1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka kārtību, kādā tiek organizēts Limbažu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) līdzdalības budžeta projektu (turpmāk – projekts) atlases konkurss (turpmāk – konkurss), piešķirts Pašvaldības finansējums projektu īstenošanai un organizēta projektu īstenošana.
2. Projektus īsteno šādās līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās):
2.1. Limbažu apvienība – Limbažu pilsēta, Katvaru pagasts, Limbažu pagasts, Pāles pagasts, Skultes pagasts, Umurgas pagasts, Vidrižu pagasts, Viļķenes pagasts;
2.2. Salacgrīvas apvienība – Salacgrīvas pilsēta, Ainažu pilsēta, Ainažu pagasts, Liepupes pagasts, Salacgrīvas pagasts;
2.3. Alojas apvienība – Alojas pilsēta, Staiceles pilsēta, Alojas pagasts, Braslavas pagasts, Brīvzemnieku pagasts, Staiceles pagasts.
3. Konkursa mērķis ir veicināt sabiedrības iesaisti, iniciatīvu un līdzdalību Limbažu novada administratīvās teritorijas attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā, veicinot iedzīvotāju līdzdalību Pašvaldības budžeta plānošanā, Limbažu novada pilsētu un pagastu labiekārtošanā, kopienas stiprināšanā un izaugsmē.
4. Konkursu izsludina, organizē un uzrauga Pašvaldības iestāde – Centrālā pārvalde (turpmāk – Centrālā pārvalde).
5. Konkursa kārtībā izvēlētos un ar Pašvaldības domes (turpmāk – Dome) lēmumu apstiprinātos projektus īsteno Pašvaldības iestāde, kuras kompetencē ir konkrētā projekta īstenošana (turpmāk – kompetentā iestāde).
6. Projektu īstenošana tiek finansēta no Pašvaldības budžeta un finansējums tiek piešķirts kompetentajai iestādei.
7. Konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts Pašvaldības budžetā un viena Projekta realizācijai piešķir ne vairāk kā:
7.1. Limbažu apvienības teritorijā (plānošanas vienībā) – 70 000 euro, ieskaitot visus nodokļu maksājumus;
7.2. Salacgrīvas apvienības teritorijā (plānošanas vienībā) – 30 000 euro, ieskaitot visus nodokļu maksājumus;
7.3. Alojas apvienības teritorijā (plānošanas vienībā) – 20 000 euro, ieskaitot visus nodokļu maksājumus.
8. Finansējuma piešķiršanai tiek virzīts projekts, kas atbilst šādiem kritērijiem:
8.1. projekts paredz ieguldījumus Pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – gadījumā, ja ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;
8.2. projekts paredz citu pašvaldības rīcību (aktivitāti), kuras rezultātā tiek uzlabota Pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana;
8.3. projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota Pašvaldības teritorijas publiskā infrastruktūra, veicināta izglītības, kultūras pasākumu pieejamība un kvalitatīva dzīves vide, un šiem uzlabojumiem ir sabiedriski nozīmīga vērtība, kā arī projekta rezultāts ir publiski pieejams pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam;
8.4. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp izvērtējot investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir plaši pieejams iedzīvotājiem;
8.5. projektā plānotās darbības nav plānots realizēt citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no citiem Pašvaldības vai valsts budžeta, Eiropas Savienības fondu vai citiem ārvalstu finanšu līdzekļiem;
8.6. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu, politiskām un reliģiskām aktivitātēm.
9. Pamatojoties uz projektu pieteikumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – Komisija) lēmumu, paziņojums par konkursa izsludināšanu tiek publicēts Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.limbazunovads.lv (turpmāk – Tīmekļvietne), Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, informatīvajā izdevumā "Limbažu Novada Ziņas", norādot:
9.1. projekta pieteikumu iesniegšanas vietu un veidu;
9.2. projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu;
9.3. ar konkursu saistīto informāciju;
9.4. Pašvaldības kontaktpersonu.
10. Projekta pieteikumu dalībai konkursā var iesniegt fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav Pašvaldības dalības (turpmāk – Iesniedzējs).
12. Konkursam iesniegtos projektu pieteikumus vērtē Komisija 5 (piecu) locekļu sastāvā, kas tiek apstiprināta ar Domes lēmumu.
13. Komisijas kompetencē ir:
13.1. pieņemt lēmumu par konkursa izsludināšanu;
13.2. izvērtēt iesniegtos projektu pieteikumus, noteikt atbalstāmos projektus un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu;
13.3. pieaicināt Komisijas darbā nozaru ekspertus viedokļa sniegšanai;
13.4. noraidīt projekta pieteikumu, ja:
13.4.1. projekta pieteikums neatbilst nolikumā noteiktajām prasībām;
13.4.2. konkursa ietvaros nav pieejami finanšu līdzekļi projekta īstenošanai pilnā apjomā, izņemot gadījumu, ja projekts var tikt īstenots daļēji un projekta Iesniedzējs to ir norādījis projekta pieteikuma veidlapā.
14. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:
14.1. aizpildīta un parakstīta projekta pieteikuma veidlapa (1. pielikums);
14.2. plānoto izmaksu tāme (2. pielikums);
14.3. dokuments, kas apliecina projekta pieteikuma Iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties Iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniegusi Iesniedzēja pilnvarotā persona (ja attiecināms);
14.4. projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri (cm/m) un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) (ja attiecināms);
14.5. vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts;
14.6. citas publiskas personas vai privātpersonas saskaņojums, ja projekts paredz ieguldījumus citas publiskas personas vai privātpersonas īpašumā (ja attiecināms).
15. Projekta pieteikumu iesniedz Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā – valsts vienotās ģeotelpiskās informācijas portāla https://geolatvija.lv/ sadaļā "Līdzdalības budžets" (turpmāk – Līdzdalības budžeta informācijas sistēma).
16. Iesniedzējs ir tiesīgs labot un atsaukt (dzēst) iesniegto projekta pieteikumu līdz projektu pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām.
17. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz Iesniedzējs.
18. Pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Centrālā pārvalde nodrošina Iesniedzējam iespēju:
18.1. noskaidrot attiecīgā zemesgabala īpašumtiesības un atļauto izmantošanas veidu;
18.2. saņemt attiecīgā zemesgabala robežu plāna, apgrūtinājumu plāna un topogrāfijas (ja tādi dokumenti ir Pašvaldības rīcībā) kopiju;
18.3. saņemt palīdzību un informāciju par projekta pieteikuma veidlapas aizpildīšanu Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā;
18.4. noskaidrot citus ar konkursu saistītus jautājumus.
19. Centrālā pārvalde konkursa organizēšanai un koordinēšanai veic šādas darbības:
19.1. apkopo iesniegtos projektu pieteikumus un sagatavo protokolu, kurā par katru projekta pieteikumu tiek norādītas šādas ziņas: Iesniedzēja vārds, uzvārds vai nosaukums, projekta nosaukums, projekta īstenošanai nepieciešamais plānotais finansējums;
19.2. nepieciešamības gadījumā veic matemātisku aprēķinu kļūdu labojumus projekta pieteikumā, informējot par to projekta pieteikuma Iesniedzēju;
19.3. nodrošina Komisijas sēžu sagatavošanu, norisi un dokumentēšanu;
19.4. veic saraksti, nepieciešamības gadījumā lūdzot papildu informāciju no projekta pieteikuma Iesniedzēja, kompetentās iestādes, citām valsts vai pašvaldības iestādēm, vai nozaru ekspertiem, ja tas nepieciešams Komisijai projektu pieteikumu vērtēšanai;
19.5. organizē informācijas par konkursu un tā rezultātiem publicēšanu Tīmekļvietnē, Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, informatīvajā izdevumā "Limbažu Novada Ziņas";
19.6. veic citus pasākumus Komisijas darba organizēšanai.
20. Pirms projektu pieteikumu izvērtēšanas uzsākšanas katrs Komisijas loceklis paraksta apliecinājumu, ka viņš nav personīgi ieinteresēts kādā no konkursā iesniegtajiem projektu pieteikumiem.
21. Ja Komisijas loceklis ir personīgi ieinteresēts kāda konkursā iesniegtā projekta pieteikuma izskatīšanā, viņš par to informē pārējos Komisijas locekļus un nepiedalās attiecīgā projekta pieteikuma vērtēšanā un lēmuma pieņemšanā.
23. Vērtēšanas pirmajā kārtā Komisija vērtē projekta pieteikuma atbilstību nolikuma 7., 8. un 14. punktam. Atbilstošos projektu pieteikumus Komisija virza kompetentajai iestādei īstenošanas iespējamības izvērtēšanai un projektu īstenošanas ietvaros veicamo darbību, un prognozējamā nepieciešamā finansējuma noteikšanai. Neatbilstošos projektu pieteikumus Komisija noraida.
24. Kompetentā iestāde nepieciešamības gadījumā sazinās ar Iesniedzēju un sniedz atzinumu Komisijai par projekta īstenošanas iespējamību.
25. Vērtēšanas otrajā kārtā Komisija izvērtē kompetentās iestādes sniegtos atzinumus par projektu īstenošanas iespējamību. Projekti, kuru īstenošana ir atzīta par iespējamu, pēc Komisijas lēmuma desmit darba dienu laikā tiek virzīti balsošanai iedzīvotājiem. Projektus, kuru īstenošana ir atzīta par neiespējamu, Komisija noraida.
26. Komisija var izbeigt konkursu bez rezultātiem, ja:
26.1. nav iesniegts neviens projekta pieteikums;
26.2. visi iesniegtie projektu pieteikumi tiek noraidīti konkursa pirmajā vai otrajā kārtā.
28. Balsot par projektiem var elektroniski Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā vai klātienē kādā no valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
29. Balsot par projektiem var Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarēta fiziskā persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu. Viena persona par katru projektu var balsot vienu reizi.
30. Komisija viena kalendārā mēneša laikā pēc balsojuma rezultātu apkopošanas nosaka projektus, kuri ir saņēmuši vislielāko balsu skaitu (atbilstoši Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā pieejamam balsu skaitam par katru projektu) un būtu virzāmi atbalstīšanai Domē. Ja konkurss noslēdzies ar vienādu balsu skaitu vairākiem projektiem, kuru īstenošana, ņemot vērā Pašvaldības budžetā paredzētā finansējuma apmēru, vienlaikus nav iespējama, Komisija virza atbalstīšanai Domē projektu, kas Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā iesniegts pirmais.
31. Dome pieņem galīgo lēmumu par projektu atbalstīšanu un finansējuma piešķiršanu projektu īstenošanai.
33. Paziņojums par konkursa rezultātiem tiek publicēts Tīmekļvietnē, Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, informatīvajā izdevumā "Limbažu Novada Ziņas", norādot projekta nosaukumu, īstenošanas vietu, Iesniedzēju un projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma apjomu.
34. Konkursa kārtībā atbalstīto projektu īstenošanu uzsāk triju mēnešu laikā pēc konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.
35. Ja pēc iepirkuma rezultātiem nepieciešamais finansējums projekta īstenošanai pārsniedz nolikumā noteikto vienam projektam plānoto finansējumu, Dome var lemt par papildu finansējuma piešķiršanu projekta īstenošanai gadījumos, ja kārtējā gada ietvaros ir pieejams neizmantots finanšu līdzekļu apjoms projektu īstenošanai.
36. Ja konkursa rezultātā netiek apgūts Pašvaldības budžetā paredzētais sabiedrības līdzdalības budžeta finansējums, sabiedrības līdzdalības budžeta finanšu līdzekļi tiek novirzīti nākamā gada līdzdalības budžeta projektu īstenošanai.
37. Projektu īstenošanai paredzēto finanšu līdzekļu izlietošanu uzrauga Centrālās pārvaldes Finanšu un ekonomikas nodaļa.
38. Informācija par projekta īstenošanas gaitu tiek nodrošināta Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā.
Projekta nosaukums |
1. Informācija par projekta iesniedzēju
Fiziska persona (aizpilda, ja ideju iesniedz fiziska persona) | |
Vārds, uzvārds | |
Kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese) | |
Juridiska persona (biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības) (aizpilda, ja ideju iesniedz juridiska persona) | |
Nosaukums | |
Vienotais reģistrācijas numurs | |
Kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese) | |
Pārstāvja vārds, uzvārds | |
Pārstāvības pamats (statūti, pilnvara, cits) |
2. Informācija par projektu
2.1. Īstenošanas vieta (ja projekta ietvaros plānoti ieguldījumi infrastruktūrā vai projektā plānoto darbību norisei nepieciešams konkrēts īpašums) | |
Adrese | |
Kadastra numurs | |
Cita informācija, kas iespējami precizē projekta idejas īstenošanas vietu | |
2.2. Projekta idejas apraksts (īss un strukturēts projekta būtības kopsavilkums, kas jebkuram interesentam sniedz ieskatu par to, kas projektā plānots, t.sk. norādot projektā plānotās darbības, galveno mērķa grupu un tās vajadzības, kādu pievienoto vērtību projekta īstenošana sniegs, pamatojot projektā plānoto darbību nepieciešamību, un uz projekta ideju attiecināmo nolikuma 3. punktā noteikto konkursa mērķi) |
2.3. Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums (euro) (kopējais finansējuma apmērs saskaņā ar plānoto izmaksu tāmi – pieteikuma pielikums) |
2.4. Projekta iesniedzēja apliecinājums, ka projektā plānotās darbības nav plānots realizēt citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no citiem pašvaldības vai valsts budžeta, Eiropas Savienības fondu vai citiem ārvalstu finanšu līdzekļiem |
2.5. Projekta īstenošana nepilnā apjomā (ja projekta īstenošana ir iespējama tikai daļēji) |
|
Pielikumi (pirmajā kolonnā norādiet "x", kuri pielikumi ir pievienoti) | |
Projekta skice (tajā norādāmi visu projekta idejas būtisko elementu izmēri (cm/m) un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) | |
Vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta idejas īstenošanas rezultāts | |
Plānoto izmaksu tāme | |
Dokuments, kas apliecina projekta pieteikuma iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā (ja attiecināms) | |
Citas publiskas personas vai privātpersonas saskaņojums, ja projekts paredz ieguldījumus citas publiskas personas vai privātpersonas īpašumā (ja attiecināms) | |
Citi – (norādīts uzskaitījums) | |
Datums | |||
(iesniedzēja vārds, uzvārds, paraksts) |
Projekta nosaukums:
Nr. p. k.: | Darba nosaukums | Mērvienība | Daudzums | Vienības cena | Nr. p. k.: | Darba nosaukums |
|
|
|
|
|
| |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| u.c. |
|
|
|
| 0,00 |
|
|
|
|
|
| |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| u.c. |
|
|
|
| 0,00 |
| Projektēšana un autoruzraudzība (ja attiecināms) |
|
|
|
|
|
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| u.c. |
|
|
|
| 0,00 |
| Būvuzraudzības izmaksas (ja attiecināms) |
|
|
|
|
|
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| apakšpozīcija |
|
|
|
| 0,00 |
| Plānotie izdevumi kopā |
|
|
|
| 0,00 |
KOPĀ (ne vairāk kā EUR _____ : | 0,00 |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir veicināt Limbažu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā un īstenot sabiedrības ierosinātos pašvaldības teritorijas attīstības projektus, lai izpildītu pašvaldības autonomās funkcijas un brīvprātīgās iniciatīvas, nodrošinot sabiedrības iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos, un veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība. 1.2. Pašvaldību likuma 59. panta pirmā daļa nosaka, ka pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, ievērojot šā likuma prasības. Par līdzdalības budžeta izlietojumu lemj pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji. Savukārt, Pašvaldību likuma 60. panta pirmā daļa paredz, ka līdzdalības budžeta finansējums tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta trešo daļu, līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras nosaka pašvaldības attīstības programmā. Līdzdalības budžeta plānošanas vienība (teritorija) var būt visa pašvaldības administratīvā teritorija. 1.3. Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā līdzdalības budžeta nolikums, ko izdod kā saistošos noteikumus. 1.4. Saistošajos noteikumos nepieciešams noteikt kārtību, kādā Limbažu novada pašvaldība īstenos līdzdalības budžeta projektu ideju konkursus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Pašvaldību likuma 59. panta otrā daļa nosaka, ka gadskārtējā pašvaldības budžetā jāparedz finansējums līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Veicot aprēķinus, provizoriskais līdzdalības budžeta gada finansējums sastāda aptuveni 116 000,00 EUR gadā. Konkrētajā gadā līdzdalības budžeta projektu realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts pašvaldības budžetā. 2025.gada budžetā finansējums līdzdalības budžetam plānots noteikt 120 000,00 EUR apmērā. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci | 3.1. Sociālā ietekme – saistošie noteikumi atstāj pozitīvu sociālo ietekmi, ar šiem saistošajiem noteikumiem un tajos paredzēto līdzdalības budžeta konkursu novada iedzīvotājiem tiek mazināts atstumtības risks, radot vienādas iespējas ietekmēt savas apkārtējās vides uzlabojumus, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam. 3.2. Ietekme uz vidi – saistošiem noteikumiem nav tieša ietekme uz vidi, taču īstenojot saistošos noteikumus, iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, ar kuriem var tikt uzlaboti kādi konkrēti apkārtējās vides apstākļi. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošajiem noteikumiem nav tieša ietekme uz iedzīvotāju veselību, taču iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, kas paredzēti sabiedrības veselības uzlabošanai. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošajiem noteikumiem nav tieša ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, taču pašvaldība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā varētu piesaistīt uzņēmējus konkursā uzvarējušo projektu realizācijai, tādējādi skarot arī uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. 3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz konkurenci un nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot visus normatīvos aktus attiecībā uz publisko iepirkumu. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – Limbažu novada pašvaldības iestādē – Centrālajā pārvaldē. Pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības un projektu nodaļa nodrošina konsultēšanu līdzdalības budžeta projektu pieteikumu sagatavošanā. 4.2. Saistošie noteikumi paredz administratīvas procedūras, kas ir bezmaksas, sabiedrības dalība līdzdalības budžeta konkursā ir bezmaksas. Tomēr atbilstoši saistošajiem noteikumiem, visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi paredz, ka konkursam iesniegtos projektu pieteikumus vērtēs komisija 5 (piecu) locekļu sastāvā, kas tiek apstiprināta ar Limbažu novada pašvaldības domes lēmumu. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai papildus nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, saistošo noteikumu izpilde notiks, iesaistot esošos cilvēkresursus, uzliekot jaunus pienākumus esošajiem pašvaldības darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās pašvaldība saskaņā ar Pašvaldību likuma 62. panta pirmo daļu. Līdzdalības budžeta projektu pieteikumus izskata komisija, ko izveido un apstiprina ar Limbažu novada pašvaldības domes lēmumu. Līdzdalības budžeta ideju konkursa projektu administrē Limbažu novada pašvaldības administrācijas atbildīgās struktūrvienības. Līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos. 6.2. Ar saistošajiem noteikumiem paredzēts, ka projekta pieteikumus iesniedz Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā – valsts vienotās ģeotelpiskās informācijas portāla https://geolatvija.lv/ sadaļā "Līdzdalības budžets". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstāka juridiskā spēka normatīvajiem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.limbazunovads.lv, termiņš viedokļu iesniegšanai – no 2024. gada 13. decembra līdz 2025. gada 5. janvārim. Par saistošo noteikumu projektu minētajā termiņā tika saņemti iesniegumi – viedokļi no divām fiziskām personām: 1. Iesniegumā sniegts viedoklis, norādot, ka saskaņā ar Pašvaldību likuma 55. pantu publiskās apspriešanas ilgums ir vismaz 30 dienas. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu, saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Limbažu novada pašvaldības domes saistošo noteikumu projekts "Limbažu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" un tā paskaidrojuma raksts saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.limbazunovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, nosakot termiņu sabiedrības viedokļa paušanai – trīs nedēļas. 2. Iesniegumā sniegts viedoklis: 2.1. Par Nolikuma 11. punktu: Nolikuma projekta 11. punkts paredz projektu pieteikuma iesniegšanas termiņu 40 dienas no konkursa izsludināšanas dienas, kas, protams, atbilst Pašvaldības likumā noteiktajam. Bet kāpēc izvēlētas tieši 40 dienas, nevis, piemēram 2 mēneši vai 60 dienas? Lai sagatavotu nolikumam atbilstošu projektu, 40 dienas varētu būt par maz, ja vēl tajā laikā iekrīt kādi svētki vai garākas brīvdienas, kā tas ir šajā apspriešanas periodā, īpaši, ja jau iepriekš nav zināms, kad tiks izsludināts konkurss. Ja būtu 40 darba dienas, periods būtu atbilstošāks. Priekšlikums ņemts vērā, nosakot, ka līdzdalības budžeta projektu iesniegšanas termiņš ir 40 darba dienas no konkursa izsludināšanas dienas. 2.2. Par Nolikuma trešo daļu: "Nolikuma projekta trešajā daļā noteiktajos konkursa izsludināšanas, konkursa komisijas darbības organizācijā un kompetencē līdz galam nav saprotama konkursa komisijas darbības organizācija. Kā tieši tā tiks organizēta? Kas to organizē? Cik ilgā laikā tiks izvērtēti projekta pieteikumi, parakstīts protokols utt.?". Nolikuma trešajā daļā netiek iekļauti papildus nosacījumi saistībā ar komisijas darba organizāciju. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 53. panta otrās daļas nosacījumiem, komisijas izveidošanas nepieciešamību, kompetenci, sastāvu un darba organizāciju nosaka likums, domes lēmums vai domes pieņemts nolikums. Līdzdalības budžeta projektu pieteikumu vērtēšanas komisijas darbības organizācija tiek noteikta komisijas nolikumā. |