Tiesību akts: spēkā esošs
Tiesību akts zaudēs spēku 2024. gada 4. decembrī.
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 11/24

Ulbrokā 2024. gada 21. februārī
Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
21.02.2024. sēdes lēmumu Nr. 3054 (prot. Nr. 89/2024 )


Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma
12. panta 6.2 daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka no pašvaldības budžeta finansētās aprūpes pakalpojuma bērniem ar invaliditāti (turpmāk – aprūpes pakalpojums) piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanu un prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam.

2. Tiesības saņemt aprūpes pakalpojumu ir Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētam bērnam no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kuram ir izteikti un smagi funkcionēšanas traucējumi (turpmāk – bērns) un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – VDEĀVK) ir izsniegusi atzinumu par īpašās kopšanas nepieciešamību.

3. Aprūpes pakalpojums ir pasākumu kopums, kura ietvaros tiek nodrošināta bērna aprūpe (palīdzība personīgās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena pagatavošana un pasniegšana, palīdzība ēšanas procesa nodrošināšanā, palīdzība iekļūt un izkļūt no gultas, pozicionēšana, pārvietošana, ārstniecības personu izsaukšana, medikamentu lietošanas nodrošināšana), uzraudzība, pašaprūpes spēju attīstība un brīvā laika saturīga pavadīšana.

4. Aprūpes pakalpojumu ir tiesīga sniegt bērna likumiskā pārstāvja izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti un izvēlētā persona nav bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar bērnu vienā mājsaimniecībā (turpmāk – aprūpētājs) un kura ir reģistrējusi savu darbību sociālo pakalpojuma sniedzēju reģistrā.

5. Ropažu novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests) ir tiesīgs aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai piesaistīt juridisku personu, kuras pamatdarbība vai kuras attiecīgās struktūrvienības pamatdarbība ir sociālo pakalpojumu sniegšana, un attiecīgā pakalpojuma sniegšana ir reģistrēta sociālo pakalpojuma sniedzēju reģistrā, kura spēj nodrošināt, ka pakalpojumu sniedz pakalpojuma sniedzēji, kuriem ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personām ar invaliditāti.

6. Aprūpes pakalpojums tiek finansēts no Ropažu novada pašvaldības budžeta, sedzot aprūpes pakalpojuma vienas pakalpojuma stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojuma personām ar invaliditāti" noteiktajā minimālajā apmērā.

II. Aprūpes pakalpojuma piešķiršana

7. Lai saņemtu aprūpes pakalpojumu, bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei jāiesniedz iesniegums (1. pielikums) Sociālajā dienestā, Acones ielā 4, Ulbroka, Stopiņi, Ropažu novadā, jebkurā Ropažu novada pašvaldības pilsētas vai pagasta pārvaldē, vai elektroniski (parakstīts ar elektronisko parakstu) uz Sociālā dienesta e-pasta adresi: socialais.dienests@ropazi.lv. Parakstot un iesniedzot iesniegumu bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene dod Sociālajam dienesta atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par iesnieguma iesniedzēja mājsaimniecību, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu.

8. Iesniegumā norāda:

8.1. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi, kur nepieciešams sniegt aprūpes pakalpojumu;

8.2. bērna likumiskā pārstāvja vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;

8.3. vēlamo aprūpes pakalpojuma saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu kalendāra mēnesī;

8.4. konkrētās dienas, kad sociālās aprūpes pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms);

8.5. vēlamā aprūpes pakalpojuma sniedzēja vārdu un uzvārdu/nosaukumu, personas kodu/reģistrācijas numuru, kontaktinformāciju un norēķina rekvizītus (ja tas ir zināms).

9. Iesniegumam pievieno:

9.1. darba devēja apliecinājumu, ka bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir darba ņēmējs, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra nedēļā;

9.2. informāciju par saimnieciskajai darbībai izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants;

9.3. izglītības iestādes apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē;

9.4. Nodarbinātības valsts aģentūras apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos, norādot pasākumā pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

9.5. dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

9.6. iestādes apliecinājumu par bērna uzturēšanās ilgumu iestādē;

9.7. ārstējošā ārsta izziņu par medicīnisko kontrindikāciju neesamību aprūpes mājās saņemšanai.

10. Pēc iesnieguma un šo saistošo noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas Sociālā dienesta speciālists viena mēneša laikā pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

10.1. par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, nosakot:

10.1.1. aprūpes pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī), nepārsniedzot Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojuma personām ar invaliditāti" noteikto maksimālo stundu skaitu mēnesī;

10.1.2. aprūpes pakalpojuma saņemšana periodu;

10.2. par atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu, ja bērns:

10.2.1. neatbilst Invaliditātes likuma 12. panta 2.4 daļā un šajos saistošajos noteikumos noteiktajam aprūpes pakalpojuma piešķiršanas kritērijiem un saņemšanas nosacījumiem;

10.2.2. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai ārstniecības iestādē.

11. Sociālais dienests par pieņemto lēmumu informē bērna likumisko pārstāvi vai audžuģimeni Paziņošanas likuma noteiktajā kārtībā.

12. Ja bērnam nepieciešams saņemt aprūpes pakalpojumu atkārtoti vai ir mainījies aprūpes pakalpojuma pieprasīšanas mērķis un tādēļ bērnam nepieciešams mainīt piešķirtā aprūpes pakalpojuma apjomu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene atkārtoti iesniedz Sociālajā dienestā iesniegumu par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

III. Aprūpes pakalpojuma nodrošināšana

13. Pēc lēmuma pieņemšanas par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu Sociālais dienests slēdz līgumu ar bērna likumisko pārstāvi vai audžuģimeni un aprūpētāju, vai izsniedz bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei norīkojumu aprūpes pakalpojuma saņemšanai pie pakalpojuma sniedzēja, ar kuru Sociālais dienests noslēdzis līgumu par aprūpes pakalpojuma sniegšanu.

13.1. Līgumā nosaka:

13.1.1. pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un kārtību;

13.1.2. līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību;

13.1.3. norēķinu kārtību;

13.1.4. citus būtiskus jautājumus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu;

13.1.5. līguma izbeigšanas nosacījumus.

13.2. Norīkojumā norāda:

13.2.1. norīkojuma numuru un sastādīšanas datumu;

13.2.2. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes locekļa vārdu, uzvārdu, personas kodu, kontakttālruni;

13.2.3. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi un piešķirtā aprūpes pakalpojuma periodu un apjomu;

13.2.4. norīkotāja amatu, vārdu, uzvārdu.

14. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums 5 (piecu) darba dienu laikā informēt Sociālo dienestu par:

14.1. bērna deklarētās dzīvesvietas maiņu;

14.2. bērna ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;

14.3. izmaiņām šo saistošo noteikumu 9.1., 9.2., 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunktos norādītajā informācijā;

14.4. citiem apstākļiem, kas varētu būt par pamatu izmaiņām aprūpes pakalpojumā vai aprūpētāja vai pakalpojuma sniedzēja maiņai.

15. Aprūpes pakalpojuma sniegšanu bērnam izbeidz, ja:

15.1. bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene iesniedz Sociālajā dienestā iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā aprūpes pakalpojuma;

15.2. bērna dzīvesvieta pārdeklarēta uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju;

15.3. beidzies Sociālā dienesta lēmumā noteiktais aprūpes pakalpojuma saņemšanas periods;

15.4. Sociālais dienests konstatē, ka iestājies kāds no šo saistošo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem;

15.5. Sociālais dienests konstatē, ka aprūpes pakalpojums faktiski netiek izmantots, izņemot šo saistošo noteikumu 16. punktā minētos gadījumus;

15.6. notikušas izmaiņas šo saistošo noteikumu 9.1., 9.2., 9.3., 9.4. un 9.5. norādītajā informācijā, kas dod tiesības saņemt aprūpes pakalpojumu. šo saistošo noteikumu 10.1. apakšpunktā noteiktajā apjomā un periodā.

16. Aprūpes pakalpojuma sniegšana bērnam tiek pārtraukta uz laiku, kamēr bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai stacionārā ārstniecības iestādē.

17. Aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai nepamatoti izlietotos finanšu līdzekļus Sociālajam dienestam atmaksā:

17.1. bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene, ja bērns vairs neatbilst pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem vai mainījies piešķirtā pakalpojuma apjoms (atmaksā finansējuma starpību par piešķirtā pakalpojuma apjomu un konkrētā bērna izmantotā pakalpojuma apjomu);

17.2. aprūpētājs un pakalpojuma sniedzējs, ja sniegta nepatiesa informācija par sniegto pakalpojumu vai Sociālais dienests konstatējis citus pārkāpumus saistībā ar aprūpes pakalpojuma nodrošināšanu.

IV. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

18. Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Ropažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.

19. Ropažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var apstrīdēt Administratīvā rajona tiesā Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
1. pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 21. februāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 11/24
"Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti"

ROPAŽU NOVADA SOCIĀLAJAM DIENESTAM

Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis: 
  
Personas kods: 
  
Deklarētā adrese: 
  
Faktiskā adrese: 
  
Iesniedzēja tālrunis: 

iesniegums

Pamatojoties uz Ropažu novada pašvaldības domes saistošajiem noteikumiem "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti" lūdzu piešķirt manam bērnam

 ,

(bērna vārds, uzvārds, personas kods, deklarētā adrese)

 

aprūpes pakalpojumu līdz ____ stundām kalendāra mēnesī (t.sk. līdz ____ stundām kalendāra mēnesī vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanai).

Vēlamais aprūpes pakalpojuma sniedzējs

 

(vārds, uzvārds / nosaukums, personas kods / reģ. nr., adrese, kontakttālrunis)

Samaksu par sniegto aprūpes pakalpojumu ieskaitīt Pakalpojuma sniedzēja kontā:

                     

(norēķina konta numurs)

Iesniegumam pievienotie dokumenti:

 darba devēja apliecinājums, ka bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir darba ņēmējs, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra nedēļā;

 informācija par saimnieciskajai darbībai izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants;

 izglītības iestādes apliecinājums, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē;

 Nodarbinātības valsts aģentūras apliecinājums, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos, norādot pasākumā pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

 dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājums, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

iestādes apliecinājumu par bērna uzturēšanās ilgumu iestādē;

ārstējošā ārsta izziņu par medicīnisko kontrindikāciju neesamību aprūpes mājās saņemšanai.

Apliecinu, ka

• sniegšu informāciju Sociālā dienesta sociālā darba speciālistam anketas "Aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšana un apjoma noteikšana" aizpildīšanai;

• atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par iesnieguma iesniedzēja mājsaimniecību, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu.

.____.________.

 Iesniedzējs: 

(datums)

  

(vārds, uzvārds, paraksts)

Datu aizsardzības atruna

Ropažu novada pašvaldība ar šo apliecina, ka informācija un personas dati, ko Jūs esat iesniedzis saistībā ar šo iesniegumu, tiks apkopoti, apstrādāti un glabāti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) prasībām, attiecībā uz personas datu aizsardzību.

Iesniedzot savus datus, Jūs esat informēts un piekrītat, ka dati tiek apstrādāti un uzglabāti visu šeit norādīto datu apstrādes laiku, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pēc sākotnējās datu apstrādes tik ilgi, cik tas būtu nepieciešams.

Savāktie dati netiks nodoti trešajām personām, izņemot gadījumus, ja tas būtu nepieciešams šeit noteiktās datu apstrādes nolūkiem, vai, ja šādu pienākumu uzliek normatīvie akti.

Jums ir tiesības jebkurā laikā prasīt savu datu atjaunošanu, informāciju par Jūsu personas datu lietošanu, kā arī prasīt savu datu dzēšanu.

.____.________.

 Iesniedzējs: 

(datums)

  

(vārds, uzvārds, paraksts)

2. pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 21. februāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 11/24
"Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti"
Aprūpes pakalpojuma nepieciešamības apjoma noteikšana

Nr. __________________

Bērna vārds, uzvārds 
Dzimšanas datums (dd/mm/gggg) 
Dzimums (S/V) 
Apjoma noteikšanas vieta/laiks 
Ģimenes ārsts 
Speciālista vārds, uzvārds, amats, institūcijas nosaukums 

Aprūpes pakalpojuma pieprasīšanas mērķi un vēlamais pakalpojuma apjoms:

 lai strādātu algotu darbu ____ stundas mēnesī

 lai gūtu ienākumus no saimnieciskās darbības ____ stundas mēnesī

 lai apgūtu vispārējās vai profesionālās pamata, vidējās vai augstākās izglītības programmu:

klātienē ____ stundas mēnesī;

neklātienē ____ stundas mēnesī

 lai piedalītos Nodarbinātības Valsts aģentūras rīkotajos nodarbinātību veicinošos pasākumos ____ stundas mēnesī

 lai saņemtu dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēja ____ stundas mēnesī

Kopējais vēlamais pakalpojuma apjoms _____ stundas mēnesī.

Bērna ikdienas aktivitātes:

 apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi _________________________________________

____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī

apgūst izglītību:

 vispārējās pamatizglītības iestādes _______________________________ _____. klasē

klātienē ____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī;

 vispārējās vidējās izglītības iestādes _______________________________ _____. klasē

klātienē ____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī;

 speciālās izglītības iestādes _______________________________ _____. klasē

klātienē ____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī;

 cits variants

 
 

 izmanto izglītības iestādes pagarinātās dienas pakalpojumu

jā ____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī;

nē (norādiet iemeslu kāpēc neizmanto)

 
 

apgūst profesionālās ievirzes izglītības iestādes izglītības programmu:

 jā ____ dienas nedēļā; ___ stundas mēnesī;

 nē

saņem sociālos pakalpojumus:

 dienas aprūpes centrā ____ dienas nedēļā; ___ stundas mēnesī;

 dienas centrā ____ dienas nedēļā; ____ stundas mēnesī;

 "atelpas brīža" pakalpojums ____ dienas nedēļā; ____ stundas dienā; stundas mēnesī;

 cits variants

 
 

saņem regulārus ārstniecības un rehabilitācijas pakalpojumus (piemēram, ergoterapija, fizioterapija u.c.):

jā ____ dienas nedēļā; ____ stundas dienā; ____ stundas mēnesī;

 nē

Institūcijās bērna aprūpe un uzraudzība nodrošināta ____ stundas mēnesī.

Norādīt pilngadīgās personas, kuras var sniegt bērnam nepieciešamo aprūpi/atbalstu (kopā/atsevišķi dzīvojošie ģimenes locekļi, personas, kurām ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī ar viņu, radi, paziņas, kaimiņi u.c.):

 

Vārds, Uzvārds

 

 

Radniecība/ saikne ar pieprasītāju

 

 

Dzīvesvietas vai darbavietas adrese, tālrunis

 

 

Atbalsta veids, biežums

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kopējais vēlamais pakalpojuma apjoms

______________________

Stundas mēnesī

Bērna likumiskais pārstāvis (vārds, uzvārds)

Datums

Sociālais darbinieks (vārds, uzvārds)

Datums

Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 21. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. 11/24 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. Saistošie noteikumi izstrādāti saskaņā ar Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļā ietverto deleģējumu, ka pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam.

1.2. Saistošie noteikumi nosaka, ka personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi tiek nodrošinātas tiesības pašvaldībā pēc to deklarētās dzīvesvietas saņemt no pašvaldības budžeta apmaksātu aprūpes pakalpojumu.

1.3. Ņemot vērā, ka ar 2024. gadu ir beidzies Eiropas Savienības finansējums deinstitucionalizācijas procesa īstenošanai un pašvaldībai, lai turpmāk nodrošinātu aprūpes pakalpojuma pieejamību, ir nepieciešams apstiprināt saistošos noteikumus "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti".

1.4. Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti" 44. un 45. punkts nosaka aprūpes pakalpojuma maksimālo stundu skaitu mēnesī un minimālās vienas stundas izmaksas.

1.5. Saistošie noteikumi paredz, ka pakalpojumu piešķirs un apmaksās Ropažu novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests), novērtējot aprūpes pakalpojuma nepieciešamību un nosakot aprūpes pakalpojuma apjomu.

1.6. Pakalpojumu varēs saņemt līdz 80 stundām mēnesī, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – sagaidāms izdevumu palielinājums 43200 euro apmērā gadā.

2.2. Šobrīd Eiropas savienības politiku instrumentu deinstitucionalizācijas projekta ietvaros līdz projekta beigām aprūpes pakalpojumu saņēma 9 bērni.

2.3. Nepieciešamais finansējums aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai 2024. gadā tiks nodrošināts plānotā budžeta ietvaros par sociālā pakalpojuma nodrošināšanu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. Sociālā ietekme – nodrošinot iespēju saņemt aprūpes pakalpojumu bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, tiks atvieglota bērna vecāku ikdiena, uzlabojot ģimenes dzīves kvalitāti, spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.

3.2. Ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nodrošinot iespēju saņemt aprūpes pakalpojumu bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, tiks atvieglota bērna vecāku ikdiena, uzlabojot ģimenes dzīves kvalitāti, spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā, līdz ar to netiešā veidā var tikt uzlabota iedzīvotāju veselība.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Sociālajā dienestā.

4.2. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem5.1. Ņemot vērā Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļā ietverto deleģējumu pašvaldība ir izvērtējusi iespējas un secinājusi, ka ir nepieciešams apstiprināt šādus saistošos noteikumus par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildus cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri administrē sociālos pakalpojumus.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Sociālais dienests, līdz ar to nav nepieciešama jaunu institūciju izveide.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības rīcība ir atbilstoša Pašvaldību likumam un citiem normatīvajiem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām8.1. Sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu izvērtēšana un iekļaušana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv.

8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2024. gada no 22. janvāra līdz 2024. gada 5. februārim. Šajā laika periodā nav saņemts sabiedrības viedoklis.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
16.03.2024