1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka:
1.1. Bauskas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) brīvprātīgās iniciatīvas pabalstu (turpmāk – pabalsts) veidus, apmēru, piešķiršanas kārtību, kā arī lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību;
1.2. personu loku, kurām ir tiesības saņemt pabalstu.
2. Pabalsts šo noteikumu izpratnē ir naudas (skaidras vai bezskaidras veidā) līdzeklis, kuru piešķir, neizvērtējot personas ienākumu un materiālā stāvokļa līmeni, ja normatīvajos aktos vai šajos noteikumos nav noteikts citādi.
3. Pabalstus piešķir ģimenēm/personām, kuru dzīvesvieta deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā.
4. Lai saņemtu pabalstu un ja normatīvajos aktos vai šajos noteikumos nav noteikts citādi, persona vai viņas likumiskais pārstāvis (turpmāk – pabalsta pieprasītājs) vēršas pašvaldības iestādē "Bauskas novada Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) un iesniedz iesniegumu, kurā norāda šādu informāciju – vārdu, uzvārdu, personas kodu, adresi un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar pabalsta pieprasītāju, norāda pabalsta veidu, tiesisko pamatojumu un tā vēlamo saņemšanas veidu. Pabalsta pieprasītājs iesniegumam pievieno dokumentus, kas pamato pabalsta saņemšanas tiesiskumu. Pabalsta pieprasītājam var lūgt uzrādīt citus ar pabalsta sniegšanas izvērtēšanu saistītus dokumentus. Pabalsta pieprasītājs ar savu parakstu iesniegumā apliecina, ka ir sniedzis patiesas un pilnīgas ziņas, dod atļauju lēmuma pieņemšanai izmantot nepieciešamo informāciju pieejamajos valsts un pašvaldības datu reģistros, kā arī apņemas izmantot saņemto pabalstu atbilstoši paredzētajam mērķim un nekavējoties ziņot par izmaiņām apstākļos, kas bija par pamatu pabalsta saņemšanai.
5. Pabalsta pieprasītājs iesniedz iesniegumu kādā no šiem veidiem:
5.1. iesniedz klātienē Sociālajā dienestā vai kādā no Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām;
5.2. iesniedz klātienē kādā no Bauskas novada Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem;
5.3. nosūtot Sociālajam dienestam pa pastu ("Bauskas novada Sociālais dienests", Rūpniecības iela 7, Bauska, Bauskas novads, LV-3901);
5.4. nosūtot rakstveida elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālajam dienestam uz Sociālā dienesta oficiālo elektroniskā pasta adresi: socialais.dienests@bauskasnovads.lv;
5.5. nosūtot rakstveida elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālajam dienestam oficiālajā elektroniskajā adresē (eAdrese).
6. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt pieņem Sociālais dienests ne vēlāk kā mēneša laikā no dienas, kad saņemts iesniegums un visi normatīvajos aktos un noteikumos noteiktie un Sociālajā dienesta pieprasītie dokumenti.
7. Pabalstu pārskaita pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādītajā kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontā, pārskaita pakalpojumu sniedzējam vai izmaksā skaidras naudas maksājumā, ja pabalsta pieprasītājam nav atvērts konts kredītiestādē.
8. Pabalsts tiek piešķirts par personu, kuras deklarētā dzīvesvieta pirms nāves bija pašvaldības administratīvajā teritorijā, un par kuru mirušā ģimenes loceklis (apgādnieks) vai persona, kura uzņēmusies apbedīšanu, nesaņem Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras apbedīšanas pabalstu.
11. Gadījumā, ja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras izmaksātā pabalsta apmērs ir mazāks par 750 euro, pabalsta apmēru nosaka kā starpību starp noteikumu 10. punktā noteikto pabalsta apmēru un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras izmaksātā pabalsta apmēru.
13. Ja mirusi persona, kuras pēdējā deklarētā dzīvesvieta ir bijusi pašvaldības administratīvā teritorija, bet nav personas, kura uzņemtos apbedīšanu, tā tiek organizēta par pašvaldības budžeta līdzekļiem saskaņā ar līgumu par apbedīšanas pakalpojuma sniegšanu.
14. Sociālajam dienestam ir tiesības, izmantojot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, bez attiecīgo personu rakstiskas piekrišanas saņemšanas, iegūt ziņas par mirušās personas apgādniekiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma izpratnē un ģimenes locekļiem (vecāki, vecvecāki, māsas, brāļi), lai, nepieciešamības gadījumā, risinātu jautājumu par mirušās personas apbedīšanu.
15. Pabalsts tiek piešķirts pilngadīgai personai, kura izcietusi sodu brīvības atņemšanas iestādē ilgāk par sešiem mēnešiem un kuras deklarētā dzīvesvieta pirms brīvības atņemšanas bijusi pašvaldības administratīvajā teritorijā.
17. Pabalsta pieprasītājam Sociālajā dienestā jāiesniedz izziņas kopija, uzrādot izziņas oriģinālu, par atbrīvošanu no brīvības atņemšanas iestādes pēc soda izciešanas.
19. Pabalsts tiek piešķirts:
19.1. personām ar I. un II. grupas invaliditāti, hemodialīzes un onkoloģijas pacientiem ārstniecības iestādes apmeklējumam (vai no tā), ja persona nesaņem valsts finansēta transporta izdevumu kompensāciju asistenta pakalpojuma ietvarā;
19.2. personām ar kustību traucējumiem, kurām nepieciešams izmantot specializētā transporta pakalpojumus nokļūšanai uz ārstniecības/rehabilitācijas iestādēm (vai no tām).
20. Pabalsta pieprasītājs Sociālajā dienestā iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus, ārsta nosūtījuma kopiju vai citus dokumentus pakalpojuma saņemšanai.
22. Pabalstu piešķir, ja iesniegums saņemts ne vēlāk kā viena mēneša laikā no transporta pakalpojuma saņemšanas dienas.
23. Pabalsts tiek piešķirts, lai novērstu vai mazinātu dažādu faktoru izraisītās negatīvās sekas, palīdzētu mājsaimniecībai vai personai mājsaimniecībā uzlabot sociālo situāciju, mazinātu personas invaliditātes, darbnespējas, brīvības atņemšanas soda izciešanas, atkarības vai vardarbības un citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē un nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā.
25. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu pieņem, balstoties uz atzinumu, kurš izstrādāts, pamatojoties uz sociālās rehabilitācijas plānā izvirzītajiem mērķiem vai sociālā gadījuma vadīšanas ietvarā izvirzītajiem uzdevumiem.
26. Pabalsts tiek piešķirts daudzbērnu ģimenei par bērnu, kurš iegūst pamata izglītību vispārējās izglītības iestādē.
27. Par daudzbērnu ģimeni šo noteikumu izpratnē uzskatāma ģimene, kuras aprūpē ir vismaz trīs bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni. Par daudzbērnu ģimenes bērnu uzskatāma arī pilngadīga persona, kas nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tā iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību.
29. Iesniegumu par pabalsta piešķiršanu persona iesniedz laika periodā no 1. jūnija līdz 31. oktobrim, uzrādot Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ ģimenes karte".
30. Pabalsts pusdienām profesionālās izglītības iestādē tiek piešķirts:
30.1. bērnam ar invaliditāti;
30.2. bērnam, kura vecāks ir persona ar invaliditāti un nestrādā algotu darbu;
30.3. bērnam, kura ģimene atbilst daudzbērnu ģimenes statusam (uzrādot Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ ģimenes karte").
31. Pabalsts brokastīm un launagam pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu izglītojamajiem, kuri apgūst obligāto pirmsskolas izglītības programmu, tiek piešķirts:
31.1. bērnam ar invaliditāti;
31.2. bērnam, kura vecāks ir persona ar invaliditāti un nestrādā algotu darbu;
31.3. bērnam, kura ģimene atbilst daudzbērnu ģimenes statusam (uzrādot Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ ģimenes karte").
32. Pabalsts brokastīm, pusdienām un launagam pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu izglītojamajiem tiek piešķirts:
32.1. bērnam ar invaliditāti;
32.2. bērnam, kura vecāks ir persona ar invaliditāti un nestrādā algotu darbu;
32.3. bērnam, kura ģimene atbilst daudzbērnu ģimenes statusam (uzrādot Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ ģimenes karte").
33. Pabalsts pusdienām pašvaldības vispārējās izglītības iestāžu 10.–12. klašu izglītojamajiem tiek piešķirts, ja izglītojamā ģimene atbilst daudzbērnu ģimenes statusam (uzrādot Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ ģimenes karte").
34. Pabalstu brokastīm, pusdienām un launagam bērniem ar invaliditāti citu novadu pirmsskolas izglītības iestādēs tiek piešķirts:
34.1. ja pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē netiek nodrošinātā atbilstoša izglītības programma;
34.2. ja ir ārstējošā ārsta atzinums, ka bērna ar invaliditāti diagnoze un veselības stāvoklis apgrūtina viņa adaptāciju un iekļaušanos vidē un sabiedrībā citā izglītības iestādē;
34.3. ja bērna ar invaliditāti veselības uzturēšanai un uzlabošanai bez atbilstošās izglītības programmas saskaņā ar ģimenes ārsta vai rehabilitoga atzinumu ir nepieciešamas papildterapijas, piemēram, ABA terapija, audiologopēds, Montessori, smilšu terapija, Theraplay u.tml., kuras nenodrošina pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes.
35. Pabalsts tiek piešķirts ar tā mēneša 1. datumu, kad pieņemts Sociālā dienesta lēmums, līdz mācību gada beigām. 32. punktā noteikto pabalstu piešķir līdz 31. augustam.
36. Pabalsts tiek pārskaitīts uz izglītības iestādes vai ēdināšanas pakalpojuma sniedzēja norēķinu kontu saskaņā ar iesniegto rēķinu, kuram pievienots pakalpojuma saņēmēju (bērnu) saraksts.
38. Pabalsts tiek piešķirts, lai novērstu vai mazinātu dažādu faktoru izraisītās negatīvās sekas, personas dzīvē un nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā.
39. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu pieņem, pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu par personas vai mājsaimniecības sociālās situācijas novērtējumu.
40. Pabalstu nepiešķir personām, kuras saņem šo noteikumu 3.6. apakšnodaļā noteikto pabalstu, izņemot krīzes situāciju.
42. Pabalsts tiek piešķirts līdz 6 (sešiem) mēnešiem kalendārā gada ietvaros vai uz trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības/personas statusa laiku.
43. Pabalstu ir tiesības saņemt vienam no bērna likumiskajiem pārstāvjiem, kura deklarētā dzīvesvieta pirms bērna piedzimšanas ir pašvaldības administratīvajā teritorijā, pie nosacījuma, ka bērna dzīvesvieta no dzimšanas reģistrācijas brīža tiek deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā.
45. Lai saņemtu pabalstu, bērna likumiskajam pārstāvim, papildus 4. punktā noteiktajam, ir tiesības iesniegt iesniegumu pašvaldības iestādes "Bauskas novada administrācija" Dzimtsarakstu nodaļā.
48. Pabalsta apmērs:
48.1. sasniedzot 90 vai 95 gadu jubileju – 100 euro;
48.2. sasniedzot 100 gadu jubileju un katru nākamo dzīves gadu jubileju – 200 euro.
49. Pabalstu piešķir, pamatojoties uz Iedzīvotāju reģistra sniegtajām ziņām vai personas ģimenes locekļu sniegtajām ziņām.
50. Pabalstu naudas izteiksmē izsniedz attiecīgās Bauskas novada apvienības pārvaldes atbildīgā persona, nogādājot to saņēmējam personīgi vai pārskaitot uz kredītiestādes kontu, vai izmaksājot kasē.
53. Pabalsts tiek piešķirts vienu reizi kalendārajā gadā laika posmā no 5. novembra līdz 30. novembrim bez personas iesnieguma, pamatojoties uz Iedzīvotāju reģistra sniegtajām ziņām.
54. Pabalstu naudas izteiksmē izsniedz attiecīgās Bauskas novada apvienības pārvaldes atbildīgā persona, nogādājot to saņēmējam personīgi vai pārskaitot uz kredītiestādes kontu, vai izmaksājot kasē.
55. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Bauskas novada domē (Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901) Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Likuma "Par pašvaldībām" 12. pants noteica, ka pašvaldība attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi realizēt savas iniciatīvas ikvienā jautājumā. Ievērojot minēto, Bauskas novada dome, saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu, 2021. gada 25. novembrī pieņēma lēmumu Nr. 379 "Par saistošo noteikumu "Bauskas novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti" apstiprināšanu", ar kuru apstiprināti Bauskas novada domes 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. 14 "Bauskas novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti" (turpmāk – 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi).2021. gada 25. novembra saistošo noteikumu mērķis bija sniegt materiālu atbalstu konkrētām mērķa grupām, līdz ar to tajā tika ietvertas tiesības personām (ģimenēm), kuras deklarējušas savu dzīvesvietu Bauskas novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība), nepieciešamības gadījumā saņemt kādu no vienpadsmit pabalstiem: 1) apbedīšanas pabalstu; 2) pabalstu personai, kura atbrīvojusies no brīvības atņemšanas iestādes; 3) pabalstu transporta izdevumu kompensēšanai; 4) pabalstu sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai; 5) pabalstu mācību gada uzsākšanai daudzbērnu ģimenēm; 6) pabalstu ēdināšanai pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs; 7) pabalstu uzturam natūrā; 8) pabalstu jaundzimušā aprūpei; 9) pabalstu nozīmīgā dzīves jubilejā; 10) pabalstu nozīmīgā kāzu jubilejā; 11) pabalstu politiski represētajām personām. 2023. gada 1. janvārī stājās spēkā Pašvaldību likums un saskaņā ar Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktu dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Ievērojot minēto, lai Pašvaldība varētu turpināt īstenot mērķi, kas ietverts jau 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos – sniegt materiālu atbalstu noteiktām mērķa grupām, nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus, pamatojoties uz Pašvaldību likumā noteikto izdošanas tiesisko pamatu – Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu, kas nosaka, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Saistošo noteikumu regulējums, salīdzinot ar 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos ietverto, pēc būtības nav mainīts, ir veikti atsevišķi precizējumi attiecībā uz pabalstu saņemšanas kārību, svītrots viens pabalsta veids – pabalsts nozīmīgā kāzu jubilejā, kā arī mainīti divu pabalstu apmēri: 1) pabalsta apmērs, sasniedzot 90 un 95 gadu jubileju – 100 euro apmērā un pabalsta apmērs, sasniedzot 100 gadu un katru nākamo dzīves gadu jubileju – 200 euro apmērā; 2) pabalsts politiski represētajām personām – 150 euro apmērā. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz Pašvaldības budžetu paredz izdevumu daļu. Pašvaldības izdevumi 2023. gadā, veicot pabalstu izmaksu, bija 428 718 euro:1) apbedīšanas pabalsts – 54 600 euro apmērā; 2) pabalsts personai, kura atbrīvojusies no brīvības atņemšanas iestādes – 843 euro apmērā; 3) pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai – 1827 euro apmērā; 4) pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai – 26 082 euro; 5) pabalsts mācību gada uzsākšanai daudzbērnu ģimenēm – 69 080 euro; 6) pabalsts ēdināšanai pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs – 145 402 euro; 7) pabalsts uzturam natūrā – 15 656 euro; 8) pabalsts jaundzimušā aprūpei – 65 000 euro; 9) pabalsts nozīmīgā dzīves jubilejā – 6320 euro; 10) pabalsts nozīmīgā kāzu jubilejā – 18 800 euro; 11) pabalsts politiski represētajām personām – 25 100 euro. 2024. gada budžetā ieplānotā kopējā summa pabalstu izmaksai ir 529 318 euro: 1) apbedīšanas pabalsts – 63 000 euro apmērā; 2) pabalsts personai, kura atbrīvojusies no brīvības atņemšanas iestādes – 1370 euro apmērā; 3) pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai – 2250 euro apmērā; 4) pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai – 19 500 euro; 5) pabalsts mācību gada uzsākšanai daudzbērnu ģimenēm – 69 850 euro; 6) pabalsts ēdināšanai pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs – 234 108 euro; 7) pabalsts uzturam natūrā – 18 000 euro; 8) pabalsts jaundzimušā aprūpei – 66 000 euro; 9) pabalsts nozīmīgā dzīves jubilejā – 7040 euro; 10) pabalsts nozīmīgā kāzu jubilejā – 21 400 euro; 11) pabalsts politiski represētajām personām – 26 800 euro. Ņemot vērā, ka atsevišķiem pabalstu veidiem līdz ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos tiek mainīts pabalsta apmērs, kā arī vairs netiek paredzēts pabalsts nozīmīgā kāzu jubilejā, paredzamas izmaiņas kopējā plānotajā izmaksājamajā pabalstu summā 2024. gadā. Līdz ar pabalsta nozīmīgā kāzu jubilejā svītrošanu paredzams ieplānoto izdevumu samazinājums par 17 800 euro. Pabalsta nozīmīgās dzīves jubilejās un pabalsta politiski represētajām personām apmērs tiks palielināts, līdz ar to šo pabalstu izmaksai būs nepieciešami papildu līdzekļi: pabalstam nozīmīgās dzīves jubilejās 2060 euro apmērā un pabalstam politiski represētajām personām 13 400 euro apmērā. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – saistošie noteikumi rada tiešu ietekmi uz sociāli mazaizsargātām personu grupām, jo līdz ar pabalstu piešķiršanu tiek saņemts papildu atbalsts, lai tās varētu nodrošināt savas pamatvajadzības.Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi var radīt ietekmi uz personas veselību un labklājību, jo tajos ir ietvertas tiesības saņemt pabalstus tādām personu grupām, kurām var būt nepieciešama veselības uzlabošana, piemēram, pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai, pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai, kā arī pabalsts jaundzimušā aprūpei. Ietekme uz vidi, uzņēmējdarbības vidi un konkurenci – nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Salīdzinot ar 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos ietverto regulējumu par pabalstu pieprasīšanu ar jaunajos saistošajos noteikumos noteikto, regulējums nav mainīts, ir veikti precizējumi atsevišķiem pabalstu veidiem attiecībā uz pabalsta saņemšanas kārtību. Papildus tam saistošie noteikumi ir papildināti ar iesnieguma par pabalstu pieprasīšanu iesniegšanas veidiem, norādot, ka iesniegumu Pašvaldības iestādei "Bauskas novada Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) var iesniegt:1) iesniedzot klātienē Sociālajā dienestā vai kādā no Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām; 2) iesniedzot klātienē kādā no Bauskas novada Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem; 3) nosūtot rakstveida elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālajam dienestam uz Sociālā dienesta oficiālo elektroniskā pasta adresi: socialais.dienests@bauskasnovads.lv; 4) nosūtot rakstveida elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālajam dienestam oficiālajā elektroniskajā adresē (eAdrese); 5) nosūtot Sociālajam dienestam pa pastu ("Bauskas novada Sociālais dienests", Rūpniecības iela 7, Bauska, Bauskas novads, LV-3901). Sociālais dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Bauskas novada domē (Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901) Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Jautājumu gadījumā par saistošo noteikumu piemērošanu persona var vērsties Sociālajā dienestā. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteikto autonomo funkciju – nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.Papildu cilvēkresursu iesaiste Saistošo noteikumu īstenošanā netiek paredzēta. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Atbildīgā institūcija par saistošo noteikumu izpildi ir Sociālais dienests. Jauna institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Pašvaldība, darbojoties likumdevēja piešķirtās rīcības brīvības ietvaros, saistošos noteikumus izdod nolūkā īstenot brīvprātīgās iniciatīvas, proti, izraudzījusies tiesiski pieļaujamu līdzekli, lai regulētu, kādos gadījumos Bauskas novada iedzīvotājiem no budžeta izmaksājams pabalsts. To apmērs noteikts, izvērtējot Pašvaldības budžeta iespējas ilgtermiņā un samērojot ar pārējiem uzdevumiem sociālās palīdzības u.c. funkciju izpildes jomā, lai Bauskas novadā dzīvojošām personām nodrošinātu līdzsvarotu, efektīvu un ilgtspējīgu Pašvaldības visu pakalpojumu pieejamību.Līdz ar to saistošie noteikumi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, tas ir, sniegt konkrētām personu grupām papildu materiālo atbalstu, lai tās varētu nodrošināt savas pamatvajadzības. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir samērīgi un atbilstoši leģitīmā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas un diskusijas starp Pašvaldības speciālistiem.Saistošie noteikumi no 2024. gada 26. aprīļa līdz 2024. gada 13. maijam publicēti Pašvaldības mājaslapā www.bauskasnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Noteiktajā publiskās apspriešanas termiņā neviens ieteikums vai priekšlikums nav saņemts. |