Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 02.02.2024. - ... / Spēkā esošā
Smiltenes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 14/23

Smiltenē 2023. gada 28. jūnijā
Smiltenes novada pašvaldības nolikums
Apstiprināti ar Smiltenes novada pašvaldības domes
2023. gada 28. jūnija lēmumu Nr. 315 (prot. Nr. 10, 66. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
 49. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Smiltenes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.

2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Smiltenes novada administratīvajā teritorijā. Pašvaldības teritorija tiek pārvaldīta nedalīti.

3. Smiltenes novadu atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumam veido šādas teritoriālās vienības:

3.1. Smiltenes pilsēta – novada administratīvais centrs;

3.2. Apes pilsēta;

3.3. Apes pagasts;

3.4. Bilskas pagasts;

3.5. Blomes pagasts;

3.6. Brantu pagasts;

3.7. Drustu pagasts;

3.8. Gaujienas pagasts;

3.9. Grundzāles pagasts;

3.10. Launkalnes pagasts;

3.11. Palsmanes pagasts;

3.12. Raunas pagasts;

3.13. Smiltenes pagasts;

3.14. Trapenes pagasts;

3.15. Variņu pagasts;

3.16. Virešu pagasts.

4. Pašvaldības administratīvais centrs atrodas Smiltenes pilsētā ar juridisko adresi: Dārza iela 3, Smiltene, Smiltenes novads, LV-4729.

II. Pašvaldības administrācijas struktūra

5. Pašvaldības administrāciju veido Pašvaldības iestādes un amatpersonas, kuru institucionālā struktūra attēlota šo saistošo noteikumu pielikumā.

6. Pašvaldības lēmējinstitūcija ir pašvaldības dome (turpmāk – Dome), kas pieņem lēmumus, nosaka Pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā Pašvaldība nodrošina tai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, izstrādā un izpilda Pašvaldības budžetu. Dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par Pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu atbilstošu izlietojumu.

7. Dome sastāv no 15 (piecpadsmit) deputātiem. Deputāti ir politiskas amatpersonas, kuras ievēlē saskaņā ar Pašvaldības domes vēlēšanu likumu.

8. Dome no deputātu vidus ievēlē Domes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietniekus un pastāvīgo komiteju locekļus.

9. Lai nodrošinātu savu darbību un sagatavotu jautājumus izskatīšanai Domes sēdē, Dome izveido šādas pastāvīgās komitejas:

9.1. Finanšu un attīstības jautājumu pastāvīgo komiteju 11 (vienpadsmit) locekļu sastāvā;

9.2. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu pastāvīgo komiteju 7 (septiņu) locekļu sastāvā;

9.3. Sociālo un veselības jautājumu pastāvīgo komiteju 7 (septiņu) locekļu sastāvā.

10. Lai pildītu savas funkcijas, Dome normatīvajos aktos un šajā nolikumā noteiktajā kārtībā veido Pašvaldības iestādes, kapitālsabiedrības.

11. Dome izveido centrālo pārvaldi – Pašvaldības iestādi, kas nodrošina Domes sēdēs izskatāmo lēmumu projektu sagatavošanu, Domes pieņemto lēmumu izpildi, Domes darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, Pašvaldības pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem, pilda citas šai nolikumā un iestādes nolikumā noteiktās funkcijas. Centrālās pārvaldes funkciju izpildi nodrošina Pašvaldības iestāde "Centrālā administrācija" (turpmāk – Centrālā administrācija). Centrālā administrācija ir patstāvīga Pašvaldības iestāde, kuras struktūru nosaka Domes apstiprināts nolikums.

12. Centrālajā administrācijā ir šādas struktūrvienības:

12.1. Attīstības un plānošanas nodaļa;

12.2. Dzimtsarakstu nodaļa;

12.3. Informācijas tehnoloģiju nodaļa;

12.4. Juridiskā nodaļa;

12.5. Kancelejas un personāla nodaļa;

12.6. Nekustamo īpašumu nodaļa;

12.7. Komunikācijas nodaļa;

12.8. Saimnieciskā nodaļa;

12.9. Finanšu nodaļa;

12.10. Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs.

13. Centrālo administrāciju vada Pašvaldības izpilddirektors. Centrālās administrācijas struktūrvienības darbojas saskaņā ar struktūrvienību nolikumiem, kurus apstiprina Pašvaldības izpilddirektors.

14. Pašvaldības iestāžu darbību koordinē Pašvaldības izpilddirektors un viņa vietnieki.

15. Pašvaldības administrācijas struktūrā ir šādas Domes izveidotas Pašvaldības iestādes:

15.1. Centrālā administrācija;

15.2. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Izglītības pārvalde" ar tās pārraudzībā esošajām iestādēm:

15.2.1. pašvaldības iestāde "Smiltenes pilsētas Bērnu un jaunatnes sporta skola";

15.2.2. pašvaldības iestāde "Smiltenes vidusskola";

15.2.3. pašvaldības iestāde "Smiltenes Mūzikas skola";

15.2.4. pašvaldības iestāde "Smiltenes Mākslas skola";

15.2.5. pašvaldības iestāde "Smiltenes pilsētas pirmsskolas izglītības iestāde "Pīlādzītis"";

15.2.6. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada speciālā pamatskola";

15.2.7. pašvaldības iestāde "Blomes pamatskola";

15.2.8. pašvaldības iestāde "Grundzāles pamatskola";

15.2.9. pašvaldības iestāde "Palsmanes pamatskola";

15.2.10. pašvaldības iestāde "Palsmanes pagasta pirmsskolas izglītības iestāde";

15.2.11. pašvaldības iestāde "Variņu pamatskola";

15.2.12. pašvaldības iestāde "Raunas pamatskola";

15.2.13. pašvaldības iestāde "Dāvja Ozoliņa Apes pamatskola";

15.2.14. pašvaldības iestāde "Apes Pirmsskolas izglītības iestāde "Vāverīte"";

15.2.15. pašvaldības iestāde "Gaujienas Mūzikas un mākslas skola";

15.2.16. pašvaldības iestāde "Gaujienas pamatskola";

15.2.17. pašvaldības iestāde "Ojāra Vācieša Gaujienas pamatskola";

15.2.18. pašvaldības iestāde "Smiltenes Bērnu un jauniešu interešu izglītības centrs".

15.3. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Kultūras un tūrisma pārvalde" ar šādām iestādes struktūrvienībām:

15.3.1. struktūrvienība "Smiltenes novada bibliotēka" ar apakšstruktūrām:

15.3.1.1. struktūrvienība "Apes bibliotēka";

15.3.1.2. struktūrvienība "Bilskas bibliotēka" ar Birzuļu nodaļu un Lobērģu nodaļu;

15.3.1.3. struktūrvienība "Blomes bibliotēka";

15.3.1.4. struktūrvienība "Brantu bibliotēka";

15.3.1.5. struktūrvienība "Drustu bibliotēka";

15.3.1.6. struktūrvienība "Gaujienas bibliotēka";

15.3.1.7. struktūrvienība "Grundzāles bibliotēka";

15.3.1.8. struktūrvienība "Launkalnes bibliotēka";

15.3.1.9. struktūrvienība "Palsmanes bibliotēka";

15.3.1.10. struktūrvienība "Raunas bibliotēka ar Rozes nodaļu";

15.3.1.11. struktūrvienība "Trapenes bibliotēka";

15.3.1.12. struktūrvienība "Variņu bibliotēka";

15.3.1.13. struktūrvienība "Vidagas bibliotēka";

15.3.2. struktūrvienība "Apes Kultūras centrs ar apakšstruktūru "Amatu māja"";

15.3.3. struktūrvienība "Birzuļu Tautas nams";

15.3.4. struktūrvienība "Blomes Tautas nams";

15.3.5. struktūrvienība "Drustu Tautas nams";

15.3.6. struktūrvienība "Gaujienas Tautas nams";

15.3.7. struktūrvienība "Grundzāles Kultūras nams";

15.3.8. struktūrvienība "Launkalnes Tautas nams";

15.3.9. struktūrvienība "Palsmanes Kultūras nams";

15.3.10. struktūrvienība "Raunas Kultūras centrs";

15.3.11. struktūrvienība "Smiltenes Kultūras centrs";

15.3.12. struktūrvienība "Trapenes Kultūras nams";

15.3.13. struktūrvienība "Variņu Tautas nams";

15.3.14. struktūrvienība "Virešu Kultūras nams";

15.3.15. struktūrvienība "Trapenes Novadpētniecības centrs";

15.3.16. struktūrvienība "Virešu tūrisma informācijas centrs "Mājvieta";

15.3.17. struktūrvienība "Smiltenes novada Tūrisma informācijas centrs";

15.3.18. struktūrvienība "Smiltenes Novadpētniecības muzejs";

15.3.19. struktūrvienība "Drustu Novadpētniecības muzejs";

15.3.20. struktūrvienība "Raunas Kultūrvēsturiskā mantojuma centrs";

15.3.21. struktūrvienība "Jāzepa Vītola memoriālais muzejs "Anniņas"";

15.4. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Sporta pārvalde";

15.5. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Apes apvienības pārvalde";

15.6. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Bilskas pagasta pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Bilskas feldšeru punkts";

15.7. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Blomes un Smiltenes pagastu apvienības pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Blomes pagasta feldšeru – vecmāšu punkts";

15.8. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Brantu un Launkalnes pagastu apvienības pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Launkalnes pagasta feldšerpunkts";

15.9. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Drustu pagasta pārvalde";

15.10. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Gaujienas pagasta pārvalde";

15.11. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Grundzāles pagasta pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Grundzāles ambulance";

15.12. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Palsmanes pagasta pārvalde";

15.13. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Raunas pagasta pārvalde";

15.14. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Trapenes pagasta pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Trapenes feldšeru punkts";

15.15. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Variņu pagasta pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Variņu pagasta feldšerpunkts";

15.16. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Virešu pagasta pārvalde" ar tās pakļautībā esošu struktūrvienību "Virešu feldšeru punkts";

15.17. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Sociālais dienests" ar tās pārraudzībā esošām iestādēm:

15.17.1. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Bērnu un ģimenes atbalsta centrs";

15.17.2. pašvaldības iestāde "Gatartas pansionāts";

15.17.3. pašvaldības iestāde "Sociālās aprūpes centrs "Trapene"";

15.18. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Būvvalde";

15.19. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Pašvaldības policija";

15.20. pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Bāriņtiesa".

(Smiltenes novada domes 18.01.2024. saistošo noteikumu Nr. 1/24 redakcijā)

16. Pašvaldības iestāde "Smiltenes novada Vēlēšanu komisija" kā pastāvīga Pašvaldības iestāde darbojas atbilstoši Republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumam.

17. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās:

17.1. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Smiltenes NKUP";

17.2. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca";

17.3. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Līvena aptieka";

17.4. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Alūksnes slimnīca";

17.5. Akciju sabiedrībā "CATA";

17.6. Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "ZAAO".

18. Pašvaldība ir biedrs šādās biedrībās:

18.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība";

18.2. biedrībā "Vidzemes tūrisma asociācija";

18.3. biedrībā "Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija";

18.4. biedrībā "Latvijas Pašvaldību darba devēju asociācija";

18.5. biedrībā "Lauku partnerība "Ziemeļgauja"";

18.6. biedrībā "Eiroreģions "Pleskava, Livonija"";

18.7. biedrībā "Reģionālo attīstības centru apvienība";

18.8. biedrība "Gaujas ilgtspējīgas attīstības biedrība";

18.9. biedrība "Latvijas pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība";

18.10. biedrībā "Cēsu rajona lauku partnerība";

18.11. biedrībā "Alūksnes lauku partnerība".

19. Pašvaldība ir biedrs kooperatīvā sabiedrībā "Zosēnu kooperatīva krājaizdevu sabiedrība".

20. Dome ir dibinātājs šādos nodibinājumos un/vai biedrībās:

20.1. nodibinājumā "Vidzemes attīstības aģentūra";

20.2. biedrībā "Abulas lauku partnerība".

21. Pašvaldības iestādes var būt biedrs biedrībās un nodibinājumos saskaņā ar Domes lēmumā saņemto pilnvarojumu.

22. Pašvaldības iestādes pienākumus, tiesības nosaka un to darbību reglamentē normatīvie akti un Domes apstiprināts iestādes nolikums, par kura sagatavošanu un aktualizāciju atbild iestādes vadītājs, izpilddirektors un tā vietnieki. Pašvaldības iestādes struktūrvienības nolikumu apstiprina iestādes vadītājs, izņemot, ja normatīvajos aktos noteikts, ka to apstiprina Dome. Kapitālsabiedrību tiesības un pienākumi noteikti to statūtos.

23. Atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē darba tiesiskās attiecības, šā nolikuma 15.1., 15.2. punktā, 15.2.1.–15.2.21. apakšpunktā, 15.3. punktā, 15.4.–15.17. punktā, 15.17.1.–15.17.3. apakšpunktā, 15.18.–15.20. punktā noteiktās iestādes ir atzīstamas par darba devēju.

24. Neatkarīgas un objektīvas Pašvaldības iestāžu darbības novērtējumam, Pašvaldībā izveidots un darbojas iekšējais audits, ko nodrošina Pašvaldības iekšējais auditors, kas atrodas Pašvaldības domes priekšsēdētāja tiešā institucionālā padotībā.

25. Atsevišķu Pašvaldības funkciju pildīšanai vai administratīvās teritorijas pārvaldīšanai Dome no deputātiem un Pašvaldības iedzīvotājiem, pieaicinot speciālistus un ekspertus, veido komisijas, tai skaitā konsultatīvas     (turpmāk – komisijas), vai darba grupas. Nepieciešamības gadījumā Dome var izveidot citas komisijas un darba grupas, kuru izveidošanas nepieciešamību nosaka atsevišķi normatīvie akti.

26. Komisijas vai darba grupas tiek izveidotas, pieņemot atsevišķus Domes lēmumus. Komisiju darbību reglamentē Domes apstiprināti nolikumi, kuros nosaka komisiju skaitlisko sastāvu, kompetenci, uzraudzību un kontroli. Komisiju vai darba grupu personālsastāvi tiek apstiprināti ar atsevišķu Domes lēmumu.

27. Par trīs pēc kārtas neattaisnotiem komisijas vai darba grupas sēžu kavējumiem vai vismaz piecu sēžu neattaisnotiem kavējumiem gada laikā komisijas vai darba grupas priekšsēdētājs var ierosināt Domei izslēgt attiecīgo komisijas vai darba grupas locekli no komisijas vai darba grupas sastāva.

28. Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieku, deputātu, Pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieku, Pašvaldības administrācijas darbinieku, pašvaldības iestāžu un citu pašvaldības amatpersonu atlīdzība tiek noteikta atbilstoši Domes izdotajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem un attiecīgiem Domes lēmumiem, ciktāl to pieļauj Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums. Dome, atbilstoši apstiprinātajai Pašvaldības pārvaldes struktūrai (pielikumā), apstiprina Pašvaldības amatu sarakstu.

29. Pašvaldības funkciju īstenošanas nolūkā Pašvaldībai pieder un var piederēt kapitāla daļas vai akcijas kapitālsabiedrībās.

30. Domei, papildu Pašvaldības funkciju īstenošanai, ievērojot augstāka juridiskā spēka normatīvos aktus ir tiesības dibināt nodibinājumus, aģentūras un iestādes, dibināt un kļūt par biedru biedrībās.

31. Domes darbību nodrošina Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieki, Pašvaldības izpilddirektors, Pašvaldības izpilddirektora vietnieki un Centrālās administrācijas darbinieki.

32. Dome ar lēmumu ieceļ amatā un atbrīvo no amata Pašvaldības iestāžu vadītājus, kā arī citas amatpersonas normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos.

III. Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja vietnieku un Pašvaldības izpilddirektora, Pašvaldības izpilddirektora vietnieku pilnvaras

33. Domes priekšsēdētāju un Domes priekšsēdētāja vietniekus ievēlē no Domes deputātu vidus uz Domes pilnvaru laiku Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā.

34. Domes priekšsēdētāja amats ir algots amats Domē.

35. Domes priekšsēdētājs ir politiski un likumā noteiktajā kārtībā tiesiski atbildīgs par Domes darbu. Priekšsēdētājs īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 17. pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī:

35.1. atver un slēdz kontus kredītiestādēs, paraksta finanšu dokumentus;

35.2. pārstāv Domi attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām, biedrībām, nodibinājumiem, organizācijām un apvienībām;

35.3. veic biedra/dibinātāja funkcijas biedrībās un nodibinājumos, kurās Pašvaldība ir biedrs/dibinātājs vai pilnvaro šīs funkcijas veikt Domes priekšsēdētāja vietniekam vai citam Pašvaldības darbiniekam;

35.4. ar rīkojumu nosaka ierobežotas pieejamības informāciju;

35.5. dod rīkojumus un uzdevumus domes priekšsēdētāja vietniekiem, domes deputātiem, izpilddirektoram, izpilddirektora vietniekiem, pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams domes priekšsēdētāja pilnvaru īstenošanai;

35.6. izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus;

35.7. īsteno Pašvaldības administrācijas darbības tiesiskuma un lietderības kontroli;

35.8. rīkojas ar finanšu resursiem Domes apstiprinātā budžeta ietvaros un Pašvaldības mantu Domes lēmumos noteiktajā kārtībā un ietvaros;

35.9. pārrauga sadarbību ar sadraudzības pašvaldībām un citiem ārvalstu partneriem;

35.10. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam domes priekšsēdētājam;

35.11. paraksta nostiprinājuma lūgumus zemesgrāmatai;

35.12. veicina investīciju piesaisti, jaunu dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu uzņēmumu izveidi un attīstību, jaunu darba vietu izveidi un iniciē uzņēmējdarbības atbalsta pasākumus, t.sk. uzņēmējdarbības attīstībai nepieciešamo mācību programmu izveidi un nodrošināšanu;

35.13. koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu Pašvaldības attīstības projektiem;

35.14. paraksta darba līgumu ar izpilddirektoru un izpilddirektora vietniekiem un izdod un paraksta rīkojumus attiecībā uz izpilddirektoru un izpilddirektora vietniekiem;

35.15. izdod rīkojumus par Domes priekšsēdētāja vietnieku komandējumiem un atvaļinājumiem;

35.16. ir tiesīgs ārkārtas gadījumos izdot rīkojumus par jautājumiem, kas ir Domes kompetencē, pēc tam rīkojumi apstiprināmi kārtējā Domes sēdē;

35.17. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos.

36. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki, kuri ir politiskas amatpersonas: Domes priekšsēdētāja vietnieks kultūras un sociālajos jautājumos un Domes priekšsēdētāja vietnieks sadarbībai ar uzņēmējiem. Domes priekšsēdētāja vietnieka kultūras un sociālajos jautājumos amats ir algots amats Domē.

37. Domes priekšsēdētāja vietnieks kultūras un sociālajos jautājumos:

37.1. aizvieto Domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā un pilda citus pienākumus, ko uzdevis Domes priekšsēdētājs, kā arī aizvieto Domes priekšsēdētāja vietnieku sadarbībai ar uzņēmējiem viņa prombūtnes laikā;

37.2. vada sadarbību ar Pašvaldības sadraudzības pilsētām un ārvalstu partneriem;

37.3. koordinē veselības aprūpes pieejamības un veselīga dzīvesveida popularizēšanas pasākumu kopumu Pašvaldībā;

37.4. koordinē kultūras jomas un radošo industriju attīstību, tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu;

37.5. nodrošina Pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas kompetences jomā;

37.6. koordinē novada zīmolvedības un tūrisma attīstību novadā;

37.7. koordinē sociālo jomu Pašvaldībā;

37.8. organizē Pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, koordinē sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām;

37.9. savu pienākumu un tiesību īstenošanai iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus par komisiju vai darba grupu izveidi, iesaistot tajās Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību vadītājus, kā arī pieaicinātos speciālistus un Pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

37.10. pārrauga un koordinē normatīvo aktu, Domes lēmumu un rīkojumu izpildi savas pārraudzības jomās;

37.11. pilnvaro personas, kas veic Pašvaldības pārstāvību tiesā vai citās institūcijās;

37.12. izdod pilnvaras un paraksta citus juridiskus dokumentus Pašvaldības vārdā atbilstoši savai kompetencei;

37.13. veic citus pienākumus, kas paredzēti šajos saistošajos noteikumos, Domes lēmumos, kā arī normatīvajos aktos.

38. Domes priekšsēdētāja vietnieks sadarbībai ar uzņēmējiem:

38.1. aizvieto Domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā un pilda citus pienākumus, ko uzdevis Domes priekšsēdētājs, kā arī aizvieto Domes priekšsēdētāja vietnieku kultūras un sociālos jautājumos viņa prombūtnes laikā;

38.2. veido sadarbību ar uzņēmējiem, uzņēmēju organizācijām un uzņēmumiem investīciju piesaistīšanas jomā;

38.3. savu pienākumu un tiesību īstenošanai iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus par komisiju vai darba grupu izveidi, iesaistot tajās Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību vadītājus, kā arī pieaicinātos speciālistus un Pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

38.4. nodrošina Pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas kompetences jomā;

38.5. veic citus pienākumus, kas paredzēti šajos saistošajos noteikumos, Domes lēmumos, kā arī normatīvajos aktos.

39. Rīkojumus attiecībā uz Domes priekšsēdētāja vietniekiem izdod un paraksta Domes priekšsēdētājs. Komandējumu Domes priekšsēdētāja vietniekiem un deputātiem Domes apstiprinātā saimnieciskā gada budžeta ietvaros piešķir ar Domes priekšsēdētāja rīkojumu. Atvaļinājumu Domes priekšsēdētāja vietniekiem piešķir ar Domes priekšsēdētāja rīkojumu. Par Domes priekšsēdētāja atvaļinājumu vai komandējumu lemj Dome.

40. Pašvaldības izpilddirektoru uz pieciem gadiem ieceļ Dome. Pirms Domes lēmuma pieņemšanas Dome pārliecinās, ka amata kandidāts atbilst Pašvaldību likuma 21. panta ceturtās daļas prasībām. Pašvaldības izpilddirektors ir iecelts amatā, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

41. Darba līgumu ar Pašvaldības izpilddirektoru slēdz Domes priekšsēdētājs.

42. Pašvaldības izpilddirektoru izraugās atklātā konkursā. Dome ar lēmumu apstiprina atklāta konkursa komisijas sastāvu un pilnvaras, nosaka Pašvaldības izpilddirektora amata kandidāta vērtēšanas kārtību un kritērijus, izglītības, iepriekšējās darba pieredzes un kompetences prasības.

43. Pašvaldības izpilddirektors īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 22. pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī pilda Domes lēmumos, Domes priekšsēdētāja rīkojumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos uzdevumus:

43.1. īsteno Centrālās administrācijas vadītāja kompetenci saskaņā ar Centrālās administrācijas nolikumu, pārrauga Pašvaldības iestāžu darbu, pieņem darbā un atbrīvot no darba darbiniekus Centrālās administrācijas darbiniekus un Pašvaldības iestāžu vadītājus. Izpilddirektors ir tiesīgs pilnvarot citas amatpersonas pieņemt darbā un atbrīvot no Pašvaldības iestāžu vadītājus;

43.2. rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem, Pašvaldības vārdā paraksta saimnieciskus darījumus un līgumus ar juridiskām un fiziskām personām, paraksta citus juridiskos dokumentus, Pašvaldības vārdā izdod pilnvaras apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros;

43.3. ir tiesīgs iesniegt Domei priekšlikumus par rīcību ar Pašvaldības kapitāla daļām vai akcijām kapitālsabiedrībās;

43.4. piedalās Domes, tās pastāvīgo komiteju un komisiju sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

43.5. atver un slēdz kontus kredītiestādēs, paraksta finanšu dokumentus;

43.6. var izdot Pašvaldības administrācijai saistošus iekšējos normatīvos aktus un rīkojumus Pašvaldības darba organizācijas jautājumos;

43.7. paraksta Valsts kases maksājuma rīkojumus un citus dokumentus maksājumu saņemšanai, aizdevuma izmaksu pieprasījumus, Pašvaldības budžeta pārskatu informāciju un pieteikumus e-pakalpojumu sistēmu lietošanai vai lietošanas pārtraukšanai;

43.8. nosaka grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, nodrošinot centralizēto grāmatvedības uzskaiti Pašvaldības iestādēs, izstrādā un apstiprina normatīvajiem aktiem grāmatvedības un budžeta jomā atbilstošu un Pašvaldības specifikai atbilstošu vienotu grāmatvedības uzskaites kārtību un nosaka konkrētus principus, nostādnes, metodes, noteikumus un praksi (tai skaitā uzskaites pamatprincipus, kontu plānu un darījumu grāmatojumus, būtiskuma līmeni);

43.9. organizē darba aizsardzības un personas datu apstrādes jautājumus Pašvaldības administrācijā;

43.10. organizē iesniegumu apriti Pašvaldības administrācijā;

43.11. pieņem darbā un atbrīvo no darba Pašvaldības administrācijas darbiniekus;

43.12. organizē pieteikumu iesniegšanu valsts investīciju programmai, citiem ārējiem investīciju avotiem un koordinē ārvalstu finansēto projektu ieviešanas un realizācijas gaitu;

43.13. koordinē informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ieviešanu un pielietošanu Pašvaldībā;

43.14. organizē Pašvaldības sociāli ekonomiskās attīstības plāna projekta, teritorijas attīstības plāna projekta izstrādāšanu un citus ar Pašvaldības darba plānošanu saistītos pasākumus;

43.15. pārrauga Pašvaldības institūciju sniegtos pašvaldības pakalpojumus, nodrošinot to pastāvīgu pārbaudi un kvalitātes uzlabošanu, tai skaitā pakalpojumu elektronizāciju;

43.16. izdod administratīvos aktus un administratīvo aktu izpildu dokumentus, izņemot Domes, pastāvīgo komisiju un Pašvaldības administrācijas amatpersonu kompetencē esošos administratīvos aktus un administratīvo aktu izpildu dokumentus;

43.17. ar rīkojumu nosaka padotībā esošas iestādes vadītāja un izpilddirektora vietnieka pienākumu izpildītāju uz laiku līdz trīs mēnešiem, pieņem lēmumus par amata savienošanu tiešā padotībā esošajām amatpersonām;

43.18. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus Domē un Domes pastāvīgajās komitejās, komisijās, piedalīties to sēdēs;

43.19. sniedz pārskatu Domei par savu pienākumu izpildi un darbību vismaz vienu reizi gadā, kā arī biežāk pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja pieprasījuma, sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

43.20. nodrošina Pašvaldības kapitālsabiedrību un kapitāla daļu pārvaldību, tai skaitā Pašvaldības līdzdalības pārvērtēšanu;

43.21. nodrošina Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību darba nepārtrauktību Domes nomaiņas gadījumā, Domes priekšsēdētāja amata zaudēšanas gadījumā organizē dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam Domes priekšsēdētājam;

43.22. koordinē sabiedriskās kārtības jautājumus Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

43.23. organizē Pašvaldības īpašumu pārvaldību, tā izmantošanu Pašvaldības iedzīvotāju interesēs;

43.24. organizē darba drošības noteikumu ievērošanu u.c. darba aizsardzības, ugunsdrošības pasākumus Pašvaldības iestādēs;

43.25. pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

43.26. saskaņojot ar Domes priekšsēdētāju nosaka izpilddirektora vietnieku atbildības jomas un darba pienākumus;

43.27. veic citus pienākumus, kas paredzēti citos normatīvajos aktos, šajos saistošajos noteikumos, Centrālās administrācijas nolikumā, Domes lēmumos un Domes priekšsēdētāja vai viņa vietnieku uzdevumā.

44. Dome ne vēlāk kā sešus mēnešus pirms Pašvaldības izpilddirektora pilnvaru termiņa beigām, pamatojoties uz viņa darba novērtējumu, lemj par pilnvaru termiņa pagarināšanu uz pieciem gadiem, ja Pašvaldības izpilddirektors tam piekrīt, vai rīko atklātu konkursu uz Pašvaldības izpilddirektora amatu. Pašvaldības izpilddirektora pilnvaru termiņš ir pagarināts, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

45. Lēmumu par izpilddirektora atbrīvošanu no amata pirms viņa pilnvaru termiņa beigām pieņem Dome saskaņā ar Darba likumā noteikto kārtību. Pašvaldības izpilddirektors ir atbrīvots no amata, ja par to nobalso vairāk nekā puse Domes deputātu.

46. Pašvaldības izpilddirektoram ir divi vietnieki: Pašvaldības izpilddirektora vietnieks teritorijas pārvaldības un sadarbības jautājumos un Pašvaldības izpilddirektora vietnieks attīstības jautājumos. Pašvaldības izpilddirektors pārrauga Pašvaldības izpilddirektora vietnieku darbu.

47. Pašvaldības izpilddirektora vietnieki:

47.1. atbilstoši Domes priekšsēdētāja rīkojumam aizvieto Pašvaldības izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā. Veicot Pašvaldības izpilddirektora pienākumus uz viņa prombūtnes laiku, izpilddirektora vietniekam ir pirmā paraksta tiesības;

47.2. īsteno Pašvaldības iestāžu pārraudzību ar izpilddirektora rīkojumu tiem uzdotajās Pašvaldības darbības jomās;

47.3. koordinē Pašvaldības iestāžu darbu tiem uzdotajās Pašvaldības darbības jomās;

47.4. organizē, vada un kontrolē Domes lēmumu, rīkojumu, saistošo noteikumu un citu iekšējo normatīvo aktu izpildi atbilstoši savai kompetencei;

47.5. iesniedz izpilddirektoram priekšlikumus par pārraudzībā esošo iestāžu/struktūrvienību vadītāju iecelšanu amatā un atbrīvošanu no ieņemamā amata atbilstoši savai kompetencei;

47.6. veic citus uzdevumus, kas noteikti ar Domes lēmumiem, Domes priekšsēdētāja vai viņa vietnieku un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem.

48. Pašvaldības izpilddirektora vietniekus Dome ieceļ amatā šo saistošo noteikumu 40. punktā un 42. punktā noteiktajā kārtībā. Darba līgumu ar Pašvaldības izpilddirektora vietnieku slēdz Domes priekšsēdētājs.

49. Pašvaldības izpilddirektora vietnieku atbrīvo no amata šo saistošo noteikumu 45. punktā noteiktajā kārtībā.

IV. Domes pastāvīgo komiteju kompetence

50. Lēmumu projektus, kas saistīti ar finansiālajiem jautājumiem, nodod izskatīšanai Finanšu un attīstības jautājumu komitejai.

51. Finanšu un attīstības jautājumu pastāvīgā komiteja veic Pašvaldību likuma 39. panta pirmajā daļā un trešajā daļā noteiktos pienākumus, kā arī:

51.1. sniedz atzinumu par gada publiskā pārskata projektu;

51.2. izskata Pašvaldības iestāžu un struktūrvienību budžetu ieņēmumu un izdevumu tāmju projektus un Pašvaldības budžeta projektu;

51.3. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas attiecas uz Pašvaldības finansiālām vai materiālām saistībām, kas nav apstiprinātas budžetā;

51.4. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas paredz līdzekļu piešķiršanu no budžeta nesadalītajiem līdzekļiem – Pašvaldības rezerves fonda;

51.5. sniedz atzinumus par līdzekļu sadalījuma prioritātēm, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;

51.6. nodrošina un kontrolē Smiltenes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas izstrādi;

51.7. pārrauga iekšējā audita sistēmu Pašvaldībā;

51.8. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem par īpašuma pirmpirkuma tiesību izmantošanu;

51.9. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par nodokļu, nodevu un citu maksājumu iekasēšanu, atvieglojumiem un samaksas termiņiem;

51.10. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par Pašvaldības iesaistīšanos projektos, kuros ir nepieciešams līdzfinansējums;

51.11. savas kompetences ietvaros pārrauga Pašvaldības komisiju darbu un sniedz priekšlikumus par komisiju izveidi un likvidēšanu;

51.12. izskata Pašvaldības iestāžu, kapitālsabiedrību un komisiju budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;

51.13. sagatavo un sniedz priekšlikumus par pilsētu un pagastu teritoriju attīstību un īpašuma izmantošanu, izstrādā Pašvaldības īstermiņa un ilgtermiņa attīstības principus un plānus uzņēmējdarbības attīstībai, nodarbinātības veicināšanai, vides pārvaldībai;

51.14. izskata jautājumus par Pašvaldības neapdzīvojamo telpu, zemes, mežu, purvu, ūdenstilpju un citu nekustamo īpašumu apsaimniekošanu;

51.15. izskata un lemj par jautājuma turpmāku virzību par Pašvaldības iesaistīšanos projektos;

51.16. sniedz priekšlikumus par starptautiskās sadarbības veidošanu;

51.17. sniedz priekšlikumus reemigrācijas atbalsta pasākumiem;

51.18. sniedz priekšlikumus sadarbībai ar uzņēmējiem un nevalstiskajām organizācijām;

51.19. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem, kas attiecas uz Pašvaldības administratīvajā teritorijā notiekošo uzņēmējdarbību;

51.20. izskata jautājumus, kas saistīti ar ilgtspējīgu vides attīstību un dabas resursu pārvaldību;

51.21. sagatavo un sniedz priekšlikumus par Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību budžeta līdzekļu pieprasījumiem un projektiem;

51.22. sniedz priekšlikumus un atzinumus par Pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu;

51.23. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus.

52. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu pastāvīgā komiteja:

52.1. izskata, sagatavo, virza un koordinē jautājumus par izglītības, kultūras un sporta jomu to izskatīšanai Domes sēdē;

52.2. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem, kas attiecas uz izglītības, kultūras un sporta jomu Pašvaldībā;

52.3. izskata jautājumus un sniedz priekšlikumus par izglītības, kultūras un sporta iestāžu tīklu un attiecīgo iestāžu attīstību, darbības nodrošināšanu;

52.4. sagatavo un iesniedz Finanšu un attīstības jautājumu pastāvīgajai komitejai priekšlikumus par izglītības, kultūras un sporta attīstības perspektīvo un ikgadējo programmu budžetu projektiem;

52.5. risina ar izglītības, kultūras, kultūrizglītības un sporta iestādēm saistītos jautājumus, izskata reliģisko konfesiju un draudžu iesniegumus un priekšlikumus;

52.6. sagatavo priekšlikumus līdzekļu piešķiršanai no budžeta nesadalītajiem līdzekļiem savas sfēras kompetences ietvaros;

52.7. kontrolē izglītības, kultūras un sporta jautājumu risināšanai piešķirto līdzekļu izlietojumu;

52.8. apstiprina Pašvaldības iestāžu izstrādātos izglītības, kultūras un sporta pasākumu gada plānus;

52.9. izstrādā īstermiņa un ilgtermiņa plānus un attīstības pamatprincipus, izglītības, kultūras un sporta jautājumu risināšanai Pašvaldībā;

52.10. sniedz priekšlikumus par starptautiskās sadarbības veidošanu;

52.11. savas kompetences ietvaros pārrauga Pašvaldības komisiju darbu un sniedz priekšlikumus par komisiju izveidi un likvidēšanu;

52.12. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus.

53. Sociālo un veselības jautājumu pastāvīgā komiteja:

53.1. sagatavo, virza un koordinē jautājumus savas kompetences ietvaros izskatīšanai Domes sēdē – par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību, bērnu tiesību aizsardzības jautājumiem, sociālās palīdzības iestāžu, veselības aprūpes iestāžu, bāriņtiesas darbības izvērtēšanu, par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, par dzīvojamo telpu izmantošanu un par veselības aprūpi un aizsardzību;

53.2. izskata amatpersonu, iestāžu, kapitālsabiedrību, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus, sagatavo un iesniedz Finanšu un attīstības jautājumu pastāvīgajai komitejai priekšlikumus budžetu projektiem;

53.3. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem, kas attiecas uz Pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvojošo iedzīvotāju sociālajiem un veselības jautājumiem;

53.4. sadarbojas ar sociālo un veselības jomu saistītām institūcijām, komisijām un nevalstiskajam organizācijām;

53.5. sniedz priekšlikumus sociālās palīdzības, sociālo pakalpojumu un materiālā atbalsta nodrošināšanai Pašvaldības iedzīvotājiem;

53.6. sniedz priekšlikumus veselības aprūpes pieejamībai;

53.7. sniedz priekšlikumus civilās aizsardzības pasākumu nodrošināšanai;

53.8. sniedz priekšlikumus īstermiņa un ilgtermiņa attīstībai sociālo un veselības jautājumu risināšanai un bezdarba līmeņa samazināšanai Pašvaldībā;

53.9. kontrolē sociālo un veselības jautājumu risināšanai piešķirto līdzekļu izlietojumu;

53.10. sniedz priekšlikumus ar ārvalstnieku un bezvalstnieku problēmu saistīto jautājumu izskatīšanu, sniedz atzinumu par šiem jautājumiem;

53.11. savas kompetences ietvaros pārrauga Pašvaldības komisiju darbu un sniedz priekšlikumus par komisiju izveidi un likvidēšanu;

53.12. veic citus normatīvajos aktos, Domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos noteiktos pienākumus.

V. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

54. Administratīvie līgumi un deleģēšanas līgumi tiek noslēgti, pamatojoties uz Domes lēmumu, redakcijā, kas pievienota Domes lēmuma projektam.

55. Par Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto deleģēšanas līguma slēgšanu lemj Dome un Deleģēšanas līgumu paraksta Domes priekšsēdētājs.

56. Administratīvo līgumu Domes vārdā slēdz piekritīgā administrācijas iestāde vai amatpersona, ja Domes lēmumā nav noteikts citādi.

57. Par starptautisku sadarbības līgumu parakstīšanu lemj Dome un līgumu paraksta Domes priekšsēdētājs.

58. Par pašvaldību sadraudzības (sadarbības) līgumu parakstīšanu lemj Dome un līgumu paraksta Domes priekšsēdētājs.

59. Ja Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārējo finanšu avotu līdzfinansētā projekta iesniedzējs ir pašvaldība, tad līgumus, kas saistīti ar attiecīgā projekta iesniegšanu un īstenošanu, pašvaldības vārdā slēdz tās iestādes, kuru Dome ir pilnvarojusi īstenot attiecīgo projektu, vadītājs.

60. Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos par līguma slēgšanu lemj Dome. Ja lēmumu par līguma noslēgšanu pieņem Dome, tad lēmumā norāda termiņu, līdz kuram noslēdzams līgums, un par līguma projekta sagatavošanu un līguma noslēgšanu atbildīgo institūciju un amatpersonu.

61. Publisko tiesību līgumu projektu saskaņošanas procedūrai piemērojamas Pašvaldības darba reglamenta normas.

VI. Apmeklētāju pieņemšana un iesniegumu izskatīšanas kārtība

62. Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieka kultūras un sociālajos jautājumos apmeklētāju pieņemšanas tiek organizētas ne retāk kā divas reizes nedēļā, pirmdienās no plkst. 13.00 līdz 17.00 un ceturtdienās no plkst. 9.00 līdz 12.00, vai citā nedēļas dienā saskaņā ar Domes priekšsēdētāja vai Domes priekšsēdētāja vietnieka kultūras un sociālajos jautājumos norādījumiem.

63. Domes deputātiem ir tiesības rīkot iedzīvotāju pieņemšanas par ko informācija publicējama Pašvaldības tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv.

64. Pašvaldības izpilddirektors un tā vietnieki, Domes izveidoto iestāžu un struktūrvienību vadītāji organizē apmeklētāju pieņemšanu ne retāk kā vienu reizi nedēļā. Apmeklētāju pieņemšanas laikus nosaka ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu. Pašvaldības iestāžu un struktūrvienību speciālisti un citi darbinieki, kuru pienākumi saistīti ar iedzīvotāju apkalpošanu, pieņem apmeklētājus Pašvaldības iestāžu noteiktajā darba laikā saskaņā ar iestāžu darba kārtības noteikumiem. Informāciju par apmeklētāju pieņemšanu publicē Pašvaldības tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv.

65. Pašvaldībā saņemto iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu organizē Vienotais valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrs.

66. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, sūdzības vai priekšlikumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt atbildi tūlīt, darbinieks, kas tos pieņem, noformē rakstveidā (norādot iesniedzēja vārdu, uzvārdu, dzīves vai uzturēšanās vietu, kontaktinformāciju) un ievēro tos pašus reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveidā saņemtajiem iesniegumiem.

67. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība Pašvaldības iestādēs un struktūrvienībās, nosaka Pašvaldības iekšējie normatīvie akti.

68. Izskatot iesniegumu, Pašvaldības darbinieka pienākums ir iegūt nepieciešamo informāciju, izņemot normatīvos aktos noteiktos gadījumus, kad informācijas iegūšana ir personas pienākums. Persona pēc iespējas piedalās informācijas iegūšanā un izvērtēšanā.

69. Ikvienai personai ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību Pašvaldības iestādēs un tiesības iesniegt iesniegumam papildinājumus un precizējumus.

 VII. Publiskās apspriešanas kārtība

70. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, gadījumos, kas ir noteikti šajos saistošajos noteikumos vai citos normatīvajos aktos, ar Domes lēmumu visā Pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās daļā organizē publisku apspriešanu šādos gadījumos:

70.1. par Pašvaldības administratīvās teritorijas robežu grozīšanu;

70.2. par Pašvaldības attīstības programmām un projektiem, kas būtiski ietekmē Pašvaldības iedzīvotājus;

70.3. par citiem Pašvaldības autonomās kompetences vai normatīvos aktos noteiktajiem jautājumiem.

71. Publisko apspriešanu nerīko par:

71.1. Pašvaldības amatpersonu iecelšanu amatā vai atbrīvošanu no tā;

71.2. Pašvaldības iekšējās darba organizācijas jautājumiem;

71.3. jautājumu, kas attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, it īpaši administratīvu aktu pieņemšanu;

71.4. Pašvaldības sniegto pakalpojumu maksu;

71.5. jautājumiem, kas ir saistīti ar Pašvaldības budžetu, nodevu un nodokļu likmēm;

71.6. jautājumiem, kas ir citu institūciju kompetencē.

72. Par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas Dome var lemt:

72.1. pēc ne mazāk kā 2/3 Domes deputātu iniciatīvas;

72.2. pēc ne mazāk kā piecu procentu Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas;

72.3. pēc Domes priekšsēdētāja iniciatīvas;

72.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.

73. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas rīkošanai, jānorāda:

73.1. tās datums un termiņi;

73.2. paredzamā jautājuma iespējamais formulējums;

73.3. publiskās apspriešanas rezultātu aprēķināšanas metodika;

73.4. publiskās apspriešanas lapas forma;

73.5. minimālais iedzīvotāju skaits, kuriem ir jāpiedalās publiskajā apspriešanā, lai publisko apspriešanu uzskatītu par notikušu.

74. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir Pašvaldības izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt Pašvaldības informatīvajā izdevumā un/vai vietējā laikrakstā, un Pašvaldības tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv informatīvu ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto Domes lēmumu, kurā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti.

75. Šajos saistošajos noteikumos noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisku apspriešanu, kuru organizē citos normatīvajos aktos, tai skaitā Būvniecības likumā, paredzētajos gadījumos.

76. Dome, pieņemot lēmumu, ņem vērā, ka publiskās apspriešanas rezultātam ir konsultatīvs raksturs.

77. Publiskās apspriešanas organizēšanu sedz no Pašvaldības budžeta.

VIII. Pašvaldības sadarbība ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām, sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā

78. Saziņai ar iedzīvotājiem Pašvaldība par Pašvaldības budžeta līdzekļiem izdod Pašvaldības informatīvo izdevumu, kurš ir pieejams iedzīvotājiem bez maksas, un uztur Pašvaldības tīmekļvietni www.smiltenesnovads.lv.

79. Pēc nepieciešamības Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieki, Pašvaldības izpilddirektors un viņa vietnieki organizē tikšanās ar preses un citu plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem, lai sabiedrībai paustu viedokli atsevišķos jautājumos, atbildētu uz jautājumiem, informētu par Pašvaldības administrācijas darbu.

80. Pašvaldība sabiedrībai sniedz patiesu un objektīvu informāciju, izmantojot ne tikai oficiālo tīmekļvietni un informatīvo izdevumu, bet arī sociālos tīklus.

81. Sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā notiek, organizējot apmeklētāju pieņemšanu un konsultēšanu par Pašvaldības darbības jomām, publisko apspriešanu, iedzīvotāju sapulces sabiedrības viedokļa noskaidrošanu ne tikai par Pašvaldības izdotiem saistošajiem noteikumiem, bet arī aptauju veidā par citiem iedzīvotājiem svarīgiem jautājumiem, kā arī organizējot Pašvaldības referendumu Vietējo pašvaldību referendumu likumā noteiktā kārtībā. Pašvaldības referendumu var rīkot par:

81.1. pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģiju vai tās grozījumiem;

81.2. Domes lēmumu, ar kuru pašvaldība ierosinājusi jaunbūves būvniecību (ja plānots būvēt publisku ēku vai objektu, kuram saskaņā ar likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 4. panta pirmās daļas 1. punktu piemērojama ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra);

81.3. Domes atlaišanu.

82. Pašvaldības teritorijas attīstības veicināšanai un vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvībai Pašvaldība var izveidot Iedzīvotāju padomes, kuru izveidošanas un darbības nosacījumus paredz padomes      nolikumā – saistošajos noteikumos.

83. Pašvaldība sadarbojas ar Smiltenes novadā reģistrētām biedrībām un nodibinājumiem, citu pašvaldību nevalstiskajām organizācijām, konsultē biedrības par iniciatīvu konkursiem un atskaitēm, kā arī sniedzot materiālu atbalstu nevalstisko organizāciju īstenotām aktivitātēm Domes izdotos normatīvos aktos noteiktā kārtībā.

84. Pašvaldības atsevišķu funkciju vai uzdevumu pildīšanā sabiedrības loceklis var piedalīties, iesaistoties Pašvaldības komisiju un konsultatīvo padomju darbā šo institūciju nolikumos noteiktā kārtībā.

85. Pašvaldība ar sabiedrības iesaistes palīdzību īsteno līdzdalības budžetu atbilstoši ikgadējā Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.

86. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu divas kalendārās nedēļas no saistošo noteikumu projekta un tam pievienotā paskaidrojuma raksta publicēšanas dienas pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv.

87. Sabiedrība (fiziskas un juridiskas personas) viedokli par saistošo noteikumu projektu komitejas lēmumā noteiktajā termiņā nosūta uz e-pastu: pasts@smiltenesnovads.lv. Vienlaikus ar viedokli un saistošo noteikumu nosaukumu, par kuru viedoklis tiek izteikts, fiziska persona norāda savu vārdu, uzvārdu, deklarēto dzīvesvietu, faktisko dzīvesvietu, ja tā atšķiras no deklarētās, bet juridiska persona norāda nosaukumu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, likumisko pārstāvi. Viedoklis, kura iesniedzējs nav identificējams, kura saturs nav attiecināms uz konkrēto saistošo noteikumu projekta tekstu vai nav saprotams, par kuru saistošo noteikumu projektu tas izteikts, vai viedoklis, kura saturs ir objektīvi nesaprotams vai aizskarošs, netiek ņemts vērā.

88. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu Pašvaldība reģistrē dokumentu vadības sistēmā. Par saistošo noteikumu nodošanu sabiedrības viedokļa noskaidrošanai norādītais Pašvaldības atbildīgais speciālists vai institūcija tos apkopo un atspoguļo saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā, norādot iesniedzēju, vērā ņemtos viedokļus, vērā neņemtos viedokļus un pamatojumu. Pēc viedokļu apkopošanas un atspoguļošanas paskaidrojuma rakstā saistošie noteikumi tiek virzīti izskatīšanai attiecīgās Domes komitejas sēdē.

89. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai netiek nodoti saistošie noteikumi par Pašvaldības budžetu, kā arī saistošie noteikumi teritorijas plānošanas jomā, kur piemērojama citos normatīvajos aktos noteiktā apspriešanas kārtība.

IX. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem

90. Rīcība ar Pašvaldības mantu šo saistošo noteikumu izpratnē ir novada Pašvaldības administrācijas amatpersonas/darbinieka lēmuma sagatavošana vai pieņemšana par pašvaldības kustamās mantas nodošanu lietošanā, lai nodrošinātu Pašvaldības funkciju izpildi.

91. Kārtība, kādā Pašvaldība atsavina mantu un rīkojas ar nekustamo īpašumu, ir noteikta normatīvajos aktos.

92. Pašvaldības manta ir izmantojama likumīgi un atbilstoši iedzīvotāju interesēm, novēršot tās izšķērdēšanu un nelietderīgu izmantošanu. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai apstiprinātajam Pašvaldības budžetam.

93. Rīkojumā par mantas nodošanu lietošanā Pašvaldības izpilddirektors norāda konkrēto amatpersonu/darbinieku, kurai manta ir nodota, izmantošanas mērķi un termiņu, kā arī nepieciešamības gadījumā citus nosacījumus.

94. Par mantas nodošanu un pieņemšanu sagatavo aktu divos eksemplāros, kuru paraksta Pašvaldības izpilddirektors un attiecīgā amatpersona/ darbinieks, kurš ir pieņēmis mantu lietošanā.

95. Izbeidzoties darba tiesiskajām attiecībām, amatpersonai/darbiniekam ir pienākums viņa rīcībā nodoto mantu atdot darba devējam iekšējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņos.

96. Amatpersonai un darbiniekam ir pienākums rūpīgi izturēties pret Pašvaldības mantu.

97. Rīkojoties ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, Pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu nosacījumiem.

98. Ar Pašvaldības budžetā piešķirtajiem finanšu līdzekļiem Pašvaldības iestādes vai institūcijas vadītājs rīkojas lietderīgi, kā gādīgs un rūpīgs saimnieks. Pašvaldības iestādei budžetā paredzēto līdzekļu pārtēriņš bez Domes lēmuma par attiecīgiem budžeta grozījumiem nav pieļaujams.

99. Finanšu resursu pārpalikumu kalendārā gada beigās Pašvaldības iestāde atgriež Pašvaldības budžetā.

X. Administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

100. Pašvaldības iestāžu vadītāji var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem.

101. Dome ar saistošajiem noteikumiem var deleģēt tiesības izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos Pašvaldības iestādēm un amatpersonām citos jautājumos, ja tas nav pretrunā ar augstāka spēka normatīvajiem aktiem.

102. Centrālās administrācijas amatpersonu un Pašvaldības iestāžu amatpersonu, kuras ir tiešā Pašvaldības izpilddirektora pakļautībā, izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt izpilddirektoram, ja vien ārējos normatīvajos aktos nav noteikta cita apstrīdēšanas kārtība.

103. Izpilddirektora lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

104. Domes izveidoto komisiju izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt Domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

105. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

106. Ja persona apstrīd administratīvo aktu vai faktisko rīcību un vienlaikus prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, tai skaitā arī nemantisko kaitējumu, tad iesniegumu izskata un lēmumu par to pieņem Dome. Šādu Domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

107. Apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtība tiek norādīta izdotajā administratīvajā aktā.

XI. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties Domes un tās komiteju sēdēs

108. Ikviens iedzīvotājs var piedalīties Domes un tās komiteju sēžu atklātajās daļās, pirms sēdes piesakoties pie Domes sēdes vai komitejas sekretāres, nosaucot savu, vārdu, uzvārdu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Ja iedzīvotājs nokavē sēdes sākumu un nav pieteicies pie sēdes sekretāres, viņam var liegt dalību sēdē. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās sēdes vadītāja uzaicinājuma.

109. Ja Domes vai tās komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferenci, un iedzīvotājs vēlas tajā piedalīties, viņš ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms attiecīgās sēdes piesaka dalību sēdē, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi pasts@smiltenesnovads.lv. Centrālās administrācijas Kancelejas un personāla nodaļa nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās saiti ne vēlāk kā stundu pirms sēdes sākuma.

110. Iedzīvotājam, kas piedalās Domes vai tās komitejas sēdē, nav tiesību piedalīties debatēs, ja sēdes vadītājs nedod vārdu, vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.

111. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu Domes vai tās komitejas sēdē, kurā tas tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.

XII. Domes lēmumu projektu pieejamība un gadījumi, kad Domes sēde var notikt attālināti

112. Domes kārtējās sēdes darba kārtība tiek publicēta pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.smiltenesnovads.lv. Lai iepazītos ar domes lēmuma projektu, interesentam ir jāiesniedz pašvaldībā iesniegums un domes sekretārs vienas darba dienas laikā izsniedz pieprasīto lēmuma projektu ievērojot normatīvajos aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus.

113. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka Domes sēdes norisē tiek izmantots tiešsaistes videokonferences sarunu rīks (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā), ja:

113.1. valstī vai Smiltenes novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus;

113.2. sasaukta Domes ārkārtas sēde;

113.3. Domes deputāts Domes sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties Domes sēdes norises vietā.

XIII. Noslēguma jautājumi

114. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdi atzīt par spēku zaudējušiem Smiltenes novada pašvaldības domes 2021. gada 8. jūlija saistošos noteikumus Nr. 1 "Smiltenes novada pašvaldības nolikums".

115. Pašvaldības administrācija izvērtē uz 2021. gada 8. jūlija Smiltenes novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 1 "Smiltenes novada pašvaldības nolikums" pamata izdoto iekšējo normatīvo aktu atbilstību šim nolikumam un izdod jaunus iekšējos normatīvos aktus atbilstoši šajos saistošajos noteikumos ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu iekšējo normatīvo aktu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam, piemērojami uz 2021. gada 8. jūlija Smiltenes novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 1 "Smiltenes novada pašvaldības nolikums" normu pamata izdotie iekšējie normatīvie akti, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem saistošajiem noteikumiem.

116. Saistošo noteikumu 81. punkts daļā par pašvaldības referendumu stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.

117. Saistošo noteikumu 85. punkts piemērojams no 2025. gada 1. janvāra.

Smiltenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Avotiņš
Pielikums
Smiltenes novada pašvaldības domes
2023. gada 28. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 14/23
Pašvaldības pārvaldes struktūra

02.02.2024