Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 1999. gada 9. novembra noteikumus Nr. 375 "Valsts pārvaldes reformas biroja nolikums".

Ministru kabineta noteikumi Nr. 213

Rīgā 1997.gada 10.jūnijā (prot. nr.33 20.§)

Valsts pārvaldes reformas biroja nolikums

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta
iekārtas likuma
14.panta 3.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Valsts pārvaldes reformas birojs (turpmāk - Birojs) ir valsts civiliestāde, kas darbojas Ministru prezidenta biedra pakļautībā un nodrošina valsts politikas īstenošanu valsts pārvaldes reformas jomā.

2. Birojs ir juridiskā persona, un tam ir zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu un Biroja pilnu nosaukumu.

3. Birojs nodrošina tā pārraudzībā esošo valsts pārvaldes iestāžu un citu institūciju darbības koordināciju biroja kompetencē esošajos jautājumos.

II. Biroja uzdevumi un tiesības

4. Birojam ir šādi galvenie uzdevumi:

4.1. īstenot valsts pārvaldes reformas koncepciju un sadarbībā ar citām institūcijām izstrādāt priekšlikumus šīs koncepcijas pilnveidošanai;

4.2. analizēt valsts pārvaldes institūciju funkcijas un struktūru un izstrādāt efektīvu valsts pārvaldes reformas stratēģiju, kā arī priekšlikumus valsts pārvaldes funkciju dublēšanās novēršanai un priekšlikumus par valsts pārvaldei neraksturīgu funkciju nodošanu nevalstiskām institūcijām;

4.3. pārraudzīt valsts pārvaldes iestāžu funkcionēšanu un valsts politikas īstenošanu civildienestā, kā arī valsts pārvaldes institūciju ierēdņu (ierēdņu kandidātu) un darbinieku mācību norisi;

4.4. izstrādāt un iesniegt izskatīšanai Valsts pārvaldes reformas padomē likumu un citu normatīvo aktu projektus valsts pārvaldes sistēmas pilnveidošanai;

4.5. sagatavot Valsts pārvaldes reformas padomes sēdes darba kārtību, organizēt un tehniski nodrošināt tās darbu;

4.6. veikt citus Ministru kabineta, Valsts pārvaldes reformas padomes un Ministru prezidenta biedra noteiktus uzdevumus valsts pārvaldes reformas jomā.

5. Birojam ir šādas tiesības:

5.1. veicot savus uzdevumus, sadarboties ar valsts pārvaldes institūcijām un citām institūcijām, kā arī ar ārvalstu organizācijām;

5.2. iesniegt Valsts pārvaldes reformas padomei un Ministru prezidenta biedram priekšlikumus valsts pārvaldes pilnveidošanai, kā arī sniegt atzinumus par normatīvo aktu projektu atbilstību valsts pārvaldes reformas koncepcijai un Valsts pārvaldes reformas padomes lēmumiem;

5.3. ierosināt Valsts pārvaldes reformas padomei izskatīt konceptuālus jautājumus, kas saistīti ar valsts pārvaldes institūciju un sabiedrības sadarbību, kā arī sniegt informāciju par aktuāliem Biroja darbības jautājumiem;

5.4. savas kompetences ietvaros tehniski nodrošināt ārvalstu tehniskās palīdzības projektu koordināciju valsts pārvaldes jautājumos, kā arī piedalīties ārvalstu un starptautisko institūciju un apvienību sadarbības projektos, programmās un pasākumos;

5.5. sagatavot Valsts administrācijas skolai ikgadējo pasūtījumu valsts pārvaldē nodarbināto personu mācībām;

5.6. pieprasīt un saņemt no iestādēm, uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) un citām juridiskajām personām Biroja uzdevumu veikšanai nepieciešamo informāciju;

5.7. Biroja uzdevumu risināšanai izveidot darba grupas un pieaicināt attiecīgos lietpratējus;

5.8. kontrolēt valsts budžeta līdzekļu izmantošanu Biroja pārraudzībā esošajās iestādēs.

III. Biroja finansējums un struktūra

6. Biroju finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kā arī no citiem noteiktā kārtībā saņemtiem finansu līdzekļiem. Birojam ir konts Valsts kasē.

7. Biroju vada direktors (valsts civildienesta ierēdnis (ierēdņa kandidāts)), kuru pēc Ministru prezidenta biedra ieteikuma ieceļ amatā Ministru kabinets.

8. Jautājumos, kas saistīti ar Birojam noteikto uzdevumu izpildi, biroja direktora amats ir pielīdzināts ministrijas valsts sekretāra amatam.

9. Biroja direktoram var būt vietnieks (valsts civildienesta ierēdnis (ierēdņa kandidāts)), kura pienākumus nosaka Biroja direktors.

10. Biroja struktūru un tā ierēdņu (ierēdņu kandidātu) dienesta pienākumu aprakstus un darbinieku amatu aprakstus pēc saskaņošanas ar Ministru prezidenta biedru apstiprina Biroja direktors.

11. Biroja direktors:

11.1. izstrādā Biroja darbības stratēģiju, organizē tās īstenošanu un ir atbildīgs par Biroja uzdevumu izpildi;

11.2. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Biroju un tā vārdā slēdz līgumus;

11.3. ar padomdevēja tiesībām pastāvīgi piedalās Valsts pārvaldes reformas padomes sēdēs un Vadības audita padomes sēdēs;

11.4. noteiktā kārtībā sniedz ieteikumus Biroja pārraudzībā esošo iestāžu vadītāju iecelšanai amatā un atbrīvošanai no amata;

11.5. izstrādā un noteiktā kārtībā iesniedz priekšlikumus par Birojam nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem.

IV. Biroja pārraudzībā esošās iestādes

12. Biroja pārraudzībā ir šādas valsts civiliestādes:

12.1. Valsts civildienesta pārvalde;

12.2. Valsts administrācijas skola.

V. Noslēguma jautājumi

13. Noteikumi stājas spēkā ar 1997.gada 1.jūliju.

Ministru prezidents A.Šķēle

Ministru prezidenta biedrs J.Kaksītis

01.07.1997