1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka:
1.1. maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni Bauskas novada pašvaldībā (turpmāk – pašvaldība);
1.2. sociālās palīdzības pabalstu veidus, to apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību pašvaldībā.
2. Tiesības saņemt noteikumos minētos sociālās palīdzības pabalstus ir mājsaimniecībai, kura ir deklarējusi dzīvesvietu Bauskas novada administratīvajā teritorijā.
3. Pašvaldība piešķir šādus sociālās palīdzības pabalstus (turpmāk – pabalsts):
3.1. pamata sociālās palīdzības pabalsti:
3.1.1. garantētā minimālā ienākuma pabalsts;
3.1.2. mājokļa pabalsts;
3.2. papildu sociālās palīdzības pabalsti:
3.2.1. pabalsts ēdināšanas izdevumu segšanai;
3.2.2. pabalsts medicīnisko izdevumu segšanai;
3.2.3. pabalsts krīzes situācijā.
4. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem, kā arī pabalsta izmaksu organizē pašvaldības iestāde "Bauskas novada Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
5. Lai pieprasītu šajos noteikumos noteiktos pabalstus, viena no mājsaimniecības pilngadīgajām personām (turpmāk – pabalsta pieprasītājs) Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kādā no šiem veidiem:
5.1. iesniedzot klātienē:
5.1.1. Sociālajā dienestā vai kādā no tās struktūrvienībām;
5.1.2. kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem;
5.2. nosūtot Sociālajam dienestam pa pastu ("Bauskas novada Sociālais dienests", Rūpniecības iela 7, Bauska, Bauskas novads, LV-3901);
5.3. nosūtot elektroniski, ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu uz Sociālā dienesta elektroniskā pasta adresi: socialais.dienests@bauskasnovads.lv.
6. Sociālais dienests ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas:
6.1. izvērtē iesniegumā norādīto informāciju, tai skaitā, nepieciešamības gadījumā pieprasa pabalsta pieprasītājam papildus dokumentus vai apseko mājsaimniecību dzīvesvietā;
6.2. izvērtē mājsaimniecības materiālo situāciju;
6.3. nosaka pabalsta pieprasītāja un/vai tā mājsaimniecības locekļu līdzdarbības pienākumus savas materiālās un sociālās situācijas uzlabošanai, gadījumā, ja tas noteikts sociālā darba speciālista izvērtējumā;
6.4. pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu.
7. Lēmumu par atteikumu piešķirt pabalstu Sociālais dienests pieņem, ja:
7.1. pabalsta pieprasītājs neatbilst pieprasītā pabalsta piešķiršanas nosacījumiem;
7.2. pabalsta pieprasītājs atsakās noslēgt 6.3. apakšpunktā noteikto vienošanos par līdzdarbības pienākumiem.
8. Lēmumu par piešķirtā pabalsta izmaksas pārtraukšanu Sociālais dienests pieņem, ja:
8.1. pabalsta pieprasītājs sniedzis nepatiesas ziņas vai noklusējis informāciju, kas raksturo mājsaimniecības spēju nodrošināt savas pamatvajadzības;
8.2. pabalsta pieprasītājs nepilda 6.3. apakšpunktā noteiktajā vienošanās ietvertos līdzdarbības pienākumus;
8.3. Sociālais dienests konstatē, ka piešķirtais pabalsts netiek izmantots atbilstoši pabalsta mērķim.
9. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis:
9.1. pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā ir 60 % (sešdesmit procenti) no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī;
9.2. pārējām personām mājsaimniecībā ir 70 % (septiņdesmit procenti) no pirmajai personai mājsaimniecībā noteiktā maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa.
10. Maznodrošinātas mājsaimniecības statusa iegūšanas kārtību nosaka Sociālo pakalpojumu un Sociālās palīdzības likums un Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu".
12. Garantētā minimālā ienākuma pabalsta (turpmāk šajā nodaļā – pabalsts) aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību nosaka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums un Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu".
13. Pabalsts tiek izmaksāts pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā vai gadījumā, ja šāda konta nav, izmaksāts skaidrā naudā.
14. Mājokļa pabalsta (turpmāk šajā nodaļā – pabalsts) aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību nosaka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums un Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu".
15. Pabalsts tiek piešķirts, sākot ar to mēnesi, kurā Sociālais dienests ir pieņēmis lēmumu par pabalsta piešķiršanu.
16. Pabalsts tiek izmaksāts pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā vai gadījumā, ja šāda konta nav, izmaksāts skaidrā naudā.
17. Pabalstu izmaksā vienu reizi mēnesī. Pabalstu cietā kurināmā iegādei tiek izmaksāts vienu reizi kalendārajā gadā.
18. Gadījumā, ja pabalsta apmērs nepārsniedz 5,00 euro mēnesī, pabalsta saņēmējam, vienojoties ar Sociālo dienestu, pabalsts var tikt izmaksāts vienu reizi trijos mēnešos.
19. Tiesības saņemt pabalstu ēdināšanas izdevumu segšanai (turpmāk šajā nodaļā – pabalsts) ir pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādes izglītojamajam, kura mājsaimniecībai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss un kurš izglītības iestādē nesaņem ēdināšanas pakalpojumus, ko sedz no valsts vai pašvaldības budžeta līdzekļiem.
20. Pabalstu izmaksā par laikposmu, kurā mājsaimniecībai ir noteikts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
21. Pabalsts tiek piešķirts, sākot ar tā mēneša pirmo datumu, kurā Sociālais dienests ir pieņēmis lēmumu par pabalsta piešķiršanu.
22. Pabalsta apmērs:
22.1. 100 % apmērā no ēdināšanas pakalpojuma maksas par katru izglītojamo, kurš apmeklē pirmsskolas vai vispārējās izglītības iestādi;
22.2. līdz 4,00 euro dienā par katru izglītojamo, kurš apmeklē profesionālās izglītības iestādi.
23. Pabalsts tiek pārskaitīts uz pakalpojuma sniedzēja norēķina kontu katru mēnesi mācību gada vai izglītības iestādes apmeklējuma laikā, pamatojoties uz iesniegto rēķinu un pakalpojuma saņēmēju sarakstu.
24. Tiesības saņemt pabalstu medicīnisko izdevumu segšanai (turpmāk šajā nodaļā – pabalsts) ir mājsaimniecībai, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, ar veselības aprūpi saistītu izdevumu apmaksai.
25. Pabalstu piešķir:
25.1. ārstniecības līdzekļu (medikamenti un medicīniskās ierīces) iegādei;
25.2. redzes korekcijas līdzekļu iegādei;
25.3. ambulatorās vai stacionārās ārstēšanas izdevumu segšanai;
25.4. ar medicīniskajiem izmeklējumiem saistīto izdevumu segšanai;
25.5. zobārstniecības, zobu protezēšanas vai ortodontijas pakalpojumu izmaksu segšanai.
27. Pieprasot pabalstu, papildus 5. punktā minētajam iesniegumam, pabalsta pieprasītājs iesniedz arī izdevumu apliecinošu dokumentu, kuros norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis, datums un summa, kopijas.
29. Pabalsts tiek izmaksāts:
29.1. pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā;
29.2. skaidrā naudā, ja pabalsta pieprasītājam nav 29.1. apakšpunktā noteiktā norēķinu konta;
29.3. pakalpojuma sniedzējam uz kredītiestādes norēķina kontu.
30. Tiesības saņemt pabalstu krīzes situācijā (turpmāk šajā nodaļā – pabalsts) ir mājsaimniecībai, kurai katastrofas vai citu ārēju notikumu dēļ nav vairs iespēju izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, pati saviem spēkiem tā nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un tai ir nepieciešama materiālā palīdzība.
32. Pieprasot pabalstu, papildus 5. punktā minētajam iesniegumam, pabalsta pieprasītājs iesniedz arī krīzes situāciju apliecinošus dokumentus.
33. Pabalsts tiek piešķirts, neizvērtējot mājsaimniecības ienākumus. Pabalsta apmērs ir līdz 800,00 euro.
34. Pabalsts tiek izmaksāts:
34.1. pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā;
34.2. skaidrā naudā vienreizēja maksājuma veidā, ja pabalsta pieprasītājam nav 34.1. apakšpunktā noteiktā norēķinu konta;
34.3. pabalsta summas apmērā, sedzot izdevumus par precēm vai pakalpojumiem.
35. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Bauskas novada domē (Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901) Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.
36. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Bauskas novada domes 2021. gada 25. novembra saistošos noteikumus Nr. 12 "Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem".
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – likums) 35. panta pirmā un otrā daļa nosaka sociālās palīdzības pabalstu veidus, kurus saskaņā ar likuma 5. panta ceturto daļu izmaksā pašvaldība, likuma 36. panta sestā daļa nosaka, ka likuma 35. panta otrajā daļā noteikto pabalstu mērķus, apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību nosaka pašvaldība saistošajos noteikumos, savukārt tiesības pašvaldībai noteikt maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, kas ir par pamatu pabalsta atsevišķu izdevumu apmaksai piešķiršanai, likumā noteikto robežu ietvaros, nosaka likuma 33. panta trešā daļa. Saskaņā ar iepriekš minēto ar Bauskas novada domes 2021. gada 25. novembra lēmumu Nr. 377 (prot. Nr. 7, 15. p.) "Par saistošo noteikumu "Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem" apstiprināšanu" tika apstiprināti Bauskas novada domes 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. 12 "Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem" (turpmāk – 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi), kas nosaka Bauskas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) sociālās palīdzības pabalstu veidus, apmērus, piešķiršanas un izmaksas kārtību, kā arī maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, kas ir par pamatu pabalsta atsevišķu izdevumu apmaksai piešķiršanai. 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi izdoti, pamatojoties uz likuma 33. panta trešo daļu, kas nosaka, ka maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni katra pašvaldība ir tiesīga noteikt ne augstāku par 436 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 305 euro pārējām personām mājsaimniecībā, bet ne zemāku par šā panta otrajā daļā noteikto trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksni (redakcija spēkā līdz 2023. gada 30. jūnijam). Saskaņā ar 2021. gada 25. novembra saistošajiem noteikumiem, maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā noteikts 327 euro apmērā un pārējām personām mājsaimniecībā 229 euro apmērā. Tomēr, ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, lai tiktu nodrošināts adekvāts ienākumu atbalsts trūcīgiem un maznodrošinātiem iedzīvotājiem, palielinot atbalsta apmēru zemu ienākumu mājsaimniecībām, tika izstrādāti un 2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā grozījumi likumā, izsakot: 1) 33. panta pirmo daļu šādā redakcijā: minimālo ienākumu sliekšņus sociālās palīdzības sniegšanai nosaka procentuālā apmērā, noapaļotus līdz veseliem euro, no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī (turpmāk – ienākumu mediāna); 2) 33. panta trešo daļu šādā redakcijā: trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 50 procenti no ienākumu mediānas; 3) 33. panta ceturto daļu šādā redakcijā: maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni katra pašvaldība ir tiesīga noteikt ne augstāku par 80 procentiem no ienākumu mediānas, bet ne zemāku par šā panta trešajā daļā noteikto trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksni. Ņemot vērā minēto, pašvaldībai ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus, kuros ietverti gan jau iepriekš noteiktie pabalstu veidi, apmēri, to piešķiršanas un izmaksas kārtība, gan maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis, likuma 33. panta ceturtajā daļā noteikto robežu ietvaros. Saistošo noteikumu 3. punkts nosaka sociālās palīdzības pabalstu veidus, kurus piešķir pašvaldība. Pašvaldība, papildus pamata sociālās palīdzības pabalstiem, piešķir pabalstu ēdināšanas izdevumu segšanai, pabalstu medicīnisko izdevumu segšanai un pabalstu krīzes situācijā. Minētie pabalsti noteikti ar mērķi sniegt materiālu atbalstu zemu ienākumu mājsaimniecībām, lai būtu iespēja segt gan ar mājokļa lietošanu saistītos izdevumus, gan būtu līdzekļi atsevišķu izdevumu apmaksai, kā arī lai sniegtu materiālu palīdzību personām krīzes situācijās. Saistošo noteikumu 11. punkts nosaka maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni. Pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā tie ir 60 % (sešdesmit procenti) no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī (turpmāk – ienākumu mediāna), savukārt pārējām personām mājsaimniecībā tie ir 70 % (septiņdesmit procenti) no pirmajai personai mājsaimniecībā noteiktā maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa. Šāds ienākumu slieksnis noteikts ar mērķi nodrošināt personām ienākumus, kas atbilst sociālajai realitātei, lai iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem tiktu nodrošināta nepieciešamā palīdzība, tādā veidā mazinot nabadzības riskam pakļauto personu loku un mazinot sociālo nevienlīdzību. Izvēlētais procentu apmērs tiek balstīts uz Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra noteikumiem Nr. 727 "Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi". Ņemot vērā ienākumu mediānu 2021. gadā, kas ir 626 euro, pašvaldības maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis 2023. gadā pirmajai vai vienīgajai personai ir 376 euro, savukārt pārējām personām mājsaimniecībā tas ir 264 euro. Salīdzinot 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos ietverto ienākuma sliekšņa apmēru ar jaunajos saistošajos noteikto regulējumu, ienākumu sliekšņa palielinājums pirmajai vai vienīgajai personai ir par 14,98 % (376:327-1*100) un pārējām personām mājsaimniecībā par 15,28 % (264:229-1*100). Šāds pieaugums nepieciešams, lai personām ar zemiem ienākumiem mazinātu patēriņa preču un energoresursu cenu straujā pieauguma ietekmi uz trūcīgo iedzīvotāju dzīves līmeni un sniegtu sociālo palīdzību plašākam Bauskas novada iedzīvotāju lokam. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Kopējā saistošo noteikumu īstenošanai prognozētā aptuvenā fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2023. gadā ir 788 685,00 euro, no kuriem 21 273,00 euro veido pabalstu palielinājums. Aprēķinam par pamatu ņemts gan to mājsaimniecību skaits, kurām piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, kā arī mājsaimniecības, kurām statusa piešķiršana atteikta, jo ienākumu līmenis bijis lielāks kā 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos noteiktais maznodrošinātās mājsaimniecības ienākumu slieksnis. Laika posmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. maijam tika izmaksāts: 1) garantētā minimālā ienākuma pabalsts 97 558,72 euro apmērā (391 personām); 2) mājokļa pabalsts 460 337,75 euro apmērā (1505 personām); 3) pabalsts medicīnisko izdevumu segšanai 21 383,45 euro apmērā (340 personām); 4) pabalsts ēdināšanas izdevumu segšanai 883,79 euro apmērā (9 personām); 5) krīzes pabalsts 5145,98 euro apmērā (19 personām). Ņemot vērā mājsaimniecību skaitu, kurām 2022. gadā tika atteikts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss (86 mājsaimniecībām, t.sk. garantētā minimālā ienākuma pabalsts 2 mājsaimniecībām; mājokļa pabalsts 35 mājsaimniecībām; krīzes pabalsts 2 mājsaimniecībām; ēdināšanas pabalsts 10 mājsaimniecībām; medicīnas pabalsts 11 mājsaimniecībām), plānots: 1) garantētā minimālā ienākuma pabalstu palielinājums 499,00 euro apmērā; 2) mājokļa pabalstu palielinājums 10 706,00 euro apmērā; 3) pabalstu medicīnisko izdevumu segšanai palielinājums 8600,00 euro apmērā; 4) pabalsta ēdināšanas izdevumu segšanai palielinājums 926,00 euro apmērā; 5) krīzes pabalsta izdevumu segšanai palielinājums 542 euro apmērā. Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešami. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – saistošie noteikumi rada tiešu ietekmi uz nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas (pensionāri, personas ar invaliditāti, zemu ienākumu mājsaimniecības, tai skaitā, ģimenes ar bērniem) situāciju, pozitīvi ietekmējot šo personu dzīves līmeņa izmaiņas, palielinot viņu sociālo aizsardzību un pirktspēju, un mazinot nabadzības risku un ienākumu nevienlīdzību. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi rada pozitīvu ietekmi uz nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu iespējam saņemt veselības aprūpes pakalpojumus un uzlabot savu veselības stāvokli, ko nodrošina mājsaimniecības, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, tiesības lūgt pabalstu medicīnisko izdevumu segšanai. Ietekme uz vidi, uzņēmējdarbības vidi un konkurenci – nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Salīdzinot ar 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos ietverto regulējumu par sociālās palīdzības pabalstu iegūšanu ar jaunajos saistošajos noteikumos noteikto, regulējums nav mainīts. Lai pieprasītu saistošajos noteikumos noteiktos sociālās palīdzības pabalstus, viena no mājsaimniecības pilngadīgajām personām iesniedz Bauskas novada pašvaldības iestādē "Bauskas novada Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) iesniegumu par pabalsta piešķiršanu. Iesniegums var tikt iesniegts: 1) klātienē Sociālajā dienestā vai kādā no tās struktūrvienībām; 2) klātienē kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem; 3) pa pastu, nosūtot Sociālajam dienestam uz adresi Rūpniecības iela 7, Bauska, Bauskas novads, LV-3901; 4) nosūtot elektroniski uz Sociālā dienesta elektroniskā pasta adresi: socialais.dienests@bauskasnovads.lv. Sociālais dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par vēlamā pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Bauskas novada domē (Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901) Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Jautājumu gadījumā par saistošo noteikumu piemērošanu persona var vērsties Sociālajā dienestā. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju – nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Sociālais dienests, papildu cilvēkresursi saistošo noteikumu īstenošanā nav nepieciešami. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Atbildīgā institūcija par saistošo noteikumu izpildi ir Sociālais dienests. Jauna institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta. Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, tas ir, ar pašvaldības noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, kas ir par pamatu pabalsta atsevišķu izdevumu segšanai piešķiršanai, tiek palielināts materiālais atbalsts zemu ienākumu mājsaimniecībām, līdz ar to palielinot arī šo mājsaimniecību sociālo aizsardzību. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir samērīgi un atbilstoši leģitīmā mērķa sasniegšanai. Izstrādājot saistošos noteikumus, pašvaldība ir rīkojusies atbilstoši šā brīža ekonomiskajai un sociālajai situācijai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas un diskusijas starp Bauskas novada pašvaldības speciālistiem. Saistošie noteikumi publicēti pašvaldības mājaslapā www.bauskasnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Noteiktās publiskās apspriešanas laikā (līdz 2023. gada 21. jūnijam) neviens priekšlikums, komentārs vai ieteikums netika saņemts. |