1. Saistošie noteikumi nosaka pašpatēriņa zvejai noteikto zvejas rīka limita daļu un kritērijus piekrastes zvejas limitu sadalei pašpatēriņa zvejniekiem, kas ir vienas mājsaimniecības locekļi.
2. Nodalīt pašpatēriņa zvejai zvejas rīka limita daļu (Pielikums) no Dienvidkurzemes novada pašvaldībai noteiktā kopējā zvejas limita.
3. Uz piekrastes zvejas limitu var pretendēt viens vienas mājsaimniecības loceklis, t.i., viena no īpašumā deklarētām personām.
4. Pašpatēriņa zvejai zvejas rīki Dienvidkurzemes novada pašvaldības Baltijas jūras piekrastē tiek iedalīti administratīvās teritorijas teritoriālās vienībās deklarētiem pretendentiem.
Pagasts / pilsēta | Lucīšu murdi | Zivju tīkli | Reņģu tīkli | Zivju āķi |
Nīcas pagasts | 1 | 11 | 8 | 300 |
Sakas pag. un Pāvilosta | 1 | 11 | 3 | 200 |
Vērgales pagasts | 1 | 4 | 1 | 200 |
Medzes pagasts | - | 1 | - | - |
Rucavas pagasts | - | 9 | 3 | 200 |
Kopā 5 % no pašvaldībai noteiktā limita | 3 | 36 | 15 | 900 |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir nodalīt pašpatēriņa zvejai noteikto zvejas rīka limita daļu, noteikt kritērijus piekrastes zvejas limitu sadalei pašpatēriņa zvejniekiem, kas ir vienas mājsaimniecības locekļi. Noteikumu izdošanu paredz: Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumi Nr. 1375 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību piekrastes ūdeņos" 8.1. apakšpunktu un 5.² punktu. Dienvidkurzemes novada pašvaldībai noteikumi nepieciešami, jo komerciālo zvejnieku pieprasījums ir liels, līdz ar to pašpatēriņa zvejai, ievērojot, ka komerczvejniekiem ir priekšroka, nepietiek zvejas rīki zvejai piekrastes ūdeņos. Lai nodrošinātu pašpatēriņa zvejnieku pieprasījumus pēc iespējas plašākam zvejnieku lokam, nepieciešamas ierobežot vienas mājsaimniecības locekļu tiesības. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Šo saistošo noteikumu ietekme uz pašvaldības budžetu nav. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un komersantu, kas nodarbojas ar zvejniecību, konkurētspēju; saistošajos noteikumos noteiktā kārtība nodrošinās personām, kuras nodarbojas ar zvejniecību, vienlīdzīgas tiesības un iespējas izmantot piekrastes zvejas limitus. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi nemaina iepriekš noteikto zvejas rīku saņemšanas kārtību. Informāciju par to piemērošanu nodrošina Dienvidkurzemes novada pašvaldības iestāde "Pašvaldības administrācija". |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tiks noteikti jauni uzdevumi esošajiem darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē nav paredzēts izveidot jaunu institūciju. Pretendentu pieprasījumus apkopos Administratīvā daļa, bet lēmumu par zvejas rīku piešķiršanu pieņems dome. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Nosakot pašpatēriņa zvejas limitus, kas nepārsniedz 5 % no kopējā piešķirta zvejas limita, tiek ievērots samērīgums starp komerczvejniekiem un pašpatēriņa zvejniekiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 2023. gada 19. oktobrī publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.dkn.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 2023. gada 2. novembrim. Sabiedrības viedokļi, priekšlikumi vai iebildumi netika saņemti. |