Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Jelgavas domes saistošie noteikumi Nr.42

Par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Jelgavā

Apstiprināti ar Jelgavas domes 21.02.2002. lēmumu Nr. 4/1

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43.pantu

Noteikumi par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Jelgavā reglamentē to projektēšanas, izvietošanas un apsaimniekošanas kārtību pilsētā.

Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām.

 

 

Noteikumos lietoto terminu skaidrojums

Reklāma - ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.

Reklāmas nesējs - objekts (turpmāk "reklāmas nesējs"), uz kura izvieto reklāmu vai informāciju. Jebkura veida šim nolūkam veidoti reklāmas nesējstendi, reklāmas vairogi, stabi, transparenti, brīvstāvošas vitrīnas, statņi, stiklotas konstrukcijas un citi dizaina objekti, kā stacionāri, tā pagaidu, ar gaismas un skaņas izmantošanu vai bez tās, plakaniski pie sienas vai šķērsām pret to piestiprinātas ierīces, izvietotas pie stabiem, ēku fasādēm, uz jumtiem, žogiem, ietvēm, ēku logos un vitrīnās (skatlogos), apstādījumos, dārzos, parkos, skvēros, brīvā ainavā, gar ceļiem, dzelzceļiem, pilsētas laukumos, krastmalās, uz tiltiem, estakādēm, ceļu pārvadiem, uz pagaidu būvēm.

Izkārtnes - ir informācija par iestādes vai uzņēmuma nosaukumu, fizisko vai juridisko personu darbības veidu un darba laiku. Izkārtni izvieto uz veikala, uzņēmuma vai cita attiecīga objekta fasādes, šķērsām tai vai arī citādi piestiprina saistībā ar attiecīgo fasādi.

Sludinājumi un citi informatīvi materiāli - ir visu veidu īslaicīga informācija: paziņojumi, aicinājumi, uzsaukumi, kurus izvieto tiem speciāli paredzētās vietās (stendi, afišu stabi).

Reklāmas izvietotājs - ir fiziska vai juridiska persona, kurai pieder attiecīga reklāma un kura vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas nesēju un ir atbildīga par konkrētās reklāmas izvietošanu.

Publiska vieta - ceļi, ielas, gājēju zonas, tuneļi, laukumi, gājēju apakšzemes pārejas, dzelzceļa staciju, autoostu zāles, gaiteņi, satiksmes ejas, parki un citas speciāli iekārtotas brīvdabas atpūtas vietas, kā arī neapbūvēta vai citādi neiekārtota valsts vai pašvaldības zeme.

 

 

I nodaļa. Vispārējie noteikumi

1.1. Noteikumos paredzētā kārtība attiecas uz reklāmu, reklāmas nesēju, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu visā Jelgavas pilsētas teritorijā neatkarīgi no zemes, ēkas vai cita objekta piederības.

Šie noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju: valsts un pilsētas dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona.

1.2. Jautājumu par šajos noteikumos paredzēto prasību izpildi izskata Jelgavas Būvvalde.

1.3. Tiesības izvietot izkārtni uz attiecīgas ēkas fasādes ir fiziskām un juridiskām personām, kuras iesniegušas izkārtnes projektu Jelgavas Būvvaldē un noteiktā kārtībā saņēmušas izkārtnes izvietošanas atļauju.

1.4. Gadījumā, ja skatlogos izvietotā reklāma nav saistīta ar veikala vai uzņēmuma darbības veidu vai pārdodamās produkcijas sortimentu, reklāmas izvietotājam noteiktā kārtībā jāsaskaņo Jelgavas Būvvaldē.

1.5. Jelgavas galvenajam arhitektam un pilsētas galvenajam māksliniekam ir tiesības dot norādījumus īpašniekiem par uzņēmumu un veikalu skatlogu sakārtošanu vai nomaiņu, kā arī par izkārtņu vai reklāmas objektu sakārtošanu. Šie norādījumi ir saistoši visām juridiskajām un fiziskajām personām.

1.6. Gadījumā, ja vairāki reklāmas izvietotāji pretendē uz reklāmas izvietošanu vienā vietā, tiesības izvietot reklāmu izšķir konkursa ceļā.

1.7. Par īslaicīgu reklāmu tiek uzskatīta visu veidu reklāma īslaicīgu pasākumu organizēšanai (sludinājumi, plakāti, afišas, transparenti, uzsaukumi (skrejlapas)).

1.7.1. Īslaicīgo reklāmu Jelgavas pilsētā atļauts izvietot, saskaņojot ar Jelgavas Būvvaldi, iesniedzot izvietojumu teritorijā.

1.7.2. Īslaicīgo reklāmu jānoņem 3 dienu laikā pēc pasākuma norises, sakārtojot reklāmas izvietojuma vietu.

1.8. Mainot esošās reklāmas grafisko kompozīciju, nepieciešama atkārtota saskaņošana ar pilsētas galveno mākslinieku.

1.9. Reklāmas un izkārtnes (arī kombinācijā ar ieejas jumtiņiem, piebūvēm u.c.), kas tiek izvietotas pie ēkām - arhitektūras pieminekļiem, projekta stadijā jāsaskaņo ar pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju (attiecas arī uz durvju, to rokturu, logu, restu un žogu jaunbūvi un nomaiņu).

1.10. Izvietojot reklāmas, izkārtnes, sludinājumus un citu informatīvo materiālu, jāvadās pēc šiem noteikumiem, Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas noteikumiem par reklāmas objektu uzstādīšanu tiešā ceļu tuvumā, Jelgavas apbūves noteikumiem, arhitektūras pieminekļu aizsardzības noteikumiem, Valsts valodas likuma un Reklāmas likuma.

Jāievēro šādas prasības:

a) reklāmām, izkārtnēm, ziņojumiem, afišām un plakātiem jābūt latviešu valodā;

b) publiskā informācijā līdzās latviešu valodai, kuras tekstam jābūt dominējošam, lietojamas arī citas valodas, ja šī informācija:

- nepieciešama drošības apsvērumu dēļ (brīdinājuma un aizlieguma informācija),

- attiecas uz nacionālo kultūras biedrību un reliģisko konfesiju pasākumiem,

- attiecas uz tādu organizāciju sniegto informāciju, kuras saistītas ar starptautisko tūrismu, ja tās lietošanas nepieciešamība saskaņota ar Valsts valodas centru,

- attiecas uz starptautiskajiem pasākumiem (konferences, izstādes, konkursi, simpoziji u.tml.);

c) firmas preču zīmē (logotipā) lietotais nosaukums citās valodās nav jātulko;

d) Jelgavas pilsētas teritorijā aizliegta alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu, kā arī narkotiku, pornogrāfijas un vardarbības reklāmu izvietošana.

1.11. Jelgavas pilsētas teritorijā, kurai izstrādāta reklāmas izvietošanas konceptuāla programma, reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošana tiek veikta saskaņā ar Jelgavas pilsētas galvenā mākslinieka projektēšanas uzdevumu.

1.12. Projektēšanas uzdevumos nosaka reklāmas, reklāmas nesēja projektēšanas, izvietošanas un ekspluatācijas funkcionālos, telpiskos un mākslinieciskos principus, ņemot vērā pilsētas apbūves pašreizējo stāvokli, arhitektūras raksturu, attīstības perspektīvas, apbūves noteikumus un nepieciešamo apkārtnes labiekārtojumu.

1.13. Projektēšanas uzdevumā ietverto prasību izpilde ir obligāta reklāmas un tā nesēja izvietotājam.

1.14. Visa veida reklāmām un izkārtnēm jāatbilst pilsētas apbūves, labiekārtošanas u.c. noteikumiem, funkcionāli estētiskām prasībām, tās izvietojot, jānodrošina Jelgavas pilsētai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana. Reklāmas nedrīkst aizsegt nozīmīgas dabas ainavas parkos un apstādījumos, tās izvietojot, nedrīkst izjaukt ielas kopskata savdabīgumu.

1.15. Reklāmas un izkārtnes nedrīkst aizsegt arhitektūras raksturīgās daļas, ainaviski vērtīgus apbūves fragmentus vai citādi bojāt pilsētas izskatu.

1.16. Reklāmas, to nesēji objekti un izkārtnes izvietotājiem jāuztur tehniskā un vizuālā kārtībā.

1.17. Reklāmas nesēja uzstādīšana un ekspluatācija atļauta tikai tad, ja veikti visi nepieciešamie labiekārtošanas darbi apkārtnes teritorijā.

1.18. Reklāmu nedrīkst novietot tuvāk par 20 m pie sabiedriski nozīmīgām kultūrvēsturiskām vietām (baznīcām, pieminekļiem un citām). Tas neattiecas uz reklāmu par konkrēto objektu.

1.19. Ja reklāma izvietota uzņēmuma, iestādes teritorijā vai nomājamā teritorijā, uz privātīpašumā esošām ēkām, teritorijām un ir pārskatāma no pilsētvides, nepieciešams Būvvaldes saskaņojums.

 

 

II nodaļa. Reklāmas izvietošanas kārtība

2.1. Personas, kuras vēlas izvietot reklāmu, reklāmas nesēju vai izkārtni Jelgavā, iesniedz Būvvaldē pieteikumu saskaņā ar Būvvaldes noteikumu vizuālās reklāmas projekta noformējumam saskaņošanai Būvvaldei.

2.2. Pieteikumu projektu izskata Būvvalde un dod atļauju izvietot konkrētu reklāmu, reklāmas nesēju vai izkārtni, ja ievērotas visas šajos noteikumos minētās prasības.

2.3. Reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs veic nodevas iemaksu speciāli izveidotā norēķinu kontā. Pašvaldības nodevu par reklāmas vai reklāmas nesēja izvietošanu nosaka Jelgavas pilsētas dome.

2.4. Ja reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs neizpilda noteikumos paredzētās prasības, tiek sniegts motivēts atteikums reklāmas vai tā nesēja izvietošanai Jelgavā.

2.5. Sastādot administratīvo pārkāpumu protokolu, amatpersonām ir tiesības dot rakstveida norādījumus reklāmu, izkārtņu, sludinājumu u.c. informatīvo materiālu izvietotājam, kā arī zemes, ēkas vai cita objekta īpašniekam, pārvaldniekam, pārvaldītājam vai lietotājam par reklāmas nesēja un uz tā izvietotās informācijas tehnisko un vizuālo sakārtošanu vai demontēšanu.

2.6. Noteikumu 2.1.-2.4. punktā minēto norādījumu nepildīšanas gadījumā Būvvaldei ir tiesības noņemt reklāmu, reklāmas nesēju, izkārtni, sludinājumu un citu informatīvo materiālu uz izvietotāja rēķina vai arī uz zemes, ēkas pārvaldītāja vai lietotāja rēķina, ja uz viņam piederošā vai viņa pārvaldījumā esošā īpašuma izvietota Būvvaldes nesaskaņota reklāma.

 

 

III nodaļa. Atbildība par noteikumu neievērošanu

3.1. Par šo noteikumu pārkāpšanu administratīvi atbildīgs reklāmas, reklāmas nesēja, izkārtnes, sludinājuma un citu informatīvo materiālu izvietotājs.

3.2. Par šo noteikumu pārkāpšanu administratīvi atbildīgs ir zemes vai cita objekta īpašnieks, pārvaldītājs, lietotājs vai nomnieks, ja uz viņam piederošā vai viņa pārvaldījumā esošā īpašuma izvietota Būvvaldes neatļauta reklāma, reklāmas nesējs, izkārtne vai cits informatīvais materiāls.

3.3. Vainīgajai personai ir pienākums Būvvaldes noteiktajā termiņā novērst noteikumu pārkāpumu.

3.4. Pārkāpuma izdarīšanas vietā bez protokola sastādīšanas, izsniedz kvīti pārkāpējam, var piemērot naudas sodu līdz Ls 10. Sastādot administratīvo protokolu, naudas sods līdz Ls 50.

Jelgavas domes priekšsēdētājs A.Rāviņš

 

 

20.03.2002