Ministru kabineta noteikumi Nr.265
Rīgā 1996.gada 16.jūlijā (prot. nr.37 22.§)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Vēstnesis, 1995, 26.nr.; 1996, 108.nr.) tiek kapitalizēti privatizēto un privatizējamo valsts uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu (turpmāk tekstā -"nodokļi") maksājumu pamatparādi.
2. Noteikumos lietotie termini:
2.1. nodokļu maksājumu pamatparāds - šo noteikumu izpratnē - nodokļa vai vairāku nodokļu maksājumu daļa, kas nav samaksāta attiecīgā nodokļa likumā noteiktajā laikā un apmērā, un nodokļu maksājumu pamatparāda palielinājuma nauda, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi:
2.2. pamatparāda palielinājuma nauda - šo noteikumu izpratnē - summa, par kādu pamatparāds visā tā kavējuma periodā saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām' prasībām tiek palielināts atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajai refinansēšanas likmei;
2.3. nodokļu administrācija - šo noteikumu izpratnē - Valsts ieņēmumu dienests un Valsts sociālās apdrošināšanas fonds, kā ari to izveidotas institūcijas;
2 4. valsts īpašuma objekts - šo noteikumu izpratne - uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kustamais īpašums, uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) daļa, nekustamā īpašuma daļa, manta vai kapitāla daļas, kas ir valsts īpašums;
2.5. privatizējamais uzņēmums - šo noteikumu izpratnē - privatizācijas procesā esošais ists uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kurš likumā noteiktajā kārtībā nodots privatizācijai, n statūtsabiedrība ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu;
2.6. privatizētais uzņēmums - šo noteikumu izpratnē - valsts īpašuma objekts, kurš privatizēts likumā un/vai citos tiesību aktos noteiktajā kārtībā;
2.7. privatizācijas process- šo noteikumu izpratnē - laikposms no dienas, kad valsts īpašuma objekts tika nodots privatizācijai, līdz dienai, kad tiek apstiprināti šī īpašuma objekta privatizācijas noteikumi (privatizācijas projekts), pēc kuriem tas tiek privatizēts;
2.8. privatizāciju veicošā institūcija- šo noteikumu izpratnē - Privatizācijas aģentūra vai cita likumos vai citos tiesību aktos paredzētā institūcija, kura veic (ir veikusi) valsts īpašuma objektu privatizāciju;
2.9. privatizācijas brīdis- šo noteikumu izpratnē - diena, līdz kurai izveidojušies nodokļu maksājumu pamatparādi privatizētajam uzņēmumam tiek kapitalizēti;
2.10. pašreizējais brīdis- šo noteikumu izpratnē:
2.10. l. privatizējamajam uzņēmumam - kārtējā gada kārtējā mēneša pirmais datums;
2.10.2. privatizētajam uzņēmumam - pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju iesniegšanas mēneša pirmais datums;
2.11. kapitalizāciju veicošā institūcija-šo noteikumu izpratnē - Privatizācijas aģentūra vai Zemkopības ministrija attiecībā uz privatizējamiem valsts īpašuma objektiem saskaņā ar likumu "Par īpašuma privatizāciju agroservisa uzņēmumos";
2.12. kārtējā gada kārtējā mēneša pirmais datums - šo noteikumu izpratnē - datums, uz kuru privatizējamais uzņēmums iesniedz kapitalizāciju veicošajai institūcijai ziņas par nodokļu maksājumu parādiem un bilances un peļņas zaudējumu aprēķinu;
2.13. kapitalizācijas brīdis- šo noteikumu izpratnē - diena, kad kapitalizāciju veicošā institūcija ir pieņēmusi lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju;
2.14. kopējais likviditātes koeficients - šo noteikumu izpratnē - uzņēmuma (statūtsabiedrības) rīcībā esošo apgrozāmo līdzekļu (krājumi; debitoru parādi; vērtspapīri un līdzdalība kapitālos; naudas līdzekļi - bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma) attiecība pret īstermiņa saistībām (aizņēmumi no kredītiestādēm; pircēju izsniegtie avansi; parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem; maksājumi par vekseļiem; parādi meitas uzņēmumiem un saistītajiem uzņēmumiem, pārējiem kreditoriem, ieskaitot nodokļu un citus parādus, - bilances pasīva 3.iedaļas otrās daļas kopsumma);
2.15. pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients- šo noteikumu izpratnē - pašu kapitāla (bilances pasīva 1.iedaļas kopsumma) un ilgtermiņa ieguldījumu (bilances aktīva 1.iedaļas kopsumma) starpības attiecība pret uzņēmuma (statūtsabiedrības) rīcībā esošajiem apgrozāmajiem līdzekļiem (ražošanas krājumi; debitoru parādi; vērtspapīri un līdzdalība kapitālos; naudas līdzekļi - bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma).
3. Šie noteikumi piemērojami attiecībā uz:
3.1. privatizēto uzņēmumu, kurš privatizēts saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" (Latvijas Vēstnesis, 1994,27., 77.nr.; 1996, 5., 66.nr.), citiem likumiem un tiesību aktiem, kuri reglamentē vai reglamentēja valsts īpašuma objektu privatizāciju, ja privatizētajam uzņēmumam līdz privatizācijas brīdim bija izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts;
3.2. privatizējamo uzņēmumu, kurš tiek privatizēts saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" un likumu "Par īpašuma privatizāciju agroservisa uzņēmumos" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993,14,/15.nr.), kā arī uz statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz 50 procentu, ja tiem līdz pašreizējam brīdim ir izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds.
4. Nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē:
4. l. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;
4.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;
4.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu;
4.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi fiziskā persona, ja šī persona nodibina statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus;
4.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja šī uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus;
4.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu pārņem statūtsabiedrība likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā;
4.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem šī valsts uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu;
4.8. privatizācijas procesā esošam valsts īpašuma objektam;
4.9. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu. 5. Par privatizācijas bridi uzskatāms:
5.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, - diena, kad statūtsabiedrība reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;
5.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, - diena, kad statūtsabiedrība ar privāto kapitālu reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;
5.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu, - diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas-nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu šai statūtsabiedrībai;
5.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultāta nopirkusi fiziska persona, ja "T persona nodibina statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus, - diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas-nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu šai fiziskajai personai;
5.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja šī uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus, - diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas-nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu šim viena īpašnieka uzņēmumam;
5.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu pārņem statūtsabiedrība likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā, - privatizētā uzņēmuma vai statūtsabiedrības privatizācijas brīdis;
5.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem šī valsts uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu, - diena, kad šis ieguldījums ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā.
6. Ja privatizētais uzņēmums tā pircējam nav nodots ar pieņemšanas-nodošanas aktu, privatizācijas brīdi nosaka kapitalizāciju veicošā institūcija.
7. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu, kapitalizē to nodokļu maksājumu pamatparādu, kas tai bija laikā, kad valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma pārsniedza 50 procentu no statūtsabiedrības pamatkapitāla, kā arī visu nodokļu maksājumu pamatparāda palielinājuma naudu, kas attiecas uz šo pamatparādu.
8. Nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts:
8.1. valsts uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kura privatizācija tiek veikta ar privatizācijas paņēmienu - likvidāciju;
8.2. valsts uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), ja Ministru kabinets ir pieņēmis rīkojumu par tā likvidāciju;
8.3. statūtsabiedrībai, kura ir pārņēmusi nodokļu maksājumu parādus, ja ir pieņemts lēmums par šīs statūtsabiedrības likvidāciju;
8.4. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz 50 procentu, ja ir pieņemts lēmums par šīs statūtsabiedrības likvidāciju.
9. Nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē kapitalizāciju veicošā institūcija.
II. Kapitalizācijas nosacījumi
10. Kapitalizāciju veicošā institūcija var kapitalizēt šādus nodokļu maksājumu pamatparādus:
10.1. apgrozījuma nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa pamatparādu;
10.2. peļņas nodokļa un uzņēmumu ienākuma nodokļa pamatparādu;
10.3. akcīzes nodokļa pamatparādu;
10.4. sociālā nodokļa pamatparādu, ja tas izveidojies līdz 1996.gada 1.janvārim.
11. Privatizējamajam uzņēmumam kapitalizē nodokļu maksājumu pamatparādu, kas izveidojies līdz pašreizējam brīdim.
12. Privatizētajam uzņēmumam kapitalizē nodokļu maksājumu pamatparādu, kas izveidojies līdz privatizācijas brīdim un līdz pašreizējam brīdim nav samaksāts.
13. Vienlaikus ar nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju tiek dzēsta ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda un soda nauda, kas aprēķināta nodokļu audita rezultātā par nodokļu likumu pārkāpumiem.
14. Privatizējamajam uzņēmumam vai statūtsabiedrībai nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē šādos gadījumos:
14.1. ja uzņēmuma vai statūtsabiedrības aktīvu vērtības (pēc pārvērtēšanas tirgus cenās) un visu kreditoru saistību (izņemot nodokļu maksājumu pamatparādu, kas tiek kapitalizēts, un ar to saistīto nokavējuma naudu un soda naudu) starpība ir pozitīva (lielāka par nulli);
14.2. ja pēc kapitalizācijas uzņēmuma vai statūtsabiedrības kopējais likviditātes koeficients būs ne mazāks par l ,0, bet sabiedrības pašas kapitāla nodrošinājuma koeficients būs ne mazāks par 0,1.
15. Lai kapitalizētu nodokļu maksājumu pamatparādu privatizējamajam uzņēmumam, kapitalizāciju veicošā institūcija pārveido šo uzņēmumu par statūtsabiedrību.
16. Privatizētajam uzņēmumam nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē šādos gadījumos:
16.1. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības pašas kapitāls būs pozitīvs;
16.2. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kreditoru saistības nepārsniegs šīs sabiedrības pašas kapitālu vairāk kā par likumā noteikto lielumu;
16.3. ja statūtsabiedrībai pēdējo sešu kalendāra mēnešu laikā nodokļu maksājumu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem (t.i., šajā laikā nav pilnībā nokārtoti attiecīgajam laikposmam paredzētie kārtējie nodokļu maksājumi);
16.4. ja statūtsabiedrībai laikposmā no privatizācijas brīža līdz pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju (turpmāk tekstā - "pieteikums") iesniegšanai nodokļu maksājumu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem. Šis nosacījums piemērojams statūtsabiedrībai, kurai minētais laikposms nepārsniedz sešus kalendāra mēnešus;
16.5. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kopējais likviditātes koeficients būs ne mazāks par l ,0, bet sabiedrības pašas kapitāla nodrošinājuma koeficients būs ne mazāks par 0,1.
III. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācija
17. Lēmumu par privatizējamā uzņēmuma nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju pieņem kapitalizāciju veicošā institūcija, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:
17.1. notariāli apliecināts uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) reģistrācijas apliecības noraksts (kopija);
17.2. uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statūti un visi grozījumi tajos, kas izdarīti līdz dokumentu iesniegšanai kapitalizāciju veicošajā institūcijā (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija));
17.3. nodokļu administrācijas izsniegta izziņa par privatizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nodokļu maksājumu parādiem (1.pielikums). Izziņai jābūt izsniegtai tajā pašā mēnesī, uz kura pirmo datumu norādīti nodokļu maksājumu parādi;
17. 4 iepriekšēja gada pārskats un zvērināta revidenta atzinums par gada pārskatu;
17. 5 bilance un peļņas un zaudējumu aprēķins pēc stāvokļa uz kārtējā gada kārtējā mēneša pirmo datumu ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi;
17. 6 uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) saistību un apgrūtinājumu saraksts pēc stāvokļa uz kārtējā gada kārtējā mēneša pirmo datumu.
18. Jautājumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju statūtsabiedrībai, kura . pārņēmusi šo parādu, vai statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu, kapitalizāciju veicošā institūcija izskata, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:
18.1. statūtsabiedrības pieteikums;
18.2. statūtsabiedrības statūtos noteiktās institūcijas lēmums par statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparada kapitalizāciju;
18.3. notariāli apliecināts statūtsabiedrības reģistrācijas apliecības noraksts (kopija);
1 8.4. statūtsabiedrības statūti un visi grozījumi tajos, kas izdarīti līdz dokumentu iesniegšanai kapitalizāciju veicošajā institūcijā (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija));
18.5. nodokļu administrācijas izsniegta izziņa par privatizētā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nodokļu maksājumu parādiem (2.pielikums). Izziņai jābūt izsniegtai tajā pašā mēnesī, uz kura pirmo datumu norādīti nodokļu maksājumu parādi;
18.6. iepriekšējā gada pārskats un zvērināta revidenta atzinums par gada pārskatu;
18.7. bilance un peļņas un zaudējumu aprēķins pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi;
18.8. statūtsabiedrības saistību un apgrūtinājumu saraksts pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu;
18.9. privatizācijas faktu apliecinošs dokuments (privatizācijas noteikumi, privatizācijas projekts, pirkuma līgums, nomas ar izpirkumu līgums vai cits likumā vai citos tiesību aktos noteikts dokuments) vai dokumenti, kas apliecina, ka valsts daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu;
18.10. pilnvara pārstāvēt statūtsabiedrību nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas procesā. Pilnvarā jānorāda konkrētas darbības, kādām persona tiek pilnvarota.
19. Ja nodokļu maksājumu parādus statūtsabiedrība ir pārņēmusi no cita uzņēmuma (statūtsabiedrības) tā reorganizācijas (sadalīšanas vai atdalīšanas) rezultātā, dokumentiem jāpievieno attiecīgās institūcijas lēmums par šādu reorganizāciju un attiecīgais saistību sadales akts (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija)).
20. Statūtsabiedrībai, kurai laikposms no privatizācijas brīža līdz pieteikuma iesniegšanai pārsniedz sešus kalendāra mēnešus, nodokļu administrācija izziņā par nodokļu maksājumu parādiem uzrāda ari datus atbilstoši šo noteikumu 17.3.apakšpunktā un 18.5.apakšpunktā noteiktajām prasībām pēc stāvokļa, kāds bija sešus mēnešus pirms pieteikuma iesniegšanas. Dati jāuzrāda uz attiecīgā mēneša pirmo datumu.
21. Nodokļu administrācija pārtrauc pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšanu uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuriem izsniegta izziņa attiecīgā nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai. Pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšana tiek pārtraukta uz sešiem mēnešiem no izziņas izsniegšanas mēneša pirmā datuma.
22. Ja šo noteikumu 21.punktā minētajā termiņā nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts, tad pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda tiek aprēķināta vispārējā kārtībā no tās aprēķināšanas pārtraukšanas dienas.
23. Kapitalizāciju veicošā institūcija var pieprasīt ari citus dokumentus, kas nepieciešami, lai pieņemtu lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju.
24. Visiem dokumentiem, kas tiek iesniegti kapitalizāciju veicošajā institūcijā, jābūt oriģināliem, izņemot šo noteikumu 17.1., 17.2., 17.4., 18.3., 18.4., 18.6. un 18.9.apakšpunktā minētos dokumentus. Kopā ar šo noteikumu 18.9.apakšpunktā minēto dokumentu norakstiem (kopijām) kapitalizāciju veicošajai institūcijai jāuzrāda ari attiecīgā dokumenta oriģināls.
25. Visiem dokumentiem, ko statūtsabiedrība iesniedz kapitalizāciju veicošajā institūcijā, jābūt to personu parakstītiem, kuras ir pilnvarotas to darīt saskaņā ar likumiem, statūtiem, līgumiem un citiem tiesību aktiem, kas reglamentē statūtsabiedrības darbību.
26. Visiem statūtsabiedrības iesniegtajiem dokumentiem jābūt noformētiem tā, lai tiem būtu juridisks spēks atbilstoši Ministru kabineta 1996.gada 23.aprīļa noteikumiem nr.154 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 1996, 74.nr.).
27. Kapitalizāciju veicošā institūcija izskata statūtsabiedrības pieteikumu mēneša laikā no tā iesniegšanas dienas.
28. Pirms lēmuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju pieņemšanas kapitalizāciju veicošā institūcija uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vai statūtsabiedrības nodokļu maksājumu parādu apmēra salīdzināšanai iesniedz šo noteikumu 17.3., 17.4. un 17.5.apakšpunktā vai 18.5., 18.6. un 18.7.apakšpunktā minēto dokumentu kopijas:
28.1. Finansu ministrijā - šo noteikumu 10.1. - 10.3.apakšpunktā minēto nodokļu maksājumu parādu apmēra salīdzināšanai;
28.2. Labklājības ministrijā - šo noteikumu 10.4.apakšpunktā minētā nodokļa maksājumu parādu apmēra salīdzināšanai.
29. Finansu ministrija un Labklājības ministrija saskaņā ar šo noteikumu 28.punktu iesniegtos dokumentus 21 dienas laikā izskata un sniedz salīdzinājuma atzinumu.
30. Privatizācijas aģentūra izstrādā privatizācijas noteikumus vai to papildinājumu nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai, kurus apstiprina likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" noteiktajā kārtībā, bet Zemkopības ministrija izstrādā privatizācijas projektu vai tā papildinājumu, kuru apstiprina likumā "Par īpašuma privatizāciju agroservisa uzņēmumos" noteiktajā kārtībā.
31. Kapitalizējot nodokļu maksājumu pamatparādu, statūtsabiedrībai tiek palielināts tās pamatkapitāls atbilstoši attiecīgās statūtsabiedrības darbību reglamentējošā likuma noteikumiem.
32. Nodokļu maksājumu pamatparāda summa tiek aizstāta ar statūtsabiedrības kapitāla daļām tādā pašā vērtībā, palielinot par šo vērtību statūtsabiedrības pamatkapitālu. Par šo kapitāla daļu turētāju kļūst kapitalizāciju veicošā institūcija.
33. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā kapitalizāciju veicošā institūcija novērtē šīs kapitāla daļas un pārdod tās saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 18.oktobra noteikumiem nr.206 "Par valsts un pašvaldību uzņēmumiem vai uzņēmējsabiedrībām piederošo kapitāla daļu pārdošanu" (Latvijas Vēstnesis, 1994,126.nr.). 34 Kapitalizāciju veicošā institūcija pārdod šo noteikumu 33.punktā minētās kapitāla daļas nēc to novērtējuma, bet ne zemāka par to nominālvērtību. Ja statūtsabiedrības dalībnieki vai nati statūtsabiedrība likumā un tās statūtos noteiktajos gadījumos neizmanto pirmpirkuma tiesības pirkt šīs kapitāla daļas, tās tiek pārdotas atklātā izsolē ar augšupejošu vai lejupejošu soli Publisko akciju sabiedrību, kuru akcijas tiek kotētas fondu biržā, akcijas tiek pārdotas par vērtību, kas nav zemāka par pēdējā ceturkšņa vidējo akciju cenu biržā.
35. Maksāšanas līdzekļi par pārdodamajām kapitāla daļām ir lati un privatizācijas sertifikāti.
36. Latu un privatizācijas sertifikātu daļu attiecība samaksā par šīm kapitāla daļām ir proporcionāla nodokļu maksājumu pamatparāda daļas attiecībai pret šī pamatparāda palielinājuma daļu, ievērojot, ka pamatparāda attiecīgā daļa jāsamaksā latos, bet pamatparāda palielinājuma attiecīgo daļu pircējs var samaksāt privatizācijas sertifikātos.
37. Kapitalizāciju veicošā institūcija, izstrādājot šo noteikumu 30.punktā minētos privatizācijas noteikumus vai privatizācijas projektu, paredz tajos pirkuma līguma nodrošinājumu ar ķīlu vai kādu saistību pastiprinājumu.
IV. Nodokļu maksājumu parādu dzēšana un kapitalizācijas rezultātā iegūto naudas līdzekļu ieskaitīšana budžeta kontos
38. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā kapitalizāciju veicošā institūcija iesniedz Finansu ministrijā un/vai Labklājības ministrijā lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju kopā ar šādiem dokumentiem:
38.1. izziņa par kapitalizētajiem nodokļu maksājumu pamatparādiem (3. un 4.pielikums);
38.2. dokumenti ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanu.
39. Finansu ministrs un/vai labklājības ministrs 30 dienu laikā no kapitalizāciju veicošās institūcijas lēmuma saņemšanas dienas ar attiecīgu rīkojumu dzēš kapitalizēto nodokļu maksājumu pamatparādu un ar to saistīto iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu.
40. Informāciju par dzēstajiem nodokļu maksājumu parādiem publicē oficiālajā preses izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
41. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā iegūtos naudas līdzekļus kapitalizāciju veicošā institūcija reizi ceturksnī ieskaita Finansu ministrijas un/vai Labklājības ministrijas norādītajos budžeta kontos proporcionāli kapitalizētajiem nodokļu maksājumu pamatparādiem.
42. Maksājumi par iepriekšējo ceturksni tiek veikti līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša divdesmitajam datumam.
43. Ja tiek kapitalizēts privatizējamā uzņēmuma vai statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāds, naudas līdzekļi attiecīgajos budžeta kontos tiek ieskaitīti proporcionāli nodokļu maksājumu pamatparāda attiecībai pret statūtsabiedrības pamatkapitālu.
Ministru prezidents A.Šķēle
Finansu ministra vietā - ārlietu ministrs V.Birkavs
1. pielikums
Ministru kabineta 1996. gada 16. jūlija
noteikumiem nr. 265
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums ______________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) reģistrācijas
datums un numurs Uzņēmumu reģistrā
___________________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) juridiskā adrese _________________________________
Nodokļu veidi | Nodokļu maksājumu parāds uz 1996. gada 1. janvāri (latos) | Nodokļu maksājumu parāds uz kārtējā gada kārtējā mēneša pirmo datumu (latos) |
Apgrozījuma nodoklis:
- pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
||
Pievienotās vērtības nodoklis:
-pamatparāds -pamatparāda palielinājums - nokavējuma nauda - soda nauda |
||
Peļņas nodoklis:
-pamatparāds -pamatparāda palielinājums - nokavējuma nauda - soda nauda |
||
Uzņēmuma ienākuma nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
|
|
Akcīzes nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
|
|
Sociālais nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda - soda nauda |
APSTIPRINU Valsts ieņēmumu dienesta rajona (pilsētas) nodaļas nodokļu inspekcijas vadītājs |
APSTIPRINU |
Datums | Datums |
Zīmogs | Zīmogs |
Finansu ministra vietā - ārlietu ministrs V.Birkavs
2. pielikums
Ministru kabineta 1996. gada 16. jūlija
noteikumiem Nr. 265
Statūtsabiedrības nosaukums __________________________________________________
Statūtsabiedrības reģistrācijas
datums un numurs Uzņēmumu reģistrā
____________________________________________
Statūtsabiedrības juridiskā adrese _______________________________________________
Nodokļu veidi | Nodokļu maksājumu parāds (latos) | |||
uz privatizācijas brīdi (noteikumu 5. punkts) | uz 1996.gada 1. janvāri | uz pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu | pirms sešiem mēnešiem | |
Apgrozījuma nodoklis:
- pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
||||
Pievienotās vērtības nodoklis:
-pamatparāds -pamatparāda palielinājums - nokavējuma nauda - soda nauda |
|
|
||
Peļņas nodoklis:
-pamatparāds -pamatparāda palielinājums - nokavējuma nauda - soda nauda |
|
|
||
Uzņēmuma ienākuma nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
|
|
||
Akcīzes nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda -soda nauda |
|
|||
Sociālais nodoklis:
-pamatparāds - pamatparāda palielinājums -nokavējuma nauda - soda nauda |
APSTIPRINU Valsts ieņēmumu dienesta rajona (pilsētas) nodaļas nodokļu inspekcijas vadītājs |
APSTIPRINU Valsts sociālās apdrošināšanas fonda vadītājs |
Datums | Datums |
Zīmogs | Zīmogs |
Finansu ministra vietā - ārlietu ministrs V.Birkavs
3. pielikums
Ministru kabineta 1996. gada 16. jūlija
noteikumiem nr. 265
Statūtsabiedrības nosaukums ____________________________________
Statūtsabiedrības juridiskā adrese ________________________________
Statūtsabiedrības reģistrācijas datums
Uzņēmumu reģistrā ________________________________
Statūtsabiedrības reģistrācijas numurs
Uzņēmumu reģistrā ________________________________
Statūtsabiedrības nodokļu maksātāja
reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu dienestā
________________________________
Statūtsabiedrības sociālā nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs ____________________________________
Kapitalizētie nodokļu maksājumu pamatparādi
(1., 2., 3., 4., 5., 6.rindas summa), latos
______________________________
Dzēšamā soda nauda un nokavējuma nauda
(l.., 2., 3., 4., 5., 6.rindas summa), latos
___________________________________
Kapitalizētais sociālā nodokļa maksājumu
pamatparāds (6.rinda), latos _______________________________
Dzēšamā soda nauda un nokavējuma nauda
(6.rinda), latos _____________________________
Statūtsabiedrības nodokļu maksājumu parādi (latos)
Pamatparāds | Pamatparāda palielinājums | Soda nauda | Nokavējuma nauda | ||
1 | Apgrozījuma nodoklis | ||||
2 | Pievienotās vērtības nodoklis | ||||
3 | Peļņas nodoklis | ||||
4 | Uzņēmuma ienākuma nodoklis | ||||
5 | Akcīzes nodoklis | ||||
6 | Sociālais nodoklis |
Statūtsabiedrības darbības rādītāji pēc kapitalizācijas
Vērtība | Pieļaujamā vērtība | ||
7 | Pašu kapitāls (latos) | >0 | |
8 | Statūtsabiedrības kreditoru saistību attiecība pret | ||
pašu kapitālu | <5 | ||
9 | Statūtsabiedrības nodokļu maksājumu parādu | ||
pieaugums pēdējos sešos mēnešos pēc | |||
privatizācijas brīža (procentos)* | < 10 | ||
10 | Kopējā likviditātes koeficienta vērtība | > 1.0 | |
•11 | Pašu kapitāla nodrošinājuma koeficienta vērtība | >0,1 |
* Ja kopš privatizācijas brīža pagājuši vairāk nekā seši mēnesi.
(kapitalizāciju veicošās institūcijas vadītāja amats) | (paraksts) | (paraksta atšifrējums) |
Zīmogs
Datums
Finansu ministra vietā - ārlietu ministrs V.Birkavs
4. pielikums
Ministru kabineta 1996. gada 16. jūlija
noteikumiem nr. 265
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums _________________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) juridiskā adrese _________________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) reģistrācijas
datums Uzņēmumu reģistrā
_________________________________________
Uzņēmuma {uzņēmējsabiedrības) reģistrācijas
numurs Uzņēmumu reģistrā
_________________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nodokļu maksātāja
reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu dienestā
_________________________________________
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) sociālā nodokļa
maksātāja reģistrācijas numurs
_________________________________________
Kapitalizētie nodokļu maksājumu pamatparādi
(1., 2., 3., 4., 5., 6.rindas summa), latos
_________________________________________
Dzēšamā soda nauda un nokavējuma nauda
(1., 2.. 3., 4., 5., 6.rindas summa), latos
___________________________________
Kapitalizētais sociālā nodokļa maksājumu
pamatparāds (6..rinda), latos
_________________________________________
Dzēšamā soda nauda un nokavējuma nauda
(6.rinda), latos _________________________________________
Privatizētā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nodokļu maksājumu parādi (latos)
Pamatparāds | Pamatparāda palielinājums | Soda nauda | Nokavējuma nauda | ||
1 | Apgrozījuma nodoklis | ||||
2 | Pievienotās vērtības nodoklis | ||||
3 | Peļņas nodoklis | ||||
4 | Uzņēmuma ienākuma nodoklis | ||||
5 | Akcīzes nodoklis | ||||
6 | Sociālais nodoklis |
Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbības rādītāji
Vērtība | Pieļaujamā vērtība | ||
7 | Aktīvu vērtība, kas pārvērtēta tirgus cenās, atskaitot visas | ||
kreditoru saistības pēc kapitalizācijas | >0 | ||
8 | Kopējā likviditātes koeficienta vērtība pēc kapitalizācijas | > 1.0 | |
9 | Pašu kapitāla nodrošinājuma koeficienta vērtība pēc | ||
kapitalizācijas | >0,1 |
(kapitalizāciju veicošās institūcijas vadītāja amats) | (paraksts) | (paraksta atšifrējums) |
Zīmogs
Datums
Finansu ministra vietā- ārlietu ministrs V.Birkavs