1. Noteikumi nosaka prasības maršruta kontroles sistēmām uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa administrēšanas vajadzībām.
2. Komersants, ārvalsts komersanta filiāle un zemnieku saimniecība (turpmāk – nodokļa maksātājs) ar tās saimniecisko darbību saistīto braucienu uzskaiti kārto elektroniski vai papīra izdrukas formā, izmantojot maršruta kontroles sistēmu, kura nodrošina šādu datu fiksēšanu un saglabāšanu par katru vieglo transportlīdzekli atsevišķi:
2.1. katru dienu faktiski nobrauktā maršruta uzskaiti (ar maršruta sākuma, beigu un pieturas punktiem) un tā koordinātas laikā;
2.2. katru dienu faktiski nobrauktā maršruta grafisko attēlu;
2.3. katru dienu faktiskajā maršrutā nobrauktos kilometrus;
2.4. informāciju par to, cik bieži un cik ilgi nav saņemts signāls no globālās pozicionēšanas sistēmas.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
3. Maršruta kontroles sistēmu uzstāda, labo un nomaina maršruta kontroles sistēmu tirgotājs vai to darbības nodrošinātājs.
4. Transportlīdzeklim uzstāda maršruta kontroles sistēmu, kura ir likumīgi ražota vai laista apgrozībā kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm vai Turcijā vai kura ir likumīgi ražota kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm.
5. Maršruta kontroles sistēmu tirgotājs vai to darbības nodrošinātājs, uzstādot vai nomainot transportlīdzeklī maršruta kontroles sistēmu, sastāda pieņemšanas un nodošanas aktu divos eksemplāros. Vienu eksemplāru izsniedz nodokļa maksātājam, bet otru glabā pie maršruta kontroles sistēmu tirgotāja vai to darbības nodrošinātāja. Pieņemšanas un nodošanas aktā norāda nodokļa maksātāja reģistrācijas numuru un nosaukumu, transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, marku un modeli, kā arī uzstādītās vai nomainītās maršruta kontroles sistēmas sērijas numuru un ražotāju.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
6. Nodokļa maksātājs maršruta kontroles sistēmu darbības nodrošināšanai izmanto tikai Latvijas Republikā reģistrētu pakalpojuma sniedzēju pakalpojumus.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
7. Nodokļa maksātājs nodrošina maršruta kontroles sistēmas pastāvīgu pieslēgumu pie transportlīdzekļa nepārtraukta barošanas sprieguma.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
8. Ja maršruta kontroles sistēmu nav iespējams nodrošināt ar nepārtrauktu barošanas spriegumu, nodokļa maksātājs sastāda aktu, kurā paskaidro attiecīgos iemeslus.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
9. Ja maršruta kontroles sistēmai ir radušās tehniskas problēmas, kuru dēļ rādījumi ir neprecīzi, nepilnīgi vai maršruta kontroles sistēma pārtrauc darboties, nodokļa maksātājs piecu darbdienu laikā pēc šo tehnisko problēmu rašanās vēršas pie maršruta kontroles sistēmu tirgotāja vai to darbības nodrošinātāja, lai saņemtu attiecīgu tehnisku palīdzību.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
10. Maršruta kontroles sistēmu tirgotājs vai to darbības nodrošinātājs izsniedz nodokļa maksātājam rakstisku apliecinājumu (norādot sākuma un beigu datumu) par to, ka ir sniedzis tehnisku palīdzību šo noteikumu 9.punktā minētajos gadījumos.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)
11. Nodokļa maksātājs par laiku, kad maršruta kontroles sistēmas rādījumi ir bijuši neprecīzi, nepilnīgi vai maršruta kontroles sistēma pārtraukusi darboties, uzskaita katras dienas braucienu maršruta datus elektroniski vai papīra izdrukas formā, tajā iekļaujot šo noteikumu 2.1. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1192)