1. Noteikumi nosaka izsaucēja atrašanās vietas datu noteikšanas un nodošanas kārtību, izsaucēja atrašanās vietas informācijas datubāzē (turpmāk – datubāze) iekļaujamās ziņas, ziņu iekļaušanas prasības un glabāšanas termiņus, kā arī uz ārkārtas gadījumiem reaģējošās institūcijas (turpmāk – ārkārtas palīdzības dienesti), kurām piešķir piekļuvi datubāzē iekļautajām ziņām.
3. Centram ir tiesības saņemt un apstrādāt izsaucēja atrašanās vietas datus arī no pakalpojumu sniedzējiem, kas nav uzskatāmi par elektronisko sakaru komersantiem Elektronisko sakaru likuma izpratnē, bet ar kuriem ir vienošanās par izsaucēja atrašanās vietas datu nodošanu centram.
4. Centrs nodrošina piekļuvi datubāzē iekļautajām ziņām Elektronisko sakaru likuma 98. panta septītajā daļā minētajiem ārkārtas palīdzības dienestiem.
5. Datubāzē tiek uzturēti šādi dati:
5.1. galalietotāja tālruņa numurs;
5.2. pieslēguma punkta adrese un adreses punkta koordinātas atbilstoši Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datiem;
5.3. izsaucēja atrašanās vietas dati vai adrese un adreses punkta koordinātas atbilstoši Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datiem;
5.4. izsaucēja identifikācijas dati un, ja tiek izmantots galalietotāja identifikācijas modulis vai cits identifikācijas modulis, arī galalietotāja vai izsaucēja numurs;
5.5. datu iesūtīšanas datums un laiks.
7. Centrs nodrošina komersantiem un ārkārtas palīdzības dienestiem pieeju datubāzei nepieciešamās informācijas nodošanai un saņemšanai 24 stundas diennaktī ar gada pieejamību 99,7 procenti (datubāze drīkst būt nepieejama divas stundas un 10 minūtes mēneša laikā).
8. Komersants nosaka izsaucēja atrašanās vietas datus, izmantojot vismaz mobilo sakaru torņa pārklājuma informāciju (šūnas identifikators (Cell ID) vai sektora identifikators (Sector ID)) vai citu elektronisko sakaru tīklā tehniski pieejamu izsaucēja atrašanās vietas noteikšanas metodi, kas ļauj iegūt precīzākus un uzticamākus izsaucēja atrašanās vietas datus, un nodod šos datus centram.
9. Centrs ar komersantiem slēdz sadarbības līgumu par piekļuvi datubāzei, nosakot datu formātu, izmantojamo datu pārraides tīklu, datu drošības nosacījumus un atbildīgās personas.
10. Izsaucēja atrašanās vietas datus datubāzē glabā 90 dienas no to iekļaušanas dienas un pēc minētā termiņa beigām automatizēti un neatgriezeniski dzēš.
11. Komersants, kas nodrošina publiskā fiksētā elektronisko sakaru tīkla darbību, ievada datubāzē šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minēto informāciju par visiem komersanta galalietotājiem.
12. Ja tiek veiktas šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minētās informācijas izmaiņas, komersants aktualizē minēto informāciju 24 stundu laikā.
13. Ja no publiskā fiksētā elektronisko sakaru tīkla ir izsaukts numurs 110, 112, 113, 114 vai 115 (savienojums ir noticis), centrs izgūst no datubāzes attiecīgi ievadīto informāciju un padara izsaucēja atrašanās vietas datus pieejamus ārkārtas palīdzības dienestiem.
14. Izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma apstrāde pēc izsaucēja numura datubāzē notiek automātiski bez savienojuma pārtraukuma (tiešsaistes režīmā).
15. Komersants, kas nodrošina publiskā mobilo elektronisko sakaru tīkla darbību, pēc izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma saņemšanas minūtes laikā atbilstoši šo noteikumu 8. punktam nodod centram šo noteikumu 5.3. un 5.4. apakšpunktā minēto informāciju. Ja šo noteikumu 5.3. un 5.4. apakšpunktā minētās informācijas nodošana nav iespējama, komersants nekavējoties savu tehnisko iespēju robežās informē par to centru.
16. Ja no publiskā mobilo elektronisko sakaru tīkla ir izsaukts numurs 110, 112, 113, 114 vai 115 (savienojums ir noticis), komersants atbilstoši šo noteikumu 8. punktam nosaka izsaucēja atrašanās vietu vai ģeogrāfiskās koordinātas (ja izsaucējam ir identifikācijas karte, – arī galalietotāja vai izsaucēja numuru) un sniedz centram datus par tām.
17. Centrs sekundes laikā no brīža, kad komersants tam nodevis izsaucēja atrašanās vietas datus, attiecīgajam ārkārtas palīdzības dienestam nodrošina datu pieejamību tiešsaistes režīmā.