Tiesību akts: spēkā esošs
Rēzeknes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 42

Rēzeknē 2024. gada 3. oktobrī
Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
APSTIPRINĀTI
Rēzeknes novada domes
2024. gada 3. oktobra sēdē (lēmums Nr. 901, prot. Nr. 2024/DS-20, 1. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Rēzeknes novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) organizē līdzdalības budžeta finansējuma piešķiršanas un izlietojuma kārtību sabiedrības ierosināto teritorijas attīstības projektu (turpmāk – projekti) īstenošanai (turpmāk – noteikumi), tostarp:

1.1. pašvaldības institūciju, kas nodrošina projektu atlasi un uzrauga līdzdalības budžeta izlietošanu;

1.2. projekta pieteikuma paraugu;

1.3. projektu iesniegšanas termiņu;

1.4. projektu atlases kritērijus;

1.5. balsošanas termiņu, veidu un kārtību;

1.6. balsu skaitīšanu un īstenojamo projektu noteikšanu.

2. Līdzdalības budžeta projektu iesniegšanas un izvērtēšanas konkursa (turpmāk – konkurss) mērķi ir:

2.1. veicināt Rēzeknes novada iedzīvotāju iesaisti pašvaldības attīstības jautājumu izlemšanā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā, stimulējot pašvaldības un sabiedrības savstarpējo sadarbību;

2.2. pašvaldībai iegūt vērtīgu atgriezenisko saiti par nepieciešamajiem publiskās ārtelpas uzlabojumiem, kas ir svarīgi Rēzeknes novada iedzīvotājiem, veicinot kvalitatīvas dzīves vides un teritoriju attīstību un veidojot Rēzeknes novada iedzīvotājiem pieejamu un labiekārtotu ārtelpu;

2.3. radīt publiski pieejamu, radošu un atvērtu sabiedrisko vidi un aktivizēt jaunu, radošu līdzdarbības formu attīstību, stimulēt sabiedrības savstarpējo sadarbību un sociāli ekonomisko potenciālu, kā arī veicināt citu sabiedrībai aktuālu iniciatīvu īstenošanu.

3. Konkursu izsludina, organizē un uzrauga pašvaldības iestāde – Centrālā pārvalde.

4. Projektus īsteno līdzdalības budžeta plānošanas vienībās – katrā pašvaldības apvienības pagastā/pilsētā:

4.1. Dricānu apvienība – Dricānu pagastā, Gaigalavas pagastā, Kantinieku pagastā, Nagļu pagastā, Ozolmuižas pagastā, Rikavas pagastā, Sakstagala pagastā, Stružānu pagastā;

4.2. Kaunatas apvienība – Čornajas pagastā, Griškānu pagastā, Kaunatas pagastā, Mākoņkalna pagastā, Stoļerovas pagastā;

4.3. Maltas apvienība – Feimaņu pagastā, Lūznavas pagastā, Maltas pagastā, Ozolaines pagastā, Pušas pagastā, Silmalas pagastā;

4.4. Nautrēnu apvienība – Audriņu pagastā, Bērzgales pagastā, Ilzeskalna pagastā, Lendžu pagastā, Nautrēnu pagastā, Vērēmu pagastā;

4.5. Viļānu apvienība – Dekšāres pagastā, Sokolku pagastā, Viļānu pagastā, Viļānu pilsētā.

5. Projektu īstenošanu nodrošina attiecīgā pašvaldības iestāde – apvienības pārvalde.

6. Projektu uzsāk īstenot 3 (triju) mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno 2 (divu) gadu laikā.

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

7. Konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts pašvaldības budžetā ne mazāk kā 0,5 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Ikgadējo līdzdalības budžetu apstiprina, apstiprinot pašvaldības pamatbudžetu. Viena projekta realizācijai piešķiramo finanšu līdzekļu apjoms ir ne vairāk kā EUR 3000,00 (trīs tūkstoši euro) ieskaitot visus nodokļu maksājumus.

8. Finansējumu piešķir konkursa kārtībā izvēlēto projektu īstenošanai.

9. Finansējuma piešķiršanai virza projektu, kas atbilst šādiem kritērijiem:

9.1. projekts paredz ieguldījumus pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – tikai gadījumā, ja ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;

9.2. projekts paredz citu pašvaldības rīcību (aktivitāti), kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu atbilstoši Pašvaldību likuma 4. pantam vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu;

9.3. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp izvērtējot investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir publiski pieejams pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam;

9.4. projekta rezultātu neizmanto komercdarbībai un peļņas gūšanai, tam nav politisks raksturs;

9.5. projektu nav plānots realizēt citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota, un par to iesniegts projekta pieteikuma iesniedzēja apliecinājums;

9.6. projekta īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no pašvaldības kārtējā gada budžeta;

9.7. iesniegtais projekts paredz pilnīgu tā realizāciju, tas ir, realizējot projektu, tas būs pilnībā pabeigts (nav pieļaujams īstenot projektu vairākās kārtās).

III. Projekta pieteikuma iesniegšana un konkursa norise

10. Lēmumu par konkursa izsludināšanu līdz kalendārā gada 1. martam pieņem Rēzeknes novada dome (turpmāk – dome), nosakot kārtējā gada konkrētā līdzdalības budžeta projektu konkursa cikla tematisko ietvaru un/vai atbalstāmo projektu prioritātes.

11. Paziņojumu par konkursa izsludināšanu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezeknesnovads.lv, pašvaldības informatīvajā izdevumā "Rēzeknes Novada Ziņas", pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī izliekot pieteikšanās paziņojumu redzamā vietā apvienības pārvaldes ēkā, tostarp ēkās, kuras atrodas attiecīgās apvienības pārvaldes pagastā/pilsētā. Paziņojumā norāda:

11.1. projekta pieteikumu iesniegšanas veidu un vietu;

11.2. projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu;

11.3. kontaktpersonu informācijas saņemšanai.

12. Projekta pieteikuma iesniegšanas termiņš ir 40 (četrdesmit) dienas no konkursa izsludināšanas dienas.

13. Projekta pieteikumi, kas iesniegti pēc noteikumu 12. punktā norādītā termiņa, netiek vērtēti.

14. Projekta pieteikumu dalībai konkursā ir tiesīgi iesniegt Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktā noteiktie tiesību subjekti (turpmāk – iesniedzējs).

15. Projektu pieteikumus apstiprina konkursa kārtībā konkursa komisija (turpmāk – komisija) ne mazāk kā 7 (septiņu) komisijas locekļu sastāvā, kuru izveido un apstiprina ar domes lēmumu. Komisijas sastāvā jābūt Centrālās pārvaldes Attīstības plānošanas nodaļas, Būvvaldes un pašvaldības iestāžu – apvienības pārvalžu – pārstāvjiem.

16. Konkursam iesniegtie projektu pieteikumi tiek izvērtēti šādā kārtībā:

16.1. pirmā kārta – komisija izvērtē pieteikumu atbilstību noteikumu prasībām. Pieteikumu izvērtēšanas procesā komisija uzaicina attiecīgās teritorijas iedzīvotāju padomes (turpmāk – padome) pārstāvi viedokļa sniegšanai. Gadījumā, ja padome attiecīgajā teritorijā nav izveidota vai izveidotā padomes neiesaistās komisijas darbībā, komisija projektu pieteikumus virza uz otro kārtu;

16.2. otrā kārta – sabiedrības balsojums;

16.3. trešā kārta – komisija pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu un nodod to apstiprināšanai domei.

IV. Projektu dokumenti, to noformēšanas prasības un iesniegšanas kārtība

17. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:

17.1. aizpildīta un parakstīta projekta pieteikuma veidlapa (1. pielikums);

17.2. dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz pilnvarotā persona;

17.3. projekta ietvaros plānoto izmaksu tāme;

17.4. projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no interneta vietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) vai vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtai vizualizācijai jābūt *.jpg vai *.png formātā (iesūtāmo datņu izmērs nav lielāks par 10 MB);

17.5. zemes īpašnieka saskaņojums, ja ideju plānots īstenot uz citai personai piederoša īpašuma, par gatavību slēgt zemes nomas līgumu uz laiku, kas sakrīt ar infrastruktūras amortizācijas periodu, ja projekta realizēšanas rezultātā ir paredzami ieguldījumi infrastruktūrā vai plānoto aktivitāšu norisei nepieciešams noteikts īpašums;

17.6. iesniedzēja apliecinājums, ka projekta ideju nav plānots realizēt citos projektos, tās īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota.

18. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

19. Projekta pieteikumu iesniedz elektroniski Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) 2.1.1.1.i. projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā platformā vai elektroniski, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, nosūta uz elektroniskā pasta adresi: info@rezeknesnovads.lv vai uz pašvaldības oficiālo eAdresi. Elektroniski iesniedzamu projekta pieteikumu sagatavo vienā elektroniskā dokumenta pakotnē un pieteikumā norāda nolikuma 17. punkta apakšpunktos minēto informāciju (dokumentus).

20. Iesniedzējs ir tiesīgs pirms projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām grozīt vai atsaukt iesniegto projekta pieteikumu.

21. Konsultācijas projektu sagatavošanai un iesniegšanai pieejamas pašvaldības darba laikā. Kontakti konsultāciju saņemšanai tiek publicēti paziņojumā par konkursa izsludināšanu.

V. Projekta pieteikumu izvērtēšanas kārtība, balsošana un lēmuma pieņemšana

22. Par iesniegtajiem projektu pieteikumiem konkursa komisija pieņem lēmumu 1 (viena) mēneša laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām.

23. Komisijas kompetencē ir:

23.1. izvērtēt konkursam iesniegtos projektu pieteikumus atbilstoši noteikumu 9., 14. un 17. punktā noteiktajiem atlases kritērijiem, noteikt projektus, kuri virzāmi iedzīvotāju balsojumam, un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu;

23.2. lūgt iesniedzējam precizēt projekta pieteikumā ietverto informāciju, ja tas nepieciešams iesniegtā projekta pieteikuma vērtēšanai, norādot atbildes sniegšanas termiņus;

23.3. pieaicināt komisijas darbā nozaru speciālistus un/vai ekspertus vai kompetentas institūcijas (turpmāk – kompetentas institūcijas) viedokļu un atzinumu sniegšanai;

23.4. veikt projekta izmaksu tāmes korekciju, pamatojoties uz noteikumu 23.2. apakšpunktā minēto kompetento institūciju atzinumiem;

23.5. veikt projekta pieteikumā matemātisku aprēķinu kļūdu labojumus, informējot par to iesniedzēju;

23.6. sniegt atbildes uz iesniedzēju vai ieinteresēto personu uzdotajiem jautājumiem;

23.7. lemt par projekta pieteikuma noraidīšanu, ja projekts neatbilst noteikumos noteiktajām prasībām;

23.8. rosināt domei lemt par atkārtotu konkursa izsludināšanu;

23.9. rosināt domei lemt par pilnīgu vai daļēju konkursa balsojuma rezultātu anulēšanu vai konkursa balsojuma termiņa pagarinājumu;

23.10. pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu pēc konkursa otrās kārtas un nodot to apstiprināšanai domei;

23.11. veikt citas darbības atbilstoši šiem noteikumiem.

24. Komisijas darbu vada tās priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks.

25. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdēs piedalās vairāk nekā puse no komisijas locekļiem.

26. Komisija lēmumu pieņem sēdes laikā, atklāti balsojot. Lēmumu atzīst par pieņemtu, ja par to balsojis komisijas locekļu vairākums. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.

27. Komisijas sēdes protokolē. Protokolu paraksta visi klātesošie komisijas locekļi un komisijas sekretārs, kurš nav komisijas loceklis. Komisijas sekretāra pienākumus pilda Centrālās pārvaldes darbinieks, kuru ar rīkojumu nozīmē Centrālās pārvaldes vadītājs.

28. Pirms projekta pieteikumu izskatīšanas komisijas sēdē katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu (2. pielikums), ka viņš nav personīgi ieinteresēts kādā no konkursam iesniegtajiem projekta pieteikumiem. Ja komisijas loceklis ir personīgi ieinteresēts kāda iesniegtā projekta pieteikuma izskatīšanā, viņš par to informē pārējos komisijas locekļus un nepiedalās šī projekta pieteikuma apspriešanā un lēmuma pieņemšanā.

29. Pirmajā kārtā komisija izvērtē visus iesniegtos projektu pieteikumus atbilstoši vērtēšanas kritērijiem (3. pielikums).

30. Komisija projektu pieteikumus izskata šādā kārtībā:

30.1. pārbauda iesniegtā projekta pieteikuma atbilstību noteikumu prasībām;

30.2. ja no vienas teritorijas iesniegti vairāki līdzīgi projekti, vai projekti, kas savstarpēji viens otru papildina, saskaņojot ar iesniedzējiem, komisija tos apvieno vienā projektā;

30.3. ja projekta pieteikums neatbilst noteikumu prasībām, to noraida;

30.4. pēc projekta pieteikuma pārbaudes, ja nepieciešams, to nosūta attiecīgajām kompetentajām institūcijām projekta realizācijas iespējamības izvērtēšanai un projekta realizācijas ietvaros veicamo darbību noteikšanai;

30.5. projektu, kura realizācija, pēc tā izvērtēšanas kompetentajās institūcijās, ir atzīta par neiespējamu, noraida.

31. Otrajā kārtā sabiedrības balsošanas termiņš ir 1 (viens) mēnesis.

32. Sabiedrības balsojumā var piedalīties Rēzeknes novadā deklarētas fiziskas personas, kuras ir sasniegušas 16 (sešpadsmit) gadu vecumu, balsojot par vienu attiecīgās teritoriālās vienības – deklarētas dzīvesvietas – projektu. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt, vai persona balsojuma brīdī ir sasniegusi 16 gadu vecumu un ir deklarējusi savu dzīvesvietu Rēzeknes novadā, tādejādi pārliecinoties, ka balsojums ir derīgs.

33. Katram balsstiesīgajam novada iedzīvotājam ir 1 (viena) balss.

34. Balsojumu var veikt klātienē Rēzeknes novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros, ja nodrošināta VARAM 2.1.1.1.i. projekta" Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātās platformas pilnvarotā pārstāvja funkcionalitāte.

35. Balsojums tiek veikts elektroniski VARAM 2.1.1.1.i. projekta" Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā platformā.

36. Balsot drīkst tikai 1 (vienu) reizi vienā no iepriekš norādītajiem veidiem atbilstoši noteikumu 33. un 34. punktam.

37. Trešajā kārtā, noslēdzoties konkursa balsojuma termiņam, tiek apkopoti balsojuma rezultāti, uz kuru pamata komisija 10 (desmit) darba dienu laikā pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu un virza to apstiprināšanai domei. Vispirms finansējums tiek piešķirts 1 (vienam) projektam, kurš saņēmis visvairāk balsis. Pēc tam finansējums tiek piešķirts secīgi visiem nākamajiem projektiem ar vislielāko balsu skaitu, ievērojot noteikumu 7. punktā paredzētā finansējuma apmēru.

38. Ja konkurss noslēdzies ar vienādu balsu skaitu vairākiem projektiem, kuru realizācija, ievērojot paredzētā finansējuma apmēru, vienlaikus nav iespējama, komisija apstiprina to projektu, kas iesniegts ātrāk.

39. Komisijas lēmumu par projekta pieteikuma noraidīšanu, kā arī par projekta nodošanu balsošanai paziņo iesniedzējam 10 (desmit) darba dienu laikā no attiecīgās komisijas sēdes dienas. Iesniedzējiem par finansējuma piešķiršanu tiem projektiem, kas balsojumā saņēmuši vislielāko balsu skaitu, tiek paziņots 5 (piecu) darba dienu laikā pēc domes sēdes.

40. Komisija var izbeigt konkursu bez rezultātiem, ja:

40.1. nav iesniegts neviens projekta pieteikums;

40.2. visi iesniegtie projekta pieteikumi ir noraidīti konkursa pirmajā kārtā.

41. Paziņojumu par konkursa rezultātiem publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezeknesnovads.lv, pašvaldības informatīvajā izdevumā "Rēzeknes Novada Ziņas", pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī izliekot pieteikšanās paziņojumu redzamā vietā apvienības pārvaldes ēkā, tostarp ēkās, kuras atrodas attiecīgās apvienības pārvaldes pagastā/pilsētā, norādot projekta nosaukumu, realizācijas vietu un iesniedzēju.

VI. Projekta īstenošanas nosacījumi

42. Konkursa kārtībā apstiprinātos projektus īsteno pašvaldība sadarbībā ar projekta iesniedzēju.

43. Projekta sadārdzinājuma gadījumā projektu īsteno, ja sadārdzinājums nav lielāks par 20 % no sākotnējās ieceres.

44. Ja projekta īstenošanas stadijā konstatē objektīvus apstākļus, kas liedz īstenot projektu, projekts netiek īstenots. Neizmantotie līdzdalības budžeta finanšu līdzekļi tiek novirzīti nākamā gada līdzdalības budžeta projektu īstenošanai.

45. Projekta īstenošanas laikā un pēc īstenošanas pie objekta izvieto informatīvu plāksni/stendu kurā ievietots Rēzeknes novada ģerboņa attēls atbilstoši heraldiskajam aprakstam krāsainajā versijā un norādīta informāciju, ka projekts ir īstenots Rēzeknes novada sabiedrības līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursa ietvaros, t.sk. norādot projekta nosaukumu un iesniedzēju.

46. Pēc projekta īstenošanas noteikumu 5. punktā noteiktās pašvaldības iestādes iesniedz pašvaldības izpilddirektoram un domei:

46.1. atskaiti par projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma izlietojumu;

46.2. atskaiti par projekta īstenošanas gaitu un rezultātiem.

47. Projekta īstenošanas pēcuzraudzības periods ir 3 (trīs) gadi pēc projekta realizācijas.

48. Ja konkursa rezultātā netiek apgūts pašvaldības pamatbudžetā paredzētais sabiedrības līdzdalības budžeta finansējums, sabiedrības līdzdalības budžeta finanšu līdzekļi tiek novirzīti nākamā gada līdzdalības budžeta projektu īstenošanai.

Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Švarcs
1. pielikums
Rēzeknes novada domes 2024. gada 3. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 42
PROJEKTA PIETEIKUMA VEIDLAPA
Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu konkursam
1. Projekta pieteikuma iesniedzējs
1.1. Projekta pieteikuma iesniedzējs (aizpilda, ja projekta pieteikumu iesniedz fiziska persona)
Vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētās dzīvesvietas adrese 
Korespondences adrese (nav jānorāda, ja projekta pieteikumu iesniedz elektroniski) 
Kontakttālrunis 
E-pasts 
1.2. Projekta pieteikuma iesniedzējs (aizpilda, ja projekta pieteikumu iesniedz juridiska persona (biedrība/nodibinājums))
Nosaukums 
Reģistrācijas numurs 
Juridiskā adrese 
Pārstāvja vārds, uzvārds 
Pārstāvības pamats (statūti, pilnvarojums, cits) 
Korespondences adrese (nav jānorāda, ja projekta pieteikumu iesniedz elektroniski) 
Kontakttālrunis 
E-pasts 
2. Informācija par projektu
2.1. Projekta nosaukums (īss, uzmanību piesaistošs, līdz 100 rakstzīmēm)

 
2.2. Projekta īstenošanas vieta (ja plānots ieguldījums infrastruktūrā vai plānoto aktivitāšu norisei nepieciešams noteikts īpašums)
Adrese 
Kadastra Nr./apzīmējums 
Īpašnieks 
Cita informācija, kas precizē projekta īstenošanas vietu 
2.3. Projekta īss apraksts (balsošanai tīmekļvietnei ne vairāk kā 1000 rakstzīmēm)

 

2.4. Projekta tematiskā joma (atzīmē vai norāda projekta idejas jomu, atzīmēt ar )
Sporta un rotaļu laukumi

Publiskai lietošanai paredzēta teritorija

Pilsētvides infrastruktūra

Kultūrvides infrastruktūra

Satiksmes infrastruktūra

Aktivitāte _____________________ jomā

Cits____________________

2.5. Projekta apraksts un tā sabiedriskā nepieciešamība (apraksta projekta ideju – kā vajadzētu izskatīties projekta idejai un tās atsevišķiem elementiem, kādu pievienoto vērtību projekta ideja sniegs attiecīgajai teritorijai (vietējai kopienai), nosauciet galveno mērķa grupu un uz projekta ideju attiecināmo konkursa noteikuma 2. punktā noteikto konkursa mērķi, līdz 3500 rakstzīmēm)
 

 

2.6. Projekta īstenošanas iespējami nepieciešamais finansējums (norāda aptuvenas projekta īstenošanas izmaksu aplēses (projekta darbu apjoms, iespējamās darbu un materiālu izmaksas))
Paredzamās darbu izmaksas:

Darbu veids

vai konstruktīvā elementa nosaukums, apraksts

Cena par vienību, EUR (bez PVN)

Vienību skaits

Kopējā cena, EUR (bez PVN)

Piezīmes

     
     
     
     
     
     

PAVISAM KOPĀ BEZ PVN

PVN

PAVISAM KOPĀ AR PVN

  
  
  
2.7. Projekta īstenošana nepilnā apjomā (ja komisija atzīst ka projekta īstenošana ir iespējama tikai daļēji, atzīmēt ar )
Piekrītu

Nepiekrītu

3. Pielikumi (atzīmēt pievienoto pielikumu ar ý )
projekta skice uz _____ lpp.
projekta vizualizācija uz _____ lpp.
zemes īpašnieka saskaņojums uz _____ lpp.
dokuments, kas apliecina projekta pieteikuma iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties projekta iesniedzēja vārdā (ja attiecināms) uz _____ lpp.
apliecinājums, ka projektu nav plānots realizēt citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota uz _____ lpp.
__________________

Iesniedzot personas datus Rēzeknes novada pašvaldībai, persona apliecina, ka ir iepazinusies ar šajā dokumentā ietverto informāciju un tā viņai ir saprotama.

Informācija par personas datu apstrādi, iesniedzot projektu Rēzeknes novada līdzdalības budžeta projektu ideju īstenošanas konkursam:

Pārzinis: Rēzeknes novada pašvaldība. Adrese: Atbrīvošanas aleja 95A, Rēzekne, LV 4601, reģistrācijas Nr. 90009112679, tālr. 64622238, e-pasts: info@rezeknesnovads.lv

Datu aizsardzības speciālists: Raivis Grūbe, 67419000, mob. 29111416, e-pasts: raivis@cyberaudit.lv;

Personas datu apstrādes juridiskais pamatojums: Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras.

Personas datu papildus ieguves avoti: Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra centrālā datu bāze.

Personas datu kategorijas: Tikai tādā apjomā, kā tas ir noteikts Pašvaldību likumā un/vai tādā apjomā, kas ir nepieciešams, lai izpildītu datu subjekta lūgumu.

Personas datu glabāšanas ilgums: 5 gadi.

Personas datu saņēmēji: Datu subjekts par sevi; Rēzeknes novada pašvaldības iestāžu pilnvaroti darbinieki, tostarp līdzdalības budžeta projektu ideju īstenošanas konkursa vērtēšanas komisija un tās sekretārs; Apstrādātājs tikai tādā apjomā, lai apstrādātājs varētu nodrošināt un sniegt pakalpojumu Rēzeknes novada pašvaldībai atbilstoši savstarpēji noslēgtajam līgumam; datu aizsardzības speciālists tikai tādā apjomā, lai Datu aizsardzības speciālists varētu nodrošināt uzdevumu izpildi atbilstoši Vispārīgai datu aizsardzības regulai; valsts kontrolējošās institūcijas (ja tām ir atbilstošs pilnvarojums). Personas dati netiek nosūtīti uz trešajām valstīm vai starptautiskām organizācijām.

Datu subjekta tiesības: Datu subjekta tiesības nosaka un regulē Vispārīgā datu aizsardzības regula, t.sk., bet ne tikai, pieprasīt pārzinim piekļuvi saviem personas datiem un to labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz sevi, vai tiesības iebilst pret apstrādi, kā arī tiesības uz datu pārnesamību; atsaukt piekrišanu, neietekmējot tādas apstrādes likumīgumu, kuras pamatā ir pirms atsaukuma sniegta piekrišana; tiesības kontaktēties ar datu aizsardzības speciālistu un iesniegt sūdzību, t.sk. uzraudzības iestādei – Datu valsts inspekcijai.

Lēmumu pieņemšana: Personas datu apstrādē netiek automatizēta lēmumu pieņemšana, tostarp profilēšana.

   
Iesniedzēja vārds, uzvārds 

(paraksts)

Datums _____________________

2. pielikums
Rēzeknes novada domes 2024. gada 3. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 42

Rēzeknes novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90009112679

Līdzdalības budžeta projektu konkursa
komisijas locekļa un/vai konkursa komisijas ______________
APLIECINĀJUMS

Ar šo es, ____________________________________, apliecinu, ka nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka es esmu ieinteresēta/-ts konkrēta projekta izvēlē un/vai, ka es esmu saistīta/-ts ar konkrētu projekta pieteikuma iesniedzēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē.

Ja vērtēšanas procesā izrādīsies, ka šādi apstākļi eksistē vai ir izveidojušies, es nekavējoties pārtraukšu savu dalību konkursa komisijas darbā.

Būdama/-s konkursa komisijas locekle/-is un/vai konkursa komisijas ________________, darbošos tikai savu pilnvaru ietvaros, nenonākot interešu konfliktā.

Apņemos līdz konkursa procedūras rezultātu paziņošanai neizpaust jebkādu informāciju par projektu pieteikumu un dokumentu vērtēšanu, un projektu pieteikumu vērtēšanas procesu.

Apņemos neizpaust konkursa ietvaros iegūto informāciju, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir neizpaužama.

Apliecinu, ka visa konfidenciālā informācija, kas nonāks manā rīcībā konkursa procedūras laikā, tiks izmantota tikai projektu pieteikumu un dokumentu vērtēšanai.


Paraksts
  

Datums
  
3. pielikums
Rēzeknes novada domes 2024. gada 3. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 42
Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu pieteikumu
pirmās kārtas vērtēšanas kritēriji

Nr.p.k.

Kritērijs

Atbilst

Neatbilst

1.

Projekta pieteikums iesniegts noteikumu 12. punktā noteiktajā termiņā un noteikumu 17. punktā noteiktajā kārtībā, iesniedzot projekta pieteikumu dokumentu kopumu  

2.

Projekta pieteikuma iesniedzējs atbilst noteikumu 14. punktā noteiktajiem kritērijiem  

3.

Projekts paredz ieguldījumus pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – tikai gadījumā, ja ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas  

4.

Projekts paredz citu pašvaldības rīcību (aktivitāti), kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu atbilstoši Pašvaldību likuma 4. pantam vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu  

5.

Projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp izvērtējot investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir publiski pieejams pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam  

6.

Projekta rezultātu neizmanto komercdarbībai un peļņas gūšanai, tam nav politisks raksturs  

7.

Projektu nav plānots realizēt citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota, un par to iesniegts projekta pieteikuma iesniedzēja apliecinājums  

8.

Projekta īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no pašvaldības kārtējā gada budžeta  

9.

Iesniegtais projekts paredz pilnīgu tā realizāciju, realizējot projektu, tas būs pilnībā pabeigts un netiks īstenots vairākās kārtās  

10.

Ir iesniegta projekta ietvaros plānoto izmaksu tāme, un iesniegtā tāme atbilst realizējamajām projekta iespējām un tajā iekļautas visas iespējamās izmaksas  

11.

Projekta realizācijai piešķiramo finanšu līdzekļu apjoms ir ne vairāk kā EUR 3000,00 (trīs tūkstoši euro) ieskaitot visus nodokļu maksājumus  

12.

Projekta pieteikumam pievienotā projekta skice vai vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts, atbilst noteikumu prasībām  
Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Švarcs
Paskaidrojuma raksts
Rēzeknes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem "Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ir veicināt Rēzeknes novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā un īstenot sabiedrības ierosinātos pašvaldības teritorijas attīstības projektus, lai izpildītu pašvaldības autonomās funkcijas un brīvprātīgās iniciatīvas, nodrošinot sabiedrības iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos, un veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība.

1.2. 2023. gada 1. janvārī stājās spēkā Pašvaldību likums, kura 59. panta pirmā daļa nosaka, ka pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, ievērojot šā likuma prasības. Par līdzdalības budžeta izlietojumu lemj pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji. Savukārt, Pašvaldību likuma 60. panta pirmā daļa paredz, ka līdzdalības budžeta finansējums tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem, Saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta trešo daļu, līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras nosaka pašvaldības attīstības programmā. Līdzdalības budžeta plānošanas vienība (teritorija) var būt visa pašvaldības administratīvā teritorija.

Saskaņā ar Pašvaldību likums, kura 61. pantu, dome izdod līdzdalības budžeta nolikumu – saistošos noteikumus, kuros nosaka līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību, tostarp: 1) pašvaldības institūciju, kas nodrošina projektu atlasi un uzrauga līdzdalības budžeta izlietošanu; 2) projekta pieteikuma paraugu; 3) projektu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām; 4) projektu atlases kritērijus; 5) balsošanas veidu (klātienē, elektroniski) un kārtību; 6) balsošanas termiņu, kas nav īsāks par 14 dienām; 7) balsu skaitīšanu un īstenojamo projektu noteikšanu.

Pašvaldību likuma 59., 60., 61., 62. pants un Pārejas noteikumu 7. pants, kas pašvaldībām uzliek par pienākumu gadskārtējā budžetā paredzēt finansējumu līdzdalības budžeta ieviešanai līdz 2025. gadam.

1.3. Sakarā ar to, ka Pašvaldību likuma normas paredz pašvaldības tiesības veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, īpaši paredzot domei izdod līdzdalības budžeta nolikumu – saistošos noteikumus, nepieciešams izdot Saistošos noteikumus.

1.4. Ja netiek izdoti saistošie noteikumi – līdzdalības budžeta nolikums, tad nav tiesiska pamata līdzdalības budžeta izmantošanai, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, kā arī nepastāv cits alternatīvs risinājums atbilstoši Pašvaldību likuma regulējumam kā pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Pašvaldību likuma 59. panta otrā daļa nosaka, ka gadskārtējā pašvaldības budžetā, sākot ar 2025. gadu, jāparedz finansējums līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Konkrētajā gadā līdzdalības budžeta projektu realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts pašvaldības budžetā. Saistošo noteikumu īstenošanai ietekme uz pašvaldības 2024. gada budžetu nav konstatēta.

2.2. Lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas vai radīt jaunas darba vietas, līdz ar to nav nepieciešami papildus resursi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. Sociālā ietekme – saistošie noteikumi atstāj pozitīvu sociālo ietekmi, ar šiem saistošajiem noteikumiem un tajos paredzēto līdzdalības budžeta konkursu novada ģeogrāfiski attālāko reģionu iedzīvotājiem tiek mazināts atstumtības risks, radot vienādas iespējas ietekmēt savas apkārtējās vides uzlabojumus, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam.

3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu netiek izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē. Taču īstenojot saistošos noteikumus, iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, ar kuriem var tikt uzlaboti kādi konkrēti apkārtējās vides apstākļi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – ar saistošo noteikumu īstenošanu tieši netiek ietekmēta cilvēku veselību, taču īstenojot saistošos noteikumus, iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, kas paredzēti sabiedrības veselības uzlabošanai.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā saistošie noteikumi neskars, taču pašvaldība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā varētu piesaistīt uzņēmējus konkursā uzvarējušo projektu realizācijai, tādējādi skarot arī uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz konkurenci un nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot visus normatīvos aktus attiecībā uz publisko iepirkumu.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – Rēzekne novada pašvaldības iestādē – Centrālajā pārvaldē – Atbrīvošanas alejā 95A, Rēzeknē vai jebkurā no Rēzeknes novada pašvaldības iestādēm – Dricānu apvienības pārvaldē, Kaunatas apvienības pārvaldē, Maltas apvienības pārvaldē, Nautrēnu apvienības pārvaldē, Viļānu apvienības pārvaldē. Saistošo noteikumu pielikumā pievienota līdzdalības budžeta konkursa pieteikuma veidlapa, ko interesentiem jāaizpilda, lai pretendētu uz idejas realizāciju un balsošanas kārtību, kādā sabiedrība izvēlēsies realizējamos projektus. Būs nepieciešamība veidot pieejamus konsultācijas laikus vai seminārus iedzīvotājiem saistībā ar projektu ieviešanas procedūru un to iemaņu praktizēšanu.

4.2. Saistošie noteikumi paredz administratīvas procedūras, kas ir bezmaksas, sabiedrības dalība līdzdalības budžeta konkursā ir bezmaksas. Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizēs esošo personāla resursu ietvaros konsultācijas un seminārus iedzīvotājiem saistošo noteikumu īstenošanai. Tomēr atbilstoši saistošajiem noteikumiem, visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem5.1. Saistošie noteikumi tiek izstrādāti, izstrādāti līdzdalības budžeta izpildei, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktam, projekta iesniedzējs ir fiziskā persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības. Savukārt, saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta ceturto daļu, par projektiem, kas atbilst šajā likumā noteiktajiem kritērijiem, tiek organizēts balsojums un balsojumā var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības – Dricānu apvienības pārvaldes, Kaunatas apvienības pārvaldes, Maltas apvienības pārvaldes, Nautrēnu apvienības pārvaldes un Viļānu apvienības pārvaldes, Centrālās pārvaldes Attīstības plānošanas nodaļas un Būvvaldes darbinieki, kā arī teritoriālo vienību (pagastu/pilsētas) iedzīvotāju padomes esošo pienākumu ietvaros, netiks veidotas jaunas darba vietas, taču jauni pienākumi esošajiem pašvaldības darbiniekiem varētu tikt uzlikti. 

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas – Centrālā pārvalde, Dricānu apvienības pārvalde, Kaunatas apvienības pārvalde, Maltas apvienības pārvalde, Nautrēnu apvienības pārvalde, Viļānu apvienības pārvalde un teritoriālo vienību (pagastu/pilsētas) iedzīvotāju padomes. Nav paredzēta esošo likvidācija vai reorganizācija institūciju, taču ir paredzēts ar Rēzeknes novada domes lēmumu izveidot jaunu institūciju – līdzdalības budžeta projektu ideju konkursa komisiju septiņu komisijas locekļu, kuras kompetencē ietilps projektu pieteikumu izvērtēšana un apstiprināšana konkursa kārtībā.

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība ar saistošajiem noteikumiem paredzēts, ka iedzīvotāji balsošanu par vienu projektu katrā balsošanas grupā varēs veikt elektroniski Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atbilstoši autorizācijas un balsošanas noteikumiem.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Vienīgais veids kā veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā ir izdot līdzdalības budžeta nolikumu kā saistošos noteikumus. Pašvaldībai ir dotas tiesības realizēt līdzdalības budžetu ar Pašvaldību likuma 61. panta deleģējumu. Paredzams, ka sabiedrības ierosinātajiem pašvaldības teritorijas attīstības projektiem katru gadu, sākot ar 2025. gadu, tiks paredzēts finansējums līdzdalības budžetam ne mazāk kā 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Ja līdzdalības budžeta realizāciju uzsāktu 2024. gadā, tad līdzdalības budžetam paredzētais finansējums sastādītu EUR 74 000,00. Līdzdalības budžeta apjoms ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, no iedzīvotāju atsaucības un intereses līdzdarboties, kā arī no iesniegto projektu pieteikumu daudzuma un kvalitātes.

7.2. Pašvaldības izraudzītais līdzeklis – saistošo noteikumu izdošana – ir piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai, nav citu līdzekļu, lai sasniegtu leģitīmo mērķi un pašvaldības rīcība ir atbilstoša.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām8.1. Saistošo noteikumu izstrādes procesā konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem ir notikušas ar Maltas pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes priekšsēdētāju. Bez tam 2024. gada 18. maijā Rēzeknes novada pašvaldība sadarbībā ar domnīcas PROVIDUS pārstāvjiem rīkoja domnīcu "Iedzīvotāju padomes Rēzeknes novadā", kurā notika diskusijas starp Rēzeknes novada pašvaldības saistošo noteikumu projektu "Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" darba grupas dalībniekiem un Rēzeknes novada iedzīvotāju konsultatīvo padomju pārstāvjiem par saistošo noteikumu projektu "Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums".

8.2. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" nosūtīts Rēzeknes novada pašvaldības pagastu un Viļānu pilsētas konsultatīvajām padomēm.

8.3. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, saistošo noteikumu projekts 2024. gada 30. aprīlī nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, publicējot Rēzeknes novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv. Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts viens mēnesis no publicēšanas dienas.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas termiņā līdz 2024. gada 31. maijam ir saņemti J.S. un Lendžu pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes viedokļi par projektu.

Attiecībā uz viedokļu priekšlikumiem, kas skar saistošo noteikumu "Rēzeknes novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" projektu tiek sniegts šāds vērtējums.

Saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projekta sagatavots saskaņā ar Pašvaldību likuma 61. pantu, kas nosaka, ka Līdzdalības budžeta nolikums ir saistošie noteikumi, kuros nosaka līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību, tostarp: 1) pašvaldības institūciju, kas nodrošina projektu atlasi un uzrauga līdzdalības budžeta izlietošanu; 2) projekta pieteikuma paraugu; 3) projektu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām; 4) projektu atlases kritērijus; 5) balsošanas veidu (klātienē, elektroniski) un kārtību; 6) balsošanas termiņu, kas nav īsāks par 14 dienām; 7) balsu skaitīšanu un īstenojamo projektu noteikšanu.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 59. pantam, pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, ievērojot šā likuma prasības. Par līdzdalības budžeta izlietojumu lemj pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji (59. panta pirmā daļa). Dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem (59. panta otrā daļa). Līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras nosaka pašvaldības attīstības programmā. Līdzdalības budžeta plānošanas vienība (teritorija) var būt visa pašvaldības administratīvā teritorija (59. panta trešā daļa).

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta pirmo un otro daļu, līdzdalības budžeta finansējums tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem (turpmāk – projekti). Projektu iesniegšanu un atlasi pašvaldība organizē katrā līdzdalības budžeta plānošanas vienībā. Savukārt saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta trešo daļu, projekta izstrādē ievēro šādas prasības: 1) projekta iesniedzējs ir fiziskā persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības; 2) projekts paredz: a) ieguldījumu pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – gadījumā, kad ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas, b) citu pašvaldības rīcību, kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana; 3) projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp izvērtējot investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir plaši pieejams iedzīvotājiem.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajai daļai, par projektiem, kas atbilst šajā likumā noteiktajiem kritērijiem, tiek organizēts balsojums. Balsojumā var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu.

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 62. panta pirmo un otro daļu, projektu īsteno pašvaldība un projektu uzsāk 3 mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.

1. Netiek saglabāts saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projektā ietvertais regulējums par līdzdalības budžeta ideju konkursa projektu iedalījumu 3 (trīs) balsošanas grupās, paredzot katram balss tiesīgajam iedzīvotājam 3 (trīs) balsis (pa vienai balsij katrā balsošanas grupā) un attiecīgi šajā sakarā izteiktais J.S. viedoklis par saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" sakarā ar to, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) 2.1.1.1.i. projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā platformā ir paredzēts realizēt vienkāršu balsošanas mehānismu (katram balss tiesīgajam iedzīvotājam 1 balss), tostarp, neparedzot arī līdzdalības budžeta informācijas sistēmā iespēju sadalīt pašvaldības administratīvo teritoriju līdzdalības budžeta plānošanas vienībās, taču ar iespēju izgūt datus no iepriekšminētās sistēmas, kuri saturēs ģeotelpisko komponenti – pagastu vai pilsētu.

2. Netiek ņemts vērā izteiktais J.S. viedoklis par saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projektu attiecībā uz paredzamo kopējo līdzdalības budžeta apmēru paredzot to EUR 87 000,00 apmērā un paredzot viena projekta realizācijai piešķiramo finanšu līdzekļu apjoms – EUR 10 000,00. Projekta 7. punkts nosaka, ka konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts pašvaldības budžetā ne mazāk kā 0,5 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem, kas atbilst Pašvaldību likuma 59. panta otrajai daļai. Ikgadējo līdzdalības budžetu apstiprina, apstiprinot pašvaldības pamatbudžetu. Viena projekta realizācijai piešķiramo finanšu līdzekļu apjoms ir ne vairāk kā EUR 3000,00 ieskaitot visus nodokļu maksājumus, kas noteikts vadoties no Rēzeknes novada teritoriālo vienību skaita. Jāatzīmē, ka līdzdalības budžeta administrēšana noteikta ar Pašvaldību likuma regulējumu. Projekta 24. punkts (pēc projekta pārstrādes – 21. punkts) paredz, ka konsultācijas projektu sagatavošanai un iesniegšanai pieejamas pašvaldības darba laikā. Kontakti konsultāciju saņemšanai tiks publicēti paziņojumā par konkursa izsludināšanu.

1. Tiek ņemts vērā izteiktais Lendžu pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes viedoklis par saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projekta 9. punktu, paredzot realizēt ne tikai infrastruktūras projektu realizāciju, bet arī citu pašvaldības rīcību (aktivitāti). Projekta 9. punkta 9.2. apakšpunkts nosaka, ka finansējuma piešķiršanai virza projektu, kas atbilst šādam kritērijam – projekts paredz citu pašvaldības rīcību (aktivitāti), kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu atbilstoši Pašvaldību likuma 4. pantam vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu, tādējādi paredzot realizēt ne tikai infrastruktūras projektu realizāciju, bet arī citu pašvaldības rīcību (aktivitāti). Bez tam projekta 2. punkta 2.3. apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā: "2.3. radīt publiski pieejamu, radošu un atvērtu sabiedrisko vidi un aktivizēt jaunu, radošu līdzdarbības formu attīstību, stimulēt sabiedrības savstarpējo sadarbību un sociāli ekonomisko potenciālu, kā arī veicināt citu sabiedrībai aktuālu iniciatīvu īstenošanu", kas vērst uz "mīksto" projektu atbalstu.

2. Tiek ņemts vērā izteiktais Lendžu pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes viedoklis par saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projekta paredzot projekta realizāciju katrā teritoriālajā vienībā, ko nosaka projekta 4. punkts. Netiek saglabāts projekta 26. punkta regulējums par līdzdalības budžeta ideju konkursa projektu iedalījumu 3 (trīs) balsošanas grupās, paredzot katram balss tiesīgajam iedzīvotājam 3 (trīs) balsis (pa vienai balsij katrā balsošanas grupā), kas reglamentēts projekta 37. punktā, sakarā ar to, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) 2.1.1.1.i. projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā platformā ir paredzēts realizēt vienkāršu balsošanas mehānismu (katram balss tiesīgajam iedzīvotājam 1 balss), tostarp, neparedzot arī līdzdalības budžeta informācijas sistēmā iespēju sadalīt pašvaldības administratīvo teritoriju līdzdalības budžeta plānošanas vienībās, taču ar iespēju izgūt datus no iepriekšminētās sistēmas, kuri saturēs ģeotelpisko komponenti – pagastu vai pilsētu.

3. Netiek ņemts vērā izteiktais Lendžu pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes viedoklis par saistošo noteikumu "Rēzeknes novada līdzdalības budžeta nolikums" projekta 16.2. apakšpunktu attiecībā uz to, ka jāparedz padomes pienākums attiecībā uz iespējamo darbību loku un projektu ideju sasaisti tikai ar tām, jo tas neatbilst Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas regulējumam.

Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Švarcs
08.10.2024