1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmu, reklāmas objektu, mobilo reklāmu, izkārtņu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – reklāma), kā arī afišu, sludinājumu, plakātu, izvietošanas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Krāslavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Krāslavas novads), to ekspluatācijas un demontāžas, atļaujas izsniegšanas kārtību.
2. Noteikumi neattiecas uz valsts un pilsētas dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturu zīmes un tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida projekta – etalona.
3. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Krāslavas novada vidi, respektējot konkrētās teritorijas apbūves un ainavas raksturu un mērogu.
4. Noteikumos lietotie termini un jēdzieni atbilst Reklāmas likumā, Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" (turpmāk – MK noteikumi) noteiktajiem terminiem.
5. Reklāmas izvietošanas atļauju (ar nosacījumiem vai bez tiem) vai atteikumu izsniegt izvietošanas atļauju publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Krāslavas novada administratīvajā teritorijā izsniedz pašvaldības iestāde Krāslavas novada Būvvalde (turpmāk – Būvvalde).
6. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu un saņemt izvietošanas atļauju, mainīt grafisko dizainu, iesniedz Būvvaldē saskaņošanai iesnieguma veidlapu (pielikumā) un citus dokumentus, kas noteikti MK noteikumos.
7. Tiesības izvietot reklāmu ir visām fiziskām vai juridiskām personām (turpmāk – reklāmas devējs), kuras Būvvaldē saņēmušas reklāmas izvietošanas atļauju, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu (turpmāk – pašvaldības nodeva).
9. Krāslavas novada teritorijā aizliegts:
9.1. izvietot reklāmu uz jaunbūvēm, patvaļīgi uzbūvētām, pārbūvētām un atjaunotām būvēm, uz ēkas fasādes, kas ir cilvēku drošību apdraudošā stāvoklī, ēku erkeriem, balkoniem, lodžijām, apgaismošanas stabiem, inženierbūvēm, elektroenerģijas sadales kastēm, transformatoriem un citiem inženierbūvju elementiem, ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu objektiem un informatīvajām norādēm, infrastruktūras labiekārtojuma elementiem, kā arī uz kokiem;
9.2. ar reklāmu aizsegt nozīmīgas dabas ainavas, pilsētbūvnieciski vērtīgos apbūves fragmentus un izjaukt ielu kopskata savdabīgumu;
9.3. ar reklāmām daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.tml.;
9.4. izmantot reklāmas ar skaņas efektiem un iekārtas ar mirgojošām gaismām;
9.5. izmantot redzamus atsvarus, pamatnes balstus un atsaites, ja reklāmu vai reklāmas objektu izvieto bez pamatiem;
9.6. izkārtni izvietot, ja tajā norādītā saimnieciskā darbība neatbilst būves vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam;
9.7. bez saskaņošanas ar Būvvaldi veikt reklāmas dizaina maiņu.
10. Nosacījumi izvietojot reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku:
10.1. reklāmu atļauts izvietot tikai uz vizuāli sakoptas, sakārtotas ēkas fasādes, kas nav mehāniski vai korozijas bojāta, notraipīta, krāsojuma vai detaļu izgaismojuma defektus saturoša;
10.2. jāievēro ēkas proporcijas un tonālais risinājums;
10.3. ja ēka ir vidi degradējošā izskatā, reklāmu atļauts izvietot tikai uz fasādi pilnībā nosedzoša dekoratīvā pārsega, kas ar noformējumu iekļaujas apkārtējā vidē un reklāmas laukums neaizņem vairāk kā 10–30 % no fasādes plaknes (katrā atsevišķā gadījumā par reklāmas laukumu Būvvalde var lemt atsevišķi);
10.4. reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas;
10.5. perpendikulāri ēkas fasādei izvietotā reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,4 m no zemes, neatkarīgi no platuma;
10.6. reklāmas elektropiegādes kabeļi jāierīko, lai nebūtu redzami (manāmi) uz ēkas fasādes;
10.7. ja vienlaikus pie ēkas fasādes plānots izvietot vairāk par vienu reklāmu, visiem reklāmas devējiem ir jānodrošina vienota reklāmas izvietošanas koncepcija (piemēram, ievērojot vienādu ielietoto materiālu, izmērus, aizvietošanas augstumu u. tml.). Ja reklāmas izvieto dažādos laikos, tad katrs nākamais reklāmas izvietotājs pieskaņojas jau esošajām reklāmām.
11. Nosacījumi izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei:
11.1. izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei, tās elektroapgāde jāparedz, izmantojot pazemes kabeļus;
11.2. uz brīvi stāvošas konstrukcijas izvietotu reklāmu izvieto vietās, kur tā netraucē un neapgrūtina gājēju plūsmu vai satiksmi un tiek ievērotas vides pieejamības prasības;
11.3. reklāmas objekti – slietņi nepārsniedz 1,2 m augstumu, tā konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu. Slietņi jāizvieto ne tālāk kā 2,0 m no ieejas ēkā vai teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība. Ja teritorijā tiek izvietoti vairāki slietņi, tiem jābūt novietotiem vienā līnijā un gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,2 m no ietves platuma;
11.4. ja zemesgabalā vienlaikus plānots izvietot vairāk par vienu reklāmu, visiem reklāmas devējiem ir jānodrošina vienota reklāmas izvietošanas koncepcija (piemēram, ievērojot vienādu pielietoto materiālu, izmērus, aizvietošanas augstumu u. tml.). Ja reklāmas izvieto dažādos laikos, tad katrs nākamais reklāmas izvietotājs pieskaņojas jau esošajām reklāmām;
11.5. mobilās reklāmas izmantošanai (izņemot pasažieru sabiedrisko transportu) saskaņo pārvietošanās maršrutu. Mobilās reklāmas objektus aizliegts novietot stāvēšanai pilsētas ielu teritorijā, autostāvvietā, laukumā u.c. vietās, kas pārredzamas no publiskas vietas.
12. Valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorijā reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu, kā arī jāievēro prasības, kas noteiktas teritorijas apbūves noteikumos.
13. Reklāma pie ēkām, kas atrodas valsts vai vietējas nozīmes kultūras pieminekļa zonā un aizsargjoslā, veidojams atbilstoši katras ēkas arhitektūras stilam.
14. Afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus atļauts izvietot tikai uz šim nolūkam izveidotiem pašvaldības afišu stendiem un stabiem.
15. Uz afišu stabiem un stendiem atļauts eksponēt tikai afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus un paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem u.tml. ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu.
16. Afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus to izvietotājs noņem un afišas staba laukumu attīra trīs dienu laikā pēc informācijas noilguma, kā arī seko lai reklāmas plakāti netiktu bojāti.
17. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu vai reklāmas objektu tikai pēc Būvvaldes atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu.
18. Reklāmas devējs ir atbildīgs par:
18.1. reklāmas uzturēšanu augstvērtīgā un vizuāli estētiskā kārtībā;
18.2. reklāmas konstrukciju drošību, lai tehniskais stāvoklis neradītu apdraudējumu cilvēku veselībai vai dzīvībai un īpašumam;
18.3. elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību normatīvo aktu prasībām;
18.4. reklāmas demontāžu, ja beidzies izvietošanas atļaujas termiņš vai nav samaksāta pašvaldības nodeva.
19. Par reklāmas konstrukciju drošību, tās konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, ekspluatācijas prasībām un demontāžu, sakārtojot reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.) ir atbildīgs reklāmas devējs.
20. Ja reklāma apdraud personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam, ir pienākums nekavējoties veikt reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.
21. Ja reklāmas devējs attiecīgajā vietā ir izbeidzis saimniecisko darbību vai beidzies reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņš, reklāmas devējam reklāmas demontāža jāveic piecpadsmit dienu laikā un jāsakārto reklāmas vieta (atjaunojot fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu u.tml.).
22. Ja reklāma vai reklāmas objekts neatbilst šo saistošo noteikumu prasībām vai netiek demontēta šo saistošo noteikumu 21. punktā noteiktā termiņā, Būvvalde sastāda aktu, kurā fiksē reklāmas vai reklāmas objekta tehnisko un vizuālo stāvokli, norādot veicamās darbības un termiņu, līdz kuram jāveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāža, aktam pievieno reklāmas vai reklāmas objekta fotofiksāciju. Akts tiek nosūtīts reklāmas devējam ierakstītā pasta sūtījumā vai uz e-adresi.
23. Ja šo saistošo noteikumu 22. punktā norādītājā kārtībā reklāmas vai reklāmas objekta demontāža netiek veikta, Būvvalde nosūta reklāmas devējam brīdinājumu ierakstītā pasta sūtījumā vai uz e-adresi par nepieciešamību demontēt reklāmu vai reklāmas objektu. Ja trīsdesmit kalendāro dienu laikā pēc brīdinājuma vēstules nosūtīšanas reklāmas vai reklāmas objekta demontāža nav veikta, Pašvaldība organizē reklāmas objekta demontāžu.
24. Reklāmas devējam ir pienākums segt Pašvaldībai izdevumus, kas radušies, demontējot un uzglabājot reklāmu vai reklāmas objektu. Demontētā reklāma vai reklāmas objekts tiek uzglabāts trīs mēnešus, pēc tam tiek utilizēts bez iespējas to atgūt. Pašvaldība nekompensē utilizētās reklāmas vai reklāmas objekta vērtību.
25. Reklāmas objektus reklāmas devējam šo saistošo noteikumu 24. punktā noteiktajā termiņā ir tiesības saņemt pēc administratīvā soda nomaksas.
26. Par šo saistošo noteikumu pārkāpšanu administratīvi atbildīgs ir reklāmas devējs vai šo saistošo noteikumu 20. punkta pārkāpuma gadījumā zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs.
27. Par reklāmas izvietošanu bez reklāmas izvietošanas atļaujas vai neatbilstoši reklāmas izvietošanas atļaujai, kā arī patvaļīgu reklāmas grafiskā dizaina maiņu, ekspluatācijas un demontāžas noteikumu neievērošanu tiek piemērots administratīvais sods – brīdinājums vai naudas sods fiziskajām personām līdz 70 (septiņdesmit) naudas soda vienībām, bet juridiskajām personām līdz 280 (divi simti astoņdesmit) naudas soda vienībām.
28. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic pašvaldības policija, bet administratīvā pārkāpuma lietu izskata Krāslavas novada domes Administratīvā komisija.
29. Piemērotais administratīvais sods noteikumu pārkāpēju neatbrīvo no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.
30. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
31. Reklāmas izvietošanas saskaņojumi, kas izsniegti līdz šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir derīgi līdz tajos norādītā derīguma termiņa beigām.
32. Reklāmas, kuru saskaņojumā nav norādīts derīguma termiņš, jāpārskaņo Būvvaldē sešu mēnešu laikā no šo saistošo noteikumu stāšanās spēkā.
Krāslavas novada Būvvaldei
Skolas ielā 7, Krāslavā,
LV-5601, Latvija
(iesniedzēja vārds, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums) | |
(personas kods vai reģistrācijas Nr.) | |
(tālruņa Nr., e-pasta adrese) |
(reklāmas, izkārtnes nosaukums) |
(izvietošanas adrese) |
(izvietošanas termiņš) |
(reklāmas raksturojums, gabarītizmēri) |
(reklāmas devēja rekvizīti: nosaukums, reģ. Nr., adrese, kontakti – kontaktpersona, tālr. Nr., e-pasta adrese) |
(reklāmas izgatavotāja rekvizīti: nosaukums, reģ. Nr., adrese, kontakti – kontaktpersona, tālr. Nr., e-pasta adrese) |
reklāmas nodevas maksātājs: reklāmas devējs reklāmas izgatavotājs
Skaņošanai iesniegti šādi dokumenti:
Ja dokumentāciju neiesniedz ēkas/zemes īpašnieks, tās lietošanas tiesību apliecinošas dokumentu kopijas ar informāciju par nomas līguma slēdzējpusēm un darbības termiņu
Dizaina maiņas gadījumā izdotā reklāmas izvietošanas atļauja
Reklāmas, izkārtnes izvietošanas vizualizācija
Pasūtītāja un ēkas/zemes īpašnieka inženierkomunikāciju un ceļu/ielu pārvaldītāju saskaņojumi uz izvietošanas vietas vizualizācijas lapas
Pilnvara, ja dokumentāciju iesniedz pilnvarotā persona
Esmu informēts, ka personas dati tiks apstrādāti Krāslavas novada Būvvaldes mērķa īstenošanai: būvniecības procesa tiesiskuma nodrošināšanai un kontrolei.
____. gada ____._____________
(iesniedzēja paraksts, paraksta atšifrējums) |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Saistošie noteikumi ir izstrādāti saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 7. punktu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 panta otro daļu un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumiem Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45. punktu. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Krāslavas novada vidi, respektējot konkrētās teritorijas apbūves un ainavas raksturu un mērogu. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošajos noteikumos noteikts, ka reklāmu var izvietot un ekspluatēt tikai pēc Būvvaldes izvietošanas atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, pašvaldības nodevas samaksas, kā arī ievērojot izvietošanas atļaujas derīguma termiņu. Saistošajos noteikumos noteikts, ka jāievēro prasības, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos un apbūves noteikumos, jānodrošina raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, konkrētās teritorijas apbūves un ainavas raksturs, mērogs, nepazeminot estētiskās vērtības. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Nav nepieciešamības veidot jaunas institūcijas, darba vietas, paplašināt esošo institūciju kompetenci, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz personām, kuras vēlas Krāslavas novada publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, izvietot reklāmu, reklāmas objektus, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus un citus informatīvos materiālus. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Saistošie noteikumi nosaka, ka Krāslavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā reklāmas projektus izskata, izvietošanas atļaujas izsniedz, saistošo noteikumu ievērošanu veic Krāslavas novada Būvvalde. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav notikušas. |