1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4. politikas mērķa "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru" 4.2. prioritātes "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākumu "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākuma mērķis ir nodarbināto prasmju paaugstināšana un profesionālās kvalifikācijas ieguve vai pārkvalifikācija, lai uzlabotu darba spēka kvalitāti un kapacitāti, pilnveidotu nodarbināto personu profesionālo kompetenci atbilstoši darba tirgus vajadzībām, veicinātu nodarbināto spēju efektīvāk pielāgoties mainīgajiem darba apstākļiem, tādējādi nodrošinot nodarbināto noturību darba tirgū, kā arī līdzdalības palielināšana pieaugušo izglītībā un pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzības sistēmas izveide.
3. Pasākuma mērķa grupa ir nodarbinātās personas, kuras sasniegušas vismaz 18 gadu vecumu, prioritāri atbalstu sniedzot nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu.
4. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1. iznākuma rādītājs – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 28 000, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5600 personas;
4.2. rezultāta rādītāji:
4.2.1. dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas projektā ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 24 118;
4.2.2. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 5601;
4.3. nacionālie rādītāji:
4.3.1. nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), – 14 000. Rādītājs ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā;
4.3.2. izstrādāta metodika sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai ar ieviešanas plānu tās īstenošanai (skaits) – 1.
5. Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 34 623 466 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 29 429 946 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 5 193 520 euro.
6. Projekta īstenošanai pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 29 160 745 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 24 786 633 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 4 374 112 euro apmērā. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītājus plāno proporcionāli pasākumam pieejamam finansējumam.
7. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
8. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
12. Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
13. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums un noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ir finansējuma saņēmējs.
14. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā piesaista šādus sadarbības partnerus:
14.1. izglītības iestādes, kas atbilst šo noteikumu 15. punktā noteiktajām prasībām, – šo noteikumu 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
14.2. pašvaldības – šo noteikumu 21.2. un 21.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
14.3. Nodarbinātības valsts aģentūru – šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;
14.4. Izglītības kvalitātes valsts dienestu – šo noteikumu 21.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;
14.5. Ekonomikas ministriju – šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā.
15. Izvērtējot šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētos sadarbības partnerus, finansējuma saņēmējs izvēlas izglītības iestādes, kuras atbilst šādām prasībām:
15.1. šo noteikumu 21.5., 21.6. un 21.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu profesionālās izglītības programmu atbilstoši izglītības iestādes un izglītības programmu akreditāciju reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
15.2. šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno akreditēta studiju virziena licencētu studiju programmu atbilstoši izglītības iestādes un studiju virzienu akreditāciju reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
15.3. šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde paredz nodrošināt mācību piedāvājumu, ko ir apstiprinājusi šo noteikumu 61. punktā minētā Ekonomikas ministrijas izveidotā komisija;
15.4. izglītības iestāde, kas īsteno šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, pēdējā gada laikā nav būtiski pārkāpusi projekta īstenošanas nosacījumus. Projekta īstenošanas nosacījumu pārkāpums uzskatāms par būtisku, ja:
15.4.1. netiek ievērotas izglītības programmu īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un sadarbības līgumā noteiktās prasības un tas apdraud mācību procesa norisi;
15.4.2. netiek ievērota sadarbības līgumā noteiktā kārtība, kādā nodarbinātās personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;
15.4.3. netiek ievērota norēķinu kārtība, kas noteikta sadarbības līgumā;
15.4.4. izglītības iestāde noteikusi mērķa grupas personai jebkāda veida papildu maksu par dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās vai noteikusi citas finansiāla rakstura saistības, kas nav atrunātas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtajā sadarbības līgumā;
15.4.5. finansējuma saņēmējam apzināti sniegta nepatiesa informācija vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;
15.4.6. veicot pārbaudi izglītības iestādē, ir konstatēti šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nosacījumu pārkāpumi vai ir saņemts šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētā sadarbības partnera atzinums par izglītības kvalitātes īstenošanas trūkumiem;
15.4.7. izglītības iestāde, piedāvājot mācību pakalpojumus, īsteno negodīgu komercpraksi.
16. Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām.
17. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu un mērķu sasniegšanu, iesaistot pasākumos nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni, kā arī projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā nodalot funkcijas, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, no iestādes pamatfunkcijām un aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:
17.1. finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
17.2. iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
17.3. projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
17.4. informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
17.5. projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.
18. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi.
19. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un iekļauj arī šādus nosacījumus:
19.1. maksājumu veikšanas kārtība šo noteikumu 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo attiecināmo izmaksu segšanai;
19.2. sadarbības partnera dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtība un termiņi.
20. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku.
21. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
21.1. mācību vajadzību apzināšana un atbilstības izvērtēšana uz darba tirgus prasībām orientēta un datos balstīta nozaru vajadzību pasūtījuma izveidei, kā arī mācību piedāvājumu apkopošana un iegūto rezultātu analīze nozaru vajadzību pasūtījumam atbilstošu mācību piedāvājumu atlasei;
21.2. mērķa grupas informēšana un piesaiste dalībai projektā, tostarp pasākumi pieaugušajiem, lai veicinātu viņu motivāciju un izpratni par mācīšanos;
21.3. mērķa grupas personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšana un iegūto rezultātu analīze, lai sniegtu konsultācijas piemērotāko mācību izvēlei;
21.4. atbalsts karjeras konsultāciju pakalpojumiem;
21.5. atbalsts profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu;
21.6. atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.7. atbalsts modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.8. atbalsts studiju moduļa vai studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
21.9. atbalsts neformālās izglītības programmu apguvei, kas ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo pamatprasmju, prioritāri zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātikas, kā arī zaļās un digitālās pārejas prasmju, apguvi;
21.10. atbalsts ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai;
21.11. papildu atbalsta pasākumi mērķa grupas personu iesaistei šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
21.11.1. asistenta, ergoterapeita vai surdotulka pakalpojuma nodrošinājums nodarbinātai personai ar invaliditāti;
21.11.2. atbalsts reģionālajai mobilitātei, kas paredz atlīdzību transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ atbilstoši mācību vai prakses ilgumam, nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.3. atbalsts dzīvojamās telpas īres vai ar dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās profesionālās tālākizglītības programmas apguvē atbilstoši mācību ilgumam nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.4. atbalsts bērnu vecumā līdz septiņiem gadiem uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai atbilstoši mācību ilgumam nodarbinātajiem, kuri pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu;
21.11.5. mērķstipendijas piešķiršana nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, un kuri mācās šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā, izņemot gadījumu, ja ir saņemts nodarbinātā atteikums no mērķstipendijas;
21.12. pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam paredzētas informācijas sistēmas attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanas, datu uzkrāšanas un analīzes nodrošināšanai projekta ietvaros, tostarp ieviešot izglītības programmu kvalitātes izvērtējumu, kas tiek piesaistīts izglītības iestādei, pamatojoties uz nodarbināto sniegto vērtējumu;
21.13. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
21.14. informatīvu, mērķkomunikācijas un kapacitātes stiprināšanas pasākumu organizēšana šo noteikumu 14. punktā minētajiem sadarbības partneriem, tostarp sniedzot atbalstu šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto pieaugušo izglītības koordinatoru un pieaugušo izglītības speciālistu prasmju stiprināšanai;
21.15. atbalsts pieaugušo formālās un neformālās izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēmas izveidei, tostarp izstrādājot vienotu metodiku sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai un ieviešanas plānu tās īstenošanai, sniedzot metodisko atbalstu izglītības iestādēm, apkopojot un analizējot informāciju par situāciju pieaugušo izglītībā un nodrošinot sabiedrības informēšanu, kā arī veicot pieaugušo izglītības īstenotāju darbību un pieaugušo izglītības programmu īstenošanas izvērtējumu un uzraudzību;
21.16. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana.
22. Pasākuma ietvaros ir attiecināmi šādi izmaksu veidi:
22.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
22.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
23. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
23.1. projekta personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 21.1., 21.13., 21.14., 21.15. un 21.16. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 19 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas;
23.2. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības personālam un finansējuma saņēmēja un šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētā sadarbības partnera īstenošanas personālam, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika procentuālajam sadalījumam atbilstoši darbinieka iesaistes periodam projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, ņemot vērā rīkojumā noteikto darbinieka darba laika proporciju vai iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādāto darba laiku brīdī, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā;
23.3. transporta izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmēja projekta vadības personālam un finansējuma saņēmēja un šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētā sadarbības partnera īstenošanas personālam šo noteikumu 21.13., 21.14. un 21.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
23.4. transportlīdzekļu nomas vai transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 21.13. un 21.14. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.5. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības personālam un finansējuma saņēmēja un šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētā sadarbības partnera īstenošanas personālam šo noteikumu 21.13., 21.14. un 21.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
23.6. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, šo noteikumu 21.16. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.7. finansējuma saņēmēja informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu izmaksas šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā konferencēm, semināriem, izstādēm, drukātiem materiāliem, kā arī informācijas ievietošanai reģionālajos plašsaziņas līdzekļos;
23.8. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm:
23.8.1. mērķa grupas personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un konsultēšanas izmaksas šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.8.2. profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.8.3. profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.8.4. modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguves izmaksas šo noteikumu 21.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.8.5. studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā apguves izmaksas šo noteikumu 21.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.8.6. nodarbinātā profesijas prasībām atbilstošu papildu zināšanu un prasmju apliecinošu dokumentu (sertifikāts, apliecība) ieguves izmaksas šo noteikumu 21.5. un 21.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.9. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajām pašvaldībām un kas ir nepieciešamas šo noteikumu 21.2. un 21.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.10. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas personām:
23.10.1. ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 21.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs mērķa grupai finansē atbilstoši Ministru kabineta noteikumu par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi noteiktajam apmēram;
23.10.2. finanšu atlīdzība bērna uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai mācību laikā šo noteikumu 21.11.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai (ja nodarbinātais piedalās šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās) atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.10.3. finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 21.11.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai:
23.10.3.1. vieglā transportlīdzekļa ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai;
23.10.3.2. reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai;
23.10.3.3. vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai;
23.10.4. finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu šo noteikumu 21.11.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
23.10.5. mērķstipendiju izmaksas šo noteikumu 21.11.5. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās mērķstipendijas apmērs vienam nodarbinātajam ir 5 euro dienā, kad apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, nepārsniedzot 100 euro mēnesī;
23.11. finansējuma saņēmēja pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas:
23.11.1. informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu organizēšanai šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.11.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā ergoterapeita, zīmju valodas tulka, reāllaika transkripcijas un subtitru nodrošināšana pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām;
23.11.3. informatīvo materiālu sagatavošanai un izdales materiālu nodrošināšanai karjeras konsultācijām šo noteikumu 21.3. un 21.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
23.11.4. semināru, diskusiju un konferenču organizēšanai šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.14. un 21.15. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā telpu īres izmaksas, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses, kā arī izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas;
23.11.5. pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam paredzēto informācijas sistēmu attīstībai un uzturēšanai šo noteikumu 21.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
23.11.6. šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai nepieciešamo datu ieguvei un apstrādei;
23.11.7. neformālās izglītības programmas apguvei šo noteikumu 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi.
24. Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 23. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku.
25. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, kas veiktas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par iecelšanu amatā.
26. Nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu šo noteikumu 23.8.2., 23.8.3., 23.8.4., 23.8.5. un 23.11.7. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 23.10.1. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz pilnā apmērā.
27. Nodarbinātajiem, kuri nepārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī nav bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, šo noteikumu 23.8.2. apakšpunktā minētās mācību izmaksas sedz 50 līdz 95 procentu apmērā, bet šo noteikumu 23.8.3., 23.8.4., 23.8.5. un 23.11.7. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 23.10.1. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas – 50 līdz 90 procentu apmērā.
28. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.
29. Īstenojot šo noteikumu 21.11.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu reģionālajai mobilitātei:
29.1. var piešķirt, ja nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās mācības apgūst, klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu;
29.2. var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
29.3. izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus).
30. Īstenojot šo noteikumu 21.11.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu dzīvojamās telpas īrei vai ar dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
30.1. var piešķirt, ja nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni, kā arī bēgļi un personas ar alternatīvo statusu šo noteikumu 21.5. apakšpunktā minēto profesionālās tālākizglītības programmu apgūst, klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu;
30.2. var piešķirt, ja uz mācību pieteikuma brīdi izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no nodarbinātās personas deklarētās dzīvesvietas;
30.3. var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu dzīvojamās telpas īrei vai ar dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
30.4. izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcas izmantošanu apliecinošus dokumentus).
31. Īstenojot šo noteikumu 21.11.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu bērnu uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai:
31.1. piešķir, ja nodarbinātā, kurš pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī bēgļu un personu ar alternatīvo statusu apgādībā ir vismaz viens bērns vecumā līdz septiņiem gadiem;
31.2. piešķir par bērnu līdz trim gadiem atbilstoši nodarbinātās personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;
31.3. piešķir par bērnu no trim līdz septiņiem gadiem, ja nodarbinātai personai šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības notiek darba dienās pēc septiņiem vakarā vai brīvdienās atbilstoši nodarbinātās personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam;
31.4. piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar bērnu uzraudzības pakalpojumu saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
31.5. izmaksā, ja nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mēnesi (bērnu uzraudzības pakalpojuma izdevumus apliecinošus dokumentus).
32. Īstenojot šo noteikumu 21.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas mērķa grupai piešķir, ja nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts mēneša laikā pēc ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas.
33. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 2. janvāra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām.
34. Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 19. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
35. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku.
36. Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.
37. Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, un sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
38. Projekta īstenošanas uzraudzībai saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, tai skaitā finansējuma saņēmēja iesniegto projekta īstenošanas gaitas pārskatu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultātu rādītāju izpildes progresa novērtējumam, projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai un konstatēto risku un problēmu novēršanai, kā arī projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā divas reizes gadā organizē atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem. Ja nepieciešams, sanāksmēs var pieaicināt Labklājības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības un plānošanas reģionu pārstāvjus.
39. Šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā paredzēto mācību piedāvājumu apstiprina šo noteikumu 61. punktā minētā Ekonomikas ministrijas komisija.
40. Šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista tikai tādas mērķa grupas personas, kuras vienlaikus nav atbalsta saņēmēji kādā no šādiem pasākumiem:
40.1. Taisnīgas pārkārtošanās fonda 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākumā "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu";
40.2. Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformas un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" 2.3.1.1.i. investīcijas "Augsta līmeņa digitālo prasmju apguves nodrošināšana" vai 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" pasākumā.
41. Šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas personas iesaista šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8., 21.9. un 21.10. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, ievērojot šādus nosacījumus:
41.1. nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni sākotnēji tiek iesaistīti šo noteikumu 21.5., 21.7. vai 21.10. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, kas nodrošina darba tirgus prasībām un vajadzībām atbilstošu profesionālās kvalifikācijas ieguvi vai atzīšanu;
41.2. nodarbinātie ar iepriekš iegūtu augstāko izglītību, kuri ir nodarbināti zemākas kvalifikācijas profesijās nekā iegūtais izglītības līmenis vai kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, sākotnēji tiek iesaistīti šo noteikumu 21.5., 21.7. vai 21.10. apakšpunktā minētajās atbalsta darbībās;
41.3. nodarbinātas personas ar iepriekš iegūtu arodizglītību, ar profesionālo vidējo izglītību vai augstāko izglītību, kuri nav nodarbināti zemas kvalifikācijas profesijās vai kuri nepārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, primāri tiek iesaistītas šo noteikumu 21.6., 21.7., 21.8. vai 21.9. apakšpunktā minētajās atbalsta darbībās, kas paredz nodrošināt darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo zināšanu un prasmju apguvi un pilnveidi savā profesijā.
42. Mērķa grupas personas var atkārtoti iesaistīt šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, ievērojot šādus nosacījumus:
42.1. mērķa grupas dalībnieks, izņemot nodarbināto ar zemu izglītības līmeni, kurš ir pabeidzis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pabeigšanas dienas;
42.2. mērķa grupas dalībnieks, kurš ir nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni un ir pabeidzis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā mēnesi pēc dalības pabeigšanas dienas;
42.3. mērķa grupas dalībnieks, kurš nav nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni, nepārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī nav bēglis vai persona ar alternatīvo statusu, kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā 12 mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas;
42.4. mērķa grupas dalībnieks, kurš ir nodarbinātais ar zemu izglītības līmeni vai pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī ir bēglis vai persona ar alternatīvo statusu, kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas;
42.5. ja šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros tiek īstenots mācību piedāvājums ar ierobežotu mācību vietu skaitu, prioritāte iesaistei pasākumā un dalībai mācībās ir mērķa grupas dalībniekiem, kuri iesaistās atbalstāmajās darbībās pirmo reizi.
43. Uzsākot īstenot mērķa grupas iesaisti šo noteikumu 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7., 21.8., 21.9. un 21.10. apakšpunktā minētajās darbībās, izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu, ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi – lai pārbaudītu katras personas vecumu, dzimumu, kā arī to, vai tai piešķirts bēgļa vai alternatīvas personas statuss, ar Sabiedrības integrācijas fondu – daudzbērnu ģimenes statusa noteikšanai, kā arī izmanto Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusa noteikšanai uz iesaistes brīdi.
44. Finansējuma saņēmējs:
44.1. iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4. punktā minētajiem rādītājiem;
44.2. iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
44.2.1. specifiskus atbalsta pakalpojumus (ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas) saņēmušo personu ar invaliditāti skaits;
44.2.2. nodarbināto personu skaits vecumā no 50 gadiem atbalsta saņēmēju vidū;
44.2.3. bērnu uzraudzības pakalpojumu saņēmušo personu skaits, kuras piedalās mācībās;
44.3. sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 44.2. apakšpunktā minētajiem horizontālā principa rādītājiem un informāciju par šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu, ievadot to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā;
44.4. uzkrāj datus par personām, kas pilnveidojušas kompetenci un apguvušas zaļās un digitālās pārejas prasmes;
44.5. uzkrāj datus par atbalstu saņēmušo personu skaitu, kas ir nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni, nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, kā arī ir bēgļi vai personas ar alternatīvo statusu;
44.6. lai iegūtu informāciju par šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā minētā rādītāja izpildi, veic šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas aptauju sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas, lai noskaidrotu, kā mainījies nodarbinātā amats, darba pienākumi un darba samaksa;
44.7. uzkrāj datus par šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
44.8. reizi gadā iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai projekta īstenošanas progresa ziņojumu par nodarbināto mācību rezultātiem, īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem un papildu atbalsta pasākumiem, par šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām, kā arī identificētajiem riskiem un to vadību un priekšlikumiem nodarbināto mācību atbalsta nodrošināšanai.
45. Lai nodrošinātu, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādātā individuālo mācību kontu pieeja tiek turpināta pasākuma ietvaros, finansējuma saņēmējs pakāpeniski nodrošina:
45.1. 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādāto individuālo mācību kontu lietošanu pasākumā iesaistītajiem nodarbinātajiem;
45.2. šo noteikumu 21.12. apakšpunktā minētās informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam integrāciju ar 2.3.1.4.i. investīcijas pasākumā izstrādāto individuālo mācību kontu platformu.
46. Šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā Ekonomikas ministrija izvērtē un sagatavo nozaru darba tirgus prognozes un nozaru tautsaimniecības vajadzībās un nodarbinātības analīzē balstītu ikgadējo pieprasījumu. Ekonomikas ministrija sadarbībā ar nozaru pārstāvjiem sagatavo informāciju par darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības nozaru attīstībai nepieciešamajām profesionālajām kvalifikācijām un prasmēm nozaru un profesiju griezumā un to nepieciešamo apjomu. Finansējuma saņēmējs, pamatojoties uz sagatavoto pieprasījumu, apkopo un iesniedz šo noteikumu 61. punktā minētajai Ekonomikas ministrijas komisijai nozaru vajadzību pasūtījumam atbilstošu mācību piedāvājumu.
47. Šo noteikumu 21.4. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs, sadarbojoties ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm, šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajām pašvaldībām un šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minēto Nodarbinātības valsts aģentūru, nodrošina, ka:
47.1. pēc mācību piedāvājuma apstiprināšanas nodarbinātie var iepazīties ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām un pieteikties karjeras konsultācijām, lai izveidotu karjeras attīstības plānu, kas ietvertu informāciju par personas dalības mācībās mērķi, darba pieredzi, iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem;
47.2. izstrādājot karjeras attīstības plānu, nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni primāri tiek sniegti ieteikumi profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei;
47.3. atbilstoši personas karjeras attīstības mērķiem iesaka un novirza nodarbinātos, prioritāri nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni, uz šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm veikt personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, lai izstrādātu kompetenču attīstības plānu.
48. Ieviešot šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs sadarbojas ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm un veic personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu prioritāri nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, savukārt pārējiem nodarbinātajiem pēc personas pieprasījuma:
48.1. veic personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, tostarp izmantojot pieejamos digitālos prasmju novērtēšanas rīkus, un, pamatojoties uz iegūto rezultātu analīzi, izstrādā kompetenču attīstības plānu izvirzīto karjeras mērķu sasniegšanai;
48.2. kompetenču attīstības plānā ietver informāciju par personas iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, apgūto prasmju un kompetenču pārbaudi, trūkstošajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem;
48.3. nodrošina, ka nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni kompetenču attīstības plānā primāri tiek sniegti ieteikumi profesionālās tālākizglītības programmas, tai skaitā modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu.
49. Īstenojot šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. apakšpunktā minēto darbību, šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās izglītības iestādes ievēro šādus nosacījumus:
49.1. komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka vienā grupā uzņemto nodarbināto skaits nav lielāks par 25 personām;
49.2. komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka primāri tiek uzņemti nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni, nodarbinātie vecumā no 50 gadiem, bēgļi un personas ar alternatīvo statusu, kā arī nodarbinātie, kuri pasākumā iesaistās pirmo reizi;
49.3. pirms mācību uzsākšanas veic personu prasmju novērtējumu, lai nodrošinātu, ka vienā grupā ir nodarbinātie ar līdzīgu zināšanu un prasmju līmeni.
50. Īstenojot šo noteikumu 21.14. apakšpunktā minēto darbību, finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņo ieteikumus šo noteikumu 14. punktā minētajiem sadarbības partneriem par mērķa grupas informēšanas un piesaistes aktivitātēm, kā arī ikgadējo pasākumu plānu šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto sadarbības partneru prasmju stiprināšanai darbam ar pieaugušajiem.
51. Projekta iesniedzējs izstrādā un projekta iesniegumam pievieno konceptuālu risinājuma aprakstu un tā īstenošanas plānu, lai sasniegtu, informētu un motivētu nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni iesaistīties mācībās, kā arī izstrādā priekšlikumus nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem viņu iesaistei mācībās. Risinājuma aprakstu un tā īstenošanas plānu pirms iesniegšanas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektroniskajā vidē saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju. Finansējuma saņēmējs, izvērtējot projekta īstenošanas progresu, reizi gadā aktualizē konceptuālo risinājuma aprakstu un tā īstenošanas plānu un saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju.
52. Finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju līdz 2024. gada 31. decembrim saskaņo:
52.1. priekšlikumus prasmju pasūtījuma kvalitātes uzlabošanai un nozaru ekspertu padomju metodoloģiskā darba pilnveidošanai, sadarbojoties ar nozares uzņēmumiem, lai iegūtu datos balstītu darba tirgus pieprasījumu;
52.2. konceptuālu piedāvājumu risinājumam par labāku darba, privātās dzīves un mācību savienošanu nodarbinātajiem, jo īpaši nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni;
52.3. priekšlikumu sadarbības attīstībai starp Valsts izglītības attīstības aģentūru, pašvaldībām un uzņēmējiem pieaugušo izglītības nodrošināšanai.
53. Īstenojot šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.9., 21.12. un 21.14. minētās atbalstāmās darbības, kā arī lai nodrošinātu šo noteikumu 21.3. un 21.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo informatīvo un izdales materiālu sagatavošanu, publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, izvērtējot iespējas iepirkumiem piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
54. Finansējuma saņēmējs nodrošina demarkāciju ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un novērš dubultā finansējuma risku.
55. Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
56. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.
57. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
58. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
59. Finansējuma saņēmējs kopīgi ar sadarbības partneriem nodrošina projektam vismaz šādas minimālās stratēģiski svarīgo projektu komunikācijas aktivitātes:
59.1. projekta komunikācijas plāna izstrādi un īstenošanu;
59.2. vismaz trīs plašāka mēroga publicitātes pasākumus mediju intereses un sabiedrības uzmanības piesaistīšanai;
59.3. ciešu sadarbību ar Izglītības un zinātnes ministriju, nodrošinot savlaicīgu publicitātes informāciju, kā arī sadarbību ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā.
60. Līdz Ekonomikas ministrijas komisijas izveidei šo noteikumu 39. punktā minēto saskaņojumu par šo noteikumu 21.5., 21.6., 21.7., 21.8., 21.9. un 21.10. apakšpunktā minēto izglītības programmas īstenošanu projekta ietvaros sniedz Pieaugušo izglītības pārvaldības padome, kas darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
61. Komisijas sastāvā iekļauj Ekonomikas ministrijas, Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un citu kompetento institūciju vai biedrību un nodibinājumu pārstāvjus un ekspertus, kas saskaņā ar cilvēkkapitāla attīstības stratēģiskajiem mērķiem un atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības nozaru attīstības prognozēm nosaka, izskata, apstiprina un aktualizē mācību piedāvājumu, tādējādi nodrošinot mācību savstarpēju papildinātību starp dažādām mērķa grupām, kā arī veic regulāru pieaugušo izglītības pasākumu īstenošanas rezultātu novērtējumu. Komisijas sastāvu un nolikumu apstiprina ekonomikas ministrs.