Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

 

Iekšlietu ministrijas instrukcija Nr.20

Rīgā 2004.gada 26.augustā

Atestācijas kārtība Iekšlietu ministrijā un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā

Izdota saskaņā ar Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 39.panta pirmo daļu, likuma "Par policiju" 28.panta ceturto daļu un Robežsardzes likuma 35.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Instrukcija nosaka:
1.1. Iekšlietu ministrijas (turpmāk - ministrija) atestācijas komisijas izveidošanas kārtību un kompetenci;
1.2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (turpmāk - Iestāde) un Iestādes teritoriālās un patstāvīgās struktūrvienības, kā arī Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas (turpmāk - struktūrvienība) atestācijas komisijas izveidošanas kārtību un kompetenci;
1.3. kārtību, kādā atestē ministrijas darbiniekus ar speciālajām dienesta pakāpēm, ministrijas padotībā esošo iestāžu vadītājus un viņu vietniekus, kā arī Iestādes un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas darbiniekus ar speciālajām dienesta pakāpēm.
2. Veicot atestāciju, vispusīgi un objektīvi novērtē darbinieka darba efektivitāti, profesionalitāti, disciplinētību, lietišķās un morālās īpašības, izglītības līmeni.
3. Atestācijas mērķis ir izvērtēt darbinieka individuālo veikumu noteiktā laika periodā, atbilstību ieņemamajam amatam un dienestam, motivēt darbinieku un novērtēt viņa potenciālu.

II. Atestācijas komisijas izveidošanas kārtība un kompetence

4. Ministrijas atestācijas komisiju izveido ministrijas valsts sekretārs.
5. Ministrijas atestācijas komisija veic ministrijas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm un ministrijas padotībā esošo iestāžu vadītāju un viņu vietnieku atestāciju.
6. Iestādes atestācijas komisiju izveido Iestādes vadītājs.
7. Iestādes atestācijas komisija veic Iestādes vidējā un vecākā komandējošā sastāva darbinieku (izņemot Iestādes vadītāja un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas direktora un viņu vietnieku), kā arī Iestādes centrālā aparāta darbinieku atestāciju.
8. Struktūrvienības atestācijas komisiju izveido attiecīgās struktūrvienības vadītājs.
9. Struktūrvienības atestācijas komisija veic attiecīgās struktūrvienības ierindas un jaunākā komandējošā sastāva darbinieku atestāciju.
10. Atestācijas komisijas sastāvā iekļauj vismaz piecas amatpersonas.
11. Ministrijas atestācijas komisijas priekšsēdētājs ir ministrijas valsts sekretāra vietnieks.
12. Iestādes atestācijas komisijas priekšsēdētājs ir Iestādes vadītāja vietnieks.
13. Struktūrvienības atestācijas komisijas priekšsēdētājs ir attiecīgās struktūrvienības vadītāja vietnieks.
14. Atestācijas komisijas sekretāra pienākumus pilda personāla dienesta darbinieks, kurš ir viens no atestācijas komisijas locekļiem.

III. Atestācijas kārtība

15. Atestējamā darbinieka tiešais priekšnieks (ministrijas padotībā esošās iestādes vadītājam - ministrijas valsts sekretārs) aizpilda Atestācijas anketas (turpmāk - anketa) (1.pielikums) I sadaļu, izmantojot vērtējuma kritērijus (2.pielikums), un iesniedz to attiecīgajai atestācijas komisijai.
16. Anketas I sadaļā norāda atestējamā darbinieka laika posmā no iepriekšējās atestācijas (ja atestāciju veic pirmo reizi - laika posmā no pieņemšanas dienestā) paveikto un dienesta pienākumu izpildes novērtējumu, kā arī atestācijas priekšlikumu atbilstoši vērtējumam (kopējā vērtējuma rezultātā iegūto punktu summu dala ar vērtējamo kritēriju skaitu).
17. Vērtējumu nosaka, vērtējot vismaz pēc astoņiem atestējamā darbinieka amatam atbilstošiem vērtējuma kritērijiem.
18. Atestācijas priekšlikumu nosaka, ņemot vērā šādus vērtējuma veidus:
18.1. neapmierinoši - atestācijas priekšlikumā un atzinumā atbilstošs formulējums ir - neatbilst ieņemamajam amatam, atvaļināms no dienesta sakarā ar neatbilstību dienestam pēc atestācijas rezultātiem, vai neatbilst ieņemamajam amatam, pazemināms amatā;
18.2. zem vidējā - atestācijas priekšlikumā un atzinumā atbilstošs formulējums ir - novērst norādītos trūkumus, atestēt atkārtoti pēc sešiem mēnešiem;
18.3. vidēji - atestācijas priekšlikumā un atzinumā atbilstošs formulējums ir - atbilst ieņemamajam amatam, novērst norādītos trūkumus;
18.4. labi - atestācijas priekšlikumā un atzinumā atbilstošs formulējums ir - atbilst ieņemamajam amatam;
18.5. ļoti labi - atestācijas priekšlikumā un atzinumā atbilstošs formulējums ir - atbilst ieņemamajam amatam, var izvirzīt augstākā amatā.
19. Atestācijas komisija veic darbinieka atestāciju mēneša laikā no dokumentu saņemšanas dienas.
20. Atestācijas komisijas priekšsēdētājs ne vēlāk kā nedēļu pirms atestācijas komisijas sēdes informē atestācijas komisijas locekļus, atestējamo darbinieku un viņa tiešo priekšnieku par atestācijas komisijas sēdes laiku un darba kārtību. Par ministrijas padotībā esošās iestādes vadītāja atestāciju informē ministrijas valsts sekretāru.
21. Atestācijas komisijas sēdē piedalās atestējamais darbinieks un viņa tiešais priekšnieks (ministrijas valsts sekretārs, ja atestē ministrijas padotībā esošās iestādes vadītāju). Atestācijas komisijas priekšsēdētājs var uzaicināt uz sēdi arī citas amatpersonas.
22. Darbinieka atestāciju sāk, nolasot atestējamā darbinieka raksturojumu. Atestācijas komisijai ir tiesības uzdot atestējamajam darbiniekam ar viņa ieņemamā amata pienākumu pildīšanu saistītus jautājumus. Atestējamajam darbiniekam, kā arī uzaicinātajām amatpersonām ir tiesības izteikt savu viedokli.
23. Darbinieku ar atestācijas komisijas atzinumu iepazīstina uzreiz pēc atestācijas komisijas locekļu nobalsošanas.
24. Darbinieku atestē ne retāk kā reizi trijos gados un ne agrāk kā pēc sešu mēnešu nodienēšanas ieņemamajā amatā.
25. Atestācijas komisijas sekretārs apkopo sēdes dokumentus un trīs darba dienu laikā pēc atestācijas komisijas sēdes kopā ar atestācijas komisijas atzinumu iesniedz tos attiecīgi ministrijas valsts sekretāram, Iestādes vadītājam vai struktūrvienības vadītājam.
26. Darbiniekam trīs dienu laikā no dienas, kad veikta atestācija, ir tiesības iesniegt iebildumus par atestācijas gaitu vai atestācijas atzinumu attiecīgi ministrijas valsts sekretāram, Iestādes vadītājam vai struktūrvienības vadītājam, kuri 30 dienu laikā sniedz atbildi uz darbinieka iesniegumu.

Saskaņots ar Tieslietu ministriju 2004.gada 30.jūlijā.

Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons

 

1.pielikums

01IEM20.PNG (104167 bytes)

02IEM20.PNG (43659 bytes)


 

2.pielikums

Vērtējuma kritēriji

N.p. k.

Vērtējums

1-2

3-4

5-6

7-8

9-10

1.

Darba efektivitāte

ļoti neefektīvs, pielaiž daudz kļūdu

lēns, gauss, pielaiž atsevišķas kļūdas

iekļaujas atvēlētā laikā, pieļauj atsevišķas kļūdas

strādā efektīvi un precīzi, nepieļauj kļūdas

efektīvs, patstāvīgi un pareizi pieņem lēmumus

2.

Patstāvība

pastāvīgi jāvada, darbs jākontrolē

sarežģītāka darba veikšanai nepieciešama vadīšana

vajadzīgas norādes

reti vajadzīgi norādījumi, izmanto instrukcijas

nav jāvada

3.

Plānošana organizēšana (spēja formulēt un īstenot prioritātes)

neplāno, neorganizē savu darbu

nav elastīgs, laiku pa laikam ir problēmas vājas plānošanas dēļ

pietiekami sagatavots, sekmīgi organizē darbu

paredz neordināras problēmas, laba darba plānošana

sistemātisks, veiksmīgi plāno un organizē, prot noteikt prioritātes

4.

Iniciatīva (motivācija, ieinteresētība darbā)

slinks, vienaldzīgs

nepieciešama pamudināšana

pietiekami adekvāta

augsta iniciatīva

ļoti augsta motivācija, iniciatīvs dažādos apstākļos

5.

Darba zināšanas, iemaņas

vāji informēts

mērenas zināšanas

pietiekamas zināšanas kvalitatīvai darba izpildei

plašas zināšanas, labas iemaņas

dziļas zināšanas dažādos problēmas aspektos

6.

Gatavība paaugstināt kvalifikāciju

apmierinās ar iegūtām zināšanām, noraidoša attieksme

izrāda formālu interesi

gatavs paaugstināt kvalifikāciju

aktīvi paaugstina kvalifikāciju, izrāda pašieinteresētību

ar paaugstinātu interesi, iniciatīvu arī brīvajā laikā

7.

Daudzpusība

dara tikai uzdoto darbu, nevēlas pārslēgties uz citu darbu

spēj aizstāt mazkvalificētā darbā

spēj pietiekami labi veikt dažādus savstarpēji saistītus darbus

ļoti kompetents dažādu savstarpēji saistītu darbu veikšanā

augsti kompetents, spēj izskatīt problēmu daudzpusīgi

8.

Atbildības sajūta

nevar paļauties, bezatbildīgs

nelabprāt uzņemas atbildību

attīstīta atbildības sajūta

labprāt uzņemas papildus atbildību

sevišķi izteikta atbildības sajūta

9.

Disciplinētība

nedisciplinēts

nereti pārkāpj disciplīnas normas

parasti tendēts uz disciplīnas ievērošanu, dažkārt pārkāpj disciplīnas normas

disciplinēts

izcila disciplīna

10.

Sadarbība (darbs ar kolēģiem)

nesabiedrisks, tendēts uz izolētību (autonoms)

grūtības attiecību nodibināšanā ar kolēģiem

sabiedrisks, komunikabls, aktīvi iesaistās kolektīvā

augsta sabiedriskuma pakāpe

izcili sabiedrisks, sevišķi efektīvs sabiedrībā, līderis

11.

Vadīšana (citu darba rezultātu iespaidošana)

bez iemaņām vadīšanā

spēj vadīt parastās situācijās, bet padotie pieņem nelabprāt

spēj vadīt parastās situācijās

sistemātiski labs vadītājs, efektīvs, labprāt pieņem padotie

izcilas iemaņas, citi seko un izrāda atbalstu

12.

Pedagoģiskās dotības, prasme skaidrot, spēja iespaidot

bez pedagoģiskajām dotībām

ar grūtībām prot skaidrot, iespaidot

pietiekamas spējas, dotības parastās situācijās

izteiktas pedagoģiskās dotības un spējas

izcilas pedagoģiskās dotības un spējas skaidrot, iespaidot

Vērtējums: Neapmierinoši 1-2, zem vidējā 3-4, vidēji 5-6, labi 7-8, ļoti labi 9-10

03.09.2004