1. Saistošie noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā Ādažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā mājsaimniecībām izīrē dzīvokļus (turpmāk – Dzīvokļi) Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" ietvaros izveidotajās zemas īres maksas dzīvojamās mājās;
1.2. kārtību, kādā mājsaimniecības reģistrē pašvaldības īres Dzīvokļu reģistrā (turpmāk – Īres reģistrs).
2. Noteikumos lietotie termini:
2.1. Īres reģistrs – pašvaldības reģistrēts hronoloģisks datu kopums par mājsaimniecībām, kuras saskaņā ar pašvaldības izveidotas Dzīvokļu komisijas lēmumu ir atzītas par tiesīgām reģistrēties Īres reģistrā, lai iegūtu tiesības slēgt Dzīvokļa īres līgumu ar nekustamā īpašuma attīstītāju;
2.2. mājsaimniecība – vairākas personas, kuras dzīvo vienā mājoklī un kopīgi sedz mājokļu uzturēšanas izdevumus, vai viena persona, kura saimnieko atsevišķi.
3. Mājsaimniecības reģistrē Īres reģistrā vispārējā kārtībā, ja tās atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" ietvaros" (turpmāk – Noteikumi Nr. 459) 35.1. un 35.2. apakšpunkta nosacījumiem. Atbilstoši Noteikumu Nr. 459 35.3. apakšpunktā noteiktajam, sākot ar 2024. gada 1. janvāri, mēneša neto vidējo ienākumu līmenis ik gadu tiks mainīts un publicēts akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum", Ekonomikas ministrijas un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" tīmekļvietnē.
4. Īres reģistrā prioritārā kārtībā reģistrē šādas mājsaimniecības, kas atbilst 3. punktam un kuru īpašumā nav citas dzīvojamās telpas Ādažu novadā:
4.1. vismaz viena no mājsaimniecībā dzīvojošajām personām ir nodarbināta Ādažu novada teritorijā un veic ar pašvaldības funkciju izpildi saistītus uzdevumus pašvaldības iestādē vai institūcijā (t.s., izglītības iestādēs, sabiedrībās ar ierobežotu atbildību un aģentūrās), vai primārā veselības aprūpē;
4.2. mājsaimniecība, kurā dzīvo persona ar 1., 2. vai 3. grupas invaliditāti;
4.3. mājsaimniecība, kurā dzīvo un kuras apgādībā ir trīs un vairāk bērni vecumā līdz 18 gadiem, vai līdz 24 gadu vecumam, kuri iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību;
4.4. vismaz viena no mājsaimniecībā dzīvojošām personām ir nodarbināta tādās uzņēmējdarbības nozarēs, kā ražošana, pārtikas apstrāde, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
5. Reģistrācijai Īres reģistrā mājsaimniecība iesniedz pašvaldībā šādus dokumentus:
5.1. rakstveida iesniegumu, ko paraksta mājsaimniecībā esošās visas pilngadīgās personas, norādot:
5.1.1. visu personu vārdus, uzvārdus un personas kodus;
5.1.2. cik istabu Dzīvokli vēlas īrēt (attiecināms, ja mājsaimniecība atbilst Noteikumu Nr. 459 35.1. un 35.2. apakšpunkta nosacījumiem);
5.1.3. saziņas veidu;
5.1.4. apliecinājumu, ka nevienai no mājsaimniecībā esošajām personām nepieder dzīvošanai derīga cita telpa vai māja pašvaldības administratīvajā teritorijā.
5.2. Valsts ieņēmumu dienesta, Kredītinformācijas biroja vai līdzvērtīgas ārvalstu nodokļu administrācijas izziņu par mājsaimniecības iepriekšējā taksācijas gadā kopējiem mēneša vidējiem neto ienākumiem, par ko maksāts iedzīvotāju ienākumu nodoklis;
5.3. invaliditātes apliecības kopiju, ja atbilst 4.2. apakšpunktam;
5.4. bāriņtiesas lēmuma par aizbildnības nodibināšanu vai bērna ievietošanu audžuģimenē izrakstu, ja atbilst 4.3. apakšpunktam;
5.5. izziņu no izglītības iestādes, ja atbilst 4.3. apakšpunktam;
5.6. izziņu no darba devēja par kvalificēta speciālista darba tiesiskajām attiecībām, ja atbilst 4.1. un 4.4. apakšpunktam.
6. Dokumentus pašvaldībā var iesniegt:
6.1. klātienē Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūtot pa pastu, uz adresi Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;
6.2. nosūtot ar drošu e-parakstu parakstītu iesniegumu uz elektronisko pasta adresi dome@adazi.lv, vai elektroniski valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv.
7. Ja mājsaimniecība nav norādījusi visu informāciju vai nav iesniegusi visus dokumentus, tā tiek informēta par to, norādot termiņu trūkumu novēršanai.
8. Pēc 5. punktā noteikto visu dokumentu saņemšanas pašvaldības Dzīvokļu komisija pieņem lēmumu par mājsaimniecības reģistrēšanu Īres reģistrā vai par atteikumu. Mājsaimniecību reģistrē Īres reģistrā pēc komisijas pozitīva lēmuma pieņemšanas.
9. Īres reģistrā mājsaimniecības reģistrē divās grupās:
9.1. prioritārās mājsaimniecības – saskaņā ar 4. punktu;
9.2. vispārējās mājsaimniecības – saskaņā ar 3. punktu.
10. Mājsaimniecības reģistrē Īres reģistra prioritārajā grupā, ievērojot 4. punktu un Dzīvokļu komisijas pozitīvo lēmumu hronoloģisko secībā. Mājsaimniecības reģistrē Īres reģistra vispārējā grupā Dzīvokļu komisijā pieņemto pozitīvo lēmumu hronoloģiskā secībā.
11. Īres reģistrā par katru mājsaimniecību iekļauj šādas ziņas:
11.1. mājsaimniecībā esošās katras personas vārdu, uzvārdu un personas kodu;
11.2. Dzīvokļu komisija lēmuma pieņemšanas datumu par mājsaimniecības reģistrēšanu Īres reģistrā;
11.3. mājsaimniecības kārtas numuru Īres reģistrā;
11.4. mājsaimniecībā esošo kvalificēto speciālistu atbilstību 4.1. apakšpunktam, vai nodarbinātību ražošanas, pārtikas apstrādes, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozarē.
12. Īres reģistrā reģistrētai prioritārās grupas mājsaimniecībai ir pienākums ar iesniegumu informēt pašvaldību, ja mājsaimniecība vairs neatbilst 4. punkta prasībām. Iesniegumu paraksta mājsaimniecībā esošās visas pilngadīgās personas un iesniegumā norāda, vai mājsaimniecība vēlas, vai nevēlas reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā. Iesniegumam pievieno 5.2. apakšpunktā noteikto izziņu.
13. Pēc visu 12. punktā noteikto dokumentu saņemšanas Dzīvokļu komisija pieņem lēmumu par prioritārās grupas mājsaimniecības izslēgšanu no Īres reģistra, ja mājsaimniecība neatbilst 4. punktam vai nevēlas turpmāk reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā. Ja mājsaimniecība neatbilst 4. punktam, bet atbilst 3. punktam un vēlas reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā, Dzīvokļu komisija pieņem attiecīgu lēmumu.
14. Mājsaimniecību izslēdz no Īres reģistra, ja:
14.1. sniegtas nepatiesas ziņas par apstākļiem, kas bija par pamatu mājsaimniecības reģistrēšanai Īres reģistrā;
14.2. Dzīvokļu komisija konstatē, ka pirms Dzīvokļa īres līguma noslēgšanas ar nekustamā īpašuma attīstītāju mājsaimniecība neatbilda Noteikumu Nr. 459 35.1., 35.2. un 35.3. apakšpunkta nosacījumiem;
14.3. mājsaimniecība iesniedz Pašvaldībā rakstveida iesniegumu par izslēgšanu no Īres reģistra, ko paraksta mājsaimniecībā esošās visas pilngadīgās personas;
14.4. mājsaimniecība neievēro termiņu šajos noteikumos noteiktās informācijas vai dokumentu iesniegšanai;
14.5. Īres reģistrā reģistrēta prioritārās grupas mājsaimniecība neatbilst 4. punktam un nevēlas turpmāk reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā.
16. Dzīvokļus izīrē mājsaimniecībām, kas reģistrētas Īres reģistrā un pirms Dzīvokļa īres līguma noslēgšanas Dzīvokļu komisija ir konstatējusi, ka tās atbilst Noteikumu Nr. 459 35.1., 35.2. un 35.3. apakšpunkta un šo noteikumu nosacījumiem.
17. Īres reģistrā reģistrētajām mājsaimniecībām Dzīvokļus piedāvā īrēšanai šādā secībā:
17.1. prioritārajām mājsaimniecībām – saskaņā ar 4. punktu;
17.2. vispārējām mājsaimniecībām – saskaņā ar 3. punktu.
18. Nekustamā īpašuma attīstītājs trīs mēnešus pirms dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā informē par to pašvaldību, nosūtot informāciju uz elektronisko pasta adresi dome@adazi.lv.
19. Pēc 18. punktā noteiktās informācijas saņemšanas, ievērojot Dzīvokļu skaitu un 17. punktu, atbilstošajām mājsaimniecībām atkārtoti pieprasa 2 (divu) nedēļu laikā no pieprasījuma paziņošanas dienas iesniegt 5.1. apakšpunktā noteikto iesniegumu, 5.2. apakšpunktā un, ja attiecināms 5.3., 5.4., 5.5., vai 5.6. apakšpunktā noteiktos dokumentus. Ja mājsaimniecība neiesniedz visus dokumentus, to informē par nepieciešamību iesniegt trūkstošos dokumentus, norādot izpildes termiņu.
20. Ja tiek konstatēts, ka prioritārās grupas mājsaimniecība vairs neatbilst 4. punktam, bet atbilst 3. punktam, mājsaimniecību informē par pienākumu 2 (divu) nedēļu laikā no pieprasījuma paziņošanas dienas iesniegt pašvaldībā 12. punktā minēto iesniegumu, ievērojot 6. punktu, izņemot 5.2. apakšpunktā noteikto izziņu.
21. Pēc visu 19. punktā noteikto dokumentu saņemšanas un dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā Dzīvokļu komisija pieņem lēmumu par atļauju nekustamā īpašuma attīstītājam un mājsaimniecībai slēgt Dzīvokļa īres līgumu vai lēmumu par mājsaimniecības izslēgšanu no Īres reģistra.
22. Pēc 21. punktā noteiktā iesnieguma saņemšanas Dzīvokļu komisija pieņem lēmumu par mājsaimniecības izslēgšanu no Īres reģistra, ja mājsaimniecība neatbilst 4. punktam un nevēlas reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā. Ja mājsaimniecība atbilst 3. punktam un vēlas reģistrēties Īres reģistra vispārējā grupā, Dzīvokļu komisija pieņem attiecīgu lēmumu.
23. Pamatojoties uz Dzīvokļu komisijas lēmumu par atļauju nekustamā īpašuma attīstītājam un mājsaimniecībai slēgt Dzīvokļa īres līgumu, nekustamā īpašuma attīstītājs noslēdz īres līgumu mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas.
24. Nekustamā īpašuma attīstītājam ir pienākums informēt pašvaldību par gadījumiem, kad tiek izbeigts Dzīvokļa īres līgums, nosūtot informāciju uz elektroniskā pasta adresi dome@adazi.lv. Pēc informācijas saņemšanas pašvaldība atkārtoti pieprasa nākamajai Īres reģistra rindā reģistrētajai mājsaimniecībai iesniegt 19. punktā minētos dokumentus, ko izskata atbilstoši 20.–25. punktā noteiktajā kārtībā.
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" ietvaros" (turpmāk – Noteikumi Nr. 459), tika apstiprināta zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programma. 1.2. Atbalsta programmas mērķis ir dzīvojamo īres māju būvniecība, lai veicinātu būvniecības standartiem un energoefektivitātes prasībām atbilstošu zemas īres maksas mājokļu pieejamību mājsaimniecībām, kas nevar atļauties mājokli uz tirgus nosacījumiem (Noteikumu Nr. 459 3. punkts). 1.3. Viens no atbalsta aizdevuma un kapitāla atlaides veidā saņemšanas nosacījumiem nekustamā īpašuma attīstītājiem ir pašvaldības saistošo noteikumu kopijas, kas nosaka MK noteikumu Nr. 459 ietvaros finansēto dzīvojamo īres māju īrnieku reģistrēšanu rindā, iesniegšana akciju sabiedrībā "Attīstības finanšu institūcija Altum". MK noteikumu Nr. 459 35.4. apakšpunktā noteikts, ka dzīvokļi tiek izīrēti mājsaimniecībām, kas ir reģistrētas rindā atbilstoši pašvaldību saistošo noteikumu ietvaros noteiktajai izīrēšanas kārtībai, tajā skaitā paredzot prioritāro secību noteiktām iedzīvotāju grupām. 1.4. Pašvaldību likuma 3. panta otrās daļas 1. punktā noteikts, ka publisko tiesību jomā pašvaldība īsteno autonomo kompetenci – autonomās funkcijas un brīvprātīgās iniciatīvas, kas tiek īstenotas kā autonomās funkcijas. Proti, saskaņā ar 4. panta pirmās daļas 10. punktu, pašvaldības autonomā funkcija ir sniegt iedzīvotājiem palīdzību mājokļa jautājumu risināšanā, kā arī veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu. Atbilstoši minētā panta trešajai daļai autonomo funkciju izpildi atbilstoši savai kompetencei organizē un par to atbild pašvaldība. 1.5. Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punkts noteic, ka dome ir tiesīga izlemt ikvienu pašvaldības kompetences jautājumu un tikai domes kompetencē ir izdot saistošos noteikumus. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa paredz tiesības izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. 1.6. "Brīvprātīgo iniciatīvu jēga ir dot iespēju iedzīvotāju ievēlētai domei darīt arī tādus labvēlīgus darbus, kuri ir vietējai kopienai vajadzīgi, bet kurus likumdevējs nav paredzējis kā pašvaldības pamatkompetenci. Šīs kompetences leģitimācijas pamats ir pašu iedzīvotāju griba."1 Ievērojot minēto, saistošo noteikumu "Par dzīvokļu izīrēšanas kārtību zemas īres maksas dzīvojamās mājās Ādažu novadā" (turpmāk – Noteikumi) izdošana ir pašvaldības brīvprātīgā iniciatīva, kas veicinās jaunu būvniecības standartiem un energoefektivitātes prasībām atbilstošu zemas īres maksas mājokļu pieejamību mājsaimniecībām, kas nevar atļauties mājokli uz tirgus nosacījumiem, kā arī palielinās nekustamo īpašumu attīstītāju aktivitāti Ādažu novadā. 1.7. Noteikumi ietver zemas īres maksas dzīvojamo māju dzīvokļu izīrēšanai nepieciešamo tiesisko regulējumu, kas nosaka mājsaimniecības, kuras ir tiesīgas reģistrēties Īres reģistrā. Lai reģistrētos Īres reģistrā, mājsaimniecību mēneša kopējiem neto vidējiem ienākumiem, par kuriem maksāts iedzīvotāju ienākumu nodoklis atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta vai Kredītinformācijas biroja, vai līdzvērtīgas ārvalstu nodokļu administrācijas izziņai, iepriekšējā taksācijas gadā ir jābūt šādiem: 1.7.1. nepārsniedz 1299 euro vienas istabas dzīvoklim; 1.7.2. nepārsniedz 2238 euro divu istabu dzīvoklim; 1.7.3. nepārsniedz 3426 euro trīs un vairāk istabu dzīvoklim. 1.8. Sākot ar 2024. gada 1. janvāri, mēneša kopējais neto vidējo ienākumu līmenis ik gadu tiks mainīts un publicēts akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum", Ekonomikas ministrijas un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" mājaslapā. 1.9. Cita starpā, Noteikumi noteic: 1.9.1. kārtību un secību, kādā mājsaimniecības reģistrē Īres reģistrā; 1.9.2. ka Īres reģistrā mājsaimniecības reģistrē divās grupās, t.i., prioritārās mājsaimniecības un vispārējās mājsaimniecības; 1.9.3. kārtību, kādā mājsaimniecības izslēdz no Īres reģistra attiecīgās grupas. 1.10. Mājsaimniecības Īres reģistrā reģistrēs un attiecīgus lēmumus pieņems Pašvaldības Dzīvokļu komisija. |
2. Fiskālā ietekme un pašvaldības budžetu 2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: 2.1.1. nav ietekmes uz ieņēmumu daļu; 2.1.2. ir ietekme uz izdevumu daļu, jo darbs Dzīvokļu komisijā tiks algots domes noteiktajā kārtībā. Aptuvenās izmaksas komisijas locekļu atalgojumam 2024. gada septiņos mēnešos plānotas 8148 euro apmērā; 2.1.3. nebūs ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā. 2.2. Nepieciešams izveidot pašvaldības jaunu institūciju – Dzīvokļu komisiju. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – Noteikumi paplašinās mājokļu pieejamību mājsaimniecībām, kas nevar atļauties mājokli uz tirgus nosacījumiem, kā arī veicinās kvalificētu speciālistu piesaisti pašvaldības iestādēs vai institūcijās, kā arī citās Noteikumu 4.4. apakšpunktā minētajās nozarēs, veicinās nodarbinātību novadā kopumā. Prioritārās grupas ir izvēlētas, ņemot vērā iedzīvotāju pieprasījumu pēc dzīvojamām telpām, kuras saskaņā ar likumu "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" pašvaldība nevar nodrošināt ar dzīvojamo telpu, jo tās nav maznodrošinātas mājsaimniecības, vai neatbilst citiem minētā likuma priekšnosacījumiem. Kā prioritāras tiek noteiktas mājsaimniecības, kurās dzīvo persona ar 1., 2 vai 3. grupas invaliditāti, kā arī mājsaimniecības, kurās dzīvo un kuru apgādībā ir vismaz trīs bērni vecumā līdz 18 gadiem vai bērni līdz 24 gadu vecumam, kuri iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību. Kā prioritāra tiek noteikta mājsaimniecība, kurā ir kvalificēts speciālists, kas ir nodarbināts Ādažu novada teritorijā un veic ar pašvaldības funkciju izpildi saistītus uzdevumus pašvaldības iestādē vai institūcijā (t.s., izglītības iestādēs, pašvaldības SIA, pašvaldības aģentūrā), vai primārā veselības aprūpē; kā arī vismaz viena no mājsaimniecībā dzīvojošajām personām ir nodarbināta tādās uzņēmējdarbības nozarēs, kā ražošana, pārtikas apstrāde, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. 3.2. Ietekme uz vidi – nav attiecināms. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – ar Noteikumiem tiks veicināta uzņēmējdarbības aktivitāte nekustamā īpašuma projektu attīstītāju starpā, kuri vēlēsies iesaistīties zemas īres maksas mājokļu būvniecības projektā. 3.5. Ietekme uz konkurenci – nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Personas, kuras vēlas īrēt zemas īres maksas dzīvokli, iesniedz pašvaldībā Noteikumos norādītos dokumentus, un tām jāatbilst šajos saistošajos noteikumos un Noteikumos Nr. 459 noteiktajiem kritērijiem. 4.2. Komisijas pieņemtos lēmumus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Atkarībā no iedzīvotāju intereses var palielināties darba pienākumu apjoms esošajiem pašvaldības iestādes "Centrālā pārvalde" Administratīvās nodaļas darbiniekiem. Iedzīvotāju interese un aktivitāte nav prognozējama. 5.2. Noteikumu izpilde ietekmēs Dzīvokļu komisijas darba apjomu, jo būs nepieciešams pārbaudīt sniegtās informācijas patiesumu par mājsaimniecībām, izmantojot pieejamās ziņas, kā arī pieņemt lēmumu. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības cilvēkresursi – Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbinieki (pieņemot iesniegumus), Dzīvokļu komisija (izvērtējot iesniegumus, pieņemot lēmumus, u.c.). Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā – Administratīvo aktu strīdus komisija, kuras sastāvā ir deputāti, pašvaldības izpilddirektors un juristi. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Noteikumi piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Noteikumu izstrādes procesā tika ņemti vērā zemas īres maksas dzīvojamo māju programmas izvērtēšanas darba grupas ietvaros veiktās interešu izvērtēšanas rezultātā secinātais. Darba grupas sastāvā darbojās pašvaldības nekustamo īpašumu pārvaldības, attīstības plānošanas, personāla vadības, iestāžu un citu pašvaldības institūciju darbinieki, kā arī deputāti. 8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Finanšu komitejā projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī sociālā tīkla Facebook pašvaldības kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.1. Pēc Noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai noteiktajā termiņā – no 2023. gada 21. septembra līdz 2023. gada 5. oktobrim saņemts viena iedzīvotāju priekšlikums par Noteikumu projektu - no noteikumu projekta izslēdzams 4. punkta 4.4. apakšpunkts, jo zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmas mērķis ir veicināt būvniecības standartiem un energoefektivitātes prasībām atbilstošu zemas īres maksas mājokļu pieejamību mājsaimniecībām, kas nevar atļauties mājokli uz tirgus nosacījumiem. Informācijas tehnoloģiju nozarē nodarbinātās personas neatbilst šim mērķim, jo tā ir vislabāk atalgotā nozare valstī. 8.2. Citi priekšlikumi, viedokļi, iebildumi no sabiedrības pārstāvjiem, institūcijām netika saņemti. |
1 Skat. Danovskis E. Pašvaldība. Jurista Vārds, 15.02.2022., Nr. 7 (1221), 102.–103. lpp.