1. Saskaņā ar 2011.gada 16.jūnija likuma "Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā" 5.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 25.oktobra rīkojuma Nr.557 "Par Pārresoru koordinācijas centra izveidi un darbības uzsākšanas nodrošināšanu" 5.punktu izsludināt atklātu konkursu uz Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amatu (turpmāk – konkurss), un Valsts kancelejai par to publicēt sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
2. Noteikt, ka pretendenti, kuri atbilst Valsts civildienesta likuma 7.pantā noteiktajām obligātajām prasībām, pieteikumus konkursam iesniedz Valsts kancelejā 20 dienu laikā pēc sludinājuma publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3. Lai saskaņā ar Ministru kabineta 2011.gada 25.oktobra rīkojumu Nr.557 "Par Pārresoru koordinācijas centra izveidi un darbības uzsākšanas nodrošināšanu" veiktu Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentu atlasi un vērtēšanu, izveidot Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentu vērtēšanas komisiju šādā sastāvā:
E.Dreimane – Valsts kancelejas direktore
S.Bajāre – Finanšu ministrijas valsts sekretāre
E.Kušners – Ministru prezidenta ārštata padomnieks valsts pārvaldes jautājumos
K.Pelša – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra biroja vadītāja
J.Pūce – Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs
V.Kisļicka – Valsts kancelejas Personāla nodaļas vadītāja
(Grozīts ar Mp 28.12.2011. rīkojumu Nr.422)
4. Komisijai saskaņā ar konkursa nolikumu (pielikums) izvērtēt Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentus un divu mēnešu laikā pēc konkursa izsludināšanas iesniegt Ministru prezidentam attiecīgu priekšlikumu par Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata kandidatūru.
5. Komisijas darbā, ja nepieciešams, var pieaicināt citus speciālistus un ekspertus, to skaitā personāla atlases komersantus.
I. Vispārīgie jautājumi
1. Nolikums nosaka kārtību, kādā tiek organizēta un nodrošināta Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentu atlase.
2. Pretendentu atbilstību Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amatam izvērtē ar Ministru prezidenta rīkojumu izveidota Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija).
3. Komisijas sēdes vada komisijas priekšsēdētājs. Komisijas sēdes protokolē komisijas priekšsēdētāja norīkots sekretārs.
II. Pieteikumu iesniegšana
4. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 8.panta pirmo daļu Valsts kanceleja sludinājumu par Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata pretendentu konkursu (turpmāk – konkurss) publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", kā arī laikrakstā "Diena" un Ministru kabineta mājaslapā. Pretendentu pieteikšanās termiņš ir 20 dienas no sludinājuma publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
5. Lai pieteiktos konkursam, pretendents Valsts civildienesta likuma 7.panta pirmajā daļā un sludinājumā noteiktās prasības apliecinošos dokumentus (motivētu pieteikumu, CV ar fotogrāfiju (europass forma), augstāko izglītību apliecinošu dokumentu kopijas), kā arī citus dokumentus, kurus tas uzskata par nepieciešamu pievienot, iesniedz Valsts kancelejas Personāla nodaļā slēgtā aploksnē ar norādi "Pieteikums konkursam uz Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amatu" vai nosūta pa pastu uz adresi Valsts kanceleja, Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1520.
6. Pretendents, iesniedzot pieteikumu, apliecina atbilstību Valsts civildienesta likuma 7.panta pirmās daļas prasībām.
7. Valsts kancelejas Personāla nodaļa reģistrē pretendentu pieteikumus, apkopo saņemto informāciju par pretendentu atbilstību Valsts civildienesta likumā un sludinājumā noteiktajām prasībām un iesniedz to komisijai lēmuma pieņemšanai par pretendentu turpmāko dalību konkursā.
8. Pēc pretendentu pieteikšanās termiņa beigām komisijas priekšsēdētājs nosaka konkursa kārtu norises laiku un vietu.
III. Galvenie amata pienākumi
9. Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata galvenie pienākumi (pielikums) ir šādi:
9.1. plānot, vadīt, organizēt un koordinēt Pārresoru koordinācijas centra darbu, lai īstenotu Attīstības plānošanas sistēmas likumā un Pārresoru koordinācijas centra nolikumā noteiktās funkcijas;
9.2. koordinēt ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību Nacionālā attīstības plāna izstrādē, nodrošināt valsts attīstības mērķu, prioritāšu (arī teritoriju attīstības prioritāšu) un sasniedzamo rezultātu (arī makrolīmenī), kā arī katras prioritātes rīcības virzienu un sasniedzamo politikas rezultātu īstenošanas uzraudzību;
9.3. sadarbībā ar ministrijām un citām institūcijām veikt nozaru politikas analīzi un sniegt Ministru prezidentam priekšlikumus par valsts ilgtermiņa attīstības prioritātēm un telpiskās attīstības perspektīvu;
9.4. sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniegt priekšlikumus par normatīvajos aktos un attiecīgajos attīstības plānošanas dokumentos paredzēto Pārresoru koordinācijas centra kompetencē esošo pasākumu īstenošanai un uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;
9.5. ne retāk kā reizi gadā sniegt Ministru prezidentam pārskatu par Pārresoru koordinācijas centra funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
IV. Prasības pretendentiem
10. Pretendentiem jāatbilst Valsts civildienesta likuma 7.pantā noteiktajām prasībām.
11. Pretendentus vērtē pēc šādām papildu prasībām:
11.1. vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā (minētā pieredze valsts institūcijā tiks uzskatīta par priekšrocību);
11.2. labas zināšanas par Ministru kabineta darbības principiem un lēmumu pieņemšanas procesu;
11.3. izpratne par politikas veidošanas un koordinācijas procesiem;
11.4. teicamas sadarbības un komunikācijas prasmes;
11.5. labas analītiskās spējas un stratēģiskās plānošanas prasmes;
11.6. labas divu svešvalodu zināšanas;
11.7. laba reputācija.
12. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildu dokumentus, kas apliecina atbilstību šā nolikuma 11.punktā minētajām prasībām.
13. Pretendenti iesniedz savu redzējumu par Pārresoru koordinācijas centra darbības prioritātēm un attīstības vīziju (ne vairāk par trim A4 formāta lapām).
V. Pretendentu vērtēšana
14. Pretendentu atbilstību Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata prasībām vērtē trijās kārtās.
15. Pirmajā kārtā komisija vērtē Valsts kancelejas Personāla nodaļas sagatavoto informāciju un pretendentu iesniegtos dokumentus un izvirza pretendentus otrajai kārtai. Komisija var pieprasīt no pretendentiem papildu informāciju un (vai) dokumentus.
16. Otro kārtu organizē strukturētas intervijas veidā, kurā komisijas locekļi uzdod pretendentiem jautājumus par iepriekšējo darba pieredzi, dzīves gājumu un motivāciju. Pretendentus, kuri strukturētajā intervijā ieguvuši labāko novērtējumu, komisija papildus vērtē, izmantojot personības vērtēšanas metodes. Labākos pretendentus komisija izvirza trešajai kārtai.
17. Trešajai kārtai izvirzītie pretendenti sagatavo 10 minūšu prezentāciju (Power Point formātā) un iepazīstina komisiju ar savu redzējumu par Pārresoru koordinācijas centra darbības prioritātēm un attīstības vīziju, kā arī atbild uz komisijas locekļu uzdotajiem jautājumiem.
18. Komisijas locekļi vērtē pretendentus atbilstoši šā nolikuma IV nodaļā noteiktajām prasībām.
19. Komisija lēmumu pieņem ar balsu vairākumu. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
20. Pretendentu (pretendentus) ar labāko novērtējumu konkursa komisija iesaka Ministru prezidentam.
21. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11.panta otro un trešo daļu pretendentu Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amatā ieceļ Ministru prezidents.
Atklāta konkursa nolikuma
pielikums
Pārresoru koordinācijas centra vadītāja amata apraksts
1. | Iestādes nosaukums | - Pārresoru koordinācijas centrs |
2. | Iestādes struktūrvienības nosaukums | - Pārresoru koordinācijas centra vadība |
3. | Ierēdņa amata nosaukums un tā kods Saime un līmenis saskaņā ar Valsts pārvaldes Amatu katalogu | - Pārresoru koordinācijas centra vadītājs kods 1112 29 I saime, V B līmenis |
4. | Ierēdņa amata pakļautība | - tieši pakļauts Ministru prezidentam |
5. | Ierēdņa amata pienākumu un kvalifikācijas apraksts: |
5.1. Amata pienākumi:
5.1.1. plānot, vadīt, organizēt un koordinēt Pārresoru koordinācijas centra darbu, lai īstenotu Attīstības plānošanas sistēmas likumā un Pārresoru koordinācijas centra nolikumā noteiktās funkcijas;
5.1.2. pildīt Pārresoru koordinācijas centra nolikuma ietvaros dotos Ministru prezidenta uzdevumus;
5.1.3. koordinēt ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību Nacionālā attīstības plāna izstrādē, nodrošināt valsts attīstības mērķu, prioritāšu (arī teritoriju attīstības prioritāšu) un sasniedzamo rezultātu (arī makrolīmenī), kā arī katras prioritātes rīcības virzienu un sasniedzamo politikas rezultātu īstenošanas uzraudzību;
5.1.4. sadarbībā ar ministrijām un citām institūcijām veikt nozaru politikas analīzi un sniegt Ministru prezidentam priekšlikumus par valsts ilgtermiņa attīstības prioritātēm un telpiskās attīstības perspektīvu;
5.1.5. sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniegt priekšlikumus par normatīvajos aktos un attiecīgajos attīstības plānošanas dokumentos paredzēto Pārresoru koordinācijas centra kompetencē esošo pasākumu īstenošanai un uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;
5.1.6. nodrošināt Pārresoru koordinācijas centra darba nepārtrauktību valdības maiņas gadījumā;
5.1.7. uzturēt saikni ar Saeimas Kanceleju, Valsts kanceleju, ministrijām, citām valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm un institūcijām;
5.1.8. ar balsstiesībām piedalīties Valsts sekretāru sanāksmēs;
5.1.9. ar padomdevēja tiesībām piedalīties Ministru kabineta komitejas sēdēs, kā arī Ministru kabineta sēdēs;
5.1.10. parakstīt Pārresoru koordinācijas centra rīkojumus, vēstules, atzinumus un finanšu dokumentus;
5.1.11. atbilstoši Deklarācijai par valdības iecerēto darbību un valdības rīcības plānam sadarbībā ar ministrijām piedalīties vienotas valsts politikas plānošanā un īstenošanā;
5.1.12. vadīt un organizēt Pārresoru koordinācijas centra vadītājam pakļauto ierēdņu un darbinieku darbu;
5.1.13. iecelt amatā un atbrīvot no amata Pārresoru koordinācijas centra ierēdņus un pieņemt darbā un atbrīvot no darba darbiniekus;
5.1.14. apstiprināt Pārresoru koordinācijas centra darbības stratēģiju, darba plānu, reglamentu, iekšējos normatīvos aktus un Pārresoru koordinācijas centra ierēdņu un darbinieku amatu aprakstus;
5.1.15. nodrošināt Pārresoru koordinācijas centram piešķirto budžeta līdzekļu sadali, uzskaiti un kontroli;
5.1.16. valsts vārdā veikt privāttiesiskus darījumus, lai nodrošinātu Pārresoru koordinācijas centra darbību;
5.1.17. bez īpaša pilnvarojuma pārstāvēt Pārresoru koordinācijas centru citās iestādēs, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) un organizācijās;
5.1.18. veicināt Pārresoru koordinācijas centra starptautisko sadarbību ar ārvalstu valsts pārvaldes institūcijām, starptautiskajām organizācijām un ārvalstu tehniskās palīdzības programmu un projektu pārstāvjiem un ekspertiem;
5.1.19. informēt sabiedrību par valsts politiku Pārresoru koordinācijas centra kompetencē esošajās jomās, konsultēties ar nevalstiskajām organizācijām lēmuma pieņemšanas procesā, veicināt sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī iesaistīt sabiedrības pārstāvjus valsts pārvaldē;
5.1.20. nodrošināt uzticētās valsts mantas saglabāšanu;
5.1.21. nodrošināt pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību;
5.1.22. ne retāk kā reizi gadā sniegt Ministru prezidentam pārskatu par Pārresoru koordinācijas centra funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
5.2. Amata pildīšanai nepieciešamā izglītība - augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa augstākā profesionālā izglītība.
5.3. Amata pildīšanai nepieciešamā profesionālā pieredze:
5.3.1. vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā, vēlams, valsts institūcijās;
5.3.2. izpratne par politikas veidošanas un koordinācijas procesiem;
5.3.3. teicamas sadarbības un komunikācijas prasmes;
5.3.4. labas divu svešvalodu zināšanas.
5.4. Amata pildīšanai nepieciešamā sadarbība:
5.4.1. ar Ministru prezidentu, ministriem, ministriju valsts sekretāriem, Valsts kancelejas direktoru, kā arī ar pašvaldību vadītājiem;
5.4.2. ar valsts varas un citu valsts pārvaldes institūciju vadītājiem;
5.4.3. ar preses un citu plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem;
5.4.4. ar citu valstu pārstāvjiem, pārstāvot valsts intereses starptautiskajās organizācijās un institūcijās.
5.5. Atbildība par darba norisi un rezultātiem:
5.5.1. atbild par Pārresoru koordinācijas centra darba norisi un rezultātiem;
5.5.2. atbild par lēmumiem, kas tieši ietekmē Pārresoru koordinācijas centra darbības stratēģiju, ņemot vērā nepastāvīgas un politiski mainīgas vides faktorus;
5.5.3. atbild par Pārresoru koordinācijas centra ierēdņu un darbinieku korektām attiecībām ar citām valsts iestādēm, institūcijām un apmeklētājiem;
5.5.4. saskaņā ar likumu atbild par pieejamās informācijas, ieskaitot informāciju dienesta vajadzībām un valsts noslēpumu, glabāšanu un neizpaušanu.