Jēkabpils novada domes saistošie noteikumi Nr. 29
Jēkabpils novadā 2023. gada 24. augustā
APSTIPRINĀTI
ar Jēkabpils novada domes
24.08.2023. lēmumu Nr. 831 (prot. Nr. 13, 6. §)
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 36. panta piekto daļu
Atzīt par spēku zaudējušiem Jēkabpils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošos noteikumus Nr. 22 "Saistošie noteikumi par mājokļa pabalstu Jēkabpils novada pašvaldībā" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 11. nr.).
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija | |||
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. Izstrādes pamatojums
Jēkabpils novada domes tiesību akta projekts "Par Jēkabpils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošo noteikumu Nr. 22 "Saistošie noteikumi par mājokļa pabalstu Jēkabpils novada pašvaldībā" atzīšanu par spēku zaudējušiem" (turpmāk - saistošo noteikumu projekts) izstrādāts pēc Jēkabpils novada Sociālā dienesta iniciatīvas, ņemot vērā izmaiņas Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. 1.2. Mērķis Saistošo noteikumu projekta mērķis ir atzīt par spēku zaudējušiem Jēkabpils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošos noteikumus Nr. 22 "Saistošie noteikumi par mājokļa pabalstu Jēkabpils novada pašvaldībā" (turpmāk - saistošie noteikumi Nr. 22). 1.3. Pašreizējā situācija Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk - SPSPL) 36. panta piektajā daļā (likuma redakcijā līdz 2023. gada 1. jūnijam) ietverto deleģējumu, pašvaldības saistošajos noteikumos varēja paredzēt labvēlīgākus nosacījumus attiecībā uz izdevumu pozīciju normām, kā arī noteikt koeficientu garantētā minimālā ienākuma sliekšņu summai mājsaimniecībai un mājsaimniecību veidus, kuriem tiek piemērots koeficients mājokļa pabalsta apmēra aprēķināšanai. Pašlaik spēkā ir saistošie noteikumi Nr. 22, kuros noteikts, ka, aprēķinot mājokļa pabalstu, atsevišķām mājsaimniecībām garantētā minimālā ienākumu sliekšņu summai piemērojams koeficientu 1,35. 1.4. Problēmas un risinājumi Problēmas apraksts 2023. gada 1. jūnijā stājās spēkā grozījumi SPSPL, ar kuriem SPSPL 35. panta ceturtā daļa un 36. panta piektā daļa izteikta jaunā redakcijā un 35. pants papildināts ar piekto daļu. SPSPL 35. panta ceturtajā daļā noteikts, ka mājokļa pabalsta apmēra aprēķināšanai atkarībā no mājsaimniecības veida tiek piemērots kāds no šī panta piektajā daļā noteiktajiem koeficientiem (1,5, 2 vai 2,5). Tātad ikvienai mājsaimniecībai tiek piemērots koeficients, turklāt pats zemākais iespējamais koeficients ir augstāks par saistošajos noteikumos Nr. 22 noteikto. SPSPL 36. panta piektajā daļā pašvaldībām noteiktais deleģējums ir samazināts, turpmāk atļaujot pašvaldībām saistošajos noteikumos noteikt labvēlīgākus nosacījumus tikai attiecībā uz izdevumu pozīciju normām. Saistošajos noteikumos Nr. 22 ietvertais tiesiskais regulējums vairs neatbilst augstāka juridiskā spēka normatīvajos aktos ietvertajam tiesiskajam regulējumam. Risinājuma apraksts Ņemot vērā to, ka saistošie noteikumi Nr. 22 tika izdoti ar mērķi noteikt mājokļa pabalsta apmēra aprēķinā piemērojamo koeficientu garantētā minimālā ienākumu sliekšņu summai noteiktiem mājsaimniecību veidiem, nemainot Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumos Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu" noteikto mājokļa pabalsta aprēķināšanai izmantojamo izdevumu pozīciju minimālās normas uz labvēlīgākām, saistošie noteikumi Nr. 22 ir atzīstami par spēku zaudējušiem. |
|||
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2023 | Turpmākie trīs gadi (euro) | ||
2024 | 2025 | 2026 | ||
2.1. Budžeta ieņēmumi | 0 | 0 | 0 | 0 |
2.2. Budžeta izdevumi | 0 | 0 | 0 | 0 |
2.3. Fiskālā ietekme | 0 | 0 | 0 | 0 |
2.4. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins | - | |||
2.4.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins | - | |||
2.4.2. detalizēts izdevumu aprēķins | - | |||
2.5. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto amata vietu, ilgstošo vakanču izmantošana u.c.) | - | |||
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. Sociālā ietekme
Nav attiecināms. 3.2. Ietekme uz vidi Nav attiecināms. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību Nav attiecināms. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Nav attiecināms. 3.5. Ietekme uz konkurenci Nav attiecināms. |
|||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Nē. | |||
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Nē. | |||
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Nē. | |||
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Nē. | |||
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības,
nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas
konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā
Nav. 8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 16.06.2023. līdz 30.06.2023. publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.jekabpils.lv sadaļā "Normatīvie akti". 8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi Nav. 8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemto viedokļu apkopojums un izvērtējums Nav. 8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums Nav. 8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām Nav. |
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis