Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 11

Gulbenē 2019. gada 30. maijā (prot. Nr. 8, 1. §)

Grozījumi Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums"

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
21. panta pirmās daļas 1. punktu un 24. pantu

1. IZDARĪT Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums" šādus grozījumus:

1.1. izteikt 7. punkta trešo teikumu šādā redakcijā:

"Pašvaldības administrācijas struktūrvienības darbojas, pamatojoties uz pašvaldības administrācijas nolikumu un pašvaldības izpilddirektora vietnieka (administrācijas vadītāja) apstiprinātiem pašvaldības administrācijas struktūrvienību nolikumiem.";

1.2. izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"II. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA, PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKA, PAŠVALDĪBAS IZPILDDIREKTORA, PAŠVALDĪBAS IZPILDDIREKTORA VIETNIEKA UN IESTĀŽU VADĪTĀJU PILNVARAS";

1.3. izteikt 16. punktu šādā redakcijā:

"16. Pašvaldības izpilddirektors šajā nolikumā noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par pašvaldības iestāžu darbu. Pašvaldības izpilddirektors:

16.1. ir pakļauts domes priekšsēdētājam un viņa vietniekiem;

16.2. organizē domes lēmumu izpildi un ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus domes pastāvīgajās komitejās;

16.3. organizē teritorijas attīstības programmas, teritorijas plānojuma, gada un publiskā pārskata, kā arī budžeta projektu izstrādi;

16.4. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu un kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizāciju vai likvidēšanu;

16.5. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu lēmumu atcelšanu;

16.6. ierosina domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata iestāžu vadītājus;

16.7. slēdz darba līgumus ar pakļautībā esošo iestāžu vadītājiem, kā arī izdod saistošus rīkojumus;

16.8. saskaņo pakļautībā esošo iestāžu darbinieku amatu sarakstus;

16.9. izsniedz licences, atļaujas, rakstiskus saskaņojumus un piekrišanas komercdarbības veikšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā domes normatīvajos aktos noteiktos gadījumos;

16.10. izsniedz atļaujas vai saskaņo publiska pasākuma rīkošanu (tai skaitā sapulces, piketi un gājieni) un saskaņo pirotehnisko izstrādājumu demonstrēšanas plānu un programmu;

16.11. atver un slēdz kontus kredītiestādēs;

16.12. domes apstiprinātā budžeta ietvaros rīkojas ar pašvaldības finanšu resursiem, veic citus saimnieciskus darījumus ar juridiskajām un fiziskajām personām. Dod atļauju atsavināt un norakstīt pašvaldības kustamo mantu ar atlikušo vērtību līdz 1500,00 euro;

16.13. slēdz līgumus apstiprinātā budžeta ietvaros, izdod pilnvaras pašvaldības administrācijas darbiniekiem un iestāžu vadītājiem saimniecisko jautājumu risināšanai;

16.14. vada un atbild par pašvaldības administrācijas darbu pašvaldības izpilddirektora vietnieka prombūtnes laikā;

16.15. veic citus pienākumus saskaņā ar domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku rīkojumiem."

1.4. papildināt saistošos noteikumus ar 16.1 punktu šādā redakcijā:

"16.1 Pašvaldības izpilddirektoram ir viens vietnieks. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks ir tieši pakļauts pašvaldības izpilddirektoram. Pēc domes priekšsēdētāja priekšlikuma pašvaldības izpilddirektora vietnieku ieceļ amatā pašvaldības dome. Darba līgumu ar pašvaldības izpilddirektora vietnieku pašvaldības vārdā slēdz pašvaldības izpilddirektors. Pašvaldības izpilddirektora vietnieku no amata Darba likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā atbrīvo dome.";

1.5. papildināt saistošos noteikumus ar 16.2 punktu šādā redakcijā:

"16.2 Pašvaldības izpilddirektora vietnieks:

16.2 1. pilda pašvaldības izpilddirektora pienākumus un realizē tā tiesības pašvaldības izpilddirektora prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā;

16.2 2. vada un atbild par pašvaldības administrācijas darbu, nodrošinot tās funkciju un uzdevumu izpildi;

16.2 3. apstiprina pašvaldības administrācijas darbinieku amatu sarakstu, saskaņojot to ar pašvaldības izpilddirektoru un domes priekšsēdētāju;

16.2 4. pieņem darbā, atbrīvo no darba domes administrācijas darbiniekus, apstiprina darbinieku amatu aprakstus, kā arī realizē citus darba devēja pienākumus un tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

16.2 5. apstiprina pašvaldības administrācijas struktūrvienību (nodaļu) nolikumus un izdod citus iekšējos normatīvos dokumentus;

16.2 6. nosaka pašvaldības administrācijas darba laiku, saskaņojot to ar domes priekšsēdētāju;

16.2 7. organizē pašvaldības administrācijas funkciju veikšanai nepieciešamo ieņēmumu-izdevumu tāmju izstrādāšanu;

16.2 8. slēdz privāttiesiskos līgumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu pašvaldības administrācijas darbību, apstiprinātā budžeta ietvaros, izdod pilnvaras pašvaldības administrācijas darbiniekiem saimniecisko jautājumu risināšanai;

16.2 9. organizē, vada un kontrolē domes lēmumu izpildi savas kompetences ietvaros;

16.2 10. ir tiesīgs pašvaldības administrācijas ikdienas funkciju veikšanai izveidot un likvidēt darba grupas;

16.2 11. organizē iedzīvotāju pieņemšanu un atbilstoši savai kompetencei izskata iesniegumus un sūdzības;

16.2 12. atbild par informācijas apriti starp pašvaldības administrāciju un citām pašvaldības institūcijām;

16.2 13. veic citus pienākumus saskaņā ar domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka un pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem.";

1.6. papildināt 19. punktu aiz vārda "izpilddirektors" ar vārdiem "izpilddirektora vietnieks";

1.7. papildināt 38. punktu aiz vārda "izpilddirektoru" ar vārdiem "vai izpilddirektora vietnieku";

1.8. izteikt 47. punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:

"Līgumus pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors vai pašvaldības izpilddirektora vietnieks (laikā, kad pilda pašvaldības izpilddirektora pienākumus), vai arī cita amatpersona uz domes lēmuma vai domes priekšsēdētāja rīkojuma, vai pilnvaras pamata.";

1.9. izteikt 48.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"48.4. nolikuma 50. punktā minētos līgumus gadījumos, kad pašvaldības izpilddirektors, ievērojot likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" noteikumus un ētisku apsvērumu dēļ, tos nevar parakstīt.";

1.10. izteikt 50. punktu šādā redakcijā:

"50. Pašvaldības izpilddirektors domes vārdā paraksta:

50.1. darba līgumus ar pašvaldības izpilddirektora vietnieku un pakļautībā esošo pašvaldības iestāžu vadītājiem;

50.2. uzņēmuma un citus privāttiesiskos līgumus (pirkuma līgumi, būvdarbu līgumi, līgumi par pakalpojumu sniegšanu, piegādes līgumi, patapinājuma līgumi, iepirkuma līgumi) pašvaldības apstiprinātā budžeta izdevumu tāmes ietvaros.";

1.11. papildināt saistošos noteikumus ar 50.1 punktu šādā redakcijā:

"50.1 Pašvaldības izpilddirektora vietnieks ir tiesīgs parakstīt:

50.11. privāttiesiskos līgumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu pašvaldības administrācijas darbību, apstiprinātā budžeta ietvaros;

50.12. nolikuma 50. punktā minētos līgumus pašvaldības izpilddirektora prombūtnes laikā."

1.12. izteikt 56. punkta otro teikumu šādā redakcijā:

"Domes sēdēs jāpiedalās pašvaldības izpilddirektoram un pašvaldības izpilddirektora vietniekam, pašvaldības administrācijas nodaļu vadītājiem, pašvaldības izpilddirektora vai pašvaldības izpilddirektora vietnieka norīkotam pašvaldības juristam.";

1.13. izteikt 86. punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:

"Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors un pašvaldības izpilddirektora vietnieks pieņem iedzīvotājus saskaņā ar domes priekšsēdētāja apstiprinātu apmeklētāju pieņemšanas sarakstu, par ko informācija izliekama uz informācijas stenda un publicējama domes interneta mājaslapā www.gulbene.lv.".

2. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2019. gada 10. jūnijā.

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs N. Audzišs

 

Gulbenes novada domes 2019. gada 30. maija saistošo noteikumu Nr. 11 "Grozījumi Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 24. panta pirmajai daļai pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka pašvaldības pārvaldes organizāciju, lēmumu pieņemšanas kārtību, iedzīvotāju tiesības un pienākumus vietējā pārvaldē, kā arī citus pašvaldības darba organizācijas jautājumus.

Saistošie noteikumi nepieciešami, lai veiktu izmaiņas Gulbenes novada pašvaldības institucionālajā struktūrā, izveidojot jaunu amatu - pašvaldības izpilddirektora vietnieks, un nosakot pašvaldības izpilddirektora un pašvaldības izpilddirektora vietnieka kompetenču sadalījumu.

2. Īss projekta satura izklāsts Saistošajos noteikumos tiek veiktas izmaiņas Gulbenes novada pašvaldības institucionālajā struktūrā, precizēta domes priekšsēdētaja un pašvaldības izpilddirektora kompetence līgumu slēgšanas jautājumos, un noteikta pašvaldības izpilddirektora vietnieka kompetence.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Neietekmē.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sabiedrību (mērķgrupām) un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Neietekmē.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Personas saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos var vērsties Gulbenes novada pašvaldības administrācijā.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Konsultācijas nav notikušas.

Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts publicēts pašvaldības mājaslapā internetā www.gulbene.lv.

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs N. Audzišs

10.06.2019