Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Tiesību akts: zaudējis spēku
Attēlotā redakcija: 04.04.2020. - 17.01.2022. / Vēsturiskā
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Jēkabpils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošos noteikumus Nr. 24 "Saistošie noteikumi par pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu Jēkabpils novadā".
Jēkabpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.24

Jēkabpilī 2019.gada 24.oktobrī
Saistošie noteikumi par pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu Jēkabpils pilsētā
APSTIPRINĀTI
ar Jēkabpils pilsētas domes 24.10.2019.
lēmumu Nr.500 (prot. Nr.26, 20.§)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likuma
35.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka pabalsta krīzes situācijā apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību Jēkabpils pilsētā.

2. Saistošajos noteikumos lietotie termini:

2.1. ģimene – laulātie, bērni un personas, kurām ir kopīgi izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī;

2.2. SOPA – sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas elektroniskā sistēma, kurā tiek uzglabāta informācija par ģimenēm un atsevišķi dzīvojošām personām piešķirtajiem pabalstiem un atvieglojumiem.

3. Tiesības saņemt pabalstu krīzes situācijā ir ģimenei (personai), kuras pamata dzīvesvieta deklarēta Jēkabpils pilsētā pamatvajadzību nodrošināšanai:

3.1. katastrofu gadījumos;

3.2. citos no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu gadījumos, ja ģimene (persona) savas pamatvajadzības nespēj nodrošināt saviem spēkiem.

II. Pabalsta pieprasīšanas un saņemšanas kārtība

4. Pabalsta saņemšanai ģimene (persona), uzrādot personu apliecinošu dokumentu vai citu dokumentu, kas apliecina pabalsta pieprasītāja identitāti (izņemot gadījumus, ja personai nav piešķirts personas kods, personu apliecinošs dokuments nav izsniegts vai ir zudis) triju mēnešu laikā no krīzes situācijas rašanās dienas iesniedz Jēkabpils Sociālajā dienestā (turpmāk – Dienests):

4.1. iesniegumu;

4.2. krīzes situāciju pamatojošus dokumentus;

4.3. citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā.

5. Pēc šo noteikumu 4.punktā noteiktā pabalsta pieprasīšanas termiņa notecējuma pabalstu var pieprasīt, ja ģimene (persona) objektīvu iemeslu dēļ triju mēnešu laikā nav varējusi vērsties pēc palīdzības, iesniedzot Dienestā dokumentu, kas to apliecina.

6. Pabalsta pieprasītājs iesniegumu paraksta visu ģimenes pilngadīgo locekļu vārdā.

7. Iesniedzot Dienestā šo noteikumu 4.1.apakšpunktā minēto iesniegumu, pabalsta pieprasītājs un visi pilngadīgie ģimenes locekļi dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par visiem ģimenes locekļiem, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu, un veikt datu apstrādi elektroniskajā datu bāzē SOPA.

8. Dienesta sociālā darba speciālisti pārbauda ģimenes (personas) sniegtās ziņas vai saņemto informāciju no fiziskām un juridiskām personām par palīdzības nepieciešamību, izvērtējot konkrēto sociālo situāciju, iesniegtos dokumentus, pieprasot ziņas no valsts un pašvaldības institūcijām, kā arī citām juridiskajām un fiziskajām personām un veicot dzīvesvietas pārbaudi, ja tas nepieciešams.

9. Ģimenes (personas) dzīves apstākļu pārbaudē konstatētais tiek fiksēts Dzīves apstākļu pārbaudes aktā, kuru paraksta pabalsta pieprasītājs vai viens no ģimenes pilngadīgajiem locekļiem un sociālā darba speciālists, kurš veica pārbaudi.

10. Ja ģimene (persona) atsakās vai nenodrošina Dienestam iespēju veikt tās dzīves apstākļu pārbaudi dzīvesvietā, Dienests var atteikt palīdzības sniegšanu.

11. Pabalsta piešķiršanas nepieciešamību un nepieciešamā pabalsta apmēru nosaka, izvērtējot apstākļus, kādos nonākusi ģimene (persona) un to radītās sekas, kā arī ģimenes (personas) spēju, izmantojot savā rīcībā esošos materiālos resursus, apmierināt savas pamatvajadzības, un pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu.

12. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pabalstu pieņem Dienests desmit darbdienu laikā no iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas.

III. Pabalsta apmērs

13. Pabalstu katastrofu gadījumos piešķir līdz divu valstī noteikto minimālo mēneša darba algu apmēram, ņemot vērā radīto zaudējumu sekas.

14. Pabalstu citos no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu gadījumos piešķir līdz 100 euro, nepārsniedzot faktiskos izdevumus, izmaksājot pabalsta pieprasītājam vai pārskaitot to pakalpojuma sniedzējam.

(Grozīts ar Jēkabpils pilsētas domes 26.03.2020. saistošajiem noteikumiem Nr. 8)

15. Pabalstu krīzes situācijā uztura nodrošināšanai var piešķirt ne vairāk kā četras reizes kalendārajā gadā, izsniedzot talonu pārtikas produktu iegādei tirdzniecības vietā, ar kuru Dienestam noslēgts līgums. Viena talona vērtība ir 25 euro.

IV. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

16. Dienesta lēmumu var apstrīdēt Jēkabpils pilsētas domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

17. Jēkabpils pilsētas domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

V. Noslēguma jautājumi

18. Atzīt par spēku zaudējušiem Jēkabpils pilsētas domes 08.11.2012. saistošos noteikumus Nr.32 (sēdes protokols Nr.26, 10.§) "Saistošie noteikumi par vienreizēju pabalstu piešķiršanu Jēkabpils pilsētā".

19. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2020.gada 2.janvārī.

20. Ģimenei (peronai), kura sakarā ar valstī izsludināto ārkārtas situāciju nevar nodrošināt savas pamatvajadzības, laikā, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām, piešķir pabalstu krīzes situācijā līdz 80 euro vienai personai triju mēnešu periodā. Ģimene (persona) vienlaicīgi nevar saņemt saistošo noteikumu 15. punktā un šajā punktā paredzēto pabalstu.

(Jēkabpils pilsētas domes 26.03.2020. saistošo noteikumu Nr. 8 redakcijā)

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs A.Kraps
04.04.2020