1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka krīzes pabalsta piešķiršanas kārtību Burtnieku novadā valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību (turpmāk – krīzes pabalsts), tā apmēru, personu loku, kuras ir tiesīgas saņemt šo pabalstu, pabalsta pieprasīšanas, piešķiršanas un saņemšanas kārtību.
2. Noteikumu mērķis ir sniegt atbalstu krīzes situācijā nonākušām Burtnieku novada pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušām ģimenēm (personām).
3. Par krīzes situāciju šajā gadījumā uzskatāma situācija, kurā ģimene (persona) valstī izsludinātajā ārkārtējā situācijā sakarā ar Covid-19 izplatību un vienu kalendāro mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.
(Burtnieku novada domes 20.01.2021. saistošo noteikumu Nr. 2/2021 redakcijā)
4. Krīzes pabalstu piešķir ģimenei (personai), ja tā atbilst kādam no šādiem kritērijiem:
4.1. ģimenei (personai) saistībā ar ārkārtējo situāciju nav ienākumu (persona ir piespiedu bezalgas atvaļinājumā, personai ir piešķirts bezdarbnieka statuss, bet tai nepienākas bezdarbnieka pabalsts vai bezdarbnieka pabalsta saņemšanas laiks ir beidzies, pašnodarbinātas personas, kurām nepienākas dīkstāves pabalsts, vai uz uzņēmuma līguma, vai uz cita veida līguma pamata nodarbinātas personas – pakalpojumu sniedzēji, kas zaudējuši ienākumu avotu, galvenais ģimenes pelnītājs zaudējis darbu u.c.);
4.2. ģimenei (personai) ir radušies papildus izdevumi, ko tā pati nespēj segt, atrodoties pašizolācijā saistībā ar atgriešanos no COVID-19 skartajām valstīm/šobrīd jebkuras citas valsts (piemēram, ienākumi un uzkrājumi iztērēti papildus mājokļa īrei, viesnīcai, transportam, u.c.);
4.3. ģimene (persona) atrodas vai ir atradusies karantīnā un tai nav iztikas līdzekļu.
5. Krīzes pabalsts tiek izmaksāts no Burtnieku novada pašvaldības Sociālā dienesta (turpmāk – dienests) budžeta līdzekļiem.
7. Lai saņemtu krīzes pabalstu, pabalsta pieprasītājs (turpmāk – pieprasītājs) iesniedz dienestam iesniegumu un krīzes situāciju apliecinošus dokumentus, ko pieprasītājs var iesniegt dienestam attālināti:
7.1. parakstītu ar drošu elektronisku parakstu, kas satur laika zīmogu;
7.2. iesniegtu caur portāla www.latvija.lv e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei";
7.3. iesniegumu sūtot pa pastu;
7.4. ievietojot to aizlīmētā aploksnē un atstājot slēgtā pastkastītē, kas izvietotas pie Burtnieku novada pašvaldības pagastu dienestu telpām;
7.5. vienojoties pa telefonu ar sociālo darbinieku par citu dokumentu nodošanas veidu, ja nav iespējama dokumentu nodošana 7.1.–7.4. apakšpunktos noteiktajos veidos.
8. Dienests lēmumu par krīzes pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt krīzes pabalstu pieņem piecu darba dienu laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas.
9. Dienests pēc lēmuma pieņemšanas informē pieprasītāju par pieņemto lēmumu, bet atteikuma gadījumā rakstveidā norāda atteikuma iemeslu, kā arī lēmuma apstrīdēšanas termiņu un kārtību.
10. Piešķirtais krīzes pabalsts tiek izmaksāts, ieskaitot to pieprasītāja norādītajā kredītiestādes kontā.
11. Dienesta pieņemto lēmumu var apstrīdēt Burtnieku novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdus komisijai, sūdzību iesniedzot Burtnieku novada pašvaldībā.
13. Noteikumi ir spēkā, kamēr visā valstī izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām.