1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir Ķekavas novada (turpmāk – novads) pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) finansiālo atbalstu un naudas balvas novada kultūras iestāžu amatiermākslas kolektīviem, novada administratīvajā teritorijā reģistrētiem amatiermākslas kolektīviem, novadā deklarētiem individuāliem dalībniekiem par sasniegumiem savā jomā, finansiālo atbalstu kultūras un mākslas projektu organizēšanai novada administratīvajā teritorijā.
2. Pašvaldības kultūras un mākslas finansiālā atbalsta mērķis ir sekmēt novadā deklarēto iedzīvotāju ieinteresētību kultūras procesos, to popularizēšanu novada administratīvajā teritorijā, amatiermākslas kolektīvu radošo aktivitāti un dalību kultūras aktivitātēs Latvijā un ārvalstīs.
3. Finansiālo atbalstu piešķir:
3.1. dalībai konkursos, festivālos un meistarklasēs Latvijā un ārvalstīs;
3.2. mākslas projektu realizēšanai novada administratīvajā teritorijā.
4. Naudas balvas piešķir, lai publiski pateiktos to ieguvējiem par izciliem panākumiem kultūras un mākslas jomā.
5. Finansiālo atbalstu un naudas balvas piešķir, izvērtējot projekta nozīmi, lietderību un konkrētās personas vai kolektīva ieguldījumu kultūras un mākslas popularizēšanā novadā un sasniegtos rezultātus.
6. Uz finansiālo atbalstu dalībai konkursos, festivālos, meistarklasēs šajos noteikumos noteiktajā kārtībā un apmērā ir tiesības pretendēt individuālajam mākslas jomas pārstāvim, ja tā deklarētā dzīvesvieta vismaz vienu gadu pirms atbalsta saņemšanas un kārtējā gada 1. janvāra pulksten 00:00 ir novada administratīvajā teritorijā, vai amatiermākslas kolektīvam, ja tā radošā darbība notiek un ir reģistrēta novada administratīvajā teritorijā vismaz vienu gadu pirms atbalsta saņemšanas, bet amatiermākslas kolektīvs nav pašvaldības iestādei piederošs, un vismaz 50 % amatiermākslas kolektīva dalībnieku dzīvesvieta ir deklarēta novada administratīvajā teritorijā vismaz vienu gadu pirms atbalsta saņemšanas un kārtējā gada 1. janvāra pulksten 00:00.
7. Finansiālais atbalsts paredzēts transporta izdevumu, dalības maksu, telpu nomas, apdrošināšanas un citu normatīvajos aktos pieļaujamu, ar konkursu, festivālu vai meistarklasi saistītu izdevumu segšanai.
8. Lai saņemtu finansiālu atbalstu dalībai festivālā, meistarklasē vai konkursā, pretendents iesniedz pašvaldībā:
8.1. fiziska persona – rakstisku iesniegumu, kurā norāda finansiālā atbalsta pretendenta datus: vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, e-pasta adresi, telefona numuru un kredītiestādes konta numuru;
8.2. amatiermākslas kolektīvs – rakstisku amatiermākslas kolektīva vadītāja iesniegumu, kolektīva nosaukumu, dalībnieku vārdus, uzvārdus, personas kodus, deklarētās dzīvesvietas adreses, vadītāja e-pasta adresi, telefona numuru un kredītiestādes konta numuru;
8.3. konkursa, festivāla vai meistarklases nosaukumu, mērķi, mērogu, norises vietu, laiku un izdevumu tāmi.
9. Finansiālā atbalsta apjomu nosaka, izvērtējot projekta kultūras vērtības un lietderības atbilstību novada iedzīvotāju interesēm. Finansiālo atbalstu kultūras un mākslas projektu organizēšanai var saņemt vienu reizi kārtējā gada budžeta ietvaros šādos gadījumos:
9.1. fiziska vai juridiska persona, kura piedalās un uzvar pašvaldības izsludinātajā konkursā;
9.2. fiziska vai juridiska persona, kas projekta idejas aprakstu, norisi un tāmi iesniegusi pēc savas iniciatīvas (piemēram, filmas uzņemšana, grāmatas izdošana, svētku pasākuma rīkošana).
10. Finansiālā atbalsta piešķiršanā ievēro līdzekļu piešķiršanas samērību – individuālam dalībniekam līdz EUR 300,00 (trīs simti euro), amatiermākslas kolektīva atbalstam līdz EUR 3000,00 (trīs tūkstoši euro) (līdz EUR 100,00 (viens simts euro) vienam dalībniekam), kultūras un mākslas projektiem līdz EUR 3000,00 (trīs tūkstoši euro).
11. Pašvaldības iestāžu amatiermākslas kolektīviem finansiālo atbalstu dalībai konkursos, festivālos, meistarklasēs plāno attiecīgās iestādes budžetā un tā piešķiršanu realizē attiecīgās iestādes vadītājs, ievērojot šajos noteikumos noteiktās prasības.
12. Lai saņemtu naudas balvu par sasniegumiem, dalībnieks vai viņa pārstāvis ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc panākumu sasniegšanas iesniedz pašvaldībai:
12.1. fiziska persona – rakstisku iesniegumu par naudas balvas piešķiršanu un apliecinošus dokumentus par panākumiem konkursā, norādot balvas, pretendenta datus: vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi un e-pasta adresi, telefona numuru un kredītiestādes konta numuru;
12.2. amatiermākslas kolektīvs, arī pašvaldības iestādēm piederošie, amatiermākslas kolektīva vai iestādes vadītāja rakstisku iesniegumu ar kolektīva nosaukumu, dalībnieku vārdiem, uzvārdiem, personas kodiem, deklarēto dzīvesvietu adresēm, kontakttālruņa numuriem;
12.3. konkursa nosaukumu, mērogu, norises vietu, laiku;
12.4. iesniegumam pievieno dokumentu kopijas, kas apliecina dalībnieka vai kolektīva sasniegumus, par kuriem lūdz naudas balvu (rezultātu protokola kopiju vai diploma kopiju).
13. Naudas balvu par konkrēto sasniegumu no pašvaldības līdzekļiem pretendents var saņemt tikai vienu reizi šo noteikumu ietvaros.
14. Naudas balvu fondu kārtējā gada apstiprinātā budžeta ietvaros plāno pašvaldības atbildīgā struktūrvienība.
15. Naudas balvu apmēru nosaka pašvaldības domes par kultūras un mākslas jautājumiem atbildīgā komiteja (turpmāk – komiteja), izvērtējot attiecīgos sasniegumus.
17. Komiteja piešķir finansējumu no budžetā apstiprinātās summas saskaņā ar šiem noteikumiem. Komitejai ir tiesības:
17.1. pārbaudīt iesniegumā norādītās ziņas un pieprasīt papildus informāciju;
17.2. neizskatīt iesniegumu par finansiālā atbalsta vai naudas balvas piešķiršanu un sniegt rakstisku atbildi iesnieguma iesniedzējam, ja:
17.2.1. iesniegumā nav norādītas visas nepieciešamās ziņas un nav pievienoti dokumenti, atbilstoši šiem noteikumiem;
17.2.2. iesniegumā norādītās ziņas ir nepatiesas;
17.3. nepiešķirt finansiālo atbalstu, ja pieteikums atzīts par nepieņemamu vai tas neatbilst pašvaldības interesēm.
18. Pēc komitejas lēmuma pieņemšanas un līguma noslēgšanas, finansiālo atbalstu (naudas balvu) pārskaita uz iesniegumā fiziskās vai juridiskās personas norādīto kredītiestādes kontu. Finansējumu kultūras un mākslas projektiem veic divos maksājumos – 80 % no piešķirtās summas desmit darba dienu laikā pēc komitejas lēmuma un 20 % piešķirtās summas desmit darba dienu laikā pēc projekta atskaites iesniegšanas.
19. Finansiālā atbalsta saņēmējs atskaitās par izlietotajiem finanšu līdzekļiem pašvaldībā ne vēlāk kā 1 (vienu) mēnesi pēc piešķirtā finansējuma izlietošanas, iesniedzot pašvaldībā rakstveida atskaiti (pielikums) ar attaisnojuma dokumentiem. Izpildi kontrolē pašvaldības atbildīgā struktūrvienība.
20. Gadījumā, ja finansiālā atbalsta pretendents (saņēmējs) nav piedalījies konkursā vai festivālā, vai konkurss vai festivāls nav noticis, tas piešķirto finansiālā atbalsta summu 10 (desmit) darba dienu laikā ieskaita atpakaļ pašvaldības kredītiestādes kontā.
21. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē pašvaldības 2021. gada 20. oktobra saistošie noteikumi Nr. 35/2021 "Par Ķekavas novada pašvaldības kultūras un mākslas finansiālo atbalstu un naudas balvām".
Finansējuma saņēmējs: | |
Projekta nosaukums: |
1. Ķekavas novada pašvaldības piešķirtie finanšu līdzekļi____________EUR apmērā, ir izlietoti šādi:
Nr.p.k. | Projekta iesniegumā norādītās aktivitātes nosaukums | Izmaksu apliecinošo dokumentu nosaukums (maksājuma uzdevuma Nr. vai kases izdevumu ordera Nr., izmaksas datums.) un izmaksas saņēmējs | Kopējās izmaksas (EUR) |
2. Projekta saturiskā atskaite
• norādīt projektā veiktās darbības; • norādīt sasniegtos rezultātus; • norādīt īstenotos publicitātes un sabiedrības informēšanas pasākumus, atskaitei pievienojot fotofiksācijas; • u.c. |
3. Pielikumā attaisnojoši dokumenti uz _____________lapām.
Projekta vadītājs | ||||
/vārds uzvārds/ | /paraksts/ |
Apstiprinu, ka Ķekavas novada pašvaldības pārskaitītie līdzekļi projekta realizācijas gaitā izlietoti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem tiesību aktiem un projektā paredzētajiem mērķiem. Ar projektu saistītā finanšu dokumentācija tiks saglabāta –
(finansējuma saņēmēja nosaukums – organizācija) |
(adrese, tālrunis ) |
(datums) |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Atskaiti pieņēma Ķekavas novada pašvaldības darbinieks | |
(vārds uzvārds) |
Atskaite apstiprināta /datums, paraksts/ |
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Šo noteikumu izdošanas mērķis ir sekmēt novadā deklarēto iedzīvotāju ieinteresētību kultūras procesos, to popularizēšanu pašvaldības administratīvajā teritorijā un amatiermākslas kolektīvu radošo aktivitāti un dalību kultūras aktivitātēs Latvijā un ārvalstīs. Šie noteikumi nepieciešami tādēļ, lai noteiktu finansiālā atbalsta un naudas balvu piešķiršanas kārtību un atbalsta saņēmēju pienākumus. |
2. Fiskālā ietekme un pašvaldības budžetu Plānotā projekta ietekme uz pašvaldības budžetu nemainās, proti, šo noteikumu pieņemšana nesamazinās vai nepalielinās plānoto pašvaldības budžeta ienākumu apjomu. Šo noteikumu izdošanas procesam nav nepieciešami papildus darbinieku vai administratīvie resursi. Finansiālais atbalsts un naudas balvas ieplānojamas un izmaksājamas no pašvaldības budžeta līdzekļiem – pārējie kultūras un sporta pasākumi. Provizoriski varētu sastādīt 45 000 EUR gadā no pašvaldības budžeta. Ķekavas novada mākslas, mūzikas, sporta skolas audzēkņi līdzfinansējumu vai naudas balvas saņem, atbilstoši attiecīgo iestāžu nolikumiem. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci Novada iedzīvotāju aktivitāšu sekmēšana un atbalstīšana veicinās jaunu iedzīvotāju un uzņēmēju piesaisti novadam ar pozitīvu vidi. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Šos noteikumus publicē pašvaldības oficiālajā interneta vietnē www.kekava.lv, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tie ir pieejami pašvaldības administrācijas ēkā Ķekavā un pašvaldības pārvaldēs Baldonē, Baložos un Daugmalē. Institūcija, kurā persona var vērsties šo noteikumu piemērošanā, ir Ķekavas novada pašvaldība. Administratīvajām procedūrām nav paredzētas papildus izmaksas. Galvenie šo noteikumu pieņemšanas un realizācijas procedūras posmi ir to pieņemšana attiecīgajā pašvaldības domes komitejā un domes sēdē. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas ir paredzētas pašvaldības budžetā, t.i., jaunas administratīvās izmaksas nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Šo noteikumu izdošana ir pamatojama ar pašvaldības autonomās funkcijas – sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm (Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5. punkts). Jaunu cilvēkresursu izmantošana nebūs nepieciešama. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Šo noteikumu izpildē ir iesaistīta Ķekavas novada pašvaldības par kultūras un mākslas jautājumiem atbildīgā struktūrvienība. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana: Šie noteikumi ir piemēroti un samērīgi ar nepieciešamā mērķa sasniegšanu. Konkrētās administratīvās teritorijas attīstībai šo noteikumu pieņemšana ir nepieciešama un lietderīga. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām: Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Sabiedriskā apspriešana notika no 2023. gada 22. novembra līdz 2023. gada 6. decembrim. Priekšlikumi netika saņemti. |