Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 1999. gada 11. maija noteikumus Nr. 176 "Kārtība, kādā veicami iekšējā tirgus aizsardzības pasākumi".

Ministru kabineta noteikumi nr. 254

(prot. nr.44, 13.§) Rīgā 1995.gada 15.augustā

Noteikumi par iekšējā tirgus aizsardzības pasākumiem

Izdoti saskaņā ar likuma "Par muitas nodokli (tarifiem)"
Pārejas noteikumu 3.punktu

1. Šie noteikumi nosaka pasākumus, kas veicami, lai aizsargātu iekšējo tirgu pret nekvalitatīvas un kontrabandas lauksaimniecības un pārtikas produkcijas ievešanu un realizēšanu un veicinātu nacionālās lauksaimnieciskās ražošanas attīstību līdzvērtīgā konkurencē ar ārvalstu ražojumiem.

2. Ja Saeimas apstiprinātajos starptautiskajos līgumos noteikts citādi nekā šajos noteikumos, piemērojamas starptautisko līgumu normas.

3. Lauksaimniecības un pārtikas aprites preces un citus priekšmetus, par kuriem līdz to ievešanai Latvijas Republikas muitas teritorijā nav samaksāti nodokļi vai nodevas vai arī nav iemaksāta drošības nauda, atļauts laist pāri valsts (muitas teritorijas) robežai tikai centrālā muitas konvoja pavadībā līdz muitas noliktavai.

4. Šo noteikumu 3.punktā minētā kārtība:

4.1. attiecas uz visām ievedamajām lauksaimniecības un pārtikas aprites precēm un citiem priekšmetiem (ieskaitot ar akcīzes un citiem nodokļiem apliekamās preces, uz laiku un pārstrādei ievedamās preces, preces ar atlikto maksājumu, preces, kurām ir muitas parāds, kurām noteikts labvēlības režīms un citas maksājumu atlaides, kā arī preces un citus priekšmetus, kuru pārvietošanu veic muitas brokeru firmas);

4.2. neattiecas uz kravu starptautiskajiem autopārvadājumiem, kurus veic, izmantojot ATA vai TIR karnetes grāmatiņas.

5. Finansu ministrija:

5.1. kopīgi ar Tieslietu ministrijas Tiesiskās informācijas centru apkopo vienā izdevumā ar muitas darbību saistītos tiesību aktus (to skaitā likumu, lēmumu, noteikumu, rīko-jumu, protokolu, instrukciju un citu dokumentu normas, kas attiecas uz muitas kontroli, nodokļiem un nodevām un to piemērošanas kārtību) un apgādā ar minēto izdevumu visas muitas iestādes, kā arī regulāri aktualizē to, izmantojot jaunāko informāciju;

5.2. izveido visām attiecīgajām valsts pārvaldes un tiesiskās kārtības sargāšanas iestādēm vienotu nodokļu, nodevu un naudas sodu maksāšanas kontroles datortīklu;

5.3. izveido visām muitas struktūrvienībām vienotu muitas kravu kustības kontroles datortīklu, kas savienots ar dzelzceļa, jūras ostu un autotransporta organizāciju informācijas centriem, kā arī ar muitas noliktavu kontrolpunktiem;

5.4. muitas noliktavu turēšanas atļauju izsniedz tikai tām juridiskajām personām, kuru muitas noliktavās tiek nodrošināta pastāvīga (diennakts) muitas, fitosanitārā, karantīnas un veterinārā dienesta darbība un visu preču uzskaite tiek veikta, izmantojot datortīklu, kas savienots ar Valsts ieņēmumu dienesta Muitas departamenta statistikas centru;

5.5. kopīgi ar attiecīgajiem muitas robežkontroles dienestiem sagatavo starpvaldību nolīgumu projektus par muitas robežas caurlaides punktu un valsts robežas pārejas punktu darba režīmu, kā arī par attiecīgo robežvalstu robežkontroles dienestu savstarpējo sadarbību (personāla apmācība, informācijas apmaiņa, robežu šķērsojošo personu un kravu kontrole, vienotu muitas dokumentu ieviešana, kopējo muitas punktu celtniecība un ekspluatācija un citi jautājumi);

5.6. iekļauj PHARE un citu ar ārvalstu palīdzību finansējamo programmu plānā pasākumus, kas saistīti ar muitas dienesta darbinieku apmācību ieņēmumu dienesta darba specifikas apgūšanai, kā arī tehniskā ekipējuma iegādes nodrošināšanu.

6. Valsts ieņēmumu dienesta Muitas departamentam savas darbības atjaunošanai un attīstīšanai atļauts izmantot visus ienākumus, kurus tas gūst no muitas pakalpojumu sniegšanas klientiem (to skaitā no muitas kravu pavadīšanas), kā arī likumā noteiktos procentus no valsts budžetā un speciālajos valsts ārpusbudžeta fondos pārskaitāmajiem maksājumiem, kuri muitas kontroles un revīzijas darba rezultātā aprēķināti papildus vai ieņemti no konfiscēto un bezīpašnieka preču un citu priekšmetu realizācijas, kā arī no iekasētajiem naudas sodiem par juridisko un fizisko personu izdarītajiem muitas noteikumu pārkāpumiem.

Valsts ieņēmumu dienesta Muitas departaments pusi no minētajām summām izmanto attiecīgās kontroles, revīzijas un aizturēšanas tiešo veicēju materiālajai stimulēšanai (to skaitā policijas, zemessardzes, muitas dienesta un citu dienestu pienākumus pildot cietušo un viņu ģimeņu pabalstiem), bet otru pusi izmanto muitas sistēmas attīstībai (to skaitā ekipējuma un tehnikas iegādei), kā arī dienesta dzīvokļu celtniecībai.

7. Nav atļauts pārvietot pāri muitas robežai pārtikas aprites preces, kurām uz iepakojuma nav norādīts realizācijas termiņš vai arī ievešanas brīdī realizācijas termiņš ir beidzies.

Ministru prezidents M.Gailis

Zemkopības ministrs Ā.Ūdris

23.08.1995