Tiesību akts: spēkā esošs
Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 40

Jūrmalā 2023. gada 30. novembrī (prot. Nr. 14, 34. p.)
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu organizēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā tiek izstrādāti un vērtēti iedzīvotāju iniciatīvas projektu pieteikumi, finansēti un īstenoti iedzīvotāju iniciatīvas projekti.

2. Iedzīvotāju iniciatīvas projektu (turpmāk – Projekti) mērķi:

2.1. veicināt sadarbību starp Jūrmalas valstspilsētas pašvaldību (turpmāk – Pašvaldība) un nevalstiskām organizācijām;

2.2. sniegt pozitīvu ieguldījumu apkārtējās vides labiekārtošanā, teritorijas sakopšanā un vides aizsardzībā Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;

2.3. sekmēt kultūras un integrācijas pasākumu daudzveidību un pieejamību Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā.

3. Projekti tiek vērtēti šādās kategorijās:

3.1. publiski pieejamu teritoriju labiekārtošana, tai skaitā atpūtas infrastruktūras atjaunošana vai izveide;

3.2. sabiedrības integrācijas pasākumu īstenošana;

3.3. sabiedrības iesaiste vides pasākumu un teritoriju labiekārtošanas aktivitāšu īstenošanai vides aizsardzības sekmēšanai;

3.4. kultūras un mākslas nozares attīstības veicināšanas pasākumu īstenošana.

4. Projekta īstenošanas vieta ir Jūrmalas valstspilsētas administratīvā teritorija un faktiskie ieguvēji no projekta īstenošanas ir Jūrmalas valstspilsētas iedzīvotāji.

5. Līdzfinansējums netiek piešķirts un atbalsts netiek sniegts politisku, militāru vai reliģisku aktivitāšu rīkošanai vai līdzdalībai tajās.

6. Projekts īstenojams attiecīgajā kalendārajā gadā par kuru apstiprināts Konkursa nolikums. Projekta īstenošanas uzsākšana plānojama ne ātrāk kā divu mēnešu laikā pēc attiecīgās kārtas noteiktā Projekta pieteikuma (turpmāk – Pieteikuma) iesniegšanas termiņa beigām.

II. Projekta iesniedzējs

7. Projekta iesniedzējs (turpmāk – Iesniedzējs) ir Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kā arī reliģiska organizācija:

7.1. kuras juridiskā adrese ir Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;

7.2. kuras darbība tiek veikta Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;

7.3. kurai nav nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāda, kas pārsniedz 150 euro;

7.4. kurai ir izpildītas visas līgumsaistības ar Pašvaldību līdz Projekta pieteikuma (turpmāk – Pieteikums) iesniegšanas brīdim.

8. Lai pārliecinātos par Iesniedzēja atbilstību Noteikumu prasībām, Pašvaldība informāciju iegūst no Pašvaldībai pieejamajām datu bāzēm. Ja informācija, kas iegūta datu bāzēs, ir nepilnīga vai neatbilst Pašvaldības rīcībā esošajai informācijai, Pašvaldība var pieprasīt Iesniedzējam iesniegt papildu informāciju.

III. Projektu konkursa izsludināšanas kārtība

9. Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu (turpmāk – Konkurss) izsludina katru gadu pēc Jūrmalas domes lēmuma pieņemšanas par Konkursa nolikuma apstiprināšanu nākamajam kalendārajam gadam.

10. Apstiprinot Konkursa nolikumu, Jūrmalas dome katru gadu var noteikt Konkursa tematiskās prioritātes.

11. Konkursa nolikumā norādīta šāda informācija:

11.1. Konkursa nosaukums un mērķis;

11.2. Konkursa tematiskās prioritātes, ja tādas ir;

11.3. Konkursam pieejamo finansējumu vienam projektam katrā no Noteikumu 3. punktā esošajām kategorijām;

11.4. Konkursa norises laiks;

11.5. Konkursa pieteikuma iesniegšanas veids un vieta;

11.6. Konkursa pieteikuma iesniegšanas termiņš;

11.7. Konkursa pieteikuma veidlapa;

11.8. Projekta izmaksu tāmes forma;

11.9. atbalstīto Projektu finansēšanas kārtība;

11.10. cita ar Konkursu saistīta informācija.

12. Pašvaldība paziņojumu par Konkursa izsludināšanu publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.jurmala.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā.

13. Pašvaldība Konkursa nolikumu publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.jurmala.lv.

14. Iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt ne vairāk kā vienu Pieteikumu kādā no Noteikumu 3. punktā uzskaitītajām kategorijām, kopsummā ne vairāk kā vienu Pieteikumu katrā no Konkursa kārtām kalendārā gada laikā.

15. Pieteikums, kas saņemts pēc Konkursā noteiktā termiņa, netiek izskatīts.

IV. Projektos atbalstāmās un neatbalstāmās izmaksas

16. Projekta atbalstāmās izmaksas ir:

16.1. Projekta administrēšanas, koordinēšanas un vadīšanas izmaksas, Pašvaldības līdzfinansējuma daļai nepārsniedzot 15 procentus no kopējā plānotā Pašvaldības līdzfinansējuma apjoma, tai skaitā:

16.1.1. Projekta personāla atlīdzības izmaksas un nodokļu maksājumi;

16.1.2. darba vietas telpu īres, nomas un apsaimniekošanas izmaksas;

16.1.3. darba vietas aprīkojuma īres izmaksas;

16.1.4. interneta, pasta pakalpojumu un telekomunikāciju izmaksas;

16.1.5. transporta izmaksas;

16.1.6. biroja un kancelejas preču iegādes izmaksas;

16.1.7. atsevišķa norēķinu konta atvēršanas un uzturēšanas izmaksas

16.2. pasākumu organizēšanas izmaksas, tai skaitā:

16.2.1. ēdināšanas izmaksas;

16.2.2. transporta izmaksas;

16.2.3. nekustamā īpašuma noma, tai skaitā telpu nomas izmaksas;

16.2.4. iekārtu, inventāra un aparatūras īres un nomas izmaksas, tehniskās apkalpošanas izmaksas;

16.2.5. materiālu iegādes izmaksas;

16.2.6. piesaistīto speciālistu atalgojuma izmaksas un nodokļu maksājumi;

16.2.7. publicitātes izmaksas, Pašvaldības līdzfinansējuma daļai nepārsniedzot 10 procentus no kopējā plānotā Pašvaldības līdzfinansējuma apjoma.

16.3. infrastruktūras labiekārtojuma (t.sk. ar vides aizsardzību saistītu darbību) elementu iegādes, uzstādīšanas un demontāžas izmaksas, infrastruktūras pilnveides, tai skaitā:

16.3.1. esošas labiekārtojuma infrastruktūras demontāžas izmaksas;

16.3.2. satiksmes infrastruktūras demontāžas izmaksas;

16.3.3. celtniecības un dārza tehniskas īres un nomas izmaksas, tehniskās apkalpošanas izmaksas;

16.3.4. transportēšanas izmaksas;

16.3.5. labiekārtojuma infrastruktūras elementu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

16.3.6. satiksmes infrastruktūras izveides vai pilnveides izmaksas;

16.3.7. apzaļumošanas izmaksas vai citas aktivitātes, kas sekmē pielāgošanos klimata pārmaiņām izmaksas;

16.3.8. vides aizsardzības un sakārtošanas izmaksas;

16.3.9. citas izmaksas, kas saistītas ar publiskās telpas labiekārtošanu un tiek pamatotas no Iesniedzēja puses.

16.4. publicitātes izmaksas, Pašvaldības līdzfinansējuma daļai nepārsniedzot 10 procentus no kopējā plānotā Pašvaldības līdzfinansējuma apjoma.

16.5. citas Noteikumu 2. punktā noteikto mērķu īstenošanai nepieciešamās izmaksas, tai skaitā nodokļu un nodevu maksājumi. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav sedzamas no Pašvaldības līdzfinansējuma, ja Iesniedzējs tās var atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

17. Projekta neatbalstāmās izmaksas ir:

17.1. prēmiju, materiālās stimulēšanas un naudas balvu izmaksas;

17.2. komandējumu izmaksas;

17.3. izmaksas citu projektu īstenošanai vai citu projektu ilgtspējas nodrošināšanai;

17.4. izmaksas kredītsaistību un parādu nomaksai;

17.5. citas izmaksas, kas nav saistītas ar Noteikumu 2. punktā noteikto mērķu īstenošanu.

V. Finansējuma piešķiršanas apjoms

18. Maksimālā Pašvaldības līdzfinansējuma intensitāte jeb līdzfinansējuma apjoms (turpmāk – Pašvaldības līdzfinansējums) vienam Projektam ir 90 procenti no Projekta īstenošanai paredzētā finansējuma kopsummas.

19. Iesniedzējam Projekta ieviešanai ir jāparedz pašu finansējums ne mazāk kā 10 procentu apmērā no kopējā Pieteikumā norādītā Projekta īstenošanai paredzētā finansējuma. Iesniedzējs Projekta īstenošanai var piesaistīt līdzfinansējumu no citiem avotiem (t.sk. mantisko nodrošinājumu), jeb Projekta partneru līdzfinansējumu, taču šis līdzfinansējums nevar būt no Pašvaldības budžeta.

20. Iesniedzējam Projekta īstenošanai ir jānodrošina priekšfinansējums ne mazāk kā 10 procentu apmērā no Projekta īstenošanai paredzētā Pašvaldības līdzfinansējuma kopsummas.

21. Projekta izmaksas ir attiecināmas ar brīdi, kad ir parakstīta vienošanās par Projekta īstenošanu (turpmāk – Vienošanās).

22. Iesniedzējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldības līdzfinansējumu, ja:

22.1. tiek konstatēts, ka Pašvaldības līdzfinansējums ir piešķirts uz nepatiesu vai nepilnīgu datu pamata;

22.2. Iesniedzējs nepilda Vienošanās noteikumus un pēc atbildīgās Pašvaldības iestādes rakstiska brīdinājuma saņemšanas turpina tos nepildīt;

22.3. Iesniedzējs pārtrauc Projekta īstenošanu, neievērojot Vienošanās noteikto kārtību;

22.4. Iesniedzējs tiek pasludināts par maksātnespējīgu, tā darbība ir apturēta vai tas ir pakļauts līdzīga rakstura situācijai.

22.5. Visas Projekta īstenošanas laikā konstatētās neattiecināmās izmaksas, sadārdzinājuma izmaksas vai līgumsodu Iesniedzējs sedz no saviem līdzekļiem.

VI. Projektu pieteikumu izvērtēšanas kārtība

23. Pieteikumu sākotnējo izvērtēšanu veic ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu apstiprināta Pieteikumu izvērtēšanas un Projektu īstenošanas uzraudzības darba grupa (turpmāk – Darba grupa). Katrai no Noteikumu 3. punktā minētajām kategorijām tiek izveidota sava Darba grupa.

24. Darba grupas sastāvu veido:

24.1. Darba grupas vadītājs – konkrētās jomas Pašvaldības iestādes struktūrvienības vadītājs;

24.2. Darba grupas vadītāja vietnieks – konkrētās jomas Pašvaldības iestādes struktūrvienības pārstāvis ar specifiskām zināšanām un pieredzi konkrētajā jomā;

24.3. finansists – Pašvaldības iestādes darbinieks ar zināšanām un pieredzi finanšu vadībā vai grāmatvedībā;

24.4. cits Pašvaldības iestādes darbinieks – atbilstoši kompetencēm, kas nepieciešamas 3. punktā norādītajām kategorijām.

25. Darba grupa objektīva priekšstata gūšanai Pieteikumu izvērtēšanai ir tiesīga pieaicināt neatkarīgus ekspertus. Eksperti nepiedalās Pieteikumu vērtēšanā.

26. Darba grupai ir tiesības noraidīt pieteikumus, kas neatbilst šo Noteikumu un Konkursa nolikuma prasībām.

27. Darba grupai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par iesniegto Projekta pieteikumu.

28. Pieteikuma izvērtēšana tiek pārtraukta saņemot Iesniedzēja rakstisku iesniegumu par atteikšanos no Projekta īstenošanas. Lēmumu par izvērtēšanas pārtraukšanu pieņem Darba grupa.

29. Lēmumu par Pieteikumu apstiprināšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu, pamatojieties uz Darba grupas sniegto novērtējumu, pieņem Jūrmalas domes priekšsēdētāja izveidota Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu vērtēšanas komisija (turpmāk – Vērtēšanas komisija).

30. Darba grupa ir tiesīga Vērtēšanas komisijai sniegt priekšlikumus izmaiņu veikšanai Pieteikumos un/vai to pielikumos, lai nodrošinātu Pašvaldības līdzfinansējuma efektīvu izmantošanu.

31. Vērtēšanas komisija ir tiesīga pieprasīt no Iesniedzējiem papildu informāciju vai dokumentus.

32. Vērtēšanas komisijai ir tiesības pieņemt lēmumu par pilna vai daļēja finansējuma piešķiršanu Projektam vai par atteikumu piešķirt finansējumu.

33. Pēc Projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši Noteikumiem un Konkursa nolikumam, Vērtēšanas komisija nosaka Konkursā atbalstāmos Projektus un tiem piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apmēru.

34. Lēmumu par atbalstāmo konkursa Pretendentu noteikšanu Vērtēšanas komisija pieņem ne vēlāk kā 30 kalendāro dienu laikā pēc Projektu iesniegšanas beigu termiņa.

35. Vērtēšanas komisija objektīvu iemeslu dēļ ir tiesīga pagarināt Pieteikumu izvērtēšanas un lēmumu pieņemšanas termiņu.

36. Darba grupa Iesniedzēju par Pieteikumu apstiprināšanu vai noraidīšanu rakstiski informē 15 darba dienu laikā pēc Vērtēšanas komisijas lēmuma pieņemšanas.

37. Informācija par Pieteikumu apstiprināšanu un Pašvaldības līdzfinansētu Projektu īstenošanu tiek publicēta Pašvaldības tīmekļa vietnē 15 darba dienu laikā pēc Vienošanās parakstīšanas un Pašvaldības informatīvajā izdevumā atbilstoši plānotajam izdošanas datumam un tematikai. Publikācijā tiek norādīts Iesniedzēja nosaukums, Projekta nosaukums, plānotais Projekta īstenošanas laiks un finansējuma apjoms, tai skaitā piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apjoms.

VII. Projekta īstenošana un uzraudzība

38. Pēc Vērtēšanas komisijas lēmuma pieņemšanas par līdzfinansējuma piešķiršanu, Pašvaldības izpilddirektors ar Iesniedzēju slēdz Vienošanos, kurā tiek noteiktas līgumslēdzēju tiesības, pienākumi un atbildība, finansēšanas un atskaišu par piešķirto finansējumu izlietojumu iesniegšanas kārtība (t.sk. norēķinu kārtība – avanss, starpposma maksājums, noslēguma maksājums) un termiņi, Projekta īstenošanas darbības pārraudzība un kontrole, līguma vienpusējas izbeigšanas iespēja no Pašvaldības puses, ja netiek pildīti līguma nosacījumi, gadījumi, kad veicama piešķirtā finansējuma atgriešana.

39. Iesniedzējs nodrošina Projekta īstenošanu atbilstoši Noteikumu, Konkursa nolikumam un Vienošanās noteikumiem.

40. Iesniedzējs nodrošina Projektā paredzēto līdzekļu samērīgu un ekonomiski pamatotu izlietojumu atbilstoši Projekta mērķim, saskaņā ar Vienošanos, kā arī nepieļauj Projektā plānoto aktivitāšu un rezultātu dubulto finansēšanu no dažādiem finanšu avotiem un Projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanas nodošanu trešajām personām, kuras nav minētas projekta pieteikumā.

41. Iesniedzējs Projekta aktivitāšu īstenošanai nodrošina atsevišķu norēķinu kontu, caur kuru bezskaidras naudas norēķinu veidā tiek veikti visi ar Projekta īstenošanu saistītie finanšu darījumi, kas ietverti apstiprinātā projekta tāmē un ir pamatoti ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, kā arī, ka tiek veikta atsevišķa grāmatvedības uzskaite.

42. Iesniedzējs nodrošina, ka iepirkumi Projekta aktivitāšu īstenošanai tiek veikti, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 7. panta un Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" 3. nodaļas "Līguma slēgšanas ierobežojumi" nosacījumus.

43. Projekta īstenošanas laikā ir aizliegta politisko partiju reklāma, politiskās kampaņas un aģitācijas.

44. Iesniedzējs ir atbildīgs par Projekta atskaišu korektu sagatavošanu un iesniegšanu, atbilstoši Vienošanās noteiktajam.

45. Pašvaldībai ir tiesības veikt Projekta:

45.1. aktivitāšu norišu pārbaudi Projekta īstenošanas laikā;

45.2. finanšu līdzekļu izlietojuma pārbaudi Projekta īstenošanas laikā un viena gada laikā pēc Projekta īstenošanas beigām.

46. Darba grupai, konstatējot, ka Iesniedzējs ir pārkāpis Noteikumu, Konkursa nolikuma vai Vienošanās noteikumus, ir pienākums par šo faktu informēt Vērtēšanas komisiju, kas var lemt par Projekta neattiecināmo izmaksu noteikšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma neizmaksāšanu, vai Projekta īstenošanas pārtraukšanu un Pašvaldības līdzfinansējuma atmaksāšanu.

47. Ar Projekta īstenošanu saistītie jautājumi tiek risināti Darba grupas ietvaros, un Darba grupa var lemt par grozījumiem Projekta budžetā un/vai aktivitātēs, ja šīs izmaiņas neietekmē Projekta mērķa īstenošanu.

48. Lēmumus, kuri ietekmē Projekta mērķa īstenošanu, pieņem Vērtēšanas komisija, kas tiek sasaukta, pamatojoties uz Darba grupas ierosinājumu. Šādas izmaiņas Projekta īstenošanas termiņos, kā arī citi būtiski grozījumi un papildinājumi ir spēkā tikai pēc pušu rakstiskas Vienošanās. Izmaiņas ir veicamas pirms Projekta ietvaros plānotās aktivitātes īstenošanas uzsākšanas Vienošanās noteiktajā kārtībā.

49. Projekta īstenošanas laikā ir pieļaujams un attiecināms finansējuma izlietojuma pieaugums ne vairāk kā 10 procentu apmērā, nepalielinot piešķirtā Pašvaldības līdzfinansējuma apjomu. Finansējuma izlietojuma samazinājumam ierobežojums netiek noteikts.

50. Projekts tiek uzskatīts par pabeigtu ar brīdi, kad Darba grupas vadītājs ir saskaņojis, Vērtēšanas komisija ir apstiprinājusi un Pašvaldības izpilddirektors ir parakstījis noslēguma atskaiti. Pamatojoties uz noslēguma atskaiti, tiek noteikts faktiskais Projekta īstenošanas laiks, faktiskās Projekta ietvaros īstenotās aktivitātes un šo aktivitāšu izmaksas, kā arī faktiskā Pašvaldības līdzfinansējuma summa. Šī noslēguma atskaite ir Vienošanās neatņemama sastāvdaļa un papildu grozījumi Vienošanās par projekta īstenošanu netiek izdarīti.

51. Ja Projekta ieviešana un noslēguma dokumentācijas apstiprināšana tiek pārcelta uz nākamo kalendāro gadu, tā īstenošanu veic pamatojoties uz Konkursa nolikumu, atbilstoši kuram Projekts tika uzsākts, Noteikumiem un Vienošanos.

52. Darba grupa nodrošina Projektu publicitāti, izvietojot informāciju Pašvaldības tīmekļa vietnē un Pašvaldības informatīvajā izdevumā. Informācijas sagatavošanu nodrošina Darba grupas vadītājs vai Iesniedzējs par to vienojoties. Iesniedzējs ir tiesīgs veikt papildus publicitāti masu saziņas līdzekļos, iepriekš to saskaņojot ar Darba grupas vadītāju.

VIII. Noslēguma jautājumi

53. Ar Noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas pilsētas domes 2016. gada 25. novembra nolikums Nr. 54 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansēto iniciatīvas projektu konkursa nolikums".

Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe
Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2023. gada 30. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 40 "Par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu organizēšanas kārtību"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. saistošo noteikumu "Par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursu organizēšanas kārtību" mērķis ir veicināt sadarbību starp Jūrmalas valstspilsētas pašvaldību (turpmāk – Pašvaldība) un nevalstiskām organizācijām, sniegt pozitīvu ieguldījumu apkārtējās vides labiekārtošanā, teritorijas sakopšanā un vides aizsardzībā Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī sekmēt kultūras un integrācijas pasākumu daudzveidību un pieejamību Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā. Ar saistošajiem noteikumiem noteikta Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības finansējuma piešķiršanas kārtību;

1.2. šobrīd spēkā esošais Jūrmalas pilsētas domes 2016. gada 25. novembra nolikums Nr. 54 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansēto iniciatīvas projektu konkursa nolikums" ir izdots atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73. panta pirmajai daļai un saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 12. pantu, 15. panta 2. punktu, 5. punktu, 6. punktu. 2023. gada 1. janvārī stājās spēkā Pašvaldība likums ar ko spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām", tādējādi līdz šim spēkā esošā Jūrmalas domes 2016. gada 25. novembra nolikuma Nr. 54 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansēto iniciatīvas projektu konkursa nolikums" regulējums ir izstrādājams atbilstošu spēkā esošajam normatīvajam aktam.

1.3. ņemot vērā, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 3. punktam sabiedrības līdzdalību īsteno formālās (piemēram, biedrības, nodibinājumi, arodbiedrības, darba devēju organizācijas, reliģiskās organizācijas) un neformālās (nereģistrētas iniciatīvu grupas, interešu apvienības) sabiedrības grupas, kā arī atsevišķas fiziskas personas, saistošie noteikumi paredz, ka Projektu konkursā Pašvaldības finansējums varēs tikt piešķirts biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskām organizācijām, kuru darbības mērķi nav pretrunā ar Projektu konkursa mērķiem;

1.4. Pašvaldību likuma 51. panta ceturtā daļa nosaka, ka Pašvaldība tās darbībā atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus), kas darbojas šīs Pašvaldības administratīvajā teritorijā, Noteikumi paredz, ka Projekta konkursā uz Pašvaldības finansējumu varēs pretendēt tikai Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā reģistrētu biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju sagatavoti projektu pieteikumi.

1.5. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai radītu pašvaldībai iespēju realizēt brīvprātīgo iniciatīvu – sekmēt iedzīvotāju pilsonisko aktivitāti un sabiedriskā labuma darbību Jūrmalas valstspilsētas attīstības un iedzīvotāju labklājības veicināšanai. Šo iniciatīvu Pašvaldība plāno un paredz tai finansējumu ikgadējā Pašvaldības budžetā tādā apmērā, lai netraucētu Pašvaldības kompetencē esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildei.

1.6. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai reglamentētu līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību projektu īstenošanai un materiāltehniskā atbalsta sniegšanas kārtību pasākumu rīkošanai sabiedrības integrācijas jomā, t. sk. līdzdalības un apkaimju stiprināšanas aktivitātēm.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. saistošajos noteikumos paredzētais līdzfinansējums tiek piešķirts kārtējā kalendārajā gadā pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros no pašvaldības budžeta programmas 04.900.016.JPD.0429 (aktivitāte "Atbalsts iedzīvotāju, nevalstisko organizāciju un komersantu iniciatīvām") līdzekļiem vai atbilstoši citiem pašvaldības budžeta programmās iepriekšminēto jautājumu risināšanai paredzētiem līdzekļiem. Atbalsts tiek sniegts atbilstoši Pašvaldības rīcībā esošajiem resursiem, kas paredzēti attiecīgajam mērķim;

2.2. 2023. gadā līdzfinansējumam iedzīvotāju iniciatīvas projektiem tika piešķirti (visu kategoriju īstenošanai) – 56 000,00 euro (piecdesmit tūkstoši euro);

2.3. Turpmākajos gados Projektu ieviešanai paredzēto finansējumu nodrošinās atbilstoši Pašvaldības budžeta iespējām un iedzīvotāju aktivitātei Projektu iesniegšanā.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. sociālā ietekme – saistošie noteikumi nodrošina iespēju saņemt finansiālu atbalstu konkursu veidā biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskām organizācijām noteiktu mērķu sasniegšanai, tajā skaitā līdzdalības jomā, ietverot arī atbalstu apkaimju aktivitātēm un attīstībai, labvēlīgi ietekmēs sabiedrības integrācijas jautājumu risināšanu, sniegs atbalstu dažādām mērķa grupām un ir paredzama tieša pozitīva ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, tai skaitā arī ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām;

3.2. ietekme uz vidi – saistošo noteikumu 3.3. apakšpunktā noteikta kategorija "sabiedrības iesaiste vides pasākumu un teritoriju labiekārtošanas aktivitāšu īstenošanai vides aizsardzības sekmēšanai". Paredzētais līdzfinansējums tiek piešķirts kategorijai atbilstošiem pieteikumiem, tādējādi radot pamatu sabiedrības iesaistei vides aizsardzībā un klimata pārmaiņu ierobežošanā. Papildus Pašvaldība ir tiesīga kategorijām noteikt projektu tematiskās prioritātes;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – konkursa mērķis paredz veicināt Pašvaldības iedzīvotāju līdzdalību brīvā laika pavadīšanai, kā iespējamās projektu aktivitātes ir jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu nodošana kopienā, brīvā laika pavadīšanas daudzveidības un kvalitātes uzlabošana, sociāli mazaizsargāto grupu iekļaušana (īpaši 3.2. kategorijā – "3.2. sabiedrības integrācijas pasākumu īstenošana") u.c., tādējādi, tiek radīti priekšnoteikumi pozitīvai ietekmei uz iedzīvotāju veselību;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā – saistošie noteikumi nodrošina iespēju saņemt finansiālu atbalstu konkursu veidā biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskām organizācijām, uzņēmumi nav noteikumu mērķgrupa. Tomēr Projektu īstenošanas laikā Jūrmalas uzņēmējiem ir iespēja gan līdzdarboties Projektu ieviešanā, gan arī sniegt savus pakalpojumus/preces Projektu aktivitāšu ietvaros;

3.5. ietekme uz konkurenci – saistošie noteikumi neierobežo brīvu un godīgu konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām4.1. saistošie noteikumi ir piemērojami, Jūrmalas domei ikgadējā budžetā paredzot finansējumu konkursa norisei, atbilstoši saistošajiem noteikumiem. Katru gadu Jūrmalas domei ir jāapstiprina iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa nolikums, kurā ir iekļaujama informācija par Konkursa norisi un visas ar konkursu saistītās veidlapas, termiņi) utt. Projektu pieteikumu sagatavošanas konsultēšanu, projektu konkursu pieteikumu apkopošanu un virzīšanu izskatīšanai vērtēšanas komisijai organizē, kā arī projektu kontroli organizē Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas nodaļa;

4.2. līdzfinansējumu Projekta konkursa kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kā arī reliģiska organizācija var saņemt, veicot darbības saistībā ar projektu pieteikšanu un ieviešanu, atbilstoši saistošajiem noteikumiem, kā arī atbalsta gadījumā jāslēdz vienošanās par projekta ieviešanu;

4.3. saistošie noteikumi paredz projekta ieviešanu un tā aktivitāšu un finanšu izlietojuma pārskata iesniegšanu tā kalendārā gada laikā, kurā Pretendentam tika piešķirts finansējums Projekta ieviešanai, ar vienu izņēmumu, kas saistīts ar 3.1. kategoriju;

4.4. Papildus ir nepieciešams pieņemt Jūrmalas domes lēmumus par Vērtēšanas komisijas sastāvu un Vērtēšanas komisijas nolikumu, vienlaicīgi papildinot Pašvaldības nolikumu ar veiktajām izmaiņām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošo noteikumu realizēšanai nav nepieciešami papildu cilvēkresursi, nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpildē iesaistīta Jūrmalas valstspilsētas administrācijas struktūrvienības, Jūrmalas Labklājības pārvalde, pašvaldības izpilddirektors un pēc nepieciešamības, objektīva priekšstata gūšanai pieteikumu izvērtēšanā, tiek pieaicināti Pašvaldības iestāžu eksperti.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumu īstenošanai paredzētās izmaksas ir samērīgas pret ieguvumiem no iecerētā mērķa sasniegšanas, proti, Jūrmalas valstspilsētas iedzīvotāju interesēm, t.i., iespēju saņemt finansiālu atbalstu apkaimju aktivitātēm un attīstībai, kas labvēlīgi ietekmēs sabiedrības integrācijas jautājumu risināšanu, sniegs atbalstu dažādām mērķa grupām un ir paredzama tieša pozitīva ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, tai skaitā arī ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām8.1. Saistošo noteikumu izstrādē ir ņemtas Projektu Iesniedzēju sniegtie priekšlikumi (2022. gadā tika rīkota tiešsaistes aptauja).

8.2. Saistošo noteikumu izstrādē ir ņemti vērā 2023. gada Vērtēšanas komisijas locekļu priekšlikumi procesu vienkāršošanai.

8.3. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības tīmekļa vietnē www.jurmala.lv.

8.4. Publiskās apspriešanas periodā tika saņemti šādi priekšlikumi no viena iedzīvotāja:

8.4.1. "Nav norādīts kā iedzīvotāji balsos un izvirzīs labākās projekta idejas. Tātad faktiski netiek īstenoti saistošie noteikumi, jo gala lēmumu pieņem nevis iedzīvotāji, bet pašvaldības darbinieki! Pašvaldības darbiniekiem būtu jālemj par projekta atbilstību noteikumiem, par tālāko vai projekts ir īstenojams, un atbalstāms būtu jālemj iedzīvotājiem!"

8.4.2. "Ja Pašvaldība piešķir tikai daļēju finansējumu, tad jābūt punktam, ka īstenotājs var tikai daļēji īstenot projekta ideju!"

Izvērtējot sniegtos ierosinājumus secināms, ka sniegtie ierosinājumi neatbilst Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursam, bet gan būtu saistāms ar Pašvaldības likuma 59. panta definētājām aktivitātēm Līdzdalības budžeta ietvaros, kas atbilstoši Pašvaldību likumam ir ieviešams sākot ar 2025. gadu. Ņemot vērā augstāk minēto, priekšlikumi saistošajiem noteikumiem netiek atbalstīti.

Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe
07.12.2023
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.