Tiesību akts: spēkā esošs
Tiesību akts zaudēs spēku 2026. gada 1. janvārī.
Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2025/1

Aizkrauklē 2025. gada 23. janvārī
Par Aizkraukles novada pašvaldības budžetu 2025. gadam
APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra lēmumu Nr. 1 (prot. Nr. 1, 2. p.)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktu,
48. pantu, likuma "Par pašvaldību budžetiem" 16. pantu,
likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 6. pantu

1. Saistošie noteikumi nosaka Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta un ziedojumu, dāvinājumu un aizņēmumu apmēru, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.

2. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības pamatbudžetu 2025. gadam saskaņā ar 1. pielikumu, t.sk.:

2.1. apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumus 51 099 066 euro;

2.2. apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta izdevumus 59 043 842 euro;

2.3. apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta finansēšanu 7 944 776 euro, t.sk.:

2.3.1. naudas līdzekļi (atlikums uz gada sākumu – atlikums gada beigās) 9 895 803 euro;

2.3.2. aizņēmumi (saņemts–atmaksāts) – 1 951 027 euro.

3. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžetu iestādēm saskaņā ar 2. pielikumu.

4. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības saistību apmēru 2025. gadam un nākamajiem gadiem saskaņā ar 3. pielikumu.

5. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības autoceļu un ielu uzturēšanai paredzamās mērķdotācijas izlietojuma programmu (2024. gads – 2026. gads) (4. pielikums).

6. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības valsts mērķdotāciju izglītības iestādēm 2025. gadam (5. pielikums).

7. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības ziedojumu/ dāvinājumu budžetu 2025. gadam saskaņā ar 6. pielikumu.

8. Apstiprināt Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gadam piešķirto dotāciju apmēru sporta biedrībām saskaņā ar 7. pielikumu.

9. Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs tiesīgs neparedzētiem gadījumiem no pašvaldības budžeta rezerves fonda ar rīkojumu piešķirt finanšu līdzekļus līdz 1000 euro.

10. Noteikt, ka ieņēmumi no pašvaldības kustamo un nekustamo īpašumu pārdošanas izmantojami sekojošā kārtībā:

10.1. nosedzot izdevumus, kas radušies, lai sagatavotu un īstenotu pārdošanas procedūras;

10.2. ieņēmumi par dzīvokļu, ēku un apbūves gabalu pārdošanu tiek novirzīti attiecīgās teritorijas iestāžu izdevumu segšanai;

10.3. no ieņēmumiem par meža cirsmu pārdošanu tiek veidots mežu apsaimniekošanas fonds, kuram tiek novirzīti 5 % no kopējiem ieņēmumiem;

10.4. par ieņēmumiem no meža cirsmu, meža zemju pārdošanas, lēmumu par izlietojumu pieņem Aizkraukles novada pašvaldības dome.

11. Aizkraukles novada pašvaldība 2025. gadā nodrošina pašvaldību aizņēmumu pamatsummas atmaksu un kredītu procentu samaksu saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem un budžetā šim mērķim plānotajiem līdzekļiem.

12. Aizkraukles novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļai ir tiesības finansēt budžeta iestādes atbilstoši apstiprinātajām tāmēm.

13. Budžeta izpildītāji pamatbudžeta ieņēmumus par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kas pārsniedz budžetā noteikto apjomu, ar Finanšu un attīstības jautājumu komitejas atzinumu var novirzīt budžetā paredzētās programmas izdevumu papildu finansēšanai pēc budžeta grozījumu apstiprināšanas Aizkraukles novada domē.

14. Līdzekļu ekonomiju, kas radusies no komunālajiem pakalpojumiem (EKK2200), kurināmā un enerģētiskajiem materiāliem (EKK 2320), budžeta izpildītāji ir tiesīgi izmantot citu iestādes izdevumu segšanai, tikai saskaņojot ar Aizkraukle novada pašvaldības izpilddirektoru (summā līdz 1500 EUR) vai Aizkraukles novada pašvaldības domi (no 1500 EUR).

15. Noteikt, ka budžeta izpildītāji pieprasījumus 2025. gada budžeta galīgajiem grozījumiem, iesniedz ne vēlāk kā līdz 2025. gada 1. novembrim.

16. Noteikt, ka Aizkraukles novada pašvaldības budžeta izpildītāji ir atbildīgi par Publisko iepirkumu likuma ievērošanu to vadītajā iestādē vai struktūrvienībā.

17. Budžeta izpildītājiem saimnieciskos līgumus, kas rada apgrūtinājumu nākamā gada budžetiem, atļauts slēgt tikai ar Aizkraukles novada domes atļauju.

18. Noteikt, ka struktūrvienības vai iestādes vadītājs atbild, lai rīcība ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem būtu likumīga, lietderīga un pareiza.

19. Noteikt, ka iestāžu vadītāji ir personīgi atbildīgi par šo saistošo noteikumu ievērošanu, ciktāl tie skar attiecīgo budžeta izpildītāju.

20. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas dienas.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
1. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžets
2. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
Aizkraukles novada pašvaldības iestāžu 2025. gada pamatbudžets
3. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
 Aizkraukles novada pašvaldības saistību apmērs 2025. gadam un nākamajiem gadiem
4. pielikums
 Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/1
 Aizkraukles novada pašvaldības autoceļu un ielu uzturēšanai paredzamās valsts mērķdotācijas izlietojuma programma (2025.–2027.)
5. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
Aizkraukles novada pašvaldības valsts mērķdotācijas izglītības un kultūras iestādēm 2025. gadam
6. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada ziedojumu budžets
7. pielikums
Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1
Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gadam piešķirtās dotācijas sporta biedrībām
AIZKRAUKLES NOVADA PAŠVALDĪBAS 2025. GADA BUDŽETA
PASKAIDROJUMA RAKSTS

Aizkraukles novada pašvaldības domes priekšsēdētāja ievadziņojums

Pašvaldības uzdevums ir nodrošināt demokrātisku, tiesisku, efektīvu, ilgtspējīgu, atklātu un sabiedrībai pieejamu pārvaldi un pakalpojumus pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī līdzsvarotu pašvaldības pakalpojumu pieejamību.

Aizkraukles novada pašvaldības darbs notiek saskaņā ar Pašvaldību likumu, kas nosaka pašvaldību darbības vispārīgos noteikumus, ekonomisko pamatu un pašvaldību kompetenci.

Pašvaldības darbs tiks organizēts saskaņā ar Aizkraukles novada Attīstības programmu 2021.–2028. gadam, un Investīciju plānu 2021.–2028. gadam. Aizkraukles novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2021.–2034. gadam ir noteikta novada ilgtermiņa attīstības vīzija, mērķi un attīstības prioritātes. Aizkraukles novada pašvaldības ilgtermiņa un vidēja termiņa mērķu un uzdevumu sasniegšanu turpmākajos gados būtiski var ietekmēt Eiropas Savienības struktūrfondu un citu fondu finansējuma pieejamība pašvaldībai un pašvaldības līdzfinansējuma nodrošināšana. Domes finanšu politika ir vērsta uz stabilitātes un ekonomiskās attīstības nodrošināšanas, attīstības plānu pēctecības un budžeta līdzekļu efektīvas izmantošanas principu, konsekvenci pašvaldības saimnieciskajā darbībā. Aizkraukles novada pašvaldības budžets 2025. gadam tika sastādīts, lai nodrošinātu optimālu finanšu resursu izmantošanu, lai nodrošinātu pašvaldības funkcijas iedzīvotajiem esošajā apjomā, kā arī iespēju robežās budžeta līdzekļus varētu turpināt novirzīt novada attīstībai.

Lai veicinātu Aizkraukles novada attīstību, pašvaldība arī turpmāk aktīvi darbosies dažādu attīstības un investīciju projektu sagatavošanā un īstenošanā, piesaistot finansējumu no nacionālajiem, Eiropas Savienības un citiem fondiem un programmām.

Tiks turpināti iesāktie projekti ceļu un publiskās ārtelpas infrastruktūras sakārtošanai un attīstībai, uzņēmējdarbības vides sakārtošanā. Lai nodrošinātu pašvaldību funkciju izpildi un uzlabotu cilvēkresursu pārvaldību pašvaldībā, pēc administratīvi teritoriālās reformas nepieciešams izstrādāt pašvaldības institūciju darbinieku darba izpildes novērtēšanas sistēmu, jo budžeta līdzekļu nepietiekamība visu vajadzību apmierināšanai ir viens no būtiskākajiem izaicinājumiem, tādēļ īpaši svarīgi, lai funkciju izpildei plānotie finanšu līdzekļi tiktu izlietoti ekonomiski pamatoti.

Novada attīstības pamats ir tās iedzīvotāju, vadības un speciālistu sadarbībā un skatījumā par novada attīstību.

Sociāli ekonomiskās situācijas raksturojums Aizkraukles novadā

Apvienotais Aizkraukles novads atrodas vietā, kur satiekas trīs Latvijas kultūrvēsturiskie apgabali – Vidzeme, Zemgale un Sēlija. Novada teritorija izvietojusies Viduslatvijas zemienē, Lejasdaugavas senlejā.

Novads robežojas ar Bauskas, Ogres, Madonas un Jēkabpils novadu, kā arī ar Lietuvu. Novada centrs ir Aizkraukle (reģionālās nozīmes attīstības centrs).

Aizkraukles novada pašvaldība nodrošina ar likumu pašvaldībai noteikto autonomo funkciju izpildi kopumā. Pagasta teritorijā savas kompetences ietvaros to dara pagasta pārvalde.

Novada pašvaldības domē ir 19 deputāti. Domes darbības nodrošināšanai izveidotas 3 komitejas: Finanšu un attīstības jautājumu komiteja, Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja, Sociālo jautājumu komiteja.

Atsevišķu pašvaldības autonomo funkciju pildīšanai pašvaldībā no deputātiem, pašvaldības administrācijas darbiniekiem un iedzīvotājiem ir izveidotas komisijas un ievēlēts to personālsastāvs. Komisijas darbojas uz Nolikuma pamata.

Pašvaldības teritorijā ir 4 pilsētas un 18 pagasti.

Pašvaldībā, īstenojot administratīvo reformu, turpinās strukturālas reformas un ar 2022. gada 1. janvāri uzsāk darbu jauni veidota Aizkraukles novada pašvaldības Administrācija, Sociālais dienests, Pašvaldības policija, Bāriņtiesa, Izglītības un Kultūras pārvalde.

Pašvaldībai ar likumu noteikto autonomo funkciju realizēšanai Aizkraukles novada dome ir izveidojusi 65 pašvaldības iestādes, t.sk. 33 izglītības un 13 kultūras iestādes, kā arī 2 aģentūras.

Sākot ar 2022. gada 1. janvāri, Aizkraukles novada pašvaldībā darbojas 3 atsevišķi nodokļu maksātāji:

• Aizkraukles novada pašvaldība, reģ. Nr. 90000074812;

• Aģentūra "Kokneses sporta centrs", reģ. Nr. 90009000575;

• Aģentūra "Sociālās aprūpes centrs "Ziedugravas", reģ. Nr. 90001689793.

Aizkraukles novada teritorija un iedzīvotāji

Aizkraukles novads saskaņā ar 2020. gada 10. jūnijā pieņemto Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu ir izveidots, apvienojot sešus novadus – Aizkraukles, Jaunjelgavas, Kokneses, Neretas, Pļaviņu un Skrīveru novadu, kuros ir 18 pagasti.

Aizkraukles novadu veidojošie pagasti un pilsētas (no 01.07.2021.)

 

Apvienības

 

 

Platība, km2

 

 

Pilsēta

 

 

Pagasti

 

Aizkraukles

 

102

 

Aizkraukle
Aizkraukles
Jaunjelgavas

 

684

 

Jaunjelgava
Seces, Staburaga, Sunākstes, Jaunjelgavas, Daudzeses, Sērenes
Kokneses

 

361

 

Koknese
Kokneses, Bebru, Iršu
Neretas

 

645

 

 
Neretas, Pilskalnes, Zalves, Mazzalves
Pļaviņu

 

376

 

Pļaviņas
Aiviekstes, Klintaines, Vietalvas
Skrīveru

 

105

 

 
Skrīveri

Novada kopējā platība ir 2273 km2, kas ir 3,5 % no visas Latvijas kopējās platības, iedzīvotāju skaits 2024. gada sākumā pēc Oficiālās statistikas portāla datiem bija 28 618.

Zemes resursi

Vairāk nekā pusi jaunveidojamā novada teritorijas aizņem meža zeme (57 % jeb 130 402 ha), savukārt lauksaimniecībā izmantojamā zeme veido apmēram trešdaļu novada zemes resursu (29 % jeb 65 153 ha). 4 % no kopējās novada platības atrodas zem ūdeņiem. Purvi aizņem 2 % teritorijas, krūmājs – arī 2 %, savukārt zeme zem ēkām un pagalmiem sastāda apmēram 1 %.

Zemes lietošanas veidi Aizkraukles novadā, ha (avots – VZD, 2021).

Visvairāk meža zemes ir Jaunjelgavas un Neretas apvienībās. Lauksaimniecībā izmantojamā zeme līdzīgā platībā ir Jaunjelgavas (15 092 ha), Kokneses (13 296 ha) un Pļaviņu apvienībās (11 269 ha).

Zemes lietošanas veidi novadu griezumā, ha (avots – VZD, 2021).

No lauksaimniecībā izmantojamās zemes lielāko daļu sastāda aramzeme (40 505 ha jeb 62 %), mazāk ganības (14 923 ha jeb 23 %), pļavas (9 058 ha jeb 14 %) un augļu dārzi (667 ha jeb 1 %).

Lauksaimniecībā izmantojamās zemes lietošanas veidi (avots – VZD, 2020)

Meži

Jaunveidojamais Aizkraukles novads ir bagāts ar mežiem, kas kopā veido 139 201,02 ha (AS "Latvijas valsts meži", 2020). Visvairāk mežu ir valsts īpašumā – 83 129 ha jeb 60 %, privātie – 54 260 ha jeb 39 %, un pašvaldības īpašumā –1810,93 ha jeb 1 % mežu. Jaunveidojamā Aizkraukles novada mežos dominē bērzi, priedes un egles.

Mežu zemes pēc īpašuma formas pa novadiem (avots – AS "Latvijas valsts meži", statistika, 2020).

Ūdens resursi

Ūdeņi ir nozīmīgs Aizkraukles novada resurss, kuru izmanto elektroenerģijas ražošanai, tūrismam un rekreācijai, zivsaimniecībai un citām vajadzībām. Jaunveidojamā Aizkraukles novada teritorijas virszemes ūdens resursus veido upes, ezeri un mākslīgi veidotās ūdenstilpes – Pļaviņu hidroelektrostacijas (HES) ūdenskrātuve, appludināti karjeri un vairāki dīķi. Kopumā ūdens objektu zeme veido 4 % no jaunveidojamā novada teritorijas.

Virszemes ūdeņi

Vislielākā un nozīmīgākā novada upe ir Daugava, kura šķērso novada un Latvijas teritoriju (upes kopējais garums – 1005 km, Latvijas teritorijā – 352 km, gada notece 24,45 km3). Daugavas ūdens pieder pie vāji mineralizētiem ūdeņiem. Daugavas ūdens ir nozīmīgs kā atjaunojamais enerģētiskais resurss, ko izmanto elektroenerģijas ražošanai – Aizkraukles novadā darbojas Pļaviņu HES. Pļaviņu HES ir nozīmīga loma Latvijas enerģētikā – tā jaudas ziņā ir lielākā hidroelektrostacija Baltijā un otra lielākā Eiropas Savienībā un veido daļu no Daugavas HES kaskādes. Pļaviņu HES ūdenskrātuve ir lielākais mākslīgi uzpludinātais virszemes ūdensobjekts Latvijas teritorijā: tās kopējā platība ir 32,4 km2 un vidējais dziļums – 14,6 m.

Daugavas upes un ūdenskrātuves ūdeņi izmantojami arī zivsaimniecībā un rekreācijā. Jaunveidojamā Aizkraukles novadā Daugava kā artērija plūst cauri Aizkraukles, Kokneses, Jaunjelgavas, Skrīveru un Pļaviņu novadiem, izņemot Neretas novadu. Daugavas upes ūdens labas kvalitātes nodrošināšanai un upes baseina apsaimniekošanai ir ļoti nozīmīga loma, jo jebkura saimnieciskā darbība upē atstāj ietekmi arī uz Latvijas galvaspilsētu, kurai Daugavas Rīgas HES ūdenskrātuve kalpo kā dzeramā ūdens ņemšanas vieta.

Iedzīvotāji

Līdzīgi kā lielākajā daļā novadu iedzīvotāju skaits ik gadu samazinās, izņemot Skrīveru pārvaldi , kurā iedzīvotāju skaits ir palielinājies, skatīt tabulā. Saskaņā ar iedzīvotāju skaita prognozi 2030. gadam Aizkraukles novadā iedzīvotāju skaits varētu samazināties par 16,3 %.

Vislielākais iedzīvotāju blīvums ir Aizkrauklē, bet vismazāk blīvi apdzīvotie ir teritorijas ziņā lielākās apvienības – Neretas un Jaunjelgavas.

Iedzīvotāju skaits un dinamika apvienotajā Aizkraukles novadā1

Iedzīvotāju skaita samazinājums ietekmē arī pašvaldības pieejamos finanšu resursus – lielāko pašvaldības ieņēmumu avotu – Iedzīvotāju ienākuma nodokli. Pašvaldībā ir tendence palielināties iedzīvotāju īpatsvaram vecumā virs darbspējas vecuma.

 Iedzīvotāju skaits gada sākumā
 202220232024
Aizkraukles novads29 05528 95028 618
Aizkraukle6 9736 9476 853
Jaunjelgava1 7501 7891 713
Koknese2 4052 4502 427
Pļaviņas2 8652 8212 823

15. attēls. Iedzīvotāju sadalījums pa vecuma grupām 2024. gadā (Oficiālās statistikas portāls)

Iedzīvotāju sadalījumā pa darbspējas vecuma grupām pēc Oficiālās statistikas portāla datiem 2024. gadā Aizkraukles novadā vidēji 14 % iedzīvotāju bija līdz darbspējas vecumam (līdz 14 gadiem), 61 % darbspējas vecumā (15–64) un 25 % pēc darbspējas vecuma (no 65 gadiem).

Tā kā lielāko nodokļu ieņēmumu pozīciju pašvaldību budžetā veido iedzīvotāju ienākuma nodoklis, darbspējīgo iedzīvotāju skaita samazināšanās negatīvi ietekmē vietas attīstību, radot izaicinājumus ekonomiskās izaugsmes un ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai.

Bezdarba līmenis 2024. gada beigās Aizkraukles novadā – 4.7 % (825 bezdarbnieki).

Avots: www.nva.gov.lv

Vidējais darbinieku skaits pēc faktiskās darba vietas

Aizkraukles pilsēta, pagasts

Pļaviņu apvienība

Kokneses apvienība

Neretas apvienība

Jaunjelgavas apvienība

Skrīveru pārvalde

Kopā

3697

1028

1539

566

1042

614

8486

       

Vidējais darbinieku skaits pēc faktiskās darba vietas Aizkraukles novadā, (avots – Oficiālās statistikas portāls).

UZŅĒMĒJDARBĪBA

Aizkraukles novadā pēc SIA "Lursoft IT" datiem 2024. gadā kopumā bija reģistrēti aktīvi 2306 uzņēmumi. "Lursoft" datubāzē uzkrāta statistika par uzņēmumu reģistrācijas un likvidācijas dinamiku kopš 1991. gada – uzņēmumu dibināšanas un likvidēšanas procesi norit nepārtraukti.

Uzņēmumu reģistrācijas un likvidācijas dinamika Aizkraukles novadā, (avots – Lursoft).

Jaunreģistrēto uzņēmumu skaits Aizkraukles novadā pērn nedaudz palielinājies, liecina Lursoft apkopotā informācija, taču proporcionāli palielinājies arī likvidēto uzņēmumu skaits.

Aizkraukles novadā populārākas nozares:

• jauktā lauksaimniecība (augkopība un lopkopība);

• mežistrāde;

• kravu pārvadājumi pa autoceļiem;

• graudaugu (izņemot rīsu) pākšaug un eļļas augu sēklu audzēšana;

• dārzeņu audzēšana;

• dzīvojamo un nedzīvojamo ēku remonts;

• automobiļu apkope un remonts;

• mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos.

Vislielākais apgrozījums – 323.4 miljoni – bijis akciju sabiedrībai "VIRŠI-A" Aizkraukles novadā, kas nodarbojas ar degvielas mazumtirdzniecību degvielas uzpildes stacijās, otrajā vietā ar 167.5 miljoniem – SIA "LATGRAN", kas nodarbojas ar industriālo kokskaidu granulu ražošanu un realizāciju, bet trešajā vietā ar 78.41 miljoniem – SIA "BILLERUD Latvia, SIA", kas nodarbojas ar mežizstrādes pakalpojumiem.

Starp lielākajiem pēc apgrozījuma ir uzņēmumi arī tādās darbības jomās kā mežizstrāde un kokapstrāde, dzīvu lopu vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība, kūdras ieguve, kravu pārvadājumi, konditorejas izstrādājumu ražošana, automobiļu apkope un remonts, ārstniecības pakalpojumu sniegšana, būvniecība un būvmateriālu ražošana, metāla konstrukciju ražošana, derīgo izrakteņu ieguve, nekustamā īpašuma pārvaldīšana, dažādu lauksaimniecības kultūraugu audzēšanai, piena un gaļas lopkopība.

Aizkraukles novada pašvaldības līdzdalība biedrībās:

1. Latvijas Pašvaldību savienība (LPS);

2. biedrība "Reģionālo attīstības centru apvienība" (RACA), kuras mērķis ir apvienot Latvijas 21 pašvaldību, kuras Latvijas Nacionālās attīstībās plānā definētas kā reģionālās attīstības centri, lai nodrošinātu biedru sadarbību vienota viedokļa formēšanā attīstības, tiesiskajos un citos jautājumos, kā arī biedru interešu pārstāvību attiecībās ar privātām, publiskām institūcijām valsts un starptautiskā līmenī;

3. Zemgales tūrisma asociācija, kuras mērķis ir veicināt tūrisma attīstībai labvēlīgu vidi, sekmēt mūsdienīgas, vidi saudzējošas tūrisma nozares attīstību Zemgalē;

4. Latvijas sporta veterānu savienība, kuras mērķis ir veicināt sportistu senioru dalību sporta aktivitāšu norisēs, attīstot veterānu komplekso sacensību sistēmu un sekmējot veselīgu dzīves veidu;

5. Daugavas Savienība, kuras mērķis ir Daugavas ielejas vienmērīgas attīstības veicināšana.

Informācija par konsolidētā budžeta ieņēmumu apjomu un galvenajiem ieņēmumu avotiem

Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada budžeta ieņēmumi plānoti 51 099 066 euro apjomā. Budžeta plānā iekļauti Aizkraukles novada pašvaldības, aģentūras "Kokneses sporta centrs" un aģentūras "Ziedugravas" ieņēmumi.

2025. gada ieņēmumu plāns, salīdzinot ar 2024. gadā apstiprinātā budžeta ieņēmumu plānu, ir palielinājies par 3 183 194 euro. Par 1 499 875 euro palielinājušies iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi, par 1 430 151 euro palielinājusies dotācija no pašvaldību izlīdzināšanas fonda, par 263 253 tūkst. palielinājušies iestāžu ieņēmumi

Ieņēmumus veido nodokļu ieņēmumi, nenodokļu ieņēmumi (no uzņēmējdarbības, nodevām, sodiem un sankcijām), pārējie nenodokļu ieņēmumi (no pašvaldības īpašuma iznomāšanas un pārdošanas), ieņēmumi no iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi, kā arī transferti (mērķdotācijas, kas tiek saņemtas no atsevišķām ministrijām un pašvaldībām un paredzētas galvenokārt pedagogu darba samaksai, kā arī ES fondu finansēto projektu īstenošanai un pašvaldību maksājumiem par izglītības pakalpojumiem).

Aizkraukles novada pašvaldības pamatbudžeta kontu atlikums uz 2025. gada 1. janvāri ir 9 895 803 euro.

Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada budžeta plānoto būtiskāko ieņēmumu sadalījums

Iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) 2025. gadā plānots 24 449 246 euro apmērā kas ir gandrīz tikpat, cik 2024. gada izpilde (24 484 862 euro), bet, salīdzinot ar 2024. gada plānu, ienākuma nodokļa prognoze 2025. gadam palielināta par 1 499 875 euro.

Pašvaldības saņemtā dotācija no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda plānota 7 026 974 euro apmērā, par 1 430 151 euro vairāk nekā pērn.

Nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) prognoze – 1 614 731 euro, kas ir par 6 159 euro vairāk nekā plānots 2024. gadā, bet par 519 700 euro mazāk nekā 2024. gada faktiskā izpilde.

Dabas resursu nodokļa ieņēmumi plānoti 90 254 euro apmērā. Valsts mērķdotācija autoceļu uzturēšanai ir plānota 1 084 152 euro apmērā, kas ir par 109 459 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Valsts mērķdotācija pedagogu darba samaksai un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām gada pirmajiem astoņiem mēnešiem, arī profesionālās ievirzes pedagogu atalgojumam un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī uzturēšanas izdevumiem, ir plānota 8 954 659 EURO apmērā.

Valsts dotācijas plānotas arī:

• mācību līdzekļu un mācību literatūras iegādei – 78 800 euro;

• valsts un pašvaldību vienotā klientu apkalpošanas centra darbības nodrošināšanai – 46 943 euro;

• asistentu pakalpojumu nodrošināšanai – 1 045 740 euro;

• 1.–4. klases ēdināšanas izdevumiem – 312 731 euro;

• Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam – 79 200 euro;

• dalībai Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos – 125 113 euro.

Nenodokļu ieņēmumus veido valsts un pašvaldības nodevas, naudas sodi un sankcijas 41 260 euro apmērā, kā arī 574 175 euro plānotie ieņēmumi no pašvaldības īpašumu pārdošanas. Ieņēmumi no pašvaldības īpašumu pārdošanas gada griezumā tiks palielināti, pēc faktiskajiem ieņēmumiem.

Maksas pakalpojumus un citus pašu ieņēmumus 4 795 279 euro apmērā veido maksa par izglītības pakalpojumiem 336 854 euro, ieņēmumi par dokumentu izsniegšanu un kancelejas pakalpojumiem 2200 euro, ieņēmumi par nomu un īri 443 570 euro, maksa par uzturēšanos sociālās aprūpes iestādēs 2 858 092 euro, ieņēmumi par sniegtajiem komunālajiem pakalpojumiem 719 262 euro, ieņēmumi par biļešu realizāciju 201 668 euro, ieņēmumi par pārējiem sniegtajiem maksas pakalpojumiem 231 408 euro, citi iepriekš neklasificētie pašu ieņēmumi – 2 225 euro.

Informācija par konsolidētā budžeta izdevumu apjomu un galvenajām izdevumu kategorijām

Budžeta izdevumi plānoti 59 043 842 euro apmērā (neieskaitot Valsts kases aizņēmumu pamatsummas atmaksas). Tas ir par 910 377 euro vairāk nekā 2024. gada plāns.

Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada budžeta plānoto izdevumu sadalījums pa funkcionālajām kategorijām

Vispārējie valdības dienesti

Izdevumi plānoti 5 495 978 euro apmērā un tie paredzēti pašvaldības darbības nodrošināšanai, finanšu vadībai un klientu apkalpošanai. Kopējais plānotais līdzekļu apjoms šajā funkcijā ir par 241 951 euro lielāks nekā 2024. gada plāns.

Vispārējo valdības dienestu funkcijā tiek plānoti sekojoši:

• deputātu darba samaksa , t.sk. komitejās – 281 160 euro;

• domes izveidoto pastāvīgo komisiju atlīdzība – 122 569 euro;

• Centrālās pārvaldes darba nodrošināšana, t.sk., Kanceleja, Juridiskā un Personāla nodaļa, dalības organizācijās) – 888 959 euro;

• Finanšu un grāmatvedības nodaļa – 979 295 euro;

• apvienību administrācijas – 726 670 euro;

• pagastu pakalpojumu centru administrācijas – 600 589 euro;

• Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centri – 72 916 euro;

• pašvaldību budžetu iekšējā valsts parāda darījumi (aizdevumu apkalpošana un procentu nomaksa) – 1 071 807 euro;

• sabiedrības informēšanas pasākumi – 380 422 euro;

• izdevumi neparedzētiem gadījumiem (rezerves fonds) – 100 000 euro;

• atbalsts sabiedriskajām organizācijām un stipendiju maksājumi – 26 975 euro

• Pašvaldību vēlēšanu nodrošināšanai 152 945 euro;

• 25 000 euro atbalsts LAD finansētajiem projektiem;

• 20 000 euro Biznesa ideju konkurss, iepriekšējā gadā plānots zem uzņēmējdarbības centra, strukturālo izmaiņu rezultātā funkcijas maiņa ( no 04.00 uz 01.00).

2025. gadā ieplānoti izdevumi 13 793 euro apmērā pašvaldības stipendiju piešķiršanai (20.10.2022. Saistošie noteikumi Nr. 2022/32 Par Aizkraukles novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtību). Plānots izveidot jaunu amata vietu Personāla nodaļas vadītājs (politikas izstrādātājs).

Aizsardzība

Plānots iegādāties sešus ģeneratorus un bāzes staciju ar sešām rācijām par summu 25 000 euro un Interreg projekts LL-00077 Safe Response Reaģēšana uz klimata pārmaiņu riskiem un ekstremāliem laikapstākļiem, to novēršana Latvijas un Lietuvas pārrobežu reģionā – 6 200 EUR.

Sabiedriskā kārtība un drošība

Plānoti izdevumi pašvaldības policijas darba nodrošināšanai 348 359 euro, Dzimtsarakstu nodaļas darbības nodrošināšanai – 143 226 euro.

Papildus 2025. gada budžeta projektā plānotas 2 likmes policijas inspektoriem. (39 242 euro/gadā)

Ātruma mērīšanas reģistratora iegāde un apkopju veikšana iekārtai. Kopā sabiedriskajai drošībai un kārtībai plānots tērēt par 17 % vairāk nekā 2024. gadā.

Ekonomiskā darbība

Ekonomiskās darbības funkcijas nodrošināšanai plānoti izdevumi 5 542 931 euro apmērā. No tiem:

• ielu un ceļu uzturēšanai, t.sk. atjaunošanai kopā plānoti 2 845 256 euro. No tiem autoceļu fonda līdzekļi ir 1 407 678 euro, pašvaldības līdzekļi 1 437 578 euro;

• Centrālās administrācijas uzdevumus šajā funkcijā nodrošina Aizkraukles novada pašvaldības Būvvalde – 197 617 euro, Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nodaļa – 268 147 euro un Attīstības nodaļa – 332 051 euro;

• ar siltuma ražošanu saistītās kopējās izmaksas – 473 377 euro;

• tūrisma jomas kopējie izdevumi – 425 893 euro;

• četri Interreg projekti 74 508 euro.

Izdevumos iekļauts avansa maksājums par Aizkraukles novada teritorijas plānojuma izstrādi, dotācija Zemgales plānošanas reģionam un līdzmaksājums par būvuzraudzību aģentūras "Ziedugravas" un Savienoto Valstu Armijas Inženieru Korpusa sadarbības memoranda ietvaros.

Ekonomiskās darbības izdevumi, salīdzinot ar 2024. gada sākumā plānoto, samazinājušies par 1 412 128 euro, kas skaidrojams ar 2024. gadā realizētajiem ceļu atjaunošanas projektiem.

Vides aizsardzība

Kopējie izdevumi vides aizsardzības funkcijas nodrošināšanai plānoti 358 559 euro apmērā:

• notekūdeņu apsaimniekošanai izdevumi plānoti 178 413 euro apmērā;

• bioloģiskās daudzveidības un ainavas aizsardzībai no dabas resursu nodokļa plānoti pasākumi 124635 euro apmērā, kā arī projekts "Izbūvēt antropogēno slodzi mazinošu infrastruktūru un veicināt biotopu un sugu dzīvotņu atjaunošanu dabas parkā "Daugavas ieleja"" – 22 500 euro;

• turpinās projekta Vēsturiski piesārņotās teritorijas Dzelzceļa ielā 10, Aizkrauklē papildizpēte" īstenošana 33 011 euro.

Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošana

Izdevumi plānoti 6 866 544 euro apmērā, t.sk.:

• ielu apgaismojuma uzturēšanai un rekonstrukcijai – 550 589 euro, t.sk. izdevumiem par ielu apgaismojuma elektroenerģiju – 225 476 euro un kapitālajiem izdevumiem 136 789 euro, Jaunā ielu apgaismojuma izbūve Bruņinieku, Aveņu, Zemeņu Dzērveņu, Dārzu ielā Vietalvas pagastā 61 164 euro, elektrolīniju izbūves projektēšanas darbi Koknesē 60 000 euro;

• Centrālās pārvaldes Īpašumu un Saimnieciskās nodaļas izdevumi plānoti 440 041 euro apmērā, Īpašumu nodaļā plānots izveidot papildus amata vietu nekustamā īpašuma speciālistam (19621 euro/gadā);

• pašvaldības teritoriju sakopšanai un uzturēšanai – 3 352 533 euro. Izdevumos iekļauti atlīdzības izdevumi darbiniekiem, kas nodarbināti teritorijas kopšanā, teritorijā savākto atkritumu izvešana, koku zāģēšana, zāles pļaušana, esošo labiekārtojumu elementu apsaimniekošana un atsevišķu teritoriju labiekārtošana;

• Līdzdalības budžets – 125 000 euro;

• Pašvaldības ēku vides piekļūstamības nodrošināšanas pasākumu projekts – 106 677 euro;

• atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai Aizkraukles novadā 50 000 euro;

• kapu apsaimniekošanas izdevumi plānoti 105 717 euro apmērā;

• pašvaldības īpašumu apsaimniekošanai – 827 419 euro, t.sk. ēku, kuras tiek izmantotas dažādiem mērķiem uzturēšana, īpašumu uzmērīšana, vērtēšana u.tml.;

• pašvaldības īpašumā esošā dzīvojamā fonda uzturēšanas izmaksas plānotas 269 878 euro apmērā;

• dzīvokļu apsaimniekošana un komunālo pakalpojumu sniegšanas izdevumi – 1 102 515 euro, pašvaldību komunālo nodaļu, kas nodrošina pakalpojumu sniegšanu, izdevumi plānoti 705 566 euro apmērā.

Veselība

Izdevumi plānoti 78 014 euro apmērā:

• atbalsts veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai Skrīveru pagastā – 2 270 euro;

• Seces pagasta feldšeru punkts – 20 520 euro;

• projekts vietējās sabiedrības veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi Aizkraukles novadā 55 224 euro.

Atpūta, kultūra, sports un reliģija

Izdevumi plānoti 5 264 926 euro apmērā, t.sk.:

• Kultūras pārvaldes darba nodrošināšanai –88 591 euro;

• kultūras centru, tautas namu un saieta namu darbības nodrošināšanai – 1 837 156 euro, t.sk. iestāžu darbinieku atalgojumam, ēku uzturēšanai un labiekārtošanai;

• kultūras pasākumu organizēšanas izdevumi – 773 523 euro, t.sk. atsevišķu kultūras darba organizatoru atlīdzība;

• bibliotēku darbības nodrošināšanai – 1 029 948 euro;

• sporta iestāžu darbības nodrošinājums 1 005 475 euro, t.sk. aģentūra "Kokneses sporta centrs";

• sporta pasākumu organizēšanas – 351 600 euro;

• muzeju darbības nodrošināšanai pašvaldībā kopā plānoti 274 719 euro;

• papildus plānota 0.5 slodze muzeja krājumu glabātājs Koknese (6500 euro);

• Dziesmusvētku organizēšanai paredzēti 223 299 euro (no tiem valsts transferti plānoti 125 113 euro apmērā).

Izdevumos ieplānoti 5000 euro atbalstam kultūras pieminekļu saglabāšanai (17.03.2022. Saistošie noteikumi Nr. 2022/32 Par Aizkraukles novada pašvaldības līdzfinansējumu kultūras pieminekļu saglabāšanai).

Izglītība

Izdevumi plānoti 24 630 034 euro apmērā, kurus plānots segt no valsts dotācijas – 9 178 933 euro, maksas pakalpojumiem – 480 640 euro, citu pašvaldību finansējuma – 330 000 euro un pašvaldības finanšu līdzekļiem 14 640 461 euro:

• valsts finansēto pedagogu atlīdzībai izmaksas plānotas 9 178 933 euro, vispārējās, pirmsskolas un profesionālās ievirzes pedagogu atlīdzība plānota 8 mēnešu periodam;

• pašvaldības finansēto pedagogu atlīdzībai plānoti 3 932 041 euro (12 mēnešu periodam);

• pirmsskolas izglītības iestāžu uzturēšana, t.sk. tehnisko darbinieku atlīdzība – 2 724 766 euro;

• vispārējās izglītības iestāžu uzturēšana, t.sk. tehnisko darbinieku atlīdzība – 4 464 419 euro;

• profesionālās ievirzes programmu nodrošinājums, t.sk. tehnisko darbinieku atalgojums – 647 752 euro;

• Aizkraukles novada pašvaldības Izglītības pārvaldes izdevumi – 201 422 euro;

• izglītības atbalsta pasākumiem plānoti 2 618 649 euro, t.sk. – ēdināšanai – 1 759 794 euro, t.sk. ārpakalpojumi, pārtikas produkti un ēdnīcu darbinieku atlīdzība iestādēs, kas pašas nodrošina ēdināšanas pakalpojumu; skolēnu pārvadājumiem – 215 294 euro, t.sk. ārpakalpojumu, biļešu kompensācijas un transporta līdzekļu uzturēšanas izdevumi, arī autovadītāju atalgojums; dienesta viesnīcu uzturēšana – 158 973 euro;

• novadā plānoti 4 Erasmus projekti par kopējo summu 51 253 euro;

• bērnu un jauniešu interešu izglītības nodrošinājums – 239 584 euro, kas ietver Aizkraukles Interešu izglītības centra izdevumus un Pļaviņu sākumskolas vecuma bērnu rotaļu un attīstības centra "Pepija" izdevumus;

• pašvaldību savstarpējiem norēķiniem par izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem plānoti 300 000 euro;

• papildus plānota 0.5 slodze muzeja krājumu glabātājs Koknese (6500 euro);

• Dziesmusvētku organizēšanai paredzēti 223 299 euro (no tiem valsts transferti plānoti 125 113 euro apmērā);

• Aizkraukles sporta centra Lāčplēša ielā 21B darbības nodrošinājums – 435 643 euro;

• novada jauniešu aktivitātēm plānoti 21 940 euro;

• Aizkraukles Sporta skolā plānota papildus amata vieta – direktora vietnieks (24708 euro/gadā);

• plānots palielināt slodzes Aizkraukles Interešu izglītības centrā lietvedim un pieaugušo izglītības speciālistam (8500 euro/gadā);

• papildus likmes nodrošināšana lietvedim PII Sprīdītis (esošā 0.25 likme);

• sociālais pedagogs A. Upīša Skrīveru vidusskolā no (01.09.2025).

Izglītības iestādēs tiks atjaunota un papildināta materiāli tehniskā bāze vairāk kā par 100 000 euro.

Pirmsskolas izglītības iestādēs plānoti remonti par kopējo summu 107 192 euro, t.sk. lielākie – projektēšanas darbi jumta seguma maiņai PII Auseklītis, pirmā stāva administratīvo telpu, palīgtelpu un zāles atjaunošanas remontdarbi PII Sprīdītis, nojumes atjaunošana PII Zīlīte, telpu remontdarbi PII Saulēni.

Skolās plānoti līdzekļi remontiem 253 247 euro, t.sk. lielākie – 1. stāva foajē, kāpņu remontdarbi Jaunjelgavas vidusskolā, sporta zāles kosmētiskais remonts Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā, stadiona remontdarbi Aizkraukles pagasta sākumskolā, lietus notekūdeņu un kanalizācijas sistēmas defektācija un pārbūve Aizkraukles vidusskolā.

Sociālā aizsardzība

Sociālās aizsardzības funkcijai pašvaldībā plānoti 10 284 071 euro, kas ir 17 % no kopējā budžeta un par 1 088 309 euro vairāk nekā 2024. gada izpilde.

• Nodarbinātības Valsts aģentūras finansētajam projektam "Algotie pagaidu sabiedriskie darbi" plānots finansējums 30 000 euro apmērā.

• Bāriņtiesas darba nodrošināšanai plānoti izdevumi 418 681 euro apmērā;

• pašvaldības pabalsti un pakalpojumi, ko sniedz Sociālais dienests – 3 706 241 euro; (+347 620 euro pieaugums);

• Sociālā dienesta (iestādes) uzturēšana visā novadā – 1 169 541 euro;

• Dienas centri, pansija un grupu dzīvokļi visā novadā – 584 776 euro;

• dažādu sadzīves pakalpojumu sniegšanas punkti – 18 983 euro;

• Sociālās aprūpes centri – 1 050 213 euro;

• aģentūras "Sociālās aprūpes centrs "Ziedugravas" plānotie izdevumi – 1 701 568 euro;

• pabalsti bijušajiem pašvaldību priekšsēdētājiem – 150 181 euro;

• asistentu pakalpojumi – 1 045 740 euro; (+171 756 euro);

• skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi – 127 599 euro;

• atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem – 79 200 euro.

Izdevumi sociālās aizsardzības funkcijai pieauguši par 634 307 euro, salīdzinot ar 2024. gada sākotnējo plānu. Palielinās plānotie izdevumi par sociālajiem pabalstiem un pakalpojumiem – piegums 10 % apmērā.

Aizkraukles novada pašvaldības 2025. gada budžeta plānoto izdevumu sadalījums pēc ekonomiskās klasifikācijas

Lielākie pašvaldības izdevumi 2025. gadā plānoti atlīdzībai – 59 % no kopējiem izdevumiem, kas ir vairāk kā 34.7 milj. euro. No tā vairāk kā puse tiek maksāta izglītības jomā – 24.6 milj. euro. Atlīdzības izdevumos plānota darbinieku veselības apdrošināšana.

Preču un pakalpojumu izdevumos plānots palielinājums 0.8 milj. euro, taču bāzes izdevumi palielinājušies vien par 0.1 milj. , lielākais palielinājums ir tieši pārējos izdevumus, kas saistīti ar ēku un būvju remontdarbiem, iekārtu remontdarbiem, iestāžu sabiedrisko aktivitāšu īstenošanu.

Par 0.1 milj. euro samazinājušies procentu maksājumi par saņemtajiem aizdevumiem, taču par 0.2 milj. euro palielinājušies izdevumi sociāla rakstura maksājumiem (Garantētā minimuma pabalsts naudā palielināts par 119 689 EUR, samaksa par ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju sniegtajiem pakalpojumiem palielinājums par 287271 EUR). Samazinājušies plānotie kapitālie izdevumi par 0.8 milj. euro, kas skaidrojams ar pagājušajā gadā realizētajiem ielu un ceļu atjaunošanas projektiem un par 55. tūkst. euro samazinājušās dotācijas (noslēgušies savstarpējās sadarbības projekti).

Informācija par kārtējā saimnieciskajā gadā plānoto pašvaldības saistību un sniegto galvojumu apjomu un ieguldījumu pašvaldības komersantu pamatkapitālā

Saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem ar Valsts kasi 2025. gadā paredzēts atmaksāt aizņēmumu pamatsummas 2 485 567 euro apmērā.

Kopējais saistību apjoms, t.i. pamatsummu atmaksa, kopā ar apkalpošanas maksu un procentu maksājumiem, 2025. gadā sastāda 3 670 178 euro, kas ir 10.16 % no plānotajiem pamatbudžeta ieņēmumiem (bez plānotajiem transferta ieņēmumiem no valsts budžeta noteiktam mērķim), un tuvākajos 3 gados šo saistību apjoms ir 7 % – 10 % robežās.

Saistību atmaksa pret 2025. gada budžeta ieņēmumiem, EURO (bez transfertiem)

Pašvaldības 2025. gada budžetā plānoti aizņēmumi:

• Pīlādžlauka ceļa izbūve Kokneses pagastā, Aizkraukles novadā (līgums noslēgts 2023. gadā);

• Daugavas ielas posma pārbūve no Raiņa ielas līdz Upes ielai, Pļaviņās, Aizkraukles novadā (līgums noslēgts 2023. gadā);

• Artūra Piegāza, Bērzu, Draudzības, Robežu, Ozolu ielas segumu atjaunošana Aizkraukles novadā, Skrīveru pagastā (līgums noslēgts 2024. gadā).

Plānotie aizņēmumi 2025. gadā ES struktūrfondu projektu īstenošanai:

• aizņēmums Energoefektivitātes un pieejamības nodrošināšanas pasākumi Aizkraukles novada pašvaldības ēkā Lāčplēša ielā 1 " veiksmīgai realizācijai (līdz 2.5 milj.);

• aizņēmums "Energoefektivitātes un pieejamības nodrošināšanas pasākumi Aizkraukles novada pašvaldības ēkā Lāčplēša ielā 1A" veiksmīgai realizācijai (līdz 1.8 milj.);

• aizņēmums "Pašvaldības ēku vides piekļūstamības nodrošināšanas pasākumi" veiksmīgai realizācijai (līdz 100 000 euro).


1 Avots: Oficiālās statistikas portāls https://stat.gov.lv/lv/statistikas-temas/iedzivotaji/iedzivotaju-skaits/247-iedzivotaju-skaits-un-ta-izmainas

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
30.01.2025