1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3.1.1.6.i. investīciju "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" (turpmāk – investīcija), tai skaitā:
1.1. investīcijas mērķi, investīcijai pieejamo finansējumu un sasniedzamos mērķus;
1.2. investīcijas ieviešanā iesaistītās institūcijas, to pienākumus un tiesības;
1.3. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.4. prasības projekta iesniedzējam;
1.5. projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijus un projektu iesniegumu atlases kārtību;
1.6. projekta īstenošanas nosacījumus un uzraudzības kārtību.
2. Investīcijas mērķis ir uzlabot pašvaldību funkciju īstenošanu un sniegtos pakalpojumus, galveno uzmanību pievēršot izglītojamo mobilitātei un vienlaikus veicinot skolu tīkla sasniedzamību. Investīcijas sekundārais mērķis ir veicināt publiskā sektora transporta zaļināšanu Latvijā, investējot bezemisiju transportlīdzekļos.
5. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija, izņemot Rīgas valstspilsētas teritoriju.
6. Investīcijas ietvaros netiek atbalstītas tādas projekta iesniedzēja darbības, kurām atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Investīcijas ietvaros atbalsts tiek piešķirts, lai saskaņā ar normatīvajiem aktiem pašvaldību darbības jomā īstenotu pašvaldības funkciju – iedzīvotāju izglītības nodrošināšana – un nodrošinātu no šīs funkcijas izrietošo pārvaldes uzdevumu izpildi. Investīcijas ieviešanā pieļaujams, ka projekta ietvaros iegādāto elektroautobusu izglītojamo pārvadāšanai (turpmāk – bezemisiju transportlīdzeklis) un tā darbības nodrošināšanai paredzēto uzlādes infrastruktūru (ja attiecināms) vismaz 80 procentu apjomā no to gada jaudas laika izteiksmē izmanto pašvaldības funkcijas – iedzīvotāju izglītības nodrošināšana – īstenošanai un no šīs funkcijas izrietošo pārvaldes uzdevumu izpildei un līdz 20 procentiem no gada jaudas laika izteiksmē – papildinošas saimnieciskās darbības īstenošanai.
7. Šo noteikumu izpratnē par papildinošu saimniecisko darbību uzskata izglītojamo mobilitātes nodrošināšanu pasākumos, kas ir tieši saistīti ar izglītības procesu, piemēram, izglītojamo nodrošināšana ar transportu braucienam uz teātri, koncertu, ekskursijā un līdzīgiem pasākumiem.
8. Investīcijai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 8 799 261 euro.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
9. Finansējuma saņēmējs nodrošina investīcijas projekta (turpmāk – projekts) darbību īstenošanu un plānotās izmaksas priekšfinansē no saviem līdzekļiem, izņemot gadījumu, ja projektā plānots avanss saskaņā ar šo noteikumu 10. punktu.
10. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra), ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un finansējuma saņēmēja spēju to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros (projekta iesniedzējam ir noslēgusies izsludinātā bezemisiju transportlīdzekļa iepirkuma procedūra vai noslēgts būvdarbu līgums par uzlādes infrastruktūras izveidi, ja attiecināms), var piešķirt finansējuma saņēmējam vienu vai vairākus avansa maksājumus, kuru kopsumma ar starpposmu maksājumiem nepārsniedz 80 procentus no projektam piešķirtā Atveseļošanas fonda finansējuma apjoma. Atlikušo projekta Atveseļošanas fonda finansējuma daļu, kas ir vismaz 20 procenti no projekta kopējā Atveseļošanas fonda finansējuma apjoma (saskaņā ar faktiskajām projekta izmaksām), finansējuma saņēmējs saņem pēc tam, kad aģentūra ir apstiprinājusi projektā paredzēto darbību pabeigšanu (tai skaitā projektā paredzēto būvdarbu pabeigšanu un būves pieņemšanu ekspluatācijā) un projekta mērķu sasniegšanu.
11. Atveseļošanas fonda finansējuma rezultātu sasniegšanu vērtē, ņemot vērā investīcijas ietvaros sasniedzamos mērķus un uzraudzības rādītāju:
11.1. līdz 2023. gada 31. decembrim ir izraudzīti finansējuma saņēmēji (uzraudzības rādītājs);
11.2. finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 8 300 000 euro;
11.3. iegādāto bezemisiju transportlīdzekļu jeb elektrisko skolas autobusu skaits (mērķis): līdz 2025. gada 31. decembrim iegādāti 15 elektriskie bezemisiju transportlīdzekļi un veikta to piegāde pašvaldībām kā finansējuma saņēmējām (izglītojamo pašvaldības transportam).
(Grozīts ar MK 17.09.2024. noteikumiem Nr. 609)
12. Šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētais uzraudzības rādītājs ir izpildīts, kad ir veikta projektu iesniegumu atlase un apstiprināts potenciālo finansējuma saņēmēju saraksts (pieņemti lēmumi par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu).
13. Šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētais mērķis ir izpildīts, kad aģentūras tīmekļvietnē ir publicēts paziņojums par projektu iesniegumu atlases rezultātiem un ir noslēgti šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētie civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projekta īstenošanu.
14. Šo noteikumu 11.3. apakšpunktā minētais mērķis ir izpildīts, kad aģentūrā ir iesniegts bezemisiju transportlīdzekļa pirkuma līgums, pieņemšanas un nodošanas akts vai cits pirkumu un piegādi apliecinošs dokuments, kā arī uzlādes infrastruktūras izveide, ja attiecināms, tiek pamatota ar dokumentiem par pieņemšanu ekspluatācijā saskaņā ar būvniecības jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
15. Par investīcijas ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzību nodrošina investīcijas ieviešanu.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
16. Aģentūrai ir šādi pienākumi:
16.1. veikt projektu iesniegumu atlasi saskaņā ar šo noteikumu prasībām;
16.2. veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
16.3. piesaistīt nozares ekspertus un citu institūciju pārstāvjus projektu iesniegumu atlases un projektu īstenošanas uzraudzības posmā, ja nepieciešams;
16.4. slēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu un atbilstoši normatīvajiem aktiem par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzību projektu īstenošanas uzraudzības ietvaros nodrošināt, ka finansējuma saņēmējs ievēro prasības, ko nosaka šie noteikumi un civiltiesiskais līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu;
16.5. nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzību, tai skaitā pārbaudīt, vai nav konstatējamas pazīmes par pieļautu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubultā finansējuma situāciju projekta vērtēšanā un īstenošanā, kā arī nodrošināt nelikumīgi piešķirta komercdarbības atbalsta atgūšanu, ja tiek pārkāpti šo noteikumu 62. un 63. punktā minētie nosacījumi;
16.6. nodrošināt maksājumu pieprasījumu un projektu progresa pārskatu izskatīšanu un saskaņošanu;
16.7. apturēt šo noteikumu 10. punktā minēto maksājumu veikšanu vai lemt par Atveseļošanas fonda finansējuma atgūšanu no finansējuma saņēmēja atbilstoši šo noteikumu 66. punktam;
16.8. nodrošināt Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 22. panta 1., 2. un 3. punktā un 27. pantā minēto datu uzkrāšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), tai skaitā Atveseļošanas fonda īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai nepieciešamo informāciju un sasniedzamo mērķu uzskaiti investīcijas ietvaros;
16.9. pārbaudīt Atveseļošanas fonda projektu mērķu (tai skaitā datu) un uzraudzības rādītāju atbilstību;
16.10. veikt pārbaudes par projekta ietvaros sniegto datu ticamību un to atbilstību prasībām, ko nosaka civiltiesiskais līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
17. Aģentūra un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija slēdz starpresoru vienošanos par sadarbību šo noteikumu 16. punktā minēto pienākumu izpildē.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
18. Aģentūrai ir tiesības pieprasīt projekta iesniedzējam informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu projekta īstenošanas uzraudzību.
19. Investīcijas ietvaros ir atbalstāmi projekti, kuru īstenošanas rezultātā finansējuma saņēmējs pārtrauc ekspluatēt tādu vismaz trīs gadus tā īpašumā esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir tehniskā kārtībā un kura vecums uz projekta iesniegšanas brīdi, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, ir vismaz 20 pilni kalendāra gadi un kura motora izmešu līmenis ir EURO III vai vairāk piesārņojošs, paredzot to aizstāt ar M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli, kas par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un kura siltumnīcefekta gāzu (turpmāk – SEG) emisijas ir 0 g CO2/km, un, ja nepieciešams, tiks izveidota bezemisiju transportlīdzekļa darbībai paredzētā uzlādes infrastruktūra.
20. Investīcijas ietvaros atbalstāmās darbības ir:
20.1. jaunu M2 vai M3 kategorijas mehānisko transportlīdzekļu iegāde, kas definēti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK, 4. panta 1. punkta "a" apakšpunktā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam un kuri darbojas ar elektroenerģiju. Minēto transportlīdzekļu nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu testa braukšanas ciklam pilsētas apstākļos vai ārpus pilsētas ir vismaz 200 kilometri (turpmāk – km) un transportlīdzekļu maksimālais ātrums ir vismaz 90 km stundā. Šo noteikumu izpratnē ar jaunu M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli saprot:
20.1.1. jaunu rūpnieciski ražotu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas nav bijis pastāvīgi reģistrēts un kas pastāvīgā uzskaitē tā galalietotājam Latvijā tiek reģistrēts pirmo reizi, un kura odometra rādījums (nobraukums) uz pastāvīgās uzskaites reģistrācijas brīdi nepārsniedz 6000 km;
20.1.2. par M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli pārbūvētu transportlīdzekli, kas kā bezemisiju transportlīdzeklis nav bijis pastāvīgi reģistrēts un kas pastāvīgā uzskaitē tā galalietotājam Latvijā kā bezemisiju transportlīdzeklis tiek reģistrēts pirmo reizi, vienlaikus ievērojot, ka atbalstāma par bezemisiju transportlīdzekli pārbūvēta ar fosilās izcelsmes degvielu darbināma transportlīdzekļa iegāde, kas nav vecāks par 10 gadiem kopš tā pirmreizējās reģistrācijas brīža;
20.2. saistītā bezemisiju transportlīdzekļa uzlādes punkta infrastruktūras izveide atbilstoši ieguldījumu veidam – šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minēto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu darbības nodrošināšanai ar uzlādes punkta izejas jaudu, kas atbilst projekta iesniegumā un projekta ietvaros plānotā M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa darbības nodrošināšanai. M2 un M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu uzlādes punkta tehniskās prasības atbilst normatīvajos aktos, kas regulē prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes iekārtām, noteiktajām prasībām.
21. Investīcijas ietvaros nav atbalstāma lietotu bezemisiju transportlīdzekļu iegāde vai tādu transportlīdzekļu iegāde, kas neatbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktam.
22. Projekta iesniegumā var plānot uzlādes punktu skaitu, kas nepārsniedz projekta ietvaros iegādāto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu skaitu.
23. Investīcijas attiecināmās izmaksas, kas ir saistītas ar projekta īstenošanu:
23.1. projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, tai skaitā:
23.1.1. būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājuma kartes, paziņojuma par būvniecību vai paskaidrojuma raksta izstrāde projektā paredzētajām darbībām;
23.1.2. ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas vai būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei;
23.2. šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētā M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa iegādes izmaksas, tai skaitā monitoringa sistēmas vai globālās pozicionēšanas sistēmas un videoreģistratora iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
23.3. jauna uzlādes punkta infrastruktūras izveides izmaksas, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, tai skaitā:
23.3.1. uzlādes punkta iegādes, piegādes, montāžas un būvdarbu izmaksas;
23.3.2. uzlādes punktam nepieciešamo stāvvietu un piebrauktuvju izbūves izmaksas;
23.3.3. uzlādes punkta infrastruktūras drošības sistēmu iegādes izmaksas;
23.4. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;
23.5. izmaksas, kas saistītas ar būvobjekta (uzlādes punkta un ar to saistītās infrastruktūras) nodošanu ekspluatācijā saskaņā ar būvniecības jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;
23.6. projekta ietvaros iegādātā bezemisiju transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas un brīvprātīgās sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas izmaksas, kuru termiņš nepārsniedz 2026. gada 31. augustu.
24. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas un izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 23.1. un 23.3. apakšpunktā minētos procentuālos ierobežojumus, finansējuma saņēmējs norāda projekta iesniegumā un veic projekta ietvaros, bet tās nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma. Finansējuma saņēmējs minētās izmaksas sedz no saviem līdzekļiem vai cita piesaistīta finansējuma, kas nav Atveseļošanas fonda finansējums.
25. Ieguldījumus bezemisiju transportlīdzekļa uzlādes infrastruktūrā finansējuma saņēmējs var veikt:
25.1. pašvaldības vai tās izveidotas iestādes īpašumā vai valdījumā esošā īpašumā, ja valdījuma tiesības ir nostiprinātas vismaz līdz 2031. gada 31. decembrim;
25.2. tādas pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā, kas pilda pašvaldības deleģētos pārvaldes uzdevumus.
26. Līdz brīdim, kad tiek noslēgts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, finansējuma saņēmēja tiesībām veikt ieguldījumus zemes īpašumā jābūt nostiprinātām valsts vienotajā zemesgrāmatā.
27. Izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas brīža, izņemot šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas no 2020. gada 1. februāra. Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām.
28. Šo noteikumu 23. punktā paredzētās izmaksas ir attiecināmas, ja ar saimniecisko darbību nesaistīta projekta ietvaros iegādāto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai izveidoto uzlādes infrastruktūru (ja attiecināms) izmanto šo noteikumu 6. punktā paredzētās papildinošās saimnieciskās darbības veikšanai, kas kopumā nepārsniedz 20 procentus no to gada jaudas laika izteiksmē.
29. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ir finansējuma saņēmējs, ir:
29.1. pašvaldība (izņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldību) vai tās izveidota iestāde;
29.2. pašvaldības (izņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldību) kapitālsabiedrība, kas pilda pašvaldības deleģētos pārvaldes uzdevumus.
30. Projekta iesniedzējs kopā ar projekta iesniegumu aģentūrā iesniedz šādu informāciju:
30.1. par kārtību, kādā pašvaldība nodrošina transporta pakalpojumus, lai nodrošinātu izglītojamo nokļūšanu izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā un atpakaļ dzīvesvietā;
30.2. tehnisko specifikāciju projekta ietvaros plānotā M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa iegādei;
30.3. informāciju par uzlādes punkta izbūvei nepieciešamās infrastruktūras īpašumtiesībām, kā arī par būvniecības, lietošanas, uzturēšanas un attīstības (tai skaitā modernizēšanas, pārbūves) kārtību (ja attiecināms);
30.4. par kārtību, kādā tiek uzraudzīta iegādāto pamatlīdzekļu izmantošana projekta dzīves cikla laikā (M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un tā darbības nodrošināšanai izveidotās uzlādes infrastruktūras amortizācijas periodā).
31. Ievērojot minimālo attiecību starp investīcijai pieejamo kopējo Atveseļošanas fonda finansējumu un investīcijas ietvaros kopējo sasniedzamo mērķa vērtību, vienā pašvaldībā iesniedz ne vairāk kā vienu projekta iesniegumu, kura kopējais projekta Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 666 660 euro.
32. Ja projekta ietvaros paredzēts iegādāties M2 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli vai par bezemisiju transportlīdzekli pārbūvētu transportlīdzekli, Atveseļošanas fonda finansējums par vienu transportlīdzekļa vienību nepārsniedz 300 000 euro.
33. Finansējuma saņēmējs projekta ietvaros iegādāto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli reģistrē Latvijas Republikā, tai skaitā ievērojot šādus nosacījumus:
33.1. bezemisiju transportlīdzekli iegādājas no ražotāja vai tā oficiālā pārstāvja, kas ir komersants un ko ražotājs ir oficiāli pilnvarojis pārstāvēt savas intereses;
33.2. bezemisiju transportlīdzeklim ir veikta transportlīdzekļa atbilstības novērtēšana saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mehānisko transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu.
34. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā plāno mērķu sasniegšanu vismaz šādā apjomā: līdz 2025. gada 31. decembrim iegādāts vismaz viens bezemisiju transportlīdzeklis un pabeigti būvdarbi (ja attiecināms), kas saistīti ar uzlādes punkta infrastruktūras izveidi.
35. Projekta iesniedzējs ievēro principu "nenodarīt būtisku kaitējumu", kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza regulu (ES) 2019/2088, 18. pantam un normatīvajiem aktiem vides jomā, tai skaitā:
35.1. projekta iesniegumam ir pievienots apliecinājums, ka pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas (gan attiecībā uz aizstājamajām transportlīdzekļu vienībām, gan uz bezemisiju transportlīdzekļiem) tas tiks utilizēts atbilstoši normatīvajiem aktiem nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas jomā, paredzot, ka tas tiks nodots apstrādes uzņēmumam, kas nodrošina nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi un atkārtoti izmantojamo detaļu un materiālu atguvi un atgriešanu tautsaimniecībā, izņemot Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrajā daļā paredzētajā gadījumā;
35.2. projekts ir iekļauts pašvaldības attīstības programmā, un projekta ietvaros paredzēto darbību īstenošana (bezemisiju transportlīdzekļa iegāde un vismaz viena ar fosilās izcelsmes degvielu darbināma transportlīdzekļa utilizēšana) uzlabos gaisa kvalitāti.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
36. Projektā plānotajām darbībām un izmaksām maksimālā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa.
37. Ja projekta īstenošanas gaitā, tai skaitā pēc projektā veiktajiem iepirkumiem, ir izveidojies finanšu ietaupījums, aģentūra, saskaņojot to ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju, var lemt par minētā ietaupījuma pārdali šādā prioritārā secībā:
37.1. papildu darbību īstenošanai projektā, kurā radies ietaupījums, paredzot papildu mērķu sasniegšanu;
37.2. citu projektu īstenošanai, kuri projektu iesniegumu atlasē netika atbalstīti ierobežotā Atveseļošanas fonda finansējuma dēļ.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
39. Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi, informāciju par projektu iesniegumu atlases izsludināšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv. Aģentūra projektu iesniegumu iesniegšanai nosaka termiņu, kas nav īsāks par trim mēnešiem. Projekta iesniegumu iesniedz vadības informācijas sistēmā.
40. Projektu iesniegumu vērtēšanu sāk pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Projekta iesniegums, kas iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, netiek vērtēts. Aģentūra par to informē projekta iesniedzēju.
41. Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju. Komisijas sastāvā ir aģentūras pārstāvji, vismaz divi pārstāvji no Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (par investīcijas ieviešanu atbildīgās nozares ministrijas pārstāvis un par reģionālās attīstības politiku atbildīgās nozares ministrijas pārstāvis) un pārstāvis no Izglītības un zinātnes ministrijas.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
42. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:
42.1. izslēgšanas kritērijs. Ja konstatē, ka uz projekta iesniedzēju ir attiecināms izslēgšanas kritērijs, turpmāko projekta iesnieguma vērtēšanu neveic;
42.2. atbilstības kritēriji, kas ietver projekta vispārīgos un specifiskos atbilstības kritērijus, lai gūtu pārliecību, ka projekta iesniegums atbilst nosacījumiem, lai kvalificētos finansējumam investīcijas ietvaros, tai skaitā atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajam principam "nenodarīt būtisku kaitējumu";
42.3. kvalitātes kritēriji, kas ietver projekta iesnieguma kvalitātes minimālās prasības:
42.3.1. projekti, kas atbilst kvalitātes kritēriju minimālajām prasībām, tiek sarindoti pēc augstākā kvalitātes kritērijos iegūtā kopējā punktu skaita un priekšroka tiek dota projektam ar lielāko kopējo punktu skaitu;
42.3.2. vienāda kopējā punktu skaita gadījumā priekšroku dod projektam, kurā plānota ekspluatācijas pārtraukšana tādam projekta iesniedzēja vismaz trīs gadus īpašumā esošam ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmam M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim, kas ir tehniskā kārtībā un kura vecums (gados un mēnešos) kopš tā pirmreizējās reģistrācijas gada uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu ir lielāks. Ja projekta ietvaros plānots aizstāt vairāk nekā vienu vismaz trīs gadus projekta iesniedzēja īpašumā esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir tehniskā kārtībā, tad ņem vērā to vienu no vairākiem transportlīdzekļiem, kura vecums pilnos kalendāra gados uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu ir lielāks. Ja projektos ir vienāds aizstājamā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa vecums (gados un mēnešos) kopš tā pirmreizējās reģistrācijas gada, tad vienāda punktu skaita gadījumā priekšroku dod projektam, kurā Atveseļošanas fonda finansējums uz vienu plānoto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli ir mazāks;
42.4. ja izveidojas pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma atlikums, kas nav pietiekams nākamā kvalitatīvā projekta atbalstīšanai, vai projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu, tad atlikušo Atveseļošanas fonda finansējumu izmanto, lai atbalstītu nākamo projekta iesniegumu ar augstāko vērtējumu saskaņā ar kvalitātes kritērijiem.
43. Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu un projekta iesniedzēja juridisko statusu, izdod administratīvo aktu (ievērojot Administratīvā procesa likumā noteiktos termiņus) vai pieņem pārvaldes lēmumu (mēneša laikā no projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām) par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
44. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti visi šie nosacījumi:
44.1. uz projekta iesniedzēju nav attiecināms izslēgšanas kritērijs;
44.2. projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, tai skaitā projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu pielikumā noteikto kvalitātes kritēriju minimālās prasības;
44.3. investīcijas ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
45. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam jāveic aģentūras noteiktās darbības, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Nosacījumus lēmumā ietver un to izpildi kontrolē, ņemot vērā šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minēto mērķi. Ja kāds no lēmumā noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts lēmumā noteiktajā termiņā vai projekta iesniedzēja iesniegtās informācijas dēļ projekta iesniegums neatbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Ja nosacījumi tiek izpildīti, aģentūra sniedz atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi.
46. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
46.1. uz projekta iesniedzēju attiecas izslēgšanas kritērijs;
46.2. nav novērstas projekta iesnieguma nepilnības saskaņā ar šo noteikumu 45. punktu, tai skaitā nav izpildītas šo noteikumu pielikumā noteikto kvalitātes kritēriju minimālās prasības;
46.3. investīcijas ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai.
47. Finansējuma saņēmējs vai centralizēto iepirkumu institūcija projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Finansējuma saņēmējs projekta ietvaros nodrošina vides prasību integrāciju preču un pakalpojumu iepirkumos – zaļais publiskais iepirkums – un vides un informācijas pieejamību transportlīdzekļos – sociāli atbildīgs publiskais iepirkums.
48. Finansējuma saņēmējs nodrošina progresa informācijas uzkrāšanu, tai skaitā mērķus pamatojošo datu ievadi un uzkrāšanu, kā arī citu nepieciešamo datu ievadi vadības informācijas sistēmā vismaz divas reizes gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajos termiņos.
49. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas vadības informācijas sistēmā iesniedz plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku un naudas plūsmu.
50. Finansējuma saņēmējam ir pienākums piecu darbdienu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas vadības informācijas sistēmā iesniegt iepirkumu plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētajiem projektiem.
52. Finansējuma saņēmējs sagatavo un iesniedz aģentūrā pārskatu par projekta īstenošanas progresu un maksājuma pieprasījumu, ievērojot šo noteikumu 10. punktu un nodrošinot, ka vispirms tiek iesniegts maksājuma pieprasījums par piešķirto avansu un pēc tam tiek iesniegts maksājuma pieprasījums par atlikušo projekta Atveseļošanas fonda finansējuma daļu, par kuru netika saņemts avansa maksājums. Aģentūra izvērtē iesniegtajā maksājuma pieprasījumā iekļauto izmaksu atbilstību investīcijas ieviešanas un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajiem nosacījumiem un veic Atveseļošanas fonda finansējuma vai tā daļas atmaksu finansējuma saņēmējam saskaņā ar faktiskajām projekta izmaksām, ievērojot civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktos nosacījumus un nepārsniedzot kopējo projektam piešķirto Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru.
53. Ja finansējuma saņēmējam ir piešķirts avansa maksājums projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs iesniedz aģentūrā maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas.
54. Ja finansējuma saņēmējs nevar izlietot avansa maksājumu šajos noteikumos minētajā termiņā, tas civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā informē aģentūru.
55. Aģentūra izvērtē avansa maksājuma atmaksāšanas lietderību, ņemot vērā finansējuma saņēmēja plānotās projekta darbības, piešķirtā avansa maksājuma neizmantošanas iemeslus, projekta riskus, starpposma maksājuma apmēru un atbilstību naudas plūsmai un nākamo avansa maksājuma termiņu, un lemj par finansējuma saņēmēja neizmantotā avansa maksājuma atmaksāšanu.
56. Ja aģentūra pieņem lēmumu par finansējuma saņēmēja neizmantotā avansa maksājuma atmaksāšanu (lēmumā nosaka neizmantotā avansa maksājuma atmaksāšanas termiņu) vai finansējuma saņēmējs vēlas to labprātīgi atmaksāt, finansējuma saņēmējs atmaksā neizmantoto avansa maksājumu aģentūras norādītajā kontā Valsts kasē. Aģentūra piecu darbdienu laikā pēc atmaksātā avansa saņemšanas iesniedz Valsts kasē maksājuma rīkojumu par neizmantotā avansa maksājuma pārskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos un informē Finanšu ministriju.
57. Maksājuma pieprasījumu un izdevumus pamatojošo informāciju, kā arī sasniegto mērķu pamatojošos dokumentus finansējuma saņēmējs divas reizes gadā iesniedz vadības informācijas sistēmā.
58. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta ietvaros piešķirtā finansējuma izlietošanu atbilstoši civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajiem nosacījumiem un termiņiem, tai skaitā:
58.1. par atbilstošu un savlaicīgu mērķu sasniegšanu, datu ticamību un izsekojamību, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un spēj to uzrādīt Atveseļošanas fonda plāna investīciju ieviešanas uzraudzībā iesaistītajām iestādēm, tostarp 2021. gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas fonda finansēšanas nolīgumā minētajām iestādēm, tai skaitā lai pārliecinātos, ka nav konstatējamas pazīmes par pieļautu interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas, un dubultā finansējuma situāciju projekta īstenošanā;
58.2. atbilstoši kompetencei ievada informāciju vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma un Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas progresa pusgada ziņojuma sagatavošanai saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 22. un 27. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzību;
58.3. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas fonda finansēšanas nolīguma 10. pantu;
58.4. ja nepieciešams, izstrādā vai pilnveido Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamos iekšējos tiesību aktus.
59. Projektus īsteno saskaņā ar noslēgto civiltiesisko līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2025. gada 31. decembrim.
60. Vienu un to pašu M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu iegādei un, ja attiecināms, to darbības nodrošināšanai nepieciešamās uzlādes infrastruktūras izveidei paredzētās darbības neiekļauj vairākos šīs investīcijas ietvaros iesniegtajos projektos.
61. Ja pašvaldības kapitālsabiedrība, kas pilda pašvaldības deleģētos pārvaldes uzdevumus, nodarbojas ar saimniecisko darbību, tā nodala pašvaldības deleģētos pārvaldes uzdevumus no citiem darbības veidiem atbilstoši normatīvajiem aktiem grāmatvedības kārtošanas jomā.
62. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts vai projekts, kas saistīts ar tādu saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ieviešanas gaitā vai projekta dzīves ciklā (M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un tā darbības nodrošināšanai nepieciešamās uzlādes infrastruktūras amortizācijas periodā) kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, atmaksā aģentūrai visu nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
63. Ja tiek konstatēts, ka ir pārsniegti šo noteikumu 28. punktā minētie 20 procenti no M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un tā darbības nodrošināšanai nepieciešamās uzlādes infrastruktūras gada jaudas laika izteiksmē, finansējuma saņēmējam proporcionāli tai gada jaudas daļai laika izteiksmē, par kuru kopumā ir konstatēts pārkāpums, ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu, kurā pārsniegti šo noteikumu 28. punktā minētie 20 procenti no M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un izveidotās ar to saistītās bezemisiju transportlīdzekļa uzlādes punkta gada jaudas laika izteiksmē saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu.
64. Aģentūra nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību visā projekta dzīves ciklā atbilstoši šo noteikumu 62. un 63. punktam. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija izstrādā metodiskos norādījumus par papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzību.
(MK 17.09.2024. noteikumu Nr. 609 redakcijā)
65. Finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā sagatavo ikgadējus pārskatus par papildinošas saimnieciskās darbības apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegti šo noteikumu 28. punktā minētie 20 procenti no M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un tā darbības nodrošināšanai nepieciešamās uzlādes infrastruktūras gada jaudas laika izteiksmē, tas civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā iesniedz aģentūrā ziņojumu par konstatēto šo noteikumu 28. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu.
66. Aģentūra, izvērtējot finansējuma saņēmēja sniegto un aģentūras rīcībā esošo informāciju un konstatējot pārkāpumus, pieņem lēmumu par Atveseļošanas fonda finansējuma maksājumu apturēšanu vai atgūšanu no finansējuma saņēmēja saskaņā ar civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteikto kārtību vai veic finansējuma atgūšanu, ievērojot šo noteikumu 62. un 63. punkta nosacījumus, ja:
66.1. konstatē būtiskus pārkāpumus projekta īstenošanas un uzraudzības laikā, tai skaitā šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētos pārkāpumus, vai nav veikta bezemisiju transportlīdzekļa reģistrācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu reģistrāciju;
66.2. finansējuma saņēmējs nav apliecinājis, ka projekta īstenošanas rezultātā tas pārtrauks ekspluatēt vismaz vienu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas atbilst šo noteikumu 19. punktā minētajām prasībām, un nav iesniedzis aģentūrai atbilstošu dokumentāciju par tā utilizāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanu;
66.3. konstatē, ka aģentūrai nav iesniegts pirkuma līgums, pieņemšanas un nodošanas akts vai cits pirkumu un piegādi apliecinošs dokuments, nav nodrošināta projekta mērķu sasniegšana un projekta īstenošanas rezultātā nav iegādāts M2 vai M3 bezemisiju transportlīdzeklis, kā arī nav izveidota tā darbības nodrošināšanai atbilstoša uzlādes infrastruktūra (ja attiecināms);
66.4. bezemisiju transportlīdzeklis netiek izmantots atbilstoši šo noteikumu 6. punktā minētajam mērķim.
67. Finansējuma saņēmējs glabā projekta dokumentāciju un nodrošina pieejamību dokumentācijai visā projekta dzīves ciklā (M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa un tā darbības nodrošināšanai izveidotās uzlādes infrastruktūras amortizācijas periodā).
68. Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
68.1. finansējuma saņēmējs nepilda civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumus, tai skaitā ja bezemisiju transportlīdzeklis netiek izmantots atbilstoši šo noteikumu 6. punktā minētajam mērķim, ja netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas un tai noteikto mērķu sasniegšanu;
68.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
68.3. finansējuma saņēmējs investīcijas ietvaros apvieno piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām ar citu atbalstu;
68.4. citos gadījumos, ko paredz civiltiesiskais līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
69. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs vadības informācijas sistēmā uzkrāj datus un sniedz informāciju par:
69.1. vismaz trīs gadus tā īpašumā esošiem M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļiem, kuri ir tehniskā kārtībā un kuri darbināmi ar fosilās izcelsmes degvielu, un kurus finansējuma saņēmējs beigs ekspluatēt pēc M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa iegādes, norādot vienību skaitu, to pirmreizējās reģistrācijas gadu, kategoriju, motora izmešu līmeni, sēdvietu skaitu un vidējo nobraukumu kilometros triju gadu periodā (no 2017. gada līdz 2019. gadam);
69.2. projekta ietekmi uz SEG emisiju samazinājumu, pamatojot, kā bezemisiju transportlīdzekļu izmantošana veicinās SEG emisiju samazināšanu, un norādot SEG emisiju samazinājuma vērtību;
69.3. iegādāto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu vienību un uzlādes punktu (ja attiecināms) skaitu.
70. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina:
70.1. ka projekta ietvaros iegādātie M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļi un, ja attiecināms, to darbības nodrošināšanai paredzētā uzlādes infrastruktūra tiks izmantota atbilstoši šo noteikumu 6. punktam, nodrošinot bezmaksas transporta pakalpojumu izglītojamo nokļūšanai izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā un atpakaļ dzīvesvietā;
70.2. sasniegto rezultātu ilgtspēju un uzturēšanu, tai skaitā mērķa uzturēšanai nepieciešamos līdzekļus, visā projekta dzīves ciklā pēc noslēguma maksājuma veikšanas, tai skaitā nodrošinot transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, brīvprātīgo sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanu un monitoringa sistēmu vai globālās pozicionēšanas sistēmas darbību;
70.3. finanšu plūsmas (tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti) uzskatāmu nodalīšanu no citām finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un visā projekta dzīves ciklā.
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.6.i. investīcijai "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" (turpmāk – investīcija)
1. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N1) | ||||
Projekta iesniedzējs uz projekta iesniegšanas un atbalsta piešķiršana brīdi šādā izslēgšanas situācijā2: | |||||
1.1. | atbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. panta 1. un 4. punktā3 | N | |||
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P4; N/A5) | ||||
2. VISPĀRĪGIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | |||||
2.1. | Projekta iesniedzējs atbilst Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumos par investīcijas īstenošanu projekta iesniedzējam izvirzītajām prasībām | P | |||
2.2. | Vienas pašvaldības ietvaros iesniegts ne vairāk kā viens projekta iesniegums | P | |||
2.3. | Projekta mērķis atbilst MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteiktajam mērķim, un projekta mērķa vērtība ir precīzi noteikta, pamatota, izmērāma, un tā sekmē MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteikto mērķu sasniegšanu | P | |||
2.4. | Projektā plānotās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas ir precīzi noteiktas, izmērāmas un sekmē projekta mērķu sasniegšanu | P | |||
2.5. | Projekta iesniedzējs atbilstoši MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteiktajiem termiņiem visā projekta dzīves ciklā pēc noslēguma maksājuma veikšanas apņemas nodrošināt projekta ilgtspēju, tai skaitā nodrošinot nepieciešamos līdzekļus mērķa uzturēšanai | P | |||
2.6. | Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu6, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro7 | P | |||
3. PROJEKTA SPECIFISKIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P; N/A) | ||||
3.1. | Projekts ir pamatots pašvaldības attīstības programmā un atspoguļots investīciju plānā. Pašvaldības attīstības programma ir apstiprināta pašvaldības domes sēdē, un par to ir saņemts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pozitīvs atzinums. Valstspilsētas pašvaldība un novada pašvaldība, kas Teritorijas attīstības plānošanas likumā noteiktajā kārtībā izstrādā kopīgu integrētu attīstības programmu, attīstības programmas kopīgajā stratēģiskajā daļā ir pamatojusi projekta nepieciešamību un atspoguļojusi projektu investīciju plānā8 | P | |||
3.2. | Projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības, plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu | P | |||
3.3. | Pašvaldība ir pievienojusi pašvaldības domes lēmumu par vispārējās vidējās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu, tai skaitā ar Atveseļošanas fonda plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Administratīvi teritoriālā reforma" 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" atbalstu (ja attiecināms) vai pēc 2021. gada 1. jūlija pieņemtu un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņotu lēmumu par vismaz vienas vispārējās izglītības iestādes ārpus novada pašvaldības administratīvā centra reorganizāciju, likvidējot izglītības programmu īstenošanas vietu | P | |||
3.4. | Projekta īstenošanas ietvaros paredzēta ekspluatācijas pārtraukšana vismaz trīs gadus9 projekta iesniedzēja īpašumā esošam ar fosilo degvielu darbināmam M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim, kas ir tehniskā kārtībā un kura vecums uz projekta iesniegšanas brīdi, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, ir vismaz pilni 20 kalendāra gadi un kura motora izmešu līmenis10 ir EURO III11 un vairāk piesārņojošs, un projekts veicinās siltumnīcefekta gāzu (turpmāk – SEG) emisiju samazināšanu12. Projekta iesniegumā aprakstīts un pamatots, kā bezemisiju transportlīdzekļa izmantošana veicinās SEG emisiju samazināšanu, un ir norādīta SEG emisiju samazinājuma vērtība13 | P | |||
3.5. | Projekta īstenošanas rezultātā tiks iegādāts vismaz viens M2 vai M3 kategorijas14 bezemisiju transportlīdzeklis (turpmāk – bezemisiju transportlīdzeklis), kas nepieciešams pašvaldības funkciju īstenošanai un pārvaldes uzdevumu izpildei, nodrošinot izglītojamo nokļūšanu izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā, ja to paredz akreditēta mācību programma, un atpakaļ dzīvesvietā, un, ja nepieciešams, izveidota bezemisiju transportlīdzekļa darbībai paredzētā uzlādes infrastruktūra | P | |||
3.6. | Projekta iesniedzējs kopā ar projekta iesniegumu ir iesniedzis izstrādātu tehnisko specifikāciju projekta ietvaros plānotā bezemisiju transportlīdzekļa iegādei | P | |||
3.7. | Projekta iesniedzējam ir pietiekami cilvēkresursi projekta administrēšanai un nepieciešamā finanšu kapacitāte projekta īstenošanai un rezultātu uzturēšanai15 | P | |||
3.8. | Projekta iesniedzējs ir identificējis iespējamos riskus un plānoto rīcību risku novēršanai vai ietekmes mazināšanai, lai nodrošinātu projekta veiksmīgu īstenošanu un projektā plānoto mērķu sasniegšanu16 | P | |||
3.9. | Projekts tiks īstenots Latvijas Republikas teritorijā (izņemot Rīgas valstspilsētas teritoriju), un projekta ietvaros iegādātais bezemisiju transportlīdzeklis tiks reģistrēts Latvijas Republikā | P | |||
3.10. | Projekta iesniedzējs apliecina, ka tas veic transporta pārvadājumus izglītojamo nokļūšanai izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā, ja to paredz akreditēta mācību programma, un atpakaļ dzīvesvietā. Ja projekta iesniedzējs ir pašvaldības kapitālsabiedrība, projekta iesniegumam pievieno deleģēšanas līgumu par izglītojamo pārvadāšanu, lai nodrošinātu viņu nokļūšanu izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā, ja to paredz akreditēta mācību programma, un atpakaļ dzīvesvietā | P | |||
3.11. | Projekta iesniedzējs apliecina, ka projekta ietvaros iegādāto bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai izveidoto uzlādes infrastruktūru (ja attiecināms) izmantos tikai pašvaldības funkcijas –iedzīvotāju izglītības nodrošināšana – īstenošanai un no šīs funkcijas izrietošo pārvaldes uzdevumu izpildei vai iegādāto bezemisiju transportlīdzekli un tā darbības nodrošināšanai izveidoto uzlādes infrastruktūru (ja attiecināms) izmantos līdz 20 procentiem no gada jaudas laika izteiksmē papildinošas saimnieciskās darbības īstenošanai | P | |||
3.12. | Projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs atbilst MK noteikumos par investīcijas īstenošanu projektam noteiktajam Atveseļošanas fonda finansējuma apmēram, tai skaitā nosacījumam, ka vienas pašvaldības iesniegtā17 projekta iesnieguma kopējais Atveseļošanas fonda finansējums bezemisiju transportlīdzekļa iegādei un, ja nepieciešams, tā darbības nodrošināšanai paredzētās uzlādes infrastruktūras izveidei nepārsniedz 666 660 euro18 | P | |||
3.13. | Projekta īstenošanas rezultātā paredzot iegādāties M2 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli vai par bezemisiju transportlīdzekli pārbūvētu transportlīdzekli, Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs par vienu bezemisiju transportlīdzekļa vienību nepārsniedz 300 000 euro (ja attiecināms) | P; N/A | |||
3.14. | Ja projekta ietvaros paredzēta bezemisiju transportlīdzekļa uzlādes infrastruktūras izveide, paredzētajām būvniecības darbībām ir vismaz šāda gatavības stadija: - sagatavots projektēšanas uzdevums, veikts iepirkums un noslēgts līgums par būvniecības ieceres dokumentu sagatavošanu vai iesniegta būvvaldes izziņa, kas apliecina, ka iepriekš minētie dokumenti nav nepieciešami (ja attiecināms)19; - iesniegta indikatīva būvdarbu izmaksu aplēse20 | P; N/A | |||
3.15. | Līdz 2025. gada 31. decembrim plānots iegādāties bezemisiju transportlīdzekli21 un pabeigt būvdarbus, izveidojot bezemisiju transportlīdzekļa darbības nodrošināšanai paredzēto uzlādes infrastruktūru22, ja nepieciešams | P | |||
3.16. | Projekta iesniedzējs nodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanai un atbilst Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā (vai apliecina to ievērošanu), tai skaitā iesniedz apliecinājumu, ka pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas beigām (gan attiecībā uz aizstājamajām transportlīdzekļu vienībām, gan uz bezemisiju transportlīdzekļiem) tas tiks utilizēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par nolietotu transportlīdzekļu atzīšanu par atmestiem un kārtību, kādā atmestus nolietotus transportlīdzekļus nodod apstrādes uzņēmumam, nodrošinot, ka tie tiks nodoti apstrādes uzņēmumiem, kas nodrošina nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi un atkārtoti izmantojamo detaļu un materiālu atguvi un atgriešanu tautsaimniecībā23 | P | |||
3.17. | Infrastruktūras, kurā paredzēts veikt ieguldījums projekta ietvaros, īpašumtiesības atbilst MK noteikumu par investīcijas īstenošanu nosacījumiem, vai projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka atbilstība tiks nodrošināta līdz civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai | P | |||
4. KVALITĀTES KRITĒRIJI | Vērtēšanas sistēma | ||||
Punktu skaits | Vērtējums punktos24 | ||||
4.1. | Reģistrētais aizstājamais25 transportlīdzeklis pēc vecuma | ||||
Pirmreizējās reģistrācijas gads (periodā no 1. janvāra līdz 31. decembrim)26 M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim, kuru projekta ietvaros plānots aizstāt ar bezemisiju transportlīdzekli: | |||||
4.1.1. līdz 1990. gadam (ieskaitot) | 6 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.1.2. no 1991. gada līdz 1993. gadam (ieskaitot) | 4 | ||||
4.1.3. no 1994. gada līdz 1996. gadam (ieskaitot) | 3 | ||||
4.1.4. no 1997. gada līdz 1999. gadam (ieskaitot) | 2 | ||||
4.1.5. no 2000. gada līdz 2002. gadam (ieskaitot) | 1 | ||||
4.1.6. no 2003. gada līdz aktuālajam kalendāra gadam | 0 | ||||
4.2. | Aizstājamā transportlīdzekļa motora izmešu līmenis | ||||
Projekta ietvaros aizstājamā M2 vai M3kategorijas transportlīdzekļa27 motora izmešu līmenis28 atbilst: | |||||
4.2.1. EURO 0, EURO I vai EURO II | 2 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.2.2. EURO III | 1 | ||||
4.2.3. EURO IV un mazāk piesārņojošs | 0 | ||||
4.3. | Aizstājamā transportlīdzekļa kategorija | ||||
Transportlīdzekļa, kuru plānots aizstāt projekta īstenošanas ietvaros29, kategorija30: | |||||
4.3.1. M3 | 2 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.3.2. M2 | 1 | ||||
4.3.3. ja nav neviena no 4.3.1. un 4.3.2. apakšpunktā norādītajām kategorijām | 0 | ||||
4.4. | Aizstājamā transportlīdzekļa sēdvietas | ||||
M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa, kuru projekta īstenošanas ietvaros plānots aizstāt, sēdvietu skaits31: | |||||
4.4.1. vairāk nekā 50 | 5 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.4.2. no 41 līdz 50 (ieskaitot) | 4 | ||||
4.4.3. no 31 līdz 40 (ieskaitot) | 3 | ||||
4.4.4. no 21 līdz 30 (ieskaitot) | 2 | ||||
4.4.5. no 9 līdz 20 (ieskaitot) | 1 | ||||
4.4.6. 8 vai mazāk | 0 | ||||
4.5. | Aizstājamā transportlīdzekļa vidējais nobraukums | ||||
Ja aizstājamā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa vidējais nobraukums kilometros laikposmā no 2017. gada līdz 2019. gadam (ieskaitot)32 ir: | |||||
4.5.1. 30 001 kilometrs un vairāk | 4 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.5.2. no 15 001 līdz 30 000 kilometriem (ieskaitot) | 2 | ||||
4.5.3. no 1 līdz 15 000 kilometriem | 1 | ||||
4.5.4. nobraukums periodā no 2017. gada līdz 2019. gadam (ieskaitot) tehniskās apskates laikā nav fiksēts | 0 | ||||
4.6. | Projekta efektivitāte | ||||
Projekta Atveseļošanas fonda finansējuma apjoms33 uz vienu34 plānoto M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli: A = B/C, kur A – projekta efektivitāte; B – projekta Atveseļošanas fonda finansējums, euro; C – M2 vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu skaits, kurus plānots iegādāties projekta īstenošanas ietvaros | |||||
4.6.1. mazāk par 300 000 euro (ieskaitot) | 16 | Kritērijā jāiegūst vismaz 2 punkti | |||
4.6.2. no 300 001 līdz 350 000 euro (ieskaitot) | 14 | ||||
4.6.3. no 350 001 līdz 400 000 euro (ieskaitot) | 12 | ||||
4.6.4. no 400 001 līdz 450 000 euro (ieskaitot) | 10 | ||||
4.6.5. no 450 001 līdz 500 000 euro (ieskaitot) | 8 | ||||
4.6.6. no 500 001 līdz 550 000 euro (ieskaitot) | 6 | ||||
4.6.7. no 550 001 līdz 600 000 euro (ieskaitot) | 4 | ||||
4.6.8. no 600 001 līdz 666 660 euro (ieskaitot) | 2 | ||||
4.6.9. no 666 661 un vairāk euro | 0 | ||||
4.7. | Projekta ieguldījums bezemisiju mobilitātē | ||||
Projekta ietvaros aizstājamo ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmo M2 un M3 kategorijas transportlīdzekļu skaits pret M2 un M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu skaitu35, kas paredzēti izglītojamo nogādāšanai izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā un atpakaļ dzīvesvietā: | |||||
4.7.1. divi vai vairāk aizstājamie pret vienu bezemisiju transportlīdzekli | 3 | Kritērijā jāiegūst vismaz 1 punkts | |||
4.7.2. divi vai vairāk aizstājamie pret diviem vai vairāk bezemisiju transportlīdzekļiem | 2 | ||||
4.7.3. viens aizstājamais pret vismaz vienu bezemisiju transportlīdzekli | 1 | ||||
4.7.4. netiek aizstāts neviens ar fosilās izcelsmes degvielu darbināms M2 un M3 kategorijas transportlīdzeklis | 0 | ||||
4.8. | Projekta ieguldījums izglītības iestāžu sasniedzamībā | ||||
Pašvaldība pēc 2021. gada 1. jūlija ir pieņēmusi un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņosi lēmumus par vispārējās izglītības iestāžu ārpus novada pašvaldības administratīvā centra likvidāciju un reorganizāciju36: | |||||
4.8.1. vairāk par 40 procentiem no kopējā vispārējās izglītības iestāžu skaita | 8 | Kritērijs nav izslēdzošs | |||
4.8.2. no 30 līdz 40 procentiem no kopējā vispārējās izglītības iestāžu skaita | 6 | ||||
4.8.3. no 20 līdz 30 procentiem no kopējā vispārējās izglītības iestāžu skaita | 4 | ||||
4.8.4. no 10 līdz 20 procentiem no kopējā vispārējās izglītības iestāžu skaita | 2 | ||||
4.8.5. mazāk par 10 procentiem no kopējā vispārējās izglītības iestāžu skaita | 0 | ||||
KOPĀ (maksimālais punktu skaits) – 46 Minimālais punktu skaits izslēdzošajos kvalitātes kritērijos – 8 |
1 Projekta iesniegumu noraida, ja kādā no kritērijiem vērtējums ir "Jā".
2 Atbilstību kritērijam pārbauda: 1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu; 2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanas dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
3 Atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. panta 1. punkta "b" apakšpunktam vērtē saskaņā ar vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.6.
4 Kritērija neatbilstības gadījumā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
5 Kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projektu.
6 Informācija par projektu iesniedzēju nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www6.vid.gov.lv/NPAR):
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz precizējumu iesniegšanas dienu arī gadījumos, kad iepriekš netika izvirzīts nosacījums, kritērijs tiek pārvērtēts.
7 Izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu.
8 Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 628 "Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem" 25.1 punkts nosaka, ka šo noteikumu 2.1 punktā minētās pašvaldības attīstības programmā ietver kopīgu stratēģisko daļu un 1) rīcības plānos ietver kopīgās un individuālās darbības; 2) investīciju plānos ietver kopīgos un individuālos investīciju projektus; 3) attīstības programmas īstenošanas uzraudzības un novērtēšanas kārtībā paredz kopīgus un katrai pašvaldībai individuālus rezultatīvos rādītājus.
9 Ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmais tehniskā kārtībā esošais transportlīdzeklis, kuru projekta ietvaros plānots aizstāt ar bezemisiju transportlīdzekli, tādējādi pārtraucot tā ekspluatāciju, pašvaldības, tās izveidotas iestādes vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā atrodas vismaz trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas brīža, un ir iesniegti dokumenti (transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība, transportlīdzekļa īpašumtiesību maiņu apliecinoši dokumenti), kas to apliecina.
10 Transportlīdzekļa motora izmešu līmeni apliecina transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra dati. Ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa motora izmešu līmeni un tāda Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa motora izmešu līmeni, kura dati reģistrā nav norādīti, apliecina transportlīdzekļa izgatavotāja vai izgatavotāja pārstāvja izsniegts apliecinājums par transportlīdzekļa motora izmešu atbilstību noteiktam līmenim.
11 Ja nav zināms aizstājamā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa motora izmešu līmenis vai nav transportlīdzekļa izgatavotāja vai izgatavotāja pārstāvja izsniegta apliecinājuma transportlīdzekļa motora izmešu atbilstībai noteiktajam līmenim, tad tas atbilst EURO 0 noteiktajam izmešu līmenim.
12 Vērtē, vai projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka projekta īstenošanas laikā tiks norakstīts vismaz trīs gadus tā īpašumā esošs M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklis, kas ir tehniskā kārtībā, par ko projekta iesniedzējs ne vēlāk kā pirms noslēguma maksājuma saņemšanas iesniedz valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk – CSDD) izsniegtu apliecinājumu par transportlīdzekļa norakstīšanu.
13 Nosaka atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 23. janvāra noteikumiem Nr. 42 "Siltumnīcefekta gāzu emisiju aprēķina metodika" attiecībā uz SEG emisiju apjoma no transportlīdzekļa, kas izmanto fosilās izcelsmes degvielu, aprēķinu.
14 M2 vai M3 kategorijas mehāniskie transportlīdzekļi definēti 2018. gada 30. maija Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK, 4. panta 1. punkta "a" apakšpunktā un atbilst tajā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam, un tie par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas, un to SEG emisijas ir 0 g CO2/km.
15 Vērtē, vai projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ir pietiekama kapacitāte projekta īstenošanai, kā arī projekta iesniegumā ir norādīta informācija par projekta īstenošanā iesaistītajiem cilvēkresursiem.
16 Vērtē projekta iesniegumā norādīto informāciju par projekta iesniedzēja rīcības plānu projekta veiksmīgai īstenošanai un projektā plānoto mērķu sasniegšanai.
17 Nosacījums attiecas gan uz pašvaldībām un to izveidotām iestādēm, gan uz pašvaldību kapitālsabiedrībām atbilstoši MK noteikumu par investīcijas īstenošanu 24. punktam.
18 Ja no vienas pašvaldības iesniegtā projekta iesnieguma kopējais Atveseļošanas fonda finansējums pārsniedz 666 660 euro, pašvaldībai atbilstoši lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu tiek dota iespēja samazināt Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru un veikt precizējumus, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot.
19 Kritēriju vērtē, ja projektā ir plānota bezemisiju transportlīdzekļa uzlādes infrastruktūras izbūve. Ja būvniecības dokumenti ir izstrādāti, tad vērtē, vai projekta iesniegumā visām projekta ietvaros plānotajām būvniecības darbībām ir pievienoti vismaz kritērijā norādītie pamatojošie dokumenti vai norādīta tīmekļvietne, kurā ir pieejama informācija par būvniecības dokumentācijas sagatavošanas iepirkumu un noslēgto līgumu, vai, ja būvniecības darbībām ir izstrādāts būvprojekts, tad vērtē, vai izstrādātais būvprojekts ir ar būvatļauju, kurā veikta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi, vai izstrādāta apliecinājuma karte (līdz 01.03.2022.) vai paskaidrojuma raksts, kurā veikta atzīme par būvniecības ieceres akceptu, vai būvniecības informācijas sistēmā ir iesniegts paziņojums par būvniecību (pēc 01.03.2022.). Ja būvniecības ieceres dokumenti nav nepieciešami, tad ir iesniegta būvvaldes izziņa, kas to apliecina.
20 Vērtē, vai būvdarbu izmaksu aplēsē (tāmē) norādītās izmaksas ir pamatotas (piemēram, izmaksas ir pierādījumos balstītas, aprēķinos izmantoti korekti pieņēmumi, izmaksas atbilst tirgus cenām vai to prognozēm).
21 Transportlīdzekļu skaits (viens vai vairāki) tiek paredzēts projekta iesniegumā, ievērojot minimālo prasību par vismaz viena bezemisiju transportlīdzekļa iegādi, kas darbojas ar elektroenerģiju. Vērtē, vai projektā plānotās darbības nepārsniedz Atveseļošanas fonda plānā noteikto 2025. gada 31. decembra termiņu.
22 Vērtē, vai projekta iesniegumā norādītais projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz 2025. gada 31. decembri. Būvdarbu pabeigšana (projekta īstenošanas noslēgumā) tiek apliecināta ar iesniegtiem pamatojošiem dokumentiem par būvobjekta nodošanu ekspluatācijā saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību un aģentūras veikto attiecīgās dokumentācijas pārbaudi.
23 Vērtē, vai projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka projekta īstenošanas ietvaros (laikposmā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas aģentūrā līdz projekta īstenošanas pabeigšanai) tiks pieņemts lēmums par aizstājamā vismaz trīs gadus tā īpašumā esošā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa, kas ir tehniskā kārtībā, nodošanu likvidācijai, un projekta īstenošanas laikā (līdz noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanai) tiks iesniegts nolietotu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmuma izsniegts likvidācijas sertifikāts par likvidācijai nodotu un pieņemtu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli.
24 Vērtē, vai projekta iesniegumā ir izpildītas kvalitātes kritēriju minimālās prasības, kas nosaka, ka kritērijā jāiegūst konkrēts minimālais punktu skaits, kas ir lielāks par 0 (vismaz 1 vai 2 punkti). Ja projekta iesnieguma vērtējums attiecīgajā kritērijā ir 0 punktu, MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteiktajā kārtībā izvirza nosacījumus, nosakot darbības, kas projekta iesniedzējam jāveic, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot.
25 Ar aizstājamo transportlīdzekli saprot vismaz trīs gadus projekta iesniedzēja īpašumā esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir tehniskā kārtībā un kura ekspluatāciju projekta ietvaros ir plānots pārtraukt, aizstājot to ar M2 vai M3kategorijas bezemisiju transportlīdzekli. Aizstājamā transportlīdzekļa vecumu vērtē, pieprasot datus no CSDD par projekta iesniegumā norādīto aizstājamo transportlīdzekli.
26 Ja projekta īstenošanas ietvaros plānots aizstāt vairāk par vienu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli un to pirmreizējās reģistrācijas gadi ir atšķirīgi, tad piemēro to kritērijā norādīto apakšpunkta vērtību, kur pirmreizējās reģistrācijas gads ir vecāks. Kritērijā piešķir punktus tikai par vienu aizstājamo transportlīdzekli ar vecāku pirmreizējās reģistrācijas gadu.
27 Ja projekta īstenošanas ietvaros plānots aizstāt vairāk nekā vienu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli un to motora izmešu līmenis ir atšķirīgs, piemēro to kritērijā minēto apakšpunkta vērtību, kur motora izmešu līmenis ir vairāk piesārņojošs.
28 Transportlīdzekļa motora izmešu līmeni apliecina transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra dati (pieejams: https://www.lursoft.lv/lv/csdd/transportlidzeklis). Ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa motora izmešu līmeni un tāda Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa motora izmešu līmeni, kura dati reģistrā nav norādīti, apliecina transportlīdzekļa izgatavotāja vai izgatavotāja pārstāvja izsniegts apliecinājums par transportlīdzekļa motora izmešu atbilstību noteiktam līmenim.
29 Ja projekta īstenošanas ietvaros plānots aizstāt vairāk nekā vienu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli un to kategorijas ir atšķirīgas, piemēro 4.3.1. apakšpunktā noteikto punktu vērtību.
30 M2 vai M3 kategorijas mehāniskie transportlīdzekļi definēti 2018. gada 30. maija Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK, 4. panta 1. punkta "a" apakšpunktā un atbilst tajā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam.
31 Neieskaitot transportlīdzekļa vadītāja sēdvietu.
32 Vērtē projekta iesniegumā norādīto aizstājamā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa vidējo nobraukumu gadā, pārbaudot projekta iesniegumā norādīto informāciju un salīdzinot to ar datiem, kas pieprasīti no CSDD, par Latvijā veiktajās 2017.–2019. gada tehniskajās apskatēs fiksēto transportlīdzekļu nobraukuma vēsturi jeb odometra skaitliskos rādījumus no 2017.–2019. gada tehniskās apskates datiem par konkrēto aizstājamo transportlīdzekli (trīs gadu periodā, dalot kopējo transportlīdzekļa nobraukumu trīs gadu periodā ar gadu skaitu – 3). Ja projekta īstenošanas ietvaros plānots aizstāt vairāk par vienu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli un to reģistrētie nobraukuma vidējie rādītāji ir atšķirīgi, tad piemēro to kritērijā norādīto apakšpunkta vērtību, kur reģistrētais vidējais nobraukums laika posmā no 2017. gada līdz 2019. gadam ir lielāks. Kritērijā piešķir punktus tikai par vienu aizstājamo transportlīdzekli ar lielāku vidējo nobraukumu laikposmā no 2017. gada līdz 2019. gadam.
33 Vērtē, balstoties uz projekta iesniegumā norādīto Atveseļošanas fonda finansējuma apjomu, kā arī paredzēto bezemisiju transportlīdzekļu skaitu, ņemot vērā, ka maksimālais vienam projektam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 666 660 euro, par kuru plānots iegādāties vismaz divus M2 vai vismaz vienu M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli un, ja nepieciešams, veikt tiem paredzētās uzlādes infrastruktūras izbūvi, vai, ja plāno iegādāties vienu M2 kategorijas bezemisiju transportlīdzekli vai par bezemisiju transportlīdzekli pārbūvētu transportlīdzekli, tad Atveseļošanas fonda finansējums par vienu transportlīdzekļa vienību nepārsniedz 300 000 euro.
34 Ja plānoto M2 vai M3kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu skaits projekta finansējuma ietvaros ir vairāk par vienu, tad iesniegumā norādīto Atveseļošanas fonda finansējuma summu dala ar plānoto M2vai M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļu skaitu.
35 Vērtē, cik finansējuma saņēmēja vismaz trīs gadus īpašumā esošus ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmus M2vai M3 kategorijas transportlīdzekļus, kas ir tehniskā kārtībā, projekta laikā plānots nodot likvidācijai un cik bezemisiju transportlīdzekļus projekta ietvaros plānots iegādāties, tādējādi samazinot videi nedraudzīgo transportlīdzekļu ekspluatāciju un veicinot bezemisiju transportlīdzekļu izmantošanu.
36Vērtē, ņemot vērā Valsts izglītības informācijas sistēmas datus (pieejams: https://www.izm.gov.lv/lv/reorganizetas-slegtas-un-dibinatas-izglitibas-iestades) par vispārējās vidējās izglītības iestāžu ārpus novada pašvaldības administratīvā centra likvidāciju un reorganizāciju, rēķinot likvidēto un reorganizēto vispārējās vidējās izglītības iestāžu skaitu pret kopējo vispārējās vidējās izglītības iestāžu skaitu pašvaldībā.