1. Reņģu tīkli – pieci procenti no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai noteiktā kopējā zvejas rīku limita;
2. Lucīšu murdi – pieci procenti no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai noteiktā kopējā zvejas rīku limita.
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir nodalīt pašpatēriņa zvejai noteikto zvejas rīku limita daļu - reņģu tīklus un lucīšu murdus. 1.2. Noteikumu izdošanu paredz Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1375 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību piekrastes ūdeņos" 8.1. apakšpunktam, 1.3. Pašvaldībai, izvērtējot pieprasījumu pēc zvejas rīkiem Rīgas līča piekrastes ūdeņos, secināms, ka nepieciešams nodalīt 5 procentus no noteiktā attiecīgā zvejas rīku veida limita pašpatēriņa zvejai, jo izmantojot Zvejniecības likumā komerciālajai zvejai paredzēto priekšroku, komercdarbībai zvejniecībā licencēto zvejnieku iesniegtie zvejas limitu pieprasījumi sasniedz Jūrmalas pašvaldības piekrastei noteikto kopējo zvejas limitu, kas vairs nedod iespēju iedalīt noteiktu zvejas rīku limitus fiziskām personām pašpatēriņa zvejai. 1.4. Pēdējo gadu laikā ir pieaudzis pieprasījums no komerczvejnieku un arī pašpatēriņa zvejnieku puses pēc atsevišķiem zvejas rīku limitiem – reņģu tīkliem un lucīšu murdiem. 1.5. Saistošie noteikumi paredz nodalīt pašpatēriņa zvejai reņģu tīklus (garāki par 50 m, bet nepārsniedz 100 m) limita daļu 5 procentus no limita un lucīšu murdu limita daļu 5 procentus no Jūrmalas pašvaldībai iedalītā limita. 2024. gadā Jūrmalas pašvaldībai iedalītais zvejas rīku limits bija 145 gab. reņģu tīkli un 40 gab. lucīšu murdi. Attiecīgi, ja iedalītais zvejas rīku limits paliks nemainīgs, tad fiziskām personām nodalītā 5 % limita daļa būtu 7 reņģu tīkli un 2 lucīšu murdi pašpatēriņa zvejai. Pašvaldībai iedalītais zvejas rīku limits var tikt mainīts, ja tiek veikti grozījumi MK noteikumos Nr. 1375. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Šo saistošo noteikumu ietekme uz pašvaldības budžetu nav. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Saistošie noteikumi neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un komersantu, kas nodarbojas ar zvejniecību, konkurētspēju; 3.2. saistošajos noteikumos noteiktā kārtība nodrošinās personām, kuras nodarbojas ar zvejniecību, vienlīdzīgas tiesības un iespējas izmantot piekrastes zvejas limitus; 3.3. Saistošie noteikumi neietekmēs vidi un cilvēku veselību. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi nemaina iepriekš noteikto zvejas rīku saņemšanas kārtību. Informāciju par to piemērošanu nodrošina Jūrmalas valstspilsētas administrācija. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu izpildē tiks noteikti jauni uzdevumi esošajiem darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē nav paredzēts izveidot jaunu institūciju. Pretendentu pieprasījumus apkopos un saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Īpašumu pārvaldes Pilsētsaimniecības un labiekārtošanas nodaļa. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Nosakot pašpatēriņa zvejas limitus, kas nepārsniedz piecus procentus no kopējā piešķirtā zvejas limita, tiek ievērots samērīgums starp komerczvejniekiem un pašpatēriņa zvejniekiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošana veikta atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam – saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts no 2024. gada 9. jūlija līdz 23. jūlijam tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jurmala.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Minētajā termiņā iedzīvotāju iebildumi un priekšlikumi netika saņemti. |