1. Saistošie noteikumi nosaka Kuldīgas novada svētku pabalstu (turpmāk – pabalsti) veidus, apmērus, piešķiršanas un izmaksas kārtību Kuldīgas novada pašvaldībā (turpmāk – pašvaldība), personas, kurām ir tiesības saņemt pabalstus, kā arī lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.
2. Svētku pabalstus piešķir un izmaksā Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) un Kuldīgas novada pagastu pārvaldes (turpmāk – pagastu pārvaldes).
3. Saistošie noteikumi nosaka šādus pašvaldības pabalstu veidus:
3.1. pabalsts jaundzimušajam;
3.2. pabalsts senioram nozīmīgā jubilejā;
3.3. pabalsts nozīmīgā laulības jubilejā;
3.4. pabalsts politiski represētai personai.
5. Tiesības saņemt vienreizēju pabalstu par katru jaundzimušo bērnu, kura dzīvesvieta ir deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā, ir Latvijas Republikas pilsoņiem un nepilsoņiem, kuriem ir piešķirts personas kods, ja viena vai abu vecāku, aizbildņa vai adoptētāja dzīvesvieta deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā.
6. Personām, kuras saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju Latvijas Republikā, nav tiesību saņemt pabalstu.
7. Pabalsta apmērs:
7.1. 200 euro par katru jaundzimušo bērnu, ja abu bērna vecāku dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms bērna piedzimšanas deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā;
7.2. 200 euro par katru jaundzimušo bērnu, ja aizbildņa vai adoptētāja dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms bērna nodošanas aizbildnībā vai adopcijā deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā;
7.3. 100 euro par katru jaundzimušo bērnu, ja bērna pirmā dzīvesvieta deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā un viena vecāka dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms bērna piedzimšanas deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā;
7.4. 200 euro par katru jaundzimušo bērnu, ja bērna dzimšanas apliecībā ir ieraksts tikai par vienu no vecākiem, vai viens no vecākiem miris un vecāka, kurš pieprasa pabalstu, dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms bērna piedzimšanas deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā.
8. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu, izmaksu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem Sociālais dienests.
9. Sociālais dienests pabalstu piešķir un izmaksā:
9.1. vienam no bērna vecākiem;
9.2. personai, kura adoptējusi vai ņēmusi aizbildnībā bērnu līdz 6 mēnešu vecumam, ja pabalsts nav izmaksāts bērna vecākiem.
10. Lai saņemtu pabalstu, Kuldīgas novada Dzimtsarakstu nodaļā (turpmāk – Dzimtsarakstu nodaļa) jāuzrāda personu apliecinošs dokuments un jāiesniedz iesniegums. Ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu pabalsta saņemšanai var iesniegt, nosūtot to uz Kuldīgas novada pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai oficiālo e-adresi portālā www.latvija.lv.
11. Ja bērna piedzimšana ir reģistrēta ārvalstīs, dokumentiem, kas apliecina bērna piedzimšanas fakta reģistrāciju nepieciešams pievienot likumā noteiktajā kārtībā apliecinātu tulkojumu valsts valodā.
12. Pabalstu var pieprasīt 6 mēnešu laikā no bērna dzimšanas dienas, adopcijas vai aizbildnības nodibināšanas dienas.
13. Pabalstu piešķir un izmaksā viena mēneša laikā no pabalsta pieprasīšanas dienas. Pabalstu pārskaita pieprasītāja iesniegumā norādītajā norēķinu kontā.
14. Pabalstu nepiešķir, ja jaundzimušais ievietots ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un ir pilnā valsts vai pašvaldības apgādībā vai miris.
15. Tiesības saņemt pabalstu senioram nozīmīgā jubilejā ir sasniedzot 75., 80., 85., 90. un katru nākamo dzimšanas dienu, ja pabalsta saņēmēja dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms pabalsta pieprasīšanas deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā.
16. Informāciju par personām, kurām ir tiesības saņemt pabalstu, Sociālajam dienestam un pagastu pārvaldēm sniedz Dzimtsarakstu nodaļa.
17. Pabalsta apmērs:
17.1. 40 euro personai 75., 80., 85., 90. un katrā nākamajā dzimšanas dienā līdz 99 gadu vecuma sasniegšanai;
17.2. 150 euro personai 100 gadu un katrā nākamajā dzimšanas dienā.
19. Kuldīgas pilsētas iedzīvotāji iesniegumu pabalsta saņemšanai iesniedz Dzimtsarakstu nodaļā, bet pārējā Kuldīgas novada teritorijā dzīvojošie iedzīvotāji iesniegumu iesniedz sev tuvākajā pagasta pārvaldē pēc savas dzīvesvietas. Ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu pabalsta saņemšanai var iesniegt, nosūtot to uz Kuldīgas novada pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai oficiālo e-adresi portālā www.latvija.lv.
20. Kuldīgas pilsētas iedzīvotājiem – Dzimtsarakstu nodaļa, Kuldīgas novada iedzīvotājiem – pagasta pārvalde, pārbauda pabalsta pieprasītāja iesniegumā sniegto informāciju, izmantojot valsts un pašvaldības datu reģistros pieejamās ziņas un, ja nepieciešams, iegūst informāciju no valsts un pašvaldību institūcijām.
21. Pēc datu pārbaudes, Sociālais dienests vai pagasta pārvaldes vadītājs pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu.
23. Pabalstu piešķir un izmaksā viena mēneša laikā no pabalsta pieprasīšanas dienas. Pabalstu pēc pabalsta pieprasītāja izvēles pārskaita iesniegumā norādītajā pabalsta pieprasītāja norēķinu kontā vai izmaksā skaidrā naudā.
24. Tiesības saņemt pabalstu nozīmīgā laulības jubilejā ir sasniedzot 50., 55., 60., 65., 70. laulības jubileju, ja vismaz viena laulātā dzīvesvieta pabalsta pieprasīšanas brīdī un ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus pirms pabalsta pieprasīšanas deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā.
25. Informāciju par personām, kurām ir tiesības saņemt pabalstu, Sociālajam dienestam un pagastu pārvaldēm sniedz Dzimtsarakstu nodaļa.
26. Dzimtsarakstu nodaļa pārbauda pabalsta pieprasītāja sniegto informāciju, izmantojot valsts un pašvaldības datu reģistros pieejamās ziņas un, ja nepieciešams, iegūst informāciju no valsts un pašvaldību institūcijām.
27. Pabalstu 150 euro apmērā piešķir 50 gadu laulības jubilejā (Zelta kāzas), 55 gadu laulības jubilejā (Smaragda kāzas), 60 gadu laulības jubilejā (Dimanta kāzas), 65 gadu laulības jubilejā (Lielās dimanta) un 70 gadu laulības jubilejā (Briljanta kāzas).
29. Kuldīgas pilsētas iedzīvotāji iesniegumu pabalsta saņemšanai iesniedz Dzimtsarakstu nodaļā, bet pārējā Kuldīgas novada teritorijā dzīvojošie iedzīvotāji iesniegumu iesniedz sev tuvākajā pagasta pārvaldē pēc savas dzīvesvietas. Ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu pabalsta saņemšanai var iesniegt, nosūtot to uz Kuldīgas novada pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai oficiālo e-adresi portālā www.latvija.lv.
30. Pēc datu pārbaudes Sociālais dienests vai pagasta pārvaldes vadītājs pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu.
32. Pabalstu piešķir un izmaksā viena mēneša laikā no pabalsta pieprasīšanas dienas. Pabalstu pēc pabalsta pieprasītāja izvēles pārskaita iesniegumā norādītajā pabalsta pieprasītāja norēķinu kontā vai izmaksā skaidrā naudā.
34. Tiesības saņemt ikgadēju svētku pabalstu politiski represētai personai ir personai, kurai piešķirts politiski represētas personas statuss, ja personas dzīvesvieta deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā ne mazāk kā pēdējos 6 mēnešus līdz 1. novembrim un persona iesniegusi pirmreizēju iesniegumu pabalsta saņemšanai.
35. Pabalsts tiek piešķirts ar mērķi sniegt atbalstu politiski represētām personām, atzīmējot Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienu.
37. Kuldīgas pilsētas iedzīvotāji pirmreizēju iesniegumu pabalsta saņemšanai iesniedz Sociālajā dienestā, bet pārējā Kuldīgas novada teritorijā dzīvojošie iedzīvotāji pirmreizēju iesniegumu iesniedz pagasta sociālajam darbiniekam. Ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu pabalsta saņemšanai var iesniegt, nosūtot to uz Kuldīgas novada pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai oficiālo e-adresi portālā www.latvija.lv.
38. Pabalsts tiek izmaksāts vienu reizi gadā, novembrī, pamatojoties uz pirmreizēju iesniegumu, bez ikgadēja iesnieguma un bez ienākumu un materiālās situācijas izvērtēšanas.
40. Sociālais dienests pārbauda pabalsta pieprasītāja sniegto informāciju, izmantojot valsts un pašvaldības datu reģistros pieejamās ziņas un, ja nepieciešams, iegūst informāciju no valsts un pašvaldību institūcijām.
41. Pēc datu pārbaudes Sociālais dienests pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu. Pabalstu pārskaita iesniegumā norādītajā pabalsta pieprasītāja norēķinu kontā.
42. Ja pabalsts nav saņemts attaisnojošu iemeslu dēļ, to var pieprasīt 6 mēnešu laikā no tiesību rašanās dienas, ja personas dzīvesvieta bija deklarēta Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā līdz 1. novembrim.
43. Sociālais dienests vai Sociālā dienesta sociālā darba speciālists pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātā pabalsta atgūšanu, ja tas konstatē, ka pabalsts ir nepamatoti izmaksāts pabalsta saņēmēja vainas dēļ, pabalsta saņēmējam sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par pārmaiņām, kas varētu ietekmēt tiesības uz pabalstu vai tā apmēru.
44. Ja pabalsta saņēmējs nepamatoti izmaksāto pabalsta summu lēmumā noteiktajā termiņā labprātīgi neatmaksā, tad lēmumu izpilda tiesu izpildītājs Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, pamatojoties uz Sociālā dienesta izpildrīkojumu.
45. Pēc lēmuma pieņemšanas persona tiek informēta par pieņemto lēmumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Ja pieņemtais lēmums ir pieprasītājam nelabvēlīgs, tiek sagatavots rakstveida lēmums un lēmumā norādāms atteikuma pamatojums, kā arī lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
46. Sociālā dienesta, Sociālā dienesta sociālā darba speciālista vai pagasta pārvaldes vadītāja pieņemto lēmumu var apstrīdēt Kuldīgas novada domei.
47. Kuldīgas novada domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktā kārtībā.
48. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
50. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. KNP/2021/8 "Kuldīgas novada pašvaldības svētku pabalsti" (apstiprināti ar Kuldīgas novada domes 26.08.2021. sēdes lēmumu (prot. Nr. 4, p. 25)).
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – uzlabot dzīves kvalitāti mazaizsargātām personu grupām un noteikt pabalstu saņemšanas kritērijus, nodrošinot iedzīvotājiem atbalstu noteiktās dzīves situācijās. 1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi – novērst vai mazināt sociālo atstumtību, kā arī veicināt dzīves kvalitātes uzlabošanos mazaizsargātām iedzīvotāju grupām, nodrošinot un paaugstinot materiālu atbalstu Kuldīgas novadā deklarētām personām, tajā skaitā jaundzimušo vecākiem, senioriem un politiski represētām personām. 1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums – šobrīd spēkā ir Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. KNP/2021/8 "Kuldīgas novada pašvaldības svētku pabalsti", kur izdoti saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām". Tā kā likums "Par pašvaldībām" zaudējis spēku, nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus, kuru tiesiskais pamatojums ir Pašvaldību likums, kurš stājies spēkā ar 01.01.2023. Saistošajos noteikumos tiek paredzēts jauns pabalsts – svētku pabalsts politiski represētai personai un tiek paredzēta esošā pabalsta senioram nozīmīgā jubilejā apmēra palielināšana no 01.01.2024. 1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība – līdz šim Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā deklarētām politiski represētām personām nav bijis noteikts svētku pabalsts, kā tas ir vairumā pašvaldību. Pabalsta piešķiršanas mērķis ir sniegt atbalstu politiski represētām personām, atzīmējot Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienu. 1.5. iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības – jauna pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsta piešķiršanai un izmaksai nepieciešams izdot saistošus noteikumus saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – saistošo noteikumu īstenošanas rezultātā palielinās pašvaldības budžeta izdevumi gadā, taču ilgtermiņā tiek mazināta sociālā izolētība, materiāli atbalstot jaundzimušu bērnu vecākus, politiski represētas personas un seniorus noteiktās dzīves situācijās; tiek nodrošināts paredzams sociālais atbalsts: 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – pašvaldības budžeta ieņēmumu daļa tiek samazināta; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu – pašvaldības budžeta izdevumu daļa tiek palielināta; 2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā – lai īstenotu saistošos noteikumus, nav jāsamazina finansējums citām pozīcijām. Saistošie noteikumi paredz sniegt atbalstu 278 politiski represētajām personām (dati par politiski represēto personu skaitu 2023. gada aprīlī) par kopējo summu 13 900 EUR gadā. Palielinot pabalsta apmēru senioram nozīmīgā jubilejā par 10 EUR, papildus būs nepieciešami 9500 EUR gadā, ņemot vērā, ka šobrīd pabalstu senioram nozīmīgā jubilejā saņem aptuveni 950 seniori. Kopējā ietekme uz pašvaldības budžetu palielinās par 23 400 EUR. 2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi – nav nepieciešami resursi jaunu institūciju vai darba vietu veidošanai. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību – saistošie noteikumi pozitīvi ietekmē dažādas iedzīvotāju grupas, sniedzot materiālu atbalstu naudas pabalsta veidā – jaundzimušu bērnu vecākus (pabalsts jaundzimušajam), politiski represētas personas (pabalsts politiski represētai personai) un seniorus noteiktās dzīves situācijās (pabalsts senioram nozīmīgā jubilejā un pabalsts nozīmīgā laulības jubilejā). 3.2. Ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs iedzīvotāju veselību. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. 3.5. Ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Kuldīgas novada pašvaldības aģentūrā "Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests), Kuldīgas novada Dzimtsarakstu nodaļā (turpmāk – Dzimtsarakstu nodaļa) un Kuldīgas novada pagastu pārvaldēs (turpmāk – Pagastu pārvaldes). 4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību – saistošie noteikumi nosaka svētku pabalstu pieprasīšanas un saņemšanas kārtību. Kuldīgas novada dome 26.08.2021. ir apstiprinājusi saistošos noteikumus Nr. KNP/2021/8 "Kuldīgas novada pašvaldības svētku pabalsti", nosakot pabalsta apmēru senioram nozīmīgā jubilejā 30 EUR. Saistošajos noteikumos noteikts pabalsta palielinājums par 10 EUR no 01.01.2024., paredzot, ka seniori nozīmīgā jubilejā varēs saņemt pabalstu 40 EUR apmērā, kā arī ir noteikts jauns pabalsts – svētku pabalsts politiski represētai personai 50 EUR apmērā ar mērķi sniegt atbalstu Kuldīgas novadā deklarētām politiski represētām personām. Vienlaikus ir noteikts, ka tiesības saņemt šajos noteikumos paredzētos pašvaldības pabalstus ir mājsaimniecībām, kuras savu dzīvesvietu ir deklarējušas Kuldīgas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā pabalsta pieprasīšanas brīdī un vismaz pēdējos 6 (sešus) mēnešus pirms pabalsta pieprasīšanas. 4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildu administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas noteikumiem dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. Šie saistošie noteikumi ir pašvaldības brīvprātīgā iniciatīva. 5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.) – saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildu cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā pabalstu senioram nozīmīgā jubilejā turpinās administrēt Sociālais dienests, Dzimtsarakstu nodaļa un Pagastu pārvaldes, bet pabalsta politiski represētām personām īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri administrē sociālo palīdzību. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija – saistošo noteikumu izpildi turpinās Sociālais dienests, Dzimtsarakstu nodaļa un Pagastu pārvaldes, tādējādi nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. 6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība – papildu resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai – ņemot vērā, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi, šie saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – mazināt sociālās problēmas un veicināt Kuldīgas novada mazaizsargāto iedzīvotāju labklājību. 7.2. Samērīguma tests: 7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai – ir piemēroti; 7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai – līdzekļi ir atbilstoši mērķa sasniegšanai; 7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša – ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā – nav notikušas. 8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) – saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.kuldigas.lv divas nedēļas no 20.04.2023. 8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā – priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti. 8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – viedokļi nav saņemti. 8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas – viedokļi un atzinumi nav saņemti. 8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas – notikušas konsultācijas ar pašvaldības speciālistiem saistošo noteikumu izstrādes procesā. |