1. Noteikumi nosaka pasākumus, kuriem piešķir valsts atbalstu lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai (turpmāk – atbalsts), kā arī atbalsta apmēru, atbalsta piešķiršanas kritērijus un kārtību.
2. Atbalsts ietver finansējumu 500 000 euro apmērā šādiem atbalsta pasākumiem:
2.1. Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu organizēšanai starptautiskajās izstādēs (turpmāk – kopstends) un līdzfinansējuma piešķiršanai pretendentiem dalībai kopstendā – 305 000 euro;
2.2. lauksaimniecības nozaru un to produktu popularizēšanas kampaņām – 100 000 euro;
2.3. piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas izstrādei – 45 000 euro;
2.4. pārtikas kvalitātes konkursa organizēšanai pārtikas izstādes "Riga Food 2023" laikā – 50 000 euro.
3. Pretendents visus atbalsta saņemšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā vai elektroniska dokumenta veidā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
4. Lauku atbalsta dienests savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par atbalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību.
5. Šajos noteikumos paredzētajam atbalstam attaisnotajos izdevumos iekļauj pievienotās vērtības nodokli, ja tas nav atgūstams no valsts budžeta.
6. Ja pretendents Lauku atbalsta dienestam sniedzis nepatiesu informāciju vai pārkāpis šo noteikumu prasības, Lauku atbalsta dienests pieprasa atbalsta atmaksu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā.
7. Atbalsta mērķis ir palielināt un diversificēt Latvijas lauksaimniecības un pārtikas preču eksportu.
8. Atbalstu piešķir Agroresursu un ekonomikas institūtam (turpmāk – institūts) kopstendu organizēšanai un līdzfinansējuma piešķiršanai pretendentiem dalībai kopstendā.
9. Lai saņemtu atbalstu, institūts līdz 2023. gada 25. jūlijam iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
9.1. iesniegumu, kas ir saskaņots ar Zemkopības ministriju un ietver to starptautisko izstāžu aprakstu, kurās institūts plāno organizēt kopstendus, norādot starptautisko izstāžu norises vietu un laiku, to izvēles pamatojumu, kā arī prognozējamos rezultātus, kas vērsti uz mērķa sasniegšanu;
9.2. detalizētu izdevumu tāmi. Tāmē ietver šādas pozīcijas:
9.2.1. kopstendu organizēšanas un darbības nodrošināšanas izdevumi sadalījumā pa starptautiskajām izstādēm ar detalizētiem izdevumu posteņiem:
9.2.1.1. kopstenda platības nomas maksa (norādot vienību izmaksas);
9.2.1.2. kopstenda izveidošanas, transportēšanas, uzstādīšanas un demontēšanas izmaksas;
9.2.1.3. izdevumi par precēm un pakalpojumiem kopstenda noformēšanai un darbības nodrošināšanai;
9.2.1.4. izdevumi par izstādes materiālu (izņemot kopstendu) transportēšanu;
9.2.1.5. kopstenda un citu izstādes materiālu uzglabāšanas izmaksas;
9.2.1.6. izdevumi par informatīvo materiālu sagatavošanu (norādot vienību izmaksas);
9.2.1.7. izdevumi par informācijas ievietošanu starptautiskās izstādes katalogā (norādot vienību izmaksas);
9.2.1.8. izdevumi par institūta darbinieku komandējumiem (darba braucieniem), kas saistīti ar kopstenda darbības nodrošināšanu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi (norādot vienību izmaksas);
9.2.2. līdzfinansējuma apmērs kopstenda dalībniekiem;
9.2.3. administratīvie izdevumi (nepārsniedzot 15 procentus no kopējās izdevumu tāmes summas) ar detalizētiem izdevumu posteņiem:
9.2.3.1. projekta vadības atlīdzības izmaksas par projektā veicamo darbību plānošanu, koordinēšanu un kontroli, tostarp par projekta dokumentācijas nodrošināšanu, kā arī projekta iepirkumu organizēšanu un kontroli;
9.2.3.2. biroja, sakaru un transporta izmaksas.
10. Pēc šo noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas Lauku atbalsta dienests izvērtē to atbilstību šajos noteikumos minētajām prasībām un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu (ja dokumenti atbilst minētajām prasībām) vai par atteikumu piešķirt atbalstu (ja dokumenti neatbilst minētajām prasībām). Lēmumā par atbalsta piešķiršanu paredz:
10.1. priekšapmaksu 95 procentu apmērā no kopējās izdevumu tāmes summas;
10.2. saņemtā atbalsta un ar to saistītās finanšu plūsmas nodalīšanu no citām institūta darbības finanšu plūsmām.
11. Institūts var izdarīt precizējumus šo noteikumu 9. punktā minētajos dokumentos, iesniedzot Lauku atbalsta dienestā iesniegumu par grozījumu nepieciešamību un to pamatojumu.
13. Institūts plašsaziņas līdzekļos un institūta tīmekļvietnē publicē:
13.1. 10 dienu laikā pēc šo noteikumu 10. punktā minētā lēmuma pieņemšanas – informāciju par starptautiskajām izstādēm, kurās ir plānots iekārtot kopstendus, norādot starptautisko izstāžu organizētāju noteikto nomas maksu par neaprīkotu ekspozīcijas platību;
13.2. ne vēlāk kā 10 dienas pirms iesnieguma iesniegšanas termiņa – informāciju par iespēju saņemt līdzfinansējumu dalībai kopstendos un līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumiem, norādot iesniegumu iesniegšanas termiņu;
13.3. 30 dienu laikā pēc pārskatu saņemšanas – informāciju par sniegto līdzfinansējumu un tā apmēru, kā arī kopstendu dalībnieku iesniegtajos pārskatos norādīto rezultātu apkopojumu.
14. Lai saņemtu atlikušo maksājumu piecu procentu apmērā, ko Lauku atbalsta dienests izmaksā līdz 2023. gada 31. decembrim, institūts līdz 2023. gada 1. novembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā starppārskatu. Starppārskats satur informāciju par jau īstenotajiem pasākumiem un par plānotajiem pasākumiem.
15. Institūts līdz 2024. gada 31. maijam iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
15.1. pārskatu par sasniegtajiem rezultātiem, kurā ietverta informācija par šo noteikumu 13. punktā minēto nosacījumu izpildi, kā arī kopstendu dalībnieku iesniegtajos pārskatos norādīto rezultātu apkopojums un kopstendu fotofiksācijas materiāli;
15.2. projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkumu organizēšanas dokumentu kopsavilkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
15.3. samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par atbalsta izlietošanu atbilstoši izdevumu tāmei un šīs nodaļas prasībām, norādot detalizētas izmaksu pozīcijas;
15.4. pārskatu par katram kopstenda dalībniekam piešķirto atbalstu.
16. Institūts līdzfinansējumu dalībai kopstendā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem piešķir pārtikas produktu ražotājiem un tirgotājiem saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013) vai lauksaimniecības produktu ražotājiem un tirgotājiem saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula Nr. 1408/2013), ievērojot šādas prasības:
16.1. nodrošina pārbaudi, lai šo noteikumu 2.2. apakšnodaļā minētais atbalsts kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniegtu regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā un regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto de minimis atbalsta apmēru vienam vienotam uzņēmumam. Šo noteikumu izpratnē viens vienots uzņēmums atbilst regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā vai regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
16.2. atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu pārtikas produktu ražotājiem un tirgotājiem līdz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. punktu un lauksaimniecības produktu ražotājiem un tirgotājiem līdz regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam saskaņā ar regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktu, kā arī ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja ar šo kumulāciju netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kura konkrētajā gadījumā īpašiem apstākļiem noteikta attiecīgajā valsts atbalsta programmā, Komisijas grupu atbrīvojuma regulā vai Eiropas Komisijas lēmumā, saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 2. punktu vai regulas Nr. 1408/2013 5. panta 3. punktu;
16.3. lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 un regulu Nr. 1408/2013 pieņem līdz regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktā un 8. pantā un regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteiktā piemērošanas termiņa beigām;
16.4. ja tiek konstatēts, ka ir pārkāptas regulas Nr. 1407/2013 vai regulas Nr. 1408/2013 prasības, pretendentam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu atbalsta pasākumā saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
17. Uz līdzfinansējumu dalībai kopstendā var pretendēt Latvijā reģistrēts komersants, zemnieku saimniecība un kooperatīvā sabiedrība, kas darbojas vismaz vienā no šādām jomām:
17.1. lauksaimniecības produktu ražošana;
17.2. pārtikas produktu ražošana;
17.3. lauksaimniecības produktu tirdzniecība;
17.4. pārtikas produktu tirdzniecība.
19. Līdzfinansējumu piešķir ne vairāk kā 30 procentu apmērā no šo noteikumu 18. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām par platību, kas nepārsniedz 18 kvadrātmetru.
20. Ja pretendentu iesniegumos norādītā līdzfinansējuma summa pārsniedz plānoto līdzfinansējumu, institūts šo noteikumu 19. punktā minēto atbalsta intensitāti proporcionāli samazina.
21. Lai pieteiktos dalībai kopstendā, pretendents:
21.1. iesniedz institūtā iesniegumu līdzfinansējuma saņemšanai dalībai kopstendā (1. pielikums);
21.2. sagatavo un apstiprina veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru.
22. Ja pretendents, kas piesakās atbalstam saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013, darbojas kādā no regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm vai veic neatbalstāmās darbības vai pretendents, kas piesakās atbalstam saskaņā ar regulu Nr. 1408/2013, darbojas kādā no regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm vai veic neatbalstāmās darbības, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības vai finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu vai regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punktu.
23. Informāciju par izmaksāto de minimis atbalstu saskaņā regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punktu un regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktu pretendents glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Atbalsta sniedzējs informāciju un apliecinošos dokumentus par izmaksāto de minimis atbalstu glabā 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem.
24. Institūts izveido komisiju pretendentu iesniegto dokumentu izvērtēšanai un lēmumu pieņemšanai. Komisija pretendentu iesniegumus vērtē to iesniegšanas secībā, ņemot vērā piešķirto finansējumu, atbilstoši šādiem kritērijiem:
24.1. iesniegums un tam pievienotie dokumenti ir sagatavoti un iesniegti atbilstoši šīs nodaļas prasībām;
24.2. pretendents un iesniegumā norādītā starptautiskā izstāde atbilst šīs nodaļas prasībām;
24.3. atbalsta piešķiršanas nosacījumi attiecībā uz nozarēm un darbībām:
24.3.1. ja pretendents piesakās atbalstam regulas Nr. 1407/2013 ietvaros, tam ir jāatbilst minētās regulas 1. panta 1. punkta nosacījumam;
24.3.2. ja pretendents piesakās atbalstam regulas Nr. 1408/2013 ietvaros, tam ir jāatbilst minētās regulas 1. panta 1. punkta nosacījumam;
24.4. iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 13. punktā minētajai publicētajai informācijai, un norādītā platība dalībai kopstendā nepārsniedz šo noteikumu 19. punktā minēto platību.
25. Pēc iesnieguma izvērtēšanas komisija apstiprina vai noraida iesniegumu vai atliek tā izskatīšanu, pieprasot papildu informāciju, un attiecīgo lēmumu 10 dienu laikā nosūta pretendentam.
26. Datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, saskaņā ar regulas Nr. 1408/2013 3. panta 4. punktu vai regulas Nr. 1407/2013 3. panta 4. punktu ir uzskatāms par de minimis atbalsta piešķiršanas datumu.
27. Ja komisija pieprasījusi papildu informāciju, pretendents to sniedz 10 dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.
28. Ja iesniegums tiek apstiprināts, institūts slēdz līgumu ar pretendentu par dalību kopstendā un līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumiem.
29. Pretendents 30 dienu laikā pēc dalības kopstendā iesniedz institūtā pārskatu par dalību kopstendā (2. pielikums).
30. Komisija iesniegto pārskatu un tam pievienotos dokumentus vērtē atbilstoši šādiem kritērijiem:
30.1. pārskats ir sagatavots un iesniegts atbilstoši šīs nodaļas prasībām;
30.2. pasākums ir īstenots atbilstoši iesniegumam;
30.3. pretendentam nav nodokļu vai valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, vai Valsts ieņēmumu dienests ir pieņēmis lēmumu par nodokļu maksājuma termiņu pagarināšanu vai atlikšanu uz laiku līdz vienam gadam;
30.4. pretendents ir izpildījis šo noteikumu 28. punktā minētā līguma saistības.
31. Komisija 30 dienu laikā pēc šo noteikumu 30. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē tos un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
31.1. apstiprināt pārskatu, piešķirt un izmaksāt līdzfinansējumu, ja tas ir paredzēts šo noteikumu 29. punktā minētajā līgumā;
31.2. noraidīt pārskatu un neizmaksāt līdzfinansējumu;
31.3. pieprasīt pretendentam papildu informāciju.
33. Institūts 14 dienu laikā pēc šo noteikumu 31. punktā minētā lēmuma pieņemšanas nosūta lēmumu pretendentam.
34. Attaisnotie izdevumi nepārsniedz šo noteikumu 25. punktā minētajā lēmumā apstiprināto līdzfinansējuma apmēru. Institūts līdzfinansējumu izmaksā 30 dienu laikā pēc šo noteikumu 31.1. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas un pretendenta rēķina saņemšanas.
36. Atbalstu lauksaimniecības nozaru un to produktu popularizēšanas kampaņām piešķir saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472).
37. Pretendents atbalsta saņemšanai šajā nodaļā minētajiem pasākumiem ir nevalstiskā organizācija, kas darbojas lauksaimniecības nozarē un atbilst šādiem kritērijiem:
37.1. tā ir biedrība vai nodibinājums, kas vismaz divus gadus pirms šo noteikumu 38.1. apakšpunktā minētā iesnieguma iesniegšanas dienas ir reģistrēta biedrību un nodibinājumu reģistrā;
37.2. tā apvieno dažādu lauksaimniecības nozaru lauksaimniekus;
37.3. tā ir aktīva lauksaimniecības un lauku attīstības politikas jomā – ir sniegusi priekšlikumus un atzinumus par politikas plānošanas dokumentiem vai tiesību aktu projektiem lauksaimniecības nozarē vai ir sniegusi politikas veidotājiem datos balstītu informācijas apkopojumu par lauksaimniecību;
37.4. tai ir iepriekšēja pieredze lauksaimniecības nozaru vai to produktu popularizēšanas kampaņās – ir organizējusi vismaz vienu lauksaimniecības nozaru vai to produktu popularizēšanas kampaņu, piesaistot publisko finansējumu;
37.5. tai ir pieredze sadarbībā ar lauksaimniecības zinātniskajām institūcijām;
37.6. tā sadarbojas ar lauksaimniecības nozares starptautiskajām organizācijām – ir piedalījusies starptautisko organizāciju rīkotajos pasākumos vai ir šo organizāciju biedrs.
38. Lai pieteiktos atbalstam, pretendents līdz 2023. gada 25. jūlijam iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
38.1. iesniegumu lauksaimniecības nozaru un to produktu popularizēšanas kampaņas programmai (3. pielikums), kas ietver izstrādātu minētās kampaņas programmu (turpmāk – programma);
38.2. izdevumu tāmi, kurā ietver šādas pozīcijas:
38.2.1. programmas pasākumu izmaksas, norādot tās par katru pasākumu, kā arī katrā pasākumā norādot ietverto darbību un materiālu vienības, skaitu un cenu;
38.2.2. administratīvie izdevumi (nepārsniedzot 15 procentus no kopējās izdevumu tāmes summas) ar detalizētiem izdevumu posteņiem:
38.2.2.1. vadības atlīdzības izmaksas par programmā īstenojamo darbību plānošanu, koordinēšanu un kontroli, tostarp par programmas dokumentācijas nodrošināšanu, kā arī programmas iepirkumu organizēšanu un kontroli;
38.2.2.2. sakaru un transporta izmaksas;
38.2.2.3. izdevumi par darbinieku komandējumiem (darba braucieniem), kas saistīti ar programmas pasākumu īstenošanu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi (norādot vienību izmaksas).
39. Izstrādājot programmu, pretendents ievēro šādus nosacījumus:
39.1. programma ir saskaņotu mārketinga pasākumu kopums, kuru galvenais uzdevums ir uzsvērt lauksaimniecības nozīmi tautsaimniecībā un lauku attīstībā vai popularizēt lauksaimniecības ilgtspējas aspektus;
39.2. programma attiecas uz lauksaimniecības nozarēm un produktiem, kas noteikti atbilstoši regulas 2022/2472 2. panta 44. apakšpunktam;
39.3. programma ilgst līdz 2023. gada 31. decembrim;
39.4. programmas īstenošanas vieta ir Latvijas Republika;
39.5. programmas pasākumi nav vērsti uz konkrētu preču zīmi, tomēr produktu preču zīmes var parādīties reklāmas materiālos, ievērojot nediskriminācijas principu attiecībā uz visiem produktiem;
39.6. programmas pasākumi nav vērsti uz konkrēta produkta izcelsmi. Šādu pasākumu mērķis nav mudināt patērēt produktu tikai tā izcelsmes dēļ, taču produkta izcelsme var būt pamanāma uz informācijas un reklāmas materiāliem;
39.7. programmā var tikt iekļauti pasākumi atbilstoši regulas 2022/2472 24. panta 2. punktam.
40. Atbalstu saskaņā ar regulas 2022/2472 24. panta 2. punkta "a" apakšpunktu piešķir, ievērojot regulas 2022/2472 6. panta 2. punkta nosacījumus, savukārt atbalstu saskaņā ar regulas 2022/2472 24. panta 2. punkta "b" apakšpunktu piešķir, ievērojot regulas 2022/2472 6. panta 5. punkta "b" un "c" apakšpunkta nosacījumus.
42. Ja pretendents piesakās uz atbalstu pasākumam, kas minēts regulas 2022/2472 24. panta 2. punkta "a" apakšpunktā, pretendentam atbalstu nepiešķir, ja tas atbilst regulas 2022/2472 2. panta 59. punktā minētajiem nosacījumiem.
43. Piešķirto atbalstu var apvienot ar citā atbalsta programmā piešķirto finansējumu, ievērojot regulas 2022/2472 8. panta 3., 5. un 7. punktā noteiktās prasības.
44. Lauku atbalsta dienests publicē informāciju par atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar regulas 2022/2472 9. panta 1. punkta "c" apakšpunktu un 4. punktu.
45. Lauku atbalsta dienests datus par izmaksāto atbalstu glabā atbilstoši regulas 2022/2472 13. pantā noteiktajām prasībām, bet pretendents informāciju par atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas.
46. Atbalstu nepiešķir pretendentam, uz kuru attiecas regulas 2022/2472 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā noteiktais Eiropas Komisijas atgūšanas rīkojums.
47. Ja tiek konstatēts, ka ir pārkāptas regulas 2022/2472 prasības, pretendentam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu atbalsta pasākumā saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
48. Attiecināmo izmaksu summa vienai programmai nepārsniedz 50 000 euro. Atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu no attiecināmajām izmaksām, ievērojot regulas 2022/2472 24. panta 6. punkta nosacījumus.
49. Ja pieprasītais finansējums pārsniedz šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minēto atbalsta pasākumam plānoto finansējumu, Lauku atbalsta dienests iesniegtās programmas sarindo atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam, piešķirot finansējumu programmām ar augstāko punktu skaitu. Ja punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kas pārstāv vairākas lauksaimniecības nozares un programmā ir iekļāvis lauksaimniecības ilgtspējas aspektus.
50. Programmā paredzēto pasākumu izpildītāju (turpmāk – pasākumu izpildītājs) pretendents izvēlas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, ņemot vērā pasākumu izpildītāja tehniskās iemaņas un pieredzi līdzīgu pasākumu īstenošanā. Pretendents ir tiesīgs pats īstenot programmā plānotos pasākumus, ja tam ir vismaz triju gadu pieredze līdzīgu pasākumu īstenošanā.
51. Lauku atbalsta dienests izvērtē šo noteikumu 38. punktā minēto dokumentu atbilstību šo noteikumu 3.2. apakšnodaļas nosacījumiem un pieņem lēmumu par iesnieguma apstiprināšanu un atbalsta piešķiršanu (ja dokumenti atbilst minētajiem nosacījumiem) vai par iesnieguma noraidīšanu (ja dokumenti neatbilst minētajiem nosacījumiem). Datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, ir uzskatāms par atbalsta piešķiršanas datumu. Lēmumā par atbalsta piešķiršanu paredz priekšapmaksu 95 procentu apmērā no kopējās atbalsta summas.
52. Lai saņemtu atlikušo maksājumu piecu procentu apmērā, pretendents līdz 2023. gada 1. novembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā starppārskatu. Starppārskats satur informāciju par jau īstenotajiem pasākumiem un par plānotajiem pasākumiem.
53. Pretendents visus reklāmas materiālus ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms materiāla publicēšanas vai pārraidīšanas saskaņo ar Lauku atbalsta dienestu. Reklāmas materiāliem jāatbilst šo noteikumu 39. punktā un normatīvajos aktos par reklāmu noteiktajām prasībām.
54. Pretendents līdz 2024. gada 15. aprīlim iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
54.1. pārskatu par sasniegtajiem rezultātiem;
54.2. programmas īstenošanai nepieciešamo iepirkumu organizēšanas dokumentu kopsavilkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
54.3. samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par atbalsta izlietošanu atbilstoši izdevumu tāmei un šīs nodaļas prasībām;
54.4. programmā iesaistīto dalībnieku sarakstu atbilstoši regulas 2022/2472 III pielikumā norādītajai informācijai.
56. Atbalstu piešķir institūtam piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas (turpmāk – mārketinga programma) izstrādei saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem un regulu Nr. 1407/2013. Mārketinga programmas izstrādes laikposms ir no 2023. gada 2. janvāra līdz 1. novembrim.
58. Lai saņemtu atbalstu, institūts līdz 2023. gada 25. jūlijam iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
58.1. iesniegumu, kas ietver situācijas aprakstu, mārketinga programmas mērķus, plānoto pasākumu aprakstu un sasniedzamos rezultātus;
58.2. detalizētu izdevumu tāmi, kas ietver šādas pozīcijas:
58.2.1. mārketinga programmas izstrādes izmaksas, kurās ietvertas uz programmas izstrādi tieši attiecināmās izmaksas ar detalizētiem izdevumu posteņiem;
58.2.2. administratīvie izdevumi (nepārsniedzot 15 procentus no kopējās izdevumu tāmes summas), kas ietver kancelejas, sakaru un biroja izmaksas ar detalizētiem izdevumu posteņiem;
58.3. veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru.
59. Izstrādātajai mārketinga programmai jābūt saskaņotai ar Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē iekļautajām zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv piekrastes zvejniekus.
61. Mārketinga programmas izstrādes attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 58.2. apakšpunktā minētajām izmaksām.
63. Lauku atbalsta dienests atbalstu piešķir, ievērojot šādas prasības:
63.1. nodrošina pārbaudi, lai šo noteikumu 4. nodaļā minētais atbalsts kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniegtu regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta apmēru vienam vienotam uzņēmumam;
63.2. atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. punktu, kā arī ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja ar šo kumulāciju netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kura konkrētajā gadījumā īpašiem apstākļiem noteikta attiecīgajā valsts atbalsta programmā, Komisijas grupu atbrīvojuma regulā vai Eiropas Komisijas lēmumā, saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 2. punktu;
63.3. lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 pieņem līdz regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteiktā piemērošanas termiņa beigām;
63.4. ja tiek konstatēts, ka ir pārkāptas regulas Nr. 1407/2013 prasības, institūtam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu atbalsta pasākumā saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
64. Datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 3. panta 4. punktu ir uzskatāms par de minimis atbalsta piešķiršanas datumu.
65. Pēc šo noteikumu 58. punktā minēto dokumentu saņemšanas Lauku atbalsta dienests izvērtē to atbilstību šajos noteikumos minētajām prasībām un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu (ja dokumenti atbilst minētajām prasībām) vai par atteikumu piešķirt atbalstu (ja dokumenti neatbilst minētajām prasībām). Lēmumā par atbalsta piešķiršanu paredz:
65.1. priekšapmaksu 95 procentu apmērā no kopējās izdevumu tāmes summas;
65.2. saņemtā atbalsta un ar to saistītās finanšu plūsmas nodalīšanu no citām pretendenta darbības finanšu plūsmām.
66. Institūts var izdarīt precizējumus šo noteikumu 58. punktā minētajos dokumentos, iesniedzot Lauku atbalsta dienestā iesniegumu par grozījumu nepieciešamību un to pamatojumu.
67. Institūts līdz 2023. gada 1. decembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
67.1. mārketinga programmu, kas ir saskaņota ar šo noteikumu 59. punktā minētajām organizācijām;
67.2. pārskatu par īstenotajiem pasākumiem mārketinga programmas izstrādei;
67.3. projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkumu organizēšanas dokumentu kopsavilkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
67.4. samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par atbalsta izlietošanu atbilstoši izdevumu tāmei un šīs nodaļas prasībām.
68. Ja institūts vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs, tas nodrošina darbību vai izmaksu nodalīšanu atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktam.
69. Informāciju par izmaksāto de minimis atbalstu saskaņā regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktu institūts glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Atbalsta sniedzējs informāciju un apliecinošos dokumentus par izmaksāto de minimis atbalstu glabā 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem.
70. Galīgo norēķinu Lauku atbalsta dienests izdara pēc šo noteikumu 67. punktā minēto dokumentu izvērtēšanas un apstiprināšanas līdz 2023. gada 31. decembrim.
72. Atbalstu institūtam pārtikas kvalitātes konkursa "The Baltic Taste Award" organizēšanai pārtikas izstādes "Riga Food 2023" laikā piešķir saskaņā ar regulas 2022/2472 24. panta 2. punkta "a" apakšpunktu.
73. Lai saņemtu atbalstu, institūts līdz 2023. gada 25. jūlijam iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
73.1. iesniegumu, kas ietver plānotā pasākuma mērķi, detalizētu aprakstu un sasniedzamos rezultātus;
73.2. detalizētu izdevumu tāmi, kas ietver šādas pozīcijas:
73.2.1. pasākuma organizēšanas izmaksas, kurās ietvertas uz pasākumu organizēšanu tieši attiecināmās izmaksas pa detalizētiem izmaksu posteņiem;
73.2.2. administratīvie izdevumi (nepārsniedzot 15 procentus no kopējās izdevumu tāmes summas), kas ietver kancelejas, sakaru, biroja un transporta izmaksas ar detalizētiem izdevumu posteņiem.
74. Lauku atbalsta dienests:
74.1. atbalstu institūtam piešķir, ievērojot regulas 2022/2472 6. panta 2. punkta nosacījumus;
74.2. publicē informāciju par atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar regulas 2022/2472 9. panta 1. punkta "c" apakšpunktu un 3. punktu;
74.3. atbalstu institūtam nepiešķir, ja uz to attiecas regulas 2022/4722 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā noteiktais Eiropas Komisijas atgūšanas rīkojums.
76. Atbalstu institūtam nepiešķir, ja tas atbilst regulas 2022/2472 2. panta 59. punktā minētajiem nosacījumiem.
77. Piešķirto atbalstu var apvienot ar citā atbalsta programmā piešķirto finansējumu, ievērojot regulas 2022/2472 8. panta 3., 5. un 7. punktā noteiktās prasības.
78. Atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu no attiecināmajām izmaksām, ievērojot regulas 2022/2472 24. panta 6. punkta nosacījumus.
79. Pēc šo noteikumu 73. punktā minēto dokumentu saņemšanas Lauku atbalsta dienests izvērtē to atbilstību šajos noteikumos minētajām prasībām un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu (ja dokumenti atbilst minētajām prasībām) vai par atteikumu piešķirt atbalstu (ja dokumenti neatbilst minētajām prasībām). Datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, uzskatāms par atbalsta piešķiršanas datumu. Lēmumā par atbalsta piešķiršanu paredz priekšapmaksu 95 procentu apmērā no kopējās atbalsta summas.
80. Institūts līdz 2023. gada 1. decembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
80.1. pārskatu par īstenotajiem pasākumiem;
80.2. samaksu apliecinošu dokumentu kopsavilkumu par atbalsta izlietošanu atbilstoši izdevumu tāmei un šīs nodaļas prasībām;
80.3. konkursa dalībnieku sarakstu atbilstoši regulas 2022/2472 III pielikumā norādītajai informācijai.
81. Lauku atbalsta dienests datus par izmaksāto atbalstu glabā atbilstoši regulas 2022/2472 13. pantā noteiktajām prasībām, bet institūts informāciju par atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas.
82. Galīgo norēķinu Lauku atbalsta dienests izdara pēc šo noteikumu 80. punktā minēto dokumentu izvērtēšanas un apstiprināšanas līdz 2023. gada 31. decembrim.
83. Ja tiek konstatēts, ka ir pārkāptas regulas 2022/2472 prasības, institūtam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu atbalsta pasākumā saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
I. Vispārīga informācija par pretendentu
1. | Pretendenta nosaukums | |
2. | Reģistrācijas numurs | |
3. | Pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs | |
4. | Juridiskā adrese | |
5. | Tālruņa numurs, faksa numurs, e-pasta adrese | |
6. | Vadītājs (amats, vārds, uzvārds) | |
7. | Bankas rekvizīti | |
8. | Pamatdarbība | |
9. | Pretendenta kontaktpersona (vārds, uzvārds, amats, tālruņa numurs, e-pasta adrese) | |
10. | De minimis uzskaites veidlapas identifikācijas numurs de minimis atbalsta uzskaites sistēmā |
II. Atbalstāmie pasākumi
11. | Starptautiskā izstāde, kurā tiek veidots kopstends (izstādes nosaukums, norises vieta un laiks)
|
III. Attiecināmās izmaksas
12. | Attiecināmās izmaksas: |
12.1. | nomas maksa par neaprīkotu ekspozīcijas platību: stenda platība ________ m2 nomas maksa par neaprīkotas ekspozīcijas vienu m2 ____________ (euro) nomas maksa par neaprīkotu ekspozīcijas platību kopā ____________ (euro) |
PROVIZORISKĀ LĪDZFINANSĒJUMA SUMMA KOPĀ ____________ (euro) (aprēķina, ņemot vērā noteikto atbalsta intensitāti) |
IV. Mērķi un uzdevumi dalībai kopstendā
13. | Mērķi, piedaloties kopstendā (atzīmē vajadzīgo): | |
13.1. | palielināt uzņēmuma produkcijas eksporta vērtību | |
13.2. | paplašināt uzņēmuma eksporta produktu sortimentu | |
13.3. | meklēt jaunus noieta tirgus esošajiem produktiem | |
13.4. | meklēt jaunus noieta tirgus jauniem produktu veidiem |
14. | Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi un prognozējamie rezultāti
|
V. Pretendenta līdzšinējās eksporta veicināšanas pieredzes raksturojums
15. | Esošie eksporta tirgi un produkti
|
16. | Vai pēdējo sešu gadu laikā ir saņemts atbalsts dalībai izstādēs vai eksporta veicināšanas pasākumos saistībā ar lauksaimniecības un pārtikas preču tirgus veicināšanas programmu? Jā ________ (pāriet uz 17. jautājumu) Nē ________ |
17. | Kādi ir ieguvumi un rezultāti no dalības?
|
Apliecinu, ka:
1) man nav nodokļu parādu vai valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu vai Valsts ieņēmumu dienests ir pieņēmis lēmumu par nodokļu maksājuma termiņu pagarināšanu vai atlikšanu uz laiku līdz vienam gadam;
2) iesniegumā minēto izmaksu finansēšanai neesmu saņēmis citu Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības fondu finansējumu vai cita veida valsts līdzekļus;
3) iesniegumā un citos dokumentos sniegtā informācija ir patiesa.
(vārds, uzvārds, paraksts, datums)* | |
Saņemts institūtā | |
(vārds, uzvārds, paraksts, datums)** |
Piezīmes.
1. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
2. ** Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1. | Pretendenta nosaukums | |
2. | Reģistrācijas numurs | |
3. | Pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs | |
4. | Juridiskā adrese | |
5. | Tālruņa numurs, faksa numurs, e-pasta adrese | |
6. | Vadītājs (amats, vārds, uzvārds) | |
7. | Bankas rekvizīti | |
8. | Starptautiskā izstāde (nosaukums, norises vieta un laiks) | |
9. | Kopējais līdzfinansējuma apmērs (euro) | |
10. | Attiecināmās izmaksas (euro) | |
11. | Kontaktpersona (vārds, uzvārds, amats, tālruņa numurs, e-pasta adrese) | |
12. | Sasniegtie mērķi un rezultāti (apraksta, vai ir sasniegti izvirzītie mērķi un uzdevumi, norādot arī konkrētus rezultatīvos rādītājus (piemēram, atrasti jauni sadarbības partneri, noslēgti līgumi))
|
13. Dalībai kopstendā bija šādi izdevumi atbilstoši apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām:
Nr. p. k. | Attiecināmās izmaksas (nosaukums) | Izdevumu pozīcija | Maksājumu apliecinošā dokumenta raksturojums | Faktiskā summa | |||
datums | numurs | nosaukums | summa (valūta) | summa (euro) | |||
1. | |||||||
2. | |||||||
.. | |||||||
Kopā |
14. Pārskatam pievienoju šādus dokumentus:
14.1. maksājumus apliecinošu dokumentu kopijas (atbilstoši tabulā norādītajam):
14.1.1. _____________________ uz _____ lp.
14.1.2. _____________________ uz _____ lp.
14.2. papildu dokumenti (norādīt precīzi, kādi dokumenti pievienoti):
14.2.1. _____________________ uz _____ lp.
14.2.2. _____________________ uz _____ lp.
Apliecinu, ka visa iesniegtā informācija ir pareiza un precīza un dokumenti atbilst to oriģināliem. Apņemos informēt par pasākuma rezultātiem ilgtermiņā, atbildot uz institūta veikto anketēšanu.
(vārds, uzvārds, paraksts, datums)* | |
Saņemts institūtā | |
(vārds, uzvārds, paraksts, datums)** |
Piezīmes.
1. * Rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
2. ** Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
I. Vispārīga informācija par pretendentu
1. | Pretendenta nosaukums | |
2. | Reģistrācijas numurs | |
3. | Reģistrācijas datums biedrību un nodibinājumu reģistrā | |
4. | Pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs | |
5. | Juridiskā adrese | |
6. | Tālruņa numurs, e-pasta adrese | |
7. | Pretendenta organizācijas vadītājs (amats, vārds, uzvārds) | |
8. | Bankas rekvizīti | |
9. | Pamatdarbība | |
10. | Pretendenta pārstāvēto biedru darbības jomas | |
11. | Pretendenta aktivitātes raksturojums lauksaimniecības un lauku attīstības politikas jomā, norādot, vai pretendents ir sniedzis priekšlikumus un atzinumus par politikas plānošanas dokumentiem un tiesību aktu projektiem lauksaimniecības nozarē, vai pretendents politikas veidotājiem ir sniedzis datos balstītu informācijas apkopojumu par lauksaimniecību, vai pretendents ir piedalījies valsts pārvaldes iestāžu organizētās sanāksmēs | |
12. | Pretendenta pieredzes raksturojums lauksaimniecības popularizēšanas kampaņu organizēšanā | |
13. | Pretendenta sadarbības raksturojums ar zinātniskajām institūcijām, norādot konkrētas zinātniskās institūcijas | |
14. | Pretendenta sadarbības raksturojums ar lauksaimniecības nozares starptautiskajām organizācijām, norādot konkrētas organizācijas | |
15. | Pretendenta kontaktpersona (vārds, uzvārds, amats, tālruņa numurs, e-pasta adrese) | |
16. | Pretendenta pieredzes raksturojums līdzīgu pasākumu īstenošanā (norāda tikai tad, ja pretendents pats īsteno programmā paredzētos pasākumus) |
II. Informācija par programmā paredzēto pasākumu izpildītāju
17. | Komersanta nosaukums | |
18. | Reģistrācijas numurs | |
19. | Konkursa procedūras un piedāvātās struktūras izvērtēšanas kritēriju apraksts | |
20. | Tehnisko iemaņu un pieredzes raksturojums pasākumu īstenošanai |
III. Informācija par programmu
21. | Programmas nosaukums | |
22. | Esošās situācijas apraksts un programmas pamatojums | |
23. | Programmas mērķi | |
24. | Programmā iekļautās lauksaimniecības nozares un produkti | |
25. | Programmas mērķa grupas | |
26. | Programmā ietvertie temati, galvenie vēstījumi | |
27. | Programmas pasākumu kopsavilkums | 1. |
2. | ||
3. | ||
4. | ||
.. | ||
28. | Programmas pasākumu detalizēts apraksts | 1. |
2. | ||
3. | ||
4. | ||
29. | Paredzamā programmas ietekme, tai skaitā norādīt izmērāmus programmas rezultātus |
Nr. p. k. | Kritēriju grupa | Kritērijs | Punktu skaits kritērijā | Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā |
1. | Pretendenta aktivitāte lauksaimniecības un lauku attīstības politikas jomā | Sniegti priekšlikumi un atzinumi par politikas plānošanas dokumentiem un tiesību aktu projektiem lauksaimniecības nozarē | 1 | 3 |
Politikas veidotājiem sniegts datos balstīts informācijas apkopojums par lauksaimniecību | 1 | |||
Dalība valsts pārvaldes iestāžu organizētās sanāksmēs | 1 | |||
2. | Pretendenta iepriekšējā pieredze lauksaimniecības nozares vai produktu popularizēšanas kampaņās | Organizēta viena kampaņa | 1 | 3 |
Organizētas divas kampaņas | 2 | |||
Organizētas trīs kampaņas vai vairāk | 3 | |||
3. | Pretendenta sadarbība ar zinātniskajām institūcijām | Sadarbība ar vienu zinātnisko institūciju | 1 | 2 |
Sadarbība ar vairāk nekā vienu zinātnisko institūciju | 2 | |||
4. | Pretendenta sadarbība ar lauksaimniecības nozares starptautiskajām organizācijām | Sadarbība ar vienu starptautisko organizāciju | 1 | 2 |
Sadarbība ar vairāk nekā vienu starptautisko organizāciju | 2 | |||
5. | Esošās situācijas apraksts un programmas pamatojums | Sniegta statistiskā informācija, kas raksturo tirgus situāciju | 3 | 6 |
Pamatojums ir atbilstošs tirgus situācijai | 3 | |||
6. | Programmas mērķi | Mērķi atbilst programmas pamatojumam | 2 | 4 |
Mērķi ir izmērāmi | 2 | |||
7. | Programmā iekļautās lauksaimniecības nozares un produkti | Programmā iekļautas vairākas lauksaimniecības nozares | 3 | 3 |
8. | Programmas mērķa grupas | Mērķa grupas izvēlētas, pamatojoties uz tirgus situācijas izpēti un nozares vajadzībām | 2 | 4 |
Programmas pasākumi aptver visas mērķa grupas | 2 | |||
9. | Programmā ietvertie temati, galvenie vēstījumi | Programmas galvenie vēstījumi uzsver lauksaimniecības nozīmi tautsaimniecībā un lauku attīstībā | 4 | 9 |
Programmas galvenie vēstījumi popularizē lauksaimniecības ilgtspējas aspektus | 5 | |||
10. | Programmā paredzētie pasākumi | Programmā paredzētie pasākumi ir atbilstoši programmas pamatojumam un mērķiem | 4 | 14 |
Programmā paredzētie pasākumi ir saskaņotu pasākumu kopums | 3 | |||
Programmā paredzētie pasākumi ir aprakstīti detalizēti | 4 | |||
Programmā paredzētie pasākumi ir pietiekami, lai sasniegtu programmas mērķus | 3 | |||
Kopā | 50 | |||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 30 punktu |