1. Noteikumi nosaka informāciju, kuru Latvijā reģistrēta kredītiestāde vai dalībvalstī reģistrētas kredītiestādes filiāle Latvijā (turpmāk – saņēmējiestāde), nodrošinot tās klientiem iespēju pieteikt garantētās atlīdzības izmaksu un saņemt garantēto atlīdzību atbilstoši Noguldījumu garantiju likuma 25. panta 6.1 daļā noteiktajam, apkopo un iesniedz Latvijas Bankai par klientu garantētās atlīdzības izmaksas pieteikumiem, šādas informācijas apkopošanas un iesniegšanas kārtību un termiņus, kā arī prasības informācijas sniegšanai par klienta garantētās atlīdzības izmaksas pieteikuma izpildes atteikumu.
2. Saņēmējiestāde par noguldītāju, kurš ir tās klients un vēlas saņemt garantēto atlīdzību savā kontā saņēmējiestādē, apkopo šādu informāciju:
2.1. noguldījumu piesaistītāja, kuram iestājusies noguldījumu nepieejamība un kurā atrodas noguldījums, par ko izmaksājama garantētā atlīdzība, identifikators (BIC kods vai vienotais reģistrācijas numurs);
2.2. noguldītāja unikāls identifikators saņēmējiestādē (unikāla simbolu virkne, kuru saņēmējiestāde lieto savā informācijas sistēmā un pēc kuras tiek veikta klienta identifikācija);
2.3. noguldītāja, kurš ir fiziskā persona, vārds un uzvārds;
2.4. noguldītāja, kurš ir fiziskā persona, identifikācijas (personas) kods, ja fiziskā persona ir rezidents vai nerezidents, kuram piešķirts šāds kods;
2.5. noguldītāja, kurš ir fiziskā persona, dzimšanas datums;
2.6. noguldītāja, kurš ir fiziskā persona, identifikācijas (personu apliecinoša) dokumenta numurs;
2.7. noguldītāja, kurš ir fiziskā persona, identifikācijas (personu apliecinoša) dokumenta izdevējvalsts kods saskaņā ar starptautisko standartu ISO 3166 "Valstu un to administratīvi teritoriālā iedalījuma vienību nosaukumu kodi";
2.8. noguldītāja, kurš ir juridiskā persona, nosaukums;
2.9. noguldītāja, kurš ir juridiskā persona, vienotais reģistrācijas numurs, ja juridiskā persona ir rezidents, vai reģistrācijas numurs, ja juridiskā persona ir nerezidents;
2.10. noguldītāja, kurš ir juridiskā persona, reģistrācijas valsts kods saskaņā ar starptautisko standartu ISO 3166 "Valstu un to administratīvi teritoriālā iedalījuma vienību nosaukumu kodi";
2.11. saņēmējiestādes identifikators (BIC kods vai LEI kods);
2.12. tā saņēmējiestādē atvērtā noguldītāja konta numurs (IBAN), kurā noguldītājs vēlas saņemt garantēto atlīdzību.
3. Saņēmējiestāde šo noteikumu 2. punktā noteikto informāciju par visiem iepriekšējā darbdienā saņemtajiem pieteikumiem katru darbdienu apkopo sarakstā faila veidā un iesniedz Latvijas Bankai elektroniskā veidā, izmantojot paaugstinātās drošības sistēmu, saskaņā ar Latvijas Bankas noteikumiem, kuri regulē elektronisko informācijas apmaiņu ar Latvijas Banku. Informāciju, kas saņemta brīvdienā vai svētku dienā, saņēmējiestāde apkopo un iesniedz Latvijas Bankai nākamajā darbdienā.
4. Par garantētās atlīdzības izmaksas pieteikuma izpildes atteikumu Latvijas Banka informē saņēmējiestādi elektroniskā veidā, izmantojot paaugstinātās drošības sistēmu, nekavējoties, bet ne vēlāk kā vienas darbdienas laikā pēc šo noteikumu 3. punktā minētā saraksta saņemšanas.
5. Saņēmējiestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 4. punktā minētās informācijas saņemšanas informē noguldītāju par Latvijas Bankas garantētās atlīdzības izmaksas pieteikuma izpildes atteikumu.
6. Atzīt par spēku zaudējušiem Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2022. gada 28. jūnija normatīvos noteikumus Nr. 114 "Garantēto atlīdzību pieteikumu pieņemšanas, apkopošanas un sniegšanas normatīvie noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, Nr. 126).