Tiesību akts: zaudējis spēku
Attēlotā redakcija: 01.01.2023. - 31.12.2023. / Vēsturiskā
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Gulbenes novada domes 2023. gada 21. decembra saistošos noteikumus Nr. 24 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums".
Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 25

Gulbenē 2013. gada 31. oktobrī (prot. Nr. 17, 7. §)
Gulbenes novada pašvaldības nolikums
Izdoti, pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām"
21. panta pirmās daļas 1. punktu un 24. pantu
(Grozīts ar Gulbenes novada domes 25.05.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 7)
I. PAŠVALDĪBAS TERITORIĀLAIS IEDALĪJUMS, PAŠVALDĪBAS  DOMES UN ADMINISTRĀCIJAS STRUKTŪRA

1. Gulbenes novada pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:

1.1. novada pilsēta – Gulbene;

1.2. novada pagasti – Beļavas, Daukstu, Druvienas, Galgauskas, Jaungulbenes, Lejasciema, Litenes, Lizuma, Līgo, Rankas, Stāmerienas, Stradu, Tirzas.

2. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta pašvaldības lēmējinstitūcija – Gulbenes novada dome (turpmāk tekstā – dome), kas pieņem lēmumus; nosaka pašvaldības institucionālo struktūru; lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi; izstrādā un izpilda pašvaldības budžetu. Pašvaldības dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.

3. Dome sastāv no 15 deputātiem.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 30.06.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 18)

4. Lai nodrošinātu savu darbību un izstrādātu domes lēmumprojektus, dome no pašvaldības deputātiem ievēl:

4.1. finanšu komiteju 7 locekļu sastāvā;

4.2. sociālo un veselības jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā;

4.3. izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā;

4.4. attīstības un tautsaimniecības komiteju 7 locekļu sastāvā.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 22.12.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 27)

5. Pašvaldības dome ir izveidojusi šādas iestādes:

5.1. Gulbenes novada pašvaldības administrācija.

5.2. Gulbenes novada Gulbenes pilsētas pārvalde.

5.3. Gulbenes novada Beļavas pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.3.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.3.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25);

5.3.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25);

5.3.4. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.3.5. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.4. Gulbenes novada Daukstu pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.4.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.4.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.4.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.4.5. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.4.6. Daukstu feldšeru – vecmāšu punkts;

5.4.7. Staru feldšeru – vecmāšu punkts;

5.4.8. Krapas sociālo pakalpojumu punkts.

5.5. Gulbenes novada Druvienas pagasta pārvalde, kuras sastāvā šādas struktūrvienības:

5.5.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.5.2. Druvienas feldšeru – vecmāšu punkts;

5.5.3. Druvienas Vecā skola – muzejs;

5.5.4. Druvienas latviskās dzīves ziņas centrs;

5.5.5. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.6. Gulbenes novada Galgauskas pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.6.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.6.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.6.3. Galgauskas feldšeru – vecmāšu punkts.

5.7. Gulbenes novada Jaungulbenes pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.7.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.7.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.7.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.8. Gulbenes novada Lejasciema pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.8.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.8.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.8.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.8.4. Lejasciema kultūrvēsturiskā mantojuma un tradīciju centrs;

5.8.5. Lejasciema veco ļaužu māja;

5.8.6. (svītrots no 01.01.2019. ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18).

5.9. Gulbenes novada Litenes pagasta pārvalde, kuras sastāvā šādas struktūrvienības:

5.9.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.9.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.10. Gulbenes novada Lizuma pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.10.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.10.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.10.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22).

5.11. Gulbenes novada Līgo pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.11.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.11.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.11.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2).

5.12. Gulbenes novada Rankas pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.12.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.12.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.12.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.12.4. (svītrots no 01.01.2019. ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18);

5.12.5. Rankas pagasta kultūrvēsturiskā mantojuma centrs;

5.12.6. (svītrots ar Gulbenes novada domes 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25).

5.13. Gulbenes novada Stāmerienas pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.13.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.13.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.13.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.13.4. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.13.5. Stāmerienas veco ļaužu mītne "Saulstari".

5.14. Gulbenes novada Stradu pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.14.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.14.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.14.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25);

5.14.4. (svītrots ar Gulbenes novada domes 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25);

5.14.5. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.14.6. (svītrots no 01.01.2019. ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18).

5.15. Gulbenes novada Tirzas pagasta pārvalde, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.15.1. (svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29);

5.15.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2);

5.15.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

5.15.4. Tirzas pagasta novadpētniecības krātuve.

5.16. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

5.17. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.18. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

5.19. Gulbīša pamatskola.

5.20. Lejasciema pamatskola.

5.21. Lizuma pamatskola.

5.22. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 27.08.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 27)

5.23. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.24. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18)

5.25. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.26. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.27. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18)

5.28. Rankas pamatskola.

5.29. Stāķu pamatskola.

5.30. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.31. Tirzas pamatskola.

5.32. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

5.33. Sveķu pamatskola.

5.34. Gulbenes Mūzikas skola.

5.35. Gulbenes Mākslas skola.

5.36. Gulbenes novada Bērnu un jaunatnes sporta skola.

5.37. Gulbenes 1. pirmsskolas izglītības iestāde.

5.38. Gulbenes 2. pirmsskolas izglītības iestāde "Rūķītis".

5.39. Gulbenes 3. pirmsskolas izglītības iestāde "Auseklītis".

5.40. Jaungulbenes pirmsskolas izglītības iestāde "Pienenīte".

5.41. Lejasciema pirmsskolas izglītības iestāde "Kamenīte".

5.42. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 27.07.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 8)

5.43. Stāķu pirmsskolas izglītības iestāde.

5.44. Rankas pirmsskolas izglītības iestāde "Ābelīte".

5.45. Gulbenes novada bibliotēka, kuras sastāvā ir struktūrvienības: "Beļavas pagasta bibliotēka", "Daukstu pagasta bibliotēka", "Daukstu pagasta Staru bibliotēka", "Druvienas pagasta bibliotēka", Galgauskas pagasta bibliotēka", "Jaungulbenes pagasta bibliotēka", "Lejasciema pagasta bibliotēka", "Litenes pagasta bibliotēka", "Lizuma pagasta bibliotēka", "Līgo pagasta bibliotēka", "Rankas pagasta Gaujasrēveļu bibliotēka", "Rankas pagasta bibliotēka", "Stāmerienas pagasta bibliotēka", "Stāmerienas pagasta Kalnienas bibliotēka", "Stradu pagasta bibliotēka", "Stradu pagasta Stāķu bibliotēka", "Tirzas pagasta bibliotēka".

5.46. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

5.47. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

5.48. Gulbenes labiekārtošanas iestāde, kuras sastāvā ir struktūrvienības:

5.48.1. Gulbenes pilsētas sabiedriskā tualete;

5.48.2. kapi Miera ielā 12, Gulbenē;

5.48.3. kapi Miera ielā 14, Gulbenē;

5.48.4. kapi "Tanslavas" Daukstu pagasts, Gulbenes novads.

5.49. Gulbenes novada sociālais dienests, kura sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.49.1. sociālā dzīvojamā māja "Blomīte";

5.49.2. Gulbenes veco ļaužu dzīvojamā māja;

5.49.3. Grupu māja;

5.49.4. Dienas aprūpes centrs;

5.49.5. Specializētās darbnīcas;

5.49.6. Ģimenes atbalsta centrs "Saule".

5.50. Gulbenes novada sociālās aprūpes centrs "Siltais", kura sastāvā ir struktūrvienība "Dzērves".

5.51. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.52. Gulbenes novada vēstures un mākslas muzejs.

5.53. Gulbenes novada jauniešu centrs "Bāze", kura sastāvā šādas struktūrvienības: Lejasciema jauniešu centrs "Pulss", Rankas pagasta jauniešu iniciatīvas centrs "B.u.M.s." un Stradu jauniešu centrs.

5.54. Gulbenes novada būvvalde.

5.55. Gulbenes novada dzimtsarakstu nodaļa.

5.56. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.57. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.58. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.59. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.60. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.61. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2)

5.62. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19)

5.63. Gulbenes novada pašvaldības policija.

5.64. Gulbenes novada bāriņtiesa.

5.65. Gulbenes novada sociālās aprūpes centrs "Jaungulbenes Alejas".

5.66. Gulbenes novada pirmsskolas izglītības iestāde "Ābolīši".

5.67. Gulbenes novada Kultūras pārvalde, kuras sastāvā ir struktūrvienības: Gulbenes kultūras centrs, Beļavas tautas nams, Ozolkalna kultūras un sporta centrs "Zīļuks", Staru kultūras nams, Druvienas kultūras nams, Galgauskas kultūras nams, Jaungulbenes tautas nams, Lejasciema kultūras nams, Litenes tautas nams, Lizuma kultūras nams, Līgo kultūras nams, Rankas kultūras nams, Stāmerienas tautas nams, Kalnienas tautas nams un Tirzas kultūras nams.

5.68. Gulbenes novada Sporta pārvalde.

5.69. Gulbenes novada Izglītības pārvalde.

5.70. Gulbenes novada vidusskola, kuras sastāvā ir šādas struktūrvienības:

5.70.1. internāts;

5.70.2. Gulbenes stadions;

5.70.3. Tehniskais jaunrades centrs.

5.71. Gulbenes novada vēlēšanu komisija.

Šo iestāžu nolikumus apstiprina pašvaldības dome. Pagastu un pilsētas pārvalžu nolikumos tiek norādītas to pārraudzībā esošās attiecīgās administratīvās vienības iestādes.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29; 27.11.2014. saistošajiem noteikumiem Nr. 24; 29.01.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 3; 28.05.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 19; 27.08.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 26.01.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 2; 25.05.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 7; 27.07.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 8; 26.10.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18; 29.08.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 19; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 25.03.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 25.11.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 30.06.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 13; 29.09.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 18; 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25)

6. Domes padotībā ir Gulbenes novada pašvaldības aģentūra "Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs, kuras sastāvā ir struktūrvienības: "Stāmerienas pils" un "Izglītojošs un interaktīvs centrs "Dzelzceļš un Tvaiks".

(Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošo noteikumu Nr. 6 redakcijā, kas grozīta ar 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

7. Gulbenes novada pašvaldības administrācija (turpmāk – pašvaldības administrācija) ir pašvaldības iestāde, kas nodrošina domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, un tā sastāv no:

7.1. Kancelejas nodaļas ar struktūrvienību "Gulbenes novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs";

7.2. Attīstības un iepirkumu nodaļas;

7.3. Finanšu nodaļas;

7.4. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.06.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 13);

7.5. Informācijas tehnoloģiju kompetences centra;

7.6. Īpašumu pārraudzības nodaļas;

7.7. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22);

7.8. atsevišķiem speciālistiem;

7.9. (svītrots ar Gulbenes novada domes 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5);

7.10. Juridiskās un personālvadības nodaļas.

7.11. (svītrots ar Gulbenes novada domes 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

Pašvaldības administrācija darbojas uz domes apstiprināta nolikuma pamata. Pašvaldības administrācijas struktūrvienības darbojas, pamatojoties uz pašvaldības administrācijas nolikumu un pašvaldības izpilddirektora (administrācijas vadītāja) apstiprinātiem pašvaldības administrācijas struktūrvienību nolikumiem.

(Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošo noteikumu Nr. 6 redakcijā, kas grozīta ar 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24; 25.11.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5; 30.06.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 13)

8. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās pašvaldības kapitālsabiedrībās:

8.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Gulbenes autobuss";

8.2. SIA "Gulbenes Energo Serviss";

8.3. (svītrots ar Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 34)

(Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošo noteikumu Nr. 18 redakcijā, kas gozīta ar Gulbenes novada domes 29.09.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 18)

9. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās privātajās un publiski privātajās kapitālsabiedrībās:

9.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Gulbenes-Alūksnes bānītis";

9.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "AP Kaudzītes";

9.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienība".

(Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošo noteikumu Nr. 18 redakcijā)

10. Pašvaldība ir dalībnieks šādās biedrībās (nodibinājumos):

10.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība";

10.2. biedrība "Sateka";

10.3. biedrība "Latvijas pilsētu savienība";

10.4. biedrība "Latvijas izpilddirektoru asociācija";

10.5. biedrība "Latvijas bāriņtiesu asociācija";

10.6. biedrība "Latvijas Piļu un muižu asociācija";

10.7. Eiropas Reģionālā attīstības biedrība;

10.8. (svītrots ar Gulbenes novada domes 26.10.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 11);

10.9. biedrība "Gulbenes buki";

10.10. biedrība "Gulbenes Kikboksa. Spēkavīru. Pauerliftinga." Sporta klubs;

10.11. nodibinājums "Gulbenes Olimpiskais centrs";

10.12. biedrība "Reģionālo attīstības centru apvienība";

10.13. biedrība "Gaujas ilgtspējīgās attīstības biedrība";

10.14. biedrība "Vidzemes Tūrisma asociācija";

10.15. biedrība "Latvijas Zaļo ceļu asociācija".

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 29.01.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 3; 27.08.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

11. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem vai attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem izveido šādas komisijas:

11.1. vēlēšanu komisiju 7 cilvēku sastāvā;

11.2. administratīvo komisiju 6 cilvēku sastāvā;

11.3. dzīvesvietas reģistrācijas un anulācijas komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.4. iepirkuma komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.5. civilās aizsardzības komisiju 15 cilvēku sastāvā;

11.6. sabiedriskā transporta komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.7. autoceļu (ielu) fonda komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.8. (svītrots ar Gulbenes novada domes 25.11.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 27);

11.9. sporta komisiju 9 cilvēku sastāvā;

11.10. pedagoģiski medicīnisko komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.11. apbalvošanas komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.12. (svītrots ar Gulbenes novada domes 29.01.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 3);

11.13. īpašuma novērtēšanas un izsoļu komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.14. vides aizsardzības jautājumu komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.15. interešu izglītības programmu izvērtēšanas un valsts mērķdotācijas un pašvaldības dotācijas finansējuma sadales komisija 5 cilvēku sastāvā;

11.16. kultūras komisiju 9 cilvēku sastāvā;

11.17. (svītrots ar Gulbenes novada domes 27.07.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 8);

11.18. tūrisma komisiju 11 cilvēku sastāvā;

11.19. interešu un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.20. lauksaimniecības zemes darījumu izvērtēšanas komisiju 5 cilvēku sastāvā;

11.21. (svītrots ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6);

11.22. medību koordinācijas komisija;

11.23. Gulbenes novada stipendiju piešķiršanas komisija 7 cilvēku sastāvā;

11.24. Mantas iznomāšanas komisija 7 cilvēku sastāvā;

11.25. Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstības veicināšanas komisija 5 cilvēku sastāvā;

11.26. ētikas komisiju 5 cilvēku sastāvā.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 27.11.2014. saistošajiem noteikumiem Nr. 24; 29.12.2014. saistošajiem noteikumiem Nr. 26; 29.01.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 3; 27.08.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 08.10.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 30; 09.02.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 3; 27.07.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 8; 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18; 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 30.12.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 34; 25.02.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 3; 30.06.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 18; 25.11.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 27; 24.11.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 25)

12. Komisiju darbību reglamentē normatīvie akti un/vai pašvaldības domes apstiprināts nolikums. Nolikumā norāda:

12.1. komisijas izveidošanas kārtību;

12.2. komisijas priekšsēdētāja un priekšsēdētāja vietnieka, ja tāds ir, tiesības un pienākumus;

12.3. komisijas kompetenci;

12.4. komisijas organizatoriskās un tehniskās apkalpošanas kārtību;

12.5. citus jautājumus, kurus pašvaldības dome uzskata par svarīgiem.

13. Dome var lemt par citu komisiju un darba grupu izveidošanu atsevišķu pašvaldības uzdevumu veikšanai. Šādas komisijas un darba grupas tiek izveidotas noteiktu uzdevumu veikšanai uz noteiktu laiku, bet ne ilgāku par vienu kalendāro gadu. Izveidotās komisijas un darba grupas darbojas uz pašvaldības domes apstiprināta nolikuma pamata.

(Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošo noteikumu Nr. 29 redakcijā)

II. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA, PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKA, PAŠVALDĪBAS IZPILDDIREKTORA UN IESTĀŽU VADĪTĀJU PILNVARAS

(Nodaļas nosaukums Gulbenes novada domes 28.10.2021. saistošo noteikumu Nr. 24 redakcijā)

14. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs. Domes priekšsēdētājs:

14.1. vada domes darbu, koordinē jautājumu izskatīšanu komitejās;

14.2. pārstāv pašvaldību attiecībās ar valsti un citām pašvaldībām;

14.3. atbild par pašvaldības budžeta līdzekļu izlietojumu;

14.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv domi tiesā;

14.5. domes vārdā izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus šajā nolikumā noteiktajā kārtībā;

14.6. vada finanšu komitejas darbu;

14.7. dod saistošus rīkojumus pašvaldības administrācijas darbiniekiem;

14.8. atver un slēdz kontus kredītiestādēs;

14.9. ierosina jautājumu izskatīšanu domē un komitejās;

14.10. virza izskatīšanai domes sēdēs valsts iestāžu amatpersonu iesniegumus;

14.11. atbild par tiesas spriedumu izpildi lietās, kurās viena no pusēm ir dome;

14.12. var ierosināt attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošo vietējo valsts pārvaldes iestāžu vadītāju vai šo iestāžu amatpersonu atlaišanu no ieņemamā amata, pašvaldības iestāžu vadītāju iecelšanu amatos vai atbrīvošanu no amata;

14.13. nodrošina civilās aizsardzības uzdevumu izpildi;

14.14. sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem;

14.15. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam domes priekšsēdētājam;

14.16. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta lēmumos, attiecīgās pašvaldības nolikumā un domes lēmumos.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29; 30.06.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 13)

15. Domes priekšsēdētājam ir viens vietnieks. Domes priekšsēdētāja vietnieks:

15.1. pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā, kā arī pilda citus pienākumus likumā paredzētajos gadījumos;

15.2. koordinē komisiju darbību;

15.3. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas savu pienākumu un tiesību realizācijai, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas, iestāžu, uzņēmumu, pieaicinātos speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

15.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv domi tiesā;

15.5. darbojas domes pretkorupcijas pasākumu un pašvaldības darba atklātības uzlabošanas, interešu konflikta novēršanas un ētikas noteikumu ievērošanas jomā;

15.6. pārrauga sociālās palīdzības un pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem;

15.7. koordinē novada bāriņtiesu, dzimtsarakstu nodaļas darbību un sadarbību ar citām novada iestādēm;

15.8. veic citus domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.

16. Pašvaldības izpilddirektors šajā nolikumā noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par pašvaldības iestāžu darbu. Pašvaldības izpilddirektors:

16.1. pilda likumā "Par pašvaldībām" noteiktos pienākumus;

16.2. (svītrots ar Gulbenes novada domes 25.11.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 27);

16.3. vada un atbild par pašvaldības administrācijas darbu, nodrošinot tās funkciju un uzdevumu izpildi;

16.4. apstiprina pašvaldības administrācijas darbinieku amatu sarakstu;

16.5. pieņem darbā, atbrīvo no darba domes administrācijas darbiniekus, apstiprina darbinieku amatu aprakstus, kā arī realizē citus darba devēja pienākumus un tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

16.6. apstiprina pašvaldības administrācijas struktūrvienību (nodaļu) nolikumus un izdod citus iekšējos normatīvos dokumentus;

16.7. organizē domes lēmumu izpildi un ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus domes pastāvīgajās komitejās;

16.8. organizē teritorijas attīstības programmas, teritorijas plānojuma, gada un publiskā pārskata, kā arī budžeta projektu izstrādi;

16.9. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu un kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizāciju vai likvidēšanu;

16.10. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu lēmumu atcelšanu;

16.11. ierosina domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata iestāžu vadītājus;

16.12. nosaka pašvaldības administrācijas darba laiku, saskaņojot to ar domes priekšsēdētāju;

16.13. slēdz darba līgumus ar pakļautībā esošo iestāžu vadītājiem, kā arī izdod saistošus rīkojumus;

16.14. saskaņo pakļautībā esošo iestāžu darbinieku amatu sarakstus;

16.15. izsniedz licences, atļaujas, rakstiskus saskaņojumus un piekrišanas komercdarbības veikšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā domes normatīvajos aktos noteiktos gadījumos;

16.16. izsniedz atļaujas vai saskaņo publiska pasākuma rīkošanu (tai skaitā sapulces, piketi un gājieni) un saskaņo pirotehnisko izstrādājumu demonstrēšanas plānu un programmu;

16.17. atver un slēdz kontus kredītiestādēs;

16.18. domes apstiprinātā budžeta ietvaros rīkojas ar pašvaldības finanšu resursiem, veic citus saimnieciskus darījumus ar juridiskajām un fiziskajām personām. Dod atļauju atsavināt un norakstīt pašvaldības kustamo mantu ar atlikušo vērtību līdz 1500,00 euro;

16.19. slēdz līgumus apstiprinātā budžeta ietvaros, izdod pilnvaras pašvaldības administrācijas darbiniekiem un iestāžu vadītājiem saimniecisko jautājumu risināšanai;

16.20. organizē pašvaldības administrācijas funkciju veikšanai nepieciešamo ieņēmumu-izdevumu tāmju izstrādāšanu;

16.21. ir tiesīgs pašvaldības ikdienas funkciju veikšanai izveidot un likvidēt darba grupas;

16.22. veic citus pienākumus, kas noteikti ar likumiem, Ministru kabineta noteikumiem, domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku rīkojumiem.

(Gulbenes novada domes 28.10.2021. saistošo noteikumu Nr. 24 redakcijā)

16.(Svītrots ar Gulbenes novada domes 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

16.2 (Svītrots ar Gulbenes novada domes 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

17. Iestāžu vadītāju pilnvaras un kompetence tiek noteiktas katras iestādes nolikumā.

18. Pēc kārtējām pašvaldības domes vēlēšanām un pašvaldības domes priekšsēdētāja amata zaudēšanas gadījumā, domes priekšsēdētājs nodrošina un izpilddirektors organizē dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam pašvaldības domes priekšsēdētājam. Divu nedēļu laikā tiek sastādīts nodošanas-pieņemšanas akts, ko paraksta pilnvaras zaudējušais domes priekšsēdētājs, jaunais domes priekšsēdētājs, izpilddirektors un pašvaldības administrācijas Finanšu nodaļas pārstāvis.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

19. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks un citas vēlētas pašvaldības amatpersonas, kā arī izpilddirektors un citi pašvaldības administrācijas darbinieki saņem atlīdzību par savu pienākumu pildīšanu saskaņā ar "Gulbenes novada domes, domes administrācijas, iestāžu un to struktūrvienību amatpersonu un darbinieku atlīdzības nolikums".

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 28.10.2021. saistošajiem  noteikumiem Nr. 24)

III. DOMES PASTĀVĪGO KOMITEJU KOMPETENCE, TO DARBA ORGANIZĀCIJA UN NODROŠINĀJUMS

20. Vēlot komiteju locekļus, priekšroka tiek dota principam, ka deputāts izvēlas komiteju atbilstoši interesēm un vēlmēm. Ja domstarpību gadījumā šo principu nav iespējams ievērot, komitejās ievēl pēc proporcionalitātes principa.

21. Lēmumu projektus, kas saistīti ar finansiālajiem jautājumiem, nodod izskatīšanai finanšu komitejai. Finanšu komiteja:

21.1. nodrošina pašvaldības budžeta projekta izstrādāšanu, izskata citu pastāvīgo komiteju sagatavotos budžeta projekta priekšlikumus un iesniedz tos izskatīšanai domes sēdē;

21.2. sniedz atzinumu par budžeta projektu, tajā izdarāmajiem grozījumiem, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;

21.3. sniedz atzinumu par projektiem, kas saistīti ar finanšu resursu izlietošanu, kā arī par domes lēmumu projektiem, ja šo lēmumu realizācija saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā;

21.4. sniedz priekšlikumus par pašvaldību īpašumu apsaimniekošanu;

21.5. sniedz atzinumus par pašvaldības nekustamo īpašumu atsavināšanu;

21.6. savas kompetences ietvaros izskata amatpersonu, iestāžu, valžu, komisiju, darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;

21.7. sniedz atskaiti domei par pašvaldības budžeta izpildi, iesniedzot informāciju par līdzekļu izlietojumu līdz 1. jūnijam, 1. oktobrim un 1. janvārim.

21.8. pēc deputātu rakstiska pieprasījuma, atbilstoši Valsts kases noteiktajai formai, izsniedz ikmēneša atskaiti par budžeta izpildi;

21.9. izstrādā gada pārskata projektu.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 29.11.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 18)

22. Sociālo un veselības jautājumu komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus:

22.1. par sociālo palīdzību;

22.2. par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā;

22.3. par dzīvojamo telpu izmantošanu;

22.4. par veselības aprūpi un aizsardzību;

22.5. savas kompetences ietvaros, izskata amatpersonu, iestāžu, kapitālsabiedrību, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un iesniedz tos Finanšu komitejā.

23. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus:

23.1. par izglītību, kultūru, sportu un brīvā laika nodarbībām;

23.2. savas kompetences ietvaros izskata amatpersonu, iestāžu, kapitālsabiedrību, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un iesniedz tos finanšu komitejā.

24. Attīstības un tautsaimniecības komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:

24.1. teritorijas attīstības plānu un apbūves kārtību;

24.2. zemes lietām;

24.3. īpašumu un teritorijas izmantošanu;

24.4. teritorijas apstādījumu plānošanu;

24.5. vides pārvaldes struktūru un budžeta izmantošanu attīstības mērķiem;

24.6. starptautisko sadarbību un tūrismu;

24.7. investīciju projektu sagatavošanu un realizāciju.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 22.12.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 27)

25. Domes deputātiem, pildot savus pienākumus, ir tiesības:

25.1. iepazīties ar pašvaldības administrācijas, departamentu, iestāžu, kapitālsabiedrību dokumentāciju, saņemt dokumentu norakstus, kas nepieciešami jautājumu izlemšanai komiteju sēdēs;

25.2. saņemt no pašvaldības amatpersonām, iestādēm un kapitālsabiedrībām nepieciešamos dokumentus un paskaidrojumus.

26. Domstarpību gadījumus starp pastāvīgajām komitejām, deputātiem un pašvaldības amatpersonām, iestādēm un kapitālsabiedrībām izskata domes priekšsēdētājs vai dome. Domes priekšsēdētājs izvērtē, kādos gadījumos domstarpības izskata dome.

27. Komiteju sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi mēnesī. Komiteju sēdes ir atklātas. Komitejām un tās priekšsēdētājam ir tiesības uz sēdi uzaicināt speciālistus, kuriem ir padomdevēja tiesības. Komitejas var noturēt kopīgas sēdes, ja tām ir jāizskata jautājumi, kas skar vairāku komiteju kompetenci. Komiteju priekšsēdētāji vienojas, kurš no viņiem vadīs kopīgo sēdi.

28. Komitejas sēžu norises laiku un vietu nosaka komitejas priekšsēdētājs, saskaņojot ar domes priekšsēdētāju un paziņojot attiecīgajiem pašvaldības darbiniekiem, kas veic komitejas organizatorisko un tehnisko apkalpošanu. Komiteju sēdes nedrīkst būt tajā pašā laikā, kad ir domes sēdes.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

29. Komiteju darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu nodrošina Kancelejas nodaļa:

29.1. paziņojot komitejas locekļiem par komiteju kārtējām un ārkārtas sēdēm šajā nolikumā noteiktā kārtībā;

29.2. tehniski sagatavojot dokumentus jautājumu izskatīšanai komiteju sēdēs;

29.3. nodrošinot komiteju sēžu protokolēšanu un sagatavojot komiteju sēžu protokolus;

29.4. kārtojot komiteju lietvedību, veicot dokumentu uzskaiti un nodrošinot to saglabāšanu atbilstoši lietvedības noteikumiem;

29.5. sagatavojot un izsniedzot komitejas protokolu atvasinājumus;

29.6. veicot citus uzdevumus komiteju darba tehniskai nodrošināšanai komitejas priekšsēdētāja vai viņa prombūtnes laikā vietnieka uzdevumā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

30. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu var ievēlēt komitejas priekšsēdētāja vietnieku, kas pilda komitejas priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā.

31. Komitejas priekšsēdētājs, bet viņa prombūtnes laikā priekšsēdētāja vietnieks:

31.1. vada komitejas darbu, ir atbildīgs par komitejas lēmumu un uzdevumu izpildi;

31.2. izstrādā komitejas sēdes kārtību;

31.3. sagatavo, sasauc un vada komitejas sēdes;

31.4. pārstāv komitejas viedokli domes sēdēs, komisijās un citās institūcijās;

31.5. veic citus pienākumus saskaņā ar šo nolikumu.

32. Komitejas darba kārtības projektu sagatavo Kancelejas nodaļas atbildīgais darbinieks un iesniedz komitejas priekšsēdētājam apstiprināšanai elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā. Komitejas priekšsēdētājs, apstiprinot sēdes darba kārtību, nosaka, kādas personas Kancelejas atbildīgajam darbiniekam ir papildus jāuzaicina piedalīties komitejas sēdē.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

33. Informāciju par komiteju sēžu laiku un vietu, apstiprināto komitejas darba kārtību, komitejas lēmumu projektus, atzinumus par tiem, izziņas materiālus, deputātu iesniegumus, priekšlikumus un citus komitejas sēdē skatāmos jautājumus ne vēlāk kā divas dienas pirms komitejas kārtējās sēdes un ne vēlāk kā trīs stundas pirms ārkārtas sēdes publicē elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā. Papildjautājumi izziņotajā komitejas sēdes darba kārtībā pieļaujami, ja par to iekļaušanu komitejas sēdes darba kārtībā nobalso ne mazāk kā puse klātesošo komitejas deputātu skaita."

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

33.1 Komitejas loceklis dalībai komitejas sēdē reģistrējas, izmantojot elektronisko dokumentu vadības sistēmu. Savu balsojumu par izskatāmo lēmuma projektu komitejas sēdē klātesošais komitejas loceklis apstiprina elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

33.2 Gadījumos, kad komitejas locekļiem, atrodoties klātienē komitejas sēdes norises vietā, nav tehniski iespējams nodrošināt reģistrēšanos un balsošanu elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā, komitejas priekšsēdētājs var noteikt komitejas sēdei citu reģistrēšanās un balsošanas kārtību.

(Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošo noteikumu Nr. 34 redakcijā, kas grozīta ar 25.02.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 3)

34. Komiteja var izskatīt jautājumus, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no komitejas sastāva. Komiteja pieņem lēmumus ar klātesošo locekļu balsu vairākumu. Ja, balsojot par lēmumu, balsis sadalās vienādi, izšķiroša ir komitejas priekšsēdētāja balss. Komitejas sēdes protokolu paraksta visi klātesošie komitejas locekļi.

Komiteju sēdēs ziņotājam ziņojumam par izskatāmo jautājumu tiek dotas ne vairāk kā 7 (septiņas) minūtes. Ja nepieciešams, ziņojumam atvēlēto laiku var pagarināt, ja par to nobalso klātesošo deputātu vairākums. 

Uzstājoties debatēs, katram runātājam tiek dotas ne vairāk kā 3(trīs) minūtes.

Ar komitejas sēdes darba nodrošināšanu nesaistītus video un audio ierakstus sēžu zālē var atļaut tikai komitejas priekšsēdētājs.

34.1 Likumā "Par pašvaldībām" noteiktajos gadījumos komitejas priekšsēdētājs var noteikt, ka komitejas sēdes norisei var tikt izmantota videokonference (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā).

(Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošo noteikumu Nr. 34 redakcijā)

34.2 Komitejas loceklis uzskatāms par klātesošu komitejas sēdē un ir tiesīgs piedalīties balsošanā, neatrodoties sēdes norises vietā, ja viņam ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē ar videokonferences palīdzību, ir nodrošināta elektroniskā balsošana tiešsaistē un komitejas loceklis ir elektroniski reģistrējies dalībai sēdē. Deputātam par piedalīšanos sēdē attālināti ir jāpaziņo komitejas priekšsēdētājam vismaz 30 minūtes pirms komitejas sēdes sākuma.

(Gulbenes novada domes 26.03.2020. saistošo noteikumu Nr. 10 redakcijā, kas grozīta ar 29.10.2020 saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

35. Ja uz komitejas sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tad komitejas priekšsēdētājs sasauc atkārtotu komitejas sēdi ne ātrāk kā pēc trim un ne vēlāk kā pēc septiņām dienām. Ja uz atkārtotu komitejas sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tad komitejas priekšsēdētājam par to jāpaziņo domei.

36. Komitejas locekļus var izslēgt no komitejas sastāva ar domes lēmumu, kā arī gadījumos, ja komitejas loceklis trīs reizes pēc kārtas neattaisnojošu iemeslu dēļ neierodas uz komiteju sēdēm vai citos gadījumos, kas tiek izvērtēti katrā konkrētā gadījumā.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

37. Domes deputāti var veidot deputātu frakcijas. Katrā frakcijā ir jābūt ne mazāk kā trīs domes deputātiem. Par frakcijas sastāvu tās vadība rakstiski informē domi nākošajā sēdē pēc frakcijas izveidošanas.

38. Pastāvīgo komiteju priekšsēdētājiem (un viņu vietniekiem) ar pašvaldības lēmumu var noteikt iedzīvotāju pieņemšanas laiku ne retāk kā vienu reizi mēnesī pašvaldības telpās. Attiecīgās pastāvīgās komitejas priekšsēdētājs jautājumu izskatīšanā savos pieņemšanas laikos ir tiesīgs uzaicināt jebkuru pašvaldības administrācijas darbinieku, saskaņojot ar domes priekšsēdētāju vai tā vietnieku un izpilddirektoru.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

IV. PAŠVALDĪBAS LĒMUMU PROJEKTU SAGATAVOŠANAS KĀRTĪBA UN LĪGUMU NOSLĒGŠANAS PROCEDŪRA

39. Pašvaldības iestāžu, to struktūrvienību un kapitālsabiedrību vadītāji, kā arī pastāvīgo komisiju priekšsēdētāji ir atbildīgi par viņu kompetencē esošo jautājumu sagatavošanu un iesniegšanu izskatīšanai pastāvīgajās komitejās un domes sēdē.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

40. Sagatavotos domes lēmumu projektus iesniedz Kancelejas nodaļas atbildīgajam darbiniekam, izmantojot elektronisko dokumentu vadības sistēmu, noformējot tos rakstveidā valsts valodā atbilstoši lietvedības un juridiskās tehnikas noteikumiem, pievienojot nepieciešamos saistītos dokumentus un pielikumus. Lēmuma projektā jānorāda:

40.1. lēmuma projekta nosaukums, kas nepārprotami norāda lēmuma saturu;

40.2. lēmuma projekta sagatavotājs;

40.3. lēmuma ierosinātājs (iesniegums, uz kā pamata sagatavots dokumenta projekts, tā iesniegšanas datums un reģistrācijas numurs) vai lēmuma nepieciešamību pamatojoša informācija;

40.4. lēmuma nepieciešamību pamatojoša informācija un lietderības apsvērumi;

40.5. tiesiskais pamatojums;

40.6. institūciju uzskaitījums, kurās lēmuma projekts tika izskatīts;

40.7. nolemtā rīcība, uzdevumi vai konstatācijas;

40.8. lēmuma izpildes termiņš, ja tādu var noteikt;

40.9. par lēmuma izpildi atbildīgā amatpersona vai institūcija;

40.10. par lēmuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona vai institūcija, ja nepieciešams;

40.11. finanšu avots lēmuma izpildei, ja nepieciešams;

40.12. lēmuma pielikumi, ja tādi ir;

40.13. norāde, ja lēmuma projekts satur ierobežotas pieejamības informāciju;

40.14. lēmuma pārsūdzības kārtība, ja nepieciešams;

40.15. uz sēdi uzaicināmās personas, ja tādas ir;

40.16. norāde, kam lēmums nosūtāms pēc tā pieņemšanas.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

40.1 Par iesniegtajā lēmuma projektā un pievienotajos materiālos minēto faktu un datu pareizību, atbilstību valodas un gramatikas normām, kā arī tā atbilstību nozares speciālajām tiesību normām ir atbildīgs lēmuma projekta sagatavotājs. Domes lēmuma tiesiskuma papildpārbaudi veic Juridiskā un personālvadības nodaļa.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā, kas grozīta ar 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

41. Domes lēmumu projektus pirms to iekļaušanas komitejas vai domes sēdes darba kārtībā nodod saskaņojuma vai motivēta noraidījuma sniegšanai Juridiskās un personālvadības nodaļas darbiniekam un attiecīgām pašvaldības institūcijām vai tās darbiniekiem atbilstoši izskatāmā jautājuma kompetencei.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā, kas grozīta ar 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

42. Saņemtos lēmumu projektus Kancelejas nodaļas atbildīgais darbinieks nodod domes priekšsēdētājam atbildīgās komitejas noteikšanai, kas izskata attiecīgo jautājumu un iesniedz lēmuma projektu izskatīšanai domes sēdē. Domes priekšsēdētājs sagatavoto lēmuma projektu var nodot izskatīšanai pēc piekritības vairākām komitejām.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

43. Par finanšu līdzekļu piešķiršanu lemj pašvaldības dome. Pasākumi, kas nav saistīti ar gada budžeta pieņemšanu, nevar tikt uzsākti, kamēr pašvaldības dome nav piešķīrusi nepieciešamos finanšu līdzekļus un izdarījusi attiecīgus grozījumus budžetā.

44. Ja pastāvīgā komiteja nepiekrīt sagatavotajam lēmuma projektam, tad komitejai jāiesniedz domei cits lēmuma projekta variants. Par pastāvīgajās komitejās izskatītajiem lēmuma projektiem domes sēdē ziņo pastāvīgās komitejas priekšsēdētājs vai kāds no komitejas locekļiem.

44.1 Ja komitejas vai domes sēdē lēmuma projekts saņem pozitīvu balsojumu, bet tas tiek labots, precizēts vai tam veicami gramatiski labojumi, tad lēmuma sagatavotājs izdara attiecīgus labojumus, ja vien komiteja vai dome nav noteikusi citu atbildīgo personu. Pēc labojumu veikšanas lēmuma vai labotā dokumenta projektu iesniedz Kancelejas nodaļas atbildīgajam darbiniekam, izmantojot elektronisko dokumentu vadības sistēmu, norādot atzīmi par labojumu veikšanu.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

44.2 Pēc lēmuma projekta izskatīšanas un saskaņošanas komitejā(-ās) Kancelejas nodaļas atbildīgais darbinieks sagatavo domes lēmuma projektu iekļaušanai domes sēdes darba kārtībā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

45. Domes sēdes darba kārtības projektu sagatavo Kancelejas nodaļas atbildīgais darbinieks un iesniedz domes priekšsēdētājam apstiprināšanai. Apstiprināto darba kārtību, lēmumu projektus, atzinumus par tiem (ja tādi ir), izziņas materiālus, deputātu iesniegumus un priekšlikumus ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms domes kārtējās sēdes un ne vēlāk kā trīs stundas pirms domes ārkārtas sēdes publicē elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

45.1 Pēc domes sēdes darba kārtības apstiprināšanas ierosinājumu par papildus jautājuma izskatīšanu var iesniegt domes priekšsēdētājam vai sēdes vadītājam, iepriekš lēmuma projektu saskaņojot ar Juridiskās un personālvadības nodaļas atbildīgo darbinieku, kā arī ar Finanšu nodaļas atbildīgo darbinieku, ja sagatavotais lēmuma projekts saistīts ar pašvaldības budžeta finanšu līdzekļu izlietošanu. Papildjautājumi izziņotajā domes sēdes darba kārtībā pieļaujami vienīgi likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā, kas grozīta ar 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

46. Ja pastāvīgajā komitejā izskata administratīvā akta projektu, kas personai liedz tiesības vai uzliek tai pienākumus, tad administratīvā akta projekta sagatavotājs organizē personas uzklausīšanu atbilstoši Administratīvā procesa likumā noteiktajam.

(Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošo noteikumu Nr. 34 redakcijā)

47. Līgumus pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors vai arī cita amatpersona uz domes lēmuma, domes priekšsēdētāja rīkojuma vai pilnvaras pamata.

Līgumus, kuros viena no līgumslēdzējām pusēm ir pašvaldības administrācija, sagatavo vai pārbauda pašvaldības administrācijas Juridiskā un personālvadības nodaļa. Visi līgumi pirms parakstīšanas tiek nodoti saskaņošanai pašvaldības administrācijas Finanšu nodaļai.

Ja tiek gatavoti līdzīga veida līgumi (piemēram, nekustamā īpašuma noma), darbinieks, kura kompetencē ir minētais jautājums, sagatavo līgumu, pamatojoties uz pašvaldības administrācijas Juridiskās un personālvadības nodaļas izstrādāto līgumu paraugu. Pirms līguma nodošanas parakstīšanai, līguma projekti jāiesniedz izskatīšanai un saskaņošanai pašvaldības administrācijas Finanšu nodaļai, un Juridiskai un personālvadības nodaļai. Katru līgumu un tam pievienoto tāmi, tehnisko specifikāciju un citus pielikumus saskaņo arī atbildīgais darbinieks par līguma saistību izpildi.

Ja līguma projekts apstiprināts ar domes lēmumu, pašvaldības administrācijas darbinieku saskaņojums uz līguma nav nepieciešams.

(Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošo noteikumu Nr. 6 redakcijā, kas grozīta ar 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24; 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

48. Pašvaldības domes priekšsēdētājs ir tiesīgs parakstīt:

48.1. sadarbības līgumus ar citu valstu, citu novadu juridiskām un fiziskām personām;

48.2. darba līgumus ar pašvaldības izpilddirektoru;

48.3. nodomu protokolus, konceptuālos līgumus par projektu realizāciju, saimnieciskos līgumus:

48.4. nolikuma 50. punktā minētos līgumus gadījumos, kad pašvaldības izpilddirektors, ievērojot likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" noteikumus un ētisku apsvērumu dēļ, tos nevar parakstīt.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.10.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 30.06.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 13)

49. Domes priekšsēdētāja prombūtnes laikā vai gadījumos, kad domes priekšsēdētājs, ievērojot likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" noteikumus un ētisku apsvērumu dēļ nevar parakstīt 48. punktā minētos līgumus, tos paraksta domes priekšsēdētāja vietnieks.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

50. Pašvaldības izpilddirektors pašvaldības vārdā paraksta:

50.1. darba līgumus ar pašvaldības administrācijas darbiniekiem un pakļautībā esošo pašvaldības iestāžu vadītājiem;

50.2. uzņēmuma un citus privāttiesiskos līgumus (pirkuma līgumi, būvdarbu līgumi, līgumi par pakalpojumu sniegšanu, piegādes līgumi, patapinājuma līgumi, iepirkuma līgumi) pašvaldības apstiprinātā budžeta izdevumu tāmes ietvaros;

50.3. privāttiesiskos līgumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu pašvaldību administrācijas darbību, apstiprinātā budžeta ietvaros.

(Gulbenes novada domes 30.05.2019. saistošo noteikumu Nr. 11 redakcijā, kas grozīta ar 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24; 31.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 5)

50.1 (Svītrots ar Gulbenes novada domes 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

51. Par sadarbības līgumu slēgšanu ar citām valstīm, pašvaldības nekustamā īpašuma nomas, pašvaldības īpašuma apsaimniekošanas līgumu slēgšanu lemj pašvaldības dome.

Dome, ar lēmumu vai līgumu deleģējot savas pilnvaras pieņemt lēmumus domes administrācijai vai citām pašvaldības institūcijām pašvaldības autonomās kompetences jomā, nosaka deleģētās funkcijas izpildei slēdzamo līgumu noslēgšanas kārtību.

52. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

V. DOMES DARBA REGLAMENTS

53. Domes sēdes ir kārtējas un ārkārtas.

54. Domes kārtējās sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi mēnesī. 

54.1 Domes deputāts dalībai domes sēdē reģistrējas izmantojot elektronisko dokumentu vadības sistēmu. Savu balsojumu par izskatāmo lēmuma projektu domes sēdē klātesošais domes deputāts apstiprina elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā.

(Gulbenes novada domes 29.10.2020. saistošo noteikumu Nr. 22 redakcijā)

54.2 Gadījumos, kad deputātiem, atrodoties klātienē domes sēdes norises vietā, nav tehniski iespējams nodrošināt reģistrēšanos un balsošanu elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā, domes priekšsēdētājs vai sēdes vadītājs var noteikt domes sēdei citu reģistrēšanās un balsošanas kārtību.

(Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošo noteikumu Nr. 34 redakcijā, kas grozīta ar 25.02.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 3)

55. Domes kārtējās sēdes sasauc domes priekšsēdētājs, nosakot sēdes norises laiku, vietu un darba kārtību.

Sēžu zālē ir atļauti video un audio ieraksti, kas ir saistīti ar domes sēdes darba nodrošināšanu. Citos gadījumos ierakstīšana atļauta, ja persona, kura vēlas veikt šādu ierakstu, darījusi to zināmu sēdes vadītājam, un, veicot ierakstus, ievēro tiesību aktos noteiktās normas.

(Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošo noteikumu Nr. 29 redakcijā)

55.1 Likumā "Par pašvaldībām" noteiktajos gadījumos domes priekšsēdētājs var noteikt, ka domes sēdes norisei var tikt izmantota videokonference (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā).

(Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošo noteikumu Nr. 34 redakcijā)

55.2 Domes deputāts uzskatāms par klātesošu domes sēdē un ir tiesīgs piedalīties balsošanā, neatrodoties sēdes norises vietā, ja viņam ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē ar videokonferences palīdzību, ir nodrošināta elektroniskā balsošana tiešsaistē un deputāts ir elektroniski reģistrējies dalībai sēdē. Deputātam par piedalīšanos sēdē attālināti ir jāpaziņo domes priekšsēdētājam vismaz 30 minūtes pirms domes sēdes sākuma. Neatrodoties sēdes norises vietā, deputāts nevar piedalīties likuma "Par pašvaldībām" 40. panta ceturtajā daļā paredzētajos balsojumos.

(Gulbenes novada domes 26.03.2020. saistošo noteikumu Nr. 10 redakcijā)

56. Domes sēdēs jāpiedalās pašvaldības izpilddirektoram, pašvaldības administrācijas nodaļu vadītājiem, pašvaldības izpilddirektora norīkotam pašvaldības juristam. Citu pašvaldības darbinieku piedalīšanos jautājuma izskatīšanā nepieciešamības gadījumā nodrošina attiecīgās nodaļas vadītājs.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 29.10.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 22; 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

57. Domes priekšsēdētājs:

57.1. atklāj, vada, pārtrauc un slēdz sēdi;

57.2. dod vārdu ziņotājam;

57.3. nodrošina iespēju deputātiem uzdot jautājumus ziņotājam un citiem klātesošajiem;

57.4. vada debates;

57.5. ierosina jautājumu nobalsošanu;

57.6. izsludina pārtraukumus sēdē un piedāvā sēdes datumu, laiku un vietu, ja sēde jāturpina citā dienā;

57.7. nodot sēdes vadīšanu par atsevišķu jautājumu domes priekšsēdētāja vietniekam, ja par to viņš vēlas uzstāties debatēs.

58. Domes sēdes jautājumu apspriešanai ir šāda secība:

58.1. ziņojums;

58.2. deputātu jautājumi;

58.3. debates;

58.4. ziņotāja galavārds;

58.5. priekšsēdētāja viedoklis,

58.6. balsošana;

58.7. balsošanas rezultātu paziņošana.

59. Par izskatāmajiem jautājumiem domes sēdē var ziņot deputāti vai atbildīgie pašvaldības administrācijas darbinieki. Ja nepieciešams, ziņotājs var uzaicināt citas personas sniegt papildus vai precizējošu informāciju. Par debašu beigām paziņo priekšsēdētājs. Debates var pārtraukt, ja par to nobalso ne mazāk kā 2/3 klātesošo deputātu. Sēdes darba kārtībā iekļautos jautājumus izskata divos lasījumos, ja to rakstiski līdz domes sēdes sākumam pieprasa vismaz pieci deputāti.

60. Domes priekšsēdētājam ir pienākums nodrošināt domes sēdēs kārtību. Ja domes sēdes kārtību atkārtoti neievēro deputāts, tas tiek fiksēts protokolā. Ja domes sēdes kārtību atkārtoti neievēro citas personas, priekšsēdētājam ir tiesības izraidīt vainīgo personu no domes sēdes norises telpas.

61. Ja deputāts neievēro domes sēdes kārtību, runājot debatēs, tad domes priekšsēdētājs pārtrauc viņa uzstāšanos debatēs, un turpmāk, apspriežot konkrēto jautājumu, viņam vairs netiek dots vārds.

62. Personām, kuras uzaicinātas piedalīties domes sēdēs, kā arī citiem pašvaldības iedzīvotājiem, masu informācijas līdzekļu pārstāvjiem, kuri vēlas klausīties domes sēdi, pirms domes sēdes jāreģistrējas pie darbinieka, kurš protokolē domes sēdes.

63. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt domes sēdē, nav tiesības piedalīties debatēs un nekādā veidā traucēt sēdes gaitu.

64. Sēdēs izskatāmajiem lēmumu projektiem un citiem dokumentiem jābūt iesniegtiem valsts valodā. Ja sēdē tiek iesniegti jautājumi citā valodā, tad domes sēdēs tos izskata, ja ir pievienots dokumenta tulkojums valsts valodā. Uzstājoties debatēs, var lietot citas valodas, ja dome var nodrošināt debašu tulkošanu valsts valodā.

65. Pašvaldības izpilddirektors domes sēdes sākumā sniedz īsu pārskatu par veikto darbu un par pieņemto lēmumu izpildes gaitu attiecīgajā periodā. Pēc pārskata deputātiem ir tiesības uzdot jautājumus un saņemt atbildes.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

66. Ja kāds no iepriekš pieņemtajiem lēmumiem netiek izpildīts noteiktajā termiņā, domes priekšsēdētājs vai tā vietnieks sniedz informāciju, norādot motīvus, kādēļ lēmums nav izpildīts. Šādas atskaites ir obligāti iekļaujamas domes sēdes darba kārtībā.

67. Ja domes sēdes darba kārtībā iekļautie jautājumi netiek izskatīti vienā sēdes dienā, sēde tiek turpināta nākošajā dienā vai dienā, par kuru vienojas deputāti. Ja domes sēdes darba kārtībā iekļautos jautājumus nav iespējams izskatīt deputātu kvoruma trūkuma dēļ, tad domes priekšsēdētājs sēdi slēdz un nosaka atkārtotās sēdes norises vietu un laiku. Atkārtotā domes sēde tiek sasaukta ne agrāk kā pēc septiņām un ne vēlāk kā pēc četrpadsmit dienām.

68. Par katru domes sēdē izskatāmo jautājumu pēc ziņojuma deputātiem ir tiesības uzdot ziņotājam jautājumus. Ja par kādu konkrētu jautājumu uz domes sēdi ir uzaicinātas ieinteresētās personas, tad pēc domes priekšsēdētāja vai ziņotāja priekšlikuma tām tiek dots vārds, un tikai pēc tam notiek debates.

69. Ja pastāvīgās komitejas sēdē, skatot jautājumu, lēmuma pieņemšanas procesā ir radušās domstarpības, proti, ja lēmums nav pieņemts vienbalsīgi, attiecīgās komitejas priekšsēdētājam vai viņa pilnvarotam komitejas pārstāvim ir jāziņo domes sēdē par visiem atšķirīgajiem viedokļiem. Ja debates netiek atklātas, deputāti uzreiz pēc ziņojuma balso par lēmuma projektu.

70. Domes sēdēs ziņotājam ziņojumam par izskatāmo jautājumu tiek dotas ne vairāk kā septiņas minūtes. Ja nepieciešams, ziņojumam atvēlēto laiku var pagarināt, ja par to nobalso klātesošo deputātu vairākums.

71. Uzstājoties debatēs, katram runātājam tiek dotas ne vairāk kā trīs minūtes. Debatēs par attiecīgo jautājumu var uzstāties ne vairāk kā divas reizes.

72. Visi labojumi domes lēmumu projektiem ir jāiesniedz rakstveidā līdz balsošanas sākumam un, ja iespējams, tiem ir jābūt pavairotiem līdz debašu par konkrēto jautājumu beigām. Iesniegtie domes lēmuma projekta labojumi iesniedzējam ir jāparaksta.

73. Ja tas nepieciešams lietas virzībai, domes priekšsēdētājs var izlemt par mutisku priekšlikumu izskatīšanu un balsošanu par tiem.

74. Ja tiek iesniegti labojumi domes lēmuma projektam, tad jābalso par labojumu pieņemšanu, nevis par pamatdokumentu. Ja tiek iesniegti vairāki labojumi, tad vispirms jābalso par to labojumu, kurš visvairāk atšķiras no izskatāmā lēmuma projekta. Šaubu gadījumā domes priekšsēdētājs konsultējas ar tās pastāvīgās komitejas, kura gatavoja atzinumu par lēmuma projektu, priekšsēdētāju. Kārtību, kādā balso par iesniegtajiem domes lēmumu projektu labojumiem, nosaka domes priekšsēdētājs. Ja notiek balsošana par vairākiem lēmuma projekta variantiem, tad lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk kā puse no klātesošiem deputātiem. Ja neviens no lēmuma projektiem nesaņem pietiekošo balsu skaitu, tiek rīkota atkārtota balsošana par tiem diviem lēmuma projektiem, kuri pirmā balsošanā saņēmuši visvairāk balsu. Ja nav saņemts nepieciešamais balsu skaits, lēmuma projekts ir noraidīts.

75. Domes sēdē drīkst runāt tikai tad, kad vārdu ir devis priekšsēdētājs. Priekšroka uzstāties debatēs ir tam deputātam, kurš rakstiski iesniedzis priekšsēdētājam priekšlikumu piedalīties debatēs.

76. Ziņotājam ir tiesības uz galavārdu pēc debatēm.

76.1 Par klātesošiem deputātiem katrā balsošanas laikā uzskatāmi tie domes deputāti, kuri piedalījušies balsojumā, balsojot "par", "pret" vai "atturas". Ja deputāts nepiedalās balsošanā par domes lēmuma projektu, viņu neieskaita balsojošo deputātu skaitā.

(Gulbenes novada domes 30.06.2021. saistošo noteikumu Nr. 18 redakcijā)

77. Ja, atklāti balsojot, deputāts ir kļūdījies, viņam par to ir jāpaziņo domes priekšsēdētājam pirms balsošanas rezultātu paziņošanas, pretējā gadījumā balsojuma izmaiņas netiek ņemtas vērā.

78. Balsošanas rezultātus paziņo domes priekšsēdētājs.

79. Pašvaldības deputāts, kurš ir piedalījies lēmuma pieņemšanā un ir izteicis pretēju priekšlikumu vai balsojis pret priekšlikumu, ir tiesīgs lūgt nofiksēt tā atšķirīgo viedokli sēdes protokolā. Rakstveida viedokļi, kuri saņemti pirms protokola parakstīšanas, ir pievienojami protokolam. Personas, kuras ir balsojušas pret priekšlikumu nav atbildīgas par pieņemto lēmumu.

80. Domes sēdēs pieņemtie lēmumi un protokoli ir brīvi pieejami. Informācijas pieejamību nodrošina pašvaldības administrācijas Kancelejas nodaļa un sabiedrisko attiecību speciālisti.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

81. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29)

82. Kancelejas pārzinis pēc domes sēdes sagatavo un deputātiem dara brīvi pieejamas sēžu protokola un tam pievienoto lēmumu kopijas.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

83. Deputātam ir tiesības iesniegt pieprasījumus un iesniegumus. Tos iesniedz kancelejas pārzinim. Deputātu pieprasījumi tiek izskatīti kārtējā domes sēdē un pieņemts lēmums par to izpildes organizēšanas kārtību.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

84. (Svītrots ar Gulbenes novada domes 19.12.2013. saistošajiem noteikumiem Nr. 29)

85. Ja pašvaldības dome ir pieņēmusi administratīvo aktu, kas var skart trešo personu likumīgās tiesības un intereses, tad šo personu informēšanai par pieņemto administratīvo aktu pašvaldības domes priekšsēdētājs vai administratīvā akta projekta izstrādātājs var ierosināt informāciju par tā pieņemšanu publicēt laikrakstā, kura nosaukums tiek norādīts aktā.

VI. IEDZĪVOTĀJU PIEŅEMŠANA UN IESNIEGUMU IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA

86. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors pieņem iedzīvotājus saskaņā ar domes priekšsēdētāja apstiprinātu apmeklētāju pieņemšanas sarakstu, par ko informācija izliekama uz informācijas stenda un publicējama domes interneta mājaslapā www.gulbene.lv.

Domes deputāti rīko iedzīvotāju pieņemšanas ne retāk kā reizi divos mēnešos, par ko informācija publicējama domes interneta mājas lapā.

Institūciju vadītāji un domes atbildīgie darbinieki apmeklētājus pieņem saskaņā ar domes priekšsēdētāja apstiprinātu apmeklētāju pieņemšanas sarakstu, kurš izliekams uz informācijas stenda un publicējams domes interneta mājas lapā.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 30.05.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 11; 28.10.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 24)

87. Ikvienai personai ir tiesības iepazīties ar pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem pēc tam, kad tos parakstījis domes priekšsēdētājs, izņemot, ja tie satur informāciju, kura nav izpaužama saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Pašvaldība nav tiesīga atteikt informāciju par pašvaldības budžeta izlietojumu un noslēgtajiem līgumiem, izņemot, ja informācija ir komercnoslēpums. Atteikumu informācijas pieejamībai jāpamato. Personai ir pienākums pamatot informācijas iegūšanas nepieciešamību, ko persona var darīt arī mutvārdiem.

88. Par pašvaldības oficiālo dokumentu vai apliecinātu to kopiju izsniegšanu pašvaldība var iekasēt nodevu saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām".

89. Iesniegumu reģistrēšanu organizē pašvaldības administrācijas Kancelejas nodaļa. Aizliegta dokumentu nodošana tālāk jebkuram pašvaldības darbiniekam vai pašvaldības institūcijai bez reģistrācijas. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība pašvaldības struktūrvienībās un citās institūcijās nosaka domes izdoti iekšēji normatīvi akti.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6; 30.09.2019. saistošajiem noteikumiem Nr. 22)

90. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt atbildi tūlīt, darbinieks, kas tos pieņem, noformē rakstveidā (norādot vārdu, uzvārdu, dzīves vai uzturēšanās vietu) un ievēro tos pašus reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveida iesniegumiem.

91. Ja pašvaldībai ir pienākums atbilstoši kompetencei reaģēt uz iesniegumā norādīto informāciju, tad pašvaldības darbinieks, kurš izskata attiecīgo iesniegumu, par to informē tiešo vadītāju.

(Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošo noteikumu Nr. 6 redakcijā)

92. Izskatot iesniegumu, iegūt informāciju ir attiecīgās pašvaldību institūcijas vai amatpersonas pienākums, izņemot normatīvos aktos noteiktos gadījumus, kad informācijas iegūšana ir personas pienākums. Persona pēc iespējas piedalās informācijas iegūšanā un izvērtēšanā.

93. Ikvienai personai ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību pašvaldības institūcijās un tiesības iesniegt iesniegumam papildinājumus un precizējumus.

VII. PUBLISKĀS APSPRIEŠANAS KĀRTĪBA

94. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, gadījumos, kas noteikti šajā nolikumā vai citos normatīvajos aktos, ar pašvaldības domes lēmumu visā pašvaldības teritorijā vai tās daļā, var tikt organizētas publiskā apspriešana. Publiskā apspriešana jārīko:

94.1. par pašvaldības administratīvās teritorijas robežu grozīšanu;

94.2. par pašvaldības attīstības programmām un projektiem, kas būtiski ietekmē pašvaldības iedzīvotājus;

94.3. citiem normatīvos aktos noteiktajiem jautājumiem.

95. Pašvaldības dome var pieņemt lēmumu rīkot publisko apspriešanu par citiem jautājumiem, kas nav minēti šā nolikuma 94. punktā, izņemot jautājumus, kas:

95.1. saistīti ar amatpersonu iecelšanas vai atcelšanas un citiem personāla jautājumiem;

95.2. attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, it sevišķi administratīvu aktu;

95.3. saistīti ar valsts pārvaldes funkciju īstenošanu;

95.4. budžetu un nodokļu maksājumu atbrīvojumiem;

95.5. ir citu publisko institūciju kompetencē.

96. Par publiskās apspriešanas rīkošanu, ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas, attiecīgās pašvaldības dome var lemt:

96.1. pēc ne mazāk kā 2/3 deputātu iniciatīvas;

96.2. pēc pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas;

96.3. pēc pašvaldības domes priekšsēdētāja iniciatīvas;

96.4. citos likumā noteiktos gadījumos.

Pēc iedzīvotāju iniciatīvas publiskā apspriešana var notikt, ja ne mazāk kā pieci procenti no attiecīgās teritorijas iedzīvotājiem šajā nolikumā noteiktā kārtībā vēršas pašvaldības domē. Šajā nolikumā noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisko apspriešanu, kas tiek organizēta Būvniecības likumā paredzētajos gadījumos.

97. Publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.

98. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas sarīkošanai, norāda:

98.1. tās datumu un termiņus;

98.2. paredzamā jautājuma iespējamo formulējumu;

98.3. publiskās apspriešanas rezultātu aprēķināšanas metodiku;

98.4. publiskās apspriešanas lapas formu;

98.5. minimālo iedzīvotāju skaitu, kuriem jāpiedalās publiskajā apspriešanā, lai publisko apspriešanu uzskatītu par notikušu.

Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir pašvaldības izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt vietējā laikrakstā informatīvu ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto domes lēmumu, kurā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti.

(Grozīts ar Gulbenes novada domes 26.04.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 6)

VIII. ADMINISTRATĪVO AKTU APSTRĪDĒŠANAS KĀRTĪBA

99. Pašvaldības administrācija un pašvaldības iestādes var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem vai šādas tiesības atbilstoši likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem noteiktas pašvaldības saistošajos noteikumos.

100. Privātpersonu iesniegumus par darbinieku, iestāžu un komisiju izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu un faktisko rīcību izskata dome.

Domes lēmums par darbinieku, iestāžu un komisiju izdotajiem administratīvajiem aktiem un faktisko rīcību pārsūdzams Administratīvajā rajona tiesā.

Par pašvaldības iestāžu apstrīdētajiem administratīvajiem aktiem un faktisko rīcību dome uzklausa procesa dalībniekus un pieņem galīgo lēmumu, kas pārsūdzams Administratīvajā rajona tiesā.

101. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, tad par to lemj pašvaldības dome, pirms tam jautājumu izskatot Finanšu komitejā.

IX. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI

101.1 (Svītrots ar Gulbenes novada domes 30.12.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 34)

102. Gulbenes novada pašvaldības nolikums stājas spēkā 2014. gada 1. janvārī.

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs N. Stepanovs
Pielikums

(Struktūrshēma Gulbenes novada domes 29.09.2022. saistošo noteikumu Nr. 18 redakcijā)

Gulbenes novada pašvaldības struktūras shēma

01.01.2023
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.