Nozaru dokumenti
Labklājības ministrija
Rīkojums Nr. 143 Rīgā 1997. gada 10. aprīlī
Par Invalīdu lietu nacionālo padomi
Izdots saskaņā ar likumu
"Par invalīdu medicīnisko un sociālo aizsardzību"
un Labklājības ministrijas nolikuma 6. punktu
1. Izveidot Invalīdu lietu nacionālo padomi šādā sastāvā:
Invalīdu lietu nacionālās padomes priekšsēdētājs
Vladimirs Makarovs - labklājības ministrs;
Invalīdu lietu nacionālās padomes locekļi:
Dace Muižniece - LR Finansu ministrijas Budžeta departamenta direktore;
Līga Krēsliņa - LR Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamenta direktora v.i.;
Fatma Frīdenberga - LR Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvaldes Koordinācijas daļas vadītājas vietniece;
Jānis Mačuļskis - Pašvaldību savienības pārstāvis;
Lauma Grafa - LR Labklājības ministrijas Sociālās palīdzības departamenta direktore;
Juris Babra - Ventspils bezpeļņas organizācijas SIA "Cerība" direktors;
Arnolds Pavlins - Latvijas Nedzirdīgo savienības priekšsēdētājs, personu ar dzirdes traucējumiem sabiedrisko organizāciju pārstāvis;
Ivars Vīks - Latvijas Neredzīgo biedrības priekšsēdētājs, personu ar redzes traucējumiem sabiedrisko organizāciju pārstāvis;
Mārtiņš Neibults-Miebolts - Latvijas Invalīdu biedrības priekšsēdētājs, personu ar fiziskiem traucējumiem sabiedrisko organizāciju pārstāvis;
Irina Rulle - Latvijas asociācijas "Rūpju bērns" priekšsēdētāja, personu ar garīga rakstura traucējumiem sabiedrisko organizāciju pārstāve.
2. Apstiprināt Invalīdu lietu nacionālās padomes nolikumu (pielikums).
Labklājības ministrs V. Makarovs
Invalīdu lietu nacionālās padomes nolikums
Apstiprināts
ar Labklājības ministrijas 1997. gada
10. aprīļa rīkojumu nr. 143
1. Invalīdu lietu nacionālā padome (turpmāk tekstā - padome) ir Labklājības ministrijas izveidota konsultatīva padomdevēja institūcija, kuras lēmumi invalīdu integrācijas jautājumos ir rekomendējoši valsts, pašvaldību un citām institūcijām, sabiedriskajām organizācijām, juridiskām un fiziskām personām.
2. Padome savā darbībā ievēro Latvijas Republikas tiesību aktus.
3. Padomes darbības mērķis ir sekmēt invalīdu vienlīdzīgu un pilnīgu integrāciju sabiedrības ekonomiskajā, politiskajā un sociālajā dzīvē.
4. Padomes uzdevumi ir:
4.1. sekmēt likumu un citu tiesību aktu, programmu un atsevišķu projektu izstrādi un realizāciju;
4.2. sekmēt atsevišķo nozaru darbības virzienu koordināciju, veicinot racionālu valsts līdzekļu izlietošanu;
4.3. regulāri apkopot un izvērtēt juridisko un fizisko personu darbību, kuru kompetencē ir invalīdu medicīniskā, sociālā aprūpe; medicīniskā, sociālā un profesionālā rehabilitācija, kā arī pakalpojumu sniegšana invalīdiem, un iesniegt priekšlikumus darbības pilnveidošanai un uzlabošanai;
4.4. pievērst sabiedrības uzmanību un aktivizēt sabiedriskās domas izpēti invalīdu problēmu jautājumos;
4.5. regulāri izvērtēt invalīdu problēmas valstī un sniegt atbilstošu informāciju Valsts prezidentam, Saeimai un Ministru kabinetam, politiskajām partijām, masu informācijas līdzekļiem.
5. Padomei ir tiesības:
5.1. savu uzdevumu veikšanai saņemt informāciju par invalīdu problēmām un integrācijas jautājumiem no valsts, pašvaldību un citām institūcijām, kā arī sabiedriskajām organizācijām;
5.2. veidot darba grupas un pieaicināt Labklājības un citu ministriju pārstāvjus un dažādu nozaru speciālistus - ekspertus, kā arī citu sabiedrisko organizāciju pārstāvjus priekšlikumu izstrādāšanai un konkrētu problēmu risināšanai;
5.3. iesniegt valsts, pašvaldību un citām institūcijām, sabiedriskajām organizācijām, juridiskām un fiziskām personām ieteikumus par invalīdu stāvokļa uzlabošanu;
5.4. izteikt savu viedokli masu informācijas līdzekļos.
6. Padomes pienākumi ir:
6.1. Labklājības ministrijas uzdevumā izskatīt jautājumus, kas skar invalīdu problēmas Latvijā un dot par tiem savus atzinumus un priekšlikumus;
6.2. sadarboties ar invalīdu sabiedriskajām organizācijām;
6.3. sadarboties ar radniecīgām institūcijām ārvalstīs;
6.4. veikt informatīvi izglītojošo darbu iedzīvotāju un speciālistu vidū, piedaloties lekcijās, semināros un konferencēs.
7. Padomes priekšsēdētājs ir labklājības ministrs.
8. Padomes sastāvā ir ministriju pārstāvji, Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis un invalīdu sabiedrisko organizāciju pārstāvji. Padomes sastāvu apstiprina labklājības ministrs.
Ministrijas un sabiedriskās organizācijas deleģē savus pārstāvjus darbam padomē.
9. Padomi vada priekšsēdētājs.
Priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona sasauc un vada padomes sēdes.
Sēdes sasauc atkarībā no nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi trīs mēnešos.
Padomes sēdes tiek protokolētas.
10. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem. Padome lēmumus pieņem ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu.
Vienāda balsu skaita gadījumā izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja vai sēdes vadītāja balss.
Visiem klātesošajiem balsstiesīgajiem invalīdu sabiedrisko organizāciju pārstāvjiem balsojot pret, lēmums netiek pieņemts.
11. Padomes darbībai nepieciešamās telpas un materiāltehniskos līdzekļus, kā arī tās lietvedības darbu nodrošina Labklājības ministrijas Sociālās palīdzības departaments.
Sociālās palīdzības departamenta direktore L. Grafa