.

VI. Aģentūras finansēšanas kārtība

26. Aģentūra tiek finansēta no pašvaldības budžeta dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem par Aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem, ar projektiem piesaistītajiem līdzekļiem, no ziedojumiem. dāvinājumiem un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.

27. Gada beigās Aģentūras kontā esošo līdzekļu atlikums, kas radies no Aģentūras visu veidu ieņēmumiem, izņemot pašvaldības budžeta dotācijas, ja tas nepārsniedz gada laikā faktiski saņemto līdzekļa apjomu paliek Aģentūras rīcībā un tiek izlietots nākamajā gadā.

28. Aģentūra likumā "Par budžetu un finanšu vadību" noteiktajā kārtībā ar Domes atļauju ir tiesīga ņemt aizņēmumus un slēgt līzinga līgumus. Pirms Domes lēmuma par minētajiem darījumiem Aģentūra sagatavo dokumentāciju un saskaņo ar Domes finanšu komiteju.

29. Aģentūra norēķinu kontu atvēršanu Latvijas Republikas kredītiestādēs saskaņo ar Domi.

VII. Administratīvo aktu izdošanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību

30. Aģentūras darbinieku faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Aģentūras direktoram.

31. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Domē, Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis
18.03.2022