1. Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības līdzfinansējumu un tā piešķiršanas kārtību privātajam bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam, kurš reģistrēts Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 404 "Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība" noteiktajā kārtībā un sniedz atbalstu pirmsskolas izglītības programmas apgūšanai bērna ģimenē (turpmāk – aukle), un atbilst Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumu Nr. 890 "Higiēnas prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un izglītības iestādēm, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmas" prasībām, par vienu bērnu no pusotra gada vecuma līdz obligātās bērna sagatavošanas pamatizglītības uzsākšanai, ja bērns reģistrēts uzņemšanai kādā no Dienvidkurzemes novada pirmsskolas izglītības iestāžu reģistra rindā (turpmāk – pašvaldības līdzfinansējums).
2. Pašvaldības līdzfinansējums tiek piešķirts, ja bērna un vismaz viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta deklarēta Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā un pašvaldība izglītojamajam nevar piedāvāt vietu pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā ne vairāk kā 20 km robežās (pa tuvāko autoceļu infrastruktūru, kas piemērota nokļūšanai no izglītojamā deklarētās dzīvesvietas līdz izglītības iestādei).
4. Pašvaldības līdzfinansējumu var saņemt arī bērns, kam ir piešķirta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, bet kurš, pamatojoties uz ārsta atzinumu (psihologs, ģimenes ārsts, pediatrs), nevar apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi psiholoģiskās sagatavotības vai veselības stāvokļa dēļ. Šajā gadījumā, pašvaldība nodrošina pašvaldības līdzfinansējumu aukles pakalpojumiem līdz obligātās izglītības uzsākšanai.
5. Pašvaldības līdzfinansējums 220 EUR (divi simti divdesmit euro) mēnesī ir paredzēts par pilna laika (ne mazāk kā 40 stundas nedēļā, darba dienās laika periodā no pulksten 7.00 līdz pulksten 19.00) aukles pakalpojumu sniegšanu.
6. Pašvaldības līdzfinansējums netiek piešķirts par dienām, kad bērns bez attaisnojoša iemesla nesaņem aukles pakalpojumu. Šādā gadījumā pašvaldības līdzfinansējums tiek aprēķināts proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis aukles pakalpojumu. Par attaisnojošu iemeslu šo saistošo noteikumu izpratnē uzskatāms neapmierinošs bērna veselības stāvoklis, ko apliecina ārsta izziņa.
7. Pašvaldības līdzfinansējuma izmaksa tiek pārtraukta pēc 30 dienām no brīža, kad bērna likumiskajam pārstāvim rakstiski tiek piedāvāta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, kuras rindā bērns ir reģistrēts (neatkarīgi no tā, vai bērns ir reģistrēts uzņemšanai vienā vai vairākās pirmsskolas izglītības iestādēs), vai citā pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā ne vairāk kā 20 km robežās saskaņā ar saistošo noteikumu 2. punktā noteikto. Ja bērns tiek uzņemts pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, pašvaldības līdzfinansējumu aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis aukles pakalpojumus vai nav tos saņēmis attaisnojoša iemesla dēļ.
8. Līdzfinansējumu nepārtrauc, ja bērnam piedāvāta vieta pašvaldības pirmskolas izglītības iestādē, bet pamatojoties uz ārsta atzinumu bērns nevar apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi psiholoģiskās sagatavotības vai veselības stāvokļa dēļ.
9. Aukles pienākums ir atmaksāt pašvaldības līdzfinansējuma summas pārmaksu, ja tā izveidojusies aukles vainas dēļ, sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par apstākļiem, kuri ietekmē tiesības uz pašvaldības līdzfinansējumu.
10. Lai pretendētu uz pašvaldības līdzfinansējumu, bērna likumiskais pārstāvis ar iesniegumu vēršas Dienvidkurzemes novada pašvaldības iestādē "Dienvidkurzemes novada pašvaldības administrācija" (turpmāk – Centrālā administrācija). Iesniegumam jāpievieno līguma, kas noslēgts starp aukli un bērna likumisko pārstāvi par aukles pakalpojumiem, kopija.
11. Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvalde (turpmāk – Izglītības pārvalde) pārbauda Valsts izglītības informācijas sistēmā un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistrā datus par bērnu katru mēnesi un pašvaldības līdzfinansējums tiek ieskaitīts aukles kontā līdz kārtējā mēneša 15. datumam par iepriekšējo mēnesi.
12. Iesniegtos dokumentus pārbauda un lēmumu par pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu vai par vai atteikumu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu pieņem Izglītības pārvalde.
14. Pašvaldības līdzfinansējums tiek nodrošināts, noslēdzot līgumu starp pašvaldību, aukli un bērna likumisko pārstāvi (līguma projekts pielikumā). Pašvaldības vārdā līgumu slēdz Izglītības pārvalde.
15. Pašvaldības līdzfinansējums tiek pārtraukts, ja:
15.1. bērna un vismaz viena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem dzīvesvieta nav deklarēta Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā;
15.2. tiek pārtraukts līgums starp aukli un bērna likumisko pārstāvi par aukles pakalpojumu sniegšanu;
15.3. Izglītības pārvalde ir konstatējusi, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā ir informācija, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta vai pārtraukta;
15.4. saistošo noteikumu 7. punktā noteiktajā gadījumā.
Grobiņā | 20__. gada __._________ |
Dienvidkurzemes novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība), tās Izglītības pārvaldes vadītājas Gintas Kampares personā, kura rīkojas saskaņā ar Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvaldes nolikumu un ……………………….., personas kods ………………., deklarētā dzīvesvieta …………………….………(turpmāk – aukle), un …………………..…….., personas kods ………..……., deklarētā dzīvesvieta ……………………….. (turpmāk – vecāks), līdzēji (saukti atsevišķi arī – puse, kopā – puses), pamatojoties uz 20…gada lēmumu Nr……, noslēdz šādu līgumu (turpmāk – līgums)
1. Līguma priekšmets
1.1. Ievērojot to, ka starp aukli un vecāku ….. (datums) ir noslēgts līgums par aukles pakalpojumu sniegšanu, pašvaldība apņemas ……… gadā sniegt līdzfinansējumu bērna uzraudzības pakalpojuma sniegšanā, kurā aukle sniedz bērna uzraudzības un izglītošanas pakalpojumu …………………….…….., bērnam …………………..………., personas kods ………………………., deklarētā dzīvesvieta ………………………………., (turpmāk – pašvaldības līdzfinansējums).
2. Līdzfinansēšanas nosacījumi
2.1. Pašvaldības līdzfinansējums ir 220 EUR (divi simti divdesmit euro) mēnesī, kurā nav iekļauta bērna ēdināšana.
2.2. Pamatojoties uz Dienvidkurzemes novada pašvaldības attiecīgā gada budžeta plānu, pašvaldības budžeta ieņēmumu daļas neizpildes gadījumā, pašvaldības atbalsts tiek samazināts proporcionāli pašvaldības ieņēmumu samazinājumam, par to informējot pārējās puses līdz katra mēneša 15. datumam.
2.3. Vecāks nekavējoties informē Pašvaldību, ja tiek mainīta vecāka un/vai bērna deklarētā dzīvesvieta vai tiek pārtraukts šī Līguma 1. punktā minētais līgums par aukles pakalpojumu sniegšanu.
2.4. Pašvaldības līdzfinansējuma izmaksa tiek pārtraukta pēc 30 dienām no brīža, kad bērna likumiskajam pārstāvim rakstiski tiek piedāvāta vieta Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, kuras rindā bērns ir reģistrēts (neatkarīgi no tā, vai bērns ir reģistrēts uzņemšanai vienā vai vairākās pirmsskolas izglītības iestādēs), vai citā Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē Pašvaldības administratīvajā teritorijā ne vairāk kā 20 km robežās (pa tuvāko autoceļu infrastruktūru, kas piemērota nokļūšanai no izglītojamā deklarētās dzīvesvietas līdz izglītības iestādei).
2.5. Ja bērns tiek uzņemts Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, pašvaldības līdzfinansējumu aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis aukles pakalpojumus vai nav tos saņēmis attaisnojoša iemesla dēļ. Līdzfinansējumu nepārtrauc, ja bērnam piedāvāta vieta Pašvaldības pirmskolas izglītības iestādē, bet, pamatojoties uz ārsta atzinumu, bērns nevar apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi psiholoģiskās sagatavotības vai veselības stāvokļa dēļ.
2.6. Pašvaldības līdzfinansējums tiek pārtraukts, ja:
2.6.1. bērna un vismaz viena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem dzīvesvieta nav deklarēta Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā;
2.6.2. tiek pārtraukts līgums starp aukli un bērna likumisko pārstāvi par aukles pakalpojumu sniegšanu;
2.6.3. Centrālā administrācija ir konstatējusi, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā ir informācija, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta vai pārtraukta.
3. Norēķinu kārtība
3.1. Pašvaldības līdzfinansējums tiek ieskaitīts aukles norēķinu kontā kredītiestādē līdz mēneša 15. datumam par iepriekšējo mēnesi.
3.2. Pašvaldības līdzfinansējums netiek piešķirts par dienām, kad bērns bez attaisnojoša iemesla nesaņem bērnu uzraudzības pakalpojumu. Šajā gadījumā pašvaldības līdzfinansējums tiek aprēķināts proporcionāli dienu skaitam, kad bērns saņēmis bērnu uzraudzības pakalpojumu. Par attaisnojošu iemeslu ir uzskatāma bērna prombūtne veselības stāvokļa dēļ, ko apliecina ģimenes ārsta izziņa.
3.3. Aukle katru mēnesi līdz mēneša pēdējam datumam iesniedz Pašvaldībai bērna vecāka parakstītu bērnu uzraudzības un izglītošanas pakalpojuma sniegšanas tabulu – atskaiti, kurā norādītas visas pakalpojuma sniegšanas mēneša dienas un stundas.
3.4. Aukles pienākums ir atmaksāt pašvaldības līdzfinansējuma pārmaksu, ja tā izveidojusies, sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju. Aukle mēneša laikā pēc Pašvaldības paziņojuma saņemšanas, atmaksā pārmaksātos līdzekļus paziņojumā norādītajā norēķinu kontā.
4. Nepārvarama vara
4.1. Neviena puse nav atbildīga par savu saistību daļēju vai pilnīgu neizpildi, ja tas ir saistīts ar nepārvaramas varas apstākļiem (dabas katastrofas, karadarbība, valsts pārvaldes iestāžu lēmumi un citi notikumi), kas tieši ietekmē šā līguma izpildi un kas notikuši pēc līguma noslēgšanas, un to iestāšanās nav atkarīga no pušu gribas.
4.2. Puse, kuras saistību izpilde kļūst neiespējama 4.1. punktā minēto apstākļu dēļ, 5 dienu laikā brīdina otru pusi par augstāk minēto apstākļu iestāšanos, un puses vienojas par tālāko sadarbību.
5. Pušu atbildība
5.1. Puses par līgumsaistību neizpildi vai daļēju izpildi ir atbildīgas atbilstoši normatīvajiem aktiem.
6. Papildus noteikumi
6.1. Puses var rakstiski noslēgt papildu vienošanās, kas noformējamas kā līguma pielikumi un ir līguma neatņemamas sastāvdaļas.
6.2. Visas līguma izpildes gaitā radušās domstarpības ir izšķiramas kopējās pušu pārstāvju apspriedēs, kas tiek protokolētas. Jautājumi, kuros puses nevar vienoties, tiek izšķirti normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.
6.3. Pušu savstarpējās saistības, kuras nav atrunātas šajā līgumā, regulē normatīvie akti.
7. Līguma izpilde un izbeigšana
7.1. Līgums stājas spēkā ar ……………………...
7.2. Līguma termiņš līdz …………………………..
7.3. Ja normatīvajos aktos tiek veikti grozījumi, pusēm vienojoties, līguma darbības laiks var tikt pagarināts.
7.4. Līgumu var izbeigt pirms termiņa, pusēm rakstiski vienojoties.
7.5. Puses var izbeigt līgumu vienpusēji, ja kāda no pusēm nepilda ar līgumu uzņemtās saistības. Par nodomu izbeigt līgumu puses jābrīdina vismaz vienu mēnesi iepriekš.
7.6. Līgums ir sastādīts latviešu valodā uz 3 (trīs) lapām trijos eksemplāros, no kuriem viens glabājas Pašvaldībā, otrs – pie aukles, bet trešais – pie vecāka. Visiem eksemplāriem ir vienāds juridiskais spēks.
8. Pušu paraksti
PAŠVALDĪBA: | AUKLE: | VECĀKS: | |||
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķi un nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi | Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības līdzfinansējumu un tā piešķiršanas kārtību privātajam bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam, kurš reģistrēts Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 404 "Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība" noteiktajā kārtībā un sniedz atbalstu pirmsskolas izglītības programmas apgūšanai bērna ģimenē (turpmāk – aukle), un atbilst Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumu Nr. 890 "Higiēnas prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un izglītības iestādēm, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmu" prasībām, par vienu bērnu no pusotra gada vecuma līdz obligātās bērna sagatavošanas pamatizglītības uzsākšanai, ja bērns reģistrēts uzņemšanai Dienvidkurzemes novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu reģistra rindā. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai ar ārējo normatīvo aktu noteiktu kārtību, kādā pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātajam bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam. Noteikumos iestrādātās prasības nosaka, ka pakalpojuma saņēmējs ir novadā deklarēta persona, un bērns atrodas rindā kādā no novada pirmsskolas izglītības iestādēm. Pakalpojumu izmanto tikai gadījumā, ja pašvaldība nevar nodrošināt vietu pirmsskolas izglītības iestādē, vai arī ja ir ārstu atzinums par bērna veselības stāvokli. Līdzfinansējuma lielums tiek aprēķināts pamatojoties uz vidējo bērna izmaksu novada pirmsskolas izglītības iestādēs. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinu | Bērnu uzraudzības pakalpojumu vidēji gadā saņem 20–30 ģimenes. Tas nozīmē, ka 2024. gadā tie būtu 35 200 EUR–38 420 EUR. 2024. gada budžetā šie finanšu līdzekļi ir iekļauti un šobrīd budžeta palielinājums nav nepieciešams. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi paredz kārtību, kādā pakalpojuma sniedzējs slēdz līgumu ar vecāku un pašvaldību par daļēju līdzfinansējumu. Saistošie noteikumi neietekmē uzņēmējdarbības vidi. Tiem nav ietekme uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām | Saistošie noteikumi nodrošina tiesisko pamatojumu un ietvaru pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai, pakalpojuma daļējai izdevumu segšanai, un pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas kontrolei, nosakot administratīvās procedūras un iesaistīto pušu tiesības un pienākumus. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem ir minimāla, jo piešķiršanas kontrole un dokumentu aprite pārsvarā notiek elektroniskā vidē. |
6. Izpildes nodrošināšana | Saistošo noteikumu izpildes uzraudzību nodrošinās Izglītības pārvalde. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi nodrošina nepieciešamo tiesisko regulējumu pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai noteiktai iedzīvotāju kategorijai bērnu uzraudzības pakalpojuma izmaksu segšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp sabiedrības viedokļa noskaidrošanā gūtā informācija | Tika veiktas konsultācijas ar vecākiem un iespējamiem pakalpojuma sniedzējiem. Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē no 12.04.2024. līdz 24.04.2024. Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti. |