Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: vēl nav spēkā

Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 39

Jūrmalā 2025. gada 18. decembrī (prot. Nr. 22, 2. p.)

Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vides un publiskās ārtelpas labiekārtojuma programmas konkursa organizēšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vides un publiskās ārtelpas labiekārtojuma programmas konkursa organizēšanas kārtība" (turpmāk - Noteikumi) nosaka kārtību, kādā tiek izstrādāti un vērtēti vides un publiskās ārtelpas labiekārtojuma programmas konkursa pieteikumi, kā arī finansēti un īstenoti atbilstošie projekti.

2. Vides un publiskās ārtelpas programmas konkursa (turpmāk - Konkurss) mērķis ir veicināt publiskās ārtelpas labiekārtošanu un attīstību, kā arī sekmēt vides aizsardzību Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā.

3. Vides un publiskās ārtelpas programmas ietvaros īstenotā projekta (turpmāk - Projekts) īstenošanas vieta ir Jūrmalas valstspilsētas administratīvā teritorija.

4. Projekts īstenojams attiecīgajā kalendārajā gadā, par kuru apstiprināts Konkursa nolikums.

5. Projekta īstenošanas uzsākšana plānojama ne ātrāk kā divu mēnešu laikā pēc attiecīgās kārtas noteiktā Projekta pieteikuma (turpmāk - Pieteikums) iesniegšanas termiņa beigām.

II. Projekta iesniedzējs

6. Projekta iesniedzējs (turpmāk - Iesniedzējs) ir Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kā arī reliģiska organizācija:

6.1. kuras darbība tiek veikta Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;

6.2. kurai nav nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāda, kas pārsniedz 150,00 euro;

6.3. kurai ir izpildītas visas līgumsaistības ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldību (turpmāk - Pašvaldība) līdz Projekta vērtēšanas komisijas lēmumam par Pieteikuma apstiprināšanu.

7. Lai pārliecinātos par Iesniedzēja atbilstību Noteikumu prasībām, Pašvaldība informāciju iegūst no Pašvaldībai pieejamajām datu bāzēm. Ja informācija, kas iegūta datu bāzēs, ir nepilnīga vai neatbilst Pašvaldības rīcībā esošajai informācijai, Pašvaldība var pieprasīt Iesniedzējam iesniegt papildu informāciju.

III. Konkursa izsludināšanas kārtība

8. Konkursu izsludina katru gadu pēc Jūrmalas domes nolikuma par Konkursu (turpmāk - Nolikums) apstiprināšanas nākamajam kalendārajam gadam.

9. Apstiprinot Nolikumu, Jūrmalas dome katru gadu var noteikt Konkursa tematiskās prioritātes.

10. Nolikumā norādīta šāda informācija:

10.1. Konkursa nosaukums;

10.2. Konkursa tematiskās prioritātes, ja tādas ir;

10.3. Konkursam pieejamais finansējums vienam Projektam;

10.4. Konkursa norises laiks;

10.5. Pieteikuma iesniegšanas veids un vieta;

10.6. Pieteikuma iesniegšanas termiņš;

10.7. Pieteikuma veidlapa;

10.8. Projekta izmaksu tāmes forma;

10.9. atbalstīto Projektu finansēšanas kārtība;

10.10. cita ar Konkursu saistīta informācija.

11. Pašvaldība Nolikumu un paziņojumu par Konkursa izsludināšanu publicē Pašvaldības informatīvajos kanālos.

12. Iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt ne vairāk kā vienu Pieteikumu gadā.

13. Pieteikums, kas saņemts pēc Konkursā noteiktā termiņa, netiek izskatīts.

IV. Projektos atbalstāmās un neatbalstāmās izmaksas

14. Projekta atbalstāmās izmaksas ir:

14.1. infrastruktūras labiekārtojuma (t.sk. ar vides aizsardzību saistītu darbību) elementu iegādes, uzstādīšanas un demontāžas izmaksas, infrastruktūras pilnveides, tai skaitā:

14.1.1. esošas labiekārtojuma infrastruktūras demontāžas izmaksas;

14.1.2. satiksmes infrastruktūras demontāžas izmaksas;

14.1.3. celtniecības un dārza tehnikas īres un nomas izmaksas, tehniskās apkalpošanas izmaksas;

14.1.4. transportēšanas izmaksas;

14.1.5. labiekārtojuma infrastruktūras elementu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

14.1.6. satiksmes infrastruktūras izveides vai pilnveides izmaksas;

14.1.7. apzaļumošanas izmaksas vai citu aktivitāšu izmaksas, kas sekmē pielāgošanos klimata pārmaiņām;

14.1.8. vides aizsardzības un sakārtošanas izmaksas;

14.1.9. citas izmaksas, kas saistītas ar publiskās telpas labiekārtošanu un tiek pamatotas no Iesniedzēja puses.

14.2. citas Noteikumu 2. punktā noteikto mērķu īstenošanai nepieciešamās izmaksas, tai skaitā nodokļu un nodevu maksājumi; pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav sedzamas no Pašvaldības līdzfinansējuma, ja Iesniedzējs tās var atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

15. Projekta neatbalstāmās izmaksas ir:

15.1. projekta personāla atlīdzības izmaksas un nodokļu maksājumi;

15.2. darba vietas aprīkojuma īres izmaksas;

15.3. transporta izmaksas (piemēram, sabiedriskā transporta izmaksas vai privāta transporta degvielas izmaksas);

15.4. prēmiju, materiālās stimulēšanas un naudas balvu izmaksas;

15.5. komandējumu izmaksas;

15.6. izmaksas citu Projektu īstenošanai vai citu Projektu ilgtspējas nodrošināšanai;

15.7. izmaksas kredītsaistību un parādu nomaksai;

15.8. citas izmaksas, kas nav saistītas ar Noteikumu 2. punktā noteikto mērķu īstenošanu.

V. Finansējuma piešķiršanas apjoms

16. Maksimālā Pašvaldības līdzfinansējuma intensitāte jeb līdzfinansējuma apjoms (turpmāk - Pašvaldības līdzfinansējums) vienam Projektam ir ne vairāk kā 90 procenti no Projekta īstenošanai paredzētā finansējuma kopsummas.

17. Iesniedzējam Projekta ieviešanai ir jāparedz pašu finansējums ne mazāk kā 10 procentu apmērā no kopējā Pieteikumā norādītā Projekta īstenošanai paredzētā finansējuma. Iesniedzējs Projekta īstenošanai var piesaistīt līdzfinansējumu no citiem avotiem (t.sk. mantisko nodrošinājumu), jeb Projekta partneru līdzfinansējumu, taču šis līdzfinansējums nevar būt no Pašvaldības budžeta.

18. Iesniedzējam Projekta īstenošanai ir jānodrošina priekšfinansējums ne mazāk kā 10 procentu apmērā no Projekta īstenošanai paredzētā Pašvaldības līdzfinansējuma kopsummas vai ne mazāk kā 60 procentu apmērā no Projekta īstenošanai paredzētā Pašvaldības līdzfinansējuma kopsummas atbilstoši Nolikumā definētajiem nosacījumiem.

19. Projekta izmaksas ir attiecināmas ar brīdi, kad ir parakstīta starpposma vai noslēguma atskaite saskaņā ar vienošanos par Projekta īstenošanu (turpmāk - Vienošanās).

20. Iesniedzējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldības līdzfinansējumu, ja:

20.1. tiek konstatēts, ka Pašvaldības līdzfinansējums ir piešķirts uz nepatiesu vai nepilnīgu datu pamata;

20.2. Iesniedzējs nepilda Vienošanās noteikumus un pēc atbildīgās Pašvaldības iestādes rakstiska brīdinājuma saņemšanas turpina tos nepildīt;

20.3. Iesniedzējs pārtrauc Projekta īstenošanu, neievērojot Vienošanās noteikto kārtību;

20.4. Iesniedzējs tiek pasludināts par maksātnespējīgu, tā darbība ir apturēta vai tas ir pakļauts līdzīga rakstura situācijai;

20.5. visas Projekta īstenošanas laikā konstatētās neattiecināmās izmaksas, sadārdzinājuma izmaksas vai līgumsodu Iesniedzējs sedz no saviem finanšu līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta.

VI. DE MINIMIS atbalsta nosacījumi projektu iesniedzējiem, kas pretendē uz līdzfinansējuma saņemšanu

21. Iesniedzējs, kurš ir saimnieciskās darbības veicējs un, kura projekts saņem Pašvaldības līdzfinansējumu, līdzfinansējums tiek piešķirts kā de minimis atbalsts, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Eiropas Komisijas regula Nr. 2023/2831) nosacījumus.

22. Pašvaldība veic Iesniedzēja izvērtēšanu atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.

23. De minimis atbalstu uzskata par piešķirtu ar dienu, kad tiek noslēgta Vienošanās par līdzfinansējuma piešķiršanu.

24. Piešķirot de minimis atbalstu, tiek pārbaudīts, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kurš atbilst Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.

25. De minimis atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Ja Iesniedzējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja Iesniedzējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Noteikumiem.

26. Noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentus.

27. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, Iesniedzējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.

28. Pašvaldība uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar Noteikumos noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam.

29. Iesniedzējs, kurš ir de minimis atbalsta saņēmējs, uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam.

30. De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Iesniedzējs atbalsta pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru.

31. Ja tiek pārkāpti Eiropas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai Noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

32. De minimis atbalstu Noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam.

VII. Projektu pieteikumu izvērtēšanas kārtība

33. Pieteikumu sākotnējo izvērtēšanu veic ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu apstiprināta Pieteikumu izvērtēšanas un Projektu īstenošanas uzraudzības darba grupa (turpmāk - Darba grupa).

34. Darba grupa objektīva priekšstata gūšanai Pieteikumu izvērtēšanai ir tiesīga pieaicināt neatkarīgus ekspertus. Eksperti nepiedalās Pieteikumu vērtēšanā.

35. Darba grupai ir tiesības noraidīt Pieteikumus, kas neatbilst Noteikumu un Nolikuma prasībām.

36. Darba grupai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par iesniegto Pieteikumu.

37. Pieteikuma izvērtēšana tiek pārtraukta, saņemot Iesniedzēja rakstisku iesniegumu par atteikšanos no Projekta īstenošanas. Lēmumu par izvērtēšanas pārtraukšanu pieņem Darba grupa.

38. Lēmumu par Pieteikumu apstiprināšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu, pamatojieties uz Darba grupas sniegto novērtējumu, pieņem ar Jūrmalas domes priekšsēdētāja rīkojumu izveidota Pašvaldības vides un publiskās ārtelpas labiekārtojuma programmas Projektu vērtēšanas komisija (turpmāk - Vērtēšanas komisija).

39. Darba grupa ir tiesīga Vērtēšanas komisijai sniegt priekšlikumus izmaiņu veikšanai Pieteikumos un/vai to pielikumos, lai nodrošinātu Pašvaldības līdzfinansējuma efektīvu izmantošanu.

40. Vērtēšanas komisija ir tiesīga pieprasīt no Iesniedzējiem papildu informāciju vai dokumentus.

41. Vērtēšanas komisijai ir tiesības pieņemt lēmumu par pilna vai daļēja finansējuma piešķiršanu Projektam vai par atteikumu piešķirt finansējumu.

42. Pēc Projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši Noteikumiem un Nolikumam Vērtēšanas komisija nosaka Konkursā atbalstāmos Projektus un tiem piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apmēru.

43. Lēmumu par atbalstāmo Iesniedzēju Projektu noteikšanu Vērtēšanas komisija pieņem ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc Projektu iesniegšanas beigu termiņa.

44. Vērtēšanas komisija objektīvu iemeslu dēļ ir tiesīga pagarināt Pieteikumu izvērtēšanas un lēmumu pieņemšanas termiņu.

45. Darba grupa rakstiski informē Iesniedzēju par Pieteikumu apstiprināšanu vai noraidīšanu 15 darba dienu laikā pēc Vērtēšanas komisijas lēmuma pieņemšanas.

46. Informācija par Pieteikumu apstiprināšanu un Pašvaldības līdzfinansētu Projektu īstenošanu tiek publicēta Pašvaldības informatīvajos kanālos pēc Vienošanās parakstīšanas. Publikācijā tiek norādīts Iesniedzēja nosaukums, Projekta nosaukums, plānotais Projekta īstenošanas laiks un finansējuma apjoms, tai skaitā piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apjoms.

VIII. Projekta īstenošana un uzraudzība

47. Pēc Vērtēšanas komisijas lēmuma pieņemšanas par līdzfinansējuma piešķiršanu Pašvaldības izpilddirektors ar Iesniedzēju slēdz Vienošanos, kurā tiek noteiktas līgumslēdzēju tiesības, pienākumi un atbildība, finansēšanas un atskaišu par piešķirto finansējumu izlietojumu iesniegšanas kārtība (t.sk. norēķinu kārtība - avanss, starpposma maksājums, noslēguma maksājums) un termiņi, Projekta īstenošanas darbības pārraudzība un kontrole, Vienošanās vienpusējas izbeigšanas iespēja no Pašvaldības puses, ja netiek pildīti Vienošanās nosacījumi, gadījumi, kad veicama piešķirtā finansējuma atgriešana.

48. Iesniedzējs nodrošina Projekta īstenošanu atbilstoši Noteikumu, Nolikuma un Vienošanās noteikumiem.

49. Iesniedzējs nodrošina Projektā paredzēto līdzekļu samērīgu un ekonomiski pamatotu izlietojumu atbilstoši Projekta mērķim, saskaņā ar Vienošanos, kā arī nepieļauj Projektā plānoto aktivitāšu un rezultātu dubulto finansēšanu no dažādiem finanšu avotiem un Projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanas nodošanu trešajām personām, kuras nav minētas Pieteikumā.

50. Iesniedzējs Projekta aktivitāšu īstenošanai nodrošina atsevišķu norēķinu kontu, caur kuru bezskaidras naudas norēķinu veidā tiek veikti visi ar Projekta īstenošanu saistītie finanšu darījumi, kas ietverti apstiprinātā Projekta tāmē un ir pamatoti ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, kā arī, ka tiek veikta atsevišķa grāmatvedības uzskaite.

51. Iesniedzējs nodrošina, ka iepirkumi Projekta aktivitāšu īstenošanai tiek veikti, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 7. panta un Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" 3. nodaļas "Līguma slēgšanas ierobežojumi" nosacījumus.

52. Projekta īstenošanas laikā ir aizliegta politisko partiju reklāma, politiskās kampaņas un aģitācijas.

53. Iesniedzējs ir atbildīgs par Projekta atskaišu korektu sagatavošanu un iesniegšanu atbilstoši Vienošanās noteiktajam.

54. Darba grupai ir tiesības veikt Projekta:

54.1. aktivitāšu norišu pārbaudi Projekta īstenošanas laikā;

54.2. finanšu līdzekļu izlietojuma pārbaudi Projekta īstenošanas laikā un viena gada laikā pēc Projekta īstenošanas beigām.

55. Darba grupai, konstatējot, ka Iesniedzējs ir pārkāpis Noteikumu, Nolikuma vai Vienošanās noteikumus, ir pienākums par šo faktu informēt Vērtēšanas komisiju, kura var lemt par Projekta neattiecināmo izmaksu noteikšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma neizmaksāšanu, vai Projekta īstenošanas pārtraukšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma atmaksāšanu.

56. Ar Projekta īstenošanu saistītie jautājumi tiek risināti Darba grupas ietvaros, un Darba grupa var lemt par grozījumiem Projekta budžetā un/vai aktivitātēs, ja šīs izmaiņas neietekmē Projekta mērķa īstenošanu.

57. Darba grupa, pamatojoties uz Iesniedzēja rakstisku iesniegumu, var lemt par starpposma atskaites vai noslēguma atskaites un to pielikumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu ne ilgāku par 10 darba dienām.

58. Lēmumus, kas ietekmē Projekta mērķa īstenošanu, pieņem Vērtēšanas komisija, kura tiek sasaukta, pamatojoties uz Darba grupas ierosinājumu. Šādas izmaiņas Projekta īstenošanas termiņos, kā arī citi būtiski grozījumi un papildinājumi ir spēkā tikai pēc pušu rakstiskas Vienošanās. Izmaiņas ir veicamas pirms Projekta ietvaros plānotās aktivitātes īstenošanas uzsākšanas Vienošanās noteiktajā kārtībā.

59. Projekta īstenošanas laikā ir pieļaujams un attiecināms finansējuma izlietojuma pieaugums ne vairāk kā 10 procentu apmērā, nepalielinot piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apjomu. Finansējuma izlietojuma samazinājumam ierobežojums netiek noteikts.

60. Projekts tiek uzskatīts par pabeigtu ar brīdi, kad Darba grupas vadītājs ir saskaņojis, Vērtēšanas komisija ir apstiprinājusi un Pašvaldības izpilddirektors ir parakstījis noslēguma atskaiti. Pamatojoties uz noslēguma atskaiti, tiek noteikts faktiskais Projekta īstenošanas laiks, faktiskās Projekta ietvaros īstenotās aktivitātes un šo aktivitāšu izmaksas, kā arī faktiskā Pašvaldības līdzfinansējuma summa. Noslēguma atskaite ir Vienošanās neatņemama sastāvdaļa un papildu grozījumi Vienošanās par Projekta īstenošanu netiek izdarīti.

61. Ja Projekta ieviešana un noslēguma dokumentācijas apstiprināšana tiek pārcelta uz nākamo kalendāro gadu, tā īstenošanu veic, pamatojoties uz Nolikumu, kas bija spēkā Projekta uzsākšanas brīdī, Noteikumiem un Vienošanos.

62. Darba grupa nodrošina Projektu publicitāti, izvietojot informāciju Pašvaldības informatīvajos kanālos. Informācijas sagatavošanu nodrošina Darba grupas vadītājs vai Iesniedzējs par to vienojoties. Iesniedzējs ir tiesīgs veikt papildus publicitāti masu saziņas līdzekļos, iepriekš to saskaņojot ar Darba grupas vadītāju.

IX. Noslēguma jautājumi

63. Ar Noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas domes 2023. gada 30. novembra saistošie noteikumi Nr. 40 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu organizēšanas kārtība".

64. Projekti, kuru īstenošana uzsākta atbilstoši Jūrmalas domes 2023. gada 30. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 40 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu organizēšanas kārtība", tiek pabeigti atbilstoši minēto saistošo noteikumu nosacījumiem.

Jūrmalas domes priekšsēdētājs J. Lediņš

 

Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2025. gada 18. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 39 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vides un publiskās ārtelpas labiekārtojuma programmas organizēšanas kārtība"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vides un ārtelpas labiekārtojuma programmas organizēšanas kārtība" (turpmāk - saistošie noteikumi) mērķis ir sadarbībā ar biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskām organizācijām sniegt pozitīvu ieguldījumu Jūrmalas valstspilsētas administratīvās teritorijas apkārtējās vides labiekārtošanā, teritorijas sakopšanā un vides aizsardzībā. Ar saistošajiem noteikumiem noteikta Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības finansējuma piešķiršanas kārtību.

1.2. Minēto iniciatīvu Pašvaldība plāno un paredz tai finansējumu ikgadējā Pašvaldības budžetā tādā apmērā, lai netraucētu Pašvaldības kompetencē esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildei.

1.3. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai reglamentētu līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību projektu īstenošanai.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. Saistošajos noteikumos paredzētais līdzfinansējums tiek piešķirts kārtējā kalendārajā gadā pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros no Pašvaldības budžeta programmas 04.900.016.JPD.0429 (aktivitāte "Atbalsts iedzīvotāju, nevalstisko organizāciju un komersantu iniciatīvām") līdzekļiem vai atbilstoši citiem pašvaldības budžeta programmās iepriekšminēto jautājumu risināšanai paredzētiem līdzekļiem. Atbalsts tiek sniegts atbilstoši Pašvaldības rīcībā esošajiem resursiem, kas paredzēti attiecīgajam mērķim.

2.2. Turpmākajos gados Projektu ieviešanai paredzēto finansējumu nodrošinās atbilstoši Pašvaldības budžeta iespējām un iedzīvotāju aktivitātei Projektu iesniegšanā.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. sociālā ietekme - saistošie noteikumi nodrošina iespēju saņemt finansiālu atbalstu konkursu veidā biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskām organizācijām publiskās ārtelpas pilnveidei, kur paredzama tieša pozitīva ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, labsajūtu, sabiedrību kopumā, tai skaitā arī ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām;

3.2. ietekme uz vidi - konkursa mērķis paredz veicināt veicināt publiskās ārtelpas labiekārtošanu un attīstību, kā arī sekmēt vides aizsardzību Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā, tādējādi atbalstot projektus, kas vērsti uz vides aizsardzību, t.sk. pielāgošanos klimata pārmaiņām;

3.3. saistošie noteikumi nodrošina iespēju saņemt finansiālu atbalstu konkursu veidā biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskām organizācijām - uzņēmumi nav saistošo noteikumu mērķgrupa. Tomēr Projektu īstenošanas laikā Jūrmalas uzņēmējiem ir iespēja gan līdzdarboties Projektu ieviešanā, gan arī sniegt savus pakalpojumus/preces Projektu aktivitāšu ietvaros;

3.4. ietekme uz konkurenci - saistošie noteikumi neierobežo brīvu un godīgu konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. saistošie noteikumi ir piemērojami, Jūrmalas domei ikgadējā budžetā paredzot finansējumu konkursa norisei, atbilstoši saistošajiem noteikumiem. Katru gadu Jūrmalas domei ir jāapstiprina vides un publiskas ārtelpas labiekārtojuma programmas nolikums, kurā ir iekļaujama informācija par Konkursa norisi un visas ar konkursu saistītās veidlapas, termiņi utt. Projektu pieteikumu sagatavošanas konsultēšanu, projektu konkursu pieteikumu apkopošanu un virzīšanu izskatīšanai Projektu vērtēšanas komisijai, kā arī projektu kontroli, organizē Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas nodaļa;

4.2. līdzfinansējumu Projekta konkursa kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kā arī reliģiska organizācija var saņemt, veicot darbības saistībā ar Projektu pieteikšanu un ieviešanu, atbilstoši saistošajiem noteikumiem, kā arī atbalsta gadījumā jāslēdz vienošanās par Projekta ieviešanu;

4.3. saistošie noteikumi paredz Projekta ieviešanu un tā aktivitāšu un finanšu izlietojuma pārskata iesniegšanu tā kalendārā gada laikā, kurā Pretendentam tika piešķirts finansējums Projekta ieviešanai, ar izņēmumiem, kas tiek atrunāti Nolikumā;

4.4. Papildus ir nepieciešams izdot Jūrmalas domes priekšsēdētāja un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumus par Vērtēšanas komisijas un Darba grupas sastāvu.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošo noteikumu realizēšanai nav nepieciešami papildu cilvēkresursi, nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošie noteikumi neparedz pašvaldībā jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju. Noteikumu izpildē iesaistītas Jūrmalas valstspilsētas administrācijas struktūrvienības, Pašvaldības izpilddirektors, nepieciešamības gadījumā pieaicinot Pašvaldības iestāžu ekspertus.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošo noteikumu īstenošanai paredzētās izmaksas ir samērīgas pret ieguvumiem no iecerētā mērķa sasniegšanas, proti, Jūrmalas valstspilsētas iedzīvotāju interesēm, t.i., iespēju saņemt finansiālu atbalstu apkaimju publiskās ārtelpas attīstībai un vides aizsardzībai, kur ir paredzama tieša pozitīva ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, labizjūtu, sabiedrību kopumā, tai skaitā arī ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Atbilstoši Pašvaldības likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai, saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2025. gada 14. novembra līdz 2025. gada 28. novembrim tika publicēts Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jurmala.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, nodrošinot ikvienam interesentam iespēju iesniegt savus priekšlikumus vai iebildumus.

Minētajā periodā nav saņemti sabiedrības priekšlikumi, iebildumi vai komentāri par saistošo noteikumu projektu.

Jūrmalas domes priekšsēdētājs J. Lediņš

20.12.2025