Tiesību akts: spēkā esošs
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 28/24

Ulbrokā 2024. gada 27. jūnijā
Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējumu pamatizglītības programmu apguvei privātajās izglītības iestādēs
Apstiprināti
ar Ropažu novada pašvaldības domes 27.06.2024.
sēdes lēmumu Nr. 3335 (prot. Nr. 97/2024)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek piešķirts Ropažu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) līdzfinansējums no pašvaldības budžeta pamatizglītības apguvei Izglītības iestāžu reģistrā reģistrētām privātajām izglītības iestādēm (turpmāk – Iestāde), kurās izglītojamie apgūst licencētu pamatizglītības programmu.

2. Pašvaldības līdzfinansējums – finansiāls atbalsts Iestādei, kas ir paredzēts norēķiniem par pamatizglītības programmas apguvi Iestādē par izglītojamo.

3. Pašvaldības dome pieņem lēmumu par pašvaldības līdzfinansējuma apmēru, ņemot vērā Pašvaldības budžeta iespējas un Centrālās administrācijas Finanšu un grāmatvedības departamenta aprēķinus. Pēc lēmuma pieņemšanas līdzfinansējuma apmēru publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Tēvzemīte". Līdzfinansējuma apmērs Iestādē par vienu izglītojamo mēnesī ir:

3.1. izglītojamiem, kuri pamatizglītības programmu apgūst klātienē – 80% apmērā no pašvaldības pamatizglītības aprēķinātajām vidējām izmaksām vienam izglītojamajam mēnesī, ņemot vērā iepriekšējā budžeta gadā pēc naudas plūsmas uzskaitītos izdevumus saskaņā ar izdevumu tāmi;

3.2. izglītojamiem, kuri pamatizglītības programmu apgūst neklātienē vai tālmācībā – 50% apmērā no pašvaldības pamatizglītības aprēķinātajām zemākajām izmaksām vienam izglītojamajam mēnesī, ņemot vērā iepriekšējā budžeta gadā pēc naudas plūsmas uzskaitītos izdevumus saskaņā ar izdevumu tāmi.

II. Līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība

4. Līdzfinansējumu piešķir, ja izpildās visi turpmākie nosacījumi:

4.1. ja Pašvaldība nevar nodrošināt nepieciešamās programmas apguvi (nav atbilstošu mācību programmu vai nav brīvu vietu) vai citu īpašu apstākļu individuālas vajadzības gadījumos;

4.2. Iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā;

4.3. Iestāde īsteno Latvijā akreditētu pamatizglītības programmu;

4.4. izglītojamā un viena no viņa likumiskajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvieta vismaz no kalendārā gada 1. janvāra plkst. 00:00 un visā līdzfinansējuma saņemšanas laikā ir deklarēta Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā;

4.5. izglītojamais ir reģistrēts programmas apguvei Iestādē;

4.6. Iestādei ir līgums ar izglītojamā likumisko pārstāvi par programmas apgūšanu;

4.7. Iestāde nav nodokļu parādnieks Publisko iepirkumu likuma izpratnē.

5. Pirms izglītojamais uzsāk izglītības pakalpojuma saņemšanu Iestādē, līdzfinansējuma saņemšanai izglītojamā likumīgais pārstāvis iesniedz Pašvaldībā iesniegumu (1. pielikums) par to, ka izglītojamais saņems pakalpojumu Iestādē, iesniegumā norādot Iestādes nosaukumu un reģistrācijas numuru. Iesniegumam pievieno līguma kopiju ar privāto izglītības iestādi.

6. Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments (turpmāk – Departaments), viena mēneša laikā no dokumentu saņemšanas dienas, pārbauda informāciju, kas minēta šo noteikumu 4. punktā, veic to izvērtēšanu un pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Līdzfinansējuma piešķiršanas gadījumā, Departaments slēdz šo noteikumu 7. punktā minēto līgumu uz vienu gadu. Par pieņemto lēmumu paziņo Iestādei un izglītojamā likumīgajam pārstāvim.

7. Departaments un Iestāde slēdz līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu (turpmāk – līgums), kam pievienota izmaksu tāme. atbilstoši pakalpojuma sniedzēja apstiprinātiem iepriekšējā gada pēc naudas plūsmas uzskaitītiem izdevumiem vai gadījumā, ja tiek dibināta jauna izglītības iestāde, atbilstoši apstiprinātai plānoto izdevumu tāmei katrā izglītības iestādē. Tāme tiek sagatavota atbilstoši normatīvajiem aktiem par izmaksu ekonomisko klasifikāciju. Ja pašvaldības līdzfinansējums tiek maksāts par nepilnu mēnesi, tad to aprēķina proporcionāli izglītojamā apmeklējuma dienu skaitam.

8. Līdzfinansējums tiek pārskaitīts Iestādei uz norādīto kredītiestādes kontu.

9. Iestāde katru mēnesi līdz piektajam datumam iesniedz Departamentam pieprasījumu par pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu par izglītības pakalpojuma sniegšanu (2. pielikums) un rēķinu par iepriekšējo mēnesi līdzfinansējuma saņemšanai.

10. Līdzfinansējumu nemaksā iestādes fiksēto neattaisnoto kavējumu gadījumos.

11. Ja Iestādes tāme par izglītības ieguvi privāta izglītības iestādē ir mazāka nekā Pašvaldības noteiktais līdzfinansējums, līdzfinansējumu nodrošina apmērā, kāds norādīts izdevumu tāmē.

12. Departaments ir atbildīgs par izglītojamo atbilstības pārbaudi līdzfinansējuma saņemšanas prasībām un saskaņo rēķinus iesniegšanai Pašvaldības Finanšu un grāmatvedības departamenta Grāmatvedības nodaļā līdzfinansējuma apmaksai.

13. Ja izglītojamais uzņemts Iestādē, līdzfinansējumu piešķir sākot ar kalendārā gada 1. septembri.

III. Līdzfinansējuma nepiešķiršanas vai izmaksas pārtraukšanas, kā arī lēmuma apstrīdēšanas kārtība

14. Līdzfinansējuma izmaksa tiek pārtraukta:

14.1. ja izglītojamais vai neviens no viņa likumiskajiem pārstāvjiem nav deklarēti pašvaldības administratīvajā teritorijā;

14.2. ja tiek izbeigts līgums starp Iestādi un izglītojamā likumisko pārstāvi par izglītības programmas apguves īstenošanu;

14.3. ja izglītojamais uzsāk izglītības programmas apguvi pašvaldības izglītības iestādē;

14.4. ja tiek konstatēts, ka izglītojamā likumīgais pārstāvis sniedzis nepatiesas ziņas, lai saņemtu līdzfinansējumu;

14.5. Iestādei apturēta saimnieciskā darbība, vai uzsākts maksātnespējas vai likvidācijas process;

14.6. Iestādei beidzies akreditētas programmas darbības termiņš vai anulēta Iestādes licence;

14.7. Iestāde šo noteikumu noteiktajā kārtībā nav iesniegusi šo noteikumu 7. punktā noteikto tāmi.

15. Lēmumu par atteikumu piešķirt līdzfinansējumu vai līdzfinansējuma izmaksas pārtraukšanu un izmaksātās summas atmaksāšanu, ja tā saņemta nepamatoti, pieņem Departaments.

16. Departamentam ir tiesības vienpusēji izbeigt līgumu ar Iestādi, ja tas konstatē Iestādei Valsts ieņēmuma dienesta administrēto nodokļu parādu lielāku par 150 euro mēnesī, iepriekš par to brīdinot Iestādi.

17. Līdzfinansējumu nepiešķir, ja neizpildās šo noteikumu 4. punktā noteiktie nosacījumi vai ja nav iesniegta šajos saistošajos noteikumos noteiktā informācija līdzfinansējuma saņemšanai.

18. Ja tiek pieņemts lēmums par atteikumu piešķirt līdzfinansējumu, izglītojamā likumīgais pārstāvis ir tiesīgs atkārtoti iesniegt iesniegumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pēc visu lēmumā norādīto nepilnību novēršanas. Šajā gadījumā līdzfinansējums tiek piešķirts ar atkārtoti iesniegtā iesnieguma saņemšanas dienu.

19. Ja līdzfinansējums ir saņemts nepamatoti, līdzfinansējuma saņēmējam pienākums ir labprātīgi atmaksāt saņemto līdzfinansējumu. Ja nepamatoti saņemtais līdzfinansējums labprātīgi netiek atmaksāts 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā, tas tiek piedzīts civiltiesiskā kārtībā, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

20. Ja līdzfinansējuma pārmaksa izveidojusies Iestādes vainas dēļ (piemēram, sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par apstākļiem, kas ietekmē tiesības uz līdzfinansējumu), Iestāde ieskaita pārmaksātos līdzekļus Pašvaldības norādītajā kredītiestādes kontā mēneša laikā pēc Pašvaldības rakstiska paziņojuma saņemšanas.

21. Lēmumus, kas saistīti ar šo saistošo noteikumu izpildi viena mēneša laikā var apstrīdēt Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.

IV. Noslēguma jautājumi

22. Šo noteikumu 4. punkts stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.

23. Noteikt, ka līdzfinansējumu līdz 2024. gada 31. decembrim piešķir, ja izpildās visi turpmākie nosacījumi:

23.1. ja pašvaldība nevar nodrošināt nepieciešamās programmas apguvi vai citu īpašu apstākļu individuālas vajadzības gadījumos;

23.2. Iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā;

23.3. Iestāde īsteno Latvijā akreditētu pamatizglītības programmu;

23.4. izglītojamam un vismaz vienam no viņa likumiskajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvieta līdzfinansējuma saņemšanas laikā ir Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā;

23.5. izglītojamais ir reģistrēts programmas apguvei Iestādē;

23.6. Iestādei ir līgums ar izglītojamā likumisko pārstāvi par programmas apgūšanu;

23.7. Iestāde nav nodokļu parādnieks Publisko iepirkumu likuma izpratnē.

24. Iesniegumi, kuri pašvaldībā saņemti pirms šo noteikumu spēkā stāšanās brīža un vēl nav pieņemts lēmums par pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu, ir izskatāmi atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem.

25. Atzīt par spēku zaudējušiem Ropažu novada pašvaldības domes 2021. gada 10. novembra saistošos noteikumus Nr. 22/21 "Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējumu pamatizglītības programmu apguvei privātajās izglītības iestādēs".

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
1. pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 27. jūnija
saistošajiem noteikumiem Nr. 28/24
"Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējumu
pamatizglītības programmu apguvei
privātajās izglītības iestādēs"

Ropažu novada pašvaldībai

  
 

(iesniedzēja vārds, uzvārds, personas kods)

 

 

 

(deklarētās dzīves vietas adrese, LV-_____)

  , 
 

(tālrunis, e-pasta adrese)

IESNIEGUMS

Lūdzu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu privātajai izglītības iestādei
 

(juridiskās personas nosaukums)

 

(juridiskā personas reģistrācijas numurs)

 
Dibinātājs:  

pamatizglītības pakalpojuma nodrošināšanai manam bērnam

 

(vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas gads, mēnesis)

Pamatojums, kāpēc nepieciešams pašvaldības līdzfinansējums:

 
 

Pielikumā pievienoju:

1) Līguma kopiju (ar privāto izglītības iestādi);

Apliecinu, ka visa iesniegumā un tā pielikumos minētā informācija, ir pareiza un pilnīga.

Piekrītu, ka Ropažu novada pašvaldība var pārbaudīt un elektroniski apstrādāt šajā iesniegumā un tā pielikumos norādītos datus.

Esmu informēts par Ropažu novada pašvaldības veikto personas datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) nosacījumiem. Ar Ropažu novada pašvaldības datu privātuma politiku var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē https://www.ropazi.lv/.

Esmu informēts, ka gadījumā, ja šajā iesniegumā un tā pielikumos ir sniegtas nepatiesas ziņas, Ropažu novada pašvaldībai ir tiesības vērsties pret personu, kas sniegusi nepatiesas ziņas, civiltiesiskā un administratīvi tiesiskā kārtībā.

20__. gada___.____________________ 
 

(paraksts, paraksta atšifrējums)

2. pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 27. jūnija
saistošajiem noteikumiem Nr. 28/24
"Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējumu
pamatizglītības programmu apguvei
privātajās izglītības iestādēs"

Privātās izglītības iestādes pieprasījums pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai
par laika posmu no 20__. gada ___. _____________ līdz 20__. gada ___. _________________

Privātās izglītības iestādes nosaukums 
  
Juridiskā adrese 
  
Reģistrācijas numurs 
  
Bankas rekvizīti: 
  
Banka  
Kods  
Konts  
   

Nr. p.k.

Izglītojamais

Maksa, kas norādīta līgumā par izglītības pakalpojuma sniegšanu (euro)

Pašvaldības atbalsta apmērs, kas norādīts līgumā par izglītības pakalpojuma sniegšanu (euro)

Apmaksājamo dienu skaits (dienu skaits, kad apmeklēta izglītības iestāde, tai skaitā dienas, kad izglītības iestāde netika apmeklēta attaisnojošu iemeslu dēļ)

vārds

uzvārds

personas kods

 

 

 

       
       

Datums _________________________

Sagatavotājs 
 

(amats, vārds, uzvārds, tālrunis)

Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 27. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 28/24 "Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējumu pamatizglītības programmu apguvei privātajās izglītības iestādēs"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis:

Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā no Ropažu novada pašvaldības budžeta piešķir līdzfinansējumu privātajām izglītības iestādēm, kurās Ropažu novadā deklarētie izglītojamie apgūst licencētu pamatizglītības programmu.

1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi:

Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktu, domei ir jāizvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un jāizdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam.

Izglītības likuma 17. panta trešās daļas 5. punkts nosaka, ka pašvaldība uz savstarpēju līgumu pamata var piedalīties privāto izglītības iestāžu finansēšanā. Savukārt Izglītības likuma 59. panta otrā daļa paredz, ka pašvaldības var piedalīties privāto izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas finansēšanā.

Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Savukārt saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4. punktu pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību un gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību.

1.3. pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums:

Pastāvošais tiesiskais regulējums paredzēja nosacījumu, ka līdzfinansējumu piešķir, ja izglītojamā un viena no viņa likumiskajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā. Turpmāk saistošie noteikumi paredzēs nosacījumu, ka izglītojamā un viena no viņa likumiskajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvieta vismaz no kalendārā gada 1. janvāra plkst. 00:00 un visā līdzfinansējuma saņemšanas laikā ir deklarēta Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Taču, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta piektās daļas nosacījumus, kas nosaka, ka "Valsts pārvalde savā darbībā ievēro labas pārvaldības principu. Tas ietver atklātību pret privātpersonu un sabiedrību, datu aizsardzību, taisnīgu procedūru īstenošanu saprātīgā laikā un citus noteikumus, kuru mērķis ir panākt, lai valsts pārvalde ievērotu privātpersonas tiesības un tiesiskās intereses", ir noteikts pārejas posms, lai bērnu likumiskie pārstāvji var savlaicīgi iepazīties ar noteikumiem un sakārtot dzīvesvietas deklarēšanas faktu atbilstoši faktiskajai situācijai. Proti, ka, izvērtējot līdzfinansējuma piešķiršanu sākot no 2025. gada 1. janvāra, izglītojamam un izglītojamā likumiskā pārstāvja deklarētajai dzīvesvietai ir jābūt deklarētai Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā vismaz no 2025. gada 1. janvāra plkst. 0.00.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

Pašvaldības līdzfinansējuma kopējo summu pašvaldības dome nosaka kārtējā gada budžetā. 2024. gada budžetā plānoti finanšu līdzekļi privāto izglītības iestāžu atbalstam 132 000 euro apmērā.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – nav sagaidāma būtiska ietekme. Tiesiskais regulējums attiecināms uz privātajām izglītības iestādēm, kurām būs iespēja saņemt līdzfinansējumu par izglītojamiem, kuri apmeklē privātās izglītības iestādes un kuru dzīvesvieta un vismaz viena no viņa vecākiem deklarētā dzīvesvieta ir Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Pašvaldības atbalsts nodrošinās izglītības pakalpojumu daudzveidību pamatizglītībā, dodot iespēju izglītojamā vecākiem izvēlēties atbilstošu izglītības programmu.

3.2. Ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav sagaidāma ietekme.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde būtiski neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. Iespējams, tiks veicināta uzņēmējdarbības attīstība, piesaistot interesentus jaunu izglītības iestāžu atvēršanai.

3.5. Ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci.

3.6. Pašvaldības atbalsts nodrošinās izglītības pakalpojumu daudzveidību vispārējā izglītībā, dodot iespēju izglītojamo vecākiem izvēlēties izglītības iestādi.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Ropažu novada pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamentā.

4.2. Līdzfinansējuma piešķiršanai noslēdz līgumu starp pašvaldību un iestādi. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

4.3. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri līdz jauno saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdim tika iesaistīti šo saistošo noteikumu izpildē.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments.

6.2. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā ir Ropažu novada pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments.

6.3. Galvenie procedūras posmi un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības rīcība ir atbilstoša Pašvaldību likumam un citiem normatīvajiem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu ievērtēšana un iekļaušana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv.

8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2024. gada 3. jūnija līdz 2024. gada 17. jūnijam.

8.3. Viedokļi un priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu nav saņemti.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
17.07.2024