Ministru kabineta noteikumi Nr. 179
Rīgā 1998.gada 12.maijā (prot. nr.24, 29.§)
Izdoti saskaņā
ar Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas likuma 16.panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda (turpmāk - Fonds) tiesiskais statuss ir noteikts Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā. Fondam ir savs zīmogs un simbolika.
2. Fondu saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu un citiem normatīvajiem aktiem pārvalda bezpeļņas organizācija akciju sabiedrība "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" (turpmāk - Sabiedrība).
3. Sabiedrība ir tiesīga kārtot Fonda lietas visās tiesu, administratīvajās, pašvaldību un citās iestādēs ar visām tiesībām, kādas ar likumu ir piešķirtas prasītājam, atbildētājam un trešajai personai .
4. Ar Fondā ieskaitītajiem līdzekļiem šajos statūtos noteiktajos gadījumos un kārtībā rīkojas un Fonda simboliku apstiprina Sabiedrības padome (turpmāk - padome). Padomes lēmumprojektus šajos statūtos noteiktajos gadījumos un kārtībā sagatavo Sabiedrības valde (turpmāk - valde).
5. Fonda līdzekļus veido saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu Fondā ieskaitītie un uzkrātie naudas līdzekļi. Ja Fonds iegūst īpašumā kustamu vai nekustamu mantu, valdei tā jāpārdod atklātā izsolē un nauda jāieskaita Fondā.
6. Ja tas ir nepieciešams un lietderīgi, Fondā ieskaitītie līdzekļi, ņemot vērā to daudzumu, avotus un izlietošanas mērķus, uzglabājami vairākos kontos vairākās bankās un dažādās valūtās.
7. Fonda dokumentus paraksta Sabiedrības prezidents, pamatojoties uz padomes lēmumu.
8. Padomes un valdes locekļi par darbu Fonda pārvaldīšanā atlīdzību nesaņem.
II. Fonda budžets
9. Katru gadu novembrī valde ieņēmumu un izdevumu tāmes veidā sagatavo Fonda budžeta projektu nākamajam gadam un līdz 1.decembrim iesniedz to izskatīšanai un apstiprināšanai padomē. Fonda budžetu padome apstiprina ne vēlāk kā līdz 31.decembrim.
10. Padomei pēc savas iniciatīvas vai saskaņā ar valdes priekšlikumu ir tiesības izdarīt grozījumus Fonda budžetā.
11. Katru g adu janvārī valde ieņēmumu un izdevumu tāmes veidā sagatavo pārskatu par Fonda budžeta izpildi iepriekšējā gadā un līdz 1.februārim iesniedz to izskatīšanai un apstiprināšanai padomē. Pārskatu par Fonda budžeta izpildi padome apstiprina ne vēlāk kā līdz 1. martam.
12. Fonda ieņēmumu pārsniegums pār izdevumiem katra gada beigās jāieskaita rezervē, un tas pāriet uz nākamo saimniecisko gadu.
13. Fonda budžets un pārskats par Fonda budžeta izpildi tiek publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā Rēzeknes pilsētas laikrakstā.
III. Fondā ieskaitīto līdzekļu izlietojuma kārtība
14. Fondā ieskaitītie līdzekļi sadalāmi finansējuma piešķiršanas projektiem un finansējuma pieprasījuma projektiem.
15. Sabiedrība saskaņo ar Valsts atbalsta uzraudzības komisiju visus finansējuma piešķiršanas un finansējuma pieprasījuma projektus, kas saskaņā ar likumu "Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli" ir kvalificējami kā valsts atbalsts, ja attiecīgo projektu vērtība pārsniedz Ministru kabineta 1997.gada 28.oktobra noteikumos nr.364 "Valsts atbalsta uzraudzības komisijas nolikums" noteiktos rādītājus.
16. Finansējuma piešķiršanas projekti paredz Fondā ieskaitīto līdzekļu izlietošanu Fonda budžetā konkrēti norādītam mērķim. Persona, kas saņem finansējumu saskaņā ar finansējuma piešķiršanas projektu, tiek noteikta atklātā finansējuma pieteikumu konkursā.
17. Valde, ņemot vērā Fonda budžetu, katru gadu izstrādā finansējuma piešķiršanas projektu noteikumus, kurus apstiprina padome un kuros norādītas katra budžetā paredzētā līdzekļu izlietojuma mērķa prioritātes un līdzekļu izlietošanas secība.
18. Finansējuma pieprasījuma projekti paredz Fondā ieskaitīto līdzekļu izlietošanu, izvēloties vienu no vairākiem Fondam iesniegtajiem finansējuma pieteikumiem. Finansējuma pieteikumus finansējuma pieprasījuma projektiem var iesniegt tikai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrības.
19. Valde, ņemot vērā Fonda budžetu, katru gadu izstrādā finansējuma pieprasījuma projektu noteikumus, kurus apstiprina padome un kuros norādītas katra budžetā paredzētā līdzekļu izlietojuma mērķa prioritātes un līdzekļu izlietošanas secība.
20. Valde izstrādā un padome apstiprina noteikumus par kritērijiem, kādiem finansējuma pieteikumiem jāatbilst, pretendējot uz finansējuma saņemšanu saskaņā ar finansējuma piešķiršanas projektu vai finansējuma pieprasījuma projektu.
21. Šo statūtu 20.punktā minētajos noteikumos jānodrošina visiem finansējuma pieteikumu iesniedzējiem vienlīdzīgas iespējas pretendēt uz tiesībām saņemt Fonda finansējumu.
IV. Fondā ieskaitīto līdzekļu piešķiršanas kārtība
22. Finansējuma piešķiršanas projektiem līdzekļus piešķir, pamatojoties uz atklāta konkursa rezultātiem, bet finansējuma pieprasījuma projektiem -, izvēloties vienu vai vairākus no iesniegtajiem finansējuma pieteikumiem.
23. Katram konkrētam finansējuma piešķiršanas projektu konkursam, ņemot vērā šo statūtu 20.punktā minētos noteikumus, valde izstrādā konkursa nolikumu.
24. Konkursa nolikumā jāparedz pretendentiem vienlīdzīgas prasības attiecībā uz uzaicinājuma, kvalifikācijas pārbaudes dokumentu, konkursa nolikuma dokumentu un paziņojuma izsniegšanas veidu un termiņiem.
25. Valde nedrīkst kavēt pretendentu piedalīšanos konkursā, izvirzot konkursa nolikumā diskriminējošas prasības attiecībā uz projektu aprakstiem, rasējumiem, aprēķiniem un citiem dokumentiem.
26. Konkursa laikā valde nedrīkst izdarīt grozījumus konkursa nolikumā.
27. Uzaicinājumu piedalīties atklātā finansējuma piešķiršanas projektu konkursā valde publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā Rēzeknes pilsētas laikrakstā.
28. Finansējuma pieteikumus finansējuma pieprasījuma projektiem Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrības var iesniegt valdei jebkurā laikā.
29. Lai saņemtu finansējumu no Fonda, pieprasītājs valdei iesniedz apkopotu un motivētu finansējuma pieteikumu.
30. Gan finansējuma pieteikumā finansējuma piešķiršanas projektam, gan finansējuma pieteikumā finansējuma pieprasījuma projektam jānorāda:
30.1. līdzekļu saņēmēji;
30.2. paredzētais līdzekļu izlietošanas mērķis, prioritātes un veids;
30.3. pieprasītais līdzekļu apmērs un iespējamie kopfinansēšanas avoti;
30.4. paredzētais atbalsta pasākumu īstenošanas rezultāts.
31. Gan finansējuma pieteikumam finansējuma piešķiršanas projektam, gan finansējuma pieteikumam finansējuma pieprasījuma projektam jāpievieno:
31.1. reģistrācijas apliecības kopija;
31.2. statūtu kopija;
31.3. pārskats par iepriekšējo saimniecisko gadu;
31.4. biznesa plāns.
32. Iesniedzot finansējuma pieteikumu, tā iesniedzējs izpilda šo statūtu 20.punktā minēto noteikumu prasības.
33. Visiem iesniegtajiem finansējuma pieteikumiem jāatbilst Fonda mērķim un uzdevumiem saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu.
34. Valdes sēdes finansējuma pieteikumu izvērtēšanai sasauc pēc vajadzības, bet ne retāk kā reizi ceturksnī, un tajās izskata tikai tos jautājumus, kuri saistīti ar Fonda pārvaldi un līdzekļiem.
35. Finansējuma piešķiršanas projektiem un finansējuma pieprasījuma projektiem iesniegtos finansējuma pieteikumus valdes sēdē izskata, ja tie ir iesniegti ne vēlāk kā 10 dienas pirms valdes sēdes. Vēlāk iesniegtos finansējuma pieteikumus izskata nākamajā valdes sēdē.
36. Kārtējā gada beigās pēc 1.decembra iesniegtos finansējuma pieteikumus izskata valdes sēdēs nākamajā gadā.
37. Valdes sēdi un tās darba kārtību rakstiski izziņo 10 dienas pirms attiecīgās sēdes. Ja izskatāmi steidzami jautājumi, valdes sēdi un tās darba kārtību Sabiedrības prezidents izziņo ne vēlāk kā dienu pirms sēdes.
38. Informāciju par valdes sēdes vietu un laiku, nosūtot uzaicinājumu uz sēdi, paziņo visām personām, kuru iesniegtos finansējuma pieteikumus plānots izskatīt attiecīgajā sēdē.
39. Valdes sēdes, kurās izskata finansējuma pieteikumus, ir atklātas.
40. Valde finansējuma pieteikumus novērtē saskaņā ar kritērijiem un kārtību, kas noteikta šo statūtu 20.punktā minētajos noteikumos.
41. Ja nepieciešams, pirms motivēta lēmumprojekta iesniegšanas padomei valde finansējuma pieteikumu izvērtēšanai var izveidot lietpratēju grupu, kurā jābūt vismaz ekonomistam un finansistam. Visiem lietpratējiem jābūt Latvijā akreditētā augstskolā iegūtai augstākajai izglītībai vai ārvalstīs iegūtai augstākajai izglītībai, kas likumā noteiktajā kārtībā ir atzīta Latvijā.
42. Padomes vai valdes locekļi, kā arī finansējuma pieteikumu iesniegušo personu pārstāvji nevar būt lietpratēju grupas sastāvā.
43. Lai segtu ar finansējuma pieteikumu izskatīšanu saistītās izmaksas, valde var noteikt visiem pretendentiem dalības maksu, bet ne vairāk kā 1 % no piešķiramo līdzekļu summas. Dalības maksas atlikums ieskaitāms Fonda ienākumos. Dalības maksa, ja tāda nepieciešama, jāparedz šo statūtu 20.punktā minētajos noteikumos.
44. Valde apkopo un izvērtē iesniegtos pieteikumus un iesniedz padomei motivētu lēmumprojektu, kurā norādīts valdes ieteiktais finansējuma saņēmējs. Valde var ieteikt piešķirt finansējumu vairākiem finansējuma pieteikuma iesniedzējiem.
45. Pirms lēmuma pieņemšanas padome ir tiesīga pieprasīt valdes paskaidrojumus, kā arī dokumentāciju par tiem finansējuma pieteikumiem, kurus valde nav ieteikusi padomei. Padome pēc savas iniciatīvas var piešķirt finansējumu arī tiem finansējuma pieteikuma iesniedzējiem, kurus valde nav ieteikusi padomei.
46. Lēmumu par finansējuma piešķiršanu finansējuma pieteikumam vai lēmumu par iesniegtā finansējuma pieteikuma iekļaušanu finansējamo projektu sarakstā nākamā gada budžetā, vai lēmumu par iesniegtā finansējuma pieteikuma noraidījumu padome pieņem kārtējā padomes sēdē.
47. Pieņemot lēmumu par līguma par finansējuma piešķiršanu (turpmāk - finansējuma līgums) slēgšanu, padomei jāņem vērā, ka Fondā ieskaitītie līdzekļi pirmām kārtām paredzami tiem finansējuma pieteikumiem, kuros tiek nodrošināta efektīva līdzekļu atdeve un kuru izpilde dod lielāku ieguldījumu valsts ekonomikā un reģiona attīstībā.
48. Padome sava lēmuma izrakstu ne vēlāk kā 10 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta attiecīgā finansējuma pieteikuma iesniedzējam.
V. Finansējuma līguma slēgšanas kārtība
49. Valde izstrādā tipveida finansējuma līgumu un iesniedz to apstiprināšanai padomē.
50. Par katra konkrētā finansējuma līguma noteikumiem, ņemot vērā apstiprināto tipveida finansējuma līgumu, lemj padome.
51. Finansējuma līgums jānoslēdz 30 dienu laikā no dienas, kad padome pieņēmusi lēmumu par attiecīgā līguma slēgšanu, ja vien padome savā lēmumā nav noteikusi citu termiņu.
52. Ja finansējuma līgums noteiktajā termiņā netiek noslēgts, padome var noslēgt līgumu ar citu finansējuma pieteikuma iesniedzēju, kura pieteikums ir ticis izskatīts padomes sēdē.
VI. Fonda kontrole
53. Fonda līdzekļu uzskaites un izlietošanas kontrole nodrošināma likumos noteiktajā kārtībā.
54. Fonda darbību kontrolē Sabiedrības zvērināts revidents.
55. Valde veic Fondā ieskaitīto līdzekļu mērķtiecīgas un efektīvas izlietošanas kontroli un katru ceturksni informē padomi par Fonda ienākumiem un līdzekļu izlietošanas gaitu.
56. Ja finansējuma līguma noteikumi bez objektīva iemesla netiek izpildīti atbilstoši līgumā noteiktajiem mērķiem un termiņiem, tad, ja nepieciešams, pēc rakstiska valdes ziņojuma saņemšanas padome ar attiecīgu lēmumu var vienpusēji lauzt līgumu un uzdot valdei Sabiedrības vārdā veikt visas iespējamās darbības, lai piešķirtie līdzekļi tiktu atgūti Fondā.
57. Līdzekļus Sabiedrība atgūst, izmantojot Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā un šajos statūtos noteiktās tiesības Fonda pārvaldīšanā.
Ministru prezidents G.Krasts
Ekonomikas ministrs L.Strujevičs