Ministru kabineta noteikumi Nr.338
Rīgā 1996.gada 27.augustā (prot. nr.43 3.§)
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā saskaņā ar likumu "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu 1996.gadā" (Latvijas Vēstnesis, 1996, 61.nr.) no valsts budžeta piešķiramas un izlietojamas pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda mērķdotācijas pagastu, pilsētu un rajonu teritoriālplānošanai un attīstības programmu izstrādāšanai (turpmāk tekstā - "mērķdotācijas").
2. Mērķdotācijas paredzētas attīstības programmu un teritoriālplānojumu (arī apbūves noteikumu un sabiedriskas nozīmes attīstības teritoriju detālplānojumu) izstrādāšanai, ievērojot šo noteikumu 11 .punktā noteiktās prioritātes. Mērķdotācijas var izlietot plānošanas pasākumu īstenošanas koordinācijai un uzraudzībai (arī revīzijas un audita veikšanai), pieaicinātu konsultantu darba samaksai, pētījumu pasūtīšanai un projektu izstrādāšanai, statistikas datu un kartogrāfiskā materiāla iegādei, datoru un programmnodrošinājuma (ari digitālo karšu) iegādei, sabiedriskās apspriešanas procesa nodrošināšanai, teritoriālplānojumu, apbūves noteikumu, attīstības programmu un metodisko materiālu pavairošanai.
3. Mērķdotācijas piešķir vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izveidota komisija mērķdotāciju piešķiršanai pagastu, pilsētu un rajonu teritoriālplānošanai un attīstības programmu izstrādāšanai (turpmāk tekstā - "Komisija").
4. Teritoriālplānošanas pasākumu finansēšana tiek veikta saskaņā ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra apstiprinātu Komisijas lēmumu par mērķdotāciju sadalījumu akceptēto pasākumu īstenošanai.
5. Mērķdotācijas izlietojamas tikai atbilstoši šiem noteikumiem un ar Komisijas lēmumu akceptētam mērķdotāciju pieprasījumam, kā arī saskaņā ar mērķdotāciju pieprasītāja apstiprinātu tāmi. Mērķdotāciju saņēmējs ir atbildīgs par pareizu un mērķtiecīgu to izlietojumu.
6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Komisijai ir tiesības kontrolēt mērķdotāciju izlietošanu, kā arī, ja nepieciešams, apturēt attiecīgā pasākuma finansēšanu un informēt par to Valsts kontroli un Pašvaldību lietu pārvaldi.
7. Vienai pašvaldībai piešķirtā mērķdotācija nedrīkst pārsniegt 75% no kopējo paredzamo plānošanas pasākumu izmaksu tāmes, turklāt ne vairāk kā 7000 latu vienam pagastam vai pilsētai un ne vairāk kā 15000 latu vienam rajonam vai republikas pilsētai.
8. No piešķirtās mērķdotācijas summas 1996.gadā neizlietotie līdzekļi pāriet uz 1997.gadu un izlietojami saskaņā ar šiem noteikumiem.
II. Mērķdotāciju piešķiršanas kārtība
9. Lai saņemtu mērķdotācijas, pašvaldības un valsts institūcijas - mērķdotāciju pieprasītāji - iesniedz Komisijai aizpildītu pieprasījumu teritoriālplānošanai un attīstības programmu izstrādāšanai paredzēto pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda mērķdotāciju saņemšanai (pielikums).
10. Komisija izvērtē iesniegtos pieprasījumus teritoriālplānošanai un attīstības programmu izstrādāšanai paredzēto pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda mērķdotāciju saņemšanai (turpmāk tekstā-"mērķdotāciju pieprasījumi"), kā ari sagatavo un iesniedz vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram apstiprināšanai lēmumu par mērķdotāciju piešķiršanu atbilstoši šajos noteikumos paredzētajai kārtībai.
11. Izvērtējot mērķdotāciju pieprasījumus, prioritāte tiek piešķirta:
11.1. nacionāla līmeņa un starptautiskas nozīmes teritoriālplānojumu un attīstības programmu izstrādāšanai;
11.2. demonstrācijas teritoriālplānojumu un attīstības programmu nodrošināšanai un metodisko materiālu sagatavošanai;
11.3. pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas sagatavošanai, tai skaitā rajoniem, kuri teritoriālplānošanas procesa gaitā sagatavos priekšlikumus pašvaldību administratīvi teritoriālajai reformai;
11.4. pilsētām un pagastiem, kuru pašvaldības pieņēmušas lēmumu par apvienošanos, tādējādi veicinot pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu;
11.5. pašvaldībām, kuras atrodas reģionos, kuriem Ministru kabinets noteicis īpašu attīstības režīmu;
11.6. pašvaldībām, kuru teritorijās ir paredzama strauja attīstība:
11.6. l. Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldībām;
11.6.2. pašvaldībām, kuras iekļaujas Rīgas aglomerācijā vai robežojas ar to;
11.7. pašvaldībām, kuru teritorijās atrodas valsts īpaši aizsargājamās dabas un kultūrvēsturiskās teritorijas;
11.8. pašvaldībām, kuras uzsākušas teritoriālplānošanu līdz 1996.gadam un pieņēmušas attiecīgu pašvaldības lēmumu saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 6.septembra noteikumiem nr. 194 "Teritoriālplānošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 1994, 113.nr.);
11.9. pašvaldībām, kurās ir attīstības nodaļa, kas nodarbojas ar attīstības plānošanu un teritoriālplānošanu, vai ir teritoriālplānotājs/arhitekts, vai kurām ir līgums par šo funkciju pastāvīgu veikšanu.
12. No piešķirtās mērķdotāciju summas 25% izmaksājami avansa veidā, bet 75% - pēc attiecīgā pasākuma īstenošanas pašvaldībā un pieņemšanas-nodošanas akta parakstīšanas.
III. Noslēguma jautājumi
13. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs divu nedēļu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas izveido Komisiju un apstiprina tās personālsastāvu un nolikumu.
14. Šie noteikumi attiecībā uz mērķdotāciju piešķiršanu pilsētām stājas spēkā pēc tam, kad ir stājušies spēkā attiecīgi grozījumi likumā "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu 1996.gadā" un likumā "Par valsts budžetu 1996.gadam" (Latvijas Vēstnesis, 1996, 41.nr.).
Ministru prezidents A.Šķēle
Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrs,
Ministru prezidenta biedrs A.Gorbunovs
Pielikums
Ministru kabineta 1996. gada 27. augusta
noteikumiem nr. 338
1. Mērķdotācijas pieprasītājs _______________________ (nosaukums un adrese)
2. Kādai teritorijai ir paredzēts attiecīgais plānošanas pasākums (ja teritorija neatbilst pašvaldības administratīvajām robežām, pievienot kartoshēmu)
Vai kartoshēma ir pievienota
jā /nē
3. Mērķdotāciju paredzēts izlietot (vajadzīgo pasvītrot):
3.1. plānošanas pasākuma izpildes koordinācijai un uzraudzībai;
3.2. pieaicināto konsultantu darba samaksai;
3.3. pētījumu pasūtīšanai un projektu izstrādāšanai;
3.4. statistikas datu iegādei;
3.5. kartogrāfiskā materiāla iegādei;
3.6. zemes dzīļu resursu karšu iegādei;
3.7. datoru un programmnodrošinājuma (arī digitālo karšu) iegādei;
3.8. sabiedriskās apspriešanas procesa nodrošināšanai;
3.9. attīstības programmu, teritoriālplānojumu un apbūves noteikumu un metodisko materiālu pavairošanai.
4. Mērķdotācijas izlietojuma mērķis
5. Mērķdotācijas izlietojuma īss apraksts (ne vairāk ka viena lappuse)
6. Dotējamā plānošanas pasākuma finansējums
Finansējuma avots | Lati | Procenti |
Pašvaldība | ||
Mērķdotācija | ||
Citi avoti (atšifrēt) | ||
Kopā |
100 |
7. Dotējama plānošanas pasākuma saistība ar citiem attīstības projektiem vai programmām
8. Dotējamā plānošanas pasākuma īstenošanas tāmes projekts un termiņi
Nr.p.k. | Izdevumu nosaukums | Izdevumu aprēķins (vienas vienības izmaksa) | Izdevumu kopējā izmaksa | Termiņš |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Atalgojums | - iesaistīto darbinieku
skaits - speciālista alga - darba laikposms |
izdevumu summa | |
2. | Sociālais nodoklis | sociālā nodokļa tarifa likme | izdevumu sumrna | |
3. | Pārējie izdevumi | - iekārtu iegāde un noma
izdevumu - zinātnisko, statistisko datu un summa kartogrāfisko materiālu iegāde - programmnodrošinājuma iegāde - materiālu pavairošana - pētījuma pasūtīšana - projekta izstrādāšana - citi pakalpojumi |
izdevumu sumrna | |
4. | Pievienotās vērtības nodoklis | pievienotās vērtības
nodokļa tarifa likme |
izdevumu summa |
9. Vai dotējamais plānošanas pasākums ir uzsākts
jā / nē
Ja dotējamais plānošanas pasākums jau ir uzsākts, kādi ir sasniegtie starprezultāti
10. Dotējamā pasākuma risks (finansiālais, cilvēkresursu, citi)
11. Vai attiecīgajā pašvaldībā ir:
11.1. uzsākta attīstības plāna izstrādāšana
jā / nē kad _______
11.2. uzsākta teritoriālplānojuma izstrādāšana saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 6.septembra noteikumiem nr.194 "Teritoriālplānošanas noteikumi"
jā / nē kad _______
11.3. attīstības nodaļa
jā / nē
11.4. teritoriālplānotājs/arhitekts
jā / nē
11.5. līgums par teritoriālplānojuma vai attīstības plāna izstrādāšanu
jā/ nē
12. Vai dotējamais plānošanas pasākums atbilst kādai no šādām prioritātēm:
12.1. iesākto demonstrācijas teritoriālplānojumu un attīstības programmu nodrošināšana
jā / nēPamatojums ________________________________________
12.2. pilsēta vai pagasts, kura pašvaldība pieņēmusi lēmumu par apvienošanos, tādējādi veicinot administratīvi teritoriālo reformu
jā / nēPamatojums ________________________________________
12.3. rajons, kas teritoriālplānošanas procesa gaitā sagatavo priekšlikumus administratīvi teritoriālajai reformai sava rajona ietvaros
jā / nē
12.4. pašvaldība, kura atrodas reģionā, kuram Ministru kabinets noteicis īpašu attīstības režīmu
jā / nēPamatojums ________________________________________
12.5. pašvaldība, kuras teritorijā ir paredzama strauja attīstība:
12.5.1. Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes pašvaldība
jā / nē
12.5.2. pašvaldība, kura iekļaujas Rīgas aglomerācijā
jā / nēPamatojums ________________________________________
12.6. pašvaldība, kuras teritorijā atrodas valsts īpaši aizsargājamās dabas un.kultūrvēsturiskās teritorijas
jā / nē
Pamatojums-----------------------------------------------------------------------------------------
12.7. citas šo noteikumu 12.punktā minētās prioritātes
jā / nē
13. Dotējamā plānošanas pasākuma izpildītāji
(organizācija, adrese, tālruņa nr.) |
14. Par dotējamo plānošanas pasākumu atbildīgā amatpersona attiecīgajā pašvaldībā
(vārds, uzvārds, amats, adrese, tālruņa nr.) |
Mērķdotācijas pieprasītājs
______________________________________
(amats, paraksts un tā atšifrējums)
Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrs,
Ministru prezidenta biedrs A.Gorbunovs