Tiesību akts: spēkā esošs
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 40/2023

Ādažos 2023. gada 23. novembrī
Mājas (istabas) dzīvnieku turēšanas noteikumi Ādažu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 23. novembra sēdes lēmumu (prot. Nr. 27 § 2)

PRECIZĒTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 28. decembra sēdes lēmumu (prot. Nr. 29 § 52)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 5. punktu,
Dzīvnieku aizsardzības likuma 8. panta trešo un ceturto daļu,
Veterinārmedicīnas likuma 21.3 panta trešo daļu,
Ministru kabineta 04.04.2006. noteikumu Nr. 266
"Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai,
tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs,
kā arī suņa apmācībai
" 13. punktu, Ministru kabineta 02.10.2012.
noteikumu Nr. 678 "Klaiņojošu suņu un
kaķu izķeršanas prasības
" 16. punktu
I. Vispārīgie noteikumi

1. Saistošie noteikumi nosaka prasības mājas (istabas) dzīvnieku – suņu un kaķu (turpmāk kopā saukti "Mājdzīvnieki") turēšanai, īpašnieku (turētāju) tiesības un pienākumus, klaiņojošu, bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu un agresīvu Mājdzīvnieku izķeršanas kārtību, kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt, lai Mājdzīvnieku turēšana neapdraudētu un netraucētu cilvēkus un citus dzīvniekus, samazināt Mājdzīvnieku radīto traumu skaitu, novērst dzīvnieku infekcijas slimību izplatību un dzīvnieku klaiņošanu, kā arī postījumus apstādījumos, dārzos un publiskās teritorijās.

3. Noteikumi ir saistoši personām, kas dzīvo, vai uzturas Ādažu novada administratīvajā teritorijā (turpmāk – Īpašnieks), un kuru īpašumā, turējumā vai valdījumā ir Mājdzīvnieki.

II. Mājdzīvnieku turēšanas kārtība

4. Īpašniekam ir pienākums reģistrēt Mājdzīvniekus mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

5. Nekustamā īpašuma īpašnieki, valdītāji, lietotāji vai apsaimniekotāji nepieļauj klaiņojošu Mājdzīvnieku uzturēšanos savā teritorijā un barošanu, izņemot īpaši ierīkotās un apzīmētās vietās, par kurām informē Ādažu novada pašvaldības policiju.

6. Mājdzīvniekiem paredzētā ēdiena novietošana koplietošanas telpās vai sabiedriskā vietā ir aizliegta, izņemot tam speciāli paredzētās un apzīmētās vietās. Lēmumu par ēdiena novietošanu koplietošanas telpās pieņem dzīvokļu īpašnieku kopība. Saskaņojumu ēdiena novietošanai sabiedriskā vietā sniedz Ādažu novada būvvalde. Personām, kas baro Mājdzīvniekus šajās vietās, jānodrošina barošanas vietas sakopšana.

7. Dzīvojamo māju tuvumā drīkst turēt sterilizētus bezsaimnieka kaķus, ja tiek nodrošināta kaķu labturība un apzīmēšana.

8. Jebkurai personai nekavējoties jāpaziņo pašvaldības policijai par klaiņojošu, vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku.

9. Īpašniekam vai turētājam, papildus normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, ir pienākums:

9.1. nodrošināt Mājdzīvnieku reģistrēšanu, turēšanu un vakcināciju atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

9.2. nepieļaut, ka Mājdzīvnieki piemēslo dzīvojamo un sabiedrisko ēku telpas;

9.3. izmest savāktos Mājdzīvnieka atstātos ekskrementus speciālās urnās vai atkritumu urnās;

9.4. nepieļaut Mājdzīvnieku atrašanos pašvaldības iestādēs un pašvaldībai piederošās publiskās būvēs un telpās;

9.5. nepieļaut Mājdzīvnieku atrašanos tādās sabiedrisko pasākumu norises vietās un citās vietās novada administratīvajā teritorijā, kur tas aizliegts ar speciālām zīmēm (piktogrammām);

9.6. nepieļaut Mājdzīvnieku peldināšanu jūras piekrastē Baltijas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā no 1. jūnija līdz 31. augustam, laikā no plkst. 9.00 līdz 20.00;

9.7. nepieļaut Mājdzīvniekiem bojāt apkārtējo vidi;

9.8. nekavējoties ziņot pašvaldības policijai par Mājdzīvnieka pazušanu;

9.9. nepieļaut ārpus norobežotās teritorijas suņa bez pavadas un bīstama suņa bez pavadas un uzpurņa atrašanos šādās meža un zaļās zonas teritorijās:

9.9.1. bērnu atpūtas un rotaļu laukumos, stadionos un sporta laukumos;

9.9.2. izglītības iestāžu un publisko būvju teritorijās;

9.9.3. publiskos dārzos, parkos, skvēros un kapsētās;

9.9.4. daudzdzīvokļu māju pagalmos;

9.9.5. sporta un aktīvās atpūtas centrā "Zibeņi" (publisku pasākumu laikā);

9.9.6. vietās, kur tas aizliegts ar speciālām zīmēm (piktogrammām), vai aizliegums noteikts normatīvajos aktos.

III. Klaiņojošu vai bezpalīdzības stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku izķeršana, izolācija un eitanāzija

10. Bez pajumtes un Īpašnieka aprūpes vai uzraudzības palicis Mājdzīvnieks ir klaiņojošs dzīvnieks, izņemot sterilizētus kaķus, kas uzturas dzīvojamo māju tuvumā.

11. Pašvaldības policija organizē klaiņojošu vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku izķeršanu un, ja nepieciešams, nogalināšanu. Klaiņojošu vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku ķeršanā izmanto humānas metodes, tajā skaitā īslaicīgu iemidzināšanu. Noķertos Mājdzīvniekus nogādā dzīvnieku patversmē, ar kuru pašvaldībai noslēgts pakalpojuma līgums.

12. Dzīvnieku patversmē izmitina un aprūpē noķertus klaiņojošos vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušus vai atsavinātus Mājdzīvniekus. Patversme nodrošina Mājdzīvnieku sterilizāciju, ja 14 dienu laikā nav izdevies atrast tā Īpašnieku.

13. Noķertos bezsaimnieku kaķus sterilizē un nogādā atpakaļ ierastajā vidē saskaņā ar programmu "Noķer – sterilizē – atlaid".

14. Visus izdevumus, kas saistīti ar klaiņojošu un bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušo Mājdzīvnieku noķeršanu, transportēšanu, uzturēšanu un aprūpi patversmē, sedz Īpašnieks. Izdevumi par Mājdzīvnieka noķeršanu, izmitināšanu un aprūpi, Īpašniekam tiek noteikti atbilstoši patversmes cenrādim, par ko Īpašnieks saņem rēķinu.

15. Par ievainotu Mājdzīvnieku vai Mājdzīvnieka līķi publiskajās vietās pašvaldības administratīvajā teritorijā jāziņo pašvaldības policijai.

16. Persona, paziņojot par klaiņojošu vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku, sniedz savu kontaktinformāciju, kā arī visus viņas rīcībā esošo informāciju par attiecīgā Mājdzīvnieka atrašanās vietu, izskatu un uzvedību.

17. Par klaiņojošu, bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu vai agresīvu dzīvnieku, kas izrāda agresivitātes pazīmes vai uzbrūk cilvēkam vai citam dzīvniekam, jāpaziņo pašvaldības policijai.

IV. Noteikumu izpildes kontrole un atbildība par noteikumu pārkāpšanu

18. Normatīvajos aktos par Mājdzīvnieku reģistrācijas kārtību noteikto suņa apzīmēšanas un reģistrācijas prasību izpildes uzraudzību un kontroli pašvaldībā veic pašvaldības policija, kas ir tiesīga izdot administratīvos aktus par suņa apzīmēšanu un reģistrāciju.

19. Par 9.1. un 9.2. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu vainīgajai personai piemēro normatīvajos aktos noteikto sodu.

20. Par 9.3. un 9.4. apakšpunktā noteikto prasību pārkāpšanu fiziskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz divdesmit naudas soda vienībām.

21. Par 9.5. un 9.6. apakšpunktā noteikto prasību pārkāpšanu fiziskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz desmit naudas soda vienībām.

22. Par 9.7., 9.8., 9.9.1.–9.9.6. apakšpunktā noteikto prasību pārkāpšanu fiziskām personām piemēro naudas sodu līdz piecdesmit naudas soda vienībām.

23. Šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic pašvaldības policija. Administratīvo pārkāpumu lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

V. Noslēguma jautājums

24. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Ādažu novada domes 2022. gada 25. maija saistošie noteikumi Nr. 46/2022 "Mājas (istabas) dzīvnieku turēšanas noteikumi Ādažu novadā".

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 23. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 40/2023 "Mājas (istabas) dzīvnieku turēšanas noteikumi Ādažu novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Šo saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) izdošanas mērķis ir noteikt prasības mājas (istabas) dzīvnieku – suņu un kaķu (turpmāk kopā saukti – Mājdzīvnieki) turēšanai, īpašnieku (turētāju) tiesības un pienākumus, klaiņojošu, bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu un agresīvu Mājdzīvnieku izķeršanas kārtību, kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu.

1.2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt, lai Mājdzīvnieku turēšana neradītu draudus cilvēkiem un dzīvniekiem, samazināt Mājdzīvnieku radīto traumu skaitu un novērst Mājdzīvnieku klaiņošanu un infekcijas slimību izplatību.

1.3. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 5. punktu dome ir tiesīga izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, nosakot administratīvo pārkāpumus un par tiem piemērojamos administratīvos sodus, ja likumos nav noteikts citādi, jautājumos par mājas (istabas) dzīvnieku labturību.

1.4. 01.01.2023. stājās spēkā Pašvaldību likums, un spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām". Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktā noteikts, ka pašvaldības dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un līdz 30.06.2024. izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam.

1.5. Pašvaldībā šobrīd ir spēkā 25.05.2022. saistošie noteikumi Nr. 46/2022 "Mājas (istabas) dzīvnieku turēšanas noteikumi Ādažu novadā" (turpmāk – Noteikumi Nr. 46).

1.6. Lai Noteikumi Nr. 46 atbilstu jaunajam normatīvajam regulējumam, tie jāizdod no jauna.

1.7. Izvērtējot SN Nr. 67/2022, secināms, ka tajos noteiktā kārtība ir atbilstoša Pašvaldību likumam, jauna regulējuma pieņemšana vai iekļaušana nav lietderīga un nepieciešama.

1.8. Noteikumos tiek saglabāta līdzšinējā administratīvā atbildība par pārkāpumiem, par kuriem nav paredzēta administratīvā atbildība citos attiecīgo nozari regulējošos normatīvajos aktos, lai Pašvaldība atbilstoši ārējos normatīvajos aktos noteiktajam pilnvarojumam varētu veicināt un nodrošināt pienācīgu Mājdzīvnieku turēšanas kārtību Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

1.9. Atbilstoši Veterinārmedicīnas likuma 21.3 pantam pašvaldība nodrošina normatīvajos aktos par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību noteikto suņa apzīmēšanas un reģistrācijas prasību izpildes uzraudzību un kontroli attiecīgajā administratīvajā teritorijā, kā arī, veicot šā panta pirmajā daļā minēto normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību un kontroli, ir tiesīga izdot administratīvos aktus par suņa apzīmēšanu un reģistrāciju. Minētā panta trešā daļa paredz, ka pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka institūciju, kas ir pilnvarota pašvaldības vārdā veikt šā panta pirmajā daļā noteikto uzraudzību un kontroli, kā arī ir tiesīga izdot šā panta otrajā daļā minētos administratīvos aktus. Līdz ar to Noteikumos jāparedz atsauce uz minēto likumu, kā arī ir precizējams līdzšinējais 18. punkts, nosakot, ka normatīvajos aktos par mājas dzīvnieku reģistrācijas kārtību noteikto suņa apzīmēšanas un reģistrācijas prasību izpildes uzraudzību un kontroli pašvaldībā veic Ādažu novada pašvaldības policija, kas ir tiesīga izdot administratīvos aktus par suņa apzīmēšanu un reģistrāciju.

2. Fiskālā ietekme un pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – noteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros:

2.1.1. ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no iekasētajiem naudas sodiem;

2.1.2. nav attiecināms uz izdevumu daļu;

2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.2. Nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme – Noteikumi ir attiecināmi uz jebkuriem Mājdzīvnieku īpašniekiem vai turētājiem, kuri uzturas pašvaldības administratīvajā teritorijā. Noteikumiem ir pozitīva sociālā ietekme, jo to mērķis ir, lai mājdzīvnieku turēšana neapdraudētu un netraucētu cilvēkus, kā arī lai mazinātu mājdzīvnieku radīto traumu skaitu un novērstu iespēju inficēties ar trakumsērgu, jo Noteikumi paredz arī klaiņojošo mājdzīvnieku identifikāciju un noteiktu darbību veikšanu.

3.2. Ietekme uz vidi – Noteikumiem paredzama pozitīva ietekme uz vidi, jo tādējādi tiks sekmēta vides sakārtošana, novērsta netīrība un postījumi apstādījumos, dārzos un publiskās teritorijās.

3.3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav attiecināma.

3.4. Ietekme uz konkurenci – netiek prognozēta.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. institūcija, kurā privātpersona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Ādažu novada pašvaldības policija. 

4.2. Noteikumu projekts neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību. 

4.3. Pašvaldības policija veic noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai.

4.4. Pašvaldības policija veic normatīvajos aktos par Mājdzīvnieku reģistrācijas kārtību noteikto suņa apzīmēšanas un reģistrācijas prasību izpildes uzraudzību un kontroli, kā arī ir tiesīga izdot administratīvos aktus par suņa apzīmēšanu un reģistrāciju.

4.5. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Administratīvā komisija.

4.6. Administratīvās komisijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.7. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

5.2. Noteikumi izstrādāti pamatojoties uz Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 5. punktu, un nodrošinās Pašvaldības funkciju izpildi Mājdzīvnieku uzturēšanas jomā.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti Noteikumu piemērošanā, ir Centrālās pārvaldes Administratīvā nodaļa (pieņemot no personām iesniegumus par Noteikumu pārkāpšanu, ja tādi tiks iesniegti, un organizējot to nodošanu izskatīšanai atbilstoši kompetencei), pašvaldības policija (veicot saistošo noteikumu kontroli), un Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija (izskatot administratīvo pārkāpumu lietas).

6.2. Noteikumu izpildē nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešamie resursi tiek paredzēti pašvaldības budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei, nosakot samērīgas prasības mērķa sasniegšanai, lai noteiktu suņu un kaķu turēšanas kārtību, klaiņojošo mājdzīvnieku identifikāciju un noteiktu darbību veikšanu, lai samazinātu mājdzīvnieku radītu traumu skaitu un iespējas inficēties ar trakumsērgu, kā arī atbildību par Noteikumu neievērošanu.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. Noteikumos ir paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods.

7.3. Administratīvais sods paredzēts ar mērķi – atturēt personas no pārkāpumu izdarīšanas, aizstāvēt pārējo iedzīvotāju tiesības dzīvot drošā un tīrā vidē.

7.4. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai, pēc Noteikumu izskatīšanas domes Finanšu komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook profilā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli;

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā no 2023. gada 13. oktobra līdz 27. oktobrim tika saņemti četru iedzīvotāju priekšlikumi saistošo noteikumu pilnveidošanai (reģistrēti ar Nr. ĀNP/1-11-1/23/5680, Nr. ĀNP/1-11-1/23/5766, Nr. ĀNP/1-11-1/23/5765 un Nr. ĀNP/1-11-1/23/5768).

8.4. Netiek atbalstīts priekšlikums – iekļaut Noteikumu 11. punktā atsauci, ka pašvaldības policija organizē klaiņojošu vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu mājdzīvnieku izķeršanu, pamatojoties Dzīvnieku aizsardzības likuma (turpmāk – Likums) 39. pantu, un, ka šādu pakalpojumu pašvaldības policija pieprasa pakalpojumu sniedzējam, kam ir noslēgts līgums ar pašvaldību. Saistošajos noteikumos nav jādublē augstāka juridiskā spēka normas. Likuma 39. pants paredz, ka pašvaldība izveido un uztur dzīvnieku patversmes, izķer, izmitina un aprūpē izķertos un atsavinātos mājas (istabas) dzīvniekus, kā arī izmitina un aprūpē bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušus savvaļas dzīvniekus vai slēdz līgumu ar fizisko vai juridisko personu par šādu dzīvnieku izķeršanu, izmitināšanu, uzturēšanu un aprūpi.

8.5. Netiek atbalstīts priekšlikums Noteikumu 11. punktā norādīt, ka dzīvnieku eitanāziju drīkst veikt tikai saskaņā ar Likuma 50. pantu. Attiecīgā likuma norma pati par sevi nosaka, kādos gadījumos eitanāziju atļauts veikt, turklāt dzīvnieku eitanāziju izdara praktizējošs veterinārārsts, tāpēc tā neattiecas uz saistošo noteikumu priekšmetu.

8.6. Netiek atbalstīts priekšlikums Noteikumu 11. punktā norādīt, ka pakalpojumu sniedzējam, kam ir noslēgts līgums ar pašvaldību, dzīvnieku ķeršana jāsaskaņo ar Dzīvnieku aizsardzības biedrību vai Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto Uzņēmumu reģistrā reģistrētu patversmi, kam nav liegumu un kam ir ķērāja apliecības. Šādu prasību Likums nenosaka. Pakalpojums tiek sniegts ar pašvaldību noslēgtajā līgumā noteiktā kārtībā. Turklāt prasības, kādām jāatbilst pakalpojuma sniedzējiem, jau nosaka speciālie normatīvie akti.

8.7. Netiek atbalstīts priekšlikums Noteikumu 11. un 12. punktā precizēt, ka noķertos mājdzīvniekus nogādā, izmitina un aprūpē dzīvnieku patversmē vai Dzīvnieku aizsardzības biedrībā. Vieta, uz kuru dzīvnieki tiek nogādāti, ir patversme. Tomēr, ņemot vērā priekšlikuma būtību, šajos punktos tiek precizēts, ka dzīvnieki tiek nogādāti uz patversmi, ar kuru pašvaldībai ir noslēgts pakalpojuma līgums.

8.8. Noteikumi tiek papildināti ar jaunu 13. punktu, paredzot, ka noķertos bezsaimnieku kaķus sterilizē un nogādā atpakaļ ierastajā vidē saskaņā ar programmu "Noķer – sterilizē – atlaid", attiecīgi mainot Noteikumu turpmāko punktu numerāciju, lai tā būtu secīga.

8.9. Noteikumu 9.3. punktā precizēta prasība nodrošināt mājdzīvnieka atstāto ekskrementu savākšanu un izmešanu speciālās urnās vai atkritumu urnās, jo pašvaldība uzskata par pamatotu iedzīvotāja norādi uz to, ka speciālo urnu daudzums pašvaldības teritorijā nav pietiekams. Praktiski šobrīd cilvēki, kuri ved pastaigā suni teritorijās, kur nav šādas urnas, dzīvnieka ekskrementus, jebkurā gadījumā izmet atkritumu savākšanas vietās, kur nonāk nešķiroti atkritumi.

8.10. Ir precizēts termins "sabiedriskās ēkas" Noteikumu 9.4. punktā, aizstājot to ar vārdiem "pašvaldībai piederošās publiskās būvēs/telpās", jo būvniecību reglamentējošie normatīvie akti nepaskaidro definīciju "sabiedriskās ēkas". Papildu, precizēts Noteikumu 9.9.2. punkts.

8.11. Netiek atbalstīts priekšlikums svītrot Noteikumu 9.6. punktu, kas paredz aizliegumu nepieļaut Mājdzīvnieku peldināšanu jūras piekrastē – Baltijas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā. Normatīvie akti paredz, ka ar suņiem nedrīkst uzturēties oficiālajās peldvietās. Peldvietas izveidojamas atbilstoši Ministru kabineta 28.11.2017. noteikumiem Nr. 692 "Peldvietas izveidošanas, uzturēšanas un ūdens kvalitātes pārvaldības kārtība". Ādažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā nav izveidotas peldvietas.

8.12. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
03.02.2024